Jump to content

TDI - Fum negru


vlad-saw
 Share

Postare recomandată

Salut.

 

Am si eu o problema similara cu Mircea.

Aseara am avut o tamponare usoara: am intrat cu fata in spatele masinii din fata - mai exact coltul dreapta fata la mine in coltul stanga spate la el.

In urma evenimentului, aparent, nu am avut probleme grave (aripa dreapta fata usor sifonata si laterala din dreapta a barii fata putin indoita), motorul a mers ca de obicei dar azi dimineata in timp ce mergeam la munca, la un moment dat s-a auzit un zgomot de parca s-a destupat sau rupt ceva si masina a inceput sa scoata un zgomot ca un suierat cand acceleram si atingeam o viteza peste 70 km/h, sa nu se mai accelereze uniform, sa mearga in suturi cand acceleram si la un moment dat a scos o singura data un norisor de fum inchis la culoare. Motorul "tragea" cu intreruperi, fara vlaga si dupa 2-3 km zgomotul ca un suierat a inceput sa se auda si pe accelerare la o viteza mai mica, de 25-40 km/h. In bord nu era aprins nici un martor, in compartimentul motor nu iesea fum, nici in spate nu se vedea fum, nimic anormal, motorul mergea bine la relanti, temperatura apei la 90 grade ca de obicei.

Seara am plecat cu ea spre casa si au aparut aceleasi probleme cu suierat la accelerare, mers in suturi si ca o noutate din cand in cand se auzeau si zgomote de frecare intre 2 parti metalice (cred). La un moment dat a disparut zgomotul si a aparut in bord martorul intermitent de bujii incandescente (semn ca sunt probleme in functionarea motorului). Din acest moment masina nu mai avea vlaga si in vitezele 3-4 accelera doar la drum drept (fara panta) cred ca nu mai intra turbina deloc. Dupa 5-6 km am oprit, am luat contactul si repornit masina dupa vreo 2 ore - martorul intermitent nu a mai aparut pe afisaj iar pe accelerare (chiar si usoara) motorul tragea iar cu intreruperi si pe masura ce accelerai mai tare se auzea iar zgomotul ca un suierat si cel de frecare intre 2 parti metalice. Am decis sa nu mai fortez motorul si am mers usor cu viteza 1 si 2 pana acasa - martorul intermitent nu a reaparut, doar zgomotele se auzeau din cand in cand.

Mentionez ca m-am uitat la motor si nu am sesizat nici o schimbare, nici un furtun sarit sau spart ...

Rugamintea mea este sa ma ajutati cu sfaturi despre posibile probleme, solutii, costuri, recomandari.

Multumesc anticipat.

 

fa o scanare sa vedem erorile stocate. Singurul lucru care ma ingrijoreaza este zgomotul metalic pe care il ai la accelerare.....  sa nu fie cumva din turbina- sa frece palele de carcasa.

 

altfel, problema poate sa fie de la un surtun spart, intercooler, etc/

 

Cine ma ajuta cu o problema pe dedesubt ,nu stiu ce e cu acel radiator la un golf 5 2.0 TDI

attachicon.gifImageUploadedByTapatalk1408092317.985181.jpgattachicon.gifImageUploadedByTapatalk1408092330.616109.jpg cer scuze ca ca e off topic.....!!!!!

 

e radiatorul de motorina - are rol sa raceasca motorina de pe retur - cand e f calda, inainte sa o returneze in rezervor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 186
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • vlad-saw

    26

  • cda

    9

  • Sebu

    7

  • Devastator

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut Florin. Am inteles ca s-a spart un furtun metalic intre intercooler si turbina. Costa vreo 400 lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa pui o poza , cred ca si eu am porob asta !!! Ms ms!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Florin. Am inteles ca s-a spart un furtun metalic intre intercooler si turbina. Costa vreo 400 lei.

 

asa m-am gandit si eu, ca ai ceva spart pe tubulatura.... acum, daca s-a identificat problema, comanda-l si o sa scapi de belea.

 

speiva - nu e obligatoriu sa fie aceelasi furtun si la tine..... trebuie verificata - cauta un mecanic care se pricepe si care e pe langa tine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine fumu e albastru Atenție numa la decelerare in treapta 3, oastea vreo 30 de sec iar dupa acea dispare !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atunci nu ai probleme la tubulatura....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa faca Fițe turbina ? Am reconditionato acum 2 ani !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e posibil.... mergi la un service, verifica jocul in ax.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la servis am verificat Axu si e ok , oare ce-ar putea avea ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa pui o poza , cred ca si eu am porob asta !!! Ms ms!

 

20140820_193838.jpg

20140820_193936.jpg

20140820_194031.jpg

20140820_194355.jpg

 

Acesta a fost furtunul spart la mine (punga cu eticheta este de la cel nou). Nu am idee pe unde era localizat la motor ca nu am fost eu la service (m-a ajutat varul meu), stiu doar ca facea legatura intre turbina si intercooler. Furtunul m-a costat 460 lei. Am mai schimbat si bujiile incandescente 380 lei, placutele frana fata (le aveam eu deja) iar manopera totala a fost 165 lei > total cost vizita la service 1,005 lei cu factura :)

 

Ce ma intriga este faptul ca nu am idee pe unde au scos furtunul in cauza (nu este vizibil cum te uiti la motor) ... cert este ca la peste 2,000 turatii acum imi trepideaza grila de plastic de sub parbriz (cea in care se afla si stergatoarele)... Daca aveti un sfat ce sa-i fac ... poate au dat-o jos cand au schimbat furtunul, poate n-au prins-o cum trebuie, poate s-a rupt ceva de la fixare, nu am idee, cert este ca inainte nu facea asa :) Acum am pus o carpa sub capota s-o tina fixata si nu se mai aude chiar asa rau :)

 

Multumesc,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

@ Mircea Lianca, pana la urma ce problema a fost ? nu ai mai dat nici un semn :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua 

 

Am avut si eu o problema, sambata am plecat spre munte totul bine si frumos pana la breaza unde am vrut sa schimb treapta de viteza ca se aglomera si sa oprit motorul in mers, nu a mai vrut sa porneasca neam, am chemat un baiat de acolo cu un tester, nu dadea nici o eroare a desfacut returu de la pompa de motorina venea motorina in filtru tragea motorina sa uitat la clapeta de acceleratie a zis ca e ok aer tragea combustibil parea sa traga dar nu pornea. Am aduso in Bucuresti pe platforma am bagato in garaj si am dat cu spray de pornire in admisia de aer pana la urma a luat o dar motoru nu mergea rotund si scotea mult fum cenusiu spre albastru si se auzea un zgomot metalic din partea stanga a motorului , am oprit motorul am pornit iar a pornit la sfert de cheie si mergea rotund nu mai scotea fum, in bord nu arata nimic , am dat cateva ture cu ea trage foarte bine nu se aud zgomote ciudate in mers de la motor mentionez ca inainte sa se opreasca mi sa parut ca nu mai tragea cum trebuie si parca tremura cand acceleram. Va rog daca a mai avut cineva probleme de genu sa imi spuna si mie cum a rezolvat si ce a fost devina , o sa mai vina asta seara un baiat sa sa imi puna testeru pe ea sa vada daca da ceva. Sper ca am postat unde trebuie. Multumesc 

 

AM uitat sa zic este Golf 5 2.0 140 cp bkd 

Modificat de cat3107
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Buna seara! Nu am mai scris de mult pe forum. Acum (daca Mircea nu a mai revenit cu rezolvarea) reiau eu problema - si sper in scurt timp sa va spun cum s-a rezolvat.

Acum 5 zile - mecanicul a dat jos turbo si l-a dus la o firma din Brasov (uneori la accelerari dadea in nas si se auzeau scurta frecare metalica, pentru care ridicam putin piciorul de pe acceleratie) - a avut ceva calamina, dar fara dezaxari; schimbat filtre + ulei;  m-am mirat totusi cand am verificat joja de ulei ca noul ulei deja era negru bine; mers bine 100 km - dar astazi prin oras, dupa o pornire de la o intersectie - brusc nu mai putea sa traga, abia inaintam cu chiu cu vai cu a-ntaia, la accelerare - mult fum negru (cred - era deja intuneric; alb nu era cu siguranta). Dupa 2 reporniri - arata in bord "Emissions workshop"  (cum mi-a mai aratat asta-vara tranzitor, fara afectarea bunului mers, cu eroare de DPF stocata atunci). Am ajuns cu greu dupa 1 km la mecanic in curte.

Maine o pune pe tester si se uita la furtune; prima parere a lui- valva EGR; dar mai pot fi furtune, DPF dus (unii zic ca la 200K cat am se cam duce DPF); catalizator? Ce parere aveti?

Paranteza: in fiecare an ii intreb pe mecanicii mei (2 la numar) daca trebuie schimbat aditivul DPF si zic ca nu, doar eventuala completare, dar rar e nevoie. Asa e?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai DPF cu aditiv, asa este , doar se completeaza deoarece din el se consuma la regenerari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am si eu un Caddy 1.9tdi ,105 hp ,bls caruia nu-i mai dau de cap.Scoate fum negru la acceleratii bruste ,iar cand iau piciorul de pe acceleratie ,pe la 2000-2500 (turatia motorului) se aude un zgomot in filtrul de aer, ca si cum ar intoarce peesiunea in filtru.Mentionez ca am curatit EGR-ul,am rectificat turbo,am schimbat valva N75,am schimbat senzorul de presiune de pe admisie,dar tot nu merge .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa un log in mers in grupurile 003/010/011, un BS in grupurile 003/010 posteaza le in topicul dedicat"loguri"si o sa primesti un rasp.cu siguranta.

Cauzele pot fi multe de la tubulatura/intercoler/turbina etc.

Modificat de romytaxy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ar fi trebuit sa scoata fum negru. ai scos DPF-ul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are filtru de particule .Are catalizatorul ,pe care l-am dat jos ,l-am spalat cu solutie de spalat motoare ,dupa care l-am pus la loc .Parca doua zile a mera mai bine ,dar l-am spalat in aceiasi zi in care am curatit EGR -ul ,si am rectificat turbo ,asa ca nu stiu de la ce a fost aceasta inbunatatire.

Aceiasi problema a avuto si domnul "constantinvww" ,dar nu am gasit pe forum cum a rezolvat problema .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara! S-a rezolvat problema mea de acum 1 luna. Am mai avut nevoie de o dovada de "boala" dupa ce mecanicii au rezolvat-o initial din laptop (au "reinvatat" supapa EGR intervalul de lucru) - si am primit-o - iar a intrat in mod de avarie la 5 km de oras; a trebuit tractata - nu mergea peste 2000 rot/min si nu reuseam sa-i inving inertia cu a-ntaia.

Au dat jos supapa EGR - care era plina de funingine intarita in jurul pistonului actionat de motorasul electric; am inlocuit-o cu una noua (Wahler 680 ron) - era riscant pe iarna sa o curat doar, posibil se tocisera si rotitele dintate ale motorasului); de data asta au curatat si galeria toata (asa cum ii rugasem si acum 1 luna s-o faca). Acum e bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna , imi cer scuze ca intervin si eu peste problema colegului , insa am si eu problema cu fumul.

Golf v 1.9 TDI /2007 /COD MOTOR BLS , cu filtru de particule deci.

Problema se manifesta in felul urmator : cu motorul cald , predominant la ralanti incepe sa scoata fum negru destul de gros , miros intepator si nu se mai poate sta in jurul masinii. La o accelerare scurta de 4-5 secunde fumul dispare si functioneaza totul normal fara exces de gaze, iar in cateva minute revine problema asta. Uneori si la drum lung se observa in oglinzi cum ramane o dara de fum in urma masinii.

Am avut de curand o problema la racitorul de gaze (capsula vacumatica) , s a remediat , insa fumul a ramas. Egr ul a fost curatat acum vreo luna in urma si s a verificat functionalitatea acestuia.

S a facut o diagnoza la un service in care s a constatat joc la axul cu came , care a fost si inlocuit ,cu tot cu cuzineti si schimb de ulei. Motorul nu mai e asa de zgomotos insa in urma testarii ulterioare s au constatat valori destul de nasoale la injectoare , adica 3 dintre ele erau cu valori 0,3 /0,4 /0,6 si injectorul 4 avea valoare de 1,4 la rece si pe cat motorul se incalzea crestea valoarea la 2,4.(aceeasi valoare si cu axul cu came vechi)

Mentionez ca rezolvarea celor din service ar fi inlocuirea oring urilor de la injectoare.

Inca nu am inlocuit acele oring uri , din cauza ca nu stiu ce sa fac sa trimit injectorul la reparat sau doar incerc prin inlocuirea acelor garnituri  ? Parerea mea personala ar fi ca o garnitura nu poate decalibra in halul asta un injector , dar va intreb si pe voi care va pricepeti ce este de facut pentru a scapa odata de fumul acesta

Modificat de ovidiu87
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,

 

In 90 % din situatii cand pornesc prima data masina iese niste fum (nu o cantiate serioasa) dupa care nimic..totul merge normal.

 

Puteti sa ma ajutati cu informatii legate de acest fum care iese la prima pornire din zi? e normal? nu e normal? ce probleme ar puteai fi?

 

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Chillbrothers

Salut! 

Am un Golf 5 1.9 TDi, BLS, si de curand am avut o problema cu pompa de ulei. Aceasta problema s-a rezolvat, insa a aparut un sunet ciudat la turbina. Este un suierat mult mai pronuntat decat cel de pana acum. Am pus testerul pe masina si am facut un log la grupurile 03 10 11 si 01 08 20 insa nu ma pricep sa citesc valorile, poate primesc un mic ajutor din partea voastra. Am urcat logul pe un site deoarece nu imi ataseaza fisierul pe forum! sper ca nu am facut vreo greseala! 

 

http://www.fileshare.ro/e31441550

 

Sper ca am postat unde trebuie. Multumesc!

 

Modificat de Chillbrothers
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ati postat unde trebuie .Mergeti la topicul 41003 Log-uri si interpretarea lor.......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chillbrothers

scuze dar nu gasesc topicul, daca ma puteti ajuta!? multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!