Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cu cea mai bună reputaţie din 18.07.2025 în toate secţiunile

  1. Hello! Astazi povestim despre episodul clima: Dupa swap la VR6, clima a fost funcțională câteva luni fara probleme, pana intr-o zi cand a inceput sa bage mai slab si la scurt timp nu a mai bagat. Fiind pe final de vara (asta anul trecut) nu mi-am bătut capu. Anul asta, înainte de a veni caldurile, am zis ca rezolv. Am bagat solutie de contrast, am gasit un leak mic la radiator. Am zis easy peasy, schimb radiatorul si rezolv. Între timp vine etapa de drag, caldurile au venit deja, am zis ca bag freon cat sa am clima pentru drumul către etapa si schimb radiatorul dupa etapa. Bag freon, incercam clima si nu pornește compresorul Mirific! Noroc cu Luci de la Carsx care are vreo 5 VR6 longitudinal pe stoc, am luat un compresor de la el. Si ce sa zic de locația compresorului... între alternator si pompa servo... o distracție sa il înlocuiești fara sa dai tot botul jos. Dupa etapa, direct la garaj, inlocuit compresor, oringuri si radiatorul (prima oara cand regret ca au trebuit prinse ventilatoarele de radiatorul de clima la swap, o placere sa le fixam pe radiatorul nou), rezolvat un mic por ce l-am avut la o țeavă de pe traseul de clima. Teoretic totul ok, nu? Da de unde, de aici începe nebunia. Bagam presiune pe instalatie si lasam asa. In 1 ora, din 5 bar mai avea 3. Pe la compartimentul motorul era curat lacrima tot, 0 urme de solutie... si știți ce înseamnă asta... radiatorul din interior. Care erau șansele? 🙆‍♂️ Buuun, știind ca bordul de pe Superb era cam șubred, pot spune ca singurul minus ce il mai aveam la interior, in sensul ca avea mai multe cleme rupte ceea ce ducea la anumiti greierasi pe drumuri mai rele. Iar cum masina este complet insonorizata, orice greieras se aude mult mai tare.. Am zis ca daca tot il dau jos, iau altul impecabil, fara cleme rupte si cu toate la locul lor sa fie treaba bună. Găsește tu acum bord de Superb impecabil si fara cleme rupte.. la telefon cu vanzatorii, toate erau impecabile, pana ajungeai sa le vezi. Cred ca aveam eu standarde prea înalte cand vine vorba de cuvântul "impecabil". Dupa ce am vazut câteva, certat cu câțiva ca m-au pus pe drum degeaba, găsesc coaja de bord in stare buna. O iau. Plasticul de sub volan l-am luat din alta parte, torpedou din alta parte, si tot așa am ajuns sa am un set complet de piese pentru bord, fara cleme rupte. Singurul minus este ca bordul actual are locas pentru buton senzor parcare care e ft rar pt Superb 1. Fiind rar, am comandat buton nou.. 20 euro + 25 transport Bun, daca tot dau bordul jos, am încercat sa schimb cat mai multe in spatele lui, sa ma asigur ca o perioada bună nu mai am treaba acolo. Am înlocuit si radiator de căldură, si încă câteva piese. Astfel, reușesc in sfarsit sa rezolv problemele ce tin de clima, masina baga rece foarte bine, temperatura se comuta ok. Iar masina este in sfarsit tanc la interior. Adica bordul este prins bine, nu mai aud greierasi, indiferent de drumul pe care merg. Insonorizarea este acum completa pot spune. Nu va imaginați ca acest swap de planșe de bord a mers smooth: - Am rupt grila de ventilatie parbriz (cea neagra de pe bord ) - am comandat alta împreună cu senzorul de soare - Am reusit sa zgârii puțin folia de pe gurile de ventilatie laterale - comandat alte grile - Am uitat sa scot microfonul de la bluetooth cand am montat bordul, tre sa dau iar jos partea de sub picioare - Am rupt 2 mufe, cea de la senzorul de pe bord si cea de la lumina picioare sofer - Camera marșarier nu mai merge probabil ceva mufa prin spatele playerului - Playerul nu mai intra pana in spate sa fie la nivel cu bordul si sta putin iesit, nu îmi dau seama daca de la plansa noua sau doar trebuie vazut daca din cauza firelor din spate Bine, sunt chitibusuri, le rezolv zilele astea, dar ma plâng si eu 😅
    13 points
  2. La multi aaaani! Din pacate, am pierdut poza cu 400 000 km in bord dar am prins una cat de cat interesanta: 400200 Urmeaza (din nou) uleiul la DSG + filtru, garnitura si buson. Sa vad cand am timp sa fac si asta.
    8 points
  3. Cum nu am mai avut timp de postat pe forum au aparut "mici" schimbari: - Masina a facut 71000km - "Am famas fara spatiu pe bancheta din spate". De acum in formula completa: 2 in fata 2 in spate
    7 points
  4. Salut. Am ales sa merg catre Dubrovnik prin Serbia si Bosnia. La dus am facut o oprire de o noapte in Uzice (Serbia) ~ 9 ore de condus. Traseul este in mare parte prin zona de munte (trece si printr-un parc national unde platesti 2 euro la intrarea cu masina). Drumurile sunt de o calitate buna spre foarte buna (nu se platesc taxe de drum in nici una dintre aceste tari, se platesc doar autostrazile in functie de km parcursi). Sunt cateva portiuni de autostrada dar destul de mici. La intoarcere am facut drumul dintr-o bucata fara sa mai opresc - plecare la ora 8 din Dubrovnik si sosire la Targovsite la ora 23:30 (1 ora diferenta de fus orar). Este totusi un traseu care te solicita destul de mult avand in vedere ca se merge mult pe drumuri nationale si destul de inguste in anumite zone de munte. Ca si piesaje recomand traseul. Este extrem de frumos. Despre Dubrovnik, pur si simplu superb. Ca si puncte principale de atractie - centrul istoric (plin cu restaurante si baruri), zidurile care inconjoara centrul istoric ( se pot vizita contra sumei de 40 euro/persoana - merita), se poate urca cu telecabina catre o zona cu o vedere asupra orasului (acolo sunt de asemenea restaurante si baruri). Plajele in Dubrovnik sunt de toate tipurile - nisip, pietris, stanca. Eu am ales sa ma cazez la un hotel cu demi-pensiune si cred ca am facut alegerea corecta. Preturile din Dubrovnik sunt destul de mari, nici nu stiu cu ce alta tara as putea sa le compar...poate Anglia (Londra). O bere la draft (0,5) intre 8 si 10 euro. O masa de doua persoane + cate o bautura a depasit usor 100 de euro. Sunt zone unde te poti incadra si intre 50-70 euro pentru doua persoane (doar un fel de mancare si o bautura). Trecerea pe la frontiere a fost destul de rapida cu o mica exceptie la intrarea in Croatia (~40 min timp de asteptare). La plecare am trecut foarte repede.
    6 points
  5. 1000 km in doua weekenduri - intai revenind prin zona Buzaului - de data asta la Trovantii de la Ulmet - un loc foarte interesant, dar cu un drum destul de dubios - si cateva drumuri in reabilitare, pe care am regretat ca nu am luat Rextonul, si apoi weekendul asta pana pe Negoiu, daca tota este accesul mai usor pe autostrada pana la Curtea de Arges. Chestii bune, pe langa peisaje si drumuri de munte - nu mai am erorile de catalizatoare de cand am schimbat bujiile, si motirul chiar merge mai rotund, consumul este usor mai mic chiar. Am pus intr-un final aripa stanga noua - deja se dezintegra in partea de jos - si am efectuat "operatia" pe capatul de prag dreapta la fel cum am remediat anul trecut pe stanga. La fel pragul interior - cel de rezistenta este perfect intact - asa ca doar "coaja" a trebuit remediata. Chestie naspa - cand am pus aripa - deci dat roata jos, la inspectia locala care o fac de fiecare data cand am acces - am gasit burduful de planetara dinspre cutie rupt Maine vine kitul - burduf, coliere, capac tripoda si vaselina ... sper sa reusesc in regie proprie... Trag speranta ca va merge ok, avand in vedere ca acum aproape 5 ani s-a umblat la ambreiaj.
    6 points
  6. O sa ne luam transportoare blindate in viitor , probabil prin programul " primul tanc "
    5 points
  7. @LUFY Commentul tau echilibreaza balanta hateului distribuit pe acest topic, ma bucur ca mai exista oameni care inteleg si apreciaza o astfel de masina si nu ii "dor" tastele sa spuna si ceva pozitiv. Multumesc!
    4 points
  8. Niciodata industria auto nu va mai avea un om precum Piech. Un adevarat fanatic al perfectiunii. Anii de glorie ai grupului VAG i se datoreaza acestui personaj fantastic din punctul meu de vedere. Nimeni in industria asta auto nu va mai construi o fabrica unde sa se produca un singur model auto. O fabrica de sticla, cu podea din parchet, unde tu ca viitor client puteai asista la nasterea masinii tale si puteai pleca cu ea la final. Iar prin faptul ca sunt asemenea pasionati ai modelului Phaeton, o comunitate atata de stransa si unita, care organizeaza pana si vizite la locul de bastina al Phaeton-ului, mi se pare ca tocmai prin acesti oameni se onoreaza poate cea mai buna masina construita vreodata, de la un constructor de volum. Cum am mai spus la un moment dat, mereu voi considera Phaeton-ul un Concorde al industrie. O masina "ahead of its time". O masina care in momentul aparitiei a fost neinteleasa prin prisma siglei de pe capota. Insa in prezent, cred ca Phaeton-ul isi traieste adevaratul succes. Prin cei care o apreciaza, prin cei care o descopera, prin cei care fac masina asta sa fie inteleasa ca si monument tehnologic ce a putut sa fie in acei ani ai aparitiei pe piata. Phaeton - a timeless car !
    4 points
  9. @cristi511Viziunea noastra este limitata local? Am condus ieri e-308 nou nout, de nevoie, nu mi-ar trebui electrica, nici gratis! Da, e mai misto decat sa mergi pe jos, dar incerc sa ma consider pasionat, multumesc, "nu mi-e foame"! 🤢 Eu daca as avea venituri mai mari mi-as lua Bentley. Vorba aia, la Monaco n-am vazut nici un Taycan/Macan parcat in fata la Casino, supercaruri, Bentley si Rolls FULL DE ELE! Majoritatea GHOST d-alea mari, V12, multe Maybach S650, numere de Elvetia/Rusia/Andorra. Desi "s-au prostit" si astia cu Rollsu' electric! Spectre parca se numeste? In fine, ca sa ajung din UK pana pe Coasta de Azur cu o electrica, incarcat de bagaje si cu AC-ul pornit blana, probabil ca mi-ar lua vreo 4 zile! Doamne fereste! 😄 Inca imi place sa vad RANGE 1400 KM in bord, sunt mai "old fashioned" ca sa nu zic mos expirat. 🤗 Bineinteles, este doar parerea mea subiectiva si am inteles de ce fac oamenii UBER cu ele pana de curand cand am mers cu un ID5, l-am intrebat pe sofer daca e multumit si mi-a spus ca regreta ca a luat-o, au bagat taxe in UK si au ridicat pretul "curentului" si nu prea mai merita. O incarcare la 2 zile/luna costa la fel ca un plin de benzina, ba poate chiar un pic mai mult. Daca faci km mai multi, costul creste. Se mai plateste si o taxa suplimentara daca ai parcare subterana, pentru ca cica exista risc de incendiu. Asa mi-a spus taximetristul, In fine! N-am "sapat", nu ma intereseaza subiectul, dar cica asa o sa fie la nivel global. Deci omul si-a luat electrica, doar ca sa faca profit! Sunt convins ca asa au "agatat" multi clienti. Acu' HOPA, ce sa vezi, costa cam la fel sa mergi si cu termica si cu o electrica. Omul a zis ca vrea sa o vanda sa isi ia un Passat Variant TDI. L-am intrebat ce pret a fost masina? 52 000 GBP. Are niste scaune si un plastic in ea de zici ca e CADDY. Bineinteles ca tableta aia mare de pe bord iti ia ochii! Eh detalii, englezoii isi schimba masina la 5 ani, nu prea conteaza, ratele merg toata viata si conduc mereu masini noi. La ce preturi au, nu mai conteaza ca sunt electrice sau termice. Probabil asa e si in celelalte tari din Vestul Europei. Tine doar de gust. Daca o cumperi ca romanu' cu gandul ca vei merge toata viata cu ea, o sa fii dezamagit. Masinile sunt facute special sa cedeze relativ repede. Nu mai zic de probleme si servisare si softari si updateuri ca la telefoane si batai de cap. E nevoie de ingineri NASA sa ti-o repare iar daca pica bateria in afara garantiei, costa cat jumatate din masina costul inlocuirii. Omul a deventi de ceva vreme consumator! Banu' sa curga in buzunarul marilor companii! Doamne-ajuta! ❤️ Inteleg acum de ce cumpara lumea BYD. Daca tot e "naspa", macar sa fie mai ieftina. Si parca nici nu e chiar asa de "naspa" daca e sa compari cu ce ofera concurenta. MADE IN CHINA a devenit de ceva vreme CALITATE! 😄 Vanzarile o spun, nu eu.
    4 points
  10. Degeaba mergi la reprenzentele VW din ROMANIA....SUNT DEPASITI DE SITUATIE...sunt pielea XXXXX....am fost in aceasi situatie ca voi...cu Tiguan 1.5 eTSI 150 CP din iunie 2024...numai probleme!!! Nu pornea... te lasa in drum cand iti era lumea mai draga...frana singura cand dadeai cu spatele fara sa fie vreun obstacol... Am fost la reprezenta VW din Oradea D&C...le-am dat MURA in GURA rechemarea...nr XXX...le-am spus ca a aparut update de soft pt 1.5 eTSI 150 CP...primite de la un coleg de aici de pe Forum... @Ionutz83 mi-a bagat seria de sasiu in calculator...si imi spune : ASTEA NU SUNT PT SERIA TA DE SASIU...nu este nimic pt masina ta. La sfatul unui coleg de aici de pe forum am mers a doua zi la reprezentanta VW din Debrecen ( Ungaria ) si ei au vazut in sistem ca ca este rechemeare pt modificarea cablajului din bara spate...ca este update de soft....DE CAND AM FOST IN UNGARIA NU AM MAI AVUT PROBLEME CU TIGUAN-UL!!! @corneliu_s daca poti ...daca ai drum...iti recomand reprezentanta VW din Debrecen...seful de service de acolo stie romaneste! Suntem de rasul curcilor...iti iei masina NOUA din Romania si mergi in alta tara sa le repari ca ai nostrii...sunt praf si pulbere...eu am noroc ca stau aproape de Debrecen. NICI Volkswagen-ul NU MAI ESTE CE A FOST ODATA...din pacate... am luat Tiguan nou...probleme...am luat si un TOUAREG 2025...consuma ulei...nu functioneaza Travel Assist...Trafic Assist! Din păcate, tot mai des am impresia că se pune accent pe profit, nu pe calitate sau satisfacția clientului!
    4 points
  11. In ultima vreme s-a rulat cu ea zilnic, chiar pe drumuri scurte, DPF-ul facand regen si la 100km, cred ca ori e pe duca, ori merg eu prea incet, desi mai fac drumuri in extern, foarte greu ajung la 100km\h plus... A beneficiat de un alt parbriz (al doilea la mine, al 5-lea in viata ei), in ianuarie anul acesta, a trecut ceva TIR, nu stiu, intr-o fractiune de secunda mare bum si parbriz inflorit, 1000 lei toata distractia tot FUYAO, de asemenea foarte multumit ca si calitate\montaj. Am schimbat recent cureaua de la accesorii pentru ca era absolut varza in doar 12 luni, sincer nu am crezut ca se poate asa ceva, noroc ca am observat o micro fisura la timp, firma DAYCO daca nu ma insel, luai santurile alea de pe curea cu unghia, atat de coapta era, acum am pus Contitech(150lei) si totodata am inlocuit o rola cu caneluri din stanga pentru ca se rotea cumva ciudat, am pus Gates (100lei) de data asta de 3x mai scumpa dar ruleaza perfect, vreo 500ml antigel papat in cam 2 ani si evident, schimburile de ulei si filtre la 5500km ultima oara. Filtrul de aer il schimbasem cu 2 luni in urma si era full de insecte, fulgi, praf, incredibil cat de mult praf e in zona rurala. S-au taiat putin si cauciucurile fata, ele sunt cele mai afectate, din cauza drumurilor "impecabile", ma gandesc sa-mi iau o senilata ceva, nici nu e 1100lei un cauciuc si sunt aproape noi, iar eu feresc mai toate gropile, au reusit sa se taie cumva in X, sa se adune taieturi acolo pana au zburat vreo doua bucati cam de 1cm patrat asa din crampon, momentan supraveghez, daca se extinde, trebuie inlocuite. Nu stiu, ma gandesc cu groaza cand n-o sa mai am masina asta, am mai avut una acu vreo 5 ani si pauza de vreo 2 pana la asta, au fost 2 ani in care m-am gandit zilnic la Phaeton, nici nu stiu, poate doar A8-ul sa-ti aline dorul de monstruozitatea asta.😄
    4 points
  12. Am auzit porcaria asta de multe ori sub diferite impachetari iar tot timpul vine de la oameni care se dau grozavi. Ultima oara imi povestea unu cum s-a dus el cu un M in Germania la reprezentanta si n-au vrut aia sa-i schimbe uleiul ca se schimba la 30k si e totul sigilat etc Bai baiatule...
    4 points
  13. @andrei_221Perfect adevarat! ❤️ E adevarat si ca gusturile nu se discuta, pe unii nu ii "coafeaza" acest gen de masina desi poate si-o permit si inteleg asta, insa mie daca nu imi place sau nu ma intereseaza ceva ma abtin de la comentarii, dau skip, nu arunc cu hate, dar unora le face placere sa fie rautaciosi, sa te contrazica, fara sa fi condus in viata lor o masina de genul asta, in acelasi timp e gratis si sa fii neutru. Eu mi-am exprimat parerile de fiecare data in cunostiinta de cauza, din experienta, avand habar zic eu despre ce vorbesc. Nu toti suntem la fel, din fericire, 😄 am observat ca exista cativa useri care oricum comenteaza pe toate topicurile si isi dau cu parerea despre orice. In fine, treaba lor, sa le fie de bine! Nu doresc raul nimanui, traim intr-o lume "libera"! Oricum, iti place sau nu iti place, cert e ca masina asta incheie o epoca auto, nu poate fi neglijata si are un cuvant greu de spus in industria de automobile, chiar daca vanzarile nu au fost dupa asteptari. 🤗
    3 points
  14. Salutare! Jurnal de bord cu Baloo, ursul 🐻 grasun la 115 000 KM: Am observat in ultima perioada ca roata dreapta fata incepea sa piarda aer, la vreo 2 saptamani trebuia sa o umflu, servo incepea sa opuna o usoara rezistenta, la ochi nu se vedea mare lucru, insa cand verificam presiunea in anvelope am constatat ca pierdea cam 0.8-1 bar. Mergeam frumos la benzinarie si o umflam la 2 saptamani, nu m-a deranjat foarte tare, am "tras de ea" asa vreo 3 luni, mai ales ca nu aveam drumuri lungi de facut. M-am gandit ca poate sa piarda aer si pe la ventil, nu era nimic vizibil, vreun corp strain in anvelopa, in fine. Intr-o zi, am ajuns in parcare, la munca m-am dat jos si am auzit un suierat pronuntat de la roata fata dreapta. Initial m-am speriat, crezand ca poate aerul pe care il aud este de la perna amortizorului sau de pe traseul de suspensie! Alarma falsa insa, anvelopa n-a mai rezistat si intr-un minut s-a lasat pe janta, CSF! Prima PANA "corecta" si-a facut aparitia. Desi am asigurare de recovery, poate veni ADAC oriunde in Europa sa ridice masina cu platforma, in caz ca "te lasa in drum", am hotarat sa vorbesc cu colegul meu care se ocupa de flota masinilor din firma si are toate "sculele" necesare pentru interventii in dubita lui, sa vina sa imi schimbe roata. Desi Phaetonul are cricul lui, n-am vrut sa ma pun sa "dau la manivela", plus ca masina e grea, trebuie sa ii acorzi o atentie sporita. Omul in cauza, cel care se ocupa de flota, are cricul lui, pe 4 roti, "de GABARIT, d-ala mare", pistoale cu compresor, cheie dinamometrica de strans prezoane, s-a interesat pe net unde are Phaetonul punctele de "jacking", sa nu indoaie sasiul/pragurile pe sub el, eu am setat suspensia in modul JACK MODE, ca sa blochez pernele si mi-a pus roata de rezerva. Era surprins cand a scos din portbagaj roata ca e totul nou pacolo, totul "sigilat", prezonul antifurt abia a iesit, era "intepenit" acolo chiar si rotita aia cu filet care tine roata de rezerva FIXA era aproape "sudata", nefiind scoasa roata de rezerva niciodata. 🤪 Omul m-a servit pe loc, vorba aia...."STRAINII SUNT RECI!" ❤️ Bineinteles ca analizand anvelopa in detaliu, am gasit un cui foarte subtire infipt in anvelopa, a mers cat a mers pana n-a mai mers! 😄 Ca sa repar anvelopa costa in jur de 100 GBP cu tot cu montaj, am hotarat sa mai pun 150 GBP, astfel am cumparat 2 anvelope noi, cu tot cu montaj si echilibrat. Am dat comanda online, programare aferenta, a 2-a zi anvelopele erau in serviceul de roti de langa blocul meu (National Tyres, o retea nationala de service de roti, iti alegi pe harta unde vrei sa mergi, te programezi si rezolvi easy/peasy, fara sa vorbesti cu nimeni), serviciul asta se numeste "click and collect". Te prezinti la ora stabilita de tine si ti se ofera serviciul preplatit, primesti confirmare pe mail inainte, ofera garantie pe anvelope si pe lucrare etc. Roata de rezerva este noua: Anvelopele pe care le-am comandat sunt Continental Premium Contact 5 XL W235/55/17", acelasi model pe care il aveam pe masina si de care am fost foarte multumit, erau disponibile orice variante/branduri de anvelope, inclusiv Premium Contact 6 si 7, la acelasi pret (diferenta de 2-3 GBP.anvelopa) insa am vrut sa pastrez linia originala. DOT 2025: Buun, intre timp au trecut 2 ani de cand sunt "capitan" de Phaeton, "VAPORUL" a primit 2 revizii (una oferita de DEALER inainte sa iau masina) cea de-a 2-a, "MAJOR SERVICE" 15 000 km mai tarziu, inlocuind toate filtrele (ulei, aer, combustibil, clima), fluidele de la motor (ulei, antigel, lichid de frana) discuri+placute spate. Discurile si placutele de pe fata sunt noi, au fost schimbate de proprietarul precedent inainte sa iau masina. Am programat masina tot la Bentley Specialist unde a primit inca o diagnoza, o verificare tehnica autorizata, un schimb de ulei si filtru de ulei + filtrele de clima, la insistentele mele, mecanicul mi-a zis ca filtrele sunt noi, n-are sens sa le schimb. In fine, le-a schimbat pentru "pasarica mea de pe creier". Mi-a spus ca ei la Bentley-uri fac Major Service la 2-3 ani, in functie de KM si unde se schimba filtrele de aer/clima, cel de motorina il inlocuiesc la 60 000 km sau 3 ani. Al meu fusese schimbat anul trecut, avand doar 15 000 km si nu necesita schimbare pentru inca 3 ani/45 000 km. Desi nu folosesc AC-ul deloc, poate 2 saptamani pe an cand temperatura depaseste 25 grade si in vacanta de vara, atunci cand plec cu masina in Europa, am constatat ca parca nu mai baga aer GHEATA! 😭 Asa ca am solicitat sa fie verificat sistemul de AC, fiind foarte complex, cu multi senzori si multe calorifere, 2 compresoare etc, s-a facut test de etanseitate, mecanicul crede ca nu a fost completat niciodata freonul, totul este in parametri, nu exista pierderi, s-a reincarcat freonul aferent si masina este din nou "de fabrica". BAGA CRIVATZ, iti ingheatza mana pe grile! N-aveam nevoie, dar DEH! Nu de alta, Baloo se pregateste din nou sa vada Coasta de Azur, ii este dor de Mediterana, vrea din nou fructe de mare🦐🦞🐙🐟, vin rose🍷, trabucuri, palmieri🌴 si yachturi🛥️. A promis ca o sa zboare pe autostrazi vreo 5000 km si anul asta, la fel ca si anul trecut si vrea sa ne ofere confortul suprem, in August/Septembrie in Franta sunt si 33 de grade, eu il cred pe cuvant: Uleiul folosit este acelasi Mobil 1 ESP 5W-30 full synthetic, VW 504 00. VW 507 00 lot Franta, 1 litru cadou de rezerva in portbagaj in caz de nevoie pentru completare: V6-le arata binisor, nu l-am spalat niciodata: Filtre AC noi: Uleiul este la maxim permanent, il verific din 2 in 2 luni: Baloo 🐻 doarme in fiecare noapte in garaj, langa prietenul lui Broscoiul 🐸: Fericit ca a primit "tenisi" noi: Masina nu este menajata si mananca autostrada zilnic, vopseaua originala a lui Baloo, dupa aproape 15 ani se prezinta cam asa, fara nici un fel de detailing sau protectie:
    3 points
  15. Un mic update Știu că in răspunsul către @haroamulțumesc zis că nu mai am alte modificări în cap, pentru că, astea de mai jos erau deja achiziționate, deci nu se iau în calcul! Așadar a venit băiatul meu acasă și ieri ne-am apucat de montat subwoofer activ, carcasă baterie și roți de vară pe 18". Ne-am apucat cu subwoofer ul fiind că era cel mai mult de muncă la el. După scoaterea bateriei, am scos pragul stânga față și am declipsat parțial pragul spate, am scos șezutul banchetei spate și cu ajutorul unei sârme, am tras "șarpele roșu", cum îi spunea @Muale în compartimentul pasagerilor, am scos RCD360 PRO și am identificat firele de la difuzoarele față și am cuplat adaptorul hi-low. Subwooferul are și el mufa hi-low dar am zis că e mai ușor cu un cablu RCA decât să vin cu fire separat. Am facut o probă provizorie, întrucât se apropia prânzul și aveam treabă După masă și puțină odihnă am continuat cu trasul cablurilor și remontat totul (nu înainte de a mai trage și un aspirat in interior). Acum muzica se aude mai profund, fără a fi deranjant, iar volumul basului se poate regla cu ajutorul unui potențiometru, după bunul plac. Mulțumiți de rezultat, ne-am apucat de schimbat roțile, mai ales că începuse atacul țânțarilor! 😁 Luasem mai de mult un set Daytona, care au fost vopsite negru, foarte prost și după indreptare, o curățare temeinică, ceva muncă pentru acoperirea zgârieturilor, șlefuire și vopsire au iesit cam așa: Am găsit și niște Nexen Nfera Sport cu DOT0124 si le-am montat și echilibrat. Si de la 17" am ajuns la 18" Îi stau bine cu ele, nu-i așa? Parcă in sfârșit arată a limuzină acum! Important este că îi modificările îi plac băiatului meu (știu că o să să spuneți că nu-l costă și de aia îi și plac așa mult)
    3 points
  16. Dupa 2 luni de la lansarea comanzii, ieri a ajuns, azi l-am si montat, maine dimineata plec 🚀 in Grecia cu +20CP
    3 points
  17. Salut, Am "reconditionat" etrierul fata stângă și problema s-a rezolvat in proporție de 90%. Zic asta pt ca foarte rar, la anumite tipuri de gropi se mai aude parca ceva dar poate e din alta parte sau poate așa trebuie sa se audă, nu mai stau sa o caut. Oricum, diferența e imensă, nu mă gândeam ca un etrier poate face așa mare gălăgie. Se simte foarte închegată acum, e alta mașina. Am băgat sâmbătă un Transfagarasan cu Baby Audi, mi-a venit ideea măreață sa mergem pana la Bâlea... Proasta idee. In ultimii 2-3 ani am fost foarte des pe Transfag dar doar mai sus puțin de Vidraru (la cabana Zimbru). Ultima data la Bâlea am fost acum 4-5 ani. Pe ultimii 4km era blocat și Waze arată 1 ora...N-am rezistat și am întors, ne-am oprit prin alte părți. La o denivelare mai pronunțată când s-a zguduit mai tare mașina am auzit un trosnet metalic pe sub mașina, mi-a fost teama de vreun cap de bara ceva dar apoi nu s-a mai auzit, totul pare in regula. Oricum, drumul mi se pare destul de prost. Ce mai vreau sa zic e ca nu am mai văzut de mult atâta prostie și nesimțire strânsă la un loc. Nu sunt nici eu monument de bun simt dar parca nici așa. Cum poți mă sa oprești in mijlocul drumului la fiecare urs ca sa faci poze și sa blochezi drumul, sa se facă coloana in spatele tău și sa ți se rupă? Sa dai de mâncare la ursi și sa pui astfel in pericol viața celor care sunt pe jos? Sa tai haotic banda continua ca sa intri pe sensul celălalt ca sa faci poza la urs? Și altele. N-am mai rezistat și i-am claxonat pe unii și le-am mai urat de bine. Oare la ZOO nu ar fi mai ușor sa se ducă?
    3 points
  18. Imi aduc aminte cand am fost intr-un concediu in Grecia cu Cayenne-ul, fix in prima zi, fericit ca am ajuns cu bine dupa niste mii de km de condus, cu feribotul traversare pana pe insula, radeam ca am scapat de stresul cotidian si munca aferenta, am baut un pic "mai mult" si am intrat in mare cu cheia masinii in buzunar. Bineinteles ca nici macar n-am mai reusit sa deschid masina, dar mai sa plec! Cheia de rezerva si cheia de service erau acasa. Gasisem un dealer Porsche pe la Atena, care putea sa faca o copie cheii, i-am sunat, dar mi-au spus ca au nevoie de cartea masinii in original pe care bineinteles ca nu o aveam cu mine, ma rog, proceduri de 2 lei, vez' Doamne sa nu cumva sa fie masina furata, desi aveam documentele pe mail, factura de achizite etc...si astia ca si ai nostri! "DOSAR CU SINA AVETI?" 🙄 Nu stiam ce sa fac, imi cautam bilete de avion sa ma intorc in Romania ca sa iau cheia de rezerva si sa ma reintorc in Grecia. Nevastamea avea o colega de serviciu la care fusesem o data in vizita, barba-su' era pilot si i-a povestit ce am patit, asa, "la misto"! 🤪 Care erau sansele ca a 2-a zi omu asta sa aiba cursa in Grecia? Am vorbit cu socrumiu sa mearga la noi acasa, sa ia cheia a2-a, sa i-o dea lu' nenea pilot in seara aia, sa o aduca in Grecia. M-am intalnit cu pilotu' la aeroport a2-a zi dimineata si am avut cheie la masina! Riscam sa pierd cel putin 2 zile de concediu, stres, alti bani etc... De atunci plec de fiecare data cu ambele chei de la masina in concediu, nu se stie ce poti sa patesti, pierzi una, se deterioreaza etc! ❤️ Luati-va ambele chei cu voi! Pana la urma mi-a "reparat" cheia un baietas d-asta electronist, se deteriorase acea placa de baza de la apa sarata, ruginise, a facut ceva "lipituri" pe contacte, a schimbat bateria, nu mai stiu ce a facut p-acolo si a mers ulterior. Asta e de povestit nepotilor, am scapat "eftin" dar cu o sperietura pe care nu o s-o uit prea curand!
    3 points
  19. Am finalizat și anul acesta concediul la greci, cu un parcurs de aproape 2.300km. În primul rând am schimbat suportul de telefon cu unul care se introduce in suportul de carduri si pe care l-am montat astfel încât să am vizibilitate cât mai bună la RNS510. Am plecat in aceeași formulă ca anul trecut, doar că ne-am oprit o noapte în Bulgaria, la Veliko Tarnovo (ne-am plimbat prin oraș, am fost la cetate, catedrală si după ce am mâncat la restaurantul Shtasliveca (pe care vi-l recomand) am coborât la monumentul dinastiei Assen, aflat lângă Muzeul de artă si parcul Sveta Gora. A doua zi am plecat spre Nikiti, în Halkidiki unde am ajuns după aproximativ 7 ore si jumătate. Ne-am cazat la Olive tree vila, o cazare super ok, dotată cu absolut tot, la aproximativ 80-100m de plajă, unde am și mers in acea zi. De a doua zi a urmat plimbarea obișnuită și descoperirea altor plaje pe brațul Sithonia. Dupa ce te obișnuiești cu apele limpezi din Grecia, îți vine greu să mai mergi in altă parte. In una din zile, cu o rezervare prealabila, am închiriat o barcă și am plecat intr-o mini croazieră in jurul insulei Diaporos, de lângă Vourvourou și a fost o experiență deosebit de interesantă și pe care v-o recomandand. Am mâncat in diverse locuri prin Nikiti, Sarti sau Psakoudia dar am fost si in portul Ormos Panagia, la Pavlos Fresh Fish și ne-am cumpărat caracatiță și calamari proaspeți pe care ni i-am făcut când am ajuns la vilă (este un avantaj să știi să gătești și să ai și cu ce ). Ce nu v-am spus este că in a doua zi, când ne-am întors la vilă, lamela cheii a căzut din carcasă. Uitându-mă la ea am constatat că s-a rupt o bucată din partea in care stă. Cu puțin superglue am fixat lamela si am lăsat-o la "uscat" până a doua zi. Apoi nu am mai închis "briceagul" până in 5 zi, când s-a desprins din nou. De data asta nu am mai găsit partea aia rotundă așa că după ce am lipit-o, in partea opusă am pus niște scobitori pe post de contră ca să pot roti cheia fără emoții. Și a funcționat așa până in ziua de plecare când nu a mai stat nici lipită... Cumpărasem un spiț de la un magazin chinezesc, cu care mă gândeam să rotesc lamela iar carcasa să o lipesc cu scotch lângă, dar nu prea a mers idea din cauza locului strâmt. Așa că am improvizat puțin și după ce am învârtit cheia si a pornit motorul, am lipit carcasa cu scotch de hârtie de coloana și nu am mai închis motorul decât la Kulata la benzinărie! 😁 După 12 ore și 40 de minute de condus cu 4 pauze, am ajuns acasă, consumul 6.7l/100km (m-am uitat la el dar nu i-am mai făcut poză) ceea ce pentru 5 adulți și bagajele aferente zic eu că este foarte ok,mai ales in condițiile in care fiind 37-40°C AC-ul a funcționat non-stop, iar motorul a fost oprit doar o dată! Înainte de a pleca din Grecia am comandat încă o cheie, cu care am fost la un atelier de copiat chei si apoi la @andrei.toledo care mi-a copiat noua cheie, astfel astfel să nu mai am emoții! 😁 Concluzia: niciodată nu lăsați a doua cheie acasă!
    3 points
  20. Adaug niște poze daca interereseaza pe cineva.
    2 points
  21. Iti spun din proprie experienta: cutia Thule e una din cele mai bune investitii! Arata urat, dar "gets the job done"! Vara caram haine extra, jucarii de plaja, etc. Iar iarna ski-uri, placa snowboard. Merita toti banii!
    2 points
  22. Nu-i problema, VW a incetat sa mai faca de curand Touareg: UN BEST SELLER! De acum inainte, daca vrei SUV mare, de lux, scoti banu tati! Cumperi Q7/Q8 sau Cayenne, desi practic e cam aceeasi masina la de 2-3 ori pretul de Touareg, ca sa nu mai zic de Urus/ Bentayga. Totul este gandit pentru profit in prezent! Tin minte cand am primit oferta la VW Touareg atunci cand am cumparat GTI-ul , generatia a 2-a, de la PBV, 0 km, varianta Mountain, 3.0 V6, automat, 30 000 euro+TVA. Vremuri de mult apuse. Azi o Skoda SUV din clasa inferioara poate ajunge 70 000 euro. Globalizare si progresism! ❤️ Da, corect, concurenta premium bazata pe platforma de Touareg are alt interior, alt design, dar in principiu toate sunt pana la urma un Touareg mai fancy. Cam asta a fost si problema Phaetonului: Imaginea! Macar pe Phaeton/Bentley si Touaregul din prima generatie gaseai W12, V10, motoare exclusive, iar nivelul calitatii oferite materialelor concurau TOP-ul masinilor disponibile atunci pe piata, pe vremea aia cand toti ofereau CALITATE! ❤️ Acum ai cam aceleasi motoare pe toate brandurile, indiferent de model. Au ajuns sa puna pe BENTLEY 3.0 V6 hibrid, motorul disponibil si pe Touareg/AUDI/Cayenne si au renuntat la W12. Boring! 😴 Oare de ce noul Bugatti o sa mentina motorul W16 pe care l-a pus Piech pe Veyron in 2005? Exclusivism? Hmm 🤔 Vrei ceva TARE? Scoti 4 milioane de euro din buzunar! ❤️ Asta se intampla cu VW acum, de asta au renuntat si la Touareg, s-au prins ca profitul poate fi centralizat, mai ales ca populatia lumii cica e mult mai bogata comparativ cu 2010! Vrei ceva cu adevarat special? Te cauti bine in portofel! Nu va faceti griji, Passat si Golf o sa se vanda in continuare, la greu, am vazut si preturi de 40 000 GBP in parbriz la Golf-urile expuse in curtile din reprezentante! Tiguanul sarea de 40k...Mda... Piech a incercat sa faca ceva special si a reusit, ca publicul nu l-a perceput asa la vremea aia, nu mai conteaza. Omu' si-a atins scopul, despre ce vorbim? A inventat QUATTRO TORSEN pe care l-a implementat si in Phaeton iar grupul VAG il foloseste si azi, dupa moartea lui, n-au inventat nimic superior! Masinile noi, premium, in general, 80% sunt mult mult sub Phaeton din punctul meu de vedere, cel putin cand vine vorba de calitatea fabricatiei, materialele pe care le numesc PREMIUM si fibailitatea care lasa de dorit, sunt pline servisurile de masini premium de 3-4 ani. Trebuie sa vedem ce o sa se intample in viitor. Mi-e greu sa cred ca o sa vedem un i7 sau un S 350d cu adblue sa mearga fara probleme peste 20 de ani sau sa aiba juma de milion de km cum am vazut pe niste Phaetonuri, fara interventii la motor, cutie etc. Ca tot a venit vorba de devalorizare, un Phaeton e "pistol cu apa", cred ca am batut recordul pe acest forum cu cel putin una din masini. Imaginati-va ca am cumparat Cayenne Turbo cu 150 000 euro, nou, 0 km si l-am dat cu 30 000 euro! Macar l-am tinut 10 ani si vreo 330 000 km. In fine, am castigat "o parte" din pierdere la achizitia Phaetonului desi masina, in general este cea mai proasta investitie, asta daca nu iei ceva de epoca sau ceva super mega special la care sa-i creasca valoarea in timp. Tin minte ca pe vremea cand am luat Cayenne-ul puteam sa iau un SLR cu putini km la aceeasi bani, chiar am primit o oferta de la Autoklass, acum un SLR valoreaza vreo 450 000 euro. In fine, niciodata n-am luat o masina cu ratiune, ci doar din pasiune, banii investiti in ele si mentenanta nici nu o mai pun la socoteala. Vreo 15 mii a fost doar reconditionarea cutiei in Elvetia, mai vreo 15 000 euro interventii de mentenanta pe la motor, distributie, role, curele, reconditionare turbine, asta asa ca exemplu, desi au fost mult mai multe investitii ca sa il tin in stare perfecta atatia ani. Cei de la Porsche Pipera au zis ca nu se schimba uleiul in cutie. In fine, pe vremea aia era al 2-lea Cayenne Turbo din Ro luat nou. Franele le schimbam la 40-50 000 km , costau vreo 2000 euro, la fel si anvelopele, o servisare la 2 ani costa in jur de 6-7 000 euro, fara sa se strice nimic, nu mai zic de taxe, RCA, CASCO, impozit si benzina! +inca 10 000 euro/an. Cred ca a mai costat inca o data de pretul de nou in 10 ani. Vorba aia, nu prea isi cumpara lumea! Macar motorul disponibil atunci, 4800 cmc V8 biturbo era exclusiv, se regasea doar pe Panamera Turbo si Cayenne Turbo, masinile mergeau spre 300 km/h! Panamera era ajutata de aerodinamica. Intelegeai sportivitatea si ADN-ul PORSCHE si intelegeai de ce platesti atatia bani pe o masina, chiar era speciala! Phaetonul face parte din aceeasi generatie si este special, cred ca de asta l-am luat. Oriunde pui mana intelegi rapid ca este o masina scumpa, chiar daca emblema de pe volan tradeaza. Mi-am asumat toate masinile pe care le-am avut, nu imi pare rau! Cei din reprezentanta nu stiu nici sa se lege la sireturi si vand masini premium. Nu vreau sa generalizez, poate ca au mai evoluat lucrurile si "s-au mai spalat" baietii, dar pe vremea aia au fost PRAF! 🙄 Servisare la pamant! Exemplul cu "boala masinilor" este prezentata in continuare pe acest topic. Mi-am asumat si "PASSATu'" asta de 2.5 tone. Experienta mi-am facut-o in timp, stiu cu ce se mananca masinile premium. Cert e ca nu e ieftina nici asta! Si inca nu s-a stricat nimic la ea, desi o folosesc zilnic! Pot detalia cat m-a costat masina sa o tin "BOBOC" in cei 2 ani in caz ca sunt persoane interesate. 200 GBP costa doar garajul/lunar! 😄 Partea cu "oriunde pui mana, intelegi ca este o masina scumpa" se regaseste si in facturile de mentenanta emise de specialistul Bentley, masina fiind tehnic similara, desi specialistii spun altfel: Bentley este un VW complex (Phaeton), nu invers! Trebuie vazuta nuanta si perspectiva pana la urma! La fel cum spune "lumea" ca Phaeton seamana cu Passat B7, aparut in 2010 Decembrie, dar Phaetonul a aparut in 2002. Specialistii spun ca Passatul seamana cu Phaeton, pana la urma, cine cu cine seamana? 🙄 I ar Passatul B7 facelift cu stopurile similare cu Phaeton, facelift a aparut in 2015. Eh, perspectiva si nuanta cum am spus mai sus, tine doar de informare. E usor sa tragi concluzii. Nu toti trebuie sa ne pricepem la masini desi e gratis sa ne informam. 😄 "Gura lumii" va comenta mereu, indiferent de adevar. Vorba aia, unii conduc Golf 4 in 2025 si se simt bine in pielea lor, Doamne-ajuta! Boala grea cu masinile astea, bine ar fi sa nu va luati masini de toti banii de care dispuneti, mai ales daca sunt premium, luati in calcul mentenanta! in fine, Work hard, play hard! Trebuie sa ne bucuram la ceva in viata asta, in cazul de fata niste "fiare" cu 4 roti! 😄
    2 points
  23. E ca si cum dacia acum ar vrea sa faca o limuzina de uber lux si chiar le-ar iesi, dar care nu va avea succes pt ca "dacia" si anxietatea etichetei de "sarak" dupa ce ai îngropat sa zicem 100k intr-o dacie. Dacia nu e un brand de lux cum nici vw nu e. Dacie e maxim masina cu care mergi la sat, cand nu vrei sa murdaresti panamera.
    2 points
  24. O plimbare scurta prin tara
    2 points
  25. @dan_ionutDa, m-a chemat si pe mine Callum, fondatorul/liderul grupului PHAETON din UK, suntem amici "virtuali". Nu sunt CHIAR asa de impatimit incat sa ma duc pana la fabrica din Dresda, insa apreciez MEGA pasiunea unora. Totodata imi place ca proprietarii de Phaeton sunt foarte uniti si isi rezolva toate problemele "in house". Oamenii se ajuta intre ei, recomanda mecanici, service-uri, cativa sunt chiar specialisti in Phaeton, multi dezmembreaza masini, recomanda tot felul de servicii, piese, se ajuta cu sfaturi, etc! Callum a reconditionat de curand, impreuna cu' ta-su' o balena speciala, amandoi conduc Phaeton, de data asta un MONSTRU de masina cu care nu cred ca o sa ne mai intalnim prea curand, motorizare V10 TDI, sa moara de ciuda Greta si Ursula in 2025: "Povestesc" online cu Callum destul de des, mi-a trimis poze de la intalniri, ma tot "ispiteste" sa merg cu ei, i-am spus ca si romanii (unii) sunt foarte pasionati si isi ingrijesc masinile! ❤️ Atasez cateva poze de la iesirea lor de la Die Gläserne Manufaktur, THE TRANSPARENT FACTORY din Dresda, fabrica in care s-a produs Phaetonul, Ferdinand Piech alocand 1.5 miliarde de euro pentru a produce acest model, doar pentru Bugatti a mai fost alocat astfel de buget, tot de Piech: Acasa la Callum, inainte sa plece: V10-le reconditionat, pe care l-am postat si pe Youtube, mai sus, masina e din 2005, anul asta face 20 de ani si arata cam asa: Grupul: In trenul care traverseaza Canalul Manecii DOVER-CALAIS pe sub mare, eu iau feribotul, imi place sa ma relaxez, la aer, sa beau o cafea dupa un drum de 6 ore: Tot din tren: Parcarea subterana de la Dresda: Parcare si afara: Fabrica Transparenta din Dresda: Casa parinteasca a Phaetonului: Astazi, aici se fac aceste "glume" de plastic, ca sa nu zic "vibratoare" care trebuie bagate in priza, unii le considera "masini": Ultimul PHAETON produs, semnat de toti angajatii fabricii, sfarsitul EPOCII de AUR AUTO😌: Bere 🥃la discretie, doar esti in Germania: Cat de nebun sa fii sa ai 2 volane, unul de iarna, cu incalzire, de piele, altul de vara, de lemn?😄
    2 points
  26. @dercos"masini precum Touareg sa nu mai prezinte interes si sa nu mai fie viabile economic. Nu cred ca a fost vreun succes nici pana acum." "Over 1.3 million Volkswagen Touareg SUVs have been sold worldwide, according to Volkswagen Newsroom. The first generation, sold from 2002 to 2010, reached approximately 450,000 units. The second generation, released in 2010, sold around 479,000 units. The third generation, introduced in 2018, has sold over 200,000 units, according to Volkswagen. " "Over one million Porsche Cayenne vehicles have been sold since its introduction in 2002.The (1 000 000) millionth Cayenne, a GTS in Carmine Red, was delivered in the summer of 2020, according to Porsche Newsroom. In the last five years, from 2019 to 2023, Porsche has sold a total of approximately 430,272 Cayenne vehicles worldwide. This includes 92,055 in 2019, 92,860 in 2020, 83,071 in 2021, 95,604 in 2022, and 66,682 in 2023. In 2024, Porsche delivered 102,889 Cayenne models, making it the top-selling model in their lineup. This represents an 18% increase compared to the previous year. " Au salvat Porsche de la faliment, "i-am ajutat" si eu cu 2 generatii de Cayenne luate noi, INCA este cel mai bine vandut model Porsche worldwide 😄: https://carbuzz.com/boxster-or-cayenne-save-porsche-bankruptcy/ Din pacate, Touareg nu se va mai produce, probabil VAG vrea sa vanda doar SUV-uri Audi, Porsche, Bentley, Lamborghini. Vrei SUV mare? Scoti banu' tati! https://www.automarket.ro/stiri/oficial-final-de-drum-pentru-volkswagen-touareg-suv-ul-va-fi-retras-din-123705.html P.S. A ajuns o Skoda SUV sa coste 70 000 euro? Fie ea si de top, totusi: 🙄 https://www.autotrader.co.uk/car-details/202506113405625?sort=price-desc&searchId=4c9baaa7-8b3e-4259-a511-d0db4d8c860e&make=Skoda&model=&postcode=M5 3DE&year-from=new&advertising-location=at_cars&fromsra Imi aduc aminte cand VW avea oferta la Touareg GEN 2, varianta Mountain V6 TDI automat prin 2011, 0 KM, 30 000 euro+TVA, da stiu inflatie etc...oricum, vremuri de mult apuse!
    2 points
  27. au o colaborare si cu Rivian, pe electrice. Si cu Ford (Fordurile electrice folosesc platforma de la VW) De aia au garantie 8 ani pe baterie si motor? E destul de linistitor, zic eu Ingineri NASA sau un om cu un training pe subiect facut? Sa nu exageram, softul evolueaza pe toate modelele, nu doar pe electrice. E adevarat ca pt unii e de preferat o masina fara softuri complicate, dar am vazut si oameni care spun ca aleg sa cumpere masina pt soft (sisteme de siguranta, de condus autonom), mentalitatile cred ca evolueaza f mult in functie de generatii. Am vazut multi care spuneau ca vor in continuare telefoane cu butoane, dar acum stau pe TikTok cu rezultatele care le cunoastem
    2 points
  28. 1-Da 2-Da 3-Da 4-Nu. Trebuie trase 2 fire intre Rns si 7P6. 5-trebuie codat corect 6-ar trebui sa fie ok. OT- ai 3 de Da. Mergi in etapa urmatoare!
    2 points
  29. @ford sierra tdi: orice ulei ajunge la 100 grade si peste, deci aici gresesti !
    2 points
  30. Masinuta nu mai este in posesia mea, probabil se poate inchide topicul. Ramane in familie ca sa zic asa dar nu cred ca se va mai continua jurnalul ei. Foarte multumit de ea in toti acesti 4 ani, nici o problema majora, doar chestii de mentenanta si cam atat, in continuare raman cu gust amar cand pui o masina la vanzare, toti vin cu buget mult sub pretul tau si totusi insista sa ne pierdem vremea amandoi in acelasi timp. Dar asta e Romania din pacate, sper sa ne mai schimbam mentalitatea asta pe viitor. Dupa aproximativ 18 ani de condus si detinut masini Vag in mare parte de azi am iesit oficial din zona Vag. Nu stiu daca este permis sau daca s-ar putea face si aici un topic pentru membrii vechi sa zic unde se pot prezenta doar(fara chestii de ordin tehnic)si alte masini detinute de la alte branduri, asa era posibil de exemplu pe clubseat.ro Eu voi intra din obisnuita si placere in continuare sa mai citesc forumul zilnic, ca si recreere, ce faceam si pana acum defapt. O ultima poza cu ea aici😁
    2 points
  31. Mulțumesc! Eu chiar mă gândeam să renunț la jantele negre că-n poze nu se văd deloc În altă ordine de idei: am făcut un an de la softul făcut la DOP! În anul ăsta am parcurs aproximativ 20.000 de km cu multe multe multe zâmbete. Mașina se comportă foarte bine, senzațiile sunt pe măsură și consumul este mai mult ca și suficient în raport cu cei 310 cai pe care i-am măsurat anul trecut. PFA: bineînțeles, doar cu benzină de 100 😎
    2 points
  32. Acum na , fiecare cu masina si topicul lui dupa felul lui , nu trebuie sa fie toti si tot la fel ca devine plictisitor Este forum , nu forum exclusiv tehnic
    2 points
  33. Pot sa inventeze ăștia orice motor, senzor, ulei, nu conteaza... știm noi ca se schimba la 10000 și aia e.
    2 points
  34. Stiu man, stiu ..😞 Inainte era mai bine ! 😤
    2 points
  35. No amu sa vezi downforce de F1 car pe serpentinele de la Makaza (sau Montana)
    2 points
  36. Salut Adrian. M-am gândit la un moment dat când stăteam bara la bara, pe sus pe acolo in pantele alea ca daca îmi fierbe motorul? Se plictisea mintea si făcea scenarii... Mie chiar îmi place cum se simte motorul, are ceva putere pt cât de mic este. Doi adulți si un copil, AC pornit...nicio prob. Mai fac si depășiri. Ce nu-mi place e ca scutura destul de tare pe denivelări dar așa e construita ea, joasă, scurta etc. Când mă satur o iau pe cealaltă care are Airmatic și-mi trec nervii A2 are un sunet specific and o calci putin, pe forumuri am citit ca unii îl asociază cu zgomotul specific al mașinilor mai sportive Am mai băgat si ieri 400km cu Audi. Cel puțin la momentul asta nu mi-ar fi teama sa plec si mai departe cu ea, chiar au început sa înflorească niște idei de Grecia pt septembrie... Săptămâna viitoare o sa mergem la mare aici la noi pt vreo săptămână si mă gândeam sa merg cu Mercedesul dar cred ca pana la urma îl iau pe Baby Audi ca sa nu stau cu grija pe acolo prin parcări... Gata cu laudele ca atunci când le laud se strica ceva Salut Tavi. Ieri seara la întoarcere dinspre Brăila spre Buc mi-a sărit in fata o căprioară si o vulpe, la limita am fost. Întuneric, începuse si furtuna...m-a solicitat puțin mai mult drumul. In rest...știu ce zici. Cum spuneam mai sus, nu mă consider monument de bun simt sau de educație dar parca totuși nu fac așa de urat in trafic, chiar mă gândesc si la ceilalți participanți la trafic.
    2 points
  37. @pronetFabrica de la Luton este doar de VAN-uri (dube), Vauxhall (brandul Opel in Europa) care s-a mutat de fapt la Ellesmere Port (in subordinea companiei unde muncesc) si face exclusiv dube electrice, cea de la Luton facea si benzina/diesel: "Luton's Limited EV Potential: The Luton plant was not designed for EV production and would have required significant investment to retool, making it less attractive compared to the established EV capabilities at Ellesmere Port." Pentru a face "upgrade" la Luton ar fi fost necesari mult mai multi bani. Au investit "doar" 100 000 000 GBP la Ellesmere Port pentru a face exclusiv VAN-uri electrice, plus ca la Londra trebuia sa plateasca angajatii cu salarii mai mari. Sudul Angliei a fost mereu mai "posh"! Chirii mai mari dar si salarii mai mari. Ce companie doreste sa aiba costuri de productie mai mari? Nici una! De fapt au scazut costurile de productie, de asta au mutat productia in Nord. Fix ce tot spuneam, masinile au devenit "plastice ieftine" care au pret de vanzare mult mai mare decat alea "de pe vremuri" din cauza inflatiei, calitatea a scazut, consumatorismul e la putere, profitul marilor companii este in crestere! Intre timp, vanzarea masinilor electrice in UK a crescut cu 25% in prima jumatate a 2025! Sunt socat cate masini electrice vad pe sosele/autostrazi cel putin in ultimii 2 ani, indiferent de brand! Vand astia DE TOATE! Vezi ce zice THE GUARDIAN: https://www.theguardian.com/business/2025/jul/06/uk-carmakers-on-track-to-meet-ev-sales-target-despite-the-intense-lobbying-push-to-lower-quota Nu ma intelege gresit, nu sunt fan EV, n-as cumpara niciodata un EV, merg des la Ellesmere Port, am multi clienti acolo, la fabrica nu ma duc, acolo se merge doar cu TIRul. Intre timp au inceput sa cedeze masinile EV, vad in stoc tot mai multe baterii schimbate pe garantie. Probabil ca in curand o sa ne bagam toti masinile in priza. Alfa Romeo cica va fi exclusiv ELECTRICA din 2027. CSF? NCSF! Apropo, vecinul meu cu Cayenne-ul Hibrid a renuntat la Cayenne si a trecut la Macan TURBO (electric.) Au mai aparut 2 Tesla SUV si 2 Tesla Model 3 in garaj care chiar arata bine...CE? Cine a spus asta? 👿 Vorbesc tastele fara mine...🙄
    2 points
  38. Salutare! La pagina 18 am postat niste fotografii de la muzeul Ferrari. Am uitat totusi de THE "pièce de résistance": Am reusit sa pasesc in biroul lui Enzo si sa traiesc o emotie pe care nu pot sa o descriu in cuvinte, am avut lacrimi instant in ochi, la fel ca si atunci cand am condus un F430 si un 458 pe circuit si uite ca azi, reusesc sa contribui la mentenanta unor exemplare create de el prin munca pe care o prestez. Gastiti cateva poze din garajele pe care le frecventez ale unor clienti, pe paginile precedente, merg destul de des in garaje private, centre de reconditionari, dealeri de masini si reprezentante de tot felul unde intalnesc oameni cu care impartasesc aceeasi pasiune. Ma consideram antisocial, mi-am dovedit contrariul! Nu cred ca as putea sa fac asta dintr-un birou, tocmai de asta ador ceea ce fac! ❤️ Ma bucur ca am reusit sa vad unde sunt produse aceste nestemate! Pentru un impatimit auto cred ca reprezinta MECCA in domeniul auto. Un fel de "Mormantul lui Iisus" pentru crestini....cred...sau as vrea sa cred asta. 🙂 M-am nascut pe 18 Februarie, la fel ca si Enzo, nu stiu daca exista vreo legatura, fie ea si "intergalactica"🤪, insa mie imi va ramane in minte permanent citatul lui, care pe mine m-a motivat in viata: "Se puoi sognarlo, puoi farlo!" (If you can dream it, you can do it!) -ENZO FERRARI La munca masini, in timpul liber, masini, imi place sa si conduc, da, stiu sunt "not in one's right mind" , asa mi-a zis managerul, un fel de "n-am toate tiglele pe casa"! Mi-au fost oferite niste posturi in companie in birou, in fata unui laptop, dar am refuzat. Mi-a fost oferit si 30% discount la orice model Alfa, cred ca un brand care se apropie cat de cat de brandul Ferrari, macar asa...."de departe"... (si restul brandurilor din gama, vreo 16 marci) insa i-am spus managerului ca vreau sa ajung la destinatie, am vrut sa fac o gluma, ma rog, am ras doar eu, el a zambit! 🙄 Doamne-ajuta ca se strica multe si pot sa pun o paine pe masa! Cat mai complicate si cat mai hibride si cat mai pline de electronica sa le faca, sa pot sa dorm linistit ca vine leafa! Cica din 2027, toate Alfele vor fi electrice! Interesant! 😴 Jeremy Clarkson plange in pumn...😭 La Maserati au discount doar cei din top management si oricum n-as putea sa apar cu asa ceva la munca, mi-ar fi mie rusine, desi facusem calcul la un leasing de Levante/Ghibli si n-ar fi imposibil! Managerul cel mare conduce o Giulia si cei din subordine Peugeot 5008 si 3008. Chiar azi am fost la un dealer Alfa Romeo/Fiat/Abarth din Nordul UK cu 2 cutii in care erau ceva ECU si senzori, o factura de vreo 18 000 GBP...mda.. Va mai plictisesc cu niste italience de la Maranello cu care am intrat in contact in UK de curand, fiind prezente la meet cateva sute, unele plecau altele veneau, am selectat niste poze random. Biroul lui Enzo Ferrari: Am plecat de la muzeu si cu niste suveniruri: Alaturi de supercarul meu preferat: Am condus si una d-asta, ultimul V8 aspirat de la Ferrari: Bad Boys, Bad Boys, uaciugonnaduuu? 😄 Am condus una coupe in Las Vegas Motor Speedway:
    2 points
  39. In Bucuresti n-o sa interzica nimic. O sa taxeze non-Euro, Euro 1, 2. Ei nu sunt in stare nici sa interzica carutele in populismul lor.
    2 points
  40. Ambreajul e ok, nu mai sunt probleme. Intre timp am mai facut un schimb de ulei, filtre ... am ajuns la 130.000 km, fara nici o problema Am prins o oferta buna la Altex si i-am cumparat 2 pneuri noi, Hankook Ventus Prime 4, dot 2025, luam 4 dar 3 mai erau pe stoc I-am facut si o verificare la sistemul de climatizare, la freon, se pare ca nu sunt probleme. La iarna o sa ajung la 140.000 km si sa vad si cu banii cum voi sta, pentru ca as vrea sa ii fac distributia, sa schimb un tampon la motor, cel aflat la distributie, joaca cam tare ... Folia Global Irx este minunata la 38 de grade ... Tine caldura afara din masina excelent
    2 points
  41. Raspuns final : GOODYEAR Eagle F1 Asymmetric 6 Vara 225/40 R18 92 Y XL, cu omologare AO si DOT 2025 (cele standard aveau DOT 2024, sensibil mai ieftine). Diferente intre ele vad la clasa de consum ( B cu omologare, C fara omologare ). Cum a spus si colegul @CristiALF, pret imbatabil cu promotia cashback ( ~400 lei bucata ). Revin cu impresii .
    2 points
  42. Cu banii luati de dauna totala, se poate repara ce ai acolo foarte bine
    2 points
  43. Ne-am întors din concediu si am fost să ridic Broscuța. I-am făcut o revizie la compresorul de aer condiționat, i-a fost schimbată supapa, verificat și completat freon. Am plecat la drum cu ea, totul ok, după fiecare pornire s-a făcut rece in mașină. Mai rămâne să rezolv cu oglinzile...
    2 points
  44. Iată și un exemplu de consum urban în București pentru motorizarea de 265 CP. Traseul a fost Drumul Taberei – Șoseaua Andronache, tur-retur. După-amiaza, cu 43C afișați în bordul mașinii, traficul a fost aglomerat, mai ales la întoarcere, dar totuși nu la nivelul din perioada școlilor.
    2 points
  45. Am pățit-o și eu prin 2018, Skodița avea 1 an și am zis să fac schimbul mai devreme. Cei de la reprezentanță mi-au zis că, daca vreau sa fac mai devreme schimbul, trebuie sa dau declarație pe proprie răspundere... M-am lăsat păgubaș.
    2 points
  46. Buna seara, Bun pct de vedere de mai sus, cumva știam acest lucru având in vedere ca sunt la al 3lea A2 dar se pare ca am uitat pe traseu... M-am uitat la suspensie cu ocazia asta, brațele sunt cele care ruginesc (cu pivot demontabil) dar sunt in stare buna momentan, nu-mi fac griji. De fapt se pare ca toată troncaneala pe la suspensie a fost doar in capul meu pt ca sursa zgomotelor sunt culisele de la etrier de pe partea stângă. Am luat kituri de reparatie pt ambele părți și mă voi ocupa când se poate. Tocmai m-a anunțat mecanicul meu de suflet ca ia o pauza pana la sf anului și nu sunt ok deloc cu asta, aveam chestii iminente de făcut și la Audi și la Mercedes. In ultima luna am mers mai mult cu Mercedesul dar l-am băgat la garaj iar in weekendul care a trecut am luat A2 la folosit, exceptând zgomotul de la etriere, chiar nu am ce să-i reproșez, AC merge, totul e unde trebuie, consum mic, rugina lipsa, cauciucuri am încă bune - ce sa zic, se tine bine momentan. Deși am zis ca aștept pana la iarna, cred ca data viitoare când ajung la garaj o sa fac schimbul de anvelope și-i pun jantele de aliaj (Pepperpots) pentru cât a a mai rămas din vara, merita și Baby Audi sa fie mai frumușel Urmează o revizie cu ulei și filtre. Revin cu updates. Seara liniștită.
    2 points
  47. I feel you! 😁 La Superb am schimbat 1 injector, apoi egr-ul, acum a picat dpf-ul... asta pe lângă distribuției și alte mofturi ale mele, in nici un an de când am luat-o si nici 10k km. Sper sa ii fi dat de cap de aici încolo. La Golf fix in ziua de ITP l-a apucat regenerarea sau mai bine zis cred ca nu a reușit să facă una,că scotea un fum de ziceai că am egr si dpf off. După câteva zeci de km cu a 3-a la 2800rpm si-a dat drumul și nu a mai scos fum de loc. Nu mai zic de upgrade-ul la oglinzi care nu merg deși era un upgrade "simplu". Sper după ce mă intorc din Grecia să îi dau de cap! AC-ul din când în când refuză să dea rece. Luni o duc la verificat. Tiguanul l-am urcat pe capre pe partea dreaptă și am zis să-l urc si pe stânga să lucrez mai repede si să fac toate 4 etrierele o dată. După ce am ridicat-o pe cric si am început să scot prezoanele de pe stânga față am observat ca l-a ultimul prezon roata s-a înclinat dar nu puteam să o scot. Am dat încă 2-3 ture la cric și am observat că pleacă cu totul in față. M-am oprit si m-am dus sa văd caprele, cea din față stătea doar in 2 picioare ca si cum atunci când am ridicat fața stânga a împins in capră. Am chemat un vecin, a ținut mașina din dreapta, am coborât stânga pe a 3 a capră, neputând să scot nici roata, nici prezonul cu speranța să nu se rupă/îndoaie. Am ridicat dreapta față și am reasezat capră, apoi am mers din nou pe stânga, am pus cricul pe niște pavele, am ridicat din nou si am pus prezoanele la loc. Până la urmă am facut separat dreaptă si apoi stânga. Concluzia: când e să se întâmple, se va întâmpla orice ai face. Văd că ai ajuns la aceeași concluzie cu mine in ce privește trapa - raportul cost/beneficii. Și noi ne pregătim de plecare, mai mult de ai face plinul in rezervor si la lichid de parbriz nu mai am ce verifica. Ii mai trag un exterior/interior inainte de plecare, cumpăr vignete, fac o cruce mare și Doamne ajută să fie un concediu frumos și asta! Concediu frumos să aveți și drumuri bune!
    2 points
  48. Tot pe diagnoza ai la valori de masura statusul la fiecare capsa piroehnica si daca rezistenta circuitului este buna. Misti de fire, mufe si urmaresti valorile. Pe la alte marci chiar iti arata rezistenta in ohmi, la vag spune daca e ok sau nu. Presupun ca stii ca nu se masoara cu multimetru capsele pirotehnice, exista risc de declansare.
    1 point
  49. Da,pui 5L de ulei si scoti 6-7
    1 point
  50. Si eu am diesel, intr-adevar este imbatabila pe autostrada, dar nu mi-as mai lua din cauza restrictiilor pentru motorizari diesel din marile orase, restrictii care se anunta si in Bucuresti. Sa o stapaneasca sanatos!
    1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!