Jump to content

TDI - Fum negru


vlad-saw
 Share

Postare recomandată

Nu bate, nu troncane, cat despre trei cilindri cred ca ar trebui ca la relanti sa intrerupt ceea ce nu pare a se intampla

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 186
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • vlad-saw

    26

  • cda

    9

  • Sebu

    7

  • Devastator

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Si eu cred ca tot ceva pe traseul de admisie este...Lipsa de aer poate genera mult fum negru(ardere incompleta). Ai vreu tester la indemana? Ar trebui sa ai eroare de presiune scazuta(negative deviation)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ti-a sarit/spart un furtun de pe admisie. Verifica toate furtunele alea groase (nu alea de vacuum) si vezi unde e desfacut/spart.

 

Poti incepe cu intercoolerul. Asa vezi si daca este ceva in neregula cu el, cu toate ca sunt sanse mici sa se sparga de la presiune. Incearca sa nu mergi cu masina (maxim pana la service) pentru ca pe unde e sarit furtunul o sa intre praf, care se duce direct in motor.

Modificat de vs91mrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tester? nu, n-am. Cat despre furtune, am dat jos masca de pe motor si nu se vede nimic ca fiind sarit, sau poate nu stiu eu unde sa ma uit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai de ce sa te uiti pe tester, 99% asta e problema. Tu ai acum 2.0 SDI, turbina lucreaza degeaba pentru ca presiunea nu ajunge in admisie. Si din cauza ca nu ai presiune, amestecul de aer-motorina inclina spre prea multa motorina, de aici rezulta fumul negru.

 

La relanti o sa mearga normal.

 

Mai bine te duci la service daca nu se vede nimic cu capacul dat jos. Sunt niste locuri destul de stramte pe unde trec furtunele si e posibil sa trebuiasca sa scoata ceva elemente de la motor/caroserie ca sa depisteze problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact asa am patit si eu, dar am rezolvat-o in max. 2 minute. Uitandu-ma la traseul de aer am observat furtunul ce ducea in admisie ca fiind cel vinovat, acesta avand o crapatura de ~ 2-3 cm. Inainte de a-l duce la service ar fi bine sa te uiti la cat mai multe furtune daca nu sunt crapate cumva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa-mi suflec manecile si o sa ma uit la traseul de aer de la filtru pana in admisie. Sa speram ca e doar asa ceva, ca altfel de o fere Domnul turbina ii dau foc la baba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uita-te pe furtunele care pleaca de la turbina si intra in motor, pentru ca doar acolo ai presiune. Sunt slabe sanse sa fie turbina dusa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa de-a Domnul sa fie mari sanse sa nu fie dusa turbina si doar un amarat de furtun.

Si doar mai acum o saptamana a fost la revizie si mi-au schimbat filtre, ulei, etc. si nu mi-a zis nimeni ca ar fi ceva probleme. Astia in service la VAG nu trag de ele sa vada daca vreunul joaca!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un amarat de furtun  e vreo 400 de lei :)) verifica daca face presiune.cum face cel de la aspirator..accelerezi si pui mana.si vezi..sau ma rog..o sa auzi..eu am patit in camp sa raman fara furtunu de la turbo..si in 130 de km cat am mers la primul service si l am schimbat..a consumat mai mult ulei decat motorina.. :8:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

400 lei, nu 4000 lei ca o turbina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca in momentul in care accelarezi motorul pe loc se aude un zgomot mai de toba de masini pe benzina sigur este un furtun sarit sau spart. BKD are 4 furtune pe admisie: unul scurt care iese sin turbo si este cotit inspre fata masinii prin partea dreapta, unul in forma de S care se gaseste in partea dreapta a masinii la intrare in intercooler, unul la 90 grade care iese din intercooler si intra in tubulatura cu senzorul de presiune in partea stanga a masinii si unul care iese din tubulatura de plastic si intra in admisie adica intre motor si radiatoare. Toate furtunele sunt  cam de 2'' si negre. Pot sa pun pariu ca a sarit furtunul dupa o accelarare mai brusca. Ca sa verifici daca sunt sarite alea de la intrare/iesire din intercooler poti sa scoti grilele st/dr de la proiectoare si bagi mana pe acolo. O sa te murdaresti un pic de carmaz pe maini de pe furtune. Asta ca sa nu demontezi scutul la motor daca nu ai cu ce.

Regards,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Motor BXE, 291 mii km (pe bune, adica e pe mana mea de la zero, ma rog 5-7 km, cati au fost) de ceva vreme, cam de un an mai exact, scoate fum la pornire. Fum inchis la culoare si persistent, nu aburi albiciosi). Zic strict la pornire, cam intotdeauna la prima pornire din zi, plus dupa orice oprire mai lunga de 15-20 minute. In rest nu scoate, indiferent de conditii, in sensul ca am urmarit cu insistenta dar nu am vazut fum, indiferent de regim. 

Aveti idee de vreo posibila cauza? Motorul functioneaza foarte bine, trage ireprosabil, porneste rapid in orice conditii. Cred ca cea mai importanta interventie a fost inlocuirea a doua bujii arse. Turbina e originala, la fel si celelalte interne sau accesorii (injectoare etc). Ulei? Consuma exact cat consuma in urma cu 290 mii, nimic in plus. Ba chiar ceva mai putin, daca nu ma insel. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam asa scot la pornire un puf negru PD dupa 150K  ,sar putea sa ai EGR-ul obosit,l-ai curatat vreodata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu s-a curatat nimic.

M-am uitat un pic mai atent, in sensul ca am pornit motorul rece cum mana prin geam si ochii pe esapament. Dupa 2-3 secunde de la pornire scoate un damf albastrui zic eu (asta inseamna ulei) timp de 2-3 secunde. Atat. Scurt si intens.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cuarata EGR, cred ca mai e loc sa bagi 1 degetel mic :), eu chiar sunt curios, poate pui niste poze !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate e asa cum zici.

Dar ... din ce stiu, EGR e inchis la relanti si la turatii mici. Sunt aproape convins ca e inchis si la pornire. In plus, fumul pare a fi de ulei, nu de motorina in exces. Nu sunt prea convins ca EGR-ul e problema, mai ales ca motorul functioneaza corespunzator si trage absolut normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa te lamuresti cu egr fa un BS in grupul 003.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am banuiala ca te referi la o diagnoza, dar pentru mine codurile alea sunt limbi straine. 

Inca un mic test: motorul cald, dupa o oprire de 3-5 minute, la reponire scoate un pic de fum. Dupa oprire cu repornire imediata nu scoate deloc. 

Daca tot eram la capitolul mini-teste,am zis sa-i dau cateva "sprituri" de la relanti la 3500-4000 (in stationare). La turare progresiva nu scoate nimic. La bruscarea pedalei de acceleratie => fum negru. Mult fum negru. De motorina in exces. Repet, accelerare in gol. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cda.

Da intradevar e vorba de o diagnoza.

Daca pt tine sunt"limbi straine"cauta un coleg sa te ajute cu una.

Micile teste pe care le ai facut tu nu ne pot ajuta nici pe noi dar nici pe tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri am fost la service pentru diagnoza si constatare. Nu era stocata nici o eroare. Injectoarele lucreaza cu o corectie de pana in 0.8, adica mai mult decat rezonabil. Cica daca motorul trage normal, problema nu prea are cum sa fie la EGR. In prima faza s-a dispus curatarea injectoarelor (cu ultrasunete) si inlocuirea o-ringurilor. Cica se prea poate sa existe scapari de motorina pe langa acestea.

Am indoieli ca in urma acestor operatiuni va disparea fumul deschis la culoare de la pornire. Ramane de vazut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot nu ai inteles...colegii nu te trimiteau la service, si pe buna dreptate... Cauta pe cineva cu un vcds, care sa stie si ce sa faca, apoi posteaza logurile si ti se va indica problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, teoria ca teoria, dar practica ...

Am spus la inceput, eu sunt utilizatorul, adica e masina mea de serviciu. Astea sunt procedurile: service-ul agreat, constatare etc. In prima faza asta se va face: curatare injectoare si schimbat o-ringuri. Daca procedura nu aduce rezultate, probabil se va schimba si service-ul. Dar ma rog, in momentul in care scot injectoarele, o sa-i rog sa arunce un ochi si la EGR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jetta Junkie

CDA - Parerea mea este sa stai linistit, mai ales daca masina merge bine si consuma ulei putin (chiar mai putin decat atunci cand era mai noua masina dupa cum spuneai intr-un post anterior). Orice masina diesel scoate un pic de fum la pornire - avansul este putin modificat, cantitatea de motorina injectata este mai mare, arderea este una incompleta si de aici si fumul. Daca avansul este prea mic motorina nu are timp sa se atomizeze si sa formeze amestecul optim de vapori si oxigen pentru ardere completa. Vaporizarea si autoaprinderea mai sunt influentate si de uzura motorului (290.000km), de viteza mai mica a pistonului (poate o baterie mai veche sau un electromotor obosit). In aceste conditii temperatura aerului in momentul compresiei nu ajunge la punctul optim, arderea ar putea sa fie incompleta si se produce acel fum albicios.

   ,,un mic test: motorul cald, dupa o oprire de 3-5 minute, la reponire scoate un pic de fum. Dupa oprire cu repornire imediata nu scoate deloc. " - deoarece arderea este ajutata de temperatura ridicata peretelui cilindrului daca o pornesti imediat. Daca o lasi cateva minute aceasta temperatura scade si iarasi scoate un pic de fum.

  Eu unul nu as umbla la injectoare si la o-ringuri decat daca au valori de corectie mari. Poti face mai mult rau decat bine.

  Nu consider ca este fum de ulei deoarece acesta era prezent pana se incalzea motorul atunci cand piesele se dilatau si disparea ,,jocul" dintre ele, fie ca vorbim de piston, segmenti, cilindru, fie ca vorbim de ghidurile supapelor. In plus trebuia sa scada nivelul uleiului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa nu vreau s-o las, ca prea se intrece cu fumul. E totusi o masina asa-zis moderna, euro 4, fabricata in 2007, nu U650 sau Buceag.

Spun din nou: la pornirea la rece (sau dupa aprox. 30 minute de stationare) scoate fum. Fumul e deschis la culoare si usor albastrui. Cand spun fum, mai ales dupa o zi sau un we de stationare, spun fum, nu urme de fum sau senzatie de fum. Un norisor serios de fum, nasol si inecacios. Daca e cineva in preajma, sincer, mi-e jena. Nu vreau sa otravesc pietonii si nici sa fiu injurat.

Cand motorul este cald, la accelerare sanatoasa, scoate fum negru. Mult. Nepermis de mult. Probabil in mers fumul se disipa mai repede si eu nu prea observ in retrovizoare, dar daca scoate la accelerare "la liber", sigur scoate si in sarcina.

Cred ca de vreun an se intrece cu fumul. Am tot ignorant, in ideea ca motorul merge bine, porneste foarte bine, trage foarte bine. Intre timp s-a porcit, incet dar sigur, scoate din ce in ce mai mult. A depasit limita bunului simt.

Modificat de cda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!