Conţinut nou
Afişează tot conţinutul publicat în ultimele 764280 zile.
- Ultima oră
-
Problema senzori parcare spate T5 Multivan
tyty25 a postat în topic iniţiat de florin83 din VW T4, T5 & T6
Ok mulțumesc frumos pentru raspuns, am incercat sa o traduc dar nu le traduce bine si nu inteleg nimic, nu ai cumva o schemă sau macar sa imi dai o ideie unde vin următoarele fire legate? Firele can am înțeles Bcm 18 si 19 Firul negru cu verde in tablou ca este plus dar nu stiu ce siguranță Maro este masa vne legat pe masina Si mai sunt firele de duc in buton,sunt 6 la număr In mufa mica neagra 2 fire gri si maro Mai am inca 2 fire la fel gri si maro Si inca 2 fire mov si mov cu o dunga rosie Multumesc frumos pentru ajutor -
Am postat pe topicul de EV, pun si aici sa citeasca @tudy_cnu, poate cine stie, aceleasi "conceptii" sunt si la X5. 2021 > PHEV BMW iBMUCP 21F37E Post-Crash Recovery — When EU engineering becomes a synonym for “unrepairable” + "generating waste"
-
Salut esti fostul kspic medicul din Brasov, de pe forumuri cu uleiuri? Aveai pe tiktok user,numai de uleiuri vorbeai. De ce te-ai sucit pe echipamente audio?
-
Cine sa vada cate din propietati mai are uleiul dupa 10-15.000 km sa trimita monsta la laborator . https://greenoilcheck.com/
- Astăzi
-
Ok.Multumesc.
-
Le repet, pentru ca lumea refuza se pare sa inteleaga, si a ramas cu sintagma... KM, FELXIBIL, CAT ZICE PRODUCATORUL... etc Normal ca nu e un lucru rau, e chiar un lucru indicat, si util, si esential in a-ti intretina masina corespunzator. Media in Bucuresti poate fi si de 10-12kmh ( am vazut destule cazuri ). Exemplul cu 5000km a fost doar de exemplificare, un schimb de pana in 10k km eu zic ca e ambsolut decent din toate punctele de vedere. Daca vrei totusi sa stii cat de tare se degradeaza un ulei dupa 7500/10000/15000km sunt destule site-uri cu sute/mii de analize de uleiuri unde poti verifica ce proprietati de ungere/racire mai au ele ( hint - diminuate semnificativ! sa nu mai vorbim de 20-25k km !!! ) Informatiile aceastea exista online si se pot citi, asimila, pentru cine e dispuns sa faca asta. Eu nu circul prin oras decat destul de putin, media mea e pe la 65-70kmh, si tot fac schimburile la 10k. Cu CAT previn uzura nu cred ca o sa-ti spuna nimeni niciodata, dar CAT DE TARE se degradeaza un ulei dupa 10/12/15k km se poate vedea prin multitudinea de teste ale uleiurilor uzate, care se gasesc pe net/forumurile dedicate ( unul din ele fiind oil-club.de de ex)
-
sub 10k km, e doar partial SH
-
lant lungit sau sarit cu un dinte
-
Pfff, BMW de 82k euro si n-are ACC.
-
Astea is masini SH in toata regula, nu noi.
-
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=440691774&clim=AUTOMATIC_CLIMATISATION_4_ZONES&cn=DE&dam=false&fe=AIR_SUSPENSION&fe=HEAD_UP_DISPLAY&fe=VENTILATED_SEATS&fr=2025%3A&isSearchRequest=true&ml=%3A10000&ms=3500%3B49%3B%3B50e&od=up&pa=CAM_360_DEGREES&ref=srp&refId=d02ef3b6-03f0-accf-bae6-076dcd273233&s=Car&sb=p&searchId=d02ef3b6-03f0-accf-bae6-076dcd273233&spc=ADAPTIVE_CRUISE_CONTROL&st=DEALER&vat=1&vc=Car iei pe firma iei fara TVA, deci aprox 75k eur... de aici in sus incep...
-
Am o octavia 1.6 blf pe lant cred, am eroare de sincronizare, masina porneste bine, merge bine, dar de ce imi apare eroarea ?
-
In afara faptului ca este si logic, de-aia sunt afisate separat pentru ca pot fi diferite, poti sa vezi si in manualul digital: https://digital-manual.skoda-auto.com/w/ro_RO/show/c19682fd826dff19fa7651ee6f44462d_5_ro_RO?ct=ceced0ff17a44c0aac144525644dc8a8_1_ro_RO Pagina 183:
-
Eu sper sa nu fie nimic de discutat, imi ajunge cat citesc pe aria diesel. Tu de ce speri? Ca n-am prins ideea.
-
Intretinerea si costurile service Kodiaq 2
florin.23mai a postat în topic iniţiat de razvan.ac din Kodiaq 2
Salutare, am fost la revizie la 15000 km (ceruta de mine). Motor 2.0 tsi, 204CP. Schimb ulei si filtru ulei. Cost 1111 lei -
Cine ia masina pentru cat e garantia e normal ca vrea costuri mici de exploatare si schimba uleiul la limita superioara a intervalului dat de producator. Masina e vanduta de obicei la 1-2 luni dupa terminarea garantiei. Cine ia masina de la 120.000 km in sus si-ar fi dorit ca fostul proprietar sa schimbe din 15 in 15 mii km ca sa stie ca nu au aparut uzuri premature in motor. Eu ma gandesc cu groaza la un motor de 1.5 tsi pus pe un Golf 8 si facut taximetrie cu el prin oras la care schimburile de ulei e facut la 30.000 km. Topicul asta are 2 directii: Distributie si Schimb de ulei. Sper sa prind ziua cand vom discuta de turbo,egr, gpf, etc..
-
Ai inteles total gresit. Intervalul la care schimb eu e max 15.000 km. Asta nu inseamna ca e gresit sa o faci si intre 15.000- 30.000 km, pe un forum subiectele trebuie tratate obiectiv, nu subiectiv. Ce nu invata romanii este ca nu trebuie sa impuna tuturor obiceiurile personale cu titlu de adevar absolut, mai ales daca au o cu totul alta marca de masina, cu alta motorizare, cu alt carburant... Cat timp nu poate prezenta cineva spre comparatie came, cuzineti, biele din 2 motoare 1.5 tsi, motoare la care schimburile de ulei (acelasi ulei) au fost facute la intervale diferite, 15.000 km si 30.000 km, iar din compararea uzurii pieselor respective sa reiasa clar avantajele schimbului de ulei la interval mai mic, toti facem doar presupuneri. Pe principiul asta, presupunem ca legumele fierte sunt mai sanatoase decat legumele trase la tigaie. Tot ce e posibil, dar nu afecteaza atat de mult organismul daca mananci doar/si legume prajite.
-
Nu inteleg ce te irita asa tare cand cineva alege un interval de schimb pana in 30k km cum ar fi 12k-15k. Plus ca la noile motoare 1.5 TSI nu mai poti verifica nici macar culoarea, contaminarea sau alte tampenii ale uleiului fiindca nu mai exista joja Uzura probabil este insesizabila, dar depunerile in motor vor fi proportionale cu timpul de utilizare indelungat al uleiului. Sa nu ne mai alintam, ca nu schimba nimeni uleiul la 5k km , dar muti iau in calcul schimbul incepand cu 10k si asa se evita depunerile care si ele contrubuie semnificativ la uzura prematura a unui motor. Iar legat de caburant, clasicul OMV MaxMotion 100 plus, este maximul care se poate accesa in Romania
-
Mi-a scris Fuchs Ro pe email, ei recomandau Fuchs Titan Flex3 5w40.Deoarece Gt1 simplu nu se mai fabrica. Merg pe Valvo Synpower MST schimbul acesta.
-
Este copy paste din ChatGpt ce ai scris tu aici
-
...si de pe stoc. Dai TVAul jos si mai pui inca 2 3 4 procente si ia vezi unde iesi... link
-
ideea ca respectati ce zice producatorul masinii cu schimburi la 30000, e foarte buna, mai ales ca nici unul poate nu tine masina mai mult de 150000 km. Pana acolo , puteti sa-l schimbati si la 50000, ca 3 schimburi va merge Ulterior, ce probleme vor fi, le va avea viitorul proprietar PS , eu schimb intre 10 si 15000. Stiu, bani aruncati, dar nici o masina cumparata de noua, nu stiu cat o voi tine. Poate 2 ani, poate 10, depinde de contextul financiar si alte planuri de familie
-
Corect, nu e la toata lumea la fel. Exemplul meu: la Leon 1.5tsi DPBA km au scazut 1:1 cu cei parcursi tot timpul, indiferent de conditiile de drum. Vedeti analizele de ulei de pe canalul https://www.youtube.com/@themotoroilgeek L.E: Nu stiu daca raspunde exact "cu cat" creste uzura daca mergi 15.000 in loc de 10.000km, dar sigur se poate face o idee atat despre rodaj cat si despre perioada urmatoare de exploatare. Zice chiar el, fiecare ar trebui sa faca teste de ulei ca sa stie exact cand ar trebui sa schimbe uleiul pentru ca avem conditii si obiceiuri diferite de exploatare. Merita? nu cred. Mai bine respecti orele de functionare si gata.
-
@acidone77, nu faci decat sa repeti lucruri pe care tu si altii (inclusiv eu) le-am precizat in posturile din urma cu luni/ani. Ma refer la orele de functionare. Asta nu e un lucru rau, aduce in prezent niste lucruri spuse demult, peste care nu toti au curiozitatea sa se uite, multi citesc doar ultimele 2-3 pagini dintr-un topic. Media aia orara din Bucuresti e cam la fel si in celelalte orase mari, 15-20 km/h. Cu toate astea, toti bucurestenii si clujenii/iesenii/timisorenii/constantenii/brasovenii mai ies din orasm deci schimbul de ulei la 5000 km pica. Indiferent cum exploatezi masina, tine macar 10-15.000 km un ulei. Cum ai zis si tu, nu te pot retine sa schimbi uleiul la cati km doresti tu, mai ales ca, nestiind in ce oras stai, nici nu-mi dau seama de conditiile de trafic, o fi mai nasol decat in Bucuresti/Iasi/Timisoara/Constanta/Brasov/Cluj. Asta stie oricine, sa lasam generalizarile de genul asta. Intrebarea era CU CAT previn uzura schimburile mai dese, incat sa merite sa le faci la 10.000 km fata de 15.000 de km, de exemplu, daca un ulei rezista si 30.000 de km in conditii normale de functionare, iar in conditii mai dificile, se injumatateste intervalul de schimb?
-
Exact. In mod intentionat sau neintentionat, temperatura din cuptor poate sari serios peste 1000 grade, si atunci se prajeste materialul filtrant din interiorul filtrului DPF (fagurele). Plus ca se taie carcasa metalica a filtrului, ca se se poata scoate acel fagure, si apoi se sudeaza la loc, dar aceasta este alta discutie. Ca fapt divers, am gasit pe intranet o firma care folosea metoda termica pentru curatarea filtrului DPF. Culmea e ca avea recenzii bune, toti laudau comunicarea cu ei. Erau situati pe undeva in Ilfov, la iesirea dinspre Colentina. Cand am ajuns acolo, m-am luat cu mainile de cap: propietarul era un metalurgist care avea un cuptor improvizat in fundul curtii (parca eram in Amintiri din copilarie de Ion Creanga), pusesera niste rezistente de resou pe peretii laterali ai cuptorului si bagau filtrul la mijloc. Nici un fel de control al temperaturii, nu mai tin minte daca aveau sau nu termometru, dar metoda de controlat temperatura nu aveau. Asa ca am plecat rapid.
