Jump to content

Probleme tehnice


samo
 Share

Postare recomandată

Nu a mai scris nimeni nimc despre aceasta problema.....asa ca o sa incerc sa readuc subiectul in discutie. Nu am aceasta problema si nici nu cunosc tehnica de pe aceasta masina. Dar gandind logic, intreb: nu poate fi problema de la sistemul de injectie? Logica mea e urmatoarea: in momentul in care motorul da sa moara (sa zicem la plecarea de pe loc) dintr-o data se aude cum motorul da sa traga mai tare, sa readuca turatia la turatia normala a relantiului. Am observat iar ca la o frana de motor turatia scade si tot scade si cand ajunge undeva pe la 600-700 ture dintr-o data masina accelereaza singura pana la aceeasi turatie de relanti. Deci acest sistem de injectie regleaza turatia (probabil). Nu cunosc sistemul de injectie la benzina, dar cat de cat il stiu pe cel de la motorina iar acolo pompa de motorina are un sistem care se autoregleaza astfel incat sa mentina o turatie constanta.

Concluzie: nu poate fi ceva de la sistemul de injectie, ceva ce nu se regleaza bine si de aceea moare motorul? Sa nu imi sariti in cap...deoarece am dat doar cu presupusu... ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 446
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 120 L

    94

  • BMA

    63

  • bestcopies

    34

  • godoroja

    29

Top Posters In This Topic

Posted Images

o explicatie avizata :

Da. Teoretic tu pe masina trebuie sa ai montat filtru de benzina cu regulator de presiune de 4 bari. Este un filtru dintr-o bucata, care are regulatorul de presiune inglobat. Este foarte probabil ca la fabrica sa fi facut o confuzie si sa fi montat pe masina filtru de benzina cu regulator de 3,5bar. Asta are constructia altfel: regulatorul de presiune este separat de filtru, sunt 2 bucati practic care intra una in cealalta si se asigura cu o siguranta. Vezi la tine sub masina ce ai. Trebuie sa te uiti in dreapta spate, chiar deasupra puntii spate. Daca nu-l localizezi din prima, urmaresti conductele de alimentare cu combustibil, sunt 2, una neagra si una albastra, respectiv turul si returul. Ei, pe regulator trebuie sa scrie sigur presiunea de lucru. Ar trebui sa pui masina pe un canal ceva, ca altfel e destul de greu de vazut.

Da-mi si mie un feedback te rog.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut. am o fabia fabricatie ianuarie 2007 cu 10250km. Motor BME 1.2 HTP 64 CP

Am o problema ciudata la pornire si cred ca este aceeasi cu a voastra.. Daca o las mai mult timp nepornita, adica o noapte sa zicem, cand pornesc, dau la cheie, porneste frumos la sfert de cheie si dupa vreo 10 secunde se zvacneste si moare motorul.

am 2 variante:

1. ii dau vreo 5-10 sprituri din acceleratie si isi revine

2. o opresc din cheie si apoi o pornesc din nou.

apoi merge foarte bine. nu mai intampin nicio problema.

am incercat sa plec de pe loc imediat ce am pornit motorul, dar degeaba, plec si apoi incepe sa se innece, se zvacneste si e aceeasi situatie. trebuie sa dau sprituri.

am mers cu ea la service Procar Timisoara, am dus-o seara acolo sa vada pornirea de dimineatza. culmea ca acolo a pornit si nu a mai facut faza asta. au pus-o la teste inainte si dupa pornire, computerul arata ca e totul ok. nu exista erori pe motor, nimic.

Am last-o la service de sambata dimineatza pana luni dimineatza nepornita. Luni dimineatza din nou teste, din nou pornire si nimic. Nu a facut figuri. Am cerut update de soft, au zis ca exista un update dar este pentru altceva decat problema reclamata de mine. Maine merg sa-mi faca update-ul.

Ei spun ca nu au mai intalnit aceasta problema.

Totusi, a rezolvat cineva aceasta problema ? Ii putem da de cap ? Ce sa fac ?

Modificat de BMA
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit si eu postul lui Godoroja (post 52). Am avut pe masina filtru cu regulator incorporat. La 50mii km am pus filtru fara regulator si am pus un regulator separat de la o Fabia 60CP. Mie masina mi se pare ca a mers ok dupa operatiunea asta... sigur cel incorporat are 4 bar si cel separat are 3,5?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o explicatie avizata :

Pai....sa incercam o explicatie.

Nu stiu ce regulator de presiune exista pe a mea dar ma gindesc (logic) : daca a mers bn cu injectoare verzi si cu rosii nu=> ca am ( avem ) presiune mai mica . Deci o posibila rezolvare consta in reg presiune de 4 bar.

In noile conditii teoretic intra mai multa benzina la acelasi timp de injectie si s-ar rezolva ( probabil ) amestecul sarac de la pornire in acest fel motorul ( probabil ) va merge bine la rece ( 20-30 de grade temperatura ).

In schimb nu cunosc daca exista un senzor de presiune care sa detecteze aceasta schimbare in alimentare si care sa comande micsorarea timpilor de injectie la cald...altfel consumul va creste mult sau ma rog se va dezechilibra amestecul pina la corectarea acestuia de catre ECU.

Ma interesez si mai astept si alte pareri .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intre timp am facut investigatii si am aflat alte cauze posibile pentru comportamentul ciudat la rece. Le-am explicat in topicul asta, din pacate a fost inchis. Daca se poate copia discutia de-acolo in acest topic ar fi minunat.

Presupunand ca ati citit ce-am scris acolo: incercati cele 2 modalitati de a "sari" pentru faza de preincalzire si verificati daca dupa ce aplicati modalitatile mai are comportamentul bizar. Daca nu, inseamna ca de la acel "program de preincalzire" este baiul. Deocamdata nu este o rezolvare oficiala, asteptam probabil rescrierea softului ECM-ului.

Cheerz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Blitz: Chiar daca nu contest cele spuse de tine, referitor la cele 2 metode de "ocolire" a preincalzirii, varianta cu oprirea si repornirea motorului e discutabila. La motorul meu (AZQ), repornirea se face greu (sau are un mers neregulat) daca opresc motorul inainte de a ajunge la regimul termic normal. Dar oricum e clar ca soft-ul are ceva hibe...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BME-urile au versiune noua de soft fata de AZQ. Ce e diferit la partea fizica si cea de software nu stiu. Ce stiu insa este ca si motoarele de 1,4MPi montate pe Octavia2 au o problema asemanatoare si remediul asta e: calcarea pedalei de acceleratie pentru scoaterea din programul de preincalzire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Blitz: Chiar daca nu contest cele spuse de tine, referitor la cele 2 metode de "ocolire" a preincalzirii, varianta cu oprirea si repornirea motorului e discutabila. La motorul meu (AZQ), repornirea se face greu (sau are un mers neregulat) daca opresc motorul inainte de a ajunge la regimul termic normal. Dar oricum e clar ca soft-ul are ceva hibe...

1.La tine sunt montate injectoare verzi care sunt altfel dpdv parametrii decit cele rosii.

2.Soft-ul actualizat pt BME nu se "pupa" cu hard-ul (sistem de alimentare cu combustibil )

3.Rezolvarea poate venii din ambele parti dar asteptam deja de multa vreme solutia de la fabrica si ....nu mai vine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o explicatie avizata :

Am informatii noi in privinta presiunii care masurata la pornire are 4,2 apoi scade spre 3,8-4.

Se pare ca sub 3,8 nici nu mai porneste....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai....sa incercam o explicatie.

Nu stiu ce regulator de presiune exista pe a mea dar ma gindesc (logic) : daca a mers bn cu injectoare verzi si cu rosii nu=> ca am ( avem ) presiune mai mica . Deci o posibila rezolvare consta in reg presiune de 4 bar.

In noile conditii teoretic intra mai multa benzina la acelasi timp de injectie si s-ar rezolva ( probabil ) amestecul sarac de la pornire in acest fel motorul ( probabil ) va merge bine la rece ( 20-30 de grade temperatura ).

In schimb nu cunosc daca exista un senzor de presiune care sa detecteze aceasta schimbare in alimentare si care sa comande micsorarea timpilor de injectie la cald...altfel consumul va creste mult sau ma rog se va dezechilibra amestecul pina la corectarea acestuia de catre ECU.

Ma interesez si mai astept si alte pareri .

Ai zis ca e o parere avizata?

Pe ce te bazezi?

Lucrezi in domeniu?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se zice c-ar fi o reactie normala mersul ala ciudat.Dimineata, sau cand motorul este rece, calculatorul de motor adopta un regim de preincalzire a catalizatorului (trebuie sa aduca rapid catalizatorul la temperatura de regim normal, aprox 4-500grade Celsius, pentru a reduce noxele emise in acest timp) care implica modificarea avansului la aprindere si injectie pentru a creste temperatura gazelor de evacuare, implicit temperatura catalizatorului. De-aici mersul ciudat. Calculatorul de motor poate fi scos din acest regim de preincalzire prin doua metode pe care le-ai descoperit singurel: fie apesi pedala de acceleratie, fie opresti motorul si-l repornesti. Bine-ar fi de evitat pe cat posibil acest regim de preincalzire pentru ca temperatura crescuta a gazelor de evacuare poate avea efecte nedorite asupra supapelor, si-anume arderea supapelor de evacuare.Bun, si cu-aceasta ocazie am lamurit si problema mersului aiurea, tremuratului, scaderii turatiei la ralanti, la pornirea la rece.Cheerz.
si da avizata de la un service :
Da. Teoretic tu pe masina trebuie sa ai montat filtru de benzina cu regulator de presiune de 4 bari. Este un filtru dintr-o bucata, care are regulatorul de presiune inglobat. Este foarte probabil ca la fabrica sa fi facut o confuzie si sa fi montat pe masina filtru de benzina cu regulator de 3,5bar. Asta are constructia altfel: regulatorul de presiune este separat de filtru, sunt 2 bucati practic care intra una in cealalta si se asigura cu o siguranta. Vezi la tine sub masina ce ai. Trebuie sa te uiti in dreapta spate, chiar deasupra puntii spate. Daca nu-l localizezi din prima, urmaresti conductele de alimentare cu combustibil, sunt 2, una neagra si una albastra, respectiv turul si returul. Ei, pe regulator trebuie sa scrie sigur presiunea de lucru. Ar trebui sa pui masina pe un canal ceva, ca altfel e destul de greu de vazut.Da-mi si mie un feedback te rog.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm, daca stau sa judec putin, e cam aiurea ce-am scris. Adica una e treaba cu regulatorul filtrului si alta cu preincalzirea. Teoretic treaba cu preincalzirea si mersul aiurea ar trebui sa se petreaca la toate BME/BMD-urile. Insa am intalnit si situatii atipice, de genul celei cu regulatorul de presiune. Pe o masina (tot BME) era montat un regulator de 4 bari, motorul mergea oarecum rau (un tremurat usor sesizabil in toate regimurile de mers), insa era si martorul motor aprins si ceva defect inregistrat (ceva de genul "system too lean, sporadic"). Dupa schimbarea regulatorului lucrurile s-au indreptat.

Bun, ca sa clarificam, pe scurt: la BME/BMD-uri sunt ceva anomalii la pornirea la rece, in general. In particular se poate intampla si treaba cu regulatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebarea era pentru gogu74!

Ca am vazut ca posteaza numai pareri avizate care incep cu "gandind logic", "e posibil" etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scoate-o din modul de preincalzire apasand acceleratia. Si-asa, cat sta la incalzit dimineata? ca te sui in ea, pui fata de la casetofon, centura si pleci. N-are ce sa polueze prea mult. Nu, asa zic eu. Incearca vreo 2-3 dimineti solutia mea si vezi cum se comporta. Sper sa apara curand o versiune noua de soft pentru BME-uri care sa rezolve intr-o oarecare masura "broblema", care defapt e o stare normala, dar deranjanta. Poate multi dintre posesorii de fabii 1,2HTP nici n-au remarcat problema, s-au suit vitejeste in masina, au pornit, au dat 2-3 rafe si-au plecat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scoate-o din modul de preincalzire apasand acceleratia. Si-asa, cat sta la incalzit dimineata? ca te sui in ea, pui fata de la casetofon, centura si pleci. N-are ce sa polueze prea mult. Nu, asa zic eu. Incearca vreo 2-3 dimineti solutia mea si vezi cum se comporta. Sper sa apara curand o versiune noua de soft pentru BME-uri care sa rezolve intr-o oarecare masura "broblema", care defapt e o stare normala, dar deranjanta. Poate multi dintre posesorii de fabii 1,2HTP nici n-au remarcat problema, s-au suit vitejeste in masina, au pornit, au dat 2-3 rafe si-au plecat.

Asa si este, multi nu au observat. Dimineata asta la mine s-a manifestat altfel: afara erau 14 grade, motorul a pornit la 900 ture, am bagat treapta 1 si am facut 5 metrii mers in fata, dau pe liber, surpriza.....turati la relanti era 1100, dau marsarier vreo 30 metri si la turatia la relanti era iar 900. Mie nu mi se pare deranjanta toata treaba asta si doar am constatat-o ca si o comportare anormala. Daca mi s-ar fi oprit si motorul cu siguranta m-ar fi deranjat. Tremuratul motorului se simte la relanti cu motorul rece dar asta e....mai asteptam solutia oficiala. Chiar am scris si eu la SKODA in Cehia si raspunsul a fost sec, adica sa sun la PORSCHE sa le spun problema....tra la la....si ca in curand va apare solutia la aceasta problema. Deci se pare ca stiau despre ce problema e vorba, cu toate ca nu am stiut sa le explic exact (in engleza) tot fenomenul. Acelasi motor este si pe Polo Happy. Oare au aceeasi problema? Caci daca e asa ma gandesc ca rezolvarea va veni de la VW si nu de la SKODA. Vom trai si 'om vedea. Mie imi e teama ca acest tremurici la rece sa nu afecteze altceva..tampoane ale motorului, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa si este, multi nu au observat. Dimineata asta la mine s-a manifestat altfel: afara erau 14 grade, motorul a pornit la 900 ture, am bagat treapta 1 si am facut 5 metrii mers in fata, dau pe liber, surpriza.....turati la relanti era 1100, dau marsarier vreo 30 metri si la turatia la relanti era iar 900. Mie nu mi se pare deranjanta toata treaba asta si doar am constatat-o ca si o comportare anormala. Daca mi s-ar fi oprit si motorul cu siguranta m-ar fi deranjat. Tremuratul motorului se simte la relanti cu motorul rece dar asta e....mai asteptam solutia oficiala. Chiar am scris si eu la SKODA in Cehia si raspunsul a fost sec, adica sa sun la PORSCHE sa le spun problema....tra la la....si ca in curand va apare solutia la aceasta problema. Deci se pare ca stiau despre ce problema e vorba, cu toate ca nu am stiut sa le explic exact (in engleza) tot fenomenul. Acelasi motor este si pe Polo Happy. Oare au aceeasi problema? Caci daca e asa ma gandesc ca rezolvarea va veni de la VW si nu de la SKODA. Vom trai si 'om vedea. Mie imi e teama ca acest tremurici la rece sa nu afecteze altceva..tampoane ale motorului, etc.

In legatura cu "manifestarile" descrise, sub 20 de grade se comanda socul automat iar varierea turatiei odata cu incalzirea motorului e normala. Periculos pentru motor este oprirea motorului de catre rateurile din admisie care pot provoca "spargerea" filtrului de aer cu consecinte grave pentru motor. De aceea am recomandat benzina cu CO 98 pina la remedierea problemei.

In rest la skoda sau vw se poate scrie numai in engleza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Periculos pentru motor este oprirea motorului de catre rateurile din admisie care pot provoca "spargerea" filtrului de aer cu consecinte grave pentru motor.

:icon_thumright: :angry: ... mai detaliat please!!

:blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de obicei rateurile in admisie se datoreaza unui amestec sarac, cele din evacuare unui amestec bogat. Rateu in admisie la injectie cam greu, deoarece e specific alimentarii cu carburator (acolo au loc rateurile), nu zic ca nu e posibil, da mai rar. Mai nasoale alea in evacuare, ca sparg catalizatorul. Incearca si tu sa o turezi un pic la rece dupa pornire, sa o tii la 2000rpm, asha o pornire "old school", sa vezi ce zice.stati si va plangeti ca tremura la ralanti si mai moare in loc sa ii dati o talpa barbateasca, sa isi revina :banghead:

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de obicei rateurile in admisie se datoreaza unui amestec sarac, cele din evacuare unui amestec bogat. Rateu in admisie la injectie cam greu, deoarece e specific alimentarii cu carburator (acolo au loc rateurile), nu zic ca nu e posibil, da mai rar. Mai nasoale alea in evacuare, ca sparg catalizatorul. Incearca si tu sa o turezi un pic la rece dupa pornire, sa o tii la 2000rpm, asha o pornire "old school", sa vezi ce zice.stati si va plangeti ca tremura la ralanti si mai moare in loc sa ii dati o talpa barbateasca, sa isi revina :)

Exact asta e problema: la pornirea fara soc automat nu se limiteaza cantitatea de aer iar timpul de injectie este marit pentru a compensa. Din testele practice rezulta ca injectoarele rosii nu sunt capabile sa asigure alimentarea cu combustibil necesara pentru conditiile date, amestecul devine sarac iar motorul se opreste in acest fel.

Pt Blitz: am vazut ca ai "destule" cunostinte in domeniu...poate explici tu actiunea prafului asupra componentelor motoarelor...{:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:offtopic:

Gogule, vezi-ti de treaba ca nu se dau premii pentru numarul de posturi. Ti-am zis sa ne explici mai pe indelete ca tu ai venit cu ideea :somnmare:

Ai facut tu testele alea practice sau le-ai auzit la o discutie cu baietii la o bere?

Cheers.

P.S. rog un moderator sa stearga. Scuze, nu m-am putut abtine.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@gogu74: Chiar de ce nu ne explici cum si unde ai facut testele alea practice ? Lucrezi in vreun service ? Ar fi interesanta sursa informatiilor pentru a avea credibilitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.Fac abstractie de "glumele cu referire personala" si sunt de acord sa avem o intilnire unde sa bem o bere cu baietii pentru a mai discuta impresii si opinii...

2.Informatiile sunt direct de la teste efectuate in service binenteles ( eu nu detin aparatura de masura si stand de test )

3.In privinta injectoarelor s-a facut test de cantitate si s-a demonstrat ca cele rosii la acelasi timp de injectie "baga" o cantitate egala cu cele verzi.

4.Problema noastra comuna apare din cauza ( foarte probabila ) "jetului" mai bun la cele verzi si mai slab la cele rosii...este greu de demonstrat si e nevoie de test cu spray special...

5.Producatorul cunoaste f bine acest lucru dar cel mai probabil se va ajunge la o schimbare de soft pentru a "actiona" si dupa 20 de grade socul ....

Tinem legatura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • kthor changed the title to Probleme tehnice
  • vdragos a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!