Jump to content

Sonda lambda


lbanias
 Share

Postare recomandată

Ce benzina folosesti? Masina ta cred ca este EURO 4. Esti sigur ca benzina folosita respecta normele EURO 4? Chiar si asa nu ar trebui sa se strice asa repede sonda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

he he he

imi aduc aminte nu cu mare placere de peripetiile cu masina anterioara legate de sonda

deci ... sonda se poate defecta insa daca e asa de des poti trage alte concluzii - un amestec incorect care aduce pe sonda un anumit tip de substanta care distruge elementul de zirconiu din sonda - un test al gazelor de esapament te-ar putea lamuri asupra bunei functionari a motorului - un amestec incorect duce la defectarea sondei dar si la deteriorarea catalizatorului.

Pina acum s-a incercat doar remesierea defectului insa trebuie investigata cauza!!!

Pina nu afli ce nu e bine pe partea de admisie (aer - vezi debitmetrul, clapeta de acceleratie - sau benzina - vezi pompa de benzina, injectoarele, filtru samd) nu prea o sa scapi de efect. Vezi aici cum arata un senzor defect dintr-o anumita cauza : http://www.lambdasensor.com/main/mfaults.htm

Ce alte simptome are masina?

Ai grija ca nu toate defectele pot fi evidentiate la o testare electronica! Mai ales daca aparatul de testare este unul general si nu VAG/VAS. Trebuie putina (sau mai multa, dupa caz) intuitie/experienta din partea celui care incearca sa remedieze problema. Cauta pe forum ca mai sunt citeva discuti legate de sonda.

Sau da mai multe detalii si incercam sa ne dam cu parerea fara a avea pretentii de specialisti - doar din experienta acumulata pe pielea noastra.

Modificat de wwww
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e ok sa schimbi 3 sonde pe banii tai. Sint de acord cu faptul ca prima o schimbi pe banii tai, dar urmatoarele doua ar fi trebuit sa le schimbi pe garantie. Daca s-au defectat inca doua inseamna ca service-ul nu si-a facut treaba ca lumea, si nu a descoperit adevarata cauza pentru care se defecteaza sondele, si trebuie sa-si asume responsabilitatea pentru eroare.

Asta presupunind ca pui benzina ok in masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi daca la service respecta asta:

"The new oxygen sensor may have a rubber or plastic cap over the threaded area. Remove this cap before installing the oxygen sensor.

NOTE: The threads of the oxygen sensor are coated with a special anti-seize compound that allows for easy removal. Do not remove this coating. Also take care not to get any of this anti-seize on the sensor's tip or damage to the sensor may occur."

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca un prieten de-al meu are aceeasi problema cu tine , insa el a schimbat toata evacuarea si deaia i se strica . Si cei de la service i-au spus ca de la evacuare e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca problema vine de la catalizator care e infundat, inbacsit, etc.

Ce fel de sonda e ? E modelul cu element de incalzire??. Daca da e posibil sa fie o problema cu releul care o alimenteaza sau ECU.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

In timp ce mergeam mi s-a aprins martorul EPC din bord. Am oprit motorul, am pus contactul si martorul EPC a ramas aprins (inainte de acest eveniment se stingea). Dupa ce am pornit motorul, EPC-ul s-a stins. O scanare cu VAG-COM-ul mi-a aratat urmatoarea eroare.:

17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S2: Open Circuit

P1118 - 35-00 - -

Citind mai multe topic-uri am inteles ca ar fi vorba de senzorul post-cat (cel care monitorizeaza functionarea catalizatorului) si ca nefunctionarea lui nu afecteaza buna functionare a motorului. Din mesaj mi-am zis ca o fi vreun fir desfacut si rezistenta de incalzire a sensorului nu e alimentata. M-am bagat sub masina am desfacut protectia de plastic in care sunt prinse cele doua mufe ale sondelor lambda si am verificat mufa maronie a sondei post-cat. Firele par a fi ok, o masurare cu voltmetru a pinilor 1-2 a mufei dinspre ECU cu contactul pus a dat 4.85 V, iar cu motorul pornit a dat 14.5 V. Mi se pare ciudata diferenta asta de tensiune, nu trebuia sa fie in ambele cazuri in jur de 12 V? Dar macar firele astea nu par intrerupte.

Am masurat cu ohmmetru pinii 1-2 a mufei sensorului (care sunt legaturile pentru incalzire) si mi-a dat 1ohm (cu motorul oprit). Cu motorul pornit, rezistenta masurata a fost 10 ohmi (diferenta iarasi mi se pare ciudata). Mentionez ca toata investigatia am facut-o cu motorul rece.

Poate sa ma lumineze cineva care este problema, sau ma paste o schimbare de sensor care e destul de scump (7-8 milioane) si ce e mai deranjant e ca am doar 33000 km cu masina :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sonda originala gasesti pe la 600RON, una compatibila si cu aceeasi mufa pe la 350RON (vezi BERU) iar fara mufa chiar sub 300RON. Iti recomand una cu mufa.

Elementul de incalzire are rolul de a aduce sonda in parametrii de functionare cit mai repede - sonda ar trebui sa functioneze OK chiar si fara acest element (insa e posibil sa iti ramina EPC aprins) dar dupa un interval mai mare de timp (dupa ce se incalzeste motorul).

Daca s-a stricat elementul de incalzire e OK (cel mai mic rau dintre 2 rele) insa daca s-a dus elementul sensibil atunci ar trebui sa te intrebi de ce. La cealaltta masina am schimbat sonda la 185KKm si asta din cauza unei agonii de citeva luni cu o pompa de benzia care mergea cam la 80% din capacitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am un prieten cu o skoda 16 benzina, a adus-o acum o luna din germania de langa hamburg. de pe la paassau s-a aprins becul in bord si a mers cu ea pana in romania la braila. adica 2000 km si nu a fost nici o problema. oricum preturile erau : una 380 ron alta 500 ron ca avea doua o sonda inainte si una dupa catalizator

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am un prieten cu o astra 1.6 in 2 usi care a incercat sa se tina dup mine pe autostrada soarelui si la un hop i s-a aprins semnul ala galben care arata ca si un motor iar in carte scrie sonda lambda defecta sau catalizator infundat asa ca s-a dat de ceasul mortii sa o repare si toti ii spuneau ca o sa-l coste de o s-l usuce, dar un mecanic mai batran l-a pus sa scoata borna bateriei si sa o puna la loc, s-a stins becul si stins a ramas de 3 luni si pana akuma.

asa ca rugati pe cineva cu interfata sa isi bage laptop-ul in masinile voastre si sa stearga eroarea, daca se aprinde imediat becul cautati mai departe pt ca este posibil sa fi dat talpa sau sa fi pus pus un combustibil lungit cu gaz de la peco si sa fi scos masina noxe moment in care sonda a raportat si calculatorul tine minte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

AM MAI POSTAT DATA ACEST MESAJ IN ALTA PARTE A FORUMULUI

Am facut diagnoza la un vw polo 1,4 benzina si acesta a fost rezultatul. Poate cineva sa imi spuna care ar fi problema sau sa ii zic la individ sa isi schimbe sonda?

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 036 906 034 D

Component: MARELLI 4LV 3979

Coding: 00031

Shop #: WSC 31414

5 Faults Found:

17524 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Open Circuit

P1116 - 35-00 - -

17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S2: Open Circuit

P1118 - 35-00 - -

17513 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S2: Heating Circuit Short to Plus

P1105 - 35-00 - -

17604 - Oxygen (Lambda) Sensor Heater Circuit: B1 S1: Electrical Malfunction

P1196 - 35-00 - -

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer - aceasta eroare cred ca ii din cauza ca am incercat sa pornesc motorul cu mufa pusa

P1570 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: 0010 0101

i-am facut un log in mers ... nu stiu daca intereseaza pe cineva dar daca trebuie il voi posta si pe acela.

Masinile cu injectie K-Jetronic au sonda lambda? Pe schema nu am vazut asa ceva. Poate spun prostii, poate nu ar trebui sa fie acolo, dar presupun ca ar trebui sa fie, pentru ca are legatura cu ameste cul aer-benzina.

Multumesc.

NU AU SONDA LAMBDA (din cate stiu si am vazut eu)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in urma constatarii unor pierderi treptate de putere, a unui consum ceva mai ridicat de benzina si a aprinderii frecventa a "check engine" am efectuat o diagnoza intr-un service. concluzia a fost ca este sonda lambda defecta. rezolvarea: simplu, schima sonda.

dupa ce am citit in acest topic am inteles ca nu este obligatoiu ca sonda sa fie defecta ca masina sa se manifeste asa.

acu ceva timp l-a rugat pe colegul istef sa ma ajute cu o scanare cu vagcom si mi-a dat urmatoarea eroare: 16517 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Response too Slow

P0133 - 35-00 - -

deci iarasi o chestie care indica o defectiune a sondei.

cum as putea verifica daca trebuie schimbata sonda, care sonda e de vina (am inteles ca sunt 2, una inainte de catalizator, una dupa)?

unde este localizata concret aceasta sonda? m-as uita putin la ea poate e doar un contact aiurea sau ceva.

masina are 100100 km reali si pana de curand nu am avut probleme.

cod motor: AZD

Modificat de Pedro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scoate mufa de la sonda de dinainte de catalizator da cu spray WD 40 si pune-o la loc . Fa la fel si la cealalta sonda lambda.

Poti masura sonda lambda. Modelul cu 3 fire are 2 fire pt incalzirea unui filament si un fir e practic al sondei lambda. Trebuie sa masori tensiunea fata de masa pe acel fir. Trebuie sa aiba cam 0,7-0,8 V la relanti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema rezolvata.......

o siguranta arsa plus o stergere a erori din calculator ... simplu si banal .... = rezolvarea problemei. Am sa ii mai fac o diagnoza dupa 2 zile (aprox 100 km) sa vad daca mai apare.... (sper sa nu)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 Faults Found:

17604 - Oxygen (Lambda) Sensor Heater Circuit: B1 S1: Electrical Malfunction

P1196 - 35-10 - - - Intermittent

17591 - Linear O2 Sensor; Reference Voltage: Short to Plus

P1183 - 35-10 - - - Intermittent

astea ar fi erorile mele. e dusa sonda? daca da, care din ele? eu banuiesc a fi prima, cea dinaintea catalizatorului. voi ce parere aveti?

l.e: am tot cautat pe net si am gasit si urmatoarea posibilitate: firele la sonda sa fie legate gresit.

ideea e ca in vara i-am schimbat distributia si in service nu am fost eu pt ca aveam permisul suspendat. a fost tatal meu care a lasat masina acolo 1-2 zile. la demontarea distributiei ma gandesc ca ar fi putut demonta (daca nu chiar inlocui cu una defecta) si sonda lambda. am constatat o aprindere a check engine dupa aceasta operatiune si ma intrebam cum pot verifica daca firele sunt legate corect. un dyi ar fi exceent. am vazut eu asa aproximativ cam pe unde e sonda dar e destul de dificil de ajuns prin zona. vreo idee?

Modificat de Pedro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17604 - Oxygen (Lambda) Sensor Heater Circuit: B1 S1 (bank 1 sensor 1): Electrical Malfunction

Sonda lambda 1,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca montez singur sonda lambda, e nevoie de o recalibrare sau ceva cu VAG-Com?

Multumesc

Eu mi-am schimbat-o acum o luna dar la service

Cred ca trebuie sa iti stearga erorile din calculator ca in rest este foate simplu, se scoate o mufa si se desfileteaza sonda si se inlocuieste cu cealalta(cu conditia sa aiba aceeasi serie)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte curios este si ca am smucituri si simt ca masina nu dezvolta putere... care ar insemna poate amestec sarac, nu? Amestecul bogat nu inseamna putere si consum mare? Consum am mare, dar putere nu :)

Cum se verifica functionarea EGR ?

Exact aceleasi simptome le-am avut si eu care le ai si tu dar eu am ajuns intr-o stare jalnica:dimineata i-mi murea motorul(sonda defecta dadea date eronate la calculator si-l innebunea)iar dupa aceea tragea sacadat pana o acceleram calumea si consumul bineinteles creste din ce in ce mai mult

Am deconectat sonda si am constatat ca are 5 FIRE !

Pentru ce e folosit al 5lea? Stiam ca sunt cu 1,2,3,4...

Sonda inainte de catalizator(principala)este prevazuta cu o mufa cu 5 picioare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi am avut ceva timp la dispozitie si am dat fuga in service. cand sa comand piesa, stupoare: pt cod motor AZD apare o singura sonda lambda.

dupa cum se vede, la scanare apar 2 sonde. pana la urma cate sonde lambda am pe masina si care trebuie schimbata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze dar, unde "se vad" 2 sonde la scanare? Nu acesta este rezultatul scanarii la care faci referire?

17604 - Oxygen (Lambda) Sensor Heater Circuit: B1 S1: Electrical Malfunction

P1196 - 35-10 - - - Intermittent

17591 - Linear O2 Sensor; Reference Voltage: Short to Plus

P1183 - 35-10 - - - Intermittent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ba da, asta e scanarea..

e o singura sonda?

eu nu prea ma pricep si nu mi-am facut singur scanarea pt ca nu am interfata, dar am inteles ca e vb de doua sonde.

pana la urma e numai una?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

am si eu o rugaminte: am un POLO 6N2 1.4i si i-am facut de curand testarea cu VAG-COM - ul la un prieten. O sa postez aici ce am obtinut:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 036 906 034 D

Component and/or Version: MARELLI 4LV 3979

Software Coding: 00031

Work Shop Code: WSC 31414

5 Faults Found:

17524 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Open Circuit

P1116 - 35-00 - -

17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S2: Open Circuit

P1118 - 35-00 - -

17513 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S2: Heating Circuit Short to Plus

P1105 - 35-00 - -

17604 - Oxygen (Lambda) Sensor Heater Circuit: B1 S1: Electrical Malfunction

P1196 - 35-00 - -

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

P1570 - 35-10 - - - Intermittent

Ultima eroare este de la faptul ca am incercat sa pornesc motorul cu interfata pe masina.

Stie cineva sa faca o interpretare a acestor date?

Dupa testare am sters erorile din memorie, am facut o tura cu masina si la o noua testare totul a fost OK, nu mai aveam nici o eroare.

In ziua urmatoare, am facut testul si erorile mi-au aparut iar...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!