Jump to content

Probleme tehnice


samo

Recommended Posts

salut!

am o fabia 1.2 HTP / 64 CP. O am de aproape 4 luni, 5600 km rulati. Am o problema cel putin bizara.

Problema este urmatoare: dimineata cand o pornesc [la rece, prima pornire doar si doar in anumite dimineti] porneste motorul la 1200 de turatii, sta un pic, scade la 500 aprox., masina tremura un pic, sare la 1800 turatii de vreo 2 ori, dupa care revine la 1200 si pot pleca linistit ca nu mai face nik [am urmarit]. Daca vreau sa plec din prima, o pornesc si am plecat, in parcarea mea dau mai intai cu spatele un pic si pe urma plec , E! problema e ca moare motoru la sigur dupa ce o scot din marsarier. deci de obicei astept sa isi fac nebunia asta si pe urma plec linistit. repet! NU este o problema regulata, apare doar in anumite dimineti [in jurul orei 7:30], NU apare decat la prima cheie. Problema si mai mare este ca nu imi apare nici un beculet in bord care sa imi indice ca ar fi o problema serioasa.

am fost cu ea la service, normal pentru ca incepusem sa ma gandesc ca poate nu e normala kestia si ce sa vezi?! toate testele indicau ca nu are nici o problema. au cautat intr`o lista dupa seria de sasiu sa vada daca nu cumva masina are un bug la soft si trebuie update. nu a fost cazul meu. deci toate testele OK. am lasat masina peste noapte ca sa vada si ei despre ce e vb. fireste ca la ei nu a facut. era in jurul orei 8:30-9:00 cand au pornit`o ei prima oara dar nu stiu daca asta conteaza. in final mi sa spus ca e posibil sa fie de la benzina... oare asa o fi?? vreau si alte opinii, vreau sa stiu daca a mai avut careva problema asta si cum a remediat`o? vreau sa stiu daca e normal... in concluzie astept opinii!

Multumesc anticipat

Link to post
Share on other sites
  • Replies 446
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 120 L

    94

  • BMA

    63

  • bestcopies

    34

  • godoroja

    29

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dupa ce termini rezervorul, incearca sa bagi benzina de 98 sau 100, si eu pateam fenomenul asta cu tremuriciul si turatiile fluctuante la pornire din cauza benzinei "carrera 95" nu dau numele firmei :icon_thumright:. Cum am trecut pe efix, instant n-am mai avut probleme.

Edited by saboteur
Link to post
Share on other sites

Aceiasi problema am avut-o si eu la 21k km. Mai aveam putina benzina in rezervor (cca 200km estimati) si a facut figura intr-o dimineata. Am facut plinul urgent si de atunci nimic. Voi puteti baga >95 in Fabie ?, De unde pun eu de cand am masina (MOL), pompele au o galma si nu intra in rezervor, doar cea de 95.

Link to post
Share on other sites

am avut si eu aceeasi problema cu a ta. identica !!!

doar ca masina mea are vreo 86000 km si am luat-o de 2 luni.

la fel plecam si eu cu ea diminieatza, dadeam cu spatele si apoi cand sa plec cu a 1-a se oprea motorul. ( dar eu nu plecam la 7:30, ci la 8 hi hi :icon_cheesygrin: ) Asa ca o lasam sa isi faca damblaua vreo 2-3 min. si apoi plecam.

mie mi s-a spus ca ar fi injectoarele de vina, asa ca am pus aditiv, dar in acelasi timp am pus si benzina mai buna-top99+ de la petrom (inainte bagam de 95). de atunci am mai alimetat de 2 ori tot cu top99+ si nu mi-a mai facut probleme.

asa ca, schimba benzina !

Link to post
Share on other sites

Stimati skodari ( cu motoare 1,2 htp )

Rolul principal pentru acest subiect cred ca este acela de incercare de rezolvare a problemei. Si eu "beneficiez" de aceasi problema si sunt cam dezamagit deoarece am trecut de la Logan la Skoda tocmai in ideea de a scapa de drumurile la service dupa ce inaintea Daciei am avut o skodita 120L care m-a servit excelent.

Deci toti skodarii cu motoare 1,2 HTP sunt rugati sa trimita pe acest subiect modul de pornire si consum instantaneu dimineata deoarece e posibil ca problema sa fie numai la anumite motoare recent fabricate.

Problema am studiat-o atent de aprox 2 luni de cind am cumparat automobilul nou. Am fost de citeva ori la service unde am schimbat de 2 zile senzorul de turatie motor, a fost resetat ECM iar acum sunt in "probe".

Simptome care trebuie urmarite :

1. Consum in crestere imediat dupa pornire (amestecul devine excesiv de bogat motorul se ineaca apoi se compenseaza electronic prin crestere de turatie )

2.Fenomenul apare in plaja de temperatura 20-25 de grade exterior.

3.Teava de esapament neagra de fum .

4.Pornire greoaie la temperaturi exterioare peste 35 de grade.

Specific faptul ca azi la temperatura de 16 grade motorul a pornit cu un consum de 1.6 instantaneu dupa care a scazut spre 0,7 in 20 de secunde mersul fiind foarte regulat la 1100 de rotatii/min , deci normal..!

Presupunerea ca benzina e de vina cade automat deoarece cu aceasi benzina Loganul a mers impecabil dimineata si motorul de 1,2 / 64 cp e din constructie proiectat sa functioneze si cu benzina Premium CO 95-98 si cu benzina Regular CO 90-91.

Skoda Fabia Combi 1,2 HTP

Mai 2007 ,1700 km

Link to post
Share on other sites

Si eu am aceeasi problema dar nu de fiecare data. Inca nu am fost la service cu ea sa faca verificare. Nu e un lucru f deranjant ,compensez cu o mika acelerare cat sa nu moara motorul si dupa aceea i-si revine.

Edited by holo
Link to post
Share on other sites

Masina mea la pornire sta 20 de secunde turata de zici ca e tampita dupa care scade INSTANT la turatia de 'relanti cald'. Ratiuni ecologice si antipoluare, scrie chiar in manual pe undeva.

Gogu, crezi ca exista o teava de esapament care nu e neagra la o masina frecata in oras? Eu ma indoiesc.

O alta observatie personala este ca toate masinile care le-am avut VAG porneau "mai greu" la cald.

Oare de ce aproape toti antevorbitorii de pe topic au observat imbunatatiri dupa ce au schimbat benzina? Faptul ca Loganul a mers cu aceeasi (?! cumparata in acelasi moment?) benzina si Fabia nu, nu este relevant, Logan are un complet alt sistem de management al motorului.

Daca masina nu are erori stocate, si comportamentul se schimba dupa schimbarea benzinei, ce rost mai au atatea griji? :)

Link to post
Share on other sites
Masina mea la pornire sta 20 de secunde turata de zici ca e tampita dupa care scade INSTANT la turatia de 'relanti cald'. Ratiuni ecologice si antipoluare, scrie chiar in manual pe undeva.

Gogu, crezi ca exista o teava de esapament care nu e neagra la o masina frecata in oras? Eu ma indoiesc.

O alta observatie personala este ca toate masinile care le-am avut VAG porneau "mai greu" la cald.

Oare de ce aproape toti antevorbitorii de pe topic au observat imbunatatiri dupa ce au schimbat benzina? Faptul ca Loganul a mers cu aceeasi (?! cumparata in acelasi moment?) benzina si Fabia nu, nu este relevant, Logan are un complet alt sistem de management al motorului.

Daca masina nu are erori stocate, si comportamentul se schimba dupa schimbarea benzinei, ce rost mai au atatea griji? :)

Pentru rvacaru

Raspunsuri:

1. Avem la locul de munca mai multe Dacii Logan fabricatie 2005, peste 20.000. km la bord toate , forjate si cu teava curata ca in prima zi... adica daca tragi cu degetul pe ele nu e negru.

2.Dupa ce mi-au schimbat senzorul de rotatie a pornit si la cald de la prima cheie.

3.Benzina luata si de taica-miu care are Logan si merge bine.

4.Tocmai asta e problema ca nu benzina e de vina ( asta incerc sa explic ) deoarece am luat de la mai multe benzinarii si diferite CO 95,98,100 iar comportamentul nu s-a schimbat la pornire dimineata.

Astazi a fost prima zi de cind am luat masina cind a pornit si a mers normal dimineata.

Sper sa mai scrie si alti skodari cum e comportamentul la acelasi motor dimineata caci suspectez o defectiune de versiune de soft in sensul ca la valori de temp ext intre 20-25 managementul motor sa nu fie cel corect.

In orice caz functionarea motorului nu e normala daca exista probleme identice pe alte motoare 1,2 HTP, bila neagra pt VW dar sunt sigur ca poate fi rezolvata problema, chestiune de timp.

Link to post
Share on other sites

Revin cu lamuriri

Astazi la intoarcere de la serviciu in conditii de temp exterioara 26,5 grade motorul a pornit cu un consum de

2,1 instant , a urcat apoi la 2,6 , s-a turat la 1900 de ture apoi s-a redus consumul la 1,6 in interval de 20 de sec.

Este in primul rind confirmarea ca nu este benzina de vina.

Poate fi ceva in strinsa legatura cu temperatura exterioara foarte probabil software ( si cei de la Dacia au avut asemenea probleme dupa care au rechemat o serie de masini in service pt reprogramare ) sau o piesa defecta.

Oricum studiez manualul pentru a intelege modul de functionare apoi mai revin cu amanunte.

Teoretic vorbind la temp de 26 de grade la pornire trebuie sa se comande putin clapeta de soc; in conditiile in care nu se comanda, injectia compenseaza prin cantitate mare de combustibil apoi sonda lambda detecteaza in gazele de evacuare modul incorect de functionare si se comanda turarea automata a motorului ...acesta e procesul banuit de mine

Persoanele care cunosc in amanunt f bine modul de functionare si comanda electronica a motorului sunt rugate sa explice si sa (ne) dea un sfat in aceasta privinta.

Link to post
Share on other sites

Dragi skodari,

In primul rand vreau sa imi cer scuze pentru absenta, dar am fost ocupat si YUPY :rolleyes: cred ca am rezolvat problema.

Deci ca sa stie cei care au problema asemanatoare [tin sa aduc aminte faptul ca nu mi se aprindea in bord nici un beculetz].

Astazi am ajuns in service la skoda, era mai liber si m`au lasat inauntru, am intalnit si un mecanic ff de treaba care m-a facut

sa inteleg un pic problema. Problema era din soft, mi`a conectat masina la un calculator din ala de`al lor, s`a uitat si la

Engine Electronics [sau ceva de genu] a gasit un Update. A dat drumu la program, mi`a sters soft`ul vechi si l`a instalat pe asta nou.

Treaba in sine a durat 15 minute. Mi`a explicat de ce nu mi se aprindea becu in bord - "Daca motorul este tinut intre anumiti parametri

de functionare si nu afecteaza starea lui de functionare nu se aprinde becu". Cred eu totusi ca asta este o problema destul de

"sesizabila", avand in vedere faptul ca turatiile imi scadeau la 500 si tremura toata masina... Dar probabil ca si parametri sau limitele

intre care beculetul nu se aprindea erau modificate sau cine stie.... ideea e ca am reusit sa rezolv problema zic eu, voi vedea in diminetile

ce urmeaza, dar sunt sigur ca s-a rezolvat. L`am convins sa se uite pe shustache pentru ca il cunosteam si + azi de dimineata inainte

sa ma duc la ei am filmat pe telefon treaba si m`au luat in serios. Parerea mea e sa faceti la fel , ca daca nu e sesizata de ei din calculator

cum de altfel a fost si la mine prima oara [nu o fi observat update`u tipu respectiv] o sa platiti faptul ca nu s-a confirmat problema cu

care v`ati dus la ei. Filmati sau ceva de genu si duceti`va la service sa va faca update`u.

Multa bafta in continuare si sosele libere!

PS: daca va ganditi ca nu va deranjeaza faptul ca tre sa asteptati un pic de dimineata cand plecati, sau va e prea lene,

eu va zic ca nu e o chestie de neglijat si + Ce faceti la iarna?!

Link to post
Share on other sites

Salutari.Interesanta chestia cu update-ul...Uite eu am motor de 1,4 mpi pe fabia si vreau sa spun ca si eu patesc acelasi fenomen!De cca 8 luni iau benzina doar Mol 95 si totusi cand si cand apare fenomenul!Fara beculete aprinse in bord!Indiferent de ora de pornire a masinii:uneori dimineata merge ceas si la ora 15 o apuca dracusorii...fenomenul nu pare sa aiba legatura cu ora de pornire , poate doar cu temperatura exterioara.De o saptamana merge ceas!M-am gandit si eu la injectoare , dar cred ca este o problema de soft!Astept sa vad ce mai spuneti voi si dupa aceea ma decid!Mai va spun ca motorul meu are 50kw ,AQW, si i-ul de la mpi este rosu!Cica este mai puternic decat nu stiu ce versiune!Desi in talon sunt trecuti 50kw!Ar mai fi ceva:masina am adus-o din Germania anul trecut si in cartea service (pana la 78 000 km) nu era trecut nimic special...

@samo

in ce oras ai fost le service?Eusunt din Aiud si trebuie sa merg la Cluj sau Tg.Mures...Oare se stiu baietii?

Link to post
Share on other sites

1. Si eu sunt de parere ca defectul e din soft 90% dar mie nu mi-au facut decit o resetare si atit cu VAG-ul , si nu

s-a modificat nimic...

2. Samo lumineaza-ne si pe noi unde ai fost in Buc sau in alt oras si ce up-date de soft ti-au bagat ( daca stii ) ca e

posibil sa fii aparut acum ...; eu am fost acum o sapt la Brady in Buc si nu cred ca aveau up-date-ul respectiv.

3. Te rog sa scrii daca s-a schimbat ceva la porniri si in special sa urmaresti consumul instantaneu la pornire ce valori

are.

4. Azi dimineata la aceasi ora in aceleasi conditii de clima am pornit si eu skodita si un vecin cu motor 1,2 HTP :

- a mea a pornit cu 2,1 instant si greu a scazut la 1,5

- a vecinului a pornit cu 1,5 si a scazut imediat spre 0,8

Concluzii : Motorul vecinului are 3 ani deci alta versiune BMD probabil si alt soft, mergea impecabil . Poate fi si alta explicatie dar sa ma contrazica specialistii daca stiu : motorul meu are 1700 si nu "s-a lasat" ca unul care are 3 ani...

fortele de frecare sunt mai mari dar diferenta e cam mare dupa 10 sec de la pornire diferenta e de 100 % la consum instant.!

Asteptam vesti de la samo caci trebuie sa-i dam de cap pina la urma.

Link to post
Share on other sites

Sal.

Am revenit cu vesti noi: NU MAI FACE!! Ieri am crezut ca o sa fac dar nu a fost asa, a scazut pe la 900 de turatii de la 1100 cat avea si a crescut pana la 1400-1500, deci sunt foarte multumit. Azi nu a mai facut deloc, a ramas constant la 1100 de turatii.

Pt Gogu -> Sunt din Ploiesti si am fost la Mobel Auto [lucrez aici de curand si sunt la logistica]. La consumul instant nu prea ma uit, mi se pare putin relevant, dar in problema asta o sa ma uit si o sa va anunt. maine dimineata ma uit si va spun.

In legatura cu update`ul care mi`a fost facut stiu ca Era la Engine Electronics [la categoria asta], dar nu stiu exact ce update era... imi pare rau, dar presupun ca daca aveti aceeasi problema o sa fie acelasi update.

Pt Zamfi -> Ma indoiesc ca se cunosc astia de la service... dar sper sa ai noroc si sa te rezolve cei de acolo.

Sosele libere

Link to post
Share on other sites

SAMO: Cat te-a costat update-ul. Mi s-a recomandat si mie sa-l fac si m-ar interesa cat te-a costat si daca ti-a mai trebuit vreun cod ceva (cel de pe eticheta de plastic: asa mi s-a spus ca-mi trebuie si acel cod).

Link to post
Share on other sites

cmircea : ca sa fiu sincer, am bagat`o pe najpa in service, fara comanda, fara nimic... i`am aratat mecanicului ce am filmat de dimineata ["fenomenul"] s-a uitat si mi`a zis sa o bag in service sa vada daca nu cumva are vre`un update. A avut update, l`am instalat si am plecat. Simplu ca buna`ziua! Acuma io sunt convins ca tu cand te duci la service o sa le zici ce problema ai, ei o sa deschida o comanda si daca se confirma problema [daca ai update la soft] nu platesti nimic [daca e in garantie]; dar daca problema care o ai nu se confirma atunci platesti faptul ca ei ti`au inspectat masina [la mine prima oara a fost 50 RON rotunjit.] . Daca masina e noua si iti face update`u, nu platesti nimic, daca nu... nu ma pricep... In legatura cu eticheta de plastic stiu sigur ca nu iti trebuie. Eticheta iti trebuie doar atunci cand vrei sa schimbi contactul cu totu [pierzi o cheie... iti fura cineva o cheie... cazuri de genu asta], la astfel de operatiune iti trebuie talonul si planul de service.

multa bafta!

Edited by samo
Link to post
Share on other sites

Samo merci mult de tot

O sa merg sa fac si eu up-date ul si sa vad cum merge . Te astept cu indicatorii privind consumul instantaneu la pornire.

Blitz merci pentru sfatul cu regulatorul ; o sa verific

P.S. Am alimentat cu benz mol CO98 eu 5 si figura se mentine deci nu mai dati vina pe combustibil in acest caz .Eu eram sigur ca nu are prea mare influenta benzina caci am luat din mai multe locuri si comportamentul nu difera sesizabil.

Link to post
Share on other sites

Fabia 1,2 HTP BME, de pe 27 martie. 3100km la bord. Aceeasi problema.

Pornesc motorul, turatia pe la 1100 RPM. Dupa 15 secunde motorul se tureaza o singura data pe la 1500 si apoi revine la 1100 si dupa vre-un minut scade la 800 RPM.

Ce am observat: cand temperatura este mai mare dimineata, face faza cu turatia. In unele zile mai racoroase pornit direct la 800RMP - nu stiu de ce. Aviz celor ce alimenteaza cu Efix - am pus o singura data Efix 95 si a doua zi cand am pornit motorul am sesizat exact ce spuneati voi - trepidatie si scaderea brusca a turatie, turatie fluctuanta cam vreo 2 minute. Alimentez curent numai MOL 95 si in afara de o singura accelerare nu am alte probleme, nici de putere la ponirea de pe loc. Am jurat ca nu mai pun Efix. Credeti ca ar trebui sa merg si eu la service cu masina? E ceva alarmant sau sa ignor problema? Bine ca am garantie... Maine am sa urmaresc consumul instant la pornire. Cat este valoarea normala?

Link to post
Share on other sites

Pt Bestcopies : parerea mea e ca daca scade doar pana la 800 nu e chiar asa nasol.... la mine scadea pana la 500 si tremura masina destul de rau... nu stiu ce sa zic... Repet: Daca te duci la service si zici ce problema ai si nu se confirma PLATESTI. Daca nu esti sigur si nu te dau banii afara .... nu stiu....

Faza cu benzina: De obicei alimentam de la mol 98 sau 95, pe care pompa puneam mana mai repede si cateodata mai puneam si de la Petrom, Rompetrol, OMV, nu prea dadeam importanta. Cand am fost la service, ultima oara alimentasem de la MOL premium 98 si a facut figuri, ei mi`au zis sa bag de la o singura statie [firma]... am intrebat cativa prieteni tot cu fabia si acelasi motor, ei bagau de la Rompetrol numai efix... Asa am facut si io, am lasat sa ajunga pe rosu si am mai mers nintel si pe urma am facut plinu cu efix... problema nu a disparut si mai mult, mi`a crescut consumul.... am intrebat pe cineva mai priceput si mi`a spus ca e foarte aditivata si ca de aia consuma asa mult. De atunci bag numai de la MOL aia de 95. Dupa ce mi`au facut chestia cu Update`ul, a disparut problema si + a scazut consumul. Inainte am reusit sa scot la drum intins si cu viteza de croaziera constanta [80 km/h ca sa vad cat consuma cel mai putin] 5.1L/100km cu 3 insi in masina. Acum a scazut la 4.9 L/100km cu 4 in masina... Trageti voi concluziile.

Multa bafta

Link to post
Share on other sites
Fabia 1,2 HTP BME, de pe 27 martie. 3100km la bord. Aceeasi problema.

Pornesc motorul, turatia pe la 1100 RPM. Dupa 15 secunde motorul se tureaza o singura data pe la 1500 si apoi revine la 1100 si dupa vre-un minut scade la 800 RPM.

Ce am observat: cand temperatura este mai mare dimineata, face faza cu turatia. In unele zile mai racoroase pornit direct la 800RMP - nu stiu de ce. Aviz celor ce alimenteaza cu Efix - am pus o singura data Efix 95 si a doua zi cand am pornit motorul am sesizat exact ce spuneati voi - trepidatie si scaderea brusca a turatie, turatie fluctuanta cam vreo 2 minute. Alimentez curent numai MOL 95 si in afara de o singura accelerare nu am alte probleme, nici de putere la ponirea de pe loc. Am jurat ca nu mai pun Efix. Credeti ca ar trebui sa merg si eu la service cu masina? E ceva alarmant sau sa ignor problema? Bine ca am garantie... Maine am sa urmaresc consumul instant la pornire. Cat este valoarea normala?

Concluzii si opinii :

1. Am urmarit f atent problema pt aceste motoare montate in diferite marci de masini si comportamentul e acelasi , sesizabil mai mult sau mai putin de soferi in functie de experienta.

2. Fenomenul se produce DOAR IN PLAJA DE TEMP EXTERIOARA indicata de senzorul din comp de bord ~ 20-26 de grade.

La temp mai mici de 20 motoarele merg excelent pornesc la 800-900 rot/min consum instant 1,5 in scadere, si mers foarte regulat. La temp in interval 26-33 motoarele pornesc cu consum 2,1 mers regulat si 1100 rot/min in scadere ambele. La temp peste 33 consumul se porneste cu 1,2 instant si ~1000 rot/min mers regulat , in scadere ambele .

Intervalul cel mai problematic este 20-26 cu manifestarile de mai sus descrise : "Pornesc motorul, turatia pe la 1100 RPM. Dupa 15 secunde motorul se tureaza o singura data pe la 1500 si apoi revine la 1100 si dupa vre-un minut scade la 800 RPM."

Deci in logica noastra cu cit temp creste cu atit consumul si implicit turatia scad. In LOGICA MOTORULUI E....ALTFEL.

Este forte putin probabil ca o piesa sa fie defecta in atitea cazuri si pe diferite tipuri de masini (VW,SKODA,SEAT ).

Varianta cea mai plauzibila este DEFECT DE SOFT adica : in functie de informatiile primite de la diferiti senzori si in functie de SETARI PRESTABILITE PRIN SOFT DE PROGRAMARE SPECIFIC motorul functioneaza bine sau rau .

In functie de temp lichid de racire la pornire se comanda anumite deschideri,inchideri,timp de injectie...etc AICI e buba : SETARILE PRESTABILITE DIN SOFT comanda gresit: soc automat dezactivat peste 20 de grade si timpi de injectie mariti ...rezulta consum mare la pornire si la plecare de pe loc imediat dupa pornire motorul "moare" ( ca atunci cind nu tragi socul la masini mai vechi nu merge --si vara trebuie tras 1/4 sau 1/2 la pornire )

In astea 15 sec de la pornire sondele lambda si alti senzori transmit la ECU : avarie adica detonatii, amestec incorect de benzina ,turatie anormala....apoi ECU actioneaza socul automat si scade timpul de injectie adica se revine la normalitate.

Cam asta e procesul...si parca imi vine sa pun un buton de tras socul ..! ca m-am saturat deja .

Ma intreb , oare programatorii de la VW nu au avut o masina cu soc ca sa stie ca se trage si la peste 20 de grade putin ?

E posibil sa fie baieti tineri si n-au apucat saracii...

3.Se pare ca deocamdata nu exista un up-date de soft care sa rezolve problema . Inclusiv lui Samo i-a mai facut figura dupa cum a zis el parca duminica.

4.Cind mergi cu masina la service ei stiu figura iar din VAG corecteaza parametrii si daca nu ai inregistrarea cum face ,platesti taxa de constatare...ca masina merge bine la ei...!

Dar hai sa facem ceva ca sa o rezolvam. In primul rind specialistii care au avut de a face cu VAG-VAS sunt rugati sa ne dea un sfat : ce se poate modifica din OAM-ul VAG-ului si ce nu.

Din soft de administrare, mentenanta si diagnostic se pot face unele schimbari. Daca se poate face ca sa fie mentinuti parametrii de la temp mai mici 10-20 la temp 20-30 cu mici mofdificari de deschidere clapeta si timp de injectie,problema e rezolvata.

Daca nu trebuie reprogramat sau up-date cu soft facut de niste baieti mai destepti.

Personal nu cred ca la service e rea-vointa , cred ca nu se poate face ca altfel iti fac setarile si OK. Asteapta si ei o rezolvare de la Skoda...

Primul pas e sa mergeti la service cu dovada ( filmulet pe stick sau cd -dvd in format necompresat ,necodat , adica sa poata fi citit de un media player normal fara codec-uri instalate pe PC ) iar ei trimit mai departe dovada .

Al doilea pas e sa trimitem aceste filmulete ( se poate si compresate mpeg 2 sau 4 ) la Skoda cit mai multi si cu explicatiile de rigoare in engleza. Site www.skoda.ch de la mama lui.

Cu cit trimitem mai multi vor remedia mai repede problema...

In rest sa auzim de bine ca m-am saturat de drumuri la service si parca duc dorul vechii mele skodite 120L care nu a vazut service-ul . Daca nu ar fi garantia m-as apuca sa o "doftoricesc" si p'asta dar zici ca e masina noua si tre sa mearga bine...

Link to post
Share on other sites

gogu sa stii ca ai dreptate... problema e ca eu am filmuletu filmat pe telefon, e in format din ala 3GP sau ceva de genu. sa caut un program si sa il schimb in avi?! sau in ce zici ca ar fi mai bine?

In legatura cu consumul de dimineata: am urmarit azi si a pornit la 2.1, a variat intre 2.0 si 2.5 dupa care a inceput sa scada ceva mai repede si s`a cam oprit la 1.5... cred ca poate ar mai fi scazut dar nu am mai asteptat. Nu stiu cum facea inainte , ca sa zic ca am cu ce compara... ce am mai citit pe aici am inteles ca nu tre sa sara de 2.1. La mine a ajuns la 2.5 cand s`a turat singura pana pe la 1500 de turatii, in rest nimic deosebit.

Haideti sa facem cum a zis gogu si sa ii bombardam pe cei de la Skoda cu mail`uri ca sa rezolve problema odata. Din punctu meu de vedere treaba la mine e rezolvata, adica eu unu sunt multumit, nu stiu daca e normal sau nu, dar daca reusim sa ii grabim sa bage un update care sa rezolve problema integral o sa il bag si pe acela.

Link to post
Share on other sites

Raspunsuri :

1.Folositi pt decodare si salvare film din telefon,aparat foto,camera..etc.. Virtual Dub : un link pt descarcare http://prdownloads.sourceforge.net/virtual....2.zip?download ( trebuie instalate device-urile in PC cu cd-ul original binenteles inainte )

2.Format recomandat de salvare :Microsoft video 1 ( pt service ) sunet mpeg 3.

3.Daca avet alte softuri se poate salva in avi simplu

4.Modul de functionare e identic si la motorul lui samo deci ultima versiune de soft disponibila in service-uri nu rezolva problema. Se pare ca si ei asteapta o noua versiune care sa rezolve hiba dar se misca greu cei de la SKODA. Sa vedem partea buna a lucrurilor adica nu e nimic defect ca piesa fizica. In rest pt ca sa-i grabim trebuie sa fie mai multe reclamatii...

5.Asta e unul din dezavantajele motoarelor moderne ( nu poti sa intervii pe partea de soft-management ) ca la carburatoare unde schimbai piesa si gata. Daca aveam acces la soft cred ca intr-un week-end rezolvam problema cu tot cu teste dar la o uzina lucrurile stau altfel : trebuie verificat ,aprobat,testat,andurat multi km in toate conditiile de clima...etc..apoi se foloseste efectiv pe automobile.

Link to post
Share on other sites

Am fost la cei de la Bacau si mi-au facut update-ul la softul de pe ECU. Am doua zile de cand mi l-au facut. Ce am observat. Dimineata porneste foarte usor, relanti stabil pe la 1000 ture dupa care incepe sa scada lin, fara fluctuatii. Dupa ce motorul se incalzeste consum instantaneu la relanti 0,7- 0,8 ( fata de 0,8- 0,9 cat aveam inainte). Deci problema relantiului fluctuant s-a rezolvat. Mi-au spus sa merg o perioada asa sa vad cum se comporta si apoi sa vin sa-mi mai faca un inca un update cu un soft mai nou care abia l-au primit. Am facut ieri un drum pana la Bucuresti dus- intors (700 Km) si consumul mediu a fost 5,1 cu AC pornit si doua persoane in masina. Am sa mai vad cum se comporta si am sa va tin la curent.

Link to post
Share on other sites

5.1 cu AC pornit ? :banghead:

Ai mers cu 60 tot drumul?

Link to post
Share on other sites
  • kthor changed the title to Probleme tehnice
  • vdragos locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri