Jump to content

Mersul economic


crazyidane
 Share

Postare recomandată

Avand in vedere faptul ca singura benzina cu care eu accept sa alimentez este OMV 100 (din motive expuse la topicul respectiv in ultimul meu post) si realitatea ca acest tip de benzina a trecut de mult pragul de 1 Euro :P , pentru mine apare problema cheltuielilor excesive care trebuie sa le suport cu alimentarea. Presupun ca, de altfel, toti aveti aceasta problema daca conduceti o masina cu un motor pe benzina (ma rog...in caz ca nu sunteti milionari in RON :P ). De aceea m-am hotarat sa incerc sa reduc consumul. DAR CUM ?

Va rog sa impartasiti opinii; cred ca toti am beneficia. :P

P.S. Am inspectat Manualul de utilizare al masinutii mele si la capitolul "Conducand in mod economic si ecologic" apare sugestia "sa schimb intr-o turatie superioara la o turatie de aproximativ 2000 rotatii pe minut". Voua vi se pare plauzibila aceasta sugestie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 186
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • s_c

    13

  • BogMW

    12

  • DORU_14

    12

  • crazyidane

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

Avand in vedere faptul ca singura benzina cu care eu accept sa alimentez este OMV 100 (din motive expuse la topicul respectiv in ultimul meu post) si realitatea ca acest tip de benzina a trecut de mult pragul de 1 Euro  :P , pentru mine apare problema cheltuielilor excesive care trebuie sa le suport cu alimentarea. Presupun ca, de altfel, toti aveti aceasta problema daca conduceti o masina cu un motor pe benzina (ma rog...in caz ca nu sunteti milionari in RON  :P ). De aceea m-am hotarat sa incerc sa reduc consumul. DAR CUM ?

Va rog sa impartasiti opinii; cred ca toti am beneficia.  :P

P.S. Am inspectat Manualul de utilizare al masinutii mele si la capitolul "Conducand in mod economic si ecologic" apare sugestia "sa schimb intr-o turatie superioara la o turatie de aproximativ 2000 rotatii pe minut". Voua vi se pare plauzibila aceasta sugestie?

<{POST_SNAPBACK}>

da e foarte plauzibila, schimba pe la vreo 2500rpm si o sa ai un consum mai mic!eu nu fac asa ca nu ma intereseaza consumul, deci nu ma intreba daca functioneaza schimbatul vitezelor la 2000rpm pentru un consum mai mic!oricum cherstia asta cu 2000rpm e f.f.f relativa, la deal daca schimbi asa de jos chimui motorul si CRESTE consumul! oricum incearca

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avand in vedere faptul ca singura benzina cu care eu accept sa alimentez este OMV 100 (din motive expuse la topicul respectiv in ultimul meu post) si realitatea ca acest tip de benzina a trecut de mult pragul de 1 Euro  :banghead: , pentru mine apare problema cheltuielilor excesive care trebuie sa le suport cu alimentarea. Presupun ca, de altfel, toti aveti aceasta problema daca conduceti o masina cu un motor pe benzina (ma rog...in caz ca nu sunteti milionari in RON  :( ). De aceea m-am hotarat sa incerc sa reduc consumul. DAR CUM ?

Va rog sa impartasiti opinii; cred ca toti am beneficia.  :(

P.S. Am inspectat Manualul de utilizare al masinutii mele si la capitolul "Conducand in mod economic si ecologic" apare sugestia "sa schimb intr-o turatie superioara la o turatie de aproximativ 2000 rotatii pe minut". Voua vi se pare plauzibila aceasta sugestie?

<{POST_SNAPBACK}>

intre ce valori ale turatiei ai cuplul maxim?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din experienta mea exclusiva cu benzinare pot sa-ti dau urmatoarele doua sfaturi:

- accelereaza progresiv, lent, calm, nu baga pedala in podea din momentul in care ai schimbat viteza

- foloseste frana de motor cat poti de mult, ca ajuta enorm( m-am convins de asta doar dupa ce am condus masini cu computer de bord si-mi indicau toate 0% consum in frana de motor - subiect care de altfel s-a mai discutat pe forum)

La benzinare, cu cat ai talpa mai grea, cu atat scoti mai mult din buzunar :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

shy: cuplul maxim il am la 4500 rotatii pe minut

Ma gandeam ca faza cu schimbatul la 2000 rotatii pe minut sa nu fie la alte tipuri de motoare (manualul este unul general pentru toate tipurile si motorizarile Leon), dar atunci ma intreb ca daca sugestia nu e valabila si pentru motorul meu de ce nu au specificat?

Cred ca merita sa mai si mentionez ca relantiul e la 600.

d_andrei: merci mult de sugestii; o sa incerc sa le aplic.

Oricum, ma oftik ca n-am computer de bord si trebuie sa tin un jurnal strict ca sa pot sa-mi calculez, cat de cat corect, consumul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite, saptamana trecuta am fost in service la seat si seful de service mi-a spus sa nu cumva sa mai punem benzina omv o suta pt ca tocmai venise al 4-lea leon cu diverse probleme care pusese benzina din asta. Recomandarea lui a fost sa pun de la Petrom.

Eu la mashinuta mea am pus numai fb 95 de la omv. Nu am avut nici o problema. Cu fb 98 de la MOL am realizat consumuri record (mici adica).

Cu turatia, nu te sfatuiesc sa schimbi niciodata la 2000 de rpm. De ce?

Simplu: Fa testu urmator, tureaza masina pana la 3000 de rpm, calca ambreiajul si in momentul cand schimbi viteza uita-te la turometru o sa vezi ca este in jur de 2000 rpm. Ei acum imagineaza-ti ca faci acelasi lucru cu masina turata la 2000 de rpm......

Pt 2 litri de benzina(2,5euro maxim) subturezi aiurea motorul si risti sa strici masina. Daca tu crezi ca merita do it!

In carticica de la masina trebuie sa scrie ca cel mai mic consum il obtii la turatiile optime ale motorului. De ex: la seat ibiza 1,2, 3 cilindri,12v, 64 de cp turatia optima pt consum mic este de 3000 rpm max 3500pm.

Imagineaza-ti cum ar fi sa schimbi la 2000 de rpm cu un motor in 4 cilindri si 16 valve.....

Sper ca te-ai lamurit acum cu consumul si turatiile. Du-te la un dealer seat sa-ti dea o carticica exact pt masina ta cu motorul tau. Cand o cumperi de la dealeri masina vine cu carticica exact pt motorul tau, nu e cu generalitati.

All the best!

Modificat de X-Ecutor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam greu sa schimbi prin oras la 3mii - 3500: asta inseamna sa conduci semi-sportiv si o forjezi nonstop. Intervalul 2000-2500 mi se pare mult mai potrivit pt a skimba vitezele. Si pun pariu pe un pix personalizat si o oaie caconsumul va fi mai mick.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu pe motor de 1,4 16 v schimb sub 3000.Si adevarul este ca o sa-ti consume mai putin.

De stricat,stai fara grija,nu se strica nimik.

Totul este ca din cand in cand,de preferat in afara localitatii,sa te mai dai un pic la ea,sa se mai curete injectoarele.

La un mers economic,eu scot cam max 8% in oras.

Si nu trebuie sa stai cu ochii pe turometru.Mai bine dai muzica mai incet si asculti motorul ca sa stii cand sa schimbi fara sa-l subturezi. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De multe ori am 60 in a treapta a 5-a.Si nu cere sa schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si pentru cei cu motor 1,2.

Parerea mea,fara suparare:

Este un motor mult prea mic pentru greutatea masinii si din acest motiv trebuie turat sa simti ca trage.Se vor vedea urmari dupa 100 000 Km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine cand schimb imi scade turatia cu 600 de rotatii. deci dac a schimb la 2600 in treapta urmatoare voi avea 2000.

sincer nu stiu cum poti avea consum mai mic crescand turatia. la mine consuma optim la 90km/h in tr V. nu stiu exact cate rotatii am, cred ca in jurul a 2-2400 de rotatii.

consumul la 90 e cam 7

la 130 e 7.6

ca tehnica: evita aglomerarile si mergi ca un sofer de duminica. se simte

Modificat de mmneg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la 3000 - 3500 rpm in treapta a doua am 60 km/h. Dupa tehnica descrisa de tine ar insemna ca in oras sa circul doar cu vit. 1 si 2, si de cate ori las acceleratia sa fac frana puternica de motor. Foarte neplacut.

in afara orasului, sunt de acord, e bine sa o mai forjezi cateva minute, si acolo poti sa skimbi si la 5000, ca de regula toti mergem cu viteza a 5-a (a 6-a cine are) la 3000 - 3200 rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmm...

Pana acum am inteles sa conduc calm, cat mai constant posibil, sa folosesc frana de motor si sa nu supraturez motorul.

In legatura cu benzina pe care o folosesc eu nu o sa-mi schimb opinia. Imediat cum o schimb se simte diferenta.

In legatura cu cartea...masina a venit cu un Manual de utilizare valabil pentru toate modelele Leon (sigur! nu sunt eu nebun ca doar a venit acum 10 zile). Deci imi ofera date pentru toate variantele de motorizari, nu doar pentru varianta mea, iar sfaturile sunt generale, nu specifica nicaieri ca sunt pentru motorul X sau Y. Asa scrie acolo..la 2000 (ceea ce mie nu mi se pare prea corect...iar din acest motiv am pus intrebarea, sa vad si parerile voastre).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

P.S. Nu eu am scris cartea :D !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

crazyidane, la 2000-2500 e ok, eu spuneam ca daca as skimba vitezele la turatii mult mai mari, 3000-3500, as forja masina si ar trebui sa circul doar cu vit 1-2.

la 2000-2500 e ok, nici nu turezi prea tare motorul, cand lasi acceleratia se pune o frana usoara de motor, benefica pot sa spun, moment in care ai consum 0.

daca sunt nevoit sa incetinesc pana la 1200 rpm (de ex.) nu retrogradez, ci accelerez usor in treapta care eram inainte de franare. Exceptie, bineinteles, situatiile cand am nevoie de cuplu, caz in care retrogradez o treapta sau kiar doo, si skimb skurt la 4000. Dar cum spuneam, aceste cazuri sunt foarte rare, exceptii, si nu ma caracterizeaza k stil de condus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiecare cu dreptatea lui :D . Va dau masina mea sa o conduceti, la 2000 de rpm e moarta, nu trage nimic.

M-am interesat cu manualul si ai dreptate in manual spune pt toate tipurile de motor, eu chiar imi facusem cu markerul ca sa citesc numai pt motorul meu si sa nu ma "confuzez".

Oricum am invatat ceva nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

X-Ecutor, sa tinem cont ca nici masina ta si nici masina mea nu sunt masini sportive :D desi se afla la cele doua extreme ale "ne-sportivitatii".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiecare cu dreptatea lui :D . Va dau masina mea sa o conduceti, la 2000 de rpm e moarta, nu trage nimic.

<{POST_SNAPBACK}>

Sunt de acord cu dreptatea ta :D

Benzina sub 2000rpm = ;) (cel mult daca nu-i vreun V8, dar nu e cazul) iar sa o schimbi la 2000 ca sa ajunga la 1200-1400... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uitat sa scriu: consumul max realizat pe ibiza mea, in oras, este de 9,5 facut plin - plin. Acum trebuie sa mai spun ca deseori masina mea vede 5000-6000 rpm.... Mai mult de 9,5 nu a consumat niciodata.

@s_c: in sfarsit cineva care e de acord cu mine.

Nu vreau sa intru in detalii acum (pt ca nu ma pricep asa de bine) cu urmarile pe care le are asupra masinii mersul subturat. Mecanii mi-au spus ca de obicei cine vine in service sunt pesoane (mai mult femei, si nu vreau sa fiu misogin, respect femeile la volan) care subtureaza masina. Pana acum nimeni nu a venit ca tureaza motorul un pic mai mult. In general problemele sunt cu depuneri de carbon si sonda lambda.

Cred ca o solutie de compromis intre cele 2 extreme exista, nici sa mergi cu a 5-a si 60 la ora si nici cu a 2-a cu 40.

Chiar am facut un mic drum in seara asta si m-am uitat atent la turometru si viteza cu care mergeam:

Intr-a 2-a cu 2500 de rpm aveam 30 de km la ora

A 3-a cu 2700 aveam 40-45

A 4-a cu exact 2500 aveam 50 fix.

In oras (mai ales in bucuresti) rareori dau a 4-a si aprope nicodat a 5-a. Trebuie luat in considerare si orele la care conduc, cand traficul este infernal..........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mea e Cordoba din iulie 2004 si in carte e aceasi indicatie pt. consum redus: 2000rpm.

Eu fac in general drumuri scurte, pana la serv si inapoi, cam 6KM. si ultimul consum ce mi l-am facut mi-a iesit 8.8, ceea ce mi se pare cam mult...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E clar ca depinde foarte mult de motor. Acum, cum acolo nu specifica tipul de motor pentru care se aplica sugestia, poate sa fie oricare, incepand de la 1.4 55 kW, pana la 1.8 132 kW (ne punand la socoteala ca este prezent si varianta de 2.8 150 kW, tractiune integrala :blink: , care acum nu mai exista), sau poate sa fie chiar pentru disel. E evident ca manualul este defect! (din punctul asta de vedere)

Deci in continuare astept parerile voastre.

Parerea mea personala este ca pentru motorul meu de 1.6 77 kW, ideal ar fi schimbul intre 2500 si 3000 rotatii pe minut, mai precis pe la 2700. Dar nu sunt sigur de asta, pentru ca e o parere din sugestiile altora si nu din propria experienta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Benzinarele din grupul Vag sunt niste mancacioase. Parerea mea ,nu dati cu paru. :D

Modificat de cipi2ooo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu pot confirma asta. Obtin consumuri foarte bune atata timp cat circul omeneste. Depinde f mult consumul si de orasul in care esti. Eu daca merg mult in oras (mic, 80k locuitori) am si 7,5 consum. Sub 6 ia prin sate, si 6,5 pe autostrada mers cat mai constant cu 130 la ora. Mi se pare rezonabil pt un motor de 1.4. Daca vrei sa mergi cu 150-160 constant, evident trebuie un motor mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Benzinarele din grupul Vag sunt niste mancacioase. Parerea mea ,nu dati cu paru.  :D

<{POST_SNAPBACK}>

drum cluj-napoca neptun(pe la urziceni-slobozia=E60)+cu plimbare prin centrul brasovului si tg-muresului=> benzina de 1.550.000, rompetrol 1litru=34800

nu mi s-a parut mancacioasa deloc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am experimentat si eu cateva luni niste tehnici de condus economic, au mai fost expuse in post-urile anterioare:

- folosesc f mult frana de motor. Folosesc frana normala numai daca am nevoie sa incetinesc mai rapid decat imi poate oferi frana de motor.

- mersul in oras de tip batranesc: calcat usor acceleratia, mers cu maxim 60 km/h daca si numai daca vad ca drumul este liber pe o distanta destul de mare (=mers pe cat posibil cu o viteza constanta)

- schimbat in treapta superioara cand trec de 2000 rpm si apoi accelerat f f f usor (pt a nu solicita puternic motorul), sau mers constant dupa schimbarea in treapta a 5-a (daca observ ca pot merge constant cu 50-60 km/h)

Cu acest stil de condus am obtinut consum de 7-7.5 l/100 in oras in conditii de trafic de duminica, si 8-8.5 l/100 in oras in conditii de trafic aglomerat (fara clima), la ore de varf. Cu clima pornita mai papa 1 l/100 in plus.

Un alt efect al acestui experiment este ca am devenit MULT mai calm la volan ;) Deci face bine si la psihic ;)

Totusi, am renuntat la schimbatul vitezelor mai devreme de 2500 rpm... cred ca nu-i place motorului meu (cuplu maxim la 4500 rpm) si pe termen lung s-ar putea sa-i creasca uzura mai rapid decat cu un stil de condus normal. Asa ca incerc sa schimb in treapta superioara numai cand stiu ca motorul nu va "cadea" sub 2000 rpm. In rest aplic inca regulile cu frana de motor si mersul pe cat posibil cu viteze constante.

Folosesc numai benzina OMV100, am facut un calcul si nu merita sa pun Mol98 pt o economie de 5-10 bani(noi:>)/litru... iese cam 5 RON in plus la un plin, deci merita. Nu cred in povestile ca OMV100 poate avea efecte negative asupra motorului... Daca pun benzina de 95 imi tzacane (scurt) motorul la inceputul oricarei accelerari. Asa ca masinutza mea suporta numai Mol98 si OMV100.

Modificat de neutrin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!