Jump to content

Pro/contra GPL la motoare otto VW


SAlex
 Share

Postare recomandată

de cand am pus instalatia mi-am tinut o evidenta la costuri astfel:

-la 4200 km parcursi pe gaz am cheltuit 950 lei pentru 420 l gaz, unde gazul l-am cumparat la preturi intre 2-2,4 lei.

-la 4200 km daca i-as fi parcurs pe benzina cu un consum mediu de 10% as fi consumat 420 l benzina care ar fi costat cca 1850 lei,

in concluzie in 4200 km am economisit 900 lei si am mers la jumatate din pret, peste inca 8000 km instalatia va fi amortizata si se va dovedi a fi o investitie profitabila.

Ee...mai pune la socoteala si "putinul" acela de benzina pe care il consumi inevitabil :) . Oricum, una peste alta, merita GPL-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai dreptate, in aproape 2 luni am mai consumat si vreo 10-15 l de benzina cu pornirile :vwrullz:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citind pe diferite forumuri straine am gasit referiri la faptul ca mapa de injectie pe benzina se modifica prin auto-invatare cat timp motorul functioneaza pe gaz, astfel la schimbare pe benzina, motorul va functiona ori cu amestec prea bogat ori prea sarac. Din aceasta cauza trebuie "resetat" ECU.

Stie cineva despre acest aspect? Aveti experiente?

Eu dupa cate am inteles in ECU exista o mapa predefinita la care se aduc ajustari in functie de valorile date de senzori (temperatura, lambda, detonatie etc.) dar mapa in sine nu este remomorat cu schimbari.

Care este acum adevarul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cei interesati de interfata GPL, am reusit sa gasesc pe un site rusesc schema pe baza careia cu un electrician priceput va puteti confectiona singuri interfetele necesare pentru diagnoza, ajustare.

La fel langa aceasta schema este inclusa si cea a interfetei VAG KKL. Ambii sunt pe baza de cipuri SMD.

Doritorii sa dea PM, si le trimit PDF-ul. Nu stiu daca am voie sa postez aici. La fel va trimit si un link a unui site polonez care produce si comercializeaza astfel de interfete, doar sa vedeti la cate modele de instalatii se potriveste.

Toti o vor executa si folosi pe propria raspundere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri am fost la RAR sa trec instalatia in cartea de identitate si a decurs fara probleme. Costul a fost de 140 lei, si am mers doar acuma ca trebuia sa faca ITP-ul cu toate ca instalatia e din octombrie pe masina. Cei care vreti sa va montati sa stiti ca nu e obligatoriu a merge imediat la RAR ci doar atunci cand va expira ITP-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Mi-am facut propria interfata de diagnoza: piese folosite cablu de date Nokia DKU-5. Se poate folosi si CA-42. Un conector ce se potriveste la conectorul GPL, dar se pot conecta si cele trei fire necesare direct in conectorul de la GPL. Eu am gasit conectorul pe o sursa PC veche si nefolosita.

Comunicatia se desfasoara la nivel de semnal TTL, identic ca si cu telefoanele mobile. Cablurile de date DKU-5 si CA-42 includ in partea de la conectorul USB si adaptorul USB-serial TTL.

E de preferat cablul CA-42, care are doar trei fire, GND, Tx si Rx, deci este foarte usoara conectarea la ECU GPL. Pentru identificarea cablurilor se foloseste un multimetru si se cauta care fire sunt conectate la pinurile 6, 7 si 8 la conectorul POP al telefoanelor Nokia. In cazul cablului CA-42, la pinul 8 este GND iar celelalte se pot experimenta daca nu functioneaza se intreschimba locul pinurilor TX si RX.

In prealabil trebuie cautat care este iesirea de +12V la conectorul de la ECU GPL si acela trebuie lasat liber. E simplu.

O mica problema intervine daca patiti ca si eu, adica am comandat CA-42 si mi s-a livrat DKU-5 care are 5 fire un fir la pinul 3 si unul la 4 din conectorul POP. Gasirea Rx si TX este usoara si asa, caci pinurile sunt identice pe conectorul POP. Dar este o mica diferenta de functionare a cablului, pe firul ce vine la pinul 4 este necesar un +3.3V pentru a functiona interfata, curent ce este primit de la telefonul conectat in mod normal.

Analizand fisa chipului ce era in conectorul meu PL2303HX, am observat ca pe pinul 4 poate fi o tensiune de pana la 5.25V, deci s-a rezolvat usor situatia. Cum se poate observa si in foto, am conectat firul ce duce la pinul 4 POP la +5V din partea de USB, astfel am rezolvat problema.

Initial nu stiam de ce nu functioneaza, desi folosind un program terminal puteam trimite si primi date prin acel cablu, dar nu se conecta la ECU GPL.

In poza se poate observa ca am si trei fire izolate, i-am pus ca in caz sa fiu nevoit sa ma conectez la un alt conector al unei instalatii GPL, sa o pot face usor, fara sa fiu nevoit sa demontez conectorul ce e la fix pentru ECU Bigas si altele, a se vedea detaliile in PDF. Pdf-ul este un print de la un site, dar rog sa nu fie considerat reclama. Am ales un site din polonia pentru acest caz. Important este tabelul de acolo, caci la toate se poate conecta prin acest cablu de date.

Pentru detalii pinuri POP click aici.

In poza cu interfata de pe site-ul polonez se pot observa diferitele modele de conectori si unde trebuie facute legaturile.

Cost total: 26 RON cablul.

dscf6910.th.jpg

dscf6911j.th.jpg

dscf6912.th.jpg

La mine functioneaza perfect, totusi fiecare o va folosi pe propria raspundere.

tabel_interfata_GPL.pdf

post-19564-1274889070_thumb.jpg

Modificat de jagoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate nu mai pot edita postul initial. Vroiam sa adaug ca din pacate nu am avut un ciocan de lipit, doar pistol, din aceasta cauza este mai stranie lipitura de la adaptorul USB.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Observ ca cei de la PRO-GAZ BUZAU sunt cei mai laudati profesionisti.

Cum se desfasoara montajul la ei ? (calm, cu grija, sau in graba si fara atentie la detalii ? )

Cit timp dureaza un montaj ?

Baietii fac ajustarea mapei de injectie GPL pt SEQ 24 pe 3 regimuri de turatie ?

Plug & Drive a montat cineva ?

Se face testul de noxe cu tester dupa montaj sau dupa prima revizie ?

Informatiile sunt foarte utile caci prin Bucuresti nu exista profesionisti care sa monteze BRC...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Jorj_daniels sa sti ca este destul de mare consumul tau dar totul se face printr-o ajustare a mapei de injectie si ca sa va arat despre ce e vorba pun ceva poze unde se vede clar diferenta de mapa unde consumul a fost la mine de 10% indiferent de stilul de condus si un consum normal zic eu si de 8% extern dupa ce s-a modificat mapa de injectie. In prima poza totul este la +14 ceea ce este un consum de 10% ca mergeam in oras, ca mergeam econom cu treapta a 5-a pana in 100 sau mergeam cu 180, intr-un cuvant acelasi consum. A 2-a poza se vede diferenta timpilor de injectie pe diferite turatii cea ce duce si la un consum diferit. Asta sa va faceti asa o idee de cum ar trebui sa arate mapa de injectie, dar asta difera de la masina la masina si de la soft la soft. Nu pot sa spun daca fiecare soft permite ajustarea mapei dar a mea de la NOVASGIS BIGAS permite.

Foarte interesanta mapa facuta de tine dar...

- Mi se pare ca cel putin in faza de necesar putere ( de la +5.0 spre + 16.0 ) sa ai exponential o crestere pe timpi de injectie de la +5 la 5.0 spre + 20 la +16.0 ) Idem facute de la -5 la 1000 rpm spre +20 la 3000 rpm urmind sa scada spre +10 la 6000 rpm.

- In faza de relanti parerea mea este sa fie 0 iar apoi usor crescator spre +5 la 5.0 ( aici e nevoie de putere idem ca si pe benzina la compresor clima altfel scade turatia si compenseaza ECU benzina )

Dealtfel sunt sigur ca ECU benzina iti schimba radical timpii de injectie pentru ca tu exact in zona unde trebuie sa "traga" ai bagat cele mai mari scaderi in loc de cresteri !

In orice caz prima harta e standard ca si timp injectie pt toate motoarele dpdv al necesarului suplimentar de timp injectie pt gaz in a obtine raportul stoechiometric optim de 14:1. Aici sunt de acord ca trebuie optimizari.

In mod sigur ECU benzina trebuie sa coordoneze ECU GPL altfel o sa fie eroare in amestec => aprindere bec galben bord => foarte probabil distrugere componente ( catalizator, supape...etc ) daca se continua deplasarile in acest mod !

Cineva era cu problema aceasta...trebuie sa mearga urgent la cei care i-au montat instalatia pentru remediere si stergere erori din ECU benzina.

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ 120 L sa sti ca mapa este STAS facuta si apare cu "-" deoarece este setat in sistem turbo iar acolo inverseaza mapa de pe "+" pe "-". Acum de exemplu am setat parametrii fara turbo si la calibrare a trecut-o cu "+" dupa care am ajustat-o eu pana am scapat de becul galben din bord si totodata de AMESTEC SARAC.

Deci sa se inteleaga ca cel putin la BIGAS sau si la restul din ce am inteles daca e in setari trecut pe TURBO mapa va fi intoarsa adica cu "-".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

acum 3 saptamani am montat pe masina din semnatura o instalatie de gaz BRC secventiala la Pro Gaz Buzau, sunt super multumit de cum au lucrat cei de acolo, cu foarte mare atentie la detalii si cu simtul raspunderii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi de feed-back man. Exact catre ei ma indrept si eu. E drept ca si preturile sunt pe masura calitatii dar merita.

Poate ai timp sa ne povestesti putin procedura de montaj si testare-reglare.

Eu am inteles ca din start se face o testare la ECU benzina apoi urmeaza montajul, verificari, incarcare cu gpl, teste-reglaje, noxe finale.

Si cite ore a durat la tine totul ? ( citi oameni au lucrat ? )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Montat instalatie BRC Secvent 24, testat, reglat, facut teste in regim de sosea...merge brici.

Un tutorial voi face pe aria skoda fabia.

Costul instalatiei este destul de mare dar calitatea ei si a montajului este foarte buna.

Recomand cu incredere PRO-GAZ Buzau la toti automobilistii.

D-nul Laurentiu ( patron ) si echipa sunt adevarati profesionisti.

Pacat ca nu exista si in capitala o firma care sa instaleze BRC la nivel profesional...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine stie de unde se poate cumpara o interfata pt STAG 300 Plus?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca cele descrise de mine sunt valabile si pentru Stag 300, doar ca trebuie alta mufa la capat.

Daca verifici tabelul intr-un post de mai sus vei vedea. Diferenta de cablu in acel tabel reprezinta doar alta mufa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Si eu am montat un BRC la ProGaz Buzau, si nu am decat cuvinte de lauda pentru baieti ... Mergeti cu incredere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

salut, am si eu o intrebare

ma poate ajuta careva sa gasesc o mufa petru interfata milano ca am programul si driverul de usb dar imi trebuie mufa

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnu' mai trebuie interfata nu numai mufa :coffee_lol:

Sau ai o interefata generica si cauti o mufa adaptoare ?

Pt interfete vezi aici : autoscan.ro

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

am programul de la producator si imi mai trebuie cablu ca sa fac legatura intre laptop si comp gpl

am atasat poza cu mufa de la comp de gpl

iar la laptop se conecteaza cu usb

post-10557-1285054192_thumb.jpg

Modificat de fili_costi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi mai sus interfata facuta de mine din cablu de date Nokia. E exact la fel la tine, poate doar locatia firelor din mufa e alta. Dar acela se rezolva cu un multimetru.

Adica la +12V din mufa catre ECU nu conectezi nimica, masa vine la masa, iar celelate doua fire merge pe incercate. Cand se conecteaza e bine.

Modificat de jagoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interfata ca atare e la fel aproape la toate, difera mufa si dispunerea firelor pe mufa.

Asa ca fii antena ce cum faci, poti pirli ECU la instalatie.

Suna pe cei de mai sus si intreaba-i daca au si pt Milano. E cel mai Safety.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

as intelege din toate topicurile ca instalatia BRC este cea mai buna solutie? dar am inteles ca motorarele turbo au probleme cu gpl... sper ca gresesc..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu o instalatie buna gen BRC sau Prins nu o sa ai probleme. Eventual iei una dedicata masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut a reusit cineva sa foloseasca nokia ca-42 (care la gpl functioneaza), la obd2?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!