Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cu cea mai bună reputaţie din 06.05.2025 în toate secţiunile

  1. Gratar de 1 mai - apoi pe 2 o tura prin Ciucas - ocazie cu care am prins DN1a mai liber decat am prins vreodata. De pasit doua tiruri apoi asfalt uscat pana la Muntele Rosu. Frumos Apoi, ceva ce trebuia de mult sa fac - nu schimbasem bujiile de cand am masina - adica vreo 65k km - ceea ce e oricum mult fata de 40k recomandat. Mersul neregulat la rece imi tot atragea atentia, impreuna cu unele ezitari in acceleratie uneori. 3 din ele aveau electrozii mancat, se vede dupa culoare ca nu era arderea chiar ok. Se simte o diferenta insa nu monumentala. Si cum, cu varsta mai apar chestii - una din garniturile rotunde la capacul de culbutori este obosita, a trebuit sa curat uleiul scurs inainte de a demonta bujia. Schimbarea e o operatiune simpla in sine, doar ca trebuie admisia jos - sper sa reusesc fara sa dau radiatoarele jos... Macar nu e asa urgent, scurgerea nu e asa grava.
    9 points
  2. 25-26-27 Aprilie a fost etapa de Rodrag. Fiind membru din staff, am fost prezent in toate cele 3 zile. Recomand tuturor sa veniți la următoarea etapa, a ieșit chiar ceva frumos! Legat de Skoda, am lăsat-o la zona de expo. Și niste poze funny, cu fata ridicata maxim si spatele lasat maxim: Cât despre mine, cam asta a fost biroul meu in acel weekend:
    8 points
  3. Chimic vorbind (puteti verifica), zincul se separa din sarurile gen ZDDP cam la 380°C, la mai mult de 419,5°C (temperatura de topire) incepe sa se topeasca si sa se oxideze rapid. Odata format, oxidul de zinc este o cu totul alta substanta chimica cu temperatura de topire de 1975°C. Cum in catalizatoare si DPF temperatura la regenerare ajunge cam la 600°C zincul va oxida si va crea o pelicula de oxid de zinc pe peretii acestora. Oxidul de zinc odata format nu mai poate fi inlaturat deoarece sa incalzesti catalizatorul/DPF-ul la mai mult de 1975°C inseamna distrugerea lor. Toate studiile arata ca 2T adaugat in carburant in motoarele cu catalizator si/sau DPF duc la moartea lor prematura, inclusiv cei care produc 2T specifica ca e doar pentru motoarele in 2 timpi, dar unii se incapataneaza sa contrazica stiinta doar ca au pus ei si nu s-a intamplat nimic observabil intr-un interval de timp.
    4 points
  4. Trebuia sa fiu prezent la cel mai tare show auto din UK, daca nu si din Europa! Baloo 🐻 a plutit 500 de km pe autostrada, fara sa fie impresionat, bineinteles, se plictiseste saracu' sa mearga cu 130 km/h legal, la 2000 rpm, fara efort, parca cere sa ii fie invartita turbina mai tare, dar legislatia din UK nu ne permite. Aia e! Speram sa ii intindem picioarele la urmatoarea vacanta in Sudul Frantei! 😄 Boon! Am ajuns la SUPERCARFEST editia a3-a, am facut in jur de 1000 de poze, o sa selectez cateva masinute care mi-au atras atentia, incepand din parcare, pe langa care am trecut, intr-o mare de masini, evenimentul se intinde pe 6 HECTARE, atasez doar pozele pe care le-am facut in 5 minute din locul in care am parcat masina pana la intrare, spotterii erau dotati cu camere profesionale si dadeau "tarcoale" parcarii, pe randuri, pentru ca aveau ce sa fotografieze, se multumeau doar cu masinile vizitatorilor. Oricum puteai sta afara si vedeai tot ce intra/iese la show. Nebuneala, ce sa mai spun, cultura auto la un alt nivel! S-au inscris in jur de 1200 de masini ca sa va faceti o idee! Parcarea publica a vizitatorilor "expunea" masini de vis, incepem frumos cu niste break-uri de familie , o sa va plictisesc cu mai multe "cotete" cu volan pe dreapta, numai sa imi fac timp sa le uploadez, prima ar fi un RS6 GT 1 of 660 in lume, 1 of 60 in UK: Bad Boys, Bad Boys, "uaciugonnaduuuuu"???? Tiriac are un 458 Aperta galben expus in galerie, am surprins si eu una in parcare, masina asta costa la ora actuala in jur de 1 000 000 euro! Nu e suficient doar sa ti-o permiti, Ferrari selecteaza clientela, trebuie sa ai cel putin 8 modele cumparate de noi din reprezentanta Ferrari, pe comanda, astfel va trebui sa fii acceptat sa poti comanda un asemenea model. Te inscrii pe o lista si ei te vor "cauta" sa iti propuna sa cumperi un asemenea model. In prezent nu se mai produce, a fost ultimul Ferrari cu motor V8 aspirat. "To own a Ferrari 458 Speciale Aperta, a collector needs to demonstrate significant engagement with the brand and a strong track record of Ferrari ownership. This typically includes owning other Ferrari models, particularly those with similar engine configurations and having a diverse and recent collection. The Aperta variants, being limited production and highly sought-after, are often reserved for long-term, active customers. " 1 din 499 in lume: 458 Speciale, si asta e in jur de 500 000 euro: Va urma!
    4 points
  5. Salut, revin sa va impartasesc cu voi noile schimbari ce le-am facut la masinuta !! * capace pe badge-urile fata spate * chrome delete la grila centrala si cea de jos * dat jos embleme cu R fata, spate, laterale * infoliere geamuri * eleron haion Maxton * distantiere Bimmec 12mm fata, 15 mm spate * volan custom comandat de la "controlcustomsuk" (insta,fb) Cu drag astept si parerile voastre si alte sugestii de ce nu !! O zi frumoasa.
    4 points
  6. N-are ce sa nu-ti placa, e un motor foarte reusit pt categoria lui, in rest doar aberatii si 'senzatii'. Semnat, 1.5TSI 157k km.
    4 points
  7. Prezint si eu Skoda mea, prima dealtfel, este din 2021 , ca optiunui are multe, sunt cateva pe care le-as fi vrut dar depesea cu mult bugetul Este varianta cu 150CP Scaune material textil electrice,incalzite,memorii, sistemul Columbus, incalzire in volan , ACC adaptiv, l-am testat pe autostrada si drum national bine marcat, se comporta foarte bine , ia curba fara sa ating volanul, pastreaza si accelereaza in functie de masina din fata. Are lumini ambientale, ce ma enerveaza ca nu are bricheta decat in portbagaj si a trebui sa leg camera la panoul de sigurante dar cu ocazia asta am montat si kitul 4G pentru camera , pentru parcare. Muzica e cea standard dar se aude decent. Ce nu are si mi-as fi dorit sa le am portbagajul electric, scaune piele si ventilate, head-up display si muzicantii de la Canton. Se conduce bine, imi place cum sta pe drum, suspensia e ok, foarte confortabila, de consum nici nu are rost sa zic..:) inca nu am avut nicio masina care sa consume 4 l/100 km Are farurile Led Matrix, inca nu am apucat sa o conduc noaptea sa vad de ce sunt in stare, farurile astea sunt adaptive si lumineaza in curbe?
    4 points
  8. @Gabriel*77 locuiesc in Arad asa ca am autostrazi si inspre Est, dar mai ales inspre Vest 😉 Inclusiv la Lidl merg pe autostrada ca e la 2 strazi de mine si cobor la prima iesire 👮‍♂️ Dar nu inteleg de ce nu poti seta ACC-ul pe 130-14km/h si mergi doar asa cu el. Daca esti pe B1 si nu poti trece pe B2 o sa te incetineasca automat. Apoi iesi pe B2 si urca la 140 km/h cat e setat. Daca esti pe B2 si se trezeste un TIR sa depaseasca te va incetini automat, iar cand TIR-ul trece pe B1 o sa urce viteza automat la 140km/h cat era setat. Eu fac drumuri de Budapesta lunar si destul de rar ating pedala de frana chiar si in trafic destul de aglomerat... ACC-ul isi face treaba si eu doar urmaresc sa fie totul ok.
    4 points
  9. Aproape 55000 km Azi s-a finalizat si operatiunea schimbat tampoane motor hidraulice si tampon (bucsa) cutie, am schimbat si uleiul diferential fata ( am vazut ca iese cel mai negru, cu timpul o sa le schimb pe toate). Am mers pe tampoane hidraulice Meyle si tampon cutie Lemforder (m-am documentat mult si pe forumuri din strainatate Audi/Porsche/VW, doar Meyle au acelasi comportament ca cele OE pe masinile cu 3.0 tdi). Operatiunea mi-a confirmat ce am invatat in timp ( la toate masinile SH pe care le-am avut am schimbat la un moment dat tampoanele motor, moment in care m-am intrebat de ce nu am facut asta de cand am luat masina. Ei, la asta mi-am invatat lectia si le-am schimbat de la inceput). Masina e transformata, la relanti oricum nu avea vibratii mari, dar in mers, mai ales in drive daca da cutia a 6-a sau a 7-a pe la 60-70 km/h nu se mai simt vibratii in masina, parca pluteste. Schimburile de viteze iar nu se mai simt. Au disparut si niste vibratii in volan si a disparut si vibratia pe care o aveam in decelerare de la 30 la 10 km/h. E ca noua. Acum pot sa ma bucur de ea cum trebuie.
    4 points
  10. Am mai trecut o graniță. Am fost atât de preocupat cu chestiunile de la serviciu încât mi-am dat seama când am oprit că, deși de 2 săptămâni urmăresc kilometrajul, mi-a scăpat exact atunci... 😁
    4 points
  11. Cam asa arata o parcare la subsol in blocurile din nordul Bucurestiului
    3 points
  12. Masina a primit folie faruri + baterie noua si intra la vanzare in aria dedicata: Multumesc !
    3 points
  13. Upgrade la etrier de performance 312 > 340. Altă viață
    3 points
  14. A fost intentie setupul Sa am in campul vizual (al pozei) ce e mai frumos in zona. Aproape tot 🙄 Casa este in zona Campina - este tzara mea prin adoptie (de prin 1995 incoace) - si pe vremea aceea am putut sa luam ditamai livada la pret de 1/2 Cielo edit: Acum am realizat - de 9 ani suntem impreuna. Golful si cu mine.
    3 points
  15. Se pot face foarte multe ,dar numai cu Piwis Am mers cu toate Q5 si SQ5 ,e alta masina. Cum tiguanul nu este Q5 nici Q5 nu este macan
    3 points
  16. "'Dau semnal și depășesc. Mașina mea este setată la 120 km/h. Ai idee cam cât merg în paralel cu cel pe care vreau să-l depășesc dacă eu am 120 și cel din dreapta 110?"" Nu inteleg fraza asta. Cine te impiedica sa accelerezi din pedala de acceleratie de la 120 la cat vrei, sa depasesti,eventual sa revii pe banda pe care erai inainte de depasire. Dupa ce iei piciorul de pe acceleratie masina incetineste singura la valoarea setata, ex 120. Reglajul se anuleaza numai la franare.
    3 points
  17. Pe mașina anterioară am avut tempomat. Îl foloseam pe autostradă când era liberă pentru a-mi mențină viteza că altfel nu mi se pare nicio sfârâială. Dacă e aglomerat mai rău mă stresează. Actuala are ACC care mi se pare ok într-o lume ideală unde toți respectă regulile de circulație și nu îți sar în față sau te împing de la spate. Am încercat să-l folosesc pe autostradă (in oraș nici nu mă gândesc) însă, după cum spuneam, nu e nicio sfârâială dacă e aglomerat nici cu ACC-ul. Doar dacă te mulțumești să mergi în banda 1 fără a depăși nimic pe toată durata deplasării. Frânează la apropierea de mașina din față și accelerează dacă schimbi banda și nu mai sesizează obstacol în față, dar când accelerează și ajunge la viteza setată nu o mai depășește si dacă îl ai pe unul în spate care te presează să depășești... Plus că de două ori m-a pus in cap pe autostradă că a sesizat curbă periculoasă deși eu mergeam în aliniament. Norocul a făcut să fie gol, să nu am mașină în spate că mă făcea pachet. E bun, nu contest, dar repet, este bun pe autostradă când ești amorțit de stat mult la volan sau a preveni această amorțeală, dar cu condiția să fii cam tu și încă 3 masini pe șosea. Nu știu cum de voi îl folosiți cu așa mare satisfacție, sau nu am eu ce trebuie?
    3 points
  18. @dan_ionutArata boboc Phaetonul tau la 270 000 km! ❤️ Cat mai multi km fara evenimente neplacute iti doresc! 😉 E adevarat ca depinde foarte mult si cum a fost exploatata masina, mai jos avem un exemplu german fabricat in 2005, care a "mancat" autostrada 30 000 km/an, revizia facuta la 2 ani si 60 000 km! Asa recomanda producatorul la mers exclusiv pe autostrada, am citit si eu in manualul masinii acest aspect , desi eu as avea emotii SA NU schimb uleiul anual la maxim 15 000 km! In cartea service a Phaetonului din poze, ultima revizie este la 537 557 km in 2022, in prezent masina are 594 504 km si cica merge perfect, a schimbat franele in 2020, oare a cata oara? 😄 Oricum nu exista nici un martor aprins in bord, apreciez acest aspect, se poate observa ca motorul este pornit, vezi turometrul! Eu "ma laudam cu fiabilitatea" cand am facut 330 000 km cu un Cayenne luat nou in 2009 dotat cu acelasi motor 3.0 V6 TDI cu revizii facute anual! Sunt "copil mic", vorba aia, "pistol cu apa"! Altii au facut dublu si cu revizii la 2 ani/60 000 km! Mai am sa il "alerg" si eu pe Baloo 🐻 vreo 480 000 km si vreo 20 de ani ca sa il prind din urma, nu depasesc in medie 20 000 km/an. Verdictul celor de la TOP GEAR: "Without the Phaeton, we would never have had the Bentley Continental" iar Jeremy spunea ca "the car was meant to devour continents"! 🌎 @dan: "Sper ca ai observat si tu ca atunci cand opresti la primul semafor, daca te uiti in oglinda retrovizoare, se vede cum se lasa fundu sau cand o incui in parcare dupa un drum, se aseaza putin suspensia, e mai funny cand se lasa cu sunetu specific, uneori nu-i convine si mai umfla putin fata, e de admirat..." Da, se ajusteaza suspensia in functie de traseu, de denivelari si de viteza, am observat ca se coboara si ca isi schimba si duritatea daca depasesti o anumita viteza, sa fie mai "lipita de sosea" isi schimba comportamentul de condus instant ca sa fie mai stabila si mai usor de controlat la viteze ridicate! Pernele se ajusteaza si in curbe pentru ca masina sa ramana pe plan orizontal, compresorul umfla mai tare pernele din exteriorul curbei! Senzorii de nivel isi fac treaba incredibil! Inca ma impresioneaza si ma surprinde masina asta, chiar si dupa 2 ani! Cand o pun in modul sport devine rigida, sincer nu imi place, nu o caracterizeaza, suspensia se intareste, probabil modul asta este apreciat de cei care merg mai tare, chiar si cutia isi schimba modul de exploatare, schimba mult mai rapid, vitezele retrogradeaza pentru a avea cuplu disponibil insant, turatia e mai mare, LAG-ul turbinei dispare si te pregateste sa faci o "decolare", pardon, o depasire! 😄 Eu folosesc masina 90% in modul CONFORT mai ales ca nu am ce sa depasesc mergand in mare parte constant pe autostrada, poate doar cand schimb banda si depasesc o masina mai lenta folosesc un sfert/jumatate din cuplu disponibil si/sau cand intru de pe bretea pe o alta autostrada.😛 E bine de stiut totusi ca Phaetonul poate sa fie si incisiv, daca vrei sa mergi tare, ELpoate, oricum nu pentru asta a fost creat, am impresia ca nu e in largul lui sa fie alergat cu schimburi de viteza in zona rosie! Masina are 5 metri si cantareste 2.5 tone! 🙄 Ideea e ca poate merge constant cu 240 km/h iar in interior sa fie liniste, varianta W12 merge cu 300 km/h la 50 de grade temperatura exterioara, cu aerul conditionat setat la 22.5 grade pentru 24 de ore, fara nici un fel de problema! Asta a fost una din conditiile lui Piech cand a creat Phaetonul! Oricum, la viteze ridicate, nu ai zgomot de vant sau anvelope, vibratii 0 si sa poti sa vorbesti in soapta cu persoanele din spate! Mie asta mi se pare impresionant, cred ca este principala calitate pentru care am ales modelul asta! Da, stiu trebuia sa fiu politician/diplomat, desi mie imi place la volan, nu pe locurile din spate! 😄 Mie totusi imi place suspensia sa fie setata pe cele 2 moduri CONFORT, Phaetonul este un TANC, un YACHT la propriu, care pluteste pe "valurile" autostrazii in liniste suprema! ❤️ De mentionat, atunci cand o parchezi, daca parcarea este putin inclinata sau daca de exemplu o urci cu 2 roti pe trotuar, pe strada, in momentul in care inchizi masina, senzorii de nivel ajusteaza suspensia instant din compresor, ca sa o tina pe plan orizontal, o urca/coboara cat este nevoie pentru a ramane "dreapta/plana". Se "fasaie" in sus si in jos pentru 2-3 secunde si se poate observa cum isi schimba nivelul caroseria atat fata/spate cat si lateral stanga/dreapta. Mi se pare SF! 😄 Masina este sigura si ofera confort maxim, chiar si PAPA a avut masina de protocol un Phaeton, Dumnezeu sa-l ierte:
    3 points
  19. Thx @cristi511 👍 Ca si mic sfat: pentru tari non SEE, gen Serbia, Monaco etc. recomand pentru trafic date (waze, google map, whapp etc) un e-sim, cel mai usor de achizitionat, din punctul meu de vedere, fiind cel de la Revolut (sper sa nu fie considerata reclama mascata). Ptr 1 Gb, ptr toata regiunea, este 20 lei, valabilitate 1 saptamana, in conditiile in care operatorul meu de telefonie m-ar fi taxat 18 euro ptr un pachet de date de 4 Gb.
    3 points
  20. Va plangeti degeaba. Am vazut un clip pe net cu sistemul audio top/premium de la BMW seria 5. Daca pe g30 este tot fibra, cablaje individuale, drivere de calitate, etc, pe g60 au bagat marfa "de la turci" si l.au fentat din setari adica au taiat calitate la cablaj, la amplificator si la drivere. Deci se poarta. Nu degeaba zic ca cele mai bune masini pe care le poti lua acum sunt cele gandite/proiectate in 2016-2019. De acolo totul s a dus in jos dpdv calitate si in sus dpdv pret.
    2 points
  21. 2 points
  22. Pai Seat tot timpul a fost cel mai 'dezbracat' din grup dpv antifonari/finisaje. Una peste alta tinand cont ca Leon costa 1 Sandero + un weekend la mare , imi pare o oferta buna.
    2 points
  23. La Skoda Kodiaq 2019 2.0TDI 150cp E6 cu adblue la 360.000km am avut regenerari la 70-80 km cu eroare p2002. La reprezentanta mi s-a recomandat înlocuirea filtrului de particule si a racitorului egr de joasă presiune. Acestea le știam și eu dupa codul de eroare. Am rezolvat prin curățarea racitorului egr, verificarea lui cu presiune sub apa sa nu aibă fisuri si o spălare a filtrului dpf. Bineînțeles am eliminat o posibila cauză: un injector care avea valori mari la diagnoza a fost recondiționat, fiind verificate toate injectoarele, acel injector avea valori peste limitele admise pe bancul de testare. Acestea au fost făcute in urma cu un an, timp in care am mai făcut 20.000km, cu regenerari între 280km in oraș si 400km extern. Contează foarte mult modul de exploatare si întreținere al autoturismului. Am condus Crafter 2.0 TDI E6 care in momentul de față are peste 700.000km cu DPF original, dar care face drumuri lungi pe autostrada 3000km dus-intors, cu schimbarea uleiului si a filtrelor la 30.000 nu la 10.000 cum recomanda unii! Dacă km îi faci mai mult in oraș, da, este altă uzură alte ore de funcționare si atunci reduci nr de km la care faci schimbul.
    2 points
  24. Eu am zis de bobine, nu de bujii.
    2 points
  25. Se schimba cand sunt defecte nu prevenitv. Decat daca te dau banii afara din casa.
    2 points
  26. Mie nu-mi pasa de luminile masinilor pe care le conduc. Am mers ani de zile noaptea cu halogen si a fost ok. Nu-mi placea ca trebuia sa comut mereu de pe faza lunga pe lumini de intalnire. Dar la masina actuala am faruri Matrix si de fiecare data cand conduc noaptea zic: wow, cum am trait pana acum? Nu mai concep de acum inainte o masina fara faruri Matrix. Lucreaza impecabil, nu am primit flash-uri din sens opus niciodata. Ma refer la drumurile din afara localitatilor, pe drumurile luminate nu functioneaza, se dezactiveaza singure.
    2 points
  27. Trece timpul destul de repede. Doar ce am vazut ca in februarie am mai scris pe aici si deja suntem la jumatatea anului aproape. Si bine-nteles ca s-au mai intamplat mici chestiuni 🙂 Mai exact, pe la inceputul primaverii, daca tot am incaltat masina cu anvelope noi de vara, am zis ca fac si o geometrie, sa fie treaba facuta bine de tot. Si daca tot reglam directia, pai sa schimbam si captele de bara 🙂 Inca nu dadeau semne de oboseala, dar m-am gandit ca din pricina varstei deja (fiind cele originale), mult nu mai aveau pana sa le apuce cloncanelile. Asa ca, stau linistit si la acest capitol. Un alt capitol la care stau linistit este actuatorul de la capacul rezervorului. Tot preventiv, am zis sa il schimb. Anii adunati, praf, mizerie, umezeala puteau deja oricand sa ii puna capac la cel original si sa raman cu ochii in Soare te miri pe unde as fi fost si sa nu pot alimenta. Am descris pe topicul dedicat cam cum se inlocuieste la versiunea Variant de Golf 7. Destul de simplu, treaba de 15-20 de minute. Iar cea mai de impact "actiune" efectuata recent a fost recurgerea la un full polish la un atelier de detailing. Nu doar ca aceasta culoare ce o am pe masina (Urano Grau) este ordinara, sensibila, se pateaza usor, se zgarie usor, insa in ultimele luni (as zice incepand cu preponderenta de toamna trecuta), lacul de pe capota incepuse sa se albeasca tot mai tare. Si deja ma exaspera maxim cum arata. Nu imi explic de ce. Masina nu este niciodata spalata in Soare iar felul cum o parchez in zona de rezidenta nu o afecteaza din punct de vedere al Soarelui. Cel mai probabil, cum mi-au confirmat si cei de la detailing, spuma activa de la spalatorii. Oricum, masina a iesit brici. Am intinerit masina bine de tot. Capota refacuta iar pe restul caroseriei am scapat (momentan) de toate zgarieturile, petele si panzele de paianjen. Si ca idee, cam cat de ordinara ajunsese capota, las o poza mai jos
    2 points
  28. Doar spre stanga spre galerie s-a adunat mizerie multa , spre dreapta aproape curat Data viitoare ma gandesc sa demontez galeria complet sa curat iar tot S-a curatat tot ce s-a putut acum
    2 points
  29. Din experienta personala iti recomand injector/injectoare noi. Mai ai varianta SH ,dar la injectoarele siemens/continental sansele sunt minime sa gasesti unul bun. Exclus reconditionare (cel putin in RO)
    2 points
  30. The Active Cylinder Management ACT+ is a further development of the previous Active Cylinder Management ACT system. In the ACT system, only cylinders 2 and 3 were switched off. In the ACT+ system, cam contours on the exhaust and inlet side, which have been optimised for two-cylinder mode, are additionally switched over for cylinders 1 and 4.Furthermore, the cams on the inlet side are twisted towards retarded by 30° crankshaft angle (°CS). This measure reduces fuel consumption during the switch-over process.
    2 points
  31. Weekend-ul trecut am facut o plimbare pana la Oradea. Am vrut sa mai schimbam aerul, vremea la Brasov oricum nu a fost prea prietenoasa, macar acolo am vazut soarele in 2 zile. S-a mers pe absolut toate tipurile de ploaie, mocaneasca, torentiala, vijelie, etc. Pe drum am atins si borna de 222222km. Masina este in continuare foarte confortabila extraurban, placuta la condus, destul de bine antifonata. La Oradea am gasit si un eveniment Skoda, unde mai erau expuse si cateva modele retro, dar foarte bine puse la punct. Pentru drumul retur m-am gandit sa mai incercam alt traseu, prin Apuseni cu iesire la Gilau, via Marisel. Peisaje foarte frumoase, sosele libere, poate si pentru ca a fost duminica turului al2-lea cu alegerile, timp ploios, etc. S-a facut si soft offroad, neintentionat, dar daca am ajuns in punctul acela al traseului am mers inainte. Au fost doar vreo 5km de drum pietruit in creierul muntilor, undeva la limita judetelor Alba si Cluj. Ajunsi acasa, bineinteles ca a fost nevoie de o curatare mai temeinica. Rezultatul arata cam asa:
    2 points
  32. Pune motorina buna,amesteca ulei 2T in rezervor,ia masina la drum,si fa un drum spre Turnu,dupa ce treci de Izvorul Rece,de dealurile alea,bagi in 1 viteza,si mergi asa vreo 200m...300m,apoi a 2-a si la fel citeva sute de metri,si continui in fiecare treapta de viteza,in acelasi mod,iar cind ajungi in ultima treapta de viteza,incepi sa cobori din viteza in viteza,pina la 1-a.Repeti de 2...3 ori chestia asta. Ideia este sa mentii masina in aceeasi treapta de viteza cit mai mult timp,fara sa exagerezi bineinteles,ca sa-i dai timp ECU sa invete fiecare injector.Apoi foloseste masina in mod normal. A doua zi,daca ai posibilitatea,verifica cu masina de diagnoza,ce corectii ai,si noteaza rezultatele.Iesi iar la drum,mai fa inca odata aceeasi manevra cu invatatul ECU.Repeta doua sau trei zile toata istoria. Daca nu vezi imbunatatiri in corectiile ECU,scoate injectoarele,si schimba-le locul in motor,NU codifica nimic.Schimba prima data sa zicem inj 1 cu inj 2 si urmeaza procedeul cu invatatul. Toata tarasenia,poate dura citeva zile,nu te grabi,nu mereu se observa imbunatatiri din prima zi. Daca nici asa nu vrea,ori cumperi injector nou,ori te duci la pompangiu si il rogi sa iti recalibreze injectorul care bate mai tare.Daca nu sau pus duze noi la injectoare,este posibil sa nu iti reuseasca nimic. Vad ca pompangiul tau are un banc de probe destul de apreciat,dar daca nu stie sa il foloseasca,nu prea ai ce sa faci.Alta varianta nu ai,sau poate sa duci masina pe Podul Nou si sa o ineci in Vedea cind pun aia barajul.Succes!
    2 points
  33. Nu stiu sa ti raspuns de cate ori insa dupa polish e de preferat sa aplici folie de protectie. Nu o sa se mai matuiasca.
    2 points
  34. Da, in teorie siguranta 22 rezolva problema. Problemele sunt identice la Passat B9 si Tiguan 3. Daca nu stii care e siguranta 22, poti scoate borna minus de la bateria de 12V (cea de sub capota, ai nevoie de o cheie de 10) pentru 5 minute, dupa care o pui la loc (vezi sa o strangi bine). Dupa ce reconectezi borna, pleci cu masina, in primii cativa sute de metri vei avea tot felul de erori care vor disparea pe masura ce sistemele se recalibreaza. Cel mai sigur rezolvi cu borna minus, siguranta daca nu o nimeresti, nu faci nimic. Chiar si colegul DMV a primit acelasi sfat de la service cand a sunat ca nu mai pornea masina.
    2 points
  35. ACC e bun cand e autostrada goala, si e foarte bun cand e vreme nasoala, ceata eta... setat pe distanta maxima. Si pe mine ma enerveaza maxim sa folosesc ACC cand e aglomerat, f aglomerat. Am avut ACC deja pe 2 masini, dar la urmatoarea sigur nu va fi obligatoriu.
    2 points
  36. Habar nu aveti: tine lumea banii sa isi ia apartamente cu 35k peste vreo 2 saptamani 😉 S-a mai desteptat romanul, a inteles ca un apartament este mai valoros dAcat o masina 🤓
    2 points
  37. Si nu e din cauza ca asteapta toti programul rabla ?
    2 points
  38. Intre timp am rezolvat si o problema pe care o aveam de ceva timp si anume faptul ca atunci cand bagam intaia si marsarier caraia si pedala de ambreiaj scartaia, s-a rezolvat cu inlocuirea discului, furcii, rulmentului si a volantei, volant de pe masina fiind blocata, discul de ambreiaj tocit ... Cel de pe masina fiind Sachs atat disc cat si placa si volant am pus tot Sachs pe Original. Am facut cateva poze, cat am putut ... Dar dupa inlocuire, masina nu mai trepideaza la pornire, trepida pana ii scadeau turatiile, eu am crezut ca e normal ... Pedala este moale, intra si iese din viteze corect. Ca si cost, 2 luni mananc pateu 5000 lei, in jur de 1600 lei discul, vreo 300 furca cu rulmentul si 1700 parca volant, restul manopera, dar masina a fost dusa la un service ce repara masini de la scoala de soferi ... am mers pe experienta si am stat si pe langa masina. Cat lucrau ei, eu am profitat de ocazie si am spalat scutul de plastic fiind numai de nisip, pietricele ... I-am facut si geomeria pentru ca ii s-a dat cadrul motor jos cu caseta pe el si a trebuit refacut. La navigatie l-am contactat pe cel ce mi-a vandut-o si am cumparat de la el Card SD cu Hartile pentru Europa si i-a montat si antena gps.
    2 points
  39. Am trecut si de 120000 Km, am luat cauciucuri GY Eagle F1 Asymmetric 6 si le-am si montat pe masina, impreuna cu un set de distantiere +15mm pe spate. Azi i-am facut o spalare si i-am schimbat si filtrul de polen. Vreau sa merg zilele acestea sa fac si o geometrie, ca tot am cauciucuri noi. Deocamdata nu am fortat gumele, am doar vreo 350-400 Km cu ele, sunt multumit, par o idee mai confortabile si silentioase decat vechile Asym 5. Un aspect negativ insa e faptul ca acum m-am trezit cu +1 litru la consum..
    2 points
  40. Și facuta o igienizare cu ozon, pt a scoate mirosurile + eliminarea bacteriilor de pe evaporator, instalatie AC+ habitaclu
    2 points
  41. mai bine lasi filtrul de polen la locul lui si tot ce cade pe el o sa le poti scoate atunci cand dai filtrul afara. daca scoti filtrul tot ceea ce cade ramane in aeroterma.
    2 points
  42. Pe drum spre parcare am prins si un convoi de epoca, probabil pregatit pentru ceva filmari Peschiera del Garda este o localitate in apropierea Lago di Garda, destul de animata, ideala insa pentru plimbari.
    2 points
  43. Venetia e un oras impresionant, sufocat in schimb de turisti. Pentru acces se plateste o taxa, de 5 euro (programat cu 3 zile inainte acces), respectiv 10 euro (ptr programari din scurt 1-2 zile sau on the spot). Nu ne-a verificat nimeni pass-urile de acces cu cod qr, dar nici nu cred ca merita riscul sa nu te inregistrezi. Piata San Marco era efectiv full, la fel si canalele de plimbat cu gondola (90 euro / 5 pax / 30 min). Exista taxi pe apa si vaporetto- transport public, dar noi am preferat sa exploram pe jos, mai ales ca Venetia are un farmec aparte in zonele mai retrase.
    2 points
  44. Taxe autostrada in Croatia -apx.22 euro, se plateste functie de parcurs. In Slovenia este nevoie de vigneta, eu am ales sa o cumpar online, direct de pe site-ul lor oficial - https://evinjeta.dars.si/selfcare/en, pret ptr 1 luna-32 euro. In Italia nu e nevoie de vigneta, se plateste functie de parcurs, eu platind undeva la apx 21 euro, iesind la Sommacampagna. Dupa ce cateva zile m-am delectat cu produse traditionale, am planificat iesiri la Verona, Venetia, respectiv Peschiera del Garda.
    2 points
  45. Salutare dragilor, 2025 marchează 10 ani de când am cumpărat acest Superb, prima mașină luată din banii personali, nu și ultima, dar restul au venit, s-au dus și tot așa. O sa pun o lista(cu linkuri la ce se poate), ca un reminder cu tot ce s-a făcut la ea și ce are în prezent pe ea. În 2015, avea 255k km, in prezent 336k km. Dotări de fabrică: - Faruri Bi-xenon cu autolevel și spalatoare - Incazire scaune fata + spate - Scaune piele, electrice cu memorie + memorie în cheie - Oglinzi electrice cu memorie, incalzite si rabatabile + puddle lights - Lumini ambientale plafoniera + manere usi - Lumini în usi fata - spate + lumini picioare fata - spate ce se deschid invidividual în funcție de usa deschisa. -Comenzi volan + tempomat -Oglinda retrovizoare cu efect antiorbire -Senzor ploaie -Maxidot -Mirror down Modificări / Retrofit-uri: Motor: Setup vechi: 1.9 TDI AWX 327 cp 620 nm - Turbo Garrett GTB2260VK MFS - Injectoare AL cu duze Firad 120% - Axa SDI - Prezoane chiulasă 12.9 - FMIC cu traseu pe 60mm - Downpipe 76mm - Evacuare 63mm - Ambreiaj SMF, ceramic, 6 pukuri - Senzor MAP 4 bar Setup nou: swap la 3.2 VR6 N/A 243 cp 310nm, complet functional (Swap journey here) - evacuare cu downpipe, intermediara, finala - a implicat achiziționarea unui motor de Touareg 3.2 vr6, un Passat b5.5 2.3vr5 functional și multe alte piese - Motor refacut complet (segmenti, cuzineți, pistoane, Injectoare, etc.) - Stage 1 + hardcut Exterior: - Jante BBS RS-GT 923 (forjate, modulare) - Frane fata Brembo Z18, 6 pistonase, 350mm - Frane spate Brembo, 4 pistonase, 310mm cu etrier frana de mana separat de VW Phaeton - Airride independent (kit Airlift 3p) - Kit Amortizoare TA-Technix cu perne integrate de fabrica - Revopsita integral in 2018 - facuta facelift complet (grila capota, grila bara, oglinzi, ornamente aripi, stopuri) - Faruri restaurate, cu lupe Hella EVO X-R 2.0, ornamente interior vopsite Interior: - Insonorizat complet usi, stalpi, podea, portbagaj, cu 2 straturi (CTK Standard PRO + CTK Caimat) - Alcantara Plafon, stalpi, podea, plastice scaune + plastice suport volan - Scaune + cotiere + bancheta retapitate in piele (crem + negru) + inlocuire bureți scaune - Linie audio de la eXcursion (tweetere, medii) amplificate de o statie Vibe Powerbox 65.4 - Computer bord Color MFD (in locul ecranului clasic) - Coloana volan Audi 8 d2 electrica cu memorie - Controller de la Airlift incorporat in locul a doi suporti de pahare - Conversie la facelift (manere usi, grile ventilatie, ceasuri bord, trimuri, volan) - footrest OEM de Superb 1 (suportii de picioare din spate) - Comutator cu senzor lumina integrat + maner cu insertii crom + butoane geamuri cu insertii crom - Covorase Lounge Edition 100 - Kenwood 2din DDX4025BT - Oglinda B5.5 cu lumini ambientale - Lumini ambientale picioare controlabile prin Bluetooth Portbagaj (Trunk setup): - Stand airride (ECU, butelie, compresor) - subwoofer eXcursion SHX-12S4 + statie Vibe powerbox 400.1 DYI here Pe langa astea, s-au facut multe lucrari de mentenanta, restaurare/inlocuire a elementelor uzate, lucruri care nu sunt menționate nici aici în jurnal deși am încercat sa îl țin cat mai up-to-date 2015 și prima poza de pe forum, chiar când am cumparat-o: 2025: Concluzie: Ce sa zic, masina asta m-a învățat multe, de la 0 barat pe mecanica și cunostiinte de mecanica, la un know-how "way above average". Cercurile actuale de prieteni pasionati auto, fie de motorsport sau looks s-au format datorita ei. Desi o am de 10 ani, ma uit la ea de multe ori ca și cum as fi luat-o ieri. Îmi place mult cum arata, îmi place mult cum se conduce, cum se aude, este o experienta interesanta și înțeleasă de foarte putina lume (nu ca ar conta). Nu o sa zic celebra fraza "nu o vand niciodata" sau "la mine moare" dar planuiesc sa o țin cat mai mult în continuare, sa ma bucur NU doar din an în Paște de ea, ci aproape zilnic. Desi urmează un upgrade și la celalt daily Iar atata timp cât încă se găsesc piese și legislația ne permite sa umblam cu ele NU am planuri de a o vinde / dezmembra. Sper ca peste 10 ani sa scriu o alta postare similara aici. Drumuri bune!
    2 points
  46. Primele impresii dupa 2 ore de fatait prin Bucuresti: camera spate si cele 360 au rezolutie de Nokia 3310 si sistemul Canton pare mai slab decat cel de pe generatia anterioara. In schimb, pare insonorizata mai bine si modulul bluetooth mult mai stabil 😂
    1 point
  47. CAm putin. Pune o lampa de control si vezi daca se aprinde.
    1 point
  48. Asa cum i-am recomandat si personal, ar trebui sa faca o reclamatie la Porsche direct, ei trebuie sa rezolve. Nu este normal sa plateasca o optiune cu cateva mii de euro si sa apeleze la OBD11 ca sa functioneze. Daca e o problema pe Romania, atunci sa nu mai vanda optiunea respectiva, desi, atata timp cat la Tiguan 3 functioneaza, nu vad motivul pentru care la Touareg nu ar putea sa functioneze. Din ce am inteles, cei de la service au luat legatura cu cei de la Porsche si de acolo, o persoana, le-a recomandat sa verifice setarile. Pai ce setari sa verifice atata timp cat, atunci cand trece in Ungaria, fara sa schimbe nimic, totul functioneaza perfect? Te doare mintea, nu altceva.
    1 point
  49. Aaaa ok, eu am citit iV ca 4 roman adica varianta de Superb, nu la motorizare.
    1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!