Conţinut nou
Afişează tot conţinutul publicat în ultimele 18848 zile.
- Ultima oră
-
Un filtru de aer sau un schimb de ulei in plus nu echivaleaza cu schimbarea unei distributii despre care toata lumea stie ca ar costa mult, dar nu stie cat anume, ca suma. Nu exista interval de schimb al distributiei, dar exista interval specificat cand sa faci verificarile.
-
Mașini electrice - merita sau nu?
tavitara a postat în topic iniţiat de Retzius din Modele Electrice
S-au conformat multi Ei au crezut ca in masini fara AC asa ca au mers cu mainile afara pe geam inclusiv pe autostrada Si ghinionul celor care au fost in jurul lor cand au iesit din masini ... cu hainele nespalate de luni de zile ca sa nu supere pe dl ministru ... ayayay -
OBDEleven este foarte deștept, spune foarte multe, numai că are parametrii împărțiți prin mai multe meniuri/ categorii. Astfel, acești parametri trebuie selectați separat și trebuie ținuți afișați pe ecranul telefonului. De asemena trebuie să fii atent să nu intre screen-saver-ul telefonului pt că după aceea trebuie să bagi din nou parola, amprenta sau pattern-ul ca să deblochezi ecranul și să vezi respectivii parametri. Dacă închizi aplicația trebuie din nou să intri în secțiunile respective și să selectezi parametri...etc. Din punctul meu de vedere VAG DPF este mult mai utilă: poate fi configurată să ți afișeze ce și cum vrei, ecranul rămâne aprins/ deschis pe toată perioada utilizării aplicației, ba chiar la mașinile cu Android CarPlay, VAG DPF (ultimele două versiuni, parcă) poate fi oglindită pe ecranul mașinii făcând astfel mai ușoară vizualizarea și monitorizarea parametrilor doriți. Iar la 42 de lei, cât costă o pizza chiar cred că merită investiția.
-
Mașini electrice - merita sau nu?
detinator a postat în topic iniţiat de Retzius din Modele Electrice
Si acum mai recent ne-a spus ca ne roaga sa consumam cat mai mult de Paste ca altfel cade sistemul national din cauza consumului prea mic... ba s-a ajuns chiar pana la apeluri prin televiziuni sa opreasca prosumatorii invertoarele... https://energymagazine.ro/consumul-de-energie-in-romania-este-in-scadere/ https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/romania-a-atins-cel-mai-mic-consum-de-energie-din-istorie-in-ziua-de-paste-nu-au-aparut-probleme-in-sistem.html https://agerpres.ro/economic/2025/04/13/ministrul-energiei-in-perioada-aceasta-si-mai-ales-de-paste-vom-avea-un-consum-mic-si-energie-in-exc--1440212 http://romania.europalibera.org/a/consum-de-energie-de-paste/33385928.html Conteaza motivele? Discutam afirmatia de mai sus, "de unde atata curent"... deocamdata de vreo 10-20 de ani mergem in jos cu consumul. Starea SEN live nu te ajuta sa faci o statistica, sa tragi concluzii fata de anii anteriori. Am pus niste articole, unul e din 2022, an de an sint articole la fel, consumul a scazut fata de anul trecut. Problema e ca scade pt ca industria nu prea mai produce... combinatele gen Azomures, Sidex Galati... e destul de nasoala treaba per total. -
Cel mai bine este sa faci rost de un vcds, altfel nu ai cum sa faci verificarile necesare. La prima vedere din ce se vede in poze avansul este ok, dar cel mai concludent este sa vedem grupul 000.
-
@sandumbogdan schimbi filtru de aer la 90 000 km asa cum zice manualul? Faptul ca nu schimbam cureaua acuma cat sunt noi motoarele, nu e relevant deloc. Doar timpul va spune daca aceasta abordare e cea inteleapta. Asa a fost si cu intervalul de schimb ulei la 30k km cand a aparut, mare bucurie la inceput, dăi sa respectăm toti. Acum e plin netu de motoare cu cuzineti, axe came si segmenti varză, plus ca vezi culoarea motorului si depunerile. La fel si la DSG fara schimb, ca e long life... Dacă să schimbi sau nu distribuția, aici fiecare si-a format convingerile și ține de ele cu dinții. Oricum, cred ca nedumerirea multora care vor sa o schimbe preventiv, este la cât sa o faca avand in vedere ca nu este mentionat un interval.
-
Mașini electrice - merita sau nu?
cristi511 a postat în topic iniţiat de Retzius din Modele Electrice
@detinatorstarea SNE se poate vedea live. Afirmatiile unora sau altora sunt fix dupa interes. Cred ca scaderea consumului a venit si ca urmare a faptului ca in ultimii 10 ani s a innoit "parcul" de electrocasnice si becuri samd. Da, industria, mai ales cea consumatoare de energie electrica a scazut insa per total cred ca situația e mult mai nuantata. Majoritatea firmelor si au instalat sisteme de panouri, si au actualizat masinile cu unele mai moderne/eficiente, etc. Eu locuiesc intruna din zonele cu industrie din tara si absolut toata lumea si a luat masuri de eficientizare. - Astăzi
-
Eu am doua masini cu motoare de tip nou la care producatorul spune ca nu se mai schimba cureaua distributia. Nu am nici cel mai mic gand sa schimb cureaua de distributie doar pentru ca asa cred unii prin Romania, nu multumesc. Apropos, cei care cred mai de graba in apa, aer si energie decat in ce spune producatorul, la noile modele pompa de apa nu mai este pusa pe cureaua de distributie deci cauza cea mai mare a uzurii a fost scoasa de pe curea.
-
In rezumat: -majoritatea nu accepta ca o distributie poate rezista 300.000 km, desi producatorul spune asta in documentatie -cu toate astea, nimeni nu face pasi concreti in vederea schimbarii ei, ba chiar nici macar nu a cerut verificarea ei -nimeni nu a prezentat un deviz estimativ/oferta de la reprezentanta, dar multi spun ca e scump -am aflat cu totii ca e nevoie de un dispozitiv special de calibrare, ca urmare, un service privat daca nu are acel dispozitiv, nu va reusi in veci sa regleze distributia, tolerantele fiind extrem de mici Asa cum s-a mai zis, posibil ca cedeaza rolele inaintea curelei originale. Cine nu doarme de teama ca se va rupe cureaua, zic sa o schimbe. Un motor sh vad ca e 1000-2000 de euro pe la dezmembrari.
-
Masina s a vandut, se poate inchide topicul. Acum impresii dupa aproape 10 ani si 175000km. Masina a fost impecabila pe parte de motor, cutie de viteze. Nu s a stricat absolut nimic niciodata, nu a curs vre un lichid din ea, nu s a aprins vreun martor in bord. In toata aceasta perioada nu a fost nevoie de schimbare distrbutiei sau ambreiaj. Tot ce s a facut la masina a fost mententa conform indicatiilor computerului de bord si a manualului de service. Au fost schimbate toate elementele de suspensie, amortizoare etc pe la 150000km. Prelata s a pastrat in stare buna. Am fost foarte multumit de masina, de asta am si tinut o atati ani dar deja ajunsese ca a 3a masina in familie si nu am mai reusit sa justific pastrarea ei mergand cu ea doar de 2 ori pe an. Astea sunt ultimele poze facute masinii pentru anuntul de vanzare.
-
-
Încerc sa fac rost de un vcds sa pot verifica grupul 000, tester ul de la service ul unde am verificat o nu este vcds. Am mai făcut poza atunci la niște valori pe tester ul respectiv, unele arata și injecția, dar din câte am înțeles nu pot sa iau de bune acele valori daca nu mi merge senzorul de temperatura combustibil și calculatorul compensează. O sa le atașez aici, poate ajuta. Sunt poze făcute la relanti și după ce am accelerat, temperatura inca nu ajunsese la 90°, era undeva pe la 80. O sa verific și tensiunea la baterie.
-
Nu ai auzit? Iti spun eu din inginerie pe scurt. Cand analizezi un material, vizual sau prin alte metode nedistructive sau distructive, se pot observa neconformitati, de exmplu fisuri. Intrebarea este unde sunt aceste fisuri, cate sunt, pe ce suprafata, ce forma si dimensiune au, etc. Cum determinam daca mai poate fi utilizat sau nu? Exista niste criterii de acceptanta prevazute intr-un standard, norma, etc. Daca neconformitatile se incadreaza in anumite limite materialul va fi admis sau respins. Intotdeauna controlul vizual se efectueaza de o persoana cu competente in domeniul respectiv.
-
Pe aria de discutii de pe DPF sunt colegi care merg pe varianta asta, KW 902 cu VAG DPF,. Dar n am vrut sa deschid discutie de diagnoza pe cea de DPF.
-
Posibil sa nu fie pusa distributia cum trebuie. Actionarea bujiilor compenseaza aceasta deficienta a avansului. Pune o poza cu grupul 000 in Basic setings (atentie nu Measuring blocks ca este altceva). Fa o poza cu grupul ala cu temperaturile (5 sau 7 nu mai stiu exact), dimineata fara sa pornesti motorul, doar cu contactul pus Daca invarte bine nu cred ca este bateria, dar pentru mai multa siguranta pune multimetrul pe baterie, dimineata la prima pornire, si spune cat este tensiunea inainte de pornire si pana la cat scade tensiunea pana porneste motorul. Sa lamurim prima data astea si dupa aia mai vedem ce trebuie verificat. Daca este intrerupt (cea mai frecventa defectiune) din cate stiu apare o temperatura negativa, nu mai stiu exact cat, parca -5 grade, ceea ce intr-adevar ar favoriza pornirea. Plus un consum crescut de combustibil.
-
Mașini electrice - merita sau nu?
EEXCALADE a postat în topic iniţiat de Retzius din Modele Electrice
Vara trecuta ne spunea ministerul energiei sa nu mai folosim AC-urile si masinile de spalat ,ca nu avem curent si trebuie sa importam : https://adevarul.ro/amp/economie/nu-porniti-masina-de-spalat-seara-ministrul-2375327.html -
Mașini electrice - merita sau nu?
detinator a postat în topic iniţiat de Retzius din Modele Electrice
De vreo 10 ani incoace consumul tot scade in Ro Motivele sint multiple, si probabil tin in primul rand de industrie... curent ar fi se pare. Ca dovada ca brusc am ajuns sa consider o statie rapida DC de 50kw ca fiind ceva de domeniul trecutului, pt ca zilnic aproape apar statii noi de 300kw... chiar e o explozie de statii incarcare. La Uzunu e o statie gratis, e si un camp mare de panouri foto acolo. Se poate incarca realist pe la 1.5 ron pe kw si la puteri mari la ora actuala. Ce va fi in viitor nu se stie... ca reactorul 2 de la Cernavoda va fi oprit vreo 4 ani din 2026 asta am vrut sa spun, ca tot timpul benzinariile sint pline de fapt de oameni cu termice care stau si fac ceva, ori mananca, ori toaleta, ori ambele. Deci nu stau doar 3 minute... Fix deasupra postarii tale e un video care arata cum incarca un Mercedes in 10 min suficient sa plece... totusi riscul sa fie DOAR electrice e f mic, nu se pot inlocui miliarde de masini in cativa ani, va dura zeci bune de ani pana sa fie 50%, darmite toate. -
Merci de informatii, dar nu prea am gasit metoda termica fara sa il taie filtrul in doua, si apoi sa il sudeze la loc. Daca cineva stie vreun service care face metoda termica fara sa il taie, este rugat sa imi spuna. Ciudat este ca, cautand pe internet cu inteligenta artificiala, aceasta mi-a spus ca metoda chimica este printre cele mai eficiente.
-
M am gândit și eu la senzorul ala de combustibil, dar problema cu pornirea fiind recenta, nu am făcut o legătură directa. Senzorul e dus demult, atunci pornea foarte bine. Ma induc în eroare mai multe detalii, mecanicul zice ca vine curent în fisa de bujii cu mufa de la sonda de apa scoasa, dar nu știu ce valoare mai exact ca nu mi a spus. Exista vreo posibilitate ca fisa de la bujii, schimbata acasă, nu în service sa piardă totuși din curent pe la legături? Cu sonda de apa conectata curentul cred ca are o intensitate mai mica pt ca nu e foarte frig și se pierde pana la bujii. Cu mufa de la sonda scoasa intensitatea de curent e mai mare și chiar dacă se mai pierde, o parte tot ajunge la bujii cât sa porneasca mașina. Pe partea electrica sincer nu ma pricep și poate greșesc gândind asa, te rog sa ma corectezi. Pe alta parte ma gândesc la baterie, fiind una mai de buget, când se chinuie sa porneasca, după câteva secunde începe sa clipească bateria în bord, iar apoi o ia și se stinge bateria. De învârtit învârte foarte repede. Mecanicul zice ca da curent foarte bine bateria, ca ii vine în fișa. Și la 8 grade de exemplu pornește cam lung și n ar avea nevoie de bujii, dar culmea dacă scot mufa și acționează mai mult bujiile, pornește sfert. M am gândit pe partea de injecție, sa fie puțin intarziata, dar tot nu vad legătura cu bujiile de ce e totul ok dacă stau mai mult aprinse. Avansul nu l pot verifica din cauza senzorului de temperatura combustibil care nu citește. O sa verific și pe tester bujiile cum mi ai spus. Scuze mesajul lung, dar sunt multe de spus și încerc ca fiu cât mai explicita.
-
Metoda termica e cea mai buna - asa isi face si DPF-ul singur regenerarea, termica. NU se taie nimic din DPF cand faci curatare termica. Nu te duce la orice "macelar". Cei mai buni sunt cei de la Odorhei. NU baga chimicale in DPF ca o sa speli si ce nu trebuie si e cea mai nociva varianta. Nu stiu exact cu ultrasunete daca nu scot si din metalele rare care sunt in DPF si ajuta la regenerarea lui. Pe scurt: mergi pe curatare termica fara sa il deschida/sudeze.
-
Fiind defect senzorul de temp combustibil, ECU ia in calcul o valoare implicita care e de ordinul 70 de grade(zic din amintiri), care in principiu ar trebuie sa favorizeze chiar pornirea, la 70 de grade motorina e mai putin densa si ECU compenseaza acest lucru. Ce poti sa faci pana una alta e sa cresti durata de actionare a bujiilor la rece. Nu mai stiu din cap pe ce canal e la adaptation, dar sigur gasesti informatia. Oricum la 3 grade nu ar trebui sa porneasca nush cat de greu, chiar si fara ele. Pe diagnoza poti sa vezi cate secunde ar trebui sa stea pornite si daca stau pornite in modul afterglow, dupa pornire.
-
Au pus la reprezentanta, mi-au spus ca apare ceva de gen eroare DPF. Nu stiu codul erorii. M-am gandit ca pe drumul pana acasa, adica vreo 10 km, s-a regenerat. Dar slabe sanse sa fie asa, probabil s-ar aprinde din nou daca as circula cu masina. Ma rog, am sunat la mai multe firme care fac curatari de filtre DPF, metoda termica o exclud ptr ca nu vreau sa imi taie filtrul iar apoi sa il sudere. Ar mai ramane de ales intre cea cu ultrasunete si curatarea chimica, dar nu stiu care este mai buna.
-
Buna tututor. De vreo doua zile a aparut un zgomot ciudat pe puntea spate (tractiune integrala) Imi aduce aminte de un motoras la care s-au uzat dintii si nu mai ridica carligul de pe fir la macaraua de jucarie Din pacate nu pot atasa audio sa se auda ce am inregistrat. Ma puteti ajuta oare cu un diagnostic. O fii motorasul care cupleaza haldex? poate e o prostie ce spun. Multumesc.
-
Bună ziua tuturor! Golf 4, 1.9 tdi, alh, 90cp, an 1999, pornește greu la rece. Pe timpul verii nu are nicio problema, acum ca a venit puțin frigul face probleme la prima cheie. Dacă o opresc imediat ce a pornit, la a doua cheie o ia fără probleme. Schimbat: bujii, fișa bujii (era rupta), baterie, electromotor, sonda temperatura antigel, releu 103, releu 109, face la fel. Dacă pun contactul la 3° dimineața cum sunt acum, spira la bujii sta o secunda și se stinge, iar dacă vreau sa i dau cheie o ia foarte greu. La service pe tester nu da nimic, doar o eroare pe senzorul de temperatura combustibil din pompa de injecție, eroare pe care am avut o de când am luat mașina și pornea foarte bine, problema cu pornitul o am de anul trecut, a apărut brusc. Mecanicul a testat daca vine curent la bujii. A scos fișa și am pus contactul, nu venea curent în fișa. A scos mufa de la sonda de apa și am testat din nou, venea curent în fișa. Am luat alta sonda de apa, acceasi problema, cu mufa scoasa vine curent, cu ea pusa nu vine curent. Pe tester am verificat temperatura și e ok, arata 88,5 când în bord era acul la 90. Bujiile sunt ca noi din spusele mecanicului, ca și cum n au fost folosite. Dacă scot mufa la sonda de apa și îmi sta spira de la bujii mai mult aprinsa, pornește sfert de cheie. O idee va rog?
-
In afara de un dentist, care spune ca ai o carie, desi de multe ori cere si o radiografie, nu am auzit de apreciere vizuala. Sincer Intr un fel esti pe cont propriu. Am o alta masina , cu o distributie care se schimba la 8 ani si km nu mai stiu cat, e facuta cu piese originale, si care sta permanent in garaj Are 9 ani si 25000 de km, mecanicul a vizualizat o, zice ca fara probleme inca 2, 3 ani in acest ritm, dar mie imi e teama totusi sa merg si o voi schimba. In fine, nu gasesc ca este o metoda stiintifica Mai ales, ca prin reprezentante, mecanicii cam au o fluctuatie destul de mare, iar in privat, putini pasionati si nu tpti cunosc la aceste motoare