Jump to content

TDI - Fum negru


vlad-saw
 Share

Postare recomandată

Update: la demontarea injectoarelor pentru curatare s-a constatat si o uzura excesiva a axei cu came. S-au inlocuit axa cu came si cuzinetii, s-au curatat injectoarele, s-au inlocuit oringurile. Rezultate: fumul de ulei (pornirea la rece) e prezent in continuare. In schimb s-a imbunatatit usor comportamentul motorului la turatii joase si parca a scazut un pic si consumul.

Pentru fumul de la pornire e suspectata turbina. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 186
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • vlad-saw

    26

  • cda

    9

  • Sebu

    7

  • Devastator

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Am avut la diagnoza un touran cu aceeasi problema-> turbina schimbata, gata cu fumul la pornire!

L.E. nu-i asa ca miroas intepator oxele pana se incalzeste motorul?

Modificat de nervoss
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am evitat sa inhalez fumul, dar la cum arata e clar ca numai bine nu miroase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut ! 

sunt posesorul unui vw golf 5 plus 1.9 tdi 105 hp . In ultima luna am observat uitandu-ma in oglinga ca pe a2-a pe la 3500 de ture cand o accelerez brusc si motorul e deja in ture scoate fum . tin sa mentionez ca in momentul in care am luat-o asta fiind prin septembrie 2013 nu scotea fum absolut deloc . ar mai fi faptul ca am un soft modificat si am presiunea de la turbo undeva la 1,3 bar(masina asa am luat-o  si atunci nu scotea fum) .  De 2-3 luni parca nu mai trage asa de bine , inainte cand eram in treapta a doua si acceleram se aprindea martorul de la esp si masina scartaia acum nu mai face chiar asa . care ar putea fi problema ?  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut!

A elucidat cineva problema cu fumul alb?

Am si eu ceva asemanator cu un Golf V, 1.9 TDI si 105 CP, dar nu este permanent. Fumega destul de rau dupa 400-500km cand am parcurs o distanta mai lunga, dar si atunci nu permanent. Daca opream undeva si reporneam nu mai scoatea fum. Dupa cca. 1000km mi s-a aprins martorul din bord care indica probleme la sistemul de evacuare, cel galben cu silueta de motor. Mi-a pus un prieten testerul si spunea ca este filtrul de prticule si dupa aceea nu a mai aparut martorul si nici fumul, dar nu am mai mers distante lungi. In afara de asta, am impresia ca masina se accelereaza destul de greu (comparativ cu un Caddy din 2003 1,9 SDI si 75 CP, pe carel am mai demult). Adica atunci cand accelerezi brusc, incepe sa se tureze foarte lent motorul.

Aveti idee ce se intampla??? Testerul n u mai spune nimic.... Nu stiu ce sa mai cred si ma ingrozesc povestile de pe aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine s-a intamplat sa invalui jumatate de strada cu fum alb, dar dupa ce masina a stat parcata aproximativ o luna, fara sa ii dau vreo cheie. Acum vad ca nu mai este problema cu fumul alb, ci cu cel negru (putin) care iese dimineata la prima cheie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De la ce turatie intra turbo? Eu schimb treptele intre 2800-3000rpm. Simt ca asa ii place masinii si parca tot timpul sunt la cuplu. Inca incerc sa ma obisnuiesc cu diesel-ul :). La mine am observat cand am cumparat masina,ca atunci cand o accelerez mai brusc,scoate putin fum negru dar mi s-a parut normal avand in vedere ca e diesel si nu are filtru de particule. Chestia e ca dupa cateva zile de la cumparare,i-am facut schimbul de ulei + toate filtrele si am alimentat cu motorina mol evo bla bla bla si vreau sa va spun ca nu mai scoate fum negru la accelerarile bruste si la peste 3500 rpm, sau daca scoate,scoate extrem de putin.Cat despre fumul negru la pornire,nu scotea nici atunci cand am luat-o,nici acum. Am fost sa fac registrul in vederea inmatricularii,si mi-au accelerat-o aia pe acolo de numa,si am fost placut surprins sa vad ca masina mea nu scoate fum (era un passat cc langa mine,care m-a facut sa plec de acolo,bineinteles din cauza ca fumega ca o locomotiva). La valorile celor de la registrul, a iesit ZERO,ceva de genu. Uleiul pe care l-am bagat nu stiu cat de grozav e,cert este ca motorul este mai silentios de cand l-am schimbat. 

 

 

PS: Daca intereseaza pe cineva, uleiul pe care l-am pus in motor,este Castrol edge FST titanium 5w40 (tot timpul am avut indoieli in ceea ce priveste uleiul castrol,dar pe asta l-am pus deoarece l-am avut primit din germania). Asa ca,bagati ulei cat de cat ok si motorina buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde de motorizare,la mine intra pe la 2100-2300.Dar depinde cum apesi pedala,se poate sa apesi pedala foarte putin si masina sa se tureze si pana in 4000 RPM si sa accelereze foarte greu(fara sa intre turbo)ia sa incerci sa vezi cum creste turatia,dar nu se infinge si nici nu ai viteza care ar trebui sa o ai la aceea turatie.Cand apesi acceleratie mai bine(nu neaparat podea) atunci simti cum intra turbo si te baga in scaun.Da conteaza foarte mult schimburile la o masina,mai ales un ulei bun.Motorina nu prea ai cum...chiar daca o bagi pe aia mai scumpa ,tot in Romania traim.Sper ca te-am lamurit cu turbo.Daca i dau talpa la a mea de la 1800 RPM(asa se vede clar cand intra turbo) ,accelereaza si dintr-o data izbucneste de la 2200 RPM in sus(turbo).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare. Vin și eu cu o problema. Am observat de câteva zile când turez mașina ca scoate fum negru . Îmi poate spune cineva pe unde găsesc furtunele care trebuie verificate? Mulțumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai sunt si alte topic-uri,daca doar scoate fum negru problema nu este neaparat de la furtune.Poate sa fie de la scurgeri de ulei sau motorina nearsa.Multe si multe cazuri,citeste forumul atent si o sa vezi ca poti sa ai 20 de chestii.Mai spune-ne alte simptome,se aude ceva?la relanti cum face,se aude frumos,rotund?in mers ti se pare ceva?ai facut ceva la ea?soft ,etc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am făcut la ea multă nimic . Este doar ea. Motorul merge rotund nu se aud zgomote. Un pic a crescut consumul, am dat vina pe jante ca am pus pe 17

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da este plauzibil consumul crescut.Ce ulei bagi? Prima chestie schimba filtrele si poate uleiul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am făcut schimburile, ulei castrol profesional 5 w 40

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate sa fie oare de la motorina, am alimentat de la Petrom de data asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dintr-o alimentare?nu!Intereseaza-te si tu de un mecanic bun din oras de la tine ,adica chiar sa fie cunoscut sa auzi pe mai multa lume ca stie sa lucreze frumos si i spui "Domne masina scoate fum negru,putem sa incercam sa gasim problema?"adica mai bine decat sa te duci la reprezentanta ca aia te pun sa schimbi si injectoare si turbo si tot:))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Msss davydsss

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Știe cineva din Arad un mecanic bun. Eu sunt satul de asa ziși mecanici?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut.aceasi problema o am si eu dar pe golf 5 1.9 TDI 77 Kw.dupa 3000/rpm scoate fum negru.as vrea sa stiu ce as putea sa fac deoarece nu imi place sa scoata fumul acela negru.cand am luat masina din germania nu scotea fum absoult deloc,nici cand au turat motorul la RAR pentru noxe,fum 0 chiar ma uitam dar nu vedeam,acum m-am speriat cand am vazut din intamplare cum scoate fum dupa 3000/rpm. ceva sfaturi? multumesc aniticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da ,dai search pe vwforum si o sa vezi destule explicatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna Mircea ai rezolvat pana urma problema ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut.

 

Am si eu o problema similara cu Mircea.

Aseara am avut o tamponare usoara: am intrat cu fata in spatele masinii din fata - mai exact coltul dreapta fata la mine in coltul stanga spate la el.

In urma evenimentului, aparent, nu am avut probleme grave (aripa dreapta fata usor sifonata si laterala din dreapta a barii fata putin indoita), motorul a mers ca de obicei dar azi dimineata in timp ce mergeam la munca, la un moment dat s-a auzit un zgomot de parca s-a destupat sau rupt ceva si masina a inceput sa scoata un zgomot ca un suierat cand acceleram si atingeam o viteza peste 70 km/h, sa nu se mai accelereze uniform, sa mearga in suturi cand acceleram si la un moment dat a scos o singura data un norisor de fum inchis la culoare. Motorul "tragea" cu intreruperi, fara vlaga si dupa 2-3 km zgomotul ca un suierat a inceput sa se auda si pe accelerare la o viteza mai mica, de 25-40 km/h. In bord nu era aprins nici un martor, in compartimentul motor nu iesea fum, nici in spate nu se vedea fum, nimic anormal, motorul mergea bine la relanti, temperatura apei la 90 grade ca de obicei.

Seara am plecat cu ea spre casa si au aparut aceleasi probleme cu suierat la accelerare, mers in suturi si ca o noutate din cand in cand se auzeau si zgomote de frecare intre 2 parti metalice (cred). La un moment dat a disparut zgomotul si a aparut in bord martorul intermitent de bujii incandescente (semn ca sunt probleme in functionarea motorului). Din acest moment masina nu mai avea vlaga si in vitezele 3-4 accelera doar la drum drept (fara panta) cred ca nu mai intra turbina deloc. Dupa 5-6 km am oprit, am luat contactul si repornit masina dupa vreo 2 ore - martorul intermitent nu a mai aparut pe afisaj iar pe accelerare (chiar si usoara) motorul tragea iar cu intreruperi si pe masura ce accelerai mai tare se auzea iar zgomotul ca un suierat si cel de frecare intre 2 parti metalice. Am decis sa nu mai fortez motorul si am mers usor cu viteza 1 si 2 pana acasa - martorul intermitent nu a reaparut, doar zgomotele se auzeau din cand in cand.

Mentionez ca m-am uitat la motor si nu am sesizat nici o schimbare, nici un furtun sarit sau spart ...

Rugamintea mea este sa ma ajutati cu sfaturi despre posibile probleme, solutii, costuri, recomandari.

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ai spart intercoller-ul din lovitura si trage aer pe undeva,verifica traseul de furtune de la turbina spre el.sa nu ai scapari de presiune.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine ma ajuta cu o problema pe dedesubt ,nu stiu ce e cu acel radiator la un golf 5 2.0 TDI

post-125384-14080923184651_thumb.jpgpost-125384-14080923304507_thumb.jpg cer scuze ca ca e off topic.....!!!!!

Modificat de SPEIVA
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Am verificat atat cat am putut vedea sub capota (este cam inghesuit motorul) si nu am sesizat probleme...

Am facut cateva poze la motor, poate-mi recomanzi unde sa ma uit mai atent.

De asemenea am reverificat uleiul (Castrol pt diesel cu DPF) si mi se pare mai lichid (l-am schimbat acum 7,500 km la revizie 88,500 km) iar nivelul pe joja este cam 1 mm peste maxim. Mentionez ca motorul nu mananca mult ulei, nu am completat niciodata intre revizii.

 

20140815_112607.jpg

20140815_112737.jpg

20140815_112801.jpg

20140815_112830.jpg

20140815_112856.jpg

 

Multumesc,

Modificat de naivatco
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acela este radiator pentru motorina.nu stiu exact ce face.

Modificat de ioanv21
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!