Jump to content

Izolare fonica


Akebono
 Share

Postare recomandată

De ceva vreme ma bate gandul sa-mi upgradez putin confortul in masina prin eliminarea unor zgomote izolate. Ma refer la zgomotele drumului si ale suspensiei. Desi am evacuare directa care se aude in special la schimbari de turatii, sunetul produs face parte din categoria sunetelor acceptate si uneori chiar placute. Ce ma deranjeaza sunt sunetele suspensiei: klang, bling ... bum. Nu este o problema cu suspensia, totul este in ordine si foarte strans, insa pe drumurile noastre tot suna. Este sunet normal de suspensie si nu provine din cauza articulatiilor sau a bucsilor deteriorate. Drumurile cu stratul superior facut tzandari ma termina de cap. Merg si cu rotile un pic cam umflate si asta amplifica totul.

Discutand concret si din ce am citit de la altii, am putea beneficia din plin de aceasta izolare fonica daca am aplica-o in special pe pedalier, pe peretzii din spatele suspensiei, sub bancheta din spate, pe peretii portbagajului si spre compartimentul motor. Problema este pentru izolarea acestor zgomote ce materiale s-ar preta? Cele de gen Dynamat, flashing-tape etc stiu ca sunt utile pentru eliminarea vibratziilor pentru ca avand un strat de smoala, asfalt sau ce or avea sunt grele si elimina distorsiunile. Dar cat de eficiente sunt impotriva sunetului exterior? Eventual ce altceva am putea folosi pentru aceasta?

In aceeasi ordine de idei, pentru ca suntem la sectiunea ICE, pentru eliminarea vibratiilor, materialul mai sus amintit se aplica in jurul montarii boxei sau pe toata fatza usii?

Ce am putea folosi pentru eliminarea vibratiilor din panoul usii, eventuale zgomote de plastic, clemele de fixare in usi?

In final vreau sa precizez ca intentia mea este sa obtinem cateva concluzii pentru o solutie ieftina si eficienta. Dynamat-ul stiu ca este destul de scump.

Putem pune in discutie si alt gen de materiale: un strat suplimentar de pasla ( exact ca cea existenta pe masina ), mocheta groasa, izopren, silicon pentru garnituri util in special la clemele de metal .. etc.

Un gand de final: sper sa iasa bine discutia si sa castigam confort sonor pe drumurile patriei. :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 112
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Akebono

    19

  • fuscobal

    13

  • bora tdi

    8

  • ender

    7

Top Posters In This Topic

treaba cu pasla este ce mai buna, de lipit se lipeste cu prenadez, dar din proprie experienta merge cu aracet mai gros,

pt usi eu am folosit la o alta masina pe interior (pe tabla usii) am lipit fasii de mocheta, cu cat mai groasa cu atat mai bine tot cu aracet gros ., aracetul se transforma in ceva gen cauciucat (dupa usacare).

gaurile din contra usa se pot astupa cu folie cum vin ele sau mai bine cu musama deaia cauciucata cu insertie panzata.

oricum e mult de munca si e munca lipicioasa.

acu mi-a mai venit o idee poti folosi drept "lipici " chit siliconic sau chiar pasta (garnitura lichida GASCHET RED zic vinzatorii).

CU chef de munca se poate rezolva treaba , da nu lasa pe altu sa o faca de mantuiala , chinuiete singur.

In rest spor la treaba......

sunt curios de rezultat ?!?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai inca nu ma apuc, studiez pentru ca asa cum ai spus este munca multa si nu vreau sa o fac de doua ori. Si eu cred ca pasla poate ajuta.

Legat de flashing-tape-ul asta, similar dynamat-ului insa nu special pt mashini am gasit niste poze cu aplicarea sa la masini :) :

http://www.talkaudio.co.uk/photopost/showp....php?photo=1467

Flashing-tape-ul asta pare sa fie o banda de aluminiu cu strat de asfalt. Se aplica cu foen-ul industrial si se zice ca se lipeste foarte tare. Trebuie vazut daca se poate gasi la noi la magazinele de materiale de constructii si cat costa comparativ cu dynamat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai inca nu ma apuc, studiez pentru ca asa cum ai spus este munca multa si nu vreau sa o fac de doua ori. Si eu cred ca pasla poate ajuta.

Legat de flashing-tape-ul asta, similar dynamat-ului insa nu special pt mashini am gasit niste poze cu aplicarea sa la masini :) :

http://www.talkaudio.co.uk/photopost/showp....php?photo=1467

Flashing-tape-ul asta pare sa fie o banda de aluminiu cu strat de asfalt. Se aplica cu foen-ul industrial si se zice ca se lipeste foarte tare. Trebuie vazut daca se poate gasi la noi la magazinele de materiale de constructii si cat costa comparativ cu dynamat.

<{POST_SNAPBACK}>

Dynamat-ul este de mai multe feluri, mai are si un strat de buret (cauciuc stiren-butadienic) mai dens la suprafata, cred ca vei avea rezultate mai bune cu o mocheta groasa lipita cu adeziv tip prenadez. Stiu ca un material similar dynamatului (autoadeziv) se foloseste in industrie, insa pana acum nu am reusit sa fac rost de o sursa. Am avut acum cativa ani o rola dintr-un astfel de material pe care unii o foloseau la izolarea ferestrelor si usilor, insa de atunci nu am mai vazut. Interesant de cautat la Brico, Praktiker etc. Exista sigur, si probabil destul de ieftin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai acela este flashing-tape-ul. Imi cer scuze, nu stiu cum sa-i zic pe romaneste. Problema este numai sa gasim asa ceva la noi. Am mai avut eu o incursiune de m-am plictisit in cautarea unor rigle de aluminiu eloxat late. N-am avut succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bucur enorm de mult ca ai lansat subiectul asta si pe mine ma arde rau de tot sa-mi fac o izolatie si facandu-mi un calcul scurt cu dynamat ajung lejer la 500 de euro fara aripi si din astea.

Eu am vazut la ford focus de fabrica un fel de mocheta pe aripa interioara adica tot locul ce-i deasupra rotii.

Pe mine ma intereseaza mai mult pentru muzica dar daca-i ieftin mi-as face peste tot.

Nu stiu ce material este acela ce se pune sus la capota dar eu la ala m-am gandit, cred ca este pasla.

Si un prieten a facut cu burete dar nu stiu cat e de bun.

M-ar interesa daca stie cineva cat de eficiente sunt solutiile scrise mai sus(mocheta,pasla) in comparatie cu dynamat.

Modificat de ZCH
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cateva zile merg cu masina fara banchetele din spate si fara roller-ul care acopera portbagajul ca combi. Initial am mers doar fara banchete si cu roller-ul montat. Doar acesta, care nu este altceva decat un mosor cu o folie de cauciuc ajuta foarte mult la izolarea fonica. Fara roller si banchete este cu totul alta masina, mai usoara mai sprintena insa se aude tot. Cand opresc la semafor aud pana si benzina in rezervor cum se misca.

Drept urmare pe post de test sub mocheta ramforsata care acopera rezervorul si roata de rezerva am pus o patura. Prima conculuzie: o simpla patura deasa face minuni dpvd insonorizare. In aceeasi ordine de idei un strat de mocheta densa gen pasla cred ca va functiona si mai bine. La fel eficient poate fi un strat de izopren ma gandesc. Colegii de pe daciaforum il recomanda "calduros". :D

Referitor la dynamat: stiu ca este extrem de eficient pentru oprirea vibratiilor pentru ca este un material greu care opreste vibratia tablei si deci eficient muzical. Cat de bine omoara celelalte zgomote nu stiu. Totusi ca sa insonorizezi toata masina cu dynamat ieste foarte scump. In plus adaugi kg serioase pe masina. Citeam undeva ca exista si dynamat gen burete.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este un material de acest fel produs de teroson. Uite si nishte pretzuri:

Terodem SP100 "placa autoadeziva insonorizanta laterale auto" 6x(50x25)cm - 85E + TVA

Terodem SP200 "placa autoadeziva insonorizanta capote auto" 2x(100x50)cm -53.6E + TVA

Terodem SP300 "placa autoadeziva insonorizanta podea auto" 4x(50x50)cm - 36E + TVA

Terodem SP300 "placa autoadeziva insonorizanta podea auto" 4x(100x50)cm - 70E + TVA

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De unde se poate cumpara?

<{POST_SNAPBACK}>

www.ASPAD.ro

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai citit una alta la colegii de la dacia club, ei fiind cei care au studiat problema detaliu constransi de situatie. Ei spun ca au folosit cu succes folie bituminoasa autoadeziva cu strat de aluminiu, numit generic "aluband" si folie de suport parchet laminat PEE ( polietilena expandata ). Avand in vedere ca daciile sunt masini cu mari probleme de insonorizare iar concluzia celor care au folosit si nu sunt putini este buna si foarte buna, s-ar putea sa mearga si in cazul acesta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o intrebare: si tu vrei sa te apuci sa scoti scaunele, mocheta originala si multe piese de plastic pentru asta? cred ca atunci cand le pui la loc vei intampina probleme. ideea este daca merita

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal ca merita!

mmneg cum crezi ca au fost montate pe masina?

izoprenul seamana cel mai bine cu ce am eu in usi (cred ca asa e din fabrica)

mare munca nu e, insa efectul face toti banii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Super tare subiectul

Din auzite pe la mecanicii mai batrani stiu ca se mai foloseste mastic combinat cu praf de cauciuc ( de la vulcanizare sau te apuci cu smirghel pana iti tocesti unghiile pe o camera de dacie....sau mai simplu pui pasla pe o bormasina).

materialele prof. am citit mai sus ca au in compozitie asfalt , deformare profesionala dar asfaltul este bitum amestecat cu diverse sorturi ( de pietris), in concluzie cred ca maxim se foloseste bitumul amestecat cu un nisip fin , asa ca o idee ar fi sa folosim cartonul cu bitum pentru acoperisuri, nu stiu cat izoleaza fonic dar la umezeala da rezultate bune :blink:

Tot in constructii se foloseste pentru izolare fonica/termica polistirenul , se gaseste atat sub forma de placi cu grosime de la 1 cm in sus sau sub forma de role sub 1cm.

Lemnul este iar un izolant fonic bunicel dar depinde mult de consistenta acestuia ,nu ma refer la esentele lemnului pt ca asta ar mai lipsi sa ne punem niste podele sau parchet prin masini ci la produsele prelucrate, exista in magazine un fel de pluta, foarte maleabila dar cu densitate scazuta

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai bun insonorizant este Dynamat-ul. Exista in versiunile Original si X-Treme. Astea 2 se aplica pe suprafete. Mai exista si Dynaliner sau Dynaxorb. Dynaxorb este cel care se monteaza numai in spatele difuzoarelor ! Pentru a scapa de zgomotele exterioare, trebuie sa antifonezi cam tot habitaclul iar asta te costa peste 1000$ cu Dynamat. Cu asta impusti 2 iepuri : reducerea zgomotului exterior si baza pentru o instalatie audio performanta. Eu am pus Dynamat X-Treme numai in portierele fata si diferenta a fost izbitoare pentru mine. Exista totusi si materiale mult mai ieftine care fac 80% din ce face Dynamat-ul !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca materialul ales trebuie trebuie sa fie subtire si foarte maleabil in primul rand, pentru ca mocheta originala sa se aseze la loc cat mai natural, fara umflaturi si fara fortari la piesele de plastic. evident efectul este benefic. dar iti trebuie cateva zile garantat plus cunostinte de a desface masina fara a rupe cleme samd.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, aseara a venit revista de la praktiker si curios am gasit ambele materiale pomenite acolo.

Folie PEE de 2mm 1x12m ~ 100.000 ROL

Bitumstop, folie bituminoasa cu fibra de sticla de 4 feluri 1x10m de la 650.000 ROL la 1.200.000 ROL. Cele mai scumpe au si ardezie :blink:.

Folia bituminoasa se aseamana cu dynamat-ul avand aproximativ aceeasi configuratie. Cunosc persoane care au montat asa ceva sunt super incantate de rezultat. Se gasesc de la greutatzi de 2kg/mp pana la 4.5kg/mp. Trebuie lipita cu foen industrial.

Eu ma gandesc sa-mi pun in usi, pedalier, bancheta din spate si portbagaj. Trebuie sa ma decid daca voi face sau nu. Cu PEE-ul e simpla treaba si curata, cu folia bituminoasa este mizerie si bataie de cap insa probabil rezultatele sunt mai bune. O combinatzie intre cele doua ar trebui sa dea numai bine ;).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PEE este frectie la picior de lemn de frasin, paltin, brad, tei, balsa, pluta sau orice alta esenta moale

Nu este bun la izolatie fonica. Doar termica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, cred ca era utila si o explicatie. N-am vazut-o in practica deci nu te pot contrazice insa cel putin conform descrierii are proprietati fono izolante: http://www.allpack.ro/PEE.htm. Tot conform descrierilor exista parchet lamelar cu "confort fonic" de -15 -20 db care in plus fata de cel normal are un strat de polietilena pe spate similara produsului in cauza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa lamurim lucrurile.

1. Materialul pomenit de tine are densitatea extrem de mica. Izolatia fonica este cu atit mai buna cu cit raportul masa/suprafata a materialului fonoizolant este mai mare (merge densitate mica si grosime mare sau ideal densitate mare si grosime mica).

2. In cazul particular al parchetului, PEE-ul nu face altceva deci sa taie frecventele de rezonanta ce apar la imbinarea dintre doua materiale diferite. Acestea sunt cu atit mai mici cu cit imbinarile dintre materiale sunt mai bune. Tehnic vorbind se mereste Q-ul (cauta pe net si vezi ce reprezinta :-) )

De ce crezi ca materialele fonoizolante sunt pe baza de bitum? Pentu ca au raportul masa/suprafata mare la grosime mica. De ce se fac incintele acustice din MDF? Din acelasi motiv.

In concluzie, numai materialele "grele" pot asigura taierea frecventelor suparatoare. Cu cit este mai "solid" materialul cu atit sunt atenuate mai mult oscilatii cu frecvente mai joase (legea atenuarii undelor acustice)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Treaba cu dynamat-ul si densitatea imi este clara atunci cand vine vorba de rezonanta si absorbtia vibratiilor asa cum am spus si mai sus in thread. Acestea sunt extrem de eficiente pentru insonorizare cand vine vorba de incinte acustice si eliminarea vibratiilor.

Totusi acolo unde nu este vorba de vibratii mari, cum avem in cazul podelelor unde undele sonore au intensitati mult mai mici nefiind direct conectate de materialul prin care se propaga este posibil ca un material mai putin dens de genul paslei sa fie destul de eficient. Cu siguranta nu la fel de eficient precum cel cu densitatea mai mare insa sufient dpdv costuri si masa adaugata. Cam asta era problema in ansamblu, nu o discutzie despre propagarea undelor si coeficienti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiecare face ce crede. Eu zic (din experienta) ca muncesti de pomana cu pisla sau folia poliuretanica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiecare face ce crede. Eu zic (din experienta) ca muncesti de pomana cu pisla sau folia poliuretanica.

<{POST_SNAPBACK}>

Asta asteptam: o concluzie practica. Teoria este frumoasa si ne ajuta, dar stii cum este cu practica ;). Tocmai de aceea am propus discutiei subiectul pentru a nu munci nimeni in zadar. Multumesc de raspuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici e punctul sensibil...practica...unii sunt mai indemanatici iar altii nu. Oicum subiectul nu ar trebui inmormantat. Eu am sa incerc ceva dar peste vreo 2-3 saptamani ca sunt foarte ocupat acum, cel mi interesant ar fi ceva poze de la montaj, ar ajuta mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Haha, ender are dreptate. Cu cat e mai greu cu atat e mai bine. Eu de-abia am ridicat de jos kit-ul ala de la dynamat pe care l-am pus in portiere ! Cel putin in portiere, unde volumul incintei este mic iar tabla super subtire, trebuie ceva masiv pentru a rigidiza si antifona !In portbagaj, se poate pune si un material mai ieftin si cu densitate mai mica !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!