Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cu cea mai bună reputaţie din 28.11.2025 în toate secţiunile
-
La sfarsit de octombrie am facut un mic city break la Varna - un oras surprinzator de fain, ocazie in care am mai incercat niste drumuri din tara vecina - inclusiv o zona cu calcul viteza medie. Sa vedem daca mi-a "iesit" Detour-uri pe la Shumen pana la Monumentul fondatorilor Bulgariei, manastirea rupestra Aladza (nu imi e clar cum se scrie de fapt), ca doar e pacat sa faci doar drumuri directe. Apoi dat fiind vremea ploioasa si tot felul de drumuri mai "utilitare" am reusit sa nu misc Golf-ul o luna de zile, folosind la greu dinozaurul. Si in iarna, intentionez sa il menajez, nu vreau sa il afecteze excesiv sarea de pe drumuri si noroaiele. Insa, dupa o luna a pornit fara ezitare, dovedind ca Ultron-ul a fost o alegere buna. Nu m-am putut abtine la niste poze "urbane", la intoarcere, de pe acoperisul parcarii supraterane.5 points
-
Salutare ! Daca tot putem prezenta alte mărci aici, vin si eu cu al meu bob de orez koreean. Si anume un Kia Ceed 3 GT-Line, 1.4T-GDI, cutia 7-DCT, ambreiaje uscate, FWD. Masina luată de noua in 2020. Cum am ajuns fix la Kia? Pai in 2019, pe final de an, isi luase un coleg un Proceed GT (1.6T, 204 hp). Omul mega încântat de masina, tot trăgea de mine sa mi-o prezinte. La vremea aia, eu cand auzeam Kia, ma gandeam la Sorento-urile alea vechi, urate si la Kia Picanto (Lastun-ul koreean). Practic nu aveam o părere buna, dar nici argumentata. Proceed 3 al colegului in schimb, m-a lasat placut surprins. Materialele, dotarile, design-ul si... raportul calitate-pret. Noi la vremea aia, ne si cautam o masina, dat fiind ca vindeam daily-ul vechi (Golf mk5, 1.6 mpi). Iar Golf 7 sincer nu m-a incantat. Next day, ață la dealer-ul Kia. Aveau pe stoc un Ceed cu cu configurație similara față de ce vroiam noi. Puțin mai dotata chiar, pe care am și luat-o. Am vrut Ceed deoarece ne doream un hatchback. Cat despre echipare, nu am vrut GT-ul din simplu fapt ca aveam Superbul pentru apucături de GT. Adica mai galagios, suspensie mai rigida. Voiam un hatchback cat mai silentios, si cat mai comfortabil. Bun, si prezentarea mașinii. Are linia de echipare GT-Line, cutie 7-DCT, culoare: Dark Penta Metal. Optiuni extra: - Tapiterie scaune - piele intoarsa (practic, scaunele de pe Ceed GT) - Suport lombar scaun sofer cu reglaje electrice - Suport lombar scaun pasager cu reglaje electrice - Faruri Full Led - Geamuri spate si luneta fumurii - Semnal schimbare directie de mers incorporat in oglinda laterala - Oglinzi exterioare electrice si incalzite - Oglinzi exterioare pliabile electric - Scaune fata incalzite - Volan incalzit - PTC - ECM - Padele volan - duze spalare parbriz incalzite - Senzor ploaie - Schimbator de viteze imbracat in piele Ca si modificari, stage 1, facut relativ repede, cred ca avea sub 10k km masina. In prezent 90k. De la 140 cp la 179 cp. Link aici. Ce sa zic, se simte diferența binișor. E si ușoară masina, avand 1300 kg daca nu sub. Foarte agila, cutia DCT de la Kia e ok, nu ma plâng, deși am auzit unele probleme despre ambreiajele lor. Ca si probleme, pana acum, in 6 ani, am inlocuit pe garanție flansa cap telescop, bobina electromotor si ceva bucsa de la coloana volan. Feedback despre masina: PRO: - Raport calitate pret foarte bun. Si fata de concurenta. Tin minte ca am configurat un Golf 7 1.5TSI cu dotari similare, si sarea peste 27k. Kia a fost 21500. - Scaunele foarte comfotabile - Suspensia comfortabila - Kitul GT-Line merita banii. O face mai speciala fata de un Ceed normal - Incalzirea in volan care vine impreuna cu scaunele incalzite - Plastice foarte bune la interior. M-as arunca sa spun ca sunt peste cele de la VW Golf 7. CONTRA: - Camera marsarier are o rezoluție slabuta. - insonorizare slabuta - Butoane reglaj oglinzi nu sunt luminate - Nici o lumina ambientala seara / noaptea. Face ca interiorul sa para foarte saracacios - Fara lumini la picoare, lumini la usi sau sub usi. - Sistemul audio standard - o mizerie. Mai ales cum schimb mereu din Superb in Kia, nu pot sa nu compar.. este o mizerie mare. Dar aici sunt subiectiv, colegul de mai sus cu Proceed zice ca lui ii se pare ca se aud foarte bine boxele. - Toata masina LED si la numar au pus becuri normale.. - Fara telescop capota - Evacuare fake. Cel mai enervant e ca evacuarea relala are doar o iesire pe dreapta. Tipsurile fake sunt pe ambele parti. Iarna e enervant sa o vezi cum scoate aburi doar pe o parte. - Faruri full led dar fara auto-level. Dap, desi sunt full led, au reglaj manual. Si nu au functii adaptive (sus-jos, stanga dreapta). Cam atât, enjoy!4 points
-
@voineape la altii exista o sectiune in Off Topic de tipul "Ce masini mai au membrii....". Creata una aici pe forum si s-ar putea respecta toate regulile actuale. Doar zic.4 points
-
sincer subwooferul ala arata ca la cocalari... iti mai lipseste o naveta cu sticle de bere si o plasa de rafie in portbagaj 😄4 points
-
@Doomy , am testat masina ptr ca si mie mi-a placut , senzatia cand o conduc e de masina mai mare ca a mea , mai confortabila si mai luxoasa Definitv merita ptr confortul la drum lung chiar daca prin off-road se va strecura mai cu atentie Si asa cum am spus , la 50k primesti cu sacul , de toate @marius1982.11 , C-HR-ul e un piticut , nu il poti compara cu Tiguan Cu 47 k poti lua un C-HR nou sport , care e tot SUVulet , nu ? Adica de 49k primesti monstrul asta si de 47k soarecele ala sportiv de la Toyota4 points
-
3 points
-
Ce am patit azi la service-ul Porsche din Pipera a fost pur si simplu antologic! Asa cum se poate citi mai sus, am facut programare pentru azi inca din 19 noiembrie, pentru problema cu camerele 360 care s-a acutizat intre timp. Ajung la ora 9:18 in parcare, intru si las masina si iau o masina la schimb (pe cheltuiala mea). La ora 2:41 primesc urmatorul mesaj Deja imi suna cam dubios. Ma uit in aplicatie si observ cu stupoare ca masina era nemiscata de la ora 9. M-am urcat repede in masina de schimb si am plecat spre Porsche Pipera unde am ajuns la ora 16, iar masina mea tot astepta linistita in parcare. Am cerut si am vorbit cu managera consilierilor de service care a verificat veridicitatea spuselor mele apoi si-a cerut scuze si a ramas ca maine dimineata imi vor rescrie software-ul unitatii care controleaza camerele video, iar daca nu functioneaza nici asta, imi va face un dosar sa il trimita la fabrica. De asemenea, a ramas ca masina la schimb (250 de lei / zi) e din partea lor de data asta. Totusi, e peste puterea mea de intelegere de ce chemi un om la service, ii faci programare cu 2 saptamani inainte si in ziua respectiva nu bagi deloc masina in service. Putea sa ma sune ieri sa imi spuna ca azi e prea ocupat atelierul si sa reprogramam, va jur ca nu ma suparam, macar nu ma punea pe drumuri. Eu macar stau in Otopeni, ajung in 30-40 de minute. Dar unul care sta in Constanta, Bacau, Iasi etc. ce face? Numele consilierului este Stelian Mina. Poate unii pe aici il cunoasteti, poate chiar e omul pe forum. Nu am nimic personal cu el, dar sfatul meu e sa il evitati. Asa lipsa de profesionalism eu nu am vazut in niciun domeniu de activitate. Pana si Doreii pe care ii mai chemi cu ziua, sa iti sape in curte, sa stranga buruieni sau mai stiu eu ce, pana si aia sunt mai seriosi. E deja a 3a experienta neplacuta la acest consilier, dupa faptul ca a zis ca revine cu raspunsul fabricii si nu a revenit, si nivelul de antigel cu 2 degete sub minim dupa ce chipurile la revizie mi-au facut si "inspectie service" de 1500 de lei + tva. I-am explicat si doamnei manager ca cele 2 experiente din martie si aprilie au contat decisiv in decizia mea de a nu prelungi garantia la aceasta masina. Dar probabil afacerea merge din inertie, fiind doar ei si PBV2 acreditati sa se ocupe de masini Porsche pe o raza de multi km patrati, asa ca ii doare pe ei undeva de garantia mea. No offense, imi place masina, nu imi pare rau ca mi-am facut damblaua, o viata am, dar e primul si ultimul Porsche. Al 2lea doar daca mi-l da cineva pe gratis. Si chiar si atunci, m-as gandi foarte bine End of rant3 points
-
3 points
-
3 points
-
Cred ca o sa il foloseasca, la ce am vazut ca a facut cu Tiguanul. La vara planuiesc sa revin pe Strategica - de data asta pe uscat - si ii voi lansa invitatia - are timp sa se invete cu tancul pana atunci3 points
-
Asta cu asigurarea din bara in bara am muscato urat de tot cu toyota. Se bateu cu pumnul in piept ca 6 ani garantie, care defapt erau doar 3 din bara in bara, cand am aflat in al 3-lea an si a 2-a zi!!! a 2-a zi dupa 3 ani deci, ca difuzorul nu intra in garantie si ca costa fabuloasa suma de 1700ron, pt 1 bucata difuzor. De banii aia aproape ca imi pun linie audison in regim prorpiu. Puteam sa merg si mai rapid, ca doar stiam ca am 6 ani garantie, nu? sase! ei, fraiereala. Asa e cand crezi orbeste tot ce ti se spune. Chiar ma miram cum de nemtii au "decat" 3 si noi, fraierii lumii, avem 6. Fain, fain, adevat SUV, dar intrebarea e: il veo folosi vreodata ca SUV sau doar ca astia cu gleznele goale in Q8, la mall? urcati pe bordura, ca de aia le trebuie gip. Sa te bucuri de ea asa obiectiv cum ai facut alegerea, cu un excel 😐 Ai vazut video-ul lui Vlad Micsunescu? Fix asa incepe! Cu aia care cumpara masini pt "statut", care nu ar lua in considerare asa masina.3 points
-
Ai atins 50k sau ai scos pretul sub ? Oricum nu vad ce alt tanc poti lua cu 50k Posibil sa te plictisesti 5 ani sa stai sa te uiti cum altii fac revizia si lucreaza la masina3 points
-
Va prezint Touareg-ul meu. Motor CRCA, 245CP. Transmie 4xMotion. Echipare Exclusive, echipare cu FP4 (off-road), cu Terrain Tech. Cumparat la 265.000 km, functional, dar cu semne si uzura specifice varstei si rulajului. Primele interventii au fost in schimbarea fluidelor de ungere, la motor si transmisie. Mi s-a parut destul de scump, inteleg ca din cauza transmisiei. La o luna dupa ce l-am achizitionat, m-am lamurit ca este o masina potrivita pentru ce voi face cu ea: deplasari lungi prin tara, intercalate cu plimbari in overlanding si, mai rar, cate o escapada off-road. Deci, fiind decis sa ma bazez cat pot de mult pe ea, am inceput sa intervin si la alte elemente: - motor: revizie generala cu remediere pierderi de ulei, inlocuire distributie, inlocuire pompa de ulei, inlocuire pompa de apa, reparatie turbina. (am inteles ca ar fi fost prima interventie de acest gen, la masina) - articulatii: o serie de componente inlocuite atat pe puntea fata, cat si pe spate - trapa: revizie generala (cred ca era necesara, chiar daca functiona) - cosmetizare interior si exterior (aparatori de noroi, covorase din cauciuc la interior si portbagaj) - inlocuire roti din dotarea initiala (erau R19), cu altele 235x65/R17 si anvelope AT (adecvate utilizarii preconizate) Primele impresii dupa circa 5.000 km: - masina mi se pare foarte potrivita sa te plimbi la drum lung. In regim urban este manevrabila, dar nu se strecoara. - consumul e undeva intre 9,5 si 10,5 l/100km - dotarile masinii o fac deosebit de confortabila (sistem audio, suspensii perne, climatizare 4 zone, scaunele ventilate si incalzite, etc.) - prin comparatie cu cealalta masina de o folosesc, un XC60 D4 din 2019, pot sa remarc confortul superior oferit de o masina din clasa superioara (Touareg). Dar si costurile sunt superioare ... - o masina din 2019, chiar cu rulaj mare, este evident mai "inchegata", dpdv al zgomotelor caroseriei, ornamentelor interioare, etc. Ce ar mai fi de facut: - reparare mecanism rabatere carlig electric (are carcasa rupta a actuatorului mecanismului de rotire, probabil a fost lovit, cumva) - farurile, de schimbat sticla (sunt fisurate usor, ceea ce le face sa se abureasca) - o chestiune ce inca ma deranjeaza si nu am rezolvat-o, este zgomotul interior de la interior la regim de relanti. Se simte o vibratie destul de pregnant, in volan. Au fost schimbate d bucele de cadru motor, dar nu am umblat si la tampoane. Sper sa fie de acolo, sa nu ajung la concluzia stupida ca "asa face toate" .... Imi doresc sa ma intalnesc si cu alti posesori de Touareg similar, sa inteleg daca starea masinii mele este similara sau mai am si alte treburi de verificat la ea.2 points
-
Motor refacut cu lipsa presiune ulei insemna ca … trebuie inlocuit cu unul cu mai putini km si mai multe revizii.2 points
-
Greu de crezut ca angajatii isi fac de cap fara acordul conducerii. Marlaniile acolo sunt o normalitate ,nu exceptii . M-am ingrozit ce am putut sa aud in 4-5 ore cat am stat acolo.2 points
-
asta-i cea mai amuzanta chestie in mecanica evident ca proprietarul intotdeauna! Pai ce? vrei sa stiu mecanica si sa schimb piesa care trebuie? E mai simplu sa schimb piese pe banii proprietarului pana rezolv problema2 points
-
Dupa un an impreuna am adunat cam 10.000km. Urmeaza cat de curand revizia cutiei DSG si schimbul de bujii. Momentan fara probleme majore doar ceva senzori naravasi care la frig mai dau ceva erori (Travel Assist, Emergency Assist, etc). Cand o sa merg la revizie o sa-i rog pe baieti sa verifice. Ieri a primit si un update de soft. Eram pe fuga asa ca nu am bagat prea tare in seama ce modificari aduce.2 points
-
Daca crezi ca la toyota de exemplu e mai bine, te inseli. Acolo mi-au turnat(mi-au bagat pe gat mai exact) juma de L de lichid de frana, desi era la maxim si cand am intrat la prima revizie, deci dupa 1 an de "ownershit" al ei, clar ca masina nu consumase deloc pt ca si acum e la maxim de atunci. Deci dupa 5 ani. Dar facand abstracție de micile țepe, ma uit la masina mai in detaliu cand mi-o predau, just in case. Cand ma uit sub ea, picura ceva din ea...evident ca stiam ce, dar am facut pe prostu' si l-am chemat pe prost sa se uite la ea pt ca scapa ceva lichid pe jos(ulei?) l-am luat la rost puțin ca nu verifica masina cand o da la client? Daca plecam asa cu ea? Cu ulei curgând din ea(faceam pe prostu' in continuare). Aaa, e lichid de frana, a curs "putin" cand am adaugat. Bine ba, boule, si o lasi asa? Adica trecuseră minute bune pana sa mi-o predea si inca picura, deci va dati seama cam cat lichid era pe toata caroseria, fire, furtune si ce mai era între borcanul ala si asfalt. A zis cu juma' de gura ca ok, mi-o baga in servis si o spala. Bine, dar nu pe timpul meu! I-am spus ca daca era dot4 (are dot5) ii lasam plangere in scris si am plecat într-un sictir. Astea sunt "julituri" subtile, recunosc, dar care sincer nu imi convin. Dar asta e realitatea, pt o garanție stam si o sugem la borfasii astia care se cred buricu' pamantului dar defapt o ard acolo pt ca pur si simplu sunt mecanici prosti. Aia adevărați nu merg pe cateva mii de lei sa dea la cheie la o reprezentanta.2 points
-
Face stanga-imprejur ,ca mine Am pierdut doua zile ,650km ,cazare in pipera…. Am avut programare la 09.00 pentru o constatare pe garantie ,am ajuns la 08.30 …la 12-13 masina era in parcare . Printre multe alte chestii de samsari (aaa dar nu esti primul propietar …nu ai revoziile la noi…) mi-au spus ca poate pe la 17.00 reuseste sa o bage la o constatare . Am plecat instant si mi-am promis ca nu mai calc pe acolo nici daca se rupe caroseria in doua . La Coupe-ul e-hybrid pe care-l am in intretinere propietara a renuntat la garantie din prima zi ,pana in 30.000 k 😀2 points
-
@Muale , @Al Bundy rămâne de văzut care dintre motorașe face figuri. Nu prea am tragere de inimă să mă apuc de desfăcut. Căldura a fost ok, pe tot drumul și ca temperatură și ca volum. @mad_katproblema a fost că după curățarea anterioară cu utilajul acela, am gasit mizerie in calorifer... dar, se pare că s-a rezolvat, sper că nu ca data trecută când a funcționat puțin peste 6 luni și am intrat în iarnă tot tremurând. După cum vă spuneam, am avut un drum lung de făcut și am testat căldura din mașină. Da, se face cald, funcționează foarte bine, pe toate gurile de aerisire. Acum drumul: Galați - Istanbul - retur, pe bord am avut 1.803 km din care aproximativ 40km erau făcuți înainte de a pleca. Am plecat in jur de ora 3 dimineață, drumul a fost liber, dar cu multă ceață, pe alocuri destul de agasantă, iar o bună parte din drumul din România și Bulgaria, ne-a și plouat, iar în Turcia chiar ne-a udat ca lunea in prima parte. Lumina farurilor a fost excelentă, iar ambientalele plus footlights a contribuit la o lumină odihnitoare. De asemenea a funcționat foarte bine mirror link-ul pe RCD780PRO și faptul că ecranul este mai mare a ajutat la condus. Înainte de granița dintre Bulgaria și Turcia cam cu 40-50km, a fost o porțiune nașpa, cu denivelări destul de urâte și unele gropi in carosabil destul de măricele, așa că am redus viteza spre 50-60km/h. Am mers legal 99% din drum, prin toate cele trei țări, ceea ce a contribuit la un consum bun. In vamă cred că am stat cam 35 de minute după care am continuat pe autostradă de la Hamzabeyli până la Istanbul. Și ce autostradă... 3 benzi pe sens, foarte bun asfalt, cu câteva porțiuni unde erau doar 2 benzi pe sens, iar la întrarea in Istanbul erau chiar 6 benzi. Din păcate fiind sâmbătă și Papa in vizită la Istanbul, s-a mers o bună bucată din timp bară la bară, ocazie cu care am constatat că si turcii au uscaturile lor (cei care mergeau pe banda de urgență, cei care se băgau fără semnalizare in față si te forțau să frânezi, etc), dar și faptul că majoritatea se respectă și se feresc/lasă unul pe altul. De asemenea am remarcat curățenia pe autostradă, gazonul și boscheții tunși. O dată ajunși la cazare, am parcat vis a vis de hotel (10€/zi), am urcat bagajele in camera și am plecat la explorat împrejurimile. Am mâncat câte un zurna durum și chiar lângă noi, la intoarcere, era un magazin cu dulciuri si am luat pentru cameră baclavale diverse. Eram destul de obositi, așa că am ajuns mai repede la cazare, dar am făcut o alegere bună întrucât in jumătate de oră a început să plouă. A doua zi a fost plină: moscheea Suleymaniye, moscheea Bayazid, moscheea Nuruosmaniye, moscheea Mică Sofia, moscheea Albastră, Palatul Topkapî, Marele bazar, bazarul Egiptean sau de mirodenii. Printre drumuri ne-am oprit la un oficiu poștal PTT de unde am achiziționat HGS, necesar când te plimbi pe autostradăin Turcia (sticker si chitanță, in total a fost 500 lire) si tot in drum am văzut mașini din astea, chiar și de poliție și l-am oprit pe un tip să-l întreb. Mi-a zis că îi spune TOGG T10X și este electrică. Am mai văzut și un sedan TOGG, care arăta binișor. Am mai trecut pe lângă Basilica Cisternă, dar nu am mai intrat că eram destul de obositi și nici nu o prinsesem in planul zilei. In schimb, nu am mai i trat la Hagia Sofia, care era in renovare atât in exterior cât si in interior, iar de vizitat era doar partea centrala.... o să mergem altă dată la cele 2 obiective. Pe drum spre cazare ne-am oprit la o agenție de turism, Gokkusagi Tourism, de unde ne-am luat bilete pentru croazieră pe Bosfor, pentru a doua zi, cu doar 10€/persoană, fără masă (cafea, apă sau ceai in costul biletului). Pe drumuri am gustat din gastronomia locală (pozele sunt din toate zilele) kokoreci (mațe de miel la gratar cu condimente si verdeață in pâine turcească, cig kofte, balik durum (macrou prăjitpe tavă, cu verdeață în lipie), corbalar (ciorbă de pui si de vită), cag kebap și simi (covrigi), fie la restaurant, fie pe stradă sau in plimba-tava. Dacă vă place pisicile, aici le întâlniți la tot pasul, am văzut automate unde puteai dona mâncare de pisici, am vazut că sunt îngrijite de turci. Ultima zi ne-am petrecut-o vizitând magazine de bijuterii, de parfumuri, apoi am fost in croazieră pe Bosfor (cam 2 ore si 15 minute a durat, ne-a dus până la ultimul pod care leagă partea asiatică de cea europeană și ne-am întors). Pe timpul croazierei a plouat, iar cand ne-am întors se oprise 😁, la marele fix. Ne-am continuat plimbarea traversând pe podul Galata si ajungând in final la Turnul Galata, după care agale, ne-am întors la cazare. Ultima zi am rezervat-o pentru câteva cumpăraturi: caise deshidratate, fistic, baclavale, curmale, covrigi, etc după care am urcat bagajele in mașină si am plecat. Pe drumul de întoarcere am mai bifat un prag, 210.000km! Am ajuns la băiatul meu după 8 ore si jumătate, cu un consum de 6l/100km și o medie orară de 74km/h. După putin timp am continuat drumul spre Galați, eu conducând Superb-ul (am plecat cu martorul de filtru de particule aprins in bord, după ce am coborât de oe autostradă s-au aprins spira si check engine-ul și mi-a limitat turației motorului, ceea ce a făcut dificilă orice depășire... dar despre asta, o să detaliez in topicul Superb-ului.) și soția Tiguanul. Am ajuns la Galați cumulând 11 ore si jumătate de condus, cu un consum de 6l/100km si media orară de 75km/h. Deși nu am vrut, recunosc, să merg la Istanbul, mărturisesc că mi-a plăcut și cred că o să revenim!2 points
-
2 points
-
2 points
-
La motorizarea mea, acolo am bateria si nu merge, altfel as fi pus acolo decat sa sacrific loc din portbagaj. Stai, ma nene, ca au sarit toti cu subwoofere la roata de rezerva. Mai oamenii lui Dumnezeu, nu spun ca nu e o solutie si aia, insa au performante modeste cele din roata de rezerva, cel putin comparativ cu unul cu incinta dedicata pe care il ai in portbagaj. Nu spun ca ce am eu e chintesenta si Dumnezeul in materie de subwoofere, insa misca si vibreaza toate alea in tine, comparativ cu alea din roata de rezerva care doar completeaza usile. Fiecare percepe muzica in felul lui, asta e clar. Personal, imi place sa vibreze imaginea cand ma uit in retrovizoare.2 points
-
Depinde unde sunt conectate exact acele doua rezistoare smd de putere arse BH-16 este un npn de tip BCP56-16T1G 1.2A 80V si nu pare sa aiba trasee conectate la rezistoare2 points
-
Pana acum e cu succes inversarea furtunelor, am trecut sub jumatate de rezervor si nici un simptom. O sa merg cu rezervorul pana la minim, pt siguranta. Multumesc mult tuturor de solutia furnizata si rusinica la mecanic.2 points
-
Interesant cum un "povestotor cu har" @Doomydeschide noi cai noi pentru acest forum. Sunt convins ca nu sunt singurul care apreciaza atat "oratorul" cat si noua subcategorie. @voinea stiu ca si tu ai un junior, cum e cu sistemele de siguranta obligatorii pentru copii pe Nürburgring?2 points
-
Pai ce e aia 40k Kodiaq 1.5 albastru ? Banii cresc pe garduri si doar trebuie culesi ? 40k era un 7P Mountain alb cu panza la sfarsit de generatie , ala era pret corect Asta e rezultatul2 points
-
@voinea Bravo ,buna idee ,macar o perioada, pana revine la grupul VAG2 points
-
Sportiv in ce sens? LOL. Nu e sportiv absolut nimic la o toyota hibrida cutie cvt. Gr sport? Da, sigle de gr sport si niste cusături. Un fel de "r line" da' mai pe sarakie. In realitate nicio legatura cu sportul sau cu gazoo racing. Nu stiu, nu e un versus si nu am studiat de ce asta si de ce nu aia. Am luato pe ca "japoneza" si pt ca mai speram la fiabilitate si are un design mai îndrăzneț, mai alea in comparatie cu ce era toyota mai demult. In 2020 nu costa 50k mizeria asta cu 1 usb si nu as da atata amar de bani pe asta noua. A fost un bucket list bifat. Masina noua. Alta cu siguranta nu. Cand mergi putin nu(prea) se justifică masina noua. Dar ca un plus: masina asta nu trebuie dusa din an in an la "splalat pe dinti" aka curata admisia de tone de carbon pt ca are 2 injectoare pe cilindru. More to go wrong, haha. Nu are nici intervale de servis de 30k ci de 15k, evident de acum incolo le voi micsora la 10k cum e si la golf, sau mai exact cum a fost pt ca acum e masina de promenada de ocazie.2 points
-
2 points
-
Felicitari pentru curajul de a face asemenea schimbare ! (unii ar spune : blasfemie !)2 points
-
Distributie (piese si manopera) -3.000 de lei intr-un service specializat VAG. Pompa de apa in sine este scumpa, cu tot cu manopera cred ca e ~2.500 lei in reprezentanta. Nu cred ca scade foarte mult pretul nici intr-un service privat. Distributia in preprezentanta e ~6.000 de lei Cam astea-s preturile. Cati km are masina? De ce vrei sa schimbi distributia la o masina de 4 ani? La 1.5 tsi distributia nu se schimba ca la vechile motoare, de fapt, nu are un termen de schimb fixat, ci doar verificare.2 points
-
Dupa 3 masini SH am mi-am "jurat" ca nu voi mai lua vreodata masina noua. Pur si simplu nu merita atatia bani, garantia fiind o gluma proasta cam peste tot. Cu exceptii, bineinteles. Pentru 30-40% devalorizare in 2-3 ani, de diferenta de bani fata de o masina noua, repari si schimbi orice la masina, si nu depinzi de incompetanta reprezentantelor.1 point
-
70500 km. Cum aveam de curatat hornul la casa la inceput de sezon rece si stiam ca oricum ma inegresc sub unghii pt 2 saptamani, i-am mai desfacut inca o data si admisia pana la V-ul de plastic de curiozitate sa vad cum se prezinta, nu era foarte imbacsita, dar am mai curatat ce era pe acolo. Intr-o zi, am observat ca parca sta intr-o rana ( probabil nu am activat jack mode cand a fost ridicata la o vulcanizare ) si masuratorile mi-au confirmat, era ceva diferenta pe stanga fata ( prea jos ) si dreapta spate ( prea inalt ). Din pacate, Obdeleven nu prea permite o resetare ca la carte asa ca am decartat cateva sutici de lei la reprezentanta pentru rezolvare si au readus-o la standard cu ODIS. Imi vine s-o cobor putin fata de standard ( vreo 5 mm ) sa vad cum se prezinta asa. Intre timp, mi-am comandat si o clona de VCDS, sunt curios cum se prezinta. Pentru anul asta, sper ca am cam incheiat pe partea de mentenanta.1 point
-
Dupa ce termin capitolul putere si suspensie, o sa iau Rotiform, fiindca sunt moartea mea dar nu mai aveam 5k euro pentru un set cand abia ce luasem masina... Lipseste ventilatia si masajul in scaune, hud si dynaudio cu navi mai mare. In rest, tot ce se putea pune,e aici. Masina e comoda pe absolut toate scaunele, eu ca sofer n am simtit 18 ore de condus pana in Turcia! Si in spate s-a dormit puternic pe noapte... la 150km/h.1 point
-
Acum ceva timp mi-am montat carlig la o alta masina, exact pentru acelasi motiv. Am chiar doua suporturi, ambele pentru carlig. Dar unul e mai simplu, celalalt este tip platforma, cu lampi de semnalizare si suport de numar. Cum nu mai am conditii sa merg la fel de mult cu bicicleta. Asa ca șomeaza ambele dispozitive.... Dar, ma gandesc tot mai mult la o rulota, asa ca poate va merita sa refac instalatia carligului. 🙂1 point
-
Mai mergi pe benzina. Bateriile mici, ale acestor modele hibride şi plug-in hibride, sunt calculate să reziste aprox 2.000 cicluri. Motorul si bateria nu sunt facute sa traga caroseria cu lunile ,se degradeaza si cand se strica …o sa-ti doresti sa fi avut 3.0 v6 aspirat .1 point
-
Eu v-am scris speta de mai sus ca am crezut ca s-a intamplat ceva cu bateria de la masina. Sincer nu ma asteptam sa scada autonomie pe baterie atat de mult. Eu in oras merg full electric si incarc doar acasa ca aici e costul cel mai mic. Motorul termic il pornesc cam o data pe luna cand mai fac cate un drum lung, sunt constient ca nu prea procedez in regula, dar o sa il pornesc mai des iarna. Problema e ca fac drumuri scurte in oras si nu cred ca ar ajuta termicul pentru ca uleiul nu ajunge la temperatura optima. Duminica am rulat un alt test. Am mers la 3-4 grade cu masina si nu am pornit caldura deloc. Totul a fost doar pentru ca sa vad consumul fara caldura. Surpriza e mai jos, consum de vara. Pacat ca nu au optimizat cumva caldura la masina, dar e ok pentru ca asta inseamna ca bateria e in regula.1 point
-
Cred ca s-ar putea face un nou topic , sau redenumi acesta: Masini chinezesti - merita sau nu1 point
-
1 point
-
1 point
-
Subul Bose de la A6 Allroad generatia ~2013 se aude superb. Si este pe la roata de rezerva.1 point
-
E tot mai greu sa opresti bolovanul chinezesc care isi continua drumul, e de inteles cand iti ofera suv hibrid la ~21-22k care arata ca in pozele de prezentare spre deosebire de ceilalti la care mai adaugi 10k sa arate ca in poze. Proaste sunt si marcile uzuale asa ca anumite defectiuni la chinezesti nu dau fibrilatii nimanui. Trompetele gen Suzuki vor inchide taraba primele. La fel cum e greu sa alegi un Kodiaq 1.5 150hp 4x2 cu panza la 40k cand poti lua un Tiggo 9 cu 400+hp care e din alta galaxie...Vremuri complicate1 point
-
https://www.ahifi.ro/difuzor-oem-basser-10-quot-pentru-volkswagen-arteon.html?utm_source=google_merchant&utm_medium=product&gad_source=1&gad_campaignid=22974639723&gclid=Cj0KCQiA0KrJBhCOARIsAGIy9wDFsKFheeZlySKrWHQHD8aVh7U28hkDclLr-Y4bkF6BfXYyeagIujEaAucWEALw_wcB1 point
-
De 11 ani ung prezoanele la orice masina o am pe mana, in regim de autostrada la peste 165 km pe ora, nu mi a zburat nici o roata, din contra m am ferit de alte roti.Bineinteles stranse la cuplul dat de producator.Totusi ce racord a fost ala de a rezistat un an si jumatate, ma gandesc ca nu a fost sudat bine.Ar trebui verificat, si vazut de unde este problema si cine a gresit.1 point
-
Odata ce motorul a pornit alimentarea/incarcarea e sustinuta de alternator . Bateria slaba NU genereaza erori de piese defecte . Regenerarea se face in mers cand alternatorul sustine incarcarea Regenerarea nu are nevoie de forta ,are nevoie de turatie constanta ,motorina ,temperatura …. si lipsa erori .1 point
-
Nici joja nu trebuie sa fie la maxim, la jumate sau cel mult 3 sferturi. Dar pe google pe poze la motor arata ca ar avea joja ... Da 0w20 parca pun si eu la Tiguan, dar ala are AddBlue DPF se strica sistemele in timp daca ii pun 5w30 asa am inteles ... in carte scrie ca la 15.000km 1l de ulei poate consuma ... Si scrie de prin 2004 eTSI-ul e excelent ca si motor dar mai sunt puristi pe aici pe care ii inteleg cand scriu ca motoarele mai vechi sunt mai rezistente ... Dar daca ramai cu asta in cap, nu vei evolua ... Se merge din ce in ce mai tare, siguranta oferita de una 2024 fata de una 2014 e alta, alte sisteme, mai rafinate, motoare mai silentioase si mai economice ... Un eTSI pus la test versus TDI, tot 8.5 2023 sau 2022 nu mai stiu exact, pe un traseu de 3000 km, au iesit egale la consum, plin pe plin ... Legat de turbina, le-au redresat puterile din soft sa fie mai lina, la manuale sa nu se mai auda cum incarca ... Eu am condus un 8.5 de 115 CP cu DSG si nu simteam cand facea viteza si schimba, totul liniar ... Pe mod Normal1 point
-
Corect , la mine se apropie de 350.000 km dar nu imi e frica sa merg nicaieri Ghinion poate sa apara si la masini intretinute exemplar cum e cazul explorerului din acest topic Nu poti trai cu frica , faci ce trebuie si iti vezi de viata1 point
-
Consumul e doar unul dintre elemente, ma deranjeaza ca e departe de cifrele oficiale, dar mai mult ma deranjeaza comparatia cu alte masini (nu prea stau sa ma uit ma la indicatiile din bord/consum instant.....e de ajuns sa ai un mic deal/o mica panta, important e consumul la pompa): - din motive exceptionale, am efectuat acelasi traseu acasa/munca 3 zile (aprox.600 km) cu o ateca 2.0 190 cp 4x4/acelasi stil de condus, care spre stupoarea mea, consuma cu vreo 0.7-0.8 litri mai mult, dar e mult mai inalta, mai grea, motor mai mare/puternic (nu suna ca un aspirator, ca cel de 1.5), 4x4......de aici concluzia ca nu merita 1.5 tsi pe aceasta caroserie /X1 cu motor de 2 litri benzina e si mai economic/am mai vazut un qashqai cu motor de reno, si acolo iesi mai bine. Cred ca per total, motorul de 2 litri consuma poate cu 1 litru mai mult , adica vorbim de poate 3000 euro in plus la vreo 100000 km (diferenta de consum, asigurare-calculul nu e pt Romania), sub 8 % din valoarea de achizitie, dar e alta masina -eu nu prea depasesc 133 km/h , pilot automat, asa ca nu ma intereseaza/nu m-a interesat cat consuma peste; am mers pe autostrazi unde e legal sa depasesti aceasta viteza, insa durate scurte, nu imi place galagia-pneuri/vant/motor (peste 160km/h e galagie, la 180 km/h e insuportabil pentru mine)- nu iti pot confirma mare lucru, dar in mod sigur te apropii de 10 %; -ACC cred ca ar putea fi optimizat, in ideea in care e reglat la distanta minima fata de masina din fata, tot franeaza cam devreme/brusc/intempestiv, ca apoi sa accelereze un pic cam brusc (modul confort)- cred ca si asta joaca un rol.1 point
-
Diesel bitdi poate merge si cu consum de 4,8 trebuie doar sa se alinieze planetele... cam o data la 50k km, in cazul meu coloană de masini in mișcare pe drum national, postasem si pe topicul mașinii, dar este o extremă ce nu se poate atinge zi de zi, cuplul e prea intoxicant ca sa stai deoparte indiferent si rece.1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00
