Toată activitatea
- Astăzi
-
In afara faptului ca este si logic, de-aia sunt afisate separat pentru ca pot fi diferite, poti sa vezi si in manualul digital: https://digital-manual.skoda-auto.com/w/ro_RO/show/c19682fd826dff19fa7651ee6f44462d_5_ro_RO?ct=ceced0ff17a44c0aac144525644dc8a8_1_ro_RO Pagina 183:
-
Eu sper sa nu fie nimic de discutat, imi ajunge cat citesc pe aria diesel. Tu de ce speri? Ca n-am prins ideea.
-
florin.23mai s-a abonat la Intretinerea si costurile service Kodiaq 2
-
Intretinerea si costurile service Kodiaq 2
florin.23mai a postat în topic iniţiat de razvan.ac din Kodiaq 2
Salutare, am fost la revizie la 15000 km (ceruta de mine). Motor 2.0 tsi, 204CP. Schimb ulei si filtru ulei. Cost 1111 lei -
Cine ia masina pentru cat e garantia e normal ca vrea costuri mici de exploatare si schimba uleiul la limita superioara a intervalului dat de producator. Masina e vanduta de obicei la 1-2 luni dupa terminarea garantiei. Cine ia masina de la 120.000 km in sus si-ar fi dorit ca fostul proprietar sa schimbe din 15 in 15 mii km ca sa stie ca nu au aparut uzuri premature in motor. Eu ma gandesc cu groaza la un motor de 1.5 tsi pus pe un Golf 8 si facut taximetrie cu el prin oras la care schimburile de ulei e facut la 30.000 km. Topicul asta are 2 directii: Distributie si Schimb de ulei. Sper sa prind ziua cand vom discuta de turbo,egr, gpf, etc..
-
AndreiGav2003 şi-a înregistrat cont de membru
-
Ai inteles total gresit. Intervalul la care schimb eu e max 15.000 km. Asta nu inseamna ca e gresit sa o faci si intre 15.000- 30.000 km, pe un forum subiectele trebuie tratate obiectiv, nu subiectiv. Ce nu invata romanii este ca nu trebuie sa impuna tuturor obiceiurile personale cu titlu de adevar absolut, mai ales daca au o cu totul alta marca de masina, cu alta motorizare, cu alt carburant... Cat timp nu poate prezenta cineva spre comparatie came, cuzineti, biele din 2 motoare 1.5 tsi, motoare la care schimburile de ulei (acelasi ulei) au fost facute la intervale diferite, 15.000 km si 30.000 km, iar din compararea uzurii pieselor respective sa reiasa clar avantajele schimbului de ulei la interval mai mic, toti facem doar presupuneri. Pe principiul asta, presupunem ca legumele fierte sunt mai sanatoase decat legumele trase la tigaie. Tot ce e posibil, dar nu afecteaza atat de mult organismul daca mananci doar/si legume prajite.
-
Nu inteleg ce te irita asa tare cand cineva alege un interval de schimb pana in 30k km cum ar fi 12k-15k. Plus ca la noile motoare 1.5 TSI nu mai poti verifica nici macar culoarea, contaminarea sau alte tampenii ale uleiului fiindca nu mai exista joja Uzura probabil este insesizabila, dar depunerile in motor vor fi proportionale cu timpul de utilizare indelungat al uleiului. Sa nu ne mai alintam, ca nu schimba nimeni uleiul la 5k km , dar muti iau in calcul schimbul incepand cu 10k si asa se evita depunerile care si ele contrubuie semnificativ la uzura prematura a unui motor. Iar legat de caburant, clasicul OMV MaxMotion 100 plus, este maximul care se poate accesa in Romania
-
Mi-a scris Fuchs Ro pe email, ei recomandau Fuchs Titan Flex3 5w40.Deoarece Gt1 simplu nu se mai fabrica. Merg pe Valvo Synpower MST schimbul acesta.
-
Este copy paste din ChatGpt ce ai scris tu aici
-
...si de pe stoc. Dai TVAul jos si mai pui inca 2 3 4 procente si ia vezi unde iesi... link
-
ideea ca respectati ce zice producatorul masinii cu schimburi la 30000, e foarte buna, mai ales ca nici unul poate nu tine masina mai mult de 150000 km. Pana acolo , puteti sa-l schimbati si la 50000, ca 3 schimburi va merge Ulterior, ce probleme vor fi, le va avea viitorul proprietar PS , eu schimb intre 10 si 15000. Stiu, bani aruncati, dar nici o masina cumparata de noua, nu stiu cat o voi tine. Poate 2 ani, poate 10, depinde de contextul financiar si alte planuri de familie
-
Corect, nu e la toata lumea la fel. Exemplul meu: la Leon 1.5tsi DPBA km au scazut 1:1 cu cei parcursi tot timpul, indiferent de conditiile de drum. Vedeti analizele de ulei de pe canalul https://www.youtube.com/@themotoroilgeek L.E: Nu stiu daca raspunde exact "cu cat" creste uzura daca mergi 15.000 in loc de 10.000km, dar sigur se poate face o idee atat despre rodaj cat si despre perioada urmatoare de exploatare. Zice chiar el, fiecare ar trebui sa faca teste de ulei ca sa stie exact cand ar trebui sa schimbe uleiul pentru ca avem conditii si obiceiuri diferite de exploatare. Merita? nu cred. Mai bine respecti orele de functionare si gata.
-
@acidone77, nu faci decat sa repeti lucruri pe care tu si altii (inclusiv eu) le-am precizat in posturile din urma cu luni/ani. Ma refer la orele de functionare. Asta nu e un lucru rau, aduce in prezent niste lucruri spuse demult, peste care nu toti au curiozitatea sa se uite, multi citesc doar ultimele 2-3 pagini dintr-un topic. Media aia orara din Bucuresti e cam la fel si in celelalte orase mari, 15-20 km/h. Cu toate astea, toti bucurestenii si clujenii/iesenii/timisorenii/constantenii/brasovenii mai ies din orasm deci schimbul de ulei la 5000 km pica. Indiferent cum exploatezi masina, tine macar 10-15.000 km un ulei. Cum ai zis si tu, nu te pot retine sa schimbi uleiul la cati km doresti tu, mai ales ca, nestiind in ce oras stai, nici nu-mi dau seama de conditiile de trafic, o fi mai nasol decat in Bucuresti/Iasi/Timisoara/Constanta/Brasov/Cluj. Asta stie oricine, sa lasam generalizarile de genul asta. Intrebarea era CU CAT previn uzura schimburile mai dese, incat sa merite sa le faci la 10.000 km fata de 15.000 de km, de exemplu, daca un ulei rezista si 30.000 de km in conditii normale de functionare, iar in conditii mai dificile, se injumatateste intervalul de schimb?
-
Exact. In mod intentionat sau neintentionat, temperatura din cuptor poate sari serios peste 1000 grade, si atunci se prajeste materialul filtrant din interiorul filtrului DPF (fagurele). Plus ca se taie carcasa metalica a filtrului, ca se se poata scoate acel fagure, si apoi se sudeaza la loc, dar aceasta este alta discutie. Ca fapt divers, am gasit pe intranet o firma care folosea metoda termica pentru curatarea filtrului DPF. Culmea e ca avea recenzii bune, toti laudau comunicarea cu ei. Erau situati pe undeva in Ilfov, la iesirea dinspre Colentina. Cand am ajuns acolo, m-am luat cu mainile de cap: propietarul era un metalurgist care avea un cuptor improvizat in fundul curtii (parca eram in Amintiri din copilarie de Ion Creanga), pusesera niste rezistente de resou pe peretii laterali ai cuptorului si bagau filtrul la mijloc. Nici un fel de control al temperaturii, nu mai tin minte daca aveau sau nu termometru, dar metoda de controlat temperatura nu aveau. Asa ca am plecat rapid.
-
Primul la rand I found an interesting offer! Take a look: https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=439619602&utm_campaign=socialbuttons&utm_source=other&utm_medium=social&utm_content=app_android_vip
-
Aratati'mi si mie va rog X5 50e, nou sau de anul asta, la 85-90k cu tot cu TVA, ca eu la modul cel mai sincer nu am gasit. Eventual in PM, ca sa nu poluam aici. As fi curios ce nivel de dotari ar fi in banii astia. Oricum, mai mult de 5-10k nu as mai fi dispus sa dau pe langa ce as lua pe masina actuala. Si-asa am bagat o gramada de bani in masini in ultimul an si jumatate, as vrea sa mai fac si altceva cu ei.
-
Si eu tot catre X5 50e m-as indrepta.
-
In primul rand uleiul ar trebui schimbat la NUMARUL DE ORE DE FUNCTIONARE, aprox 250-300H, care pot insemna atat 5000km daca stai in bucuresti si mai mult stai pe loc decat mergi, sau pot insemna si 15k km daca mergi probabil mai mult extraurban. Schimburile dese de ulei PREVIN uzura, daca intelegeti cum functioneaza un motor si ce rol are uleiul. Dar pe banii lui fiecare e liber sa schimbe la cat doreste, 10/15/30/50/100k km (cu nr de ore specific) ca doar uleiul e LONG LIFE, si oricum stie producatorul mai bine ( o sti el, dar nu-l intereseaza decat cei 2-3 ani de garantie ).
-
Salut, da, si eu am avut problema de zgomot tija actuator turbina, se rezolva la update de soft, probabil se recalibreaza/reseteaza acel actuator odata cu update-ul de soft, cel putin la mine a disparut. Am mai observat ca dupa update-ul de soft merge putin mai bogat, nu mai are acele ezitari la cald(si la rece s-a imbunatatit putin) sau acele gap-uri la anumite turatii (in special pana in 1800rpm). Se observa o crestere de cuplu pe toata plaja de turatie, se mai observa si o crestere consum cu 0.5%. Se poate considera un Stage 0.2 odata schimba ei uleiul(la 2 ani) si odata schimbi tu(la 1an, aceiasi norma, fara sa schimbi filtrul), si nimeni nu se prinde, "altii" asa au facut si a fost OK. costa <500 lei sa pui un ulei bun 0w20, (0w20 este ok, deaia are racitor de ulei, asa nu sare de 110 grade)
-
Nu dauneaza pana la 800°C. Dar, incepand de la 1000 anumiti oxizi din cenusa pot sa se topeasca si sa faca corp comun cu ceramica. Ca un exemplu, sa zicem ca DPF este pus intr-un cuptor la 800°C. Daca pe langa cenusa DPF-ul are si funingine (care este carbon nears), funinginea se aprinde si poate duce temperatura in DPF la peste 1200 chiar daca in cuptor sunt doar 800. La regenerare pe motor nu se ating aceste temperaturi deoarece exista un flux de gaze continuu de 600 °C prin DPF. Nu se curata DPF in cuptor fara sa ai si debit de aer/gaze prin el in contrasens caci altfel se distruge sigur.
-
Cel putin la cele de golf 4, numai ce am facut retrofitul, din considerente de siguranta se regleaza la maxim jos daca e problema de comunicare cu senzorii de leveling de pe punti sau comunicarea intre cele 2. Posteaza codurile de eroare asa cum le-ai primit, cu tot cu descriere.
-
ECU citeste diferenta de presiune pe DPF si decide daca mai e bun sau nu comparandu-le cu niste valori prestabilite in diverse regimuri de sarcina. Nu are alte metode de verificare. Daca nu e softul original, e posibil ca ECU sa nu-ti dea erori pe DPF chiar daca e distrus (depinde de soft). Eu as instala softul original. Presiunea diferentiala masurata pe DPF la diverse sarcini poate indica starea reala a DPF. Daca presiunea diferentiala e in parametri, atunci treci la verificare EGR, injectoare, etc... Temperatura pe DPF nu este atinsa daca DPF nu mai creaza contrapresiunea necesara (e distrus), injectoarele nu mai sunt in parametri pe post injectie (sau softul nu comanda corespunzator injectoarele), EGR nu inchide total cand incepe regenerarea.
-
Si vrei sa cautam noi pe net dupa cifrele puse de tine? De ce nu postezi erorile intregi, daca tot vrei ajutor.
-
Atata timp cat temperatura la regenerare ajunge si la 800 grade, de ce ar dauna incalzirea in cuptor la aceasi temperatura ?
-
Daca citesti la Odorhei pe site, ei spun ca filtrele nu se spala Daca citesti la ai tai, ei spun ca e riscant incalzirea dpf ului, etc Pe cine naiba ii crezi?
-
Robert_V s-a abonat la Camera marsarier - probleme
-
snack s-a abonat la Otto - Un neamț cu caracter (BMW M2 F87 2016)
-
Robert_V şi-a înregistrat cont de membru
-
Daca senzorii de temperatura sunt originali Volkswagen, nu este din cauza lor. Iti pot da PM cu datele firmei unde mi-am facut eu curatarea filtrului, eventual ii suni, le povestesti intamplarea si ii intrebi daca se baga sa iti curete ei filtrul din nou. Dar trebuie sa le spui si ce erori ai pe tester. Curata si filtre trimise prin curier. Sau cel putin iti spun o parere pertinenta. Din ce am inteles tot de la ei, metoda termica este riscanta ptr ca daca se seteaza prea sus temperatura din cuptor, materialul filtrant se deterioreaza prin impregnare cu cenusa (cenusa patrunde in compozitia miezului ceramic al filtrului).
