Jump to content

Schimbare bucse bascula


catalinx
 Share

Postare recomandată

mare domn saboteur, mii de multumiri :screwy: . am cumparat si piesele , trec si codurile poate mai trebuie la careva:

-pivot swag stg. 6q0 407 365 a ; dr. 6q0 407 366 a

-capat bara lemforder stg. 6q0 423 811 c ; dr. 6q0 423 812 c

-bucsa bara stabilizatoare 6q0411314p

-bieleta directie lemforder 6q0 423 810 b sau 6q0 423 810 c . aici nu stiu care bieleta se potriveste la mine 14-14 mm , a doua 14-16 mm , una sistem trw si una smi-koyo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi am fost la service si am reglat unghiurile(60 ron). tipul de acolo mi-a spus ca nu trebuie neaparat facute unghiurile daca am desfacut consolele dar pana la urma le-am facut, mi-a facut sa stea si volanul drept, dar am o problema la rotile de pe dreapta, adica stau putin inclinate si nu are ce sa le faca. pe fata dreapta capul axului hexagonal al bratului din bucsa mare este la nivel cu bucsa si nu este iesit cativa mm asa cum a iesit cel din stanga.oare gasesc un brat putin mai scurt pentru a indrepta roata fata?

asa aratau rotile inainte de a se apuca de reglaje.

post-26926-1256834792_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu fie cumva bratul stramb? Sau "jugul" motorului deformat in zona aia, sau bucsa din capul bratului dusa, aia mică de respira greu ;) de care era vorba cateva posturi mai sus (am văzut disponibile, pentru alte mărci, bucşi mici cu orificiul poziţionat excentric, exact pentru corectarea camber angle). Cam astea ar fi cauzele. Poate fi si fuzeta, dar in opinia mea, e mult mai putin probabil. După manual, o doză de abatere a unghiurilor de cădere se poate corecta din deplasarea jugului cu consolele, in cadrul toleranţelor permise (mie mi s-a parut că nu sunt deloc tolerante acolo, dar mecanicul a spus ca sunt). Nu există brate mai mici sau mai lungi. Mi se pare că doar consolele diferă, functie de tipul de suspensie, dar aici poate că gresesc. Personal, am rezolvat această problemă prin schimbarea jugului motor.

Modificat de uglyjamal
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Negresa, din ce vad eu acolo unghiul de cadere dreapta fata este rau. Parerea mea: necesar amortizor dreapta fata (roaga-te sa nu fie fuzeta stramba). Ca sa te cinvingi ridica masina si vezi ca o sa gasesti joc mare in tija amortizorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Blitz, acum 30 de minute am rodocat bucsele in X pt bascula. Urmeaza sa le montez, poate chiar deseara. Insa mare intrebare este cum se monteaza? Cele cu 2 aripioare aveau (am comparat si acolo la Skoda) cele 2 buline pentru alinierea cu consola. Dar astea nu au. Help ? :(

post-17144-1256887612_thumb.jpg

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uita-te cu atentie pe cea de-a doua poza de-aici si iti vei da seama :(

Cheers!

Am repetat si mai repet daca este necesar: sa nu te puna pacatul sa dai cu vaselina sau cu WD40 pe ele ca sa intre mai usor varful bratelor. DOAR vaselina siliconica, alba. Eu n-am avut si-am fost nevoit sa-mping vreo jumatate de ora la ele dar au intrat in cele din urma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am tot analizat-o. Partea marcata de mine trebuie sa vina spre bascula, pe mijloc cumva (e cam mica poza). Dar mi se parea mai precis de montat daca avea un semn ceva de aliniat.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este suficient ce-ai vazut acolo, crede-ma. Imi pare rau dar NU am alta poza mai mare. Ai suficiente repere: vederea bucsei (protuberanta aia se vede doar privita dinpre partea bucsei cu margine (deci stii directia de montaj) si din poza vezi interiorul si exteriorul bratului. Unghiul de rotire al jumatatii protuberantei fata de brat este de ~10 grade. Nu e musai sa fie fix fix. fa comparatie cu poza si totul va fi ok. Vezi, aprox. 2/3 din protuberanta este deasupra sectiunii bratului iar 1/3 a ramas jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok! Merci...am prins ideea.

Tipul de la Skoda era foarte suprins de ele. Mi-a last numarul de telefon sa ii spun dupa 1 saptamana cum se comporta ca poate le aduce si el in locul celor normale. Zicea ca se vede si ca au un cauciuc mai bun si ca sunt facute pentru...nemti zicea el. Acum nu stiu despre meditatiile lui vis-a-vis de piesa, insa sunt nerabdator sa le pun, sa fac cativa km cu ele si apoi sa fac directia.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aseara s-a intamplat evenimentul de upgrade la bucse in X, si in acelasi tip de downgrade la amortizoarele initiale ale masinii (cele pe care le pusesem erau potential cauzatoare de pacaneli pe timp rece pe partea dreapta fata, si de a fi prea schimbatoare la temperatura).

Cu bucsele in X deocamdata masina pare ca noua. Asa era si in primele zile dupa ce puneam modelul normal cu 2 aripioare, dupa care se lasau. Insa cu astea in X sper sa ramana asa mult si bine. Altfel o sa regret ca nu am pus de Cupra :drunken:

Blitz, cati km ziceai ca ai cu ale tale? S-au lasat vreun pic sau tot ca in prima zi? Spunei ceva pe PM ca sa vezi cum sunt dupa iarna asta...Pai ce le-ar putea face iarna?

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

....ce le-ar putea face iarna?

Din cauza frigului cauciucul din bucsa isi pierde din proprietati. Presupun...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Thanks Marlboro, asta vroiam sa zic si eu. Aditu, parca vreo 8000 am facut cu ele. Nu misca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doamne ajuta! :D va tin la curent.

Acum masina e ok, e linistita si sper sa raman asa cu bucsele X.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

bucsele bascula fata -spre FATA se pot demonta de pe brat ? daca da s-ar putea sa iau o mare teapa, deoarece mecanicul mi-a zis ca bucsele nu se inlocuiesc separat, si va trebui sa inlocuiesc tot bratul, care vine cu bucsa pe el.

scuze ca nu ma documentez mai in detaliu, dar maine va trebui sa dau raspuns mecanicului... daca sunt de acord sau nu cu operatia.

mentionez ca bucsele bascula fata - spre SPATE le-am inlocuit la reprezentanta in primavara

pe linkul de mai jos le vad ca si piese individuale: http://www.autokarma.ro/catalog_fisa.php?i...&filtru=060

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am incercat de 2 ori sa le inlocuiesc insa am sfarsit de fiecare data prin a le rupe pe cele noi; n-am reusit sub nicio forma se la bag, datorita formei gaurii. Am mai discutat aici despre asta, nu cred ca a reusit cineva operatia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Daca e vorba de bucsele fata, cele negre, mi-au zis la service ca mai suporta 10000 km cele originale pentru ca la schimbarea lor li se prinde buza si cele noi se vor uza mai repede. Nu era reprezentanta Skoda dar era destul de ingrijit si bine echipat service-ul si tind sa-l cred pe mecanic. Dar deja am facut vreo 6000 km de cand mi-a zis chestia asta si vreau sa le schimb si sa fac si geometria.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am luat 2 bucse de la reprezentanta 6Q0407183 cu 93 ron. Reducere ai doar dac la montezi la ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Este cineva care a avut bucse de Cupra si a trecut la cele in cruce ? cum se comporta acestea? as vrea sa renunt la cele de cupra care-s prea rigide si sa trec pe cele in cruce care dupa cum se spune sunt mult mai bune decat cele tip vechi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca vezi mai sus in post o sa gasesti parerile mele de exemplu.

Vin si completez ca acum dupa vreo 3ooo km (si 2-3 luni) nu mai mi se par la fel ca in primele 2 saptamani cand se simteau super. Asta ori din cauza ca le-a afectat iarna asta, ori poate m-am obisnuit eu cu ele. Oricum, nu s-au lasat ca cele normale.

Sunt totusi multumit de ele. Merita in locul celor normale. Asta clar. Nu stiu fata de cele de Cupra.

Astept sa vina caldura si sa imi dau seama mai bine cum se mai simt...

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

as vrea sa renunt la cele de cupra

la mine cele de cupra mi se par ok dar nu pot spune cum era cu alte bucse, ideia postului meu era ca atunci cand am bagat bucsele de cupra, acestea au intrat foarte,foarte greu si este posibil sa se fi modificat un pic cota din brat iar daca tu vrei sa revii la bucsele originale skoda, acestea nu vor mai avea aceiasi fixare ferma in brat si s-ar putea sa apara probleme. este doar parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut mai sus dar voiam o comparatie intre cele de Cupra si cele in cruce , pe cele vechi le stiu , clampaneau ca toate alea . La cele in cruce as vrea sa aud ca masina este mai stabila de cat pe cele vechi si mai putin rigida ca pe cele de Cupra, in principiu asa ar trebuii sa fie dupa cum sunt construite cele in cruce dar depinde si duritatea cauciucului din bucse.

Fata de cele vechi ti se pare mai stabila cu astea tip cruce?

bucsele de cupra, acestea au intrat foarte,foarte greu si este posibil sa se fi modificat un pic cota din brat iar daca tu vrei sa revii la bucsele originale skoda, acestea nu vor mai avea aceiasi fixare ferma in brat si s-ar putea sa apara probleme. este doar parerea mea.

Da confirm ca si la mine au intrat doar cu presa dar celelalte cred ca sunt un pic conice si sper sa stea bine in consola.

Modificat de catalinx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu de cate ori am schimbat bucsele de bascula (de 2 ori am pus din cele normale ca se inmoiau), de fiecare data intrau cu presa (si cele in x si cele 2 seturi normale).

Ca stabilitate? Da, stabila era si cu cele normale in primele 3 zile. Cu astea in X, timp de 1-2 saptamani am fost foarte incantat de stabilitatea conferita. Poate ca si acum e tot cam la fel de stabila si m-am obisnuit eu, sau poate sunt un pic mai carcotas (perfectionist) si nu mi se mai par ca la inceput. Dar nici nu pot sa ma plang ca m-au dezamagit. In nici un caz - cel putin fata de cele normale (2 perechi schimbate). Uneori cand iau de volan mai brusc se simte ca are o reactie mai prompta si imi amintesc ca am bucse in X :flower:, iar pe autostarada nu e chair barca desi eu am anvelpe cu flnac inalt (165/70 14")

PS: noi vorbim aici de stabilitatea la clasa mica pe niste masini stock, cu roti mici...Aici stabilitatea are mai multe aspecte. Deci eu as spune in loc de stabila cuvinte de genul teapana, tare, legata. Stabilitatea mai vine si dina lte parti, nu de la ele musai.

LE: sper sa fie de ajutor. Bafta!

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum ca tot am postat aici recent, vin si intreb si eu ceva desi e un pic cam offtopic.

Amortizoarele se stang in flanse, iar flansele de caroserie.

E posibil sa se modifice distanta dintre anvelopa si aripa daca strangi prea mult amortizorul in flansa? Eu am tot incercat pe suprafete care mi s-au parut nivelate, si de fiecare data reise ca aripa fata-stanga e mai apropiata de roata (3 degete fata de cam 4 pe dreapta). Coincidenta? sau poate baietii care mi-au strans amortizoarele pe fata in flanse au strans inegal... (capatul cu filet al amortizorului iese cam 1 deget si ceva peste locul de strangere in caroserie, sub capota).

As putea sa il mai slabesc eu cu o tubulara de sub capota?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!