Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cu cea mai bună reputaţie din 20.09.2025 în toate secţiunile

  1. 6 țări - România, Ungaria, Slovacia, Austria, Cehia, Polonia 8 orașe - Timișoara, Budapesta, Bratislava, Viena, Brno, Praga, Cracovia, Oradea 170.728 de pași 80 de km pe jos 3.259 km la volan 6.6l/100km consumul mediu la pompă Costul vignetelor ~ 74€ (în Polonia nu am plătit vigneta) Costul motorinei ~ 322€ (am alinentat 215l, la preturi între 1.42€/l și 1.53€/l în țările prin care am fost, cu tot cu ce am alimentat la noi la Mol 7.62lei/l in Galați și 7.82lei/l in Oradea) Cele mai proaste străzi în oraș - Budapesta Cele mai bune străzi în oraș - Praga și Bratislava Cele mai bune drumuri naționale - Slovacia Cele mai proaste drumuri naționale - România Cele mai bune autostrăzi - Ungaria Cele mai proaste autostrăzi - România Cea mai ușor de parcurs țară - Slovacia Cea mai greu - România Cel mai ieftin oraș - Bratislava Cel mai scump oraș - Praga Cele mai surprinzătoare orașe - Brno și Budapesta Cele mai frumoase - Praga și Viena Cea mai ieftină parcare (cu excepția celor gratuite) - Brno Cea mai scumpă parcare - Praga Amintirile de neprețuit, pentru restul există cardul bancar, cum suna și reclama.
    8 points
  2. Boon! Dupa ce am traversat Canalul Manecii cu feribotul, am schimbat sensul de mers si m-am incadrat pe "contrasens" la fel ca ceilalti participanti la trafic. 😋 Mai aveam de parcurs 1200 km pe autostrazile franceze pana la destinatie, dar ca si anul trecut, am hotarat sa oprim pe drum, in inima Frantei, sa ne odihnim o noapte la hotel. Nu avea sens sa conduc dintr-o bucata atata drum, desi as fi putut sa mai castig o zi, dar mi-au ajuns 2 saptamani de concediu, nu m-am grabit niciunde, plus ca, la fel ca si data trecuta, niste bericioace la draft 🍺 ma strigau pe nume. 😄 Domnisoara de la receptie era moldoveanca si cand ne-a auzit ca vorbim romaneste a devenit foarte prietenoasa, mai ales cu mine! Sotia nu a prea ras! 😄 Hotelul a fost full din ce ne-a spus, cica am facut bine ca am rezervat din timp. De obicei fac rezervare la "popasuri" cu o luna inainte de vacanta pentru a nu intampina probleme, atat la dus cat si la intors. Ursu' a plutit pe autostrazi in prima zi 1100 km, fara sa "gafaie" nici macar o secunda, aerul conditionat si-a facut treaba cu brio, ador faptul ca gurile de ventilatie principale, din bord sunt acoperite de trimuri, stau ascunse, ca sa nu te "sufle" aerul in fata, temperatura fiind mentinuta prin gurile de ventilatie de pe usi, stalpi, parbriz si cele de la picioare. Ai permanent temperatura dorita, fara sa simti de unde vine "RECE". GENIAL! ❤️ Daca doresti aer rece suplimentar sau vrei ca ventilatia sa "sufle" spre tine, la apasarea unui buton, poti ridica trimurile, astfel, grilele raman descoperite, pe rand, bineinteles individual, le poti alege doar pe cele pe care le vrei deschise sau pe toate, dupa preferinte! Poti selecta debitul de aer dorit la fiecare grila de ventilatie in parte, poti selecta rece sau cald, etc! Fiecare pasager isi poate seta ambianta si temperatura dorita dupa bunul plac. 🥰 Sistemul de aer conditionat este SF din punctul meu de vedere! Am mentionat in prezentarea masinii ca are si dezumidificator integrat, nu stiu cate masini au aceasta dotare nici macar in prezent. Tare? Ador masinoiul asta, este pur si simplu un IAHT pe roti! Am parcurs aproape 40 000 km in cei 2 ani. Devoreaza autostrazile, chiar si la 180 km/h este liniste, vorbeam cu sotia normal, volumul sistemului audio nu trebuia ridicat, se aud usor cum ruleaza pe asfalt anvelopele Continental Premium Contact 5 XL care trebuie sa mentina cei peste 5 metri si 2.5 tone de masina pe traiectorie, in rest, nimic, este antifonata la MAXIM, geamurile duble fac toata diferenta iar suspensia pneumatica te face sa te simti la fel ca pe feribot, pur si simplu pluteste usor, amortizand orice denivelare fara sa miste caroseria in nici un fel, fotoliile moi imbracate in piele Vienna perforata contribuie si ele la confortul de vis, cam pentru asta a si fost creata aceasta masina...sa manance autostrazi pe paine, sau "pe croissant", dupa caz! 🥐 Francezii "te ard" daca vrei sa plutesti pe autostrazi, "baieti destepti" ce sa zic, trebuie sa intretina si ei infrastructura, am dat cu cardu' la bariere de mi s-a "acrit", de fapt nu foarte des, dar consistent! 28 de euro aici, 34 de euro dincolo, 41 de euro etc dar stiam asta deja din calatoriile pe care le-am mai facut in trecut. C'est la vie! 🤪 Acelasi traseu pe care l-am parcurs si anul trecut: Baloo s-a odihnit si el, la hotel, a reusit din nou performanta de a parcurge 1100 km cu un singur plin de motorina! Sarumana' lu nea' V6-le ca stie d-astea! ❤️ Parcarea era plina de masini cu numere din toata Europa: Italia, Franta, Germania, Olanda, UK, Belgia, Swiss etc: Hotelul foarte ok: Popas tot la TECUCI, "bancu' cu mustaru'"😄 Seara, ceva de haleala (peste): Dimineata urmatoare, mic dejun, cafea☕ plinul de motorina lui Phaetonake de la TOTAL si din nou la drum spre Coasta de Azur!Mai aveam de parcurs 600 km pana la destinatie: Va urma!
    7 points
  3. Am gasit si cric,chei,spume.....doar ca au venit la pachet cu rezerva. Avand doua rezerve una intra la vanzare.
    6 points
  4. Salutare, tuturor! Dupa mai bine de 10 de ani in care atat Golful 4, cat si Golful 5 m-au deservit fara probleme si o data cu trecerea de la pustan cu Golf, la titului de tatic am decis ca este timpul sa trec la o clasa mai mare. De mic imi doream un Passat, asa cum tatal meu a avut unul prin 1997. Cautarile au inceput in toamna lui 2023 si au avut un final fericit, in sfarsit, in martie 2024, cand am reusit sa gasesc ceea ce imi doream. In cauza este un Passat B8 din 2016, cu un motor de 2l, 190 de cp(DFCA). Imi doream foarte mult sa-mi pastrez obiceiul meu de a avea masina neagra, iar drept schimbare voiam si un interior deschis, chiar daca insemna o munca titanica si deseori de Sisif atunci cand cel mic urca in masina 😊. De cand am cumparat-o a trecut evident prin cateva revizii, un schimb de volant al dsg-ului deoarece la rece incepea sa-si faca simtita prezenta si un schimb de ulei + filtru la cutia de viteze 😊. Am incaltat-o cu un set de Continental All season contact 2, de care pana acum am o impresie foarte ok, sa vad o data cu trecerea timpului cum se vor comporta. In momentul de fata as vrea sa ii schimb si amortizoarele deoarece se simt ca nu mai sunt ce trebuie, masina avand 250.000 km. Daca aveti sugestii sau recomandari de brand-uri va rog frumos sa le lasati aici. Acum,la mai bine de un an de cand am luat-o pot spune ca trecerea de la un Golf 5 din 2006 la un Passat cu 10 ani mai tanar, cu un motor cu o putere dubla, transmisie automata, virtual cockpit, high led, scaune ergo comfort sunt un salt urias pentru mine, chiar daca mentenanta si reparatiile sunt cu mult peste golfozaur ma declar extrem de multumiit si incantat. Dupa ce am facut aceasta trecere, nu pot spune decat ca masina aceasta ma motiveaza sa muncesc si mai mult, astfel incat sa-mi pot permite o urcare la o clasa mai mare si evident de la un alt producator, tot din grupul vag! ZI faina!
    6 points
  5. The final day! Am plecat spre centrul Oradei, pe unde ne-am plimbat cam in jur de o oră, totul fiind cam închis peste tot, doar la biserici era deschis! 😁 Pentru că ne aștepta un drum lung până acasă, ne-am îndreptat spre parcare și am plecat spre Galați. N-am mers prea mult pentru că in față a fost un accident. A durat cred 10-15 minute cu totul, până au venit poliția, pompierii, ambulanța, smurd-ul era deja la fața locului, s-a acordat primul ajutor, s-au facut primele investigații și s-au dat la o parte niște conuri de pe axul drumului, astfel încât, dirijată de un polițist, circulația a fost reluată pe o bandă de pe contrasens. Mai departe drumul a continuat fără probleme până am ajuns acasă, cei 644km fiind parcurși in aproape 10 ore, cu o medie orară de 65km/h și un consum de 6.4l/100km. Somn și concluzii! 😁
    5 points
  6. Sâmbăta 4 țări, 2 orașe Am plecat de la cazare spre Havel Parking (ne-a luat 12€ pentru 5 ore, dar avea wc, la care intrai pe baza tichetului de parcare) În parcare am găsit chestiile astea in caz că mă hotărăsc să schimb mașina de voiaj și nu eram hotărât asupra culorii. 😁 Am ieșit din parcare și-am urcat la castel am vizitat biserica Wavel aflată in incintă, foarte frumos decorată in interior apoi am vizitat muzeul de lângă un de erau expuse coroane, tapiserii diverse și mantii ce au aparținut papei Ioan Paul al doilea, de acolo ne-am continuat plimbarea spre Dragon's Den, o mini peșteră, turist-trap din punctul meu de vedere, dar nu înainte de a ne bucura de panoramă asupra râului Vistula De acolo am plecat spre bisericile Sf. Andrei și Sf. Petru și Pavel, aflate una lângă cealaltă În pofida celor 27°C, se aglomerase destul de tare pe străzile din jur, o forfoteala in toate părțile. Am vizitat curtea liceului Maius Apoi am ajuns la biserica Franciscană, cu tavanele albastre și surprinzător de mare in interior (nu realizezi din exterior dimensiunea),iar după aceea am ajuns in Piața Mare - Rynek Główny Tot acolo era si biserica Sf. Maria, cu cele două turle impresionante ca înălțime De acolo ne-am oprit la un restaurant, Pierogarnia Krakowiacy unde am luat un platou de 35 de pirogi amestecate, încă unul cu cartofi și șuncă si unul cu sarmalele lor Era suficient platoul de 35, pentru că nu am reușit să mâncăm tot, iar sarmalele au fost imense, dar nu ne-au dat pe spate (nici nu le-am putut termina),poate din cauza sucului de roșii prea dulce. De acolo am plecat spre Barbican, aflat imefiat după această poartă Iar de la Barbican am plecat la parcare și-am plecat spre Oradea. Pe drum mi-au plăcut cele două tuneluri lungi din Slovacia, pe unde se circula cu 80 sau 100km/h, fără a mai merge prin serpentine. Ce nu mi-a plăcut este că undeva pe traseu, nu mai țin minte localitatea, dar era in Slovacia, erau semnalizare niște lucrări pe Waze si ne-am întâlnit cu un indicator oe care scria ceva in slovacă si era un simbol de drum blocat. După cam 6-700m drumul era tăiat efectiv de un șanț, perpendicular pe drum peste care nu se putea trece. Niște muncitori ne-au facut semn să ne întoarcem așa că ne-am întors si am cautat pe maps o soluție. Am găsit un drum care parea că ocolește lucrarea respectivă și am luat-o pe acolo. Imagini de la bordul navetei spațiale (se observa și masacrul facut de Tiguan in rândul gazelor, deși am șters parbrizul in 2 benzinării) 😁 Totodată se vede și utilitatea cruise controlului de pe autostradă, fixat la 129km/h! 😁 După ce am traversat trei țări, in jur de ora 22⁰⁰ am ajuns la cazarea din Oradea. Cei 515km i-am parcurs in 6 ore si 13 minute, cu o întârziere de 25-30 minute față de ce prevăzusem inițial, cu o medie orară de 83 km/h preponderent traficului pe autostradă și un consum de 6.8l/100km. Obosiți, dar ne-am relaxat pentru că am ajuns cu bine în țară. Așa că Somn și de la capăt! 😁
    4 points
  7. @Emy DEu am plecat la drum cu un regim pe slăbire și m-am abținut din greu să nu mănânc toate chestiile pe care le-am văzut și să nu le stropesc cu bere și vin, ca să alunece mai bine. În plus, datorită timpului limitat, nu "îmi permit" să pierd câte 1-1.5 ore la fiecare restaurant... dar, oricând mă pot întoarce cu un avion într-un City break să fac și o experiență culinară mai aprofundată! Mulțumesc, de fapt mulțumim, că sunt cu siguranță mai mulți care citesc aici, pentru ponturi! Vineri - 2 țări, 3 orașe Am plecat de la cazare spre Visehrad, cetatea din sud cum îi se mai spune. Este un parc prin care se plimbau profesori cu copiii mai mici sau mai mari, le vorbeau despre istoria locului și făceau diverse activități. De pe ziduri se poate vedea o panoramă de 270°, asupra râului Vlatava cu toate podurile, se vede inclusiv Castelul Praga. Tot aici găsiți biserica Sf. Petru și Pavel, cu aceeași arhitectură ca Sf. Vitus și cred că au cam aceeași vârstă. De aici am plecat spre Auschwitz, fiind cumva contracronometru pentru că aveam bilete la ora 15.30. Aveam cam 40 de minute tampon de la Visehrad, dar distanța era destul de mare și evident că erau multe neprevăzute. Prima neprevăzută a fost când pe partea opusă fusese un accident și cei de dinainte frânau să se uite și ne-am trezit in coloană cu avarii puse si mergând cu 10km/h în loc de 130km/h. Apoi pe un sector de drum se lucra și din două benzi se făcea doar una și iarăși s-a format coadă cu avarii. A doua oară în apropiere de Brno, un cretin cu Touareg, care abuzase de banda a doua cu 110-120km/h, a frânat absolut fără motiv (era cam a 7-a mașină în față) și ne-am trezit toți frânând cu disperare doar doar nu intrăm in carambol. Colac peste pupăză, Skoda Superb 3 din spatele meu, nu mai oprea (cine știe ce făcea șoferul în momentul acela, dar după asta a fost atent tot drumul și a păstrat o distanță suficientă, ca și mine de altfel 😁) așa că am eliberat frâna și m-am dus cât mai spre parapet, să îi fac loc și am frânat tare, din nou. Cel cu Superbul a oprit la 1 m lângă mine, adică bara lui era prin dreptul portierei dreapta spate și mi-a făcut semn că își cere scuze... Am plecat mai departe, cretinul din Tuareg și cei 4 amici ai lui se amuzau in mașină, tot pe banda 2... i-am depășit pe 1 și dus am fost. Apoi o doamnă rămăsese agățată pe banda a doua vreo 20km cu 110-130km/h, adică, atunci când ajungea o mașină care rula mai tare in spatele ei accelera la 130 sau chiar 140km/h, iar după ce ăla trecea pe 1, când se putea, o lăsa iar la 110.... absolut de neînțeles comportamentul rutier pe autostradă al cehilor. Ultimul eveniment neplăcut a fost înainte de Ostrava, când cel din fața mea de pe banda a 3-a, eu fiind pe a 2-a, iar banda întâi fiind ocupată cu mașini (deja erau cam 2km...) ce făceau dreapta spre breteaua de ieșire de pe autostradă, a frânat brusc și a tras dreapta de volan vrând să se încadreze printre mașinile staționate care făceau dreaptă. Am tras stânga și am frânat cât de tare am putut, apăsând și butonul de avarii pentru cei din spate și am trecut razant pe lângă ăsta... viteza era limitată la 100km/h și poate de asta nu au fost alte consecințe, pe lângă prezența mea de spirit, dar trebuie să recunosc că am avut și noroc că nu era nimeni în stânga în acel moment. De ce am zis că nu am înțeles comportamentul rutier pe autostradă al cehilor, pentru că, nu o dată, îi vedeai că pun semnal stânga sau nu puneau semnal și intrau pe banda a doua, fără să se asigure și cel surprins de manevră trebuia să frâneze pentru a-i permite manevra. Încă un moment amuzant, ne-am oprit pe autostradă la o benzinărie pentru nevoi fiziologice și îmi arăta Waze-ul că ajungem la 15.02, inainte de oprire. Am stat cred că maxim 5 minute și când am plecat ne arăta 15.25. Ne-am amuzat că am intrat într-un tunel al timpului, dar până am ajuns, indiferent cât de tare am tras, nu am reușit decât la 15.21. 🤣 Cum scădea la 15.21 sau chiar 15.20 ori găseam pe unu adormit în față ori se făcea coloană și iar sarea la 15.22. Pe final a fost puțin stresant că părea că nu mai ajungem in timp util. După 5 ore și 26 de minute și 441 km conduși cu o viteză medie de 81 km/h și un consum de 6.7l/109km, am parcat in parcarea complexului Auschwitz (este chiar în față, are suficiente locuri, se plătește la intrare, era o doamnă care ne-a luat banii (cash sau card). Am facut controlul de securitate și am mers să ne găsim ghidul. După ce ne-am reunit tot grupul, am plecat să vizităm complexul crematoriul din complexul Auschwitz După aproximativ două ore s-a încheiat vizita aici și am plecat spre stația de autobuz care ne-a transportat către complexul Birkenau (aproximativ 7 minute). De la poarta complexului ne-am reîntâlnit cu ghidul și am continuat turul. Ușa sobei dintr-o baracă ștanțată VW A mai durat încă o oră, timp in care începuse să apună soarele. Am plecat marcați de aici, deși dimensiunea suferinței umane, de dimensiunile imense ale complexului, de ceea ce ne spusese ghidul și de ceea ce văzusem. Concluzia este că din istorie nu învățăm nimic... Ne-am reîntors cu autobuzul in complexul Auschwitz, ne-am urcat in mașină și am plecat spre Cracovia. Drumul de 68 km, trebuia să dureze cam o ora si 10 minute, dar... iar am găsit lucrări care au creat ambuteiaje și am ajuns după o oră și 30 de minute la cazarea noastră, am parcat în curtea interioară și am urcat în apartament. Aventura pe zuua de vineri s-a încheiat, așa că Somn și de la capăt! 😁
    4 points
  8. @Emy D mersi pentru comentarii! 😁 Cu excepția câtorva strazi cu piatra cubica cam denivelate prin Praga, in rest a fost ok. In Viena strazile foatte bune, dar din păcate, foarte multe prin zona in care am stat și ne-am plimbat noi, erau decoperate, se schimbau conducte și altele. Din păcate RNS510 a cedat, nu mai funcționează, se aprinde și se stinge display-ul într-una și pocnește in boxe. Am deconectat-o de la cabluri și am comandat un RCD 780 PRO și o camera RCA, pentru că v-a trebui să o schimb pe cea existentă. Să vedem cand ajung, sper că destul de repede. Când mă gândesc la scos și tras cabluri prin burduful de la hayon mă apucă ... Tot azi am facut și ITP-ul. Nimic de spus, totul este in regulă, doar că am trecut la ITP anual! Weekend fain tuturor!
    3 points
  9. Salut, Am rezolvat problema cu decelerarea. Asta dupa ce am reușit sa reproduc defectul. Daca stand pe loc cu masina acceleram la 1600 de ture si calcam frana,turația cadea la 1200. Daca luam piciorul din accelerație si o calcam din nou, crestea turatia normal. Defect cauzat de tulumba servofrana , care revenea mai greoi in poziția de 0 dupa franare. Daca comutatorul de la pedala se aprinde , calculatorul taie accelerația. In tot timpul cat sa manifestat defectul nu am avut nici o eroare pe comutatorul de la pedala de frana. Un defect ciudat si greu de identificat . Va mulțumesc, sper sa fie de folos.
    2 points
  10. Cât am fost plecați am lăsat mașinuța la mecanic pentru a rezolva anumite chestiuni: - a apărut o huruiala pe dreapta față, la verificare a ieșit rulmentul - uneori aveam o trepidatie la relanti, la verificare a ieșit tamponul cutie de viteză - auzeam un zgomot ca un hârșiiit in treaoa întâi și a doua, la verificare a reieșit unul dintre rulmenții alternatatorului - la verificarea erorii de mai de mult a pierderii presiunii și limitării turației a ieșit actuator defect Să continuăm și să speram ca am ajuns la partea cu întreținere și utilizare 😁
    2 points
  11. Subwoofer Helix! Nu stiam ce-mi lipseste la sistemul asta audio. Acum am aflat Am reusit sa tin si roata de rezerva
    2 points
  12. @halamadridMai greu cu socializarea cand 10 rulote au 10 numere de inmatriculare din tari diferite, dar...hey! Cu alcool poti socializa oriunde si cu oricine, nu doar la camping si poti "vorbi" orice limba straina pana te dor mainile! Rulotele "adevarate" 😎 au rezervoare de 300-400 de litri, ai nevoie de mai mult de 20 de litri pe zi sa faci un dus? Asta doar daca esti izolat in varfu' muntilor sau pe plaje pustii...si trebuie "vez' Doamne" sa folosesti apa ta, desi nu prea ai voie sa campezi in locuri neamenajate. Oricum, eu zic ca iti ajunge apa 10 zile, cam cat ai sta in medie intr-o vacanta. "Rezervoru' de la buda" are vreo 20-30 de litri, tre sa bei mult spritz sa il umpli, ori, fie vorba intre noi, daca tot esti in creierii muntilor, poti sa faci un pipi si la copac😄, nu e nevoie sa umpli rezervorul rulotei din juma' in juma' de ora... Locurile de campare amenajate de p-afara sunt dotate cu energie electrica, nu e nevoie sa stai "pe baterie", apa curenta, dusuri si WC-uri super curate, nu e nevoie sa folosesti apa ta, WI-FI, chiar si piscine, restaurante, supermarketuri etc. Crezi ca aia care au rulote de 200 000 euro (am postat la pagina 21 al topicului cateva de vanzare de la un client de al meu) stau sa goleasca la rezervoare si/sau sa le puta a caca 🤎? 😄 M-am uitat de curiozitate in interior la una, avea blat de marmura in bucatarioara! Oricum, ma gandesc ca au evoluat lucrurile, se "descarca" rapid orice rezervor, cu vacuum, au pompe performante, se mufeaza in locuri special amenajate de canalizare direct, ai apasat pe un buton si ai golit rezervorul. Nu vreau sa ridic "in slavi" campingul, nu as plati niciodata sumele exorbitante pe care vesticii le platesc pentru o rulota, sa zicem 60-70 de mii de euro in medie. De banii aia iti faci o vacanta misto in fiecare vara timp de 20 de ani. Am calculat 3000 de euro/vacanta/10 zile in cuplu. Doar ca unii stau in vacanta mai multe luni, calatoresc etc. Daca ai si bani si timp, de ce nu? E o varianta misto de luat in calcul. La hotel, ca sa stai 2-3 luni probabil ca ar costa mult mai mult. Cu rulota te poti muta pe alt continent daca vrei, ai cazarea asigurata! In fine..."probleme" de oameni care au bani si timp de calatorii...Unii exploreaza prin toata Europa, toata vara si nu numai, in vacanta cu rulota...bravo lor! Era unu' cu un "motorhome" pe la Sainte-Maxime, nici n-am stiut ce brand era, SF! Cat un camion de 7.5 tone cu punte dubla pe spate, nu cred ca se putea conduce cu B-ul, avea o remorcuta dupa el, tragea un Ducati Diavel model nou, sa aiba cu ce sa se deplaseze rapid si usor pe unde "avea treaba"... Ma gandesc ca ala nu isi facea griji unde tre' "sa goleasca rezervoru' de la buda". Bine ca noi, romanii, n-avem probleme din astea! 🙄 In schimb: "Doar 60 % din populaţia rezidentă a României, reprezentând peste 11,5 milioane de locuitori, avea în 2024 locuinţele conectate la sistemele de canalizare, cu 127.019 persoane mai mult decât în anul 2023, arată datele Institutului Naţional de Statistică (INS). În anul 2024, un număr de 11.578.048 locuitori aveau locuinţele conectate la sistemele de canalizare, reprezentând 60,7% din populaţia rezidentă a României, cu 127.019 persoane mai mult decât în anul 2023. În ceea ce priveşte epurarea apelor uzate, populaţia conectată la sistemele de canalizare prevăzute cu staţii de epurare a fost de 11.359.625 persoane, reprezentând 59,6% din populaţia rezidentă a ţării, cu 183.182 persoane mai mult decât în anul 2023. Creşterile au fost determinate de racordarea populaţiei la reţelele de canalizare nou construite, respectiv de punerea în funcţiune a unor noi staţii de epurare a apelor uzate”, arată datele INS. La nivelul regiunilor de dezvoltare, ponderea cea mai mare a populaţiei conectate la sistemele de canalizare, în total populaţie rezidentă, s-a înregistrat în regiunea Bucureşti-Ilfov (96%), urmată de regiunea Centru (72,8%) şi Vest (71,8%). Gradul cel mai redus de racordare la sistemele de canalizare s-a înregistrat în regiunile de dezvoltare: Nord-Est (41,1%), Sud-Muntenia (42,7%) şi Sud-Vest Oltenia (51,6%). În anul 2024, în mediul urban populaţia conectată la canalizare a fost de 9.831.832 persoane, reprezentând 99,3% din populaţia rezidentă urbană a României, iar în mediul rural un număr de 1.746.216 persoane au beneficiat de servicii de canalizare, reprezentând 19% din populaţia rezidentă rurală a României. 40% din populatia Romaniei, adica peste 7,5 milioane de români au încă WC-ul "în fundul curții" și nu sunt conectați la sistemul de canalizare." Sursa: Ziare.com
    1 point
  13. @Andrei1980 tot un golf ... pentru o tânără începătoare 🙂
    1 point
  14. @marius1982.11"No, daca ai porș macac nu poti mere la camping? Pana urma masinile astea(gipulețele) pt asta sunt facute." Oho, englezoii sunt "cei mai bolnavi" cu campingul din Europa! Au si cele mai multe masini CABRIO comandate! In ciuda vremii. Am mai spus asta, din anii 50 au campingul organizat in sange, chiar si nemtii, italienii, elvetienii, francezii etc... Au crescut locurile de campare in toata Europa, exponential! Peste tot e full, chiar si iarna! Calatoresc, viziteaza, indiferent de anotimp! Multi au cate o masina mica sau motocicleta pe care o trag dupa motorhome plus ca au toate conditiile in acele remorci campere/camper van-uri... Am fost si eu cu Porsche Cayenne la lac, la camping cu barca pneumatica in portbagaj! 😄 Super weekend cu foc de tabara, gratar, spritz, muzica, totul in natura/padure, departe de LUME la 1 miliard de stele, nu "doar la 5"... In UK fac si teste cu cele mai bune masini de tras rulote, nu mai zic de acele "motorhome" am fotografiat cateva Mercedes pe paginile precedente care sar de 220 000 euro, am cativa clienti care au parcul plin de rulote scumpe de vanzare, exista foarte mare interes pentru ele, am postat pe paginile precedente, pe vestici "nu ii doare burta" sa mearga cu Bentley la camping, o rulota de tras, din asta cu 2 osii costa vreo 50 000 GBP, asta e de la un client de al meu, are cateva sute de rulote in stoc: https://www.glossopcaravans.co.uk/new-caravan-buccaneer-skyliner-barracuda-2026-cg528a022/ : Sunt foarte "la moda" rulotele retro/vintage, se vand foarte bine si nu sunt ieftine: Am vazut pe Coasta de Azur un Bentley Bentayga cu numere de Swiss care tragea o rulota, am vazut si un Flying Spur nou cu numere de UK care tragea jetski, foarte multe masini scumpe, G, GLS, Cayenne cu tentbox deasupra, caiace, biciclete etc...
    1 point
  15. Dupa 8 ani cu bune si cu rele, masina a plecat din familie. Rog un moderator sa inchida acest topic.
    1 point
  16. Salutare. @razvan.ac Pot să selectez doar cu schimbătorul D sau S. Am înțeles ca pentru varianta 4x4 din “Drive Mode” poți selecta și winter. Maine sunt programat la service sa se uite, am primit raspuns de la Skoda ca ar trebui sa fie și ar fi o problema de soft. Pe partea de sunte, sistemul este Canton.
    1 point
  17. Din pacate P0087 nu are legatura cu abs-ul ,cel mai probabil eroarea o sa apara .
    1 point
  18. wait for it.... Glumesc! sa o folosesti sanatos si multi km fara probleme!
    1 point
  19. La mine a fost Luk pe masina, am pus Luk. B8 Variant 2015 TDI 2.0
    1 point
  20. Va salut, in cazul meu, Passat 2013, 2.0 TDI 177cp, 4Motion, servisat la timp, dupa ultimul schimb de ulei si filtru haldex, Borg Wagner ambele, la vreo 2-3mii km si vreo 2 luni distanta am avut scurgeri ulei similare ca mai sus, pare-se ca pe la capacul de la filtru (filtru nou, BW, oringuri noi, suruburi noi, etc, cum zicea Doomy). Singura explicatie ar fi ca, pe interiorul incintei unde se introduce filtru, au fost facute niste zgarieturi mai pronuntate, probabil cu surubelnita de catre mecanic cand a facut revizia (pun foto mai jos). Probabil ca acum, oringul care vine in exterior, si care "calca" pe zona cu acele zgarieturi nu mai etanseaza bine (sau asta e explicatia mecanicului, desi mie mi se par destul de mici... in fine). Intrebarea este, daca ati mai intampinat asa ceva, si ce tip de "improvizatie" as putea sa fac, ca sa nu fiu nevoit sa schimb haldexul (carcasa) cu totul. In primul rand pentru ca timpul si costul de manopera este foarte ridicat, si in al doilea rand pentru ca e foarte greu sa gasesc doar carcasa de achizitionat SH la un pret rezonabil si atunci ar trebui sa cumpar tot Haldexul SH. Costuri totale cu tot cu manopera si ulei filtre noi etc, merg spre 1000 de EUR. Ar putea fi umplute cu ceva zgarieturile respective, sau ar tine un silicon gasket negru rezistent la ulei aplicat pe zona unde vine oringul? Va multumesc! @Doomy, daca esti din Bacau, eu ajung destul de des prin zona cu treaba (de 5-6 ori pe an cel putin) poate ne gasim la o cafea sa ne cunoastem. Nu stiu daca acest forum permite sa schimbam date de contact intre noi fara sa incalc politica forumului...
    1 point
  21. Exact in aceeasi dilema sunt si eu la BMW, de a duce 2 maxim 3 biciclete ( 2 adulti + 1 copil ). Barea Thule transversale am deja, ca am luat pentru cutia Thule, dar nu stiu daca e mai ok si accesibil 3 suporti pe plafon, sau achizitie carlig OE electric ( ca doar asta e varianta ok pentru senzori si partea electrica fara a avea ulterioare pb si batai de cap ) + suport Thule de carlig... ca si cost e cam no brainer care e solutia cea mai ieftina, dar nah, nici eu nu credeam ca o sa am nevoie de carlig cand am luat masina
    1 point
  22. Eu am dus 4 bicle si 4 adulti in masina plus bagajele aferente pentru a face downhill, pe autostrada la 130 am avut consum 8.8 in loc de 5 cat am in mod normal :). Am simtit ca 150cp nu is suficienti pt asa ceva. Probabil imi trebuie Porsche pentru astfel de incarcatura.
    1 point
  23. Weekendul trecut am pus masina la treaba. A fost prima iesire in acest setup si trebuie sa recunosc ca mi'a placut foarte mult senzatia de a ma plimba cu bicicleta mea la munte, nu cu vreo prostie ruginita de la inchirieri.
    1 point
  24. E vizibil dupa punere contact 1-2 minute.
    1 point
  25. https://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16471/P0087/000135
    1 point
  26. Schimbat parbriz pe CASCO la Avia Motors. Totul a decurs simplu. Marti cei de la firma de casco au reprezentat la avia, am fost acolo, trebuia programare pentru a se aloca nr de dosar. Nu am stiut, am sunat cand eram fata in fata cu agentul, s-a alocat numar de dosar, s-au facut poze, am promit nota de constatare cu care am fost la biroul alaturat si am facut programare. Au comandat parbrizul, a venit cel original, am dus masina la tinichigerie si in 2 ore era gata.
    1 point
  27. Deci, trebuie neaparat sa mananci svíčková in Praga si Trdelnik (asta e desert)! Sunt delicioase! Ah, si Sunca de praga e iarasi super delicioasa si nu seamana cu nimic ce e la noi in magazine. Nu ma refer la mezelul disponibil in magazine ci la cea afumata in piete, targuri, street food. Berea pragheza ca deobicei, e top. Orasul e superb. Preturile sunt mai mult decat decente. Daca nu incerci astea, ai fost degeaba in Praga Edit: svíčková = Mușchi de vită gătit în sos cremos de smântână, adesea servit cu găluște și sos de coacăze. E fenomenal de buuun!
    1 point
  28. Joi, zi plină de Praga! 😁 Am plecat dimineață de la cazare, pe la 9⁰⁰ dar chiar și așa era destul de aglomerat pe străzile din orasul nou si din cel vechi. Traseul nostru era deja stabilit și aveam și o oră la care trebuia neapărat să fim la Castelul din Praga. Prima în drumul nostru a fost clădirea municipală și apoi Turnul Jindrisska, după el Turnul cu pulbere. apoi pașii ne-au purtat spre orașul vechi, către piață, unde puteai admira Palatul Goltz-Kinský, biserica Doamnei noastre inainte de Tyn (Church of Our Lady before Týn) ceasul astronomic E amuzant cum apar statuetele diferiților sfinți catolici și se mișcă pe la geamuri Biserica Sf. Nicholas Apoi am plecat in cartierul evreiesc, aflat in apropiere, dar până acolo am trecut pe străzile cu magazine de branduri celebre și ne-am mai clatit ochii cu mașini scumpe. 😁 Turul sinagogilor costă 25€/persoană dar sincer merită vazute Sinagoga spaniolă si Sinagoca Pinkas, celelalte si cimitirul nu prea mi-au spus nimic. Dar le-am văzut si ne-am continuat drumul, practic ne-am întors in piață, întrucât copiilor le era foame si am mâncat niște cârnați de la Sausage&Go. Ne-a facut un mix de cârnați cu o pâine de-a lui, cu un sos de usturoi deasupra, puse toate intr-o caserolă de plastic, foarte gustos, un fel de gustare mai proteină! 😁 Parcă 7-8€ a costat. De aici am plecat spre Kliementium (nu am mai intrat) și podul Charles, cu ale sale turnuri. De pe podul Charles se vede cel mai bine Castelul Praga. Bilete să cumpăr online nu am găsit cu o lună înainte, dar am găsit pe Getyourguide ceva mai scumpe de la 18€ la 29.9€). Biletele vă trebuie să intrati in Vechiul Palat Regal, in catedraka Sf. Vitus, in biserica Sf. Gheorghe și pe Strada de Aur, dar fără ele puteți să vă plimbați prin castel fără probleme. Catedrala Sf. Vitus este imensă și domină de altfel cetatea, așa cum se vede Biserica Sf Gheorghe este mult nai simplă și mult mai mică La Palatul Regal Vechi erau expuse bijuteriile Coroanei Cehe,lucru care se întâmplă rar, o dată la 2-3 ani și le expun 2 zile. Aici nu costa nimic și era o coadă destul de mare. Strada de Aur este ultimul obiectiv inainte de a ieși, au o serie de case mici care se pot vizita si vedea unelte vechi sau găzduiesc magazine de bijuterii sau suveniruri. Interesant, la nr.22 a locuit pentru o perioadă scurtă Franz Kafka. Înainte de a pleca, ne-am oprit la ieșire să mai facem câteva poze și am surprins un moment cu avioane de vânătoare ce treceau pe deasupra: Am coborât din castel si ne-am îndreptat spre piață din nou, pentru că la SausageGo vorbisem cu cel de acolo și ne-a recomandat un restaurant, de tip împinge tavă, cu mâncare autentică cehească Havelska Koruna. Am mâncat șnițel cu salată de cartofi, un fel de salată boeuf, dar cu mai puține ingrediente și gulaș din vită cu găluști din pâine (îmi pare rău că nu m-am uitat mai mult la poze și descriere să fi comandat și altceva). Totul a fost foarte gustos si ieftin (30€ - 2 porții de șnițel cu salată de cartofi, o porție de gulaș de vită și 2 beri drastic Urquell Pilsner la halba de 0.5l, in condițiile in care la Market doza de 0.5 de Urguell era 1.56€...) După ce am ajuns la cazare, ăștia mici au spus că vor să vadă Praga și noaptea, chiar dacă făcusem si azi ceva kilometri. Vă pun poze mâine. 😁 Eu am pregătit detaliile pentru ziua de mâine, așa că Somn și de la capăt! 😁
    1 point
  29. Duminică am plecat de la cazare și am lasat mașina intr-o parcare pe strada Attila, cam în dreptul Bisericii Matthias (din păcate era slujbă și nu am putut intra in interior). De pe stradă am urcat niște scări și am ajuns destul de repede acolo. A propos, in weekend nu se plătește parcare in Budapesta. Lângă biserica mai găsiți Bastionul Pescarului de unde aveți (contra cost) o panoramă a malului celălalt al Dunării. Puteți să vedeți malul și fără bani, de pe scările alăturate. De acolo am plecat pe jos spre Buda Castle, in care erau tot felul de lucrări de reconstrucție. După ce ne-am plimbat pe acolo, am continuat spre Gellért Hill, un deal de pe care se spunea că se vede o panoramă frumoasă asupra Budapestei. Este amenajat ca parc, pe unde se plimbă lumea, fac sport, etc., o zona verde (foarte multe zone verzi in Budapesta, spre surprinderea noastră și destul de multe mașini electrice, mi-au sărit in ochi BMW-urile). Pe drum ne-a plouat puțin, dar am plecat cu umbrelele la noi și in plus găsești cate o copertina sau copaci sub care să te adăpostești. O dată ajunși in vârf surpriza negativă, totul era inconjurat de gard și închis. Am ocolit gardurile până am ajuns sub statuie si de acolo, coborând, am găsit diverse zone amenajate din care puteai vedea panoramă asupra Budapestei. De acolo am coborât pe potecile și scările dealului până la podul Libertății către Piața Centrală. Ne-am oprit la un local și cum altfel nu puteam pleca fără a mânca ceva tradițional: am luat gulaș, papricaș de pui și tocăniță de legume cu pui, iar ca desert japanese cheesecake si somloi. După masă am continuat plimbarea, pe străzile cu clădiri frumoase, trecând pe lângă clădirea Operei, am vizitat biserica Sf. Ștefan și in final am ajuns la clădirea Parlamentul Ungar, unde aveam intrare. În cadrul turului ghida ne-a explicat tot felul de lucruri interesante desprecistoria Ungariei și a Parlamentului, iar la sfârșitul turului am ajuns si la coroana Ungariei, care era expusă și păzită! Poze se puteau face doar din sala adiacenta, așa că am profitat de zoom-ul telefonului. După ce am ieșit din Parlament, am trecut încă o dată Dunărea, de data asta pe Podul cu lanțuri și am plecat in pas de lebede spre mașină. 😁 După ce am urcat încă o dată scarile de la Castelul Buda, am ajuns la o bariera unde ni s-a spus că nu putem trece, că este un festival, decât dacă ne luăm bilete. Am coborât înjurând scările abia urcate si am luat-o la pas să ocolim tot castelul vieții. Cam toată gașca era obosită, așa că l-am un moment dat i-am lăsat la o intersecție si am plecat să recuperez mașina, lucru pe care l-am și făcut, m-am întors și am recuperat gașca veselă și am plecat la Bratislava. Btw, străzile din Budapesta sunt horror, mai proaste decât cele de acum 10-15 ani din București... Autostrada din Budapesta spre Bratislava, a avut multe tronsoane in care se făceau lărgirii sau reparații și se mergea cu 80 sau 100km/h in cel mai bun caz, pe ambele sensuri. Am ajuns destul de târziu la Bratislava, din cauza acestei aglomerație, parcurgând cei 193km, în 2 ore si 10 minute, cu o medie de 89km/h și un consum de 6.6l/100km. Am parcat în garaj și am urcat în apartament după o zi foarte frumoasă. Concluziile zilei: Budapesta mai merită cel puțin o vizită, veniți fără așteptări și o să rămâneți plăcut surprinși. Noi am avut o zi foarte condensată, cu multe lucruri de văzut, o parte au fost închise, deși nu scria nicăieri. În weekend nu se plătește parcarea in Budapesta, după cum am spus. Purtați încălțări comode, aveți ce vedea la fiecare pas și cu puțină documentare înainte, vă puteți optimiza traseul de vizitat, mâncat, stat și admirat după bunul plac. Somn și de la capăt! 😁
    1 point
  30. Salut, 2.0 TSI, 204 CP 5000 km cu masina plina, portbagajul plin, Traversat 6 țări, mers in limitele legale, Consumul mediu la final = 7,9
    1 point
  31. Se poate inchide. Masina a fost vanduta si inlocuita cu o alta jucarie (BMW XM 4.4 V8) la care, din pacate, nu ii pot face thread aici.
    1 point
  32. 1 point
  33. Buna seara, Masina mea VW Bora 1.9 TDI 4motion AJM 115 cai/85kw nu trage. Recent am schimbat turbo si ma asteptam sa traga altfel, chiar eram bucuros cand s-a stricat pt ca ma asteptam sa fie mult mai sprintena cu noul turbo. Se pare ca m am inselat. Masina nu scoate fum, nu consuma ulei, motorul se aude bine. Masina merge, dar nu are putere, se tureaza dar nu te lasa in scaun deloc, si nu e sprintena deloc. Cand am schimbat turbo, mecanicul mi-a zis ca a anulat EGR pt ca nu functioneaza. Luni am fost la un alt mecanic si mi-a facut un test cu VCDS. Pe motor nu am nicio eroare, insa el a spus ca ar putea fi de vina senzorul de presiune admisie (MAP cred eu), localizat pe tubul care merge la intercooler. A vrut sa dea bara jos si farul ca sa ajunga el si nu am putut sta luni, cu ocazia asta ma documentez putin. Mai devreme am facut un test in mers in a 3-a 3000 RPM si rezultatul e mai jos. EGR este anulat. Ma puteti ajuta cu o parere cei care au mai intampinat asa ceva? @Al Bundy ai poate vreo idee ? Multumesc, N
    1 point
  34. Bruuuah, man, tu trebuie aici sa incepi sa calculezi indicii de uzura si la incaltaminte Confirm! M-am bucurat data trecuta ca nu am mers cu Golful. Decente as zice, nu cele mai bune. Si prin Praga si Bratislava am dat de niste denivelari si petece-gropane...facute cu lopata incat am crezut ca au avut muncitori romani pe acolo. Mi s-a parut decent cand am fost ultima data. Nu pot sa ma pronunt ca am parcat gratis la birou si mergeam pe jos apoi pana la cazare / prin oras (metrou, tramvai, etc) Faina drumetie! Euro-trip. :)
    0 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!