Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cu cea mai bună reputaţie din 21.10.2024 în toate secţiunile

  1. Am stat minute bune in fata paginii, pana sa scriu primele cuvinte, pentru ca, inca nu sunt convins ca nu e doar un vis… Un vis care a inceput undeva acum aproximativ 10 ani, intr-o zi de sambata, in Mall-ul din Baneasa, unde la cumparaturi fiind, am dat ochii prima oara pe viu cu un RS6 expus in magazin…si a fost dragoste la prima vedere. Era un C7, full black, cu cea mai nervoasa parte frontala pe care o vazusem vreodata la o masina, accentuata si de DRL-urile led superbe, ceva inca inovativ la vremea aia. Aripile late, jantele mari si garda la sol joasa nu faceau decat sa completeze imaginea de “mean machine” de la care pur si simplu nu imi puteam lua ochii. Insa, dupa 30 de minute de salivat, mi-am revenit la realitate, mi-am dat seama ca de la Passatul B7 care urma sa ne duca inapoi acasa, e drum lung pana la asa ceva, iar costul prohibitiv al unui RS6 e prea mare ca sa mi-l pot permite vreodata. Incet, incet, anii au trecut, veniturile s-au mai rotunjit treptat astfel incat am schimbat in timp Passatul B7 cu Tiguanul R-line si ulterior Tiguanul cu RSQ3-ul actual (care pentru cine a urmarit topicul ei, stie ca nu a fost neaparat o masina mult visata ci mai degraba ceva ce s-a potrivit la momentul ala, in locul unui Tiguan R, ce avea o durata de asteptare mult prea mare prin prisma deficitului de anumite componente in industria auto). Si am zis ca gata, asta e apogeul, cel putin pentru ceva ICE, tinand cont de limitarile tot mai stricte pe partea de emisii, invadarea pietei de electrice samd. Ne intoarcem un pic la 2019, cand s-a lansat generatia actuala de RS6, C8-ul. Cand am vazut primele filmulete de prezentare, tot ce simtisem acum 10 ani pe viu, s-a resimitit si mai intens. Practic, au luat ceva superb, si l-au facut aproape perfect, in ochii mei. Acelasi stance nervos, dar cu jocuri de lumini pe DRL, forme usor mai patratoase, jante mai mari si mai frumoase, tehnologie gramada la interior… I’ll take two, please! Dar vai, numarul ala din 6 cifre de la sfarsitul prezentarii reprezinta pretul? Atunci lasati, ca am niste treaba acum, dar revin eu. Si se face Ianuarie 2024, intru din nou sa confirgurez un RS6 pe site-ul Audi, cum am tot facut o data la cateva luni in ultimii ani (si cum probabil facem mai toti din cand in cand, cu masina pe care ne-o dorim) doar ca de data asta, intru un pic si in oferta de pret, la sfarsit si ma joc cu simulatorul de leasing. Cumva, tot facand calcule, se infiripa o speranta. Dar cum gasesti curaj sa te duci si sa ii spui sotiei ca trebuie sa vindem S3-ul ei, de doar 1 an si cateva luni, sa mai adaugam si de la economii si abia sa dam avansul pentru o masina de care, practic, nu ai nevoie, dar o vrei mai mult decat orice. Eventual….i-am zis mai in gluma asa, ce mi-a trecut prin cap, doar ca n-am primit un raspuns. A fost de ajuns o privire ca sa stiu ca nu e cazul sa mai insist, pe moment. Si mai trec cateva saptamani, ne gasim intr-o seara la o discutie mai serioasa, isi aminteste cu cine s-a maritat si stiind ca nu o sa renunt la idee prea curand, ne-am pus amandoi pe calcule si cumva, cu un pic de efort ne-am dat seama ca am avea bani de avans-ul considerabil iar apoi rata de leasing ar fi una pe care ne-o putem permite. Music to my ears, in cateva zile S3-ul era la vanzare si deja ma vedeam dand comanda asap. Dar in ciuda faptului ca masina era absolut impecabila, infoliata, cu doar 7000 Km in bord, tinuta in garaj etc….telefonul nu suna. Si n-a sunat mai bine de doua luni, pana intr-o zi, cand si-a gasit un nou proprietar, in persoana colegului RazvR. Deja se facuse Iunie, pana am facut toate formalitatile la reprezentanta si s-a plasat comanda, estimarea a venit pentru Decembrie 2024, deci undeva la 6 luni+, un termen dureros de lung si oricine a asteptat o masina, stie cat de grele sunt lunile astea. Primele doua saptamani, a fost cel mai rau as zice, mi se parea ca nu trece timpul deloc! Masina era ultimul lucru la care ma gandeam si primul cu care ma trezeam in minte. Ulterior, au mai aparut altele, ba acasa, ba pe la munca si m-au mai distras un pic. Pe la inceputul lui Septembrie, am ajuns la Porsche Pipera pentru revizia RSQ3-ului si desi imi propusesem initial sa nu intreb nimic pana mai spre Noiembrie, nu mi-am putut stapani curiozitatea si am aflat ca productia se devansase cu mai bine de o luna si ca urma sa se fabrice in prima jumatate a lui Octombrie. Brusc, ma trezesc cu un zambet larg pe fata… Realizez imediat ca n-am roti de iarna cumparate. Intru repede pe site-ul din DE, de unde am luat jantele OE atat pentru RSQ3 cat si S3, la preturi mai mult decat bune si incep sa caut pentru RS6. Gasesc cateva anunturi, nu multe, si intru in discutii cu unul dintre vanzatori. Foarte amabil, mi-a trimis poze extra la solicitarea mea, jantele erau imopecabile fara urme, mi-a oferit toate detaliile, etc asa ca dupa ceva negocieri i-am transferat banii, ca intotdeauna, prin Paypal, la astfel de tranzactii. Si incep sa astept jantele, o zi, doua..o saptamana, doua, vanzatorul insista ca sunt pe drum. Cand ii cer AWB-ul, stai ca a sters mail-ul din greseala, stai ca il mai cauta si revine… hmm, evident ceva nu era in regula; nimic nu decurgea conform asteptarilor sau ca in cazul celorlalte doua comenzi. Asa ca am deschis ticket la Paypal si in doua saptamani mi-am recuperate banii complet de la ei, vanzatorul ne mai dand niciun semn nici catre mine, nici catre ei. Stiam ca nu pot pierde banii, pentru ca achitasem o taxa mica de Buyer’s Protection catre Paypal, doar ca m-a intarziat aproape o luna toata distractia asta si m-a lasat efectiv fara optiuni, cu doua saptamani inainte sa vina masina. Noroc ca, fix in perioada asta sunt discount-uri semnificative la roti OE cu anvelope de iarna, la reprezentanta (le-am luat cu 4500 EUR reducere vs pretul de catalog, iesind doar cu cateva sute de EUR mai scump decat ce as fi luat din DE + cauciucurile aferente) Daca era oferta asta de la inceput, nici nu ma mai complicam cred, dar nah.. Anyway, hai ca m-am lungit cu scrisul, si nici macar n-am intrat in subiect. Mai completez pe parcurs. Asadar, masina este un RS6 Performance in culoare Daytona Grey cu pachet optic negru. Motorizare 4L V8 Mild-Hybrid – 630 CP / 850 Nm, quattro permanent, cutie Tiptronic cu 8 viteze Cum e de asteptat la o masina in echipare de top, are foarte multe dotari in standard dintre care as evidentia: - All-wheel steering - Bang and Olufsen Premium 3D Sound - Climatizare confort cu 4 zone - Geamuri cu protectie Acustica - Quattro cu diferential sport - Suspensie adaptiva pe aer RS Ca optionale, am pus mai tot ce am considerat necesar ( a banii dati, sa regret ca n-am bifat vreo optiune, ar fi trist): - 6Y6Y – Culoare Gri Daytona Perlat - AR – Tapiterie Negru/Cusaturi Rosu Express - 7J3 – Audi virtual Cockpit Plus - 6FJ – Carcase oglinzi exterioare negre - PC7 – Etriere frana vopsite in culoarea rosie - PXF – Faruri Matrix LED HD, inclusiv Audi Laserlight - QL5 – Geamuri fumurii – Privacy Glass - 53G – Jante aliaj usor, 5 spite V trapez 22’, design gri titan mat, polisate / 10.5J x 22 / anvelope 285/30 R22 - 7K3 – Monitorizare directa presiune anvelope - UE8 – Mufe USB pentru incarcare in spate - PCC – Pachet asistenta Tour: Adaptive cruise assist, Emergency Assist, Adaptive cruise control, speed limiter, efficiency assist, swerve assist, turn assist - PA6 – Pachet optic negru - 4ZP – Pachet optic negru Plus - PCV – Pachet park assist plus: Park assist plus, park assist & parking control plus, camera video 360° - 4A4 – Scaune fata si spate incalzite - PEH – Scaune fata sport tip RS cu ventilatie, piele Valcona perforata cu cusaturi hexagonale - 3GN – Set fixare bagaje - PCH - Side assist, pre sense rear: include exit warning, rear cross traffic assist - 0P6 – Sistem de evacuare sport RS - GZ2 – Soft close Ca plan imediat, masina e programata deja peste o saptamana la PPF, ceramic exterior-interior si folie pe display-uri, asa ca pana atunci nu va vedea drumuri extraurbane. Din pacate, momentan am doar cele cateva poze atasate, facute la livrare in seara asta. O sa revin pe parcurs cu altele, dar acum atat s-a putut. Am apucat sa fac doar vreo 25 Km cu ea in seara asta, mers batraneste bineinteles, pentru ca ne tinem de rodaj ca la carte in primii 2000 Km. Motorul si evacuarea se aud minunat si la cele +/- 2000 Rpm cu care s-a mers, mi-e greu sa imi imaginez cum se aude spre redline. Suspensia este wow, se comporta foarte bine pe drumurile din Bucuresti in ciuda jantelor foarte mari. Interiorul e unul familiar, foarte asemanator cu cel de la S3 si RSQ3, dar cu un plus considerabil pe partea de materiale folosite, si pe alocuri un plus la design. Cred ca mai sunt multe de spus, dar mai detaliez in timp, pe masura ce le mai descopar, etc. E deja si tarziu la momentul in care scriu si oboseala isi spune cuvantul, asa ca o sa inchei aici. (Scuze de eventuale typos). Le multumesc celor care au avut rabdare pana la sfarsit!
    36 points
  2. 9 points
  3. Am revenit. Un volan… in scarba, un proiector pe parbriz… atat s-a putut
    9 points
  4. Ce oameni ... 😛. Si inapoi la Timisoara. Masina a fost vopsita in Sibiu. A durat cam 1 luna.
    9 points
  5. 2408 km ,Bacau -Vienna-Bacau. Masina sa comportat conform asteptarilor ,zburda pe autostrazile de afara . Consumul a fost 6.5-7.5 ,in functie de viteza ,pe autostrada am mers constant 130 pe ACC. Regenerarile au ajuns la aprox 820 km la extern,interval foarte bun pt E6. Vienna ....o capitala foarte curata ,parcarile impecabile....totul la superlativ,merita vizitata.
    8 points
  6. In loc sa-ti iei si tu un ID3 care are cuplu instant... of Doamne... Nu prea te intereseaza sa salvezi planeta sa inteleg... Faina cotetu, nu prea is ia lumea, oare is bune, fiabile? Spor la invartit rotile alea de 22... giiizas... mie si 21 si s-au parut overkill pt Romania...
    8 points
  7. Boon! Sa continuam povestea traseului: dupa 1200 km de autostrada parcursi, am "dormitat" o noapte la hotel, ne-am reincarcat bateriile, ne-am trezit FRESH si am pornit din nou la drum. Am hotarat sa alimentez si am constatat cu stupoare ca TOATE benzinariile ⛽ aveau self service, trebuia sa platesti inainte, DOAR CU CARDUL! (ok si daca aveam doar CASH, ce faceam? in fine, traim vremuri bune...) Multe benzinarii nu aveau decat pompe, fara magazin, fara nici un angajat, NIMIC! 🤬 Uneori ma simteam ca intr-un film SF apocaliptic. Am apreciat totusi ca dupa ce ieseai din fiecare benzinarie, erau indicatoare pe autostrada care iti "spuneau" cati km mai sunt de parcurs pana la urmatoarea benzinarie, inclusiv brandul aferent, exemplu, Shell 25 km, Esso 40 km, Jet 75 km etc. Am incercat sa platesc cu 2 carduri de debit (gen Revolut, banca virtuala) si nu a mers, amandoua cardurile respinse, tranzactie esuata desi am platit prin TOATA EUROPA cu ele si au functionat perfect! La benzinarie au fost refuzate. Initial n-am vrut sa abuzez de cardul de credit in strainatate pentru ca stiam ca are comisioane mari, insa avantajul este ca poti plati "imprumut" si restitui banii luna viitoare. Insa, surpriza: Benzinaria mi-a luat "garantie" 120 de euro, initial am crezut ca mi-a luat banii de 2 ori, pe langa cei 120 de euro pe care i-am platit pe combustibil. Ce sa mai zic? Am hotarat sa nu ma enervez, facusem plinul si vroiam sa ajung la destinatie. Mai aveam in jur de 600 km de parcurs: Aerul conditionat se simtea solicitat, temperatura exterioara indicata in bord era de 35 grade, desi in cateva zile urma sa intram in luna SEPTEMBRIE, insa Baloo plutea pe autostrada in continuare, fara efort, ca un YACHT, fara sa se simta deranjat de caldura. 😁 Am mai oprit sa mai facem cate o pauza de pisulica si cafea, nu pisulica in cafea 😄 + asaltat "boulangeria" frantuzeasca. Frate, astia au PAUL in benzinarii, ce sa zic, niste "boulangeii", TARE! ❤️ Se auzeau ventilatoarele radiatorului ca "gafaie" la maxim cand opream motorul, avea si ursul nevoie de cate o pauza, cald tare "Mon Cher"! 🥵 Dupa cateva ore eram deja in Sudul Frantei! Am ales un camping pe care l-am vazut ultima data cand am fost in vacanta, foarte aproape de plaja, 4 minute cu masina si 10 minute distanta de Portul Saint Tropez, mai exact in patria vinurilor rose, Ramatuelle. 🍷 Avand in vedere ca urma sa stam 10 zile, campingul era mult mai rentabil financiar, (150 de eur/noapte) o camera la hotel in perioada aleasa de noi costa intre 250-600 de euro/noapte si nici nu erau multe variante atat de aproape de plaja. Mai toate erau la peste 20 km de Saint Tropez. Ma uitasem de curiozitate la cateva case de inchiriat si costau si 10 000 euro pe saptamana! 😄 Cateva dotate cu 3 si 4 camere, e adevarat ca daca ai un grup de prieteni cu care sa imparti cheltuiala, merita, dar tot e foarte scump. Deh, Coasta de Azur! 😎 Cum e campingul de la plaja in Franta? Am bifat sa aiba parcare in primul rand, (domeniu privat in care accesul se facea cu cartela) fiecare "cosmelie" cu locul de parcare aferent, care includea un dormitor (in genul unei camere de hotel de 2-3 stele, nu era lux, insa era totul nou si curat) o baie, o mica incapere la intrare, o chicineta (bucatarioara) dotata cu tot ce ai nevoie pentru a-ti prepara micul dejun, (puteai sa si gatesti linistit, insa noi am folosit bucataria doar dimineata) frigider, aer conditionat, masina de spalat, fier de calcat, aparat de cafea, internet, televizor (satelit) si o mica terasa exterioara. Existau si casute mai mari cu 2 dormitoare pentru grupuri mai mari dar si spatiu pentru parcat rulote. Totul foarte organizat, acces usor, curat, umbra peste tot, liniste, inconjurat de pini si vita de vie, langa cea mai tare plaja din Saint Tropez, departe de trafic, galagie, stres si probleme cotidiene, exact ce am cautat! 🥰 A urmat operatiunea descarcatul bagajelor, in portbagaj am bagat 4 trollere+1 geanta mare de voiaj, 2 scaune pliabile si 2 umbrele de plaja si o geanta textila frigorifica. Volumul de 500 de litri si-a facut treaba, luand in considerare ca sub bagaje mai e o roata de rezerva completa, cric, cateva scule si in peretii laterali, 2 baterii si un tablou de sigurante! Bineinteles ca am mai completat si in spate cu bagaje, sacose, rucsacuri, etc, nu ma intrebati, nevastamea stie ce a pus in toate! 🤨 Toate bagajele astea au intrat in portbagajul unui SEDAN! What? 😊 Am resetat KM cand am plecat de acasa: Boon, am lasat bagajele si am fugit repede sa-i dau un jet dupa "urechi" lui Baloo,🐻 ca era prafuit si plin de muste pe bot, dupa cat a alergat: In timp ce sotioara despacheta bagajele si facea "ordine" prin "rulota" eu m-am pus sa "afum" "Pinii de Alep" cu "neshte trabuce" si m-am hidratat cu un Rose 🍷 produs de viile din spatele campingului, un domeniu foarte apreciat de localnici si nu numai, pe cateva acorduri "Ploiestene" ale lui Nea' Nelu', Mniezo sa-l ierte! 😌 Va urma, stay tuned! 🤗
    8 points
  8. Si ca sa mai eliminam tensiunile Am visat mereu de mic Cand nu aveam mai nimic Sa-mi gasesc si eu un loc Sa pot sa ma mut la bloc Acum am crescut nitel Cam cat boul , din vitel Si-uite asa , peste noapte Am ajuns sa am de toate Garsoniera , la parter LED Tv si frigider La geam , sa-l pazesc de hoti Un BMW antic cu volan si roti Stau la meci pe canapea Este super viata mea Cand mai rod si un covrig Uit ca inca stau in frig Ma uit pe geam si miros pe-un carton parfum de nisa Dau muzica mai tare sa n-aud vecinii cum se ... Aproape atipesc privind cum cad frunzele agale Si brusc ma trece un fior din cap pana-n picioare Am vazut la tv o reclama Si abia acum bag de seama Stiu ce imi mai lipseste in viata ! O masina electrica sa ma duca la piata Iau telefonul si calculez si brusc ma entuziasmez Pot sa imi scot priza pe geam Si merg ca pe gratis cel putin un an Ma duc sa testez o Dacia Spring Si ma simt ca pocnit in ring Vreau sa intru sa ma sui la volan Dar am burta prea mare si loc nu am Morala Asa e in viata , nu faci tot ce vrei Daca esti prea gras , iti iei ID.3
    8 points
  9. "IN MARE", (la propriu 😄) cam asa s-au desfasurat zilele de concediu: incepeam dimineata "pe racoare" cu o cafeluta☕ si un croissant🥐, "scrolluind stirile" pana se trezea "printesa", desi imi aduc aminte ca citeam ziarul "pe vremuri", apoi luam micul dejun sub pini, in "zumzait" de cicade si ciripit de pasarele "guralive", (chiar citeam online ca francezii au vreo 400 de specii de pasari care ofera un "concert" SENZATIONAL in Sud) apoi ne luam bagajelul si plecam usor spre plaja care se afla la aproximativ 4 minute. Plaja Pampelonne are 4.5 KM, multe portiuni amenajate, apartinand multor cluburi si/sau restaurante. Multe vedete, politicieni si "BAETZ"😎 isi fac veacu' paici, multi dintre ei rusi, ce sa faci, trebuie si oligarhii sa "se simta bine", de obicei vin sa manance cu salupa proprie si/sau cu barca oferita de plaja privata spre/dinspre iaht si sa "se distreze prin cluburi" apoi privesc plaja de pe mare, cazarea fiind pe VAS, bineinteles, nu cu saraki la camping! 🤭 Unii, mai potenti financiar isi faceau aparitia cu elicopterul, ce sa zic, "probleme"! 😄 Parcarea costa 20 de euro pe zi, nu ca ar mai conta, dar totusi, romanul nascut in comunism, pe vremea ratiei, adauga la cheltuiala faptul ca 200 de euro costa doar parcarea la plaja pentru 10 zile, parcarile in oricare alt loc vizitat costau suplimentar! (un aspect de luat in calcul atunci cand vizitezi Sudul Frantei pentru cei care vor o experienta de TOP) Daca mai adaugi motorina cheltuita extra, pe excursii si explorari, pe langa distanta de casa, feribot, taxele de autostrada, asigurari si viniete, ce sa zic, se aduna! 😶 Balloo a stat si el la "bronzat"🐻, in nisip, bine ca i-am pus un parasolar in parbriz, in acest fel, bordul si pielea au fost protejate, CALD, MON CHER! Desi era luna septembrie, temperatura atingea 33 grade la pranz! (nu ca ma plang, Doamne fereste, sunt satul de 13 grade in UK!) Bineinteles ca veneau si plecau non-stop supercars, suvuri de top etc, eh, noi sa fim sanatosi: Si un LaFerrari "corect", probabil costa cat "toata parcarea", mi-a fost rusine sa-i fac poze omului cand se urca in ea cu "iubita", pe niste tocuri de "juma de metru", s-au chinuit "saracii" sa traga de usile alea tip "fluture" si sa se urce, de fapt, sa se coboare in masina, s-au pus pur si simplu cu fundul pe jos, dar la ce sunet are V12-le de 950 cp, nu mai conteaza, doar nu e masina de mers la piata: Soarele, soare! ☀️Plaja, plaja!🏖️ Nisipu', nisip! Marea, Mediterana!🏖️ Rose-ul, Minuty! 🍷Crevetele, Tiger Prawn!🦐🍤 Scoica, Saint Jacques!🦪Iahtu', iaht! 🛥️(cine are!😄) Cateva poze din 2 zile diferite: Nevasta si-a julit genunchii pentru mine saraca, pe stanci (si nu numai 😆) sa imi faca niste poze de WALLPAPER in caiac, a trebuit sa o rasplatesc si eu cu niste poze pentru "FHM"😄. Ii multumesc ca inca ma suporta chiar si dupa 13 ani de casnicie si ii urez "La multi ani!" cu ocazia asta, implineste 34 de ani azi 🍰: Va urma! 🤗
    7 points
  10. Circula...dar cu masura. Imi place cum arata fara numar. Sunt indecis cu privire la montarea numarului( dublu adeziv sau suport nr). Daca vremea mai permite,mai mesterim...
    7 points
  11. @detinatorDaca erai atent ai fi citit ca stirea postata de mine era din AUTO MOTOR SPORT! Daca e vreun fake news si ai argumente plauzibile, fa o reclamatie! 🤫 Ori "doamna" Ursula ne zice noua sa mergem cu masini electrice, ca sa nu poluam si ea se da jos din W12? Conteaza ca nu e masina ei? De parca nu si-ar permite? De ce masinile demnitarilor si politicienilor nu sunt electrice? Chiar nu vezi elefantul din camera? 😄 Masinile de lux nu sunt ale ei, in schimb vaccinurile Pfizer impotriva Covid cumparate de o intreaga planeta sunt ale lu' barba-so! (o parte) google it! S-au "pierdut" niste sute de mesaje de whatsapp care trebuiau dezvaluite presei si tot ea e la putere! 😄 Pai normal ca merge si cu avionul privat, la fel ca si DiCaprio care "se lupta" sa salveze planeta, dar suntem obisnuiti sa primim sfaturi de la oameni din astia care posteaza de pe iaht! Eu zic sa ne vedem de treaba, ce zici? Daca esti fericit cu electrica, bravo tie, eu personal nici macar n-am fost curios sa incerc sa conduc una, nici macar de curiozitate, sunt pasionat auto, ce dreq! 👌 Am mers cu multe electrice printre care Tesla model X, ID7, BMW IX, toate Uber, ce sa zic, e mai bine decat sa mergi pe jos! 🙄
    7 points
  12. Mersi de urari! Apreciez si glumele in aceeasi masura 😅. Planeta e salvata, de sistemul mild-hybrid..NOT! Am dat o fuga pana in Politehnica mai devreme, asa ca revin cu niste poze si pe lumina. Nimic artistic, dar macar se vede utilajul mai bine. Extrem de misto grafica 3D oferita de camerele 360, f usor de parcat in ciuda dimensiunilor.
    7 points
  13. Mi-am dorit sa explorez putin coasta Mediteranei din imprejurimi. Stiam la modul teoretic ca la vreo 5 km se afla Cap Taillat, care ascunde o plaja speciala, desemnata a fi una din cele mai tari plaje de pe Coasta de Azur, mai salbatica, ce-i drept, unde apa este de un turquoise unic! Plaja se numeste Plage De Briande. zona este mai greu accesibila, insa deosebit de frumoasa! Pentru a ajunge acolo pe uscat ai nevoie de aproape 2 ore PE JOS, la modul "hiking" pe o zona deluroasa, stancoasa, pe niste trasee de pamant si praf, nu se poate ajunge cu masina, desi "sufera baba la frumusete", am vazut destui turisti care s-au incumetat sa plece, la pas in explorare, insa n-aveam chef de asa ceva la peste 30 de grade. Am vrut sa o bifez de pe lista ca sa pot sta linistit dupa aceea la Pampelonne, renumita plaja de langa Saint Tropez, frecventata de vedete, politicieni si milionari, usor accesibila, "la botul calului" ca sa ma exprim academic. (4 minute cu masina distanta de cazare, cu parcarea langa plaja) Ok, dar cum ajungem la Plage De Briande pe apa? Era o varianta sa inchiriez o barcuta din Saint Tropez, 100 de euro/ora + 10 euro/ora parcarea masinii in port. Era la vreo 25 km distanta (pe apa). Eu imi doream sa stau "toata ziua" la plaja, minim 6-7 ore, ceea ce financiar parca nu se justifica pentru o zi de plaja. DA, FRATE, m-am ZGARCIT! 😄 Ok, ce alte variante mai avem? Am descoperit un centru care inchiria CAIACE! Nu sunt foarte fit si nu fac miscare prea des, insa mi-a suras ideea unei "aventuri" pe mare. Nevastamea nu stie sa inoate si mi-a zis ca sunt nebun insa si-a asumat cand m-a luat de barbat, am intrebat-o - "Ce avem de pierdut?" Ea mi-a raspuns natural ca VIETILE!!!! Ma rog, avea dreptate, dar traim doar O DATA si oricum murim toti la un moment dat! 😄 Distanta nu era foarte mare, vreo 5 KM de vaslit paralel cu malul. (in jur de jumatate de ora din spusele baiatului de la inchirieri). I-am dat 50 de euro pentru caiac pentru toata ziua, la ora 10 l-am luat in primire si ne-a spus sa ne intoarcem pana in ora 7 daca putem, pentru ca inchide. Ne-a facut "briefingul" in 30 de secunde, adevarul e ca nici nu prea ai ce mare lucru sa explici: Da-i la vasle, BOSS si mergi inainte! OK, am inteles! 😄 Ne-am luat umbrelele de plaja🏖️, prosoapele, geanta frigorifica textila umpluta cu "bericioaice"🍺, fructe,🍍 🍌🍑"rontzaneli", le-am pus in interiorul caiacului, ne-am "tras" vestele de salvare pe noi si... HERE GOES NOTHING! 😄 Am vaslit amandoi la modul "relanti" pe o apa linistita (ca in piscina) printre ambarcatiuni (yachturi cu 3 etaje "parcate" de-a lungul coastei), "fundul" apei se vedea si la 20 de metri, atat de limpede era apa! Am vazut pesti 🐟 de toate culorile, vreo 2 erau cat caiacul, am vazut si caracatite🐙, sotiei i s-a facut frica si tot zicea sa ne intoarcem insa eu i-am raspuns sa nu se mai uite in apa, problem solved! 😄 Taci si vasleste! 😄 Am ajuns la Cap Taillat dupa vreo 20 de minute (acea formatiune stancoasa imensa) insa pentru a ajunge la plaja dorita de mine trebuia sa traversam o alta mica plaja, ca sa nu fie nevoie sa ocolim acea formatiune stancoasa mare! O poza si de la sol cu plaja traversata: Experienta traseului si frumusetea locului nu poate fi tradusa in cuvinte insa incerc sa atasez niste poze ca sa va faceti o idee: Am rugat-o pe sotioara sa se urce pe stanci sa imi faca niste poze artistice, ce-i drept e ca mi-am auzit niste vorbe dupa, insa eu zic ca au meritat: Plaja a fost mai tare decat ma asteptam: M-am sacrificat sa stau toata ziua sub umbrela, sa golesc geanta frigorifica de bericioaice si sa planific urmatoarele zile de "chin" butonand telefonul! Ce sa vezi, era semnal FULL! Am reusit sa avem parte de o zi intreaga petrecuta la o plaja la care se ajungea doar cu barca sau cu yacht, dupa caz, dar am reusit si noi, la buget redus: La intoarcere m-am incumetat sa aleg varianta mai "lunga" ocolind Cap Taillat (formatiunea stancoasa) pentru a nu fi nevoiti sa traversam din nou acea plaja: da-te jos din caiac, taraste caiacul pana pe malul celalalt, urca-te din nou in caiac, etc etc. Experienta a fost pe masura, peisaje de vis care nu pot fi exprimate in cuvinte, pana la urma si sotiei i-a disparut frica pe care o avea la inceput la "bordul" caiacului si a recunoscut ca am trait niste momente de poveste, chiar ma miram ca am vazut sute de masini pe autostrada cu caiace montate pe plafon, stiu unii ce stiu: Va urma!
    7 points
  14. Sa revenim in Sudul Frantei🏖️: Seara, ieseam la plimbare in portul "pescaresc" Saint Tropez si pe stradutele aferente. Totul are un farmec aparte, cladirile pastreaza arhitectura franceza de "pe vremuri", iahturile stau frumos "parcate", vis a vis de terase, "ospatarii" teraselor servind proprietarii ambarcatiunilor, doar traversand faleza, cantaretii "stradali" oferind o atmosfera de vis, cu muzica live, tipic franceza. Ce sa zic, vin pentru a 3-a oara, nimic surprinzator, "lume buna", de toate varstele, imbracata elegant, miros de parfumuri fine, turisti care radeau si se simteau bine, isi faceau poze, nimeni "nu avea grija' celui de langa el, fiecare isi vedea de treaba si se bucura de vacanta, invaluiti de voie buna, civilizatie si bun gust. Parcarea portului era mare, dar cam plina, de obicei asteptam vreo 2-3 minute la bariera ca sa se elibereze cate un loc, bineinteles luand un tichet care inregistra timpul de parcare. BTW, si parcarea asta ma taxa seara vreo 20 de euro extra fata de cei 20 de euro de la plaja, deci 40 de euro/zi doar parcarea. 🤔 Incercam sa gasesc un loc cat mai aproape de faleza portului, "ca romanu'", uneori gaseam, alteori, insa, slabe sanse, dar mai "iesea" cate unu' si "o bagam" in locu' lui, mai ales daca ajungeai tarziu, insemnand dupa ora 7, vorba aia, e greu sa mearga "printesa" pe tocuri 200 de metri. 😄 Am avut noroc cu angajatul parcarii care incerca sa directioneze masinile si sa "le parcheze" in stil TETRIS, chiar daca toate locurile "din buza apei" erau ocupate. Lucky me! Am numarat in jur de 100 de Ferrari in trafic, toate modelele si generatiile, dar am inceput sa ma plictisesc cu numaratu', bineinteles si restul gamei de top era prezenta peste tot, Lamborghini, Bentley, Rolls Royce, Maybach etc! Porsche zici ca era Skoda, dar asta la nivel de Europa, plin de ele! In schimb, m-a mirat faptul ca n-am prea vazut masini electrice, oare de ce? 🤔 Am vazut vreo 5 SLR-uri, culori diferite insa am reusit sa suprind un roadster parcat in port: Hmm, oare cum a reusit sa il loveasca sub stop si cat costa reparatia? 🫢 Si un Ferrari Daytona SP3 , al 2-lea pe care reusesc sa il fotografiez si al 3-lea pe care am reusit sa il vad, intalnindu-ma la Monaco, in trafic, (venind din sens invers) cu Charles Leclerc, conduce unul asemanator, dar negru mat (va urma si o postare din Monaco in curand): Cateva fotografii cu Portul Saint Tropez si "barcutele" oligarhilor, auzeam vorbindu-se ruseste mai mult decat franceza 🤑: La cina, in cele 2 saptamani de concediu, 80% farfuria ne-a fost "ocupata" de peste🐟 si "oratanii" din mare🦪🦐, vorba aia, fresh, "pescuite din balta de peste drum", preturi nu mai mari decat la terasele din Herastrau, insa calitatea si gustul nu se pot compara, peisajul, calitatea serviciilor si ambianta neputand fi cumparate si/sau comparate, deh, Cote D'Azur: 3 Maybach shuttle cars: Hotel de Paris: Va urma! 😉
    6 points
  15. După cum v-am spus Broski a ajuns din nou la service, cu celebra eroare din grupul VAG: 001025 - EGR System P0401 - 000 - Insufficient Flow - MIL ON EGR-ul fiind nou și clapeta de accelerație curățată, s-a mers mai departe si anume: verificare admisie, verificare tubulatura, verifucare răcitor gaze, cablaje si mufe. Admisia nu era foarte murdară si nici nu prezenta funigine întărită în schimb la demontarea și apoi verificarea racitorului s-a identificat problema: racitorul aproape blocat de tot, nici o sârmă nu mai trecea prin el... Racitorul de gaze a fost înlocuit, iar tubulatura curățată. De asemenea am schimbat si racordul flexibil de la eșapament, întrucât îmi mirosea a gaze în habitaclu, iar la verificare era într-adevăr rupt. Am mai schimbat și această piesă (am uitat cum se cheamă), este pe evacuare și prezenta scurgeri pe la garnitură si o fisura/por. De asemenea am înlocuit și cele 3 bujii rămase, pentru a completa operația până la capăt. După toată operația mașinii i-au dispărut anumite vibrații, mirosul de motorină arsă nu mai întra în habitaclu, nu mai este așa zgomotoasă și parcă nu mai miros înțepător nici gazele de eșapament. Din nou împreună în garaj. Continuăm cu băgat dragoste în ele.
    6 points
  16. 6 points
  17. Stati linistiti ca la toate marcile, inclusiv alea de "LUX" e cost cutting absolut peste tot... La BMW de ex la noul X3 toata lumea remarca acelasi lucru... interior ieftin, plastice ieftine, calitatea in scadere maxima... Multumim MUE pentru toate reglementarile imbecile.
    6 points
  18. Pana vin bielele (punem, punem), dam drumul la lautari, in regim propriu, desigur.
    5 points
  19. Multumesc pentru gandurile bune. Vreau o masina "sanatoasa" care sa imi puna un mare zambet pe fata. Poate in final reusesc sa montez si asta : E doar un preview. Nu dezvalui mai multe. 😁
    5 points
  20. Chiar nu stiu cate kg in plus ; prefer un pic de extra confort . Nu cred ca se vor simti 10 - 20 kg la 180 cp. Masina nu o tin de circuit. 😁( descrierea din prima pagina e gresita [acolo apare 150cp] dar masina e AUQ , Euro 4, 180 cp de fabrica)
    5 points
  21. O iesire scurta. Am montat fusta de V6 si grilele.
    5 points
  22. La Sibiu, am montat alte 3 usi. Am dat jos parbrizul si luneta. Multe alte elemente demontate ( chedere, cablaj haion,etc..).
    5 points
  23. Procesul de pregatire pentru vopsit. Pragul dreapta era " lipicios". Nu era intarit antifonul. Am curatat sa vad ce gasesc acolo. O intreptare veche. Singura zona afectata. Prag fara rugina in partea din fata. Manerul curatat complet. Suruburile curatate si organizate.
    5 points
  24. Și gata, am finalizat lucrarea,o pot preda beneficiarei să se bucure de ea. Am scos ventilatorul de la interior, l-am suflat de praf și l-am gresat că scârțâia uneori la trepte mici de viteză. Apoi am montat si reglat camera pentru supraveghere trafic de pe lunetă. I-am pus din nou led-uri la proiectoarele de ceață, după ce mi-am dat seama că erorile erau din codare. La final, am aspirat-o și am spălat-o rapid, plus o sesiune mică foto și de mâine imi iau inapoi Tiguanul. 😁 Totul funcționează corect, nu mai sunt zgomote, mai rămâne doar subwoofer-ul de montat și motorină de plimbat Broski!
    5 points
  25. Când te mănâncă în zambilă, te scarpini, nu? 😁 Ieri, duminică fiind, pe la 4 după amiaza, ce idee îmi veni? Nu ar fi bine să văd cum este husa de volan? Așa că am intrat în mașină și după câteva minute de poziționat am fost mulțumit cum se așează, dar îmi dădea de gândit cum sa o potrivesc bine la partea cu comenzile. Bun, ați zice că e suficient atât, că doar este tot timpul din lume. 🤣 Ei bine, nu pentru mine... Cum mă uitam eu la volan, zic ce ar fi să aduc ață și ac și să mă apuc de treabă, n-are cum să-mi ia mai mult de o oră și jumătate... Am început să aplic banda dublu adezivă cum văzusem pe YouTube și am așezat din nou husa pe volan, apoi am dezlipit hârtia de deasupra ca să se fixeze husa. M-am apucat de cusut cu partea stângă de jos, fiind una din părțile mai mici și după ceva timp am realizat că e mai ușor să cos, dacă scot volanul! Zis și făcut, mai ales că între timp se făcuse și frig. După alte câteva ore, de cusut, așezat, repoziționare, lipit, etc a ieșit cam așa Trecuseră doar vreo patru ore și jumătate 😁, cu vreo trei mai mult decât preconizasem inițial, dar eram mulțumit de rezultat. Așa că, deși era întuneric afară, am luat volanul și airbag-ul și m-am dus să le montez. Am potrivit volanul pe semne, am clipsat cablajul de la comenzi și cel de la airbag și ce a mai rămas de făcut, am clipsat și airbag-ul de volan. Dar stai, parcă era ceva lipsă... Daaaa, nu-i așa?! Nu strânsesem și șurubul. Trag ușor de volan, cu gândul să declipsez din nou airbag-ul și mă trezesc cu capacul spirei de airbag că rămâne prins pe volan și începe să iasă banda (de fapt 4 sunt). #$%@^&% tot felul de organe de reproducere au iesit din mine pentru următoarele secunde.... Am intins cu grijă cele 4 benzi și am declipsat airbag-ul, apoi am tras ușor de capacul spirei (cu o mână țineam volanul, cu una airbag-ul, cu alta spira și cu cealaltă lanterna, întrucât borna de la baterie era decuplata). Boink, scăp din mână capacul care se și răsucește, încercând și mai mult treaba. Din nou o pleiada de organe au ajuns la fața locului. Buuuuun... pauză un min pentru regrupare (așa se spune, când ceva nu îți iesă,cel mai bine e să iei o pauză). M-am dus și m-am spălat pe mâini, întrucât benzile au ceva unsoare. Am revenit în mașină, am luat spira, am analizat-o puțin, apoi am reușit să aliniez cele 4 benzi, pe care le-am învârtit și apoi cercetând cum intra la loc, am reușit să clipsez capacul cu corpul spirei. Am fost ușurat că nu am rupt nimic, am învârtit spira astfel încât să fie poziționată unde și cât trebuie (am învârtit stânga/dreapta ca să ii găsesc mijlocul), apoi am potrivit și volanul, am strâns șurubul de fixare, am pus la loc mufele cablajelor și apoi airbag-ul și m-am dus sa strâng la loc borna de la baterie. Am strâns-o, am intrat în mașină, am pus contactul și a apărut martorul în bord de eroare pe volan, așa că am pornit motorul, am învârtit maxim stânga și apoi maxim dreapta și s-a stins. Îmi place foarte mult cum se potrivesc nuanța albastră a cusăturilor cu luminile de la picioare și cu scaunele, iar acum s-a schimbat putin și priza pe volan și estica acestuia. As mai repeta experiența? Cu siguranță da, dar în NICI UN CAZ DUMINICĂ! Am și eu niște limite și gândindu-mă că și Dumnezeu s-a odihnit în a șaptea zi, cred că, de acum înainte, duminica o voi rezerva doar pentru odihnă sau cel mult spălat/aspirat în ceea ce privește capitolul mașini!
    5 points
  26. Nu ii contesta nimeni expertiza lui Titi Aur dar pe de alta parte, fix cand apare frigul afara apare si el prin presa, exact ca Mariah Carey. ideea e ca are un interes direct, prin biznisul pe care il gestioneaza, sa atraga atentia asupra unor aspecte evidente si sa specifice ca cel mai bine sa faci si ceva cursuri de condus preventiv. Pe de alta parte, putem argumenta ca decat 2 seturi de anvelope proaste ( a se citi no name made in "pe vapor"), mai bine un set bun de all-season. Dar pe de alta parte, strazile sunt pline de utilizatori care vaneaza "oferte" pe Olx de anvelope care in mod normal ar trebui sa ajunga la casat. Deci, concluzionez ca problema de fond e alta.
    4 points
  27. Ultimul fără cameră pe spate pentru supraveghere trafic rămăsese Tiguanul, dar de azi e rezolvat și el. După conectarea cablului la cameră față, am început poziționarea prin plafon, până la stâlpul A, apoi cu ajutorul unei sârme am trecut cablul până la stâlpul C. Inițial am zis că poziționez cablul aparent, fără să-l mai trag prin burduf. dar știți si voi că nu mă lasă inima când văd asa ceva și nu aș fi avut răbdare până în primăvară. Așa că după ce am studiat puțin, am scos capacul final, care tine plafonul și am ajuns cu cablul până în spate, urmând ca apoi să îl trag prin manșon Ei, prin manșon a fost ceva de lucru până am trecut sârma, apoi a fost simplu să-l trag prin manșon încă puțin a mai fost până l-am poziționat in spatele plasticului de la lunetă și restul cablului l-am strans sub plafon, după care am clipsat capacul din nou. Am schimbat și cardul de memorie de la 64GB la 128GB, ținând cont că am mai adăugat o cameră și cu asta am încheiat! Săptămâna faină tuturor!
    4 points
  28. Woooooooaaaaawww, e masina visurilor visurilor mele!!!! De cand exista RS-uri combi, au fost masinile de vis absolute in cazul meu. Efectiv ai atins the sweet spot la mine cu aceasta masina....Sa te poarte cu noroc si sanatate pe multe autostrazi din Germania cu pedala la fund si la fel pe multe drumuri virajate, plane ca palma si goale ca in desertul Arizona... Efectiv nu am cuvinte, cum poate fi aceasta masina!!!!
    4 points
  29. Vecinul alaturi de care impart un perete comun, despre care am povestit si pe topicul masinii mele (pentru cine vrea sa-i vada masinile) si care stie ca am avut si eu 2 Porsche in trecut, dezbatand subiectul "MASINI" fiind fan Porsche si care l-a laudat si l-a admirat pe "Baloo"🐻, a aparut cu noul Macan Turbo acasa, desi stiam ca are un 911 si un Cayenne Coupe, amandoua cumparate de noi anul asta. Ne-am intalnit de dimineata, ne-am salutat, ne-am zambit reciproc si am vrut sa fac o remarca legata de faptul ca am remarcat ca are o noua masina: Conversatia s-a desfasurat in engleza, concluzia despre electrice o puteti trage singuri: Eu: "-Vecine, un cold start? Da-i "2 pedale" sa auzim evacurea aia "DE TURBO!" 😄 El: "-Hahahahaa!" 😆 Eu: "-Hahahahaha!" 😆 El, usor stanjenit: "-E doar masina de schimb, primit de cei de la Porsche, au vrut sa imi dea sa incerc si "electrificarea" cu ocazia asta, cat am Cayenneul in service, s-a stricat un calculator care gestioneaza sistemul hybrid si va fi schimbat pe garantie (la o masina de peste 100 de mii de lire sterline, cu 6000 km la bord 😉) insa deja "am vorbit" sa il dau inapoi la buy back pentru noul Panamera." Eu: "-Porsche si "bagat in priza" n-ar trebui sa fie mentionate in aceeasi propozitie, parerea mea, bineinteles!" 🙄 El: "-Stiu, sunt de acord, abia astept sa duc Macanul inapoi! Desi accelereaza ca un Hypercar, nu imi transmite nimic, nu simt nimic atunci cand il conduc. Nu sunt impotriva masinilor electrice, sunt bune "de Uber" in oras, insa nu au nici o treaba cu brandul Porsche, asa cum ai mentionat si tu, de fapt nici eu nu inteleg de ce "isi "bat joc de masini" in halul asta. Inteleg politica, inteleg noul trend "bagat pe gat", inteleg ca toata lumea trebuie sa "inghita galusca cu poluarea planetei" insa mi-a ajuns, totusi pe banii, stresul si timpul meu! Deja am vorbit sa dau Cayenne-ul hybrid buy back pentru noul Panamera, V6!" 😐 Eu: "-Tot hybrid?"🤔 El: "-Ah, nu! Slava lui Allah, mi-a cam ajuns cu "electrificarea"! Am niste surse din cadrul PORSCHE care mi-au spus ca vor sa revina la motoarele conventionale, e cerere foarte mare din partea clientilor si vor fi nevoiti sa aduca inapoi TERMICUL CLASIC! Sper din tot sufletul sa revenim la NORMAL!" Eu: " -Sa dea Mniezo', I mean Allah!" 😄 El: "-HAHAHAH!" 😆 Eu: "-HAHAHHAA"!"😄
    4 points
  30. Termo am pus doar pe haion si plafon(completare la cel existent de carton).
    4 points
  31. Am aspirat si spalat in partea din fata. Am antifonat un pic zonele neacoperite, am schimbat "mocheta" gri si mocheta neagra. Cea " noua" arata mult mai bine, are zona intarita si mult mai putina uzura.
    4 points
  32. No hate dar...e o Skoda. Ce asteptari aveai? M-am tot uitat zilele astea mai atent, de curiozitate, la ce ofera piata in momentul actual. Concluzia: aparent nu stiam ca imi doresc sa ajung într-o poziție de a-mi fi platita masina de catre firma. Dar imi doresc. De ce? Pt ca jur ca aproape toate masinile noi sunt niste gunoaie...mai ales in zona joasa de pret. Macar asa stiu o treaba, nu scot eu banii din buzunar. E cu atat mai trist daca ai avut ceva masini vechi cu care sa compari. Altfel, astea noi (majoritatea) sunt facute pt GenZ. Adica de luat in leasing operational... In plus: 60-70k o Skoda full, 60k un SEAT, pardon Cupra, 70k un Passat...da le n ... astea sunt preturi de zona premium de acum 4 5 ani, iar definitia actuala de premium o reprezinta: ecrane, lipsa butoane, luminite, plastic si ceva materiale "raw vegane". Pai nu ne meritam soarta?
    4 points
  33. Ai dreptate legat de planeta @tavitarainsa nu e vinovat Trump de "inarmarea" populatiei Americii! Imi aduc aminte cand am vizitat America in 2010, am intrat intr-un Wallmart in Las Vegas, "baietii" aveau munitie si pistoale "la raft", de vanzare cum s-ar zice, cu un consilier expert in arme care iti recomanda diverse "produse" si asta nu era de atunci, puteai cumpara cu mult timp inainte! Eu atunci am vazut cu ochii mei! Ma miram pe vremea aia ca puteai intra la supermarket sa cumperi morcovi si "de rest" puteai sa primesti GLOANTE, nu caramele! Ce vrei? "Umblat" doar la noi pe "cocioc", in Europa! "Culmea" e, ca inca se poate, oricine poate detine o arma daca indeplineste niste criterii in Statele Unite! Chiar si Kamala sustinea acum o luna la Oprah ca ar omori pe oricine i-ar "intra" in casa 🙄: Hai sa aruncam cu pietre in Trump pentru ca nu-i mai lasa pe astia sa mai intre in USA (poza e facuta in urma cu 23 de ore de Reuters, la granita cu Mexic): Cat despre "salvarea planetei" cu electrice, Trump este impotriva, omul nu "pune botu'" la "vrajeala" Greta, OMS, URSULA von der "LIAR", COVID si finantarea Ukrainei pentru a "invinge" razboiul cu Rusia (nu vreau sa mentionez razboiul din Gaza...intram in alta arie). De asta i-au facut si dosare, ba chiar au vrut sa il lichideze! I-au dat DELETE de pe net, cica "libera exprimare", noroc cu Elon ca a cumparat Tweeter si i-a readus "la viata" profilul. Pentru asta il apreciez! Kamala ar fi fost continuarea Biden si Obama, "marionete" create de familia Bush! Cu toata propaganda americana de pe toate posturile, BBC, CNN, in Romania---> Digi, PROTV, Antena 3, (doar Badea mai povesteste chestii concrete, dar si alea, cenzurate si la ore tarzii cand oricum toata lumea doarme) peste tot ni se prezenta cat de "corupt" e Trump si cat de "sfanta" e Kamala si chiar si asa "nebunu'" a castigat detasat, inclusiv in statele in care pierduse prima data, la primul mandat! Inclusiv votul POPULAR! WHAT? ❤️ Care ar fi fost rezultatul alegerilor daca avea si Trump parte de campanie electorala online + TV si nu ar fi fost denigrat? Hmmm...probabil ca ar fi castigat cu 95%!!! Noroc ca TikTok inca nu e controlat de americani si poti vedea lucrurile si din alt unghi, de exemplu cum Biden ATINGE si miroase parul copiilor, cum se adreseaza rudelor moarte in direct la TV, cum se balbaie si cade pe treptele avionului, cum ramane "stana de piatra" cand i se pune cate o intrebare (ati vazut asemenea clipuri la PROTV sau DIGI? Eu nu!) probabil de asta vor sa baneze tiktokul in Europa dar e doar parerea mea umila. Daca voi mentiona ceva de Telegram probabil ca voi fi facut "Putinist", WHATSAPP-ul e SFANT! Crede si nu cerceta! "In META we trust!" 😄 Chinezii si rusii va fura datele! Asa si GOOGLE, Facebook , Gmail, Instagram, Youtube, nu va fura datele? 😆 Lumea va zice ca nu conteaza, suntem aparati de NATO, trebuie sa "dansam" cum "se canta", insa granita o avem cu Rusia. In caz de nevoie, vin americanii sa ne apere? Sa speram ca nu va fi nevoie sa aflam! Sa revenim la masinile electrice, chiar TRUMP a declarat ca e O vrajeala! "The Green New scam" si trebuie sa salveze industria auto americana de la colaps, desi e prieten cu Elon Musk, pana la urma a trebuit sa o "lase mai moale", dar nu mai conteaza, Elon deja a ajuns cel mai bogat din lume, noroc cu cei care s-au lasat influentati si au pus botu' sa cumpere Tesla. Stiati ca Tesla valoreaza cam cat 60% din industria auto la nivel global? As of November 2024 Tesla has a market cap of $785.59 Billion USD. (declarat oficial, cu plata de taxe, cat o fi "pe naspa", offshore, Mniezo' stie!) Banii n-au miros pana la urma si au prins bine si la campania lui Trump, doar n-o sa-si foloseasca banii din buzunarul propriu, Doamne-ajuta! ❤️ What Trump Has Said: The president-elect has made conflicting statements about electric vehicles. During his nomination speech in July of this year, Trump pledged to “end the electric vehicle mandate on day one,” a reference to the Biden administration's goal to convert half of all vehicle sales to EVs by 2030. The move would, Trump promised, save the US auto industry from “complete obliteration,” and slash US car prices by thousands of dollars. (EVs are by and large still more expensive than internal-combustion cars.) Trump has called federal spending on electric vehicles and their chargers a part of “the Green New scam,” a play on the US Congress' bipartisan “Green New Deal” funding package. Earlier this year, he told a Michigan audience that the industry’s emphasis on electric vehicles would make it easier for China to take over the global auto industry. But Tesla CEO Elon Musk has proved a reliable supporter, adviser, and moneyman for the president-elect. Trump, a transactional politician, seems prepared to repay him. “I’m for electric cars,” Trump said in August. “I have to be, because Elon endorsed me very strongly.” Tesla’s share price soared by 13 percent Wednesday. Then there are the positions of the conservative Heritage Foundation. The right-wing think tank’s Project 2025 transition plan has been disavowed by the Trump campaign, but it may still provide scaffolding for the administration’s policies. In a brief focused on the Department of Transportation, the organization criticized EV subsidies, including tax credits, and new fuel economy standards that attempt to reduce vehicle emissions over the next decade. https://www.wired.com/story/trump-won-what-happens-to-electric-vehicles-now/ Putem deschide un topic nou de politica daca ni se ingaduie si daca exista cerere, mi-ar placea sa particip. Daca mai beau o bere va pot spune cine l-a impuscat pe Kennedy!
    4 points
  34. Salutare, Va las mai jos experienta mea cu problema de mai sus ca poate mai ajuta pe cineva. Imi cer scuze in avans pentru nuvela, dar m-am gandit ca poate daca detaliez un pic ar ajuta in plus pe altii. Dupa cum va povesteam acum cateva zile, am inceput sa observ ca rezervorul de motorina este umed si parea ca se prelinge de sus in jos, si chiar sa pice cateva picaturi pe asfalt. Incercand sa inteleg sursa problemei am inspectat mai intai vizual rezervorul sa ma asigur ca nu sunt fisuri sau alte daune. Intre timp in urmatoarea zi am inceput sa aud pompa de motorina din spate in timp ce eram in trafic, se auzea ca un zumzait intermitent dar care nu il mai auzisem pana atunci. Mentionez ca pana in momentul asta nu aveam nici o eroare sau indiciu pe diagnoza. A mai trecut o zi si am zis sa desfac bancheta din spate dreapta si sa ma uit la pompa, ca poate o fi garnitura de pe acolo. Ei bine cand am desfacut si am vazut sa ma crucesc nu alta. Va las pozele mai jos: \ Practic conectorii de la pompa si de la senzor se scaldau in motorina. Urmatorul pas a fost sa identific piesele afectate si sa le comand. Las mai jos ce am gasit cu cod si link-uri: 1. Sistemul complet de alimentare combustibil - cod OE citit pe piesa => 5N0919088L, iar eu am comandat varianta de la Hoffer cod 7507861 (link aici). Mai aveam o varianta mai ieftina de la MEAT DORIA 77861 (link aici), dar am decis sa merg cu Hoffer dupa ce am mai citit pe forumuri, chiar daca a fost mai scumpa. Mare atentie totusi ca pompa nu vine cu nimic. Garniturile, inele de etansare si sorb trebuie luate separat. Sorbul nu se gaseste la pompele astea aftermarket asa ca trebuie adaptat un pic cel de pe pompa OE. 2. Set de reparatie pentru conectorul de la pompa de combustibil. Am gasit kit-ul asta de la HOFFER cod 25498 care a fost exact ce imi trebuie (link aici). Pinii se crimpeaza, dar atentie la codul culorilor ca nu corespund, trebuie urmarite pozitia lor in conector si apoi crimpate. 3. Garnitura de la pompa => cod OE VW 1K0919133D. Am comandat chiar varianta OE (link aici). Eu am comandat 2, pentru ca in partea stanga este situat in capac ce contine un alt senzor de nivel, si am zis sa schimb si acolo. 4. Inel de entasare din metal, ca era terminat de rugina dupa cum se vede in fotografii mai jos. Codul OE VW este 1K0201375. Si la asta l-am gasit pe varianta OE (link aici). Am comandat tot 2 bucati ca sa il schimb si pe ala din partea dreapta. Am inceput sa curat de mizerie in ambele parti incepand initial cu partea dreapta. Mai jos aveti imagini cu inainte si dupa, inclusiv cu schimbare pieselor. Ok, dupa ce am curatat in partea stanga unde era mai usor, am trecut la partea cea mai interesanta, in partea dreapta. Am scos pompa veche si am observat ca conectorul si cablurile erau arse si pe interior inclusiv firele, practic ardeau in motorina. Investigand am observat ca clipsul de la conectorul de deasupra ce alimenteaza pompa de motorina era rupt. Fapt ce ma face sa cred ca asta e sursa problemei. Clipsul rupt a facut ca conectorul de la pompa sa joace acolo de la gropi si prin urmare sa faca contact imperfect. Contactul imperfect in timp a dus la incalzirea pinilor de alimentare care a topit plasticul din jur pana dedesubt in pompa. Iar eu cand am facut plinul de motorina a trecut pe acolo in sus de la zguduieli si a declansat nebunia. Am trecut la inlocuit pompa, mare atentie ca nu vine cu sorb si prin urmare trebuie adaptat cel vechi, doar ca nu vine chiar fix pe fix. In stanga este pompa noua HOFFER, iar in drepata cea veche OE (fotografia din stanga). Ok, am refecut cablajele, am curatat tot, am scos inclusiv controllerul pompei sa il curat ca era si el plin de motorina. Dupa ce am montat tot, am mai facut o verificare si am dat o cheie. Masina a pornit ok si nu am erori de diagnoza. In seara asta ies la o tura cu ea si ma duc sa fac plinul si peste 2 zile o sa desfac iar bancheta sa vad daca mai e ceva pe acolo. Dar nu ma astept sa fie probleme. Pana sa schimb pompa am primit urmatoarele erori pe VCDS: Address 01: Engine (J623-CFFB) Labels:. 03L-906-018-CFF.clb Part No SW: 03L 906 018 LG HW: 03L 907 309 AD Component: R4 2.0l TDI H24 9979 Revision: 42H24--- Serial number: 00000000000000 CVN: 5498AAD9 Coding: 00250012043600080000 Shop #: WSC 68012 187 00000 ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01103L906018LG 003013 ROD: EV_ECM20TDI01103L906018LG_VW36.rod VCID: 7AFB47EFFDDF50590F-802F VINID: 9E65EAAAA15EA939C51850C1187C2E91C9 3 Faults Found: 5231 - Fuel Rail/System Pressure P0087 00 [096] - Too Low Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 2 Mileage: 278019 km Date: 2024.11.06 Time: 19:48:14 Engine RPM: 526.00 /min Normed load value: 99.6 % Vehicle speed: 0 km/h Coolant temperature: 100 C Intake air temperature: 37 C Ambient air pressure: 1020 mbar Voltage terminal 30: 12.500 V Unlearning counter according OBD: 40 Fuel temperature: 32.7 C Mean injection quantity: 13.64 mg/stroke Rail pressure regulation: status-Bits 0-7: 4 Fuel high-pressure: actual value: 70700 hPa High fuel pressure: specified value: 596500 hPa Pressure control valve adaptation factor: 1.1204 Fuel level: 45.00 l 10061 - Fuel Pump P3043 00 [096] - Mechanical Malfunction Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 277984 km Date: 2024.11.06 Time: 08:10:10 Engine RPM: 989.00 /min Normed load value: 52.2 % Vehicle speed: 0 km/h Coolant temperature: 4 C Intake air temperature: 3 C Ambient air pressure: 1010 mbar Voltage terminal 30: 14.500 V Unlearning counter according OBD: 40 Engine status: COENG_RUNNING Engine status-Test_Program_Co Eng st COMPU VERB UBYTE: 3 10063 - Fuel Pump Circuit P3073 00 [237] - Electrical Malfunction MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 278019 km Date: 2024.11.06 Time: 19:48:14 Engine RPM: 287.50 /min Normed load value: 100.0 % Vehicle speed: 0 km/h Coolant temperature: 100 C Intake air temperature: 37 C Ambient air pressure: 1020 mbar Voltage terminal 30: 12.220 V Unlearning counter according OBD: 40 Engine status: COENG_RUNNING Engine status-Test_Program_Co Eng st COMPU VERB UBYTE: 3 Readiness: 1 1 0 0 0 Address 17: Instruments (J285) Labels:| 5K0-920-xxx-17.clb-SRI1 Part No SW: 5N0 920 882 C HW: 5N0 920 882 C Component: KOMBI H04 0417 Serial number: 00000000000000 Coding: 111F01 Shop #: WSC 01357 011 00200 ASAM Dataset: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09 A04114 ROD: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09_004_VW36.rod VCID: 3365AACB9A3561118C-8067 1 Fault Found: 9453074 - Fuel Level Sensor 1 B103E 1B [008] - Resistance Too High Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 224 Mileage: 277953 km Date: 2024.11.06 Time: 21:03:32 Sper ca experienta mea sa mai ajute si pe altcineva asa cum si eu la randul meu am fost ajutat si salvat citind experientele altora de pe forum. Daca moderatul considerul ca postare nu este ok, o poate sterge fara suparare. Poate cineva sa imi spuna daca sistemul asta de combustibil de la Hoffer e ok ca si calitate sau m-am pacalit? Multumesc si spor la treaba.
    4 points
  35. Inainte de a incepe sa mesteresc la masina am zis sa fac inca un carport si pentru Golf.
    4 points
  36. Toate elementele pregatite pentru un drum la Sibiu. Cu ocazia asta am experimentat si noua nuanta de albastru : LB5R.
    4 points
  37. Doar pe partea dreapta pragul arata mai "rau". In rest am avut noroc. Am curata si antifonat aripiile spate si cele fata ( ulterior am pus noi - aftermarket).
    4 points
  38. Pai daca vw vinde masini de lux cu materiale de dacie, isi merita soarta. Foarte bine ca isi rup gatul! Inainte sa sariti cu comentarii, zilele trecute i a sosit Tiguanul unui prieten, pe care l-am analizat din bara in bara.
    4 points
  39. Incet incet o sa cumpere BYD grupul VAG si scapa si nemtii de probleme
    4 points
  40. Și gata, după ultimele pregătiri, am predat-o beneficiarului! I-am schimbat covorașele de cauciuc cu unele noi, întrucât cele vechi erau rupte. Am băgat în portbagaj un set de covorașe textile pentru vară și un set de jante pe 17", ce vor fi echipate cu anvelope de iarnă. Apoi am aspirat și spălat întreaga flotă Două au întrat sub acoperiș, una a plecat la București. O mică recapitulare a lucrurilor făcute si celor de făcut: Făcute: • retrofit senzori parcare față • retrofit cameră mers înapoi • retrofit goarnă alarmă • montat lumini ambientale RGB • înlocuit becuri xenon cu led-uri • înlocuit becuri interior cu led-uri • înlocuit lumini picioare cu led-uri verzi (50%, urmând și cele de pe spate) • înlocuit becuri lumini de zi cu led-uri (urmează să le schimb și pe acestea) • înlocuit becuri poziții cu led-uri • înlocuit becuri portbagaj cu led-uri (urmează să schimb modulele cu totul cu unele pe led) • înlocuit RCD Bolero cu RCD360 PRO • înlocuit covorasele iarnă/vară • montat camera supraveghere față și spate 70mai • înlocuit mânerele interioare ale portierelor • înlocuit semnalizări oglinzi cu cele dinamice • înlocuit modulele lumini sub oglinzi cu unele cu led • înlocuit acoperitori pedalier cu cele din inox • înlocuit rulment și pivot stânga față (urmează și flanșa amortizorului și/sau bieletele antiruliu pe față) • antifonat pasaje roți față și spate • revopsit tavan De făcut: • înlocuit anvelopele de vară (sunt achiziționate) • montat anvelope de iarnă (urmează să fie achiziționate) • înlocuit becurile de la proiectoare cu led-uri • înlocuit becurile de semnalizare față cu led-uri • ITP - nu sunt probleme tehnice • volan in 3 spițe (destul de probabil) • înlocuit modulele de lumini uși cu unele pe led • înlocuit burduful de la cablaj șofer • înlocuit balamalele de la ușa șoferului Probabil și altele, vom vedea ce ne rezervă viitorul! 😁 Săptămâna faină tuturor!
    4 points
  41. Încă un mic upgrade la Superb: plafoniera neagra de w8. Desi eu am vopsit-o pe a mea cand am retapitat plafonul, butoanele le-am lăsat albe deoarece nu aveam cum sa le vopsesc și sa pastrez si pictogramele. (Pentru cei ce nu știu, Superb 1 vine standard cu plafoniera de w8, indiferent de echipare) Probabil printre ultimele retrofituri de la interior. Am bifat cam tot ce îmi doream de pe lista.
    4 points
  42. In concluzie ,eu te felicit pentru ca ai cumparat EV fara sa fie ca a2a masina. Sper sa nu iti dispara entuziasmul dupa primele defectiuni .
    4 points
  43. winter mode on, imi plac mai mult jantele de la vechiul RS fata de cele de pe facelift.
    3 points
  44. Termenul de valabilitate de pe ambalaj se referă la data până la care poate fi pus în haldex. Cei care au stabilit acea dată, sigur au luat în calcul și cei 3 ani de utilizare. Deci in total ar avea minim 6 ani de valabilitate de la data producției. Plus că termenele de valabilitate reale sunt mai mari decât cele trecute pe ambalaj. Bucurați-vă de mașină și nu vă mai stresați cu toate mărunțișurile.
    3 points
  45. Am tras tare să predau beneficiarului și această mașină. La mecanic am schimbat rulmentul pe stânga față (care nu fusese schimbat, deși așa apare pe factură) și pivotul de pe stânga. Nu am scăpat total de un zgomot așa că, data viitoare voi schimba flanșa amortizorului și bieletele antiruliu, chiar dacă bielete par tari. Când am comandat ledurile verzi am luat doar 2, m-am păcălit necitind cu atenție anunțul, lotul fiind de 2 bucăți și un alt preț pentru comenzi peste 10 bucăți, eu fiind obișnuit cu loturi de 10. 😁 Așa că pe spate le voi monta tot data viitoare. Îmi place mult cum se vede cu tema verde de la Skoda. Au venit rândul becurilor de plafoniere să fie înlocuite cu leduri, diferența fiind foarte mare. Cam așa arată rezultatul De asemenea am schimbat si becurilor din portbagaj, din păcate nu mai aveam leduri ca la plafoniere, dar am decis sa cumpăr lampi cu led, care sunt mult mai luminoase decat orice led. Le voi înlocui tot data viitoare. Apoi am inlocuit becurile xenon D1S cu leduri. Este aceeași marcă pe care o folosesc la Tiguan (D3S) și la Golf (D2S), am mers tot pe 4300k exact ca și la celelalte. Parputin diferite în poza, unul ducându-se mai spre 5000k, dar cu ochiul liber nu este vizibilă diferența. In schimb este o diferență de cam 25% in plus față de becurile cu xenon la intensitatea luminii in față, luminarea șoselei fiind foarte bună. Nu mai zic de faza lungă, care pe lângă xenon antrenează și becul cu halogen (așa a venit mașina, nu știu dacă e normal la Skoda Superb dar nici nu imi bat capul, faza lungă o sa fie folosită foarte rar) Mai am de schimbat becurile de la parasolare și cel din torpedou, de care am uitat. 😁 Am încheiat cu pregătirea și întinerirea jantelor pentru iarnă. Cele care vor merge pe Skoda sunt fostele mele jante de iarnă, Boston 17", cărora le-am îndepărtat lacul exfoliat sau sărit cu 320-2800 și la sfârșit le-am dat 3 mâini de lac pentru protecție. Nu le-am făcut integral din lipsă de timp, probabil la primăvara sau vară, în măsura chefului și disponibilității le pot lua încă o dată la făcut. În schimb, Atlanta 16" pentru Golfuleț, le-am făcut integral, cu filer, vopsea și lac, atât pe interior cât și pe exterior. Am folosit și puțin kit unde erau mai adânci zgârieturile, dar sunt și zone unde mi-au scăpat când le-am dat kit acum 5-6 săptămâni și nu am mai avut răbdare acum. Vor fi jante de iarnă și am vrut o întinerire, nu să iasă perfect. De asemenea am îmbrăcat cheile cu huse și le-am luat și brelocuri, pentru un mic "personal touch" +5cp 😁 Mai urmează o curățenie duminică, interior și exterior și de luni mașina va circula prin București/Popești-Leordeni! Nu se încheie capitolul aici, chiar dacă schimb utilizatorul, o să mai postez ce mai urmează. Pentru că vă mai urma cu siguranță! 😁
    3 points
  46. Cititi printre randuri, si intelegi realitatea
    3 points
  47. Azi am facut pentru prima data ozonificare la masina, nu aveam mirosuri nici inainte de operatiune dar am zis totusi ca rau nu are ce sa ii faca. Aerul pare mai curat, poate e doar placebo dar nu regret
    3 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!