Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cu cea mai bună reputaţie din 29.03.2025 în toate secţiunile
-
Salutare dragilor, 2025 marchează 10 ani de când am cumpărat acest Superb, prima mașină luată din banii personali, nu și ultima, dar restul au venit, s-au dus și tot așa. O sa pun o lista(cu linkuri la ce se poate), ca un reminder cu tot ce s-a făcut la ea și ce are în prezent pe ea. În 2015, avea 255k km, in prezent 336k km. Dotări de fabrică: - Faruri Bi-xenon cu autolevel și spalatoare - Incazire scaune fata + spate - Scaune piele, electrice cu memorie + memorie în cheie - Oglinzi electrice cu memorie, incalzite si rabatabile + puddle lights - Lumini ambientale plafoniera + manere usi - Lumini în usi fata - spate + lumini picioare fata - spate ce se deschid invidividual în funcție de usa deschisa. -Comenzi volan + tempomat -Oglinda retrovizoare cu efect antiorbire -Senzor ploaie -Maxidot -Mirror down Modificări / Retrofit-uri: Motor: Setup vechi: 1.9 TDI AWX 327 cp 620 nm - Turbo Garrett GTB2260VK MFS - Injectoare AL cu duze Firad 120% - Axa SDI - Prezoane chiulasă 12.9 - FMIC cu traseu pe 60mm - Downpipe 76mm - Evacuare 63mm - Ambreiaj SMF, ceramic, 6 pukuri - Senzor MAP 4 bar Setup nou: swap la 3.2 VR6 N/A 243 cp 310nm, complet functional (Swap journey here) - evacuare cu downpipe, intermediara, finala - a implicat achiziționarea unui motor de Touareg 3.2 vr6, un Passat b5.5 2.3vr5 functional și multe alte piese - Motor refacut complet (segmenti, cuzineți, pistoane, Injectoare, etc.) - Stage 1 + hardcut Exterior: - Jante BBS RS-GT 923 (forjate, modulare) - Frane fata Brembo Z18, 6 pistonase, 350mm - Frane spate Brembo, 4 pistonase, 310mm cu etrier frana de mana separat de VW Phaeton - Airride independent (kit Airlift 3p) - Kit Amortizoare TA-Technix cu perne integrate de fabrica - Revopsita integral in 2018 - facuta facelift complet (grila capota, grila bara, oglinzi, ornamente aripi, stopuri) - Faruri restaurate, cu lupe Hella EVO X-R 2.0, ornamente interior vopsite Interior: - Insonorizat complet usi, stalpi, podea, portbagaj, cu 2 straturi (CTK Standard PRO + CTK Caimat) - Alcantara Plafon, stalpi, podea, plastice scaune + plastice suport volan - Scaune + cotiere + bancheta retapitate in piele (crem + negru) + inlocuire bureți scaune - Linie audio de la eXcursion (tweetere, medii) amplificate de o statie Vibe Powerbox 65.4 - Computer bord Color MFD (in locul ecranului clasic) - Coloana volan Audi 8 d2 electrica cu memorie - Controller de la Airlift incorporat in locul a doi suporti de pahare - Conversie la facelift (manere usi, grile ventilatie, ceasuri bord, trimuri, volan) - footrest OEM de Superb 1 (suportii de picioare din spate) - Comutator cu senzor lumina integrat + maner cu insertii crom + butoane geamuri cu insertii crom - Covorase Lounge Edition 100 - Kenwood 2din DDX4025BT - Oglinda B5.5 cu lumini ambientale - Lumini ambientale picioare controlabile prin Bluetooth Portbagaj (Trunk setup): - Stand airride (ECU, butelie, compresor) - subwoofer eXcursion SHX-12S4 + statie Vibe powerbox 400.1 DYI here Pe langa astea, s-au facut multe lucrari de mentenanta, restaurare/inlocuire a elementelor uzate, lucruri care nu sunt menționate nici aici în jurnal deși am încercat sa îl țin cat mai up-to-date 2015 și prima poza de pe forum, chiar când am cumparat-o: 2025: Concluzie: Ce sa zic, masina asta m-a învățat multe, de la 0 barat pe mecanica și cunostiinte de mecanica, la un know-how "way above average". Cercurile actuale de prieteni pasionati auto, fie de motorsport sau looks s-au format datorita ei. Desi o am de 10 ani, ma uit la ea de multe ori ca și cum as fi luat-o ieri. Îmi place mult cum arata, îmi place mult cum se conduce, cum se aude, este o experienta interesanta și înțeleasă de foarte putina lume (nu ca ar conta). Nu o sa zic celebra fraza "nu o vand niciodata" sau "la mine moare" dar planuiesc sa o țin cat mai mult în continuare, sa ma bucur NU doar din an în Paște de ea, ci aproape zilnic. Desi urmează un upgrade și la celalt daily Iar atata timp cât încă se găsesc piese și legislația ne permite sa umblam cu ele NU am planuri de a o vinde / dezmembra. Sper ca peste 10 ani sa scriu o alta postare similara aici. Drumuri bune!19 points
-
@corad0m'ai inteles partial gresit. Volvo imi place, am avut 5 ani, mai sunt 2 in familie. 0 probleme pana acum. Poate am tras noi lozuri norocoase. Si il pun la aceeasi masa, din moment ce noul XC90 e 110k cum zice @acidone77mai sus. M'as intoarce oricand cu placere la un Volvo. Mazda am mentionat doar in lista cu masini ce se gasesc in plaja de pret 60k-70k PHEV. Nu sunt fan asiatice, nu imi place stilul lor. Initial am scris un mesaj super lung. Apoi mi'am dat seama ca nu trebuie sa ma justific in fata nimanui pentru felul cum cheltuiesc banii munciti de mine. Va urez tuturor putere de munca si creiere odihnite, ca sa ajungeti sa va faceti orice moft doriti, fie ca e vorba de masini, vacante, proprietati, ceasuri, bijuterii etc.7 points
-
6 points
-
53000 km. E splendida la drum lung, foarte odihnitoare, cutia in sport raspunde foarte bine, farurile cu faza lunga automata sunt mult mai fain implementate ca la Passat ( decupeaza intr-un con de umbra traficul din contrasens, nu flashuiesc). Cam pe la 8.9-9 stau cu consumul pe DN mers alert cu multe depasiri ( echivalentul unui 7 pe Passat la acelasi stil de mers), consider ca e ok. In oras mai am o vibratie mica de rezolvat pe decelerare intre 30 si 10 km/h, posibil ceva tampon cutie sau suport esapament ( Daca aveti experienta si ati rezolvat ceva similar, dati si mie un mesaj cum, e doar cand e cutia intr-a 2a pe decelerare, cu frana de picior sau fara si se. simte ca o frana de motor mai accentuata, cu o usoara vibratie in caroserie/tunelul de transmisie). Puncte suplimentare pt insonorizare, e la nivel premium, se vede și cat burete e in carenaje, dar se si simte la drum, comparand cu Passatul pe care l-am insonorizat destul de mult fata de nivelul de fabrica si tot nu se apropie de Touareg. Am rezolvat scurgerea de apa de la roata de rezerva! Initial, am suspectat scurgerile de la panoramic, dar am bagat endoscopul pe la plafon/stalpi, totul era uscat, furtunele la locul lor si prinse. Am bagat apoi fir de nylon de motocoasa pe ele si am iesit la capat cu mizerie minima. Totusi, dupa spalare, iar aparea o pata mica de apa langa rezerva. Am scos si stopurile, stateam si ma uitam pe unde ar putea intra. Bagand peste tot endoscopul, am gasit ca baltea in spatele carenajului de la roata dreapta spate, dar nu gaseam neam pe unde intra apa. Luni era deja programata la service sa dea totul jos ( bara, capitonaj) si sa vedem pe unde intra. Prinzand vreme frumoasa azi, zic hai sa ma bag sub ea la tara la iarba verde si-o patura. Primul lucru facut, am scos pe dedesubt un dop tehnologic din zona unde vazusem cu endoscopul ca baltea apa. O injuratura mai tarziu ( imi calculasem gresit pozitia si toata apa mi s-a scurs in ochi ) scosesem apa adunata. Pasul urmator a implicat ajutorul sotiei, care, primind un recipient, a fost rugata sa ia o pauza de la gradinarit si sa inceapa sa toarne apa pe la bara, stopuri, plafon, panoramic si sa vedem daca vreun strop curge prin gaura proaspăt destupata. Nimic. Eupizasem deja orice idee si, mai ud si mai nervos decat incepusem, vroiam sa ma dau batut, cand am avut ideea salvatoare:Ia incearca si pe la usita de la rezervor! zic. Cu usita inchisa, a turnat si, surpriza, apa ca la robinet fix prin gaura pe care o destupasem. Cred ca am rugat-o de vreo 3 ori sa toarne, o data si cu usita deschisa ( injuratura 2, iar apa in ochi), ca nu-mi venea sa cred ca gasisem vinovatul. Furtunul de dren de sub busonul de alimentare se desprinsese de caroserie si prin fanta de 2 mm curgea apa linistit dupa carenajul de la roata, in caroserie, unde baltea, iar la curbe se mai imprastia cate putin in portbagaj. Buun, problema acum era cum sa repar fara sa desfac jumatate de masina ca sa lipesc furtunul la loc? Nu imi suradea nici sa-l infund de tot ca sa-mi stea apa acolo. Pana la urma, am avut o idee si am bagat fir de nylon pe furtun pana am iesit sub masina. Tragand de ambele capete ale firului, am putut sa repozitionez furtunul a.i. sa il apropii de caroserie, apoi am bagat etansant flexibil (ft101) cat incape si am lăsat asa pana s-a uscat cateva ore. Apoi am tras firul de nylon si a ramas o gaurica in etansant care da fix in furtun. Dintr-o dulie veche de bec, am reusit apoi sa confectionez si un fel de scurgere ( incercuita cu verde in poze) cu o mica gaurica ascunsa sub bara spate. Apoi am lipit-o cu etansant in locul vechiului dop tehnologic ( in caz ca se mai aduna apa sa se poata scurge, dar sa nu ramana totusi gaura chioara) si gata, mai curat, mai uscat. Stiu ca am dedicat mult prea mult spatiu scris acestei descriptio aquaticae , dar inca ma bucur ca am rezolvat fara sa duc masina la service sa mi-o desfaca toata ) .6 points
-
6 points
-
Si putin bricolaj azi, gata sufrageria. Am cautat ceva nuanta asta de furnir (e destul de rara) ca sa-mi placa si sa se potriveasca. Din punctul meu de vedere, arata mult mai elegant acum. Am decis sa pastrez piano black cu lumini ambientale in jurul ornamentelor, imi place mai mult decat argintiul. Din pacate, veneau cu gaura si la pasager pentru memorii scaune ( eu aveam doar pt șofer), deci a trebuit sa caut butoanele de pe o masina de UK de la sofer ( sunt foarte putine cu memorii la pasager si nu gaseam) si sa le pun doar de forma momentan pt aspectul corect. Facand anterior procedura si la Passat, se simte o diferenta f mare in felul in care sunt prinse elementele, cum sunt gandite clemele, cum este amortizare de cauciuc pe prinderi, e mult mai premium construit Touaregul si se lucreaza foarte usor, am facut treaba de mai jos in mai putin de 2 ore, fara nimic rupt.5 points
-
@cxr2test, roti din piață și arcuri tăiate Kia este un brand care mi-a întrecut așteptările sincer. Are și minusuri ca orice masina, nimic nu e perfect, dar posibil următorul daily sa fie tot o Kia, doar ca un model mai rar Pana una alta, am fost intr-un mic road trip în weekend. Pe drum, am prins o porțiune de drum in lucru, iar 200 de metri trebuia mers pe o bucata groaznica. Multi s-au întors din drum, un CLS din fata mea a frecat cu ceva ca a rămas acolo, din pacate. Eu încrezător, un buton și in 2 secunde eram SUV. Dar dacă eram pe o suspensie clasica, nici cea mai mica sansa. Am constatat ca suspensia noua se ridica foarte mult. La 8 bari, adica nivelul maxim, e efectiv SUV, las și o poza mai jos. Sunt cel puțin 5 cm diferenta, la aceeași, presiune, fata de vechea suspensie. Cam asta e nivelul maxim la care se ridica: Și nivelul de mers:5 points
-
10 ani împreună! Si când mă gândesc că-l luasem soției, eu având A4 ăla dolphin grey, quattro si S-line! Uite că în acești 10 ani s-a dovedit o mașină pe care te poți baza, o mașină care tine cu portofelul si care a devenit exact mașină din imaginația mea. E adevărat după multă muncă și cheltuială, dar acum arată exact cum mi-o imaginal când am vazut-o acum 10 ani! 🫠❤️5 points
-
5 points
-
5 points
-
Bilete pentru SUPERCARFEST 2025, CHECK ✔️ Am primit notificare pe mail, 50 DAYS TO GO! ❤️ Atasez niste poze random din anii precedenti, nevastamea s-a cam plictisit, eu m-am distrat de minune! Eu ii explicam despre brand, model, istoric, specificatii si ea era "gen" "aia rosie? Da imi place culoarea! Frumoasa si cea galbena!" Abia astept sa vad ce masini noi o sa apara, in fiecare an, evenimentul a crescut exponential si se inscriu tot mai multi participanti din UK! ❤️ Ultima data au fost prezente in jur de 50 de Hypercars si 500 de Supercars? Eh...detalii..😄 Majoritatea "cotetze cu volan pe dreapta" dar si pe stanga: 🥰 . Cea mai scumpa masina de la show, brand britanic, Mclaren F1 detinuta tot de un britanic, mai exact de Mr BEAN (Rowan Atkinson) vanduta unui seic din DUBAI, estimata undeva la 20 000 000 $! Cat? 20 de MILIOANE de DOLARI! In prezent MR BEAN are o colectie de masini estimata la 52 000 000 $! (52 milioane$) 😄5 points
-
Mentenanță si întreținere Azi am luat mașina din service după ce o lăsasem pentru mai multe chestii: - schimbarea distribuției - revizia periodică - investigare zgomote punte față - investigare zgomote frunte spate Să o luăm pe rând. De cand am schimbat distribuția au trecut 5 ani fără 17 zile și 55.556 km 😁 Acum mai am puțin până la 200k, și îl ajung pe @Doomy Am mers pe aceeași rețetă ca si la Golf și Superb Pompa de apă era în stare bună, la fel și rolele, iar cureaua începuse să aibă câteva crăpături, dar fără a pune în pericol. Cum ar spune românul "ar mai fi mers". La revizie tot cu Mobil 1, m-am obișnuit cu acest ulei, nu am avut surprize neplăcute. La partea din spate am avut două surprize: etrierul stânga spate parțial blocat, așa că l-am schimbat Acum va trebui sa-l si vopsesc ca să fie la fel toti patru. 😁 A doua problema discul si plăcuțele pe stânga mult mai uzate decât pe dreapta. Mai mergeau 5000km, dar am preferat să facem operațiunea tot acum, mergând tot pe ATE, așa că am discuri și plăcuțe noi pe spate. Tot la partea din spate unul din suruburi de strângere a bucsei de la bara stabilizatoare, nu era strâns/s-a desfăcut si bara atingea si făcea zgomot. Pe partea din față aveam uneori zgomote când viram de pe loc sau la trecerea peste denivelări, uneori si pe autostradă la viteza mare, total aleator. Am presupus tot flanșa de la amortizor așa că i-am spus ce bănuiam. Am schimbat cele două flanse cu tot cu rulment si protectiile, dar in plus, mecanicul a observat acele semne pe arc care se regăsesc si pe oala amortizorului. Se pare că, la partea de sus arcurile Kayaba nu sunt la acelasi diametru, fiind puțin mai late și probabil si de la puțină uzură, uneori atingeau în oala, auzind acel zgomot metalic. O să le țin sub observație și dacă nu pică sau nu se rup până cedează amortizoarele față, o să le schimb în momentul respectiv, probabil cu Sachs. Cu această ocazie nu mai vreau să aud de Kayaba/Kyb sau de Bilstein, cred că voi rămâne o perioadă pe Sachs... Urmează o aspirare la interior și o spălare la exterior și cât de curând un detailing la interior pentru scaune și banchetă si bineînțeles lumini ambientale RGB. Weekend fain tuturor!4 points
-
4 points
-
Stiu ca pare SF, dar calculele sunt cam asa, pentru acest frecus prin oras: Pe benzina, as avea consum aprox 18-20 / suta de km. Punem 20 sa fie rotund . La aprox 1000 de km pe luna, inseamna 200 de litri. Cam 3 plinuri de benzina, deci cam 1500-1700 de lei. Pe curent Hidroelectrica pana in martie inclusiv 0.8 lei/kwh, fac cam 35 de km cu o incarcare full de 14 kwh. Inseamna 11.2 lei o incarcare, deci cam 330 de lei pe luna. Daca vorbim pe un intreg, ies grosso modo 1200 de lei pe luna economie, adica 14400 de lei pe an. Singurul efort e ca bag masina in priza. Si ca atunci cand m'am hotarat la un model si la un buget, am renuntat la ceva mai puternic, mai dotat, in favoarea uneia PHEV. Poate de aceiasi bani ma puteam uita la un Cayenne S, sau poate un GTS mai vechi. Dar ce rost avea? Are si asta putere mai mult decat suficienta. Sa mai zic si de impozit? Ca la Otopeni momentan e 0. Ma mai ajungea si ala vreo 2000 de lei pe an. Eu asta nu inteleg: Daca am masina scumpa, de ce nu m'as uita la chestii pe care sa le pot economisesc super simplu? Prefer sa fac altceva mai smart cu banii, sa imi fac un alt moft scump, sau sa duc copiii intr'o vacanta, sau orice altceva, in loc sa ii las in benzinarii. Mai mult decat atat, legat si de panouri: Cu preturile de pana in Martie inclusiv, am ajuns la 800-900 de lei / luna factura la Hidroelectrica, dintre care vreo 600 de lei sunt numai incarcarile celor 2 masini. Am pus o instalatie cu putere de 10 kw, fara baterie, care m'a costat 23500 de lei. In ritmul asta as fi rentabilizat investitia in 3 ani si ceva. Dar luna trecuta Hidroelectrica mi'a trimis notificare ca in aprilie pretul kilowattului va fi de 1.04 lei. Din mai incolo inca nu am primit nimic, dar probabil din ce in ce mai sus. Deci probabil o sa se rentabilizeze ceva mai rapid.4 points
-
Acum ma uitam si eu la Sigemo de unde au venit ale mele. sigemo - Google Maps Le trimit un email si ii intreb daca peste iarna e ok sa le tin si eu afara, ca vad ca si ei le tin tot asa si se vede asta din satelit.4 points
-
Bine ca a mers dezactivarea la centura , aia e cea mai utila , e tare enervanta cand conduci cu telefonul la ureche si bip bip tot timpul4 points
-
S-a atins o cifra rotunda. Si dupa data livrarii din actele masinii, tocmai ce a implinit 24 de ani. Lucrurile merg bine - anul asta vor fi - cauciucuri fata, deja am exagerat, au spre 50k km, si cam multicei ani, aripa stanga fata si deja comandatele bujii. Se recomanda la 40k km schimbarea - eu nu am umblat de cand am masina, considerabil peste aceasta cifra, si e pacat. Merg pe specificatiile OE - adica NGK Cateva drumuri frumoase in weekendul asta - spre drumul Vinului, asa ca de Florii Si o poza cu ambele - din cauza unor neprevazute tehnice s-au nimerit ambele la tara, chiar daca nu este desct un sofer in familie. Softrans rulz4 points
-
Bine, testele...inseamna ca anvelopa chinezeasca despre care am intrebat cu 2 pagini in urma, este peste ''spuma gumelor'' la franare. Nu ar trebui ca toate chinezariile sa fie bagate in aceeasi oala, la fel cum nici cele 'vestice' nu au toate performante nemaipomenite. Trebuie luat in considerare si accesul la cauciuc natural, poate de acolo si problema cu anvelopele scumpe ce crapa dupa 2 ani.4 points
-
Parbrizul incalzit mi se pare mult mai util vara decat iarna: taie foarte mult UV fata de parbrizul normal, ceea ce schimba mult confortul interior pe canicula. Poti sa tii clima in ce configuratie doresti, cand plansa de bord este incinsa se va simti tot timpul la cap/fata. Din acest considerent parbrizul incalzit si geamurile laterale fata duble (protectie acustica si termica) mi se par de neratat atunci cand sunt disponibile.4 points
-
Nu am inteles vreodata pe cei care au masina de culoare deschisa sau chiar alba, si inegresc plafonul... Noi astia cu masini negre l-am dori alb si voi ...3 points
-
Salutare! Revin cu feedback dupa ce am ajuns la aproape 8k km. Ca sa raspund intrebarii de mai sus, da, cu certitudine masina poate fi un daily foarte bun, atat in oras, cat si extern. Eu o folosesc destul de mixt. In fiecare zi am macar 20km in Bucuresti si in fiecare saptamana am macar un drum lung. Per total, imi place masina si sunt incantat de achizitie. Ma vad conducand-o vreo 5-6 ani fara sa ma plictisesc de ea. Ansamblul motor-cutie mi se par foarte faine. Masina consuma extrem de putin pentru puterea pe care o are si pentru felul in care merg cu ea (acceleratii energice, viteza maricica in extern, autostrada destul de mult). Acum ca s-a mai asezat motorul, consumul este socant de mic. La 130-135 pe autostrada, daca nu faci accelerari puternice & stuff si mergi constant, termini autostrada cu un consum de 6.5. Absolut impresionant. In Bucuresti depinde foarte mult de trafic. Eu variez intre 8.5 si 12.5 in oras. Daca mergi in eco, are un mod foarte interesant de operare a vitezelor. Practic, nu mai face frana de motor, cand nu mai accelerezi o duce la 900 rpm, ca si cum ar fi pe neutral (dar nu stiu tehnic daca asta face) si te lasa practic sa mergi mult si bine fara sa mai accelerezi. In felul asta, daca mai tii si start-stopul on, scazi consumul cu 1.5 litri in oras. Dar mie nu imi place nici start-stopul, nici eco, de aia am luat GTI 😁. Atasez si un screenshot din aplicatie sa vedeti niste date de consum. Intre timp, am mai avut de a face cu reprezentanta vw cu o alta masina si efectiv experienta este groaznica. Oamenii sunt doar schimbatori de piese si nu stiu sa faca nimic. Sunt incapabili sa desfaca ceva fara sa strice. Voi merge la ei pentru revizii, ca sa am un istoric oficial cand o voi vinde, dar nu o sa fac nicio interventie la vw daca va fi cazul, oamenii isi bat joc pur si simplu de masini. Pe masina respectiva au vrut sa schimbe tot blocul de sigurante pentru o eroare care nu disparea, pe un passat 2019. Am fost la un service oarecare si au gasit siguranta arsa… a costat 250 de lei cu totul. Nici nu mai stiu cat voia reprezentanta, ca am facut apoplexie cand am auzit ca vor sa schimbe tot blocul. Mai sunt unele aspecte aiurea la masina care nu ar trebui sa fie pe o marca upper medium. Spre exemplu, aeratoarele din spate, cand clima e setata pe rece, suiera de zici ca bate vantul in masina. Am descoperit totusi ca daca le asezi intr-o anume pozitie, devin mai silentioase. Clima automata este foarte proasta spre deosebire de alte masini in care am mers. In golf, este foarte simtibila. Bate pe tine din toate directiile in timp ce in unele zone ale corpului iti este cald (cap, picioare). Inacceptabil. Este plina de functii smart aceasta clima dar de fapt e proasta de da in gropi, nu face lucrul basic pt care a fost conceputa: sa mentina o temperatura constanta fara sa te bata direct si sa iti inghete anumite parti ale corpului, in timp ce altele stau incalzite. Din acest motiv, stau mereu cu ea pe manual si tre sa o tot ajustez in functie de situatie. Iar sa ajustezi o clima pe display e ceva neplacut. Toata ziua butonez la ea si ii injur pe aia care s-au gandit sa scoata butoanele de clima. In BMW clima era top. Te racea si incalzea si nu simteai niciun vant pe tine. Concluzia mea cu VW este ca masinile sunt faine, livreaza in mare masura ce promit in pretul platit. Totusi, daca esti dispus sa platesti diferenta, BMW livreaza mai mult si mai frumos. Eu am vrut masina noua de 200+ cp, pe benzina. Bugetul era 40k. Atat mi-am permis3 points
-
Un pic pe la Lacul Rosu si cheile Bicazului. Vorba aia, atat s'a putut, nu's bogat ca altii Am spalat azi masina la Sf Gheorghe, ca apoi sa intru in parcarea de la lacul Sf Ana si sa o umplu de praf. Apropo acest obiectiv, eu mai fusesem acum vreo 20 de ani dar nu tin minte sa fi coborat pe jos. Acum sunt vreo 2 km din parcare pana la lac, deci nu recomand mersul cu copii mici acolo. Noi am si plecat, ca era ala micu prea obosit. Iar legat de spalatorii, azi a fost prima data cand am platit cu cardul la spalatorie si nici nu mi'a dat jetoane, ci direct timp acolo in interfata. La mine la tara in Otopeni nu avem asa tehnologie. Per total, pe drumuri virajate, combinatia de motor, cutie si suspensie e ce trebuie.3 points
-
Dacă tot s-a terminat Paștele dar mai aveam câteva zile libere am zis să mai rezolv câteva chestii. Așa că mi-am adus sculele lângă mașină și m-am apucat de înlocuit luminile ambientale: Cele vechi aveau doar o culoare, erau flexibile și ieșeau mai tot timpul din ușă, așa că am cumpărat altele de pe Aliexpress, cu leduri RGB si controlate de pe app prin Bluetooth. Am luat kit-ul de 6 piese, doar pentru uși și bord, dar poate fi cumpărat in variante diverse, cu lumini la picioare, în buzunarul ușilor si cu iluminatul mânerelor. După ce am desfăcut fețele de uși și am scos benzile vechi, am început cu... cele de pe bord,întrucât se conectează la modulul master care comunică cu celelalte patru. Am identificat plusul pe poziții, am tras firele pană la el și până la masa caroseriei și apoi am conectat cele două benzi la modul, am testat și s-au luminat. Partea mai dificilă a fost traseul de urmat al cablurilor,unde am avut ceva chinuială. Apoi am trecut la ușa spate stânga, pe spate am refolosit firele de la benzile vechi, iar pe față nu a mers... am scos multimetrul să măsor, s-a desprins firul de minus. 😁 Am tras o fugă la dedeman si am cumpărat alt multimetru si am continuat cu identificarea firelor După ce am probat pe stânga, am trecut la dreapta. SFAT: dacă vă apucați, testati de fiecare dată, pentru a nu munci de două ori. 😁 La final, după ce m-am asigurat că totu funcționează cum trebuie, am pus fețele de uși la loc și am închis lucrarea. Am testat să văd dacă m-ai ies benzile din fețele de uși, prin închiderea și trantirea ușilor 🤣, de mai multe ori și se pare că rigiditatea acestora ajută să rămână pe poziție. În încheiere un clip scurt before & after:3 points
-
Eu considera ca daca colegul nostru @tudy_cnu si-a permis sa ia pe firma in leasing o masina pe care si-a dorit-o , nu merita sa fie tratat in service in stilul " exclusivist " pe care l-am citit in acest topic Plus ca nu e o avere masina , 80k ( cat e un amarat de apartament in B ? ) , nu e luata cu banul jos , nu e nicio extravaganta daca firma merge si iti permiti , scazi TVA , bagi pe cheltuieli , etc Cred ca f f multi bucuresteni au masini scumpe luate in acest fel , e normal , acolo se invarta banii + cateva orase din provincie3 points
-
Nu toti oamenii sunt la fel , exista oameni bogati care se uita la bani si oameni care nu sunt bogati care arunca cu banii pe care ii au sau nu , fara sa se uite Nu cred ca e cazul de oameni bogati pe aici prin topic , in adevaratul sens al cuvantului Asa ca e absolut normal sa te uiti la bani daca muncesti pentru ei3 points
-
Tocmai am configurat un a6 2.0 tdi quattro!!!! La 90k m am oprit, si mai erau bife de pus...(suspensie aer, etc)3 points
-
@mad_kat, sa stii ca swapul la transveral este mult mai straight forward decât cel la longitudinal. Mai ales cand vorbim despre o platforma pe care s-a pus vr6 versus una pe care nu s-a pus. Si mai ales cand e vorba despre A3. Dacă e vorba de 8p, ala e relativ ușor sa il faci si quattro. La Superb in schimb, doar dacă tai jumătate de podea o pot face 4 motion.. partea electrica a fost cea mai mare bataie de cap la mine, luat 3 instalații (2.3 vr5, 3.2 vr6 si 1.9 TDI) si făcut fir cu fir, pin cu pin astfel încât sa fie totul corect si sa nu iau foc . Apoi partea custom a traseului de clima si partea software. Sa faci un ECU de vr6 automat sa funcționeze pe manual cu toate sistemele funcționale si fara erori.. e bataie mare de cap... chiar si pentru un tuner cu experienta. Am făcut si un topic in sectiunea Tehnical, in care am scris mai in detaliu ce e nevoie la un swap pe platforma asta, poate cineva cândva va dori sa mai facă un proiect similar.. @marius1982.11, mulțumesc pentru poza ! Circul aproape daily de cand cu swapul, la birou (Iulius UBC0) merg doar cu ea. La drum mai lung, cand nu merg cu ambii copii, din nou doar cu ea. Recunosc ca ma expun filtrelor RAR, dar mai arunc un ochi pe Waze la drum lung, sau pe grupul de filtre TM de Whatsapp. Iar in oraș, doar dacă ies seara la un car meet (si aia foarte foarte rar). Filtre normale am mai nimerit, dar nu s-au luat niciodată de masina. Am vorbit civilizat cu ei de fiecare data. Sunt si ei oameni. Iar atata timp cât nu sunt vreun Schumacher prin trafic, si nu le dau motive sa "ma arda" nu cred ca voi avea probleme la filtre normale. Primesc deseori întrebarea asta: nu ti-e frica de RAR? Sincer sa fiu, circulam mai cu frica atunci cand masina era TDI stage 3. În prezent, chiar nu am chestia asta de frica deloc. Și sunt adeptul proverbului: de ce ti-e frica nu scapi. Dacă e sa ma oprească un filtru RAR, aia e.. încerc sa il recuperez. Dacă nu se poate, aia e din nou, pot sa zic ca mi-am făcut damblaua cu masina asta. Pana atunci însă, uite ca sunt 2 ani deja cu swapul si totul ok. @Emy D, stii vorba aia.. dacă te bagi in hora, pai o joci pana la capăt3 points
-
Deci pt 20ron primesti cele mai noi anvelope, si daca alea au 2 ani? Practic platesti 80ron ca sa iti dea cele mai noi, altfel e FIFO sau cum? Astia is ca si ala de la tarabe, care isi pun cele mai faine capsune deasupra si cand ceri 2 kile, iti da zeama de la fund.3 points
-
Eu înlocuiesc filtrul la 60.000 Km și până acuma (370.000 Km) nu am avut probleme. Chiar dacă respect toate procedurile, prefer să dezamorsez mai rar instalația de alimentare. Filtrul a fost tot timpul curat și nu am gasit particule de nici un fel. Multe masini pe benzină nici macar nu au filtru de combustibil. Dacă alimentezi de la firme serioase, nu ar avea de ce sa fie mizerie in combustibil.3 points
-
3 points
-
Nu inteleg de ce fuge lumea de XL.. sunt doar putin mai rigide, nici nu se compara cu runflat... Eu am avut si normale si XL, si jur ca n-am simtit diferenta la comfort.3 points
-
Oau , astept sa vad ce le povestesti Mai ales faza cu antigelul ... Eu , fiind mai de la tara pe aici pe sub munti , nu pot sa imi imaginez ce bucurie este sa beneficiezi de acele standarde exceptional de ridicate Am citit deja in topic ca ti-au depasit asteptarile E ca la restaurantul unde gasesti musca in ciorba si la sfarsit ei spera ca ai avut o experienta culinara exceptional de rafinata3 points
-
Landsail sunt super ok, testat pe propria "piele" LS388 timp de 2 ani! 😉 Am vazut si C 63 AMG, Range Rover, BMW seria 5 incaltate cu Landsail, sunt peste medie! E adevarat ca nu sunt nici cele mai ieftine insa sunt cele mai bune "chinezisme" . 😘 Am lasat review, ma rog, mi-am spus parerea, am postat poze cu masini premium incaltate cu ele, insa mi-au fost sterse postarile, cica nu erau "la subiect"....ma rog..😒3 points
-
3 points
-
KM se adună, golful merge și i-am făcut și un mic upgrade Am montat admisia racingline R600 care parcă face copilul din mine să fie fericit de fiecare dată cand o accelerez mai tare I-aș fi luat și inlet-ul și elbow pipe-ul de la racingline dar surpriza...iar pierde antigel pe undeva :)). Am urcat mașina pe elevator si am observat că e o garnitură problematică între termostat și pompa de apă (sau cel puțin asa mi s-a zis). Așa ghinionist să fiu? Pompa de apă are 30.000 de km... Infine, vă mai las aici câteva poze cu el3 points
-
@haro am inceput sa ma conving de nivelul superior de utilitate al SUV'ului, comparativ cu sedan'ul. Sigur, inima mea tot la sedan e, dar parca e mai usor si cu copiii sa ii pun in scaun, si cu portbagajul. Nu mi'am facut niciun plan, doar aman cat pot de mult test drive'ul cu noul XC90, sa nu imi ramana inima pe acolo. Oricum, pana in noiembrie cand se termina primul an de leasing nu pot sa fac nimic, chiar si de as vrea. @cristi511 E SH, dar totusi masina asta e Werkswagen. Adica ei se lauda pe site ca le trec printr'un proces riguros de verificare, ca atunci cand le vand sa fie exact ca o masina noua. https://www.porsche.com/germany/approvedused/werkswagen/. E un serviciu premium, pentru care am platit o suma considerabila de bani in plus la Porsche Pipera, neavand acces la acest serviciu pe cont propriu. Nu e ca si cum am luat'o din Germania de la o batranica, ce a mers cu ea numai la piata. @Dolfin masina e pe PJ, leasing. Asta voi face, mai ales in cazul zgomotului de la pedala de frana. Pentru camera video, sa zicem ca inteleg, ar fi un bug de software. E enervant, sa speram ca s'a rezolvat cu ultimul update de soft, sau cu un update viitor. Cel mai rau lucru care se poate intampla e ca nu merge ala. Dar la pedala de frana, vorbim de cu totul alte potentiale consecinte. I'am dat mesaj consilierului de service mai devreme, sa il intreb cum doreste sa procedam. Daca nu obtin un raspuns favorabil, sun si fac iar o programare, nu e problema. Pana pe 27 aprilie, cand expira garantia mai e. Si vorbind de zgomotul la pedala de frana.... Uitati aici un video in care am reusit sa surprind sunetul de 2 ori in 7 secunde: Intai la secunda 1, apoi la secunda 5. Astazi de dimineata, a facut acel zgomot extrem de des. Am intrebat consilierul de service daca i'au facut ceva, de se aude asa des, si mi'a zis ca nu. Eu nu prea inteleg asta: Reclam un defect cand bag masina in service, dar tu nu te uiti la el... In fine Si inca ceva, legat de antigel.. Poftim cultura! Sa recapitulam: Acum 2 saptamani, am fost cu ea la revizie, am dat 1800 de lei pe Inspectie Tehnica. NU a vazut nimeni acest nivel scazut. Luni, la intrarea in service am reclamat special acest lucru, au zis ca rezolva si completeaza. Poza este de acum 30 de minute. Mai are rost vreun alt comentariu? L.E.: Pe 15 aprilie am o noua programare in service, strict pentru problema cu pedala de frana.3 points
-
Asa este, cu o incarcare full acasa, fac in jur de 50-55km in Bucuresti, suficienti pentru a merge 2 zile la servici. Masa reala conform CIV: 1784 kg Consum extra-urban, atasez foto: Am prins si un consum de 9% pe un drum lung si tinuta numai in kick-down de fiecare data cand se elibera drumul in fata mea... Dar per total, merg sportiv si scot 5-6%, ceea ce pentru o masina de gabaritul ei, este foarte ok. Una peste alta, alaltaieri, pe 01.04.2025 am montat lip-ul de pe Superskoda si eleronul de pe luneta. Urmeaza astazi sa pun si rotile de vara, sa vedem daca a fost inspirata alegerea jantelor, au ba. 😁😁3 points
-
3 points
-
227.000km si continuam povestea. Am revenit la rotile de vara de vreo 2 saptamani cam asa, m-am obisnuit deja cu rigiditatea data de rotile pe 19 dar in linii mari este ok si cu putina atentie mergi fara probleme. Dupa zapada de la final de februarie am ramas fara cateva bucati din lip-ul fata, daca nu erau desteptii care arunca zapada pe carosabil bucati maricele scapam cu el neatins dupa cele cateva zile de zapada. Pe la 225000km aproximativ am schimbat discuri si placute spate, am mers pe Textar, nimic wow nimic de reprosat momentan. Pe spate discurile erau cele originale ale masinii, pe butucul discului era data de fabricatie 2011, ele mai erau in stare decenta dar fiind nevoit sa schimba placutele mecanicul mi-a sugerat sa punem si discuri noi, poate mai mergeau cateva mii de km dar tot desfacand acolo am schimbat cu totul. In rest pe sub masina totul este ok, neasteptat de ok pe partea fata desi merg cu arcuri sport si jante 18/19 de ceva timp cu ea, dovada ca s-a mai ameliorat si partea cu drumurile pe la noi. Luna viitoare schimbam ulei si filtru de ulei, m-am hotarat sa ii fac de acum schimb de ulei dupa iarna si inainte de iarna. Partea cu uleiul o fac deoarece iarna mai am fara sa vreau si drumuri mai scurte cu ea si nu mereu se incalzeste cum trebuie, nu cred ca ii face rau deloc un ulei proaspat inainte de vara.3 points
-
Iti recomand sa faci si cateva incarcari (simulari) . Eu in drumurile mele ma gandesc cum ar fi fost daca eram cu EV ,si imediat ma bucur ca am termica .3 points
-
Azi s-au facut: Itp Inlocuit placute frana spate Acumulator nou Varta Silver inlocuire saiba de foc + oring + inel etansare + garnitura la injectorul 3 pt ca era putin umed in jur Inspectie generala tren de rulare, nu s-a gasit nimic de inlocuit Verificare fluide ( antigel, lichid de frana, nivel ulei cutie, totul in parametri) Si poate cel mai important: Rollback soft dieselgate motor ( multumesc @EEXCALADE pt idee, nici nu ma gandisem ca il are) . E alta masina, parca am 40 de cai in plus, cuplu bun, trage mult mai liniar, nu mai vibreaza, nu mai subtureaza aiurea, nu mai e indecisa in ce treapta sa stea, relantiul e mai placut ( zici ca e electrica cu motorul pornit la semafor, nu se simte nimic) , consumul mai mic, imbunatatire pe toate planurile, plus ca prelungeste mult viata filtrului de particule si a motorului. La revizia următoare voi curata si galeria de admisie cu toate garniturile necesare si poate improspatare ulei transmisie ( s-a facut nivelul acum si e ok). Mai am o mica problema de rezolvat, la spalare puternica cu jet, intra f putina apa ( cam 2 linguri) in jurul rotii de rezerva ( la service suspecteaza ceva cheder, lumea mai zice si de drenurile de la panoramic, dar par uscate tuburile din ce am putut privi prin laterala fara sa desfac), ramane sub observatie, ca nu am chef acum sa o desfac cu totul, proiect de vreme calda. Maine intra la cosmetica si revin cu poze.3 points
-
2 points
-
2 points
-
Atunci cind dai la cheie ca sa pornesti,pompa de injectie se invirte cu 200 rpm,adica 4 rotatii pe secunda,ceea ce inseamna ca injectoarele vor primi 4 impulsuri pe secunda si tot de atitea ori se vor deschide,si sa freci fier pe fier,fara ungere,nu este recomandat. Piesele interne atit din pompa cit si cele din injectoare se ung cu motorina. NU este nevoie de masina de diagnoza pentru amorsat,orice alta metoda cunoscuta poate fi la fel de buna,dar este mai comod cu masina. Se poate folosi o pompita manuala,din cele de cauciuc care se gasesc in comert,conectata intre returul filtrului de motorina si rezervor. Odata amorsat circuitul,se scot conectoarele electrice ale injectoarelor,se desfac piulitele tevilor injectoarelor,si se da la cheie in reprize de 2..3 secunde. Se urmareste cind incepe sa iasa motorina pe la injectoare,si se string piulitele pe rind,dupa cum a ajuns motorina la fiecare dintre ele. Odata strinse toate piulitele injectoarelor,si inainte de conectarea partii electrice a injectoarelor,se mai da odata la cheie,apoi se conecteaza toate injectoarele. Uneori chiar si asa,nu porneste la prima,deci aveti rabdare,dati la cheie in reprize de cite 2..3 secunde,pina porneste masina.2 points
-
Să nu se înțeleagă nicio secundă că aș face lobby vreunei reprezentanțe și nici nu intenționez să schimb mentalități. Spun doar că serviciile specializate costă. Cu atât mai mult serviciile premium. Nici pe mine nu mă dau banii afară din casă, dar nu asta este ideea, și nici mort după reprezentanțe nu sunt, dar măcar pot să-i trag de ouă dacă am probleme cu serviciile lor. Am revopsit elemente de caroserie la două mașini noi (la câteva luni de la achiziționare) la o reprezentanță Skoda, dintre care una cu o culoare destul de pretențioasă, orange, și da, ambele au ieșit foarte bine. Am vopsit și la pomul lăudat, cum am spus, că era mai ieftin, și mi-am cerut banii înapoi pe lucrarea de mântuială pe care am specificat-o mai sus. Am făcut revizii la reprezentanță și după ce mașina mi-a ieșit din garanție și nu am avut nicio problemă cu mașina. Am o cunoștință care locuiește în Franța și are un Audi A5 mai vechi pe care l-a achiziționat de nou. Și acum, după atâția ani, tot la reprezentanță îl duce pentru diferitele intervenții și nici pe ea nu o dau banii afară. Fiecare face ce vrea cu banii lui, dar eu unul am pretenții că atunci când am mașina nouă și piesele puse pe ea, cele care se defectează sau se deteriorează, să fie noi și de origine și montate de cineva care știe ce face. Casco? La mașina nouă din 2023 am plătit anual 5000 lei. Din cauza faptului că am avut o daună la ea din vina mea, la asta de o am acum, Casco a crescut la 8000 lei. Cu 3000 lei scurt. Ce ar trebui să fac? Să nu îi mai fac Casco că e scump? E o vorbă din popor care spune că scumpul mai mult păgubește, dar, na, oi fi eu pe dos. Toți vor să facă reviziile te miri pe unde că sunt scumpe, dar când căutăm mașini sh, căutăm mașini cu istoric, cu intervenții în reprezentanță. Oare de ce?2 points
-
Hmm , trebuia sa iti iei Kodiaq daca mergi la Busteni , sa se asorteze cu fauna2 points
-
2 points
-
Incet incet le rezolvi pe toate si apoi bucura-te de masina , la km astia 100k nu trebuie sa ai nicio treaba in afara de revizii Si a mea are tot 353.000 km2 points
-
Bun, si despre Landsail ce zici, pana la urma? De chinezi am inteles, sunt smecherii intergalactici, de britanici la fel, sunt eminentele cenusii comparativ cu romanii...de Tesla, de istoricul tau de posesiuni automobilistice de lux, de parteneriate, de firma, etc... Hai sa ramanem la subiect, adica ANVELOPE, sa incercan sa NU mai divagam si sa aducem si argumente reale si care CONTEAZA pentru un utilizator persoana fizica. De ce zic asta? Ca daca as avea masina de firma, ar putea sa ii puna si roti de lemn, ca nu mi-ar pasa.2 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00