Jump to content

Conţinut nou

Afişează tot conţinutul publicat în ultimele 5 zile.

Acest flux se actualizează automat

  1. Ultima oră
  2. spido

    Scanarea cu VCDS - erori aparute

    Schimba acumulatorul in prima faza si sterge toate erorile. La 205k avea un 8.7v, acum la 206k are un 9.86v. Putin,f putin.
  3. spido

    Ajutor, va rog. Masina nu mai porneste.

    J533- Can gateway. Nu se strica. Nu am gasit defect,decat f rar. Fara alimentare,da. Sig arse...sau puse in locatia gresita de proprietar(in urma verificarilor sigurantelor). Langa farul stg,in compartiment motor sunt 2 conectori. Desfacuti si inspectati.Scoase mufe pe rand din pompa Abs,ceasuri,caseta si facuta diagnoza pana poti accesa ceva din can powertrain.
  4. skodamen

    Toro - 7P din 2011

    Nic, tu ai /ai avut un suzuki?
  5. Astăzi
  6. voinea

    Otto - Un neamț cu caracter (BMW M2 F87 2016)

    @Bebeee impozitul pentru perioada 04-> 10 (deci eu am voie sa folosesc masina doar din aprilie pana in octombrie) este doar 155euro anual. Asigurarea ma duca la aproape 600euro pe an dar include si circuitul (inca, sunt zvonuri ca ar vrea sa o scoata optiunea asta). Efectiv 2022->2025 am economisit bani avand masina inmatriculata astfel. Singurul meu regret este ca jobul nu mi-a persmis sa mai fac drumuri cum au fost in M2 in 2017->2019. Dar macar a fost Jeep Renegade aproape 6 ani si am facut offroad mult atat in RO cat si ceva excursii de Franta, Italia, Austria. @dydu_kuf juniorii mei nu mai sunt asa mici . Unul e la casa lui merge spre 23 de ani,iar no.2 are 18 ani, termina liceul la vara si la fel pleaca din casa parinteasca spre studentie si celea proprie in viata. Cred ca citind randul asta macar 50 de oameni care m-au cunoscut acum 15-20 de ani la intalniri o sa-si spuna "mama cat suntem de batrani" Nu m-am gandit ieri, daca vreti ceva material video aici am playlist cu ceva ture facute -> https://www.youtube.com/playlist?list=PL433E0EC23D491182
  7. FeriM

    Filtru diesel de particule - DPF

    Skoda Octavia 2 2010 1.6 TDI CAYC, DSG, 206k km. Azi am fost nevoit sa fac pentru prima data un drum special ca sa se stinga martorul de DPF. In ultimii 2 ani cred ca l-am mai vazut de vreo 3 ori dar atunci s-a stins in maxim 2-3 minute de la sine. In primii 12 ani nu a aparut niciodata. Posibil sa stau in trafic mai putin in ultima vreme, dar senzatia mea e ca regenerarea se face tot mai des (la fiecare 110 Km am calculat, mai studiez) si dureaza mai mult. Am facut masuratorile urmatoare dupa regenerare, stand pe loc, in idle, respectiv cu aceleratia apasata. Se vede ceva in neregula? Ce s-ar mai putea verifica? Ar fi cazul sa fac o curatare de DPF? Nu am timp sa fac drumuri speciale ca sa se faca regenerare, deci daca ajuta curatarea, asta fac (PM sugestii unde in Cluj?). Daca trebuie DPF nou, pun nou (PM recomandare de DPF original, ce tip exact adica, nu conteaza pret)... Ms VIN: TMBCT21Z1B8011736 License Plate: Address 01: Engine (03L 906 023 DD) 02:48:33 IDE00021 Engine RPM 783 /min IDE00427-ENG101722 Particle filter: difference pressure-DIP_PF 2.74 hPa IDE00428-ENG100917 DPF: offset for differential pressure-DIP_PF_AD[0] 1.41 hPa IDE00430-ENG102682 Particle filter: field regeneration request status-STATE_RGN_PF 0 IDE00432-ENG103847 Particle filter: time since last regeneration-T_WOUT_RGN 1822.80 s IDE00433-ENG103279 Particle filter: oil ash volume-MASS_ASH_PF 63.0023759 g IDE00434-ENG102050 Particle filter: soot mass calculated-MASS_SOOT_SIM_PF 6.26 g IDE00435-ENG101197 Particle filter: soot mass measured-MASS_SOOT_PHY_PF -1.08 g IDE00436-ENG102397 Particle filter: kilometers since last regeneration-DIST_RGN 11.3 km IDE04263-ENG102014 Sensor for particle filter differential press: raw value-DIP_PF_RAW[0] 1.41 hPa Address 01: Engine (03L 906 023 DD) 02:49:28 IDE00021 Engine RPM 2555 /min IDE00427-ENG101722 Particle filter: difference pressure-DIP_PF 13.10 hPa IDE00428-ENG100917 DPF: offset for differential pressure-DIP_PF_AD[0] 1.41 hPa IDE00430-ENG102682 Particle filter: field regeneration request status-STATE_RGN_PF 0 IDE00432-ENG103847 Particle filter: time since last regeneration-T_WOUT_RGN 1859.40 s IDE00433-ENG103279 Particle filter: oil ash volume-MASS_ASH_PF 63.0024669 g IDE00434-ENG102050 Particle filter: soot mass calculated-MASS_SOOT_SIM_PF 6.26 g IDE00435-ENG101197 Particle filter: soot mass measured-MASS_SOOT_PHY_PF -1.08 g IDE00436-ENG102397 Particle filter: kilometers since last regeneration-DIST_RGN 11.3 km IDE04263-ENG102014 Sensor for particle filter differential press: raw value-DIP_PF_RAW[0] 11.53 hPa
  8. FeriM

    Scanarea cu VCDS - erori aparute

    Cu ocazia unei scanari automate pentru altceva, am gasit lista de erori mai jos. Data (ziua) din log nu prea se potriveste cu realitatea, dar kilometrajul e ok. Ar fi de interes sa aflu cauza erorilor de comunicatie de la 206060 km care corespund cu un eveniment foarte bizar si unic de saptamana trecuta. Dupa o oprire de vreo 5 minute si lasata pe avarii, masina n-a pornit la cea mai lunga cheie pe care am dat-o vreodata. De asemenea, in bord aveam lumini la senzori, dar nu era luminat kilometrajul (?!). Partea proasta e ca nu mai retin daca lipsa iluminarii normale in bord a fost "inainte", "dupa" sau "si inainte si dupa" incercarea nereusita de pornire a motorului... Asta a fost tot, dar au fost cateva secunde de intuneric, de atunci nu am mai sesizat nimic. Mai sunt in log niste erori de la o descarcare de baterie la 205976 km provocata din neatentie, care banuiesc ca nu are legatura. Log-TMBCT21Z1B8011736-206170km-128108mi.txt
  9. Salutare! Tocmai ce am vandut B8-ul (2.0TDI 4M 190cp) si m-am pus pe cautat un TSI 280 (B8 / Superb) Intr-un final am gasit o masina, pe care am si fost s-o vad. Un Superb MY2018, 2.0 TSI 280 Sportline cu absolut tot ce se putea pune la momentul achizitiei, culoare Dragon Green. Am facut o proba de drum, am pus VCDS, am verificat distributia, mi-a fost prezentat istoricul de reprezentanta al masinii pana la achizitie. Problema este ca masina are 195k km si desi nu mi-a dat semne de absolut nimic, imi fac griji nefiind un 'connoisseur' al EA888.3-ului. 2018-2023 a fost la un singur proprietar in germania 2023-prezent Romania 2023 - 180k km - stage 1 tcu/ecu DOP Masina a avut o singura dauna in 2020 - bara, far si un colt de copta. Am extras tot din istoricul de reprezentanta pana la 159k si am facut un tabel. Pretul masinii este de 18.8k (negociat la fata locului) si include 2 seturi de jante + anvelope dot 24 pentru ambele sezoane, impreuna cu piesele stock de pe masina (frane fata + admisie). Voi ce parere aveti? Este de speriat un nr asa mare de km pentru o masina de genul? Merita achizitia? Multumesc
  10. Ieri
  11. lupo_bv

    Ajutor, va rog. Masina nu mai porneste.

    La mufa de diagnoză vine un fir direct de la ECU (K) şi firele de la CAN. Deci diagnoza accesează ECU separat de CAN. Dar ECU comunică cu celelalte module (inclusiv imobilizatorul) prin CAN. Acum la tine problema stă aşa: - ECU comunică cu diagnoza, prin urmare se alimentează şi este în măsură să pornească motorul - ECU nu comunică cu modulele cu care ar trebui să comunice prin CAN - interfaţa de diagnoză nu se conectează prin CAN la o serie de module sau la toate, aici ar trebui văzut dacă se conectează la ceva. Dacă nu se conectează la nici un modul atunci poate fi o problemă de alimentare sau CAN-ul este buşit. Dacă se conectează măcar la un modul atunci el se alimentează dar este defect. Este un raţionament de care nu sunt sigur, dar mie aşa mi se pare. În primul rând trebuie să identifici modulul şi să vezi starea mufei, să verifici tensiunile cum am spus mai sus. Este un singur modul, pe schemă apare J533
  12. Cristi_V

    Noul motor 1.5 TSI

    Parerile sunt impartite dar adevarul e unul singur.
  13. bogd

    Ajutor, va rog. Masina nu mai porneste.

    Multumesc mult de tot pt documentatie. Le analizez maine cand sunt mai fresh ca sa-mi dau seama la ce ma uit si ce inseamna toate cele pe acolo. E posibil sa ai dreptate. Ma gandesc ca poate sunt mai multe CAN bus-uri. Ar fi ciudat sa ti se strice un modul neimportant si asta sa afecteze toate modulele. Cel mai probabil cand infigi interfata de diagnoza nu te conectezi direct la CAN. Ceva comunicare trebuie sa existe pt ca pot incuia/descuia masina din telecomanda. Deci cel putin modulele din usi sunt okay, altfel ma gandesc ca nu as mai fi putut incuia sau descuia. Poate e ceva modul care leaga mai multe bus-uri si acolo e problema. Multumesc inca o data.
  14. NicNic

    Toro - 7P din 2011

    Cu GG AT3 mai am experiente bune cu ele, pe un Forester SH diesel. Au fost anvelope foarte bune pentru teren dificil. Insa pe la 40.000 km rulaj a trebuit sa le schimb. Vibrau asa de tare ca trepida volanul, pe autostrada. Am presupus eu ca ar fi ceva defecte in strcutura materialului, poate armatura rupta. Dintre anvelopele de acest gen, cele mai placute mi se par Yokohama Geolandar G015. Foarte silentioase pe asfalt (nu zici ca ai AT pe masina) si relativ bune pe teren dificil. Nu ca GG, dar suficiente. Asta am pe XC60 si sunt incantat de ele. De exemplu, am mers pe Thassos pana pe Ypsarion, varianta de drum nerecomandata... Sus, aproape de varf, la intersectia cu drumul recomandat, am intalnit o caravana de Jimny-uri inchiriate. Respectivii se uitau mirati cum de am venit eu pe dincolo cu un SUV... Gandindu-ma ce putea fi asa de rau, mi-am zis ca drumul cu pietre ascutite, pe povarnis, unde aderenta era greu de gasit, fusese hiba de care eu trecusem chiar fara sa o remarc.
  15. dydu_kuf

    Otto - Un neamț cu caracter (BMW M2 F87 2016)

    Interesant cum un "povestotor cu har" @Doomydeschide noi cai noi pentru acest forum. Sunt convins ca nu sunt singurul care apreciaza atat "oratorul" cat si noua subcategorie. @voinea stiu ca si tu ai un junior, cum e cu sistemele de siguranta obligatorii pentru copii pe Nürburgring?
  16. Bebeee

    Otto - Un neamț cu caracter (BMW M2 F87 2016)

    Living the petrolhead dream 🤩 Cum sunt impozitele/asigurarile in DE?
  17. lupo_bv

    Ajutor, va rog. Masina nu mai porneste.

    În primul rând trebuie să verifici dacă modului de CAN primeşte alimentare şi are legătura la masă ok. Îţi ataşez nişte scheme care să te ajute să măsori Cu multimetrul poţi verifica următoarele: tensiunea de alimentare, rezistenţa către masă, continuitatea firelor. Algoritmul ar fi aşa (este valabil pentru orice modul): - identifici modulul (vezi poza) - scoţi mufa (aici trebuie să fii atent cum se desface să nu rupi ceva, de exemplu la mufa ECU sunt două parghii în lateral de care trebuie să tragi (sau să le împingi când pui mufa la loc) altfel nu iese, fiecare mufă cu chichiţa ei) - identifici numerotarea pinilor - cu ajutorul schemei identifici care sunt pinii pe care trebuie să primească alimentare şi pinii care sunt legaţi la masă - cu multimetrul pus pe verificare rezistenţe, cea mai mică valoare (unii îl pun pe continuitate ca să piuie, eu prefer să văd exact ce rezistenţă este) şi verifici în mufa (cea care intră în modul, nu mufa modulului) dacă între pinii conectaţi la masă şi caroserie este continuitate (rezistenţă foarte mică, max. caţiva ohmmi) - pui contactul fără să ataşezi mufa la modul - comuţi multimetrul pe tensiune şi verifici dacă între caroserie şi pinii de alimentare ai tensiunea bateriei. Ca să verifici continuitatea trebuie să identifici pinii prin care comunică cu alt modul, scoţi şi mufa din modulul respectiv, identifici şi acolo pinii şi apoi conform schemei verifici dacă între pinii corespunzători există continuitate Vezi că în scheme în partea din dreapta îţi dă informaţii despre culoarea mufei şi locaţia ei Nu cred că este concludentă măsuratoarea asta. Modulul s-ar putea să fie prăjit chiar dacă ai rezistenţele respective ca la unul nou. Vezi în schema CAN Convenience cu ce comunică CAN-ul pe partea asta Părerea mea este că dacă modulul CAN primeşte tensiunile şi are masă ar putea fi chiar el de vină, dar trebuie măsurat Ţi-am pus şi o schemă cu legăturile la masă aşa cum sunt ele numerotate pe scheme BXE CAN Drive.pdf BXE CAN Convenience.pdf BXE CAN Diagnostic.pdf Schema ECU BXE O2.pdf BXE echipament de baza.pdf Legaturi masa.pdf
  18. tavitara

    Mașini electrice - merita sau nu?

    Pai ce e aia 40k Kodiaq 1.5 albastru ? Banii cresc pe garduri si doar trebuie culesi ? 40k era un 7P Mountain alb cu panza la sfarsit de generatie , ala era pret corect Asta e rezultatul
  19. cristi511

    Otto - Un neamț cu caracter (BMW M2 F87 2016)

    Asa da! Misto prezentarea, buna ideea cu aria suplimentara. Asteptam si alte povesti de pe Ring!
  20. dercos

    Otto - Un neamț cu caracter (BMW M2 F87 2016)

    BMW-ul meu preferat. Grozave imaginile cu sariturile. Avem unul in familie, stock, DCT, imi place la nebunie, pacat ca i-au pus porcaria aia de rezervor mic :)))
  21. akon

    Mașini electrice - merita sau nu?

    Tragic și fatalist poate reprezenta faptul că Romania are o industrie care se bazează pe automotive iar fabricile de subansambluri nu produc pentru chinezi! In rest că e vw sau MG prea puțin contează.
  22. bogd

    Ajutor, va rog. Masina nu mai porneste.

    Toate sigurantele sunt okay. Si lamelele, si cele din interiorul cutiei de langa motor. Cand am verificat sigurantele le-am scos pe fiecare si nu am observat nici o urma de oxidare. Bordul se aprinde, da. Am vrut sa filmez ce se intampla, dar nu mi-a iesit si nu am mai incercat. Banuiala mea este ca ceva s-a intamplat cu CAN bus. Daca era vreun fir intrerupt undeva, presupun ca doar o parte dintre module nu ar fi raspuns. Recunosc ca nu le-am testat pe toate, dar am sa fac asta cand imi permite timpul. Faptul ca nu exista nici un fel de comunicare pe CAN, ma duce cu gandul la un scurt circuit undeva. Ori intre CAN-H si CAN-L, ori unul (sau ambele) la masa sau la plus. Scurt circuitul asta presupus poate fi de la fire, a caror izolatie cumva s-a ros si acum fac contact cu altceva. Ori vreun modul s-a defectat si face scurt circuit cumva intern. Nu am idee care varianta este mai plauzibila. As vrea sa masor cu multimetrul ca sa testez teoria mea. Ce rezistenta ar trebui sa vad intre CAN H si CAN L? Sau ce rezistenta ar trebui sa fie catre masa? E vreo procedura anume pt asta? Exista vreun modul in usa portbagajului care comunica prin CAN? De ceva timp, dupa fiecare ploaie imi curge apa din usa cand o deschid pe la piciorul de cauciuc din stanga. Am scos capitonajul de plastic dar nu am descoperit nimic. Am turnat eu apa pe luneta banuint ca poate intra cumva printre geam si tabla, sau pe la stergator. Era perfect uscat in interior. Nu-mi dau seama pe unde poate intra. Din cand in cand butonul pt deschis portbagajul nu functioneaza din prima. Multumesc.
  23. tavitara

    Toro - 7P din 2011

    Bun , GG AT2 am avut pe Sorento , foarte rezistente dar aduna pietre cu galeata in afara soselei , mai intra pe la placutele de frana cand iesi de pe off road pe asfalt si bagi viteza Am aceleasi jante pe 7P , mie imi plac Cand am adus masina la 215k din Ge nu se auzea niciun greieras si acum dupa alti 140k am cor de lacuste , deci ... 265k in RO la un 7P , asta e rezultatul Foliile pe faruri sunt ptr protectie la milioanele de pietricele de pe drumurile noastre , ca sa nu schimbi sticlele
  24. spido

    Ajutor, va rog. Masina nu mai porneste.

    Alea sunt tot pe panoul de sigurante. Pe partea dinspre botul masinii.
  25. lupo_bv

    Ajutor, va rog. Masina nu mai porneste.

    Pe baterie (sau langa nu stiu exact pozitia) este o cutiuță cu vreo 7 sigurante sub forma de lamele. Sa le verifici si pe alea. O întrebare: bordul se aprinde?
  26. bogd

    Ajutor, va rog. Masina nu mai porneste.

    Am verificat cred ca toate sigurantele. Si cele din compartimentul motor, si cele din bord de langa volan. Nu stiu daca mai exista vreun alt loc pe unde ar mai putea fi. Din pacate nu am avut telefonul la mine ca sa fac poza inainte, dar cred ca nu am gresit nici o pozitie.
  27. Salutare forum. Am avut multe golf-uri (TDI, 1.4TSI, GTI-uri, R32). Dar undeva prin vara anului 2016 am avut placerea sa particip la un eveniment organizat de catre Michelin Europa la Hungaroring. Pe o mana de masini BMW am testat abia lansata anvelopa Michelin Pilot Sport 4. Un eveniment de o zi, imparit in 3 grupe care au avut ocazia sa faca pe rand 3 tipuri diferite de exercitii. La final de zi a venit o surpriza placuta. Ture pe rand (ful circuit de data aceasta) la volanul unui BMW M2 F87 3.0Turbo motor N55 si al unui BMW M6 4.4 V8 turbo motor S63. Eu am facut turele alocate in M2, iar la terminarea lor cu rugaminti ce greu au fost acceptate am renuntat la turele mele in M6 pentru a face din nou ture in acelasi M2 ce-mi intrase in suflet prin tinuta de circuit. Recunosc ca in perioada aia inca aveam Clio 3 RS pe langa Golf 6 GTI. Cunoasteam destul de bine Hungaroring si a fost o placere la volanul M2-ului Asa ca am revenit acasa si am inceput cu Excel in fata sa-mi studiez optiunile. Golf VI GTI 2.0TSI DSG urma sa plece astfel sa vad ce voi cumpara. Rapid in doua saptamani lista initiala care continea GOLF VII GTI Clubsport sau TCR, Focus RS, Audi S3, Cayman 2.0T, Mercedes A45 AMG si desigur BMW M2 N55. Nu a intrat in cautarile mele Megane 4 RS sau Hyundai i30Nm. Toata treaba era destul de stransa datorita bugetului. GOLF l-am dat impreuna cu o factura de 16000euro la BavariaUsedCars.com (Weltauto-ul celor de la BMW). Am mai platit ceva si ala a fost avansul pentru comanda de BMW M2 F87. O masina care a fost doar cu cateva mii de euro mai scumpa decat un GOLF VII GTI dar care stiam ca mi-a placut maxim, avea motor in 6cil N55 in cea mai puternica versiune dezvoltata (el fiind derivat din N54 un motor potent la randul lui), avea frane fata spate imense ca niste ancore (380mm pe fata, 370mm pe spate) cu placute bune ziceam eu la inceput. Am mers pe cutie manuala pentru ca am considerat mai corecta si "future clasic" asa ceva intr-o era unde cutiile automate sunt prea des prezente in masinile sport de azi. Am vrut diferit. Active M diferential e delicios cum poate ajuta pe viraje. Roti 9J x 19 pe fata si 10J x 19 pe spate. O masina in alta clasa decat ce am avut eu pana la ea. Un automobil Super-sport. Pe 11 Noiembrie 2016 a sosit masina la Bavaria, am ajuns si eu seara sa o ridic si m-am dus acasa. A doua zi dupa un plin de benzina 98 doar zambete si rodaj. Am facut in regim corect primi 2000km si mare mirare mi-a facut pe la 1400km cand am scapat in ture putin cu pedala ~75%. Deja stiam ca e ce trebuie. La ~1900km am avut brake-in service (obligatoriu la orice model M insemnand revizie ulei atat pe motor cat si diferentialul spate) Dupa 2000km au fost diverse iesiri pe circuit la Adancata si Tg.Mures. Am facut un tur de Romania la un moment. In vara 2018 am ajuns prin Alpi unde a fost un deliciu mersul la altitudine de 1900+ pe ace de par si prin cateva tuneluri. Au venit si niste iesiri pe Nurburgring cu masina, am prins drag de locul ala dar am retrait sentimentele de la Hungaroring. Drag la maxim de mers pe un circuit istoric. Astfel ca atunci cand abia am trecut de 20.000km, la final de 2019, am luat o decizie importanta pentru mine si Otto. Mi-am cumparat season-pass pentru anul 2020 pe Nurburgring. Spre final de martie am pornit pe roti catre Germania, aveam deja aranjat unde va avea garaj (exista cateva firme la care poti avea masina tinuta in siguranta langa circuit) si asa mi-am inceput sezonul 2020. Am revenit in Romania prin aprilie dupa destule ture la inceput de an si am avut marele ghinion ca pe atunci deja sa fie inceputul pandemiei. Cat am fost in Germania am fost rupt de stiri, lucram ziua de la birou, iar seara in fiecare zi + in zilele de weekend m-am bucurat de circuit. Am gasit un aeroport Frankfurt dubios, incepea pandemia, am ajuns acasa iar Otto a ramas in garaj eu neavand posibilitatea sa zbor inapoi decat pana mai tarziu in vara. Un an mai trist, macar cand am putut sa calatoresc iar m-am regasit cu Oto si cu Nurburgring Nordschleife. Am terminat cu fericire 2020, fara incidente, invatasem deja binisor circuit (a contribuit mult si pandemia la asta). A intrat masina la iernat tot in Germania deoarece am considerat inutil sa-i adaug 2000km pana acasa si alti 2000 pentru readus in Germania. Si in 2021 cu certificat de vaccinare am putut merge iar spre Germania sa stau cu saptamanile pe acolo si sa ma bucur de Otto. O decizie importanta a fost in 2022 cand in loc sa aduc masina acasa (ITPul fusese facut in martie 2020 deci era cazul sa ajung la o statie ITP din Romania) m-am hotarat sa o inmatriculez pe Germania, am fost luat in locatie de omul care imi inchiria atat garaj cat si o garsoniera, cu fisa de la primaria din Germania am radiat masina acasa de la politie si fiscal (aventura destul de neplacuta atunci cu autoritatile noastre) si mi-am pus numere de Gerania + TUV valabil 2 ani. Au urmat deja diverse upgrade-uri importante. Am uitat sa scriu mai sus dar nu mai eram deloc multumit de placutele OEM. Am folosit doar doua seturi de placute OEM si apoi m-am dus catre PAGID. Initial RSL29, la un moment un set de RSL1. Am de-a lungul anilor pe fata si Endess EIP206ME22/CC38 dar si de doua ori PFC1609 Toate acestea net superioare celor OEM de M2. Discuri frana am ramas doar pe OEM In fiecare an din 2020 pana in 2025 masina a primit lichid de frana MOTUL 660. Pe partea de ulei motor am mers in acesti 6 ani pe Mannol SUPER Racing + ESTER 0W-40. Zero probleme cu cele doua. Prin 2022 am facut rear seat delete de la Stern Performance Parts. Tot in 2022 am instalat pe fata racire suplimentara pentru frane astfel reusind sa pot face 3 ture legate de circuit in loc de doar doua. 60km de mers TARE in care nu aveam probleme vizibile pe franare. Apropo de franare. Cred ca toti care urca in masina masageri spun "ce frane tari ai". Ori nu sunt ei pregatiti de cum se franeaza pe circuit dar cred eu ca si raspunsul franei ii face sa zica wow. Apoi la un moment au venit scaunele Recaro poleposition cu ABE (necesar pentru TUV). Negre cu dinamica pe centru. Perfecte pentru masina mai ales ca am ales de la SPEED ENGINEERING suportii care folosesc direct sinele OEM permitand reglaj util, iar pentru a sta mai bine in scaune au venit centurile in puncte SCHROTH PROFI II-FE. Gumele de la Michelin PS4S cum am avut la venirea in Germania au devenit Michelin Pilot Cup2, Pirelli Trofeo Corsa si de la mijloc de 2024 pana acum la final de 2025 Nankang A1R. O guma de nota 10. Am ce e drept 3 seturi de jante la masina care ajuta mult sa pot folosi in functie de vreme ceva adecvat. Otto nu mai era un daily comod, devenise un track-car discret ce doar de aproape isi arata ca are potential. Si deja se vedem si in turele pe care le puteam face pe nurburgring nordschleife. A merge intr-o tura cu trafic la putin peste 8 minute parea lejer. Otto era o masina foarte buna, iar eu un om cu mult exercitiu acolo. 2025 a trecut si el incredibil de bine, vorbim de peste 250 ture facute si acest an. Totul bine, deja este parcat la garaj, pus robotul o data pe luna pe bornele din fata pentru a nu descarca bateria de 12V peste iarna. Urmeaza achizitia de 4 anvelope Nankang A1R dar si 4 anvelope Michelin PS4S (daca apar pe marimea mea PS5S atunci atsa voi lua in primavara) Va fi revizia normala de lichide in martie si abia astept in aprile sa incep cu turele pe circuit din nou. Mai multe poze sunt jos, adunate repede de pe telefon din acesti ani si 48.000km Din primavara 2025 cand ma revad cu Otto am sa postez in plus din calatoria noastra impreuna
  28. spido

    Ajutor, va rog. Masina nu mai porneste.

    Verifica sigurantele din panoul de langa baterie. Fa o poza panoului imainte. Va fi de ajutor,in caz ca gresesti pozitia vreunei sigurante. Da,pe Engine se conecteaza k line.
  1. Afişează mai mult
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!