Conţinut nou
Afişează tot conţinutul publicat în ultimele 4 zile.
- Astăzi
-
@marius1982.11 Farurile mele nu au auto leveling. Se reglează manual din infotainment printr-un cursor care are 6 pași. @sandumbogdan Cum aș putea eu regla farurile în parcare dacă nu am un reper după care să mă iau. Știu foarte bine la ce te referi și așa am procedat și eu la vechea mașină care avea halogenuri. Dar problema mea acum este că nu bat departe nu sus/ jos sau stânga/ dreapta. E vorba de intensitatea lor. Și depaerte de mine dorința de a-i orbi cumva pe ceilalți șoferi care vin din sens invers. Cum am mai spus: când folosesc „faza mare” nu mi se pare că lumina se duce mult înainte ci mai degrabă se duce cumva în sus și în lateral. Citisem pe undeva pe aici pe forum că aceste faruri standard (față de cele „matrix” sau cum s-or numi) au și mai puțini wați. Poate de aici și faptul că nu bat mai departe. @dercos sunt conștient de asta, dar mi-e extrem de greu să cred că la o distanță de 1-2 luni de când am vândut mașina și am început să o conduc pe aceasta (când am observat acest fenomen) mi-a scăzut acuitatea vizuală atât de mult. Asta cu acuitatea este valabilă pe parcursul unor ani, sau în în cazuri severe/ distincte, pe parcursul mai multor luni.
-
Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?
davidut5 a postat în topic iniţiat de alinica2001 din TDi Forum
Pe la egr vreo garnitura posibil. Cele de tabla fac asa zgomot. -
Corect, rețin impurități. Dar de unde vin impuritățile alea? Doar nu vin din DPF. Impuritățile vin din motor. Trebuie sa verifici de ce ai atât de multe impurități ce vin din motor, încât sa ți-l încarce atât de frecvent. Dar din nou, daca nu vrei sa cercetezi cauza si dorești sa vezi doar efectul, atunci o sa rămâi cu regenerări frecvente si o sa ajungi sa faci ceea ce fac marea majoritate a posesorilor de diesel-uri neîngrijite, cu DPF, si o să-l anulezi. PS: Pt CRLB e normal după un nr de x km sa facă la ±100km urban / ±250km extra-urban regenerate, dar asta nu înseamnă ca e si sănătos. Verificați si nivelul de ulei sa nu fie crescut daca regenerările sunt ratate des. Spor.
-
Eu nu sunt de acord cu afirmatiile astea. La orice aparat din lumea asta rolul unui filtru e sa filtreze, adica sa retina niste impuritati, sa nu le lase sa treaca. Filtru de aer, de habitaclu, de motorina, toate retin niste impuritati. Asa e si cu dpf-ul. Daca tot ce ar veni de la motor ar fi curat de ce ar mai fi nevoie de filtru?
-
Intretinerea si costurile service Kodiaq 2
Adi_vw a postat în topic iniţiat de razvan.ac din Kodiaq 2
Surubul de golire cu garnitura 50 lei...Frumos! Oare nu puteau sa-ti factureze 4.7L de ulei si sa-ti pune litrul primit cadou? Ma gandesc ca nu ai nevoie de el -
Eu vad important sa nu o dam in extreme. Si eu constat ca regenereaza din ce in ce mai des, la inceput +/-300km, acum +/-180, 200 km, dupa app 6 ani la mine si vreo 75mii km (ceea ce cred ca este normal, avand in vedere ca sunt rulati preponderent urban). destul de greu, dupa toata istoria lor
-
Cand am fost la Cătălin (EEXCALADE) pentru niște lucrări de mentenanță, mi-a relatat o chestie care are mai mult sens decât ai crede. Filtrul de particule este precum si in denumire, un filtru, nu? Pai atunci mi-a spus așa. Ia mașina noua, 0 KM, TDI. Scoate-i filtrul de particule si pune-l in garaj. După 200k km, filtrul ăla o sa fie nou, pentru ca din nou, e un filtru, deci nu are ce sa filtreze, nu? In schimb, lasă-l pe motor, iar după 200k km o sa trebuiască să-l arunci. De ce? Pentru ca el se înfundă daca ce trece prin el pentru a fi filtrat nu este curat, iar amplasarea lui este dupa motor, la începutul evacuării. Ce înseamnă asta? Ca tot ce intra in filtru si îl înfundă vine din motor, ceea ce înseamnă ca motorul nu are o funcționalitate corecta. Morbid vorbind, cancerul pleacă din interior si îți ataca corpul in exterior ulterior. Așa e si cu motorul unei mașini. Daca mașina rulează bine, nu înseamnă ca si 'funcționează' in parametri. Consum de ulei scăzut sau deloc nu înseamnă automat ca motorul rulează in parametri. Faptul ca nu o simți la ralanti nu înseamnă ca motorul funcționează neaparat in parametri. Adesea probleme pe injecție (care apropo, vizualizând niște valori pe VCDS nu îți indica daca ele funcționează sau nu corect) care nu sunt depistate decât pe banc duc la probleme cu DPF si nici schimburile de ulei făcute a la Germania (OCI 20-25-30k km) pana când Romanul ia mașina la 180-200-220k km nu ajuta deloc. Scriu asta de la volanul unui Passat B7 2.0 TDI CFGB cu ±310k km care încă își face regenerări urbane la ±350-370km si extra-urban la ±550-600km, fără sa fi fost curățat vreodată. Schimburi de ulei 8-10k km, EGR 80-100k km si motorina de calitate. Ai face bine sa asculți sfatul lui Cătălin si sa ataci problema de la cap (verifica uzura motorului si a anexelor), nu de la picioare (DPF- curățare, senzori etc.). Spor!
-
Eu nu prea inteleg expresia "prea des". Atata timp cat VW nu precizeaza ca masina regenereaza la un interval exact nu vad de ce considera unii ca e "prea des". Cum s-a zis si mai sus, fiecare conducem in conditii diferite - stil de condus, distante diferite, conditii meteo diferite, incarcare diferita a dpf etc. Plus ca sunt versiuni diferite de motoare. Fiecare masina isi gestioneaza diferit regenerarile in functie de multi parametrii. Atata timp cat masina functioneaza corect si nu avem coduri de eroare eu zic sa avem incredere in inginerii VW ca au stiut ce fac cand au implementat soft-ul e masina. Sa te apuci sa rescrii soft-ul masinii inseamna sa te crezi mai destept decat cei de la VW. Dupa logica mea, regenerari mai rare inseamna mai mult soot adunat. E doar parerea mea.
-
Salutare! Momentan, pe masina din semnatura am oglinzi electrice, incalzite, fara pliere, lumini sau functia de coborare geam oglinda dreapta. Codurile celor doua calculatoare usi fata: 3C0 959 701 si 3C0 959 702, fara litere in coada. Vreau sa fac retrofitul, am gasit oglinzi cu functiile lipsa, iar tipul care le vinde mi-a trimis poze cu oglinzile(2 seturi, ambele cu rabatare, unul avand oglinda heliomata) sofer 15 fire-pasager 13 fire, sofer 11 fire-pasager 9 fire. Are doua generatii de calculatoare(euro 4 si euro5): 1K0 959 792(3) P si 3C0 959 792(3) A. Logica imi zice sa iau oglinzile cu 15 si 13 fire(oglinda heliomata si posibil mirror down) si calculatoarele cu terminatia P, pt ca cele cu terminatia A...nu le-am gasit pe forum ca fiind compatibile. Intrebarile mele: calculatoarele usilor mele din spate, vor avea nevoie de modificari/upgrade? Voi avea posibilitatea sa pliez oglinzile din cheie sau doar din butonul interior? Totul ar fi plug and play, vor functiona normal dupa codarea din vcds, fara alte modificari? Merci!
-
@jangabrieldrind ai raspuns acuma ca samsarii aia "nu bate, nu troncane"! Un motor diesel cu Adblue, indiferent daca e in conditii bune sau nu, va regenera in oras la 70-90km (poate chiar mai des: daca iarna faci drumuri scurte si rare, motorul rece, etc - va regenera mai des). Deci "regenerari dese" este o chestie foarte subiectiva pentru ca tiparele de condus sunt diferite pentru fiecare. Faptul ca tu nu auzi/vezi nimic la motor (apropos, si eu folosesc Ravenol USVO VMP, dar ala nu e un fel de "holy grail" 🙂) nu inseamna ca el functioneaza neaparat in parametrii. De asta un mecanic bun, ca @EEXCALADE, poate diagnostica si verifica masina. Cauta unul bun in zona ta si nu mai schimba piese doar de dragul de a le schimba. Ca fapt divers: daca un sportiv mananca junk food si totusi (inca) arata bine, asta nu inseamna ca nu poate avea depuneri pe artere. Si apoi i-a statine ca sa isi reduca colesterolul. Colesterolul este un efect (alimentatie proasta, zahar in exces care cauzeaza inflamatii si colesterolul din corp se depune unde este o inflamatie). Daca nu rezolvi inflamatia degeaba reduci colesterolul. Asa si in ce ti-a zis @EEXCALADE: incarcarea rapida a DPF (daca ea este - poate aflii ca masina Diesel nu se utilizeaza prea mult in oras la drumuri scurte) este un efect; trebuie sa identifici cauza!
-
Probleme cu temperatura si nivelul de motorina - dupa pornire motor
Al Bundy a postat în topic iniţiat de snicola din Passat B7
cred ca au facut un scurt pe la pompa si au ars traseul de masa comun din ceasurile de bord. -
Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?
Sebytza2000 a postat în topic iniţiat de alinica2001 din TDi Forum
Vă salut. Este vorba de o Skoda octavia 1 axr cu soft. In jurul la 2000 de ture am un suierat puternic care pana la turatiile respective nu se aude si nici dupa. Turbina este reconditionata acum un an, softul in am de 2-3 ani. Până la acea turație mi se pare ca e greoaie, după trage mai bine . Pareri ? -
Mașini electrice - merita sau nu?
halamadrid a postat în topic iniţiat de Retzius din Modele Electrice
Nu poti sa te folosesti exclusiv de panouri daca nu ai baterie, asta ziceam. Tu vad ca ai scos si din buzunar, deci nu contrazici ce am afirmat eu. -
Salut, Si eu am curatat filtrul... nu am schimbat inca senzorii La mine regenerarea se face la 80km in oras Nici mai mult nici mai putin. Colegul spune ca poate fi de la motor pentru ca de acolo se face arderea. In functie de asta... se calculeaza acel "soot". Trebuie sa fie o explicatie/rezolvare... Si eu incerc sa ii dau de cap O sa incerc i re-software la mine si iti spun ce rezultat am
-
@halamadrid Tin sa te contrazic fiindca este posibil. Te uiti la cat ai investit si dupa aceea te uiti sa vezi cati kw ai consumat 100% gratis de la soare direct , la pretul actual al kw-ului de 1leu, daca ai consumat direct in timp ce ai produs 3000kw in cei 2 ani de cand are sistemul ai economisit cei 3000 ron. Eu de exemplu la sistemul meu fara baterie imi calculez asa la 1 an si 2 luni de cand il am pus in functiune si sunt si prosumator : - am produs si consumat 100% gratis 2920 kw -> am economisit 3000 ron doar de aici -am injectat un total de 6800 de kw din care calculez asa : 1) am 3000 de kw consumati din retea pt care fiind prosumator mi-am redus pretul lor de la 1,05 ron la 0,65 ron /kw -> 800-1000 ron economisiti(sa zicem, caci pretul KW-ului a mai fluctuat) si 2) am 3800 de kw pe factura de prosumator actualmente cu valoare de 1875 ron care la prima vara pot sa fac cerere sa schimb furnizorul pt 1 luna si actualul furnizor e obligat in termen de 40 de zile sa imi dea toti acesti bani Deci pt mine actualmente dupa 1 an si 2 luni de cand am sistem FARA batererii -> am teoretic economisit aprox 5,5k Ron. Si revenind on topic putin ca "proaspat" posesor de masina electrica Skoda Elroq de 1 luna -> ca masina principala nu m-as putea vedea actualmente cu electrica, insa pt scopul la care o folosesc eu ca masina a 2-a de frecat prin oras si drumuri scurte dupa 2k km facuti cu costul de aprox 400ron(incarcat acasa) este imbatabila vs o termica.
-
Whatever, nu vad cu ce deranjeaza ACT-ul chiar daca la unele masini ar fi sesizabil cand intra. Motorul e reusit, consumul la drum lung e excelent, puterea e suficienta, pe termen scurt si mediu are nevoie doar de ulei, bujii, filtre, sunt evitate cheltuieli majore gen schimb distributie, plus altele mai mici, gen antigel.
-
Va salut! Detin un vw passat b6 2.0 tdi, 4x4, cod motor BKD. De prin luna iunie ma tot confrunt cu o problema care se repta. Am schimbat distributia cu tot chitul, dupa 7000 mi km a cedat pompa, am inlocuti din nou distributia complet, apoi dupa 200 km a cedat iar pompa, ambele au cedat pe la presetupa(dopul de gheata), a poi au umramt alte 3-4 pompe de apa cu aceasi problema, am inlocuit racitorul de gaze, si totul a fost in regula 2 luni de zile, si acum a cedat iar pompa... Ce ma sfatuiti sa fac, a mai patit cineva asta?
-
Incepand cu anul 2023, Passat se asambleaza la fabrica din Kvasiny, Cehia. Skoda Superb se asambleaza in principal la Bratislava, in Slovacia. La fabrica traditionala din Emden, Germania, se fac acum doar masini electrice.
-
Mașini electrice - merita sau nu?
moroenius a postat în topic iniţiat de Retzius din Modele Electrice
Contributia mea a fost mica, aproximativ 3.000 ron. Multe electrocasnice se pot programa cand sa functioneze. Ce am observat este ca sistemul produce in functie de cerere. Daca nu exista consum tensiunea creste, invertorul se limiteaza si nu are randament mare. In familie am avut un passat hibrid. L-am incarcat de multe ori aproape gratis. Din acest motiv am spus ca e bine sa ai un sistem mai mic pe care sa il stimulezi sa produca cat mai mult. Eu nu vand nimic, va spun din experienta mea nu din auzite. -
Ultima data cand am verificat, Bratislava nu era in Cehia. Iar diferentele continua, cehii beau bere, slovacii beau vin.😀 Intre Passat si Octavia e si diferenta de greutate.
-
multumesc frumos
-
Deschid si eu un nou topic cu o problema pe care am descoperit-o recent pe Golful meu cu doar 28k km parcursi. Este vorba de amortizorul dreapta spate care are urme de scurgere ulei pe el. Am luat legatura cu cei de la reprezentata cu aceasta problema, iar ei sustin ca e o chestiune normala, ca ar fi si o informare in acest sens, si am sa va atasez citatul lor chiar si exeplificat cu o poza: ,,O ușoară peliculă de ulei pe tija pistonului de amortizor nu numai că nu se poate evita, dar este chiar necesară pentru lubrifierea garniturii'' ,,O peliculă fină de ulei pe tija pistonului de amortizor, respectiv pe tubul amortizorului corespunde nivelului actual al tehnicii. Aici nu este vorba de o defecțiune'' Masina este cu echipare "pachet drumuri grele", dar nu cred ca are vreo importanta. Eu stau si ma gandesc la ceea ce sustin ei ca reprezentanta si fug cu mintea ca celelate 3 amortizoare care nu prezinta acea scurgere "NECESARA", ca fiind defecte. Este cineva care are cunostinta despre aceasta "NORMALITATE" ?
-
VW Passat este produs in fabrica din Bratislava in aceeasi fabrica impreuna cu Skoda Superb.
-
Mașini electrice - merita sau nu?
halamadrid a postat în topic iniţiat de Retzius din Modele Electrice
2 afirmatii care nu se sustin una pe alta. -
Pare ca cehii fac treaba mai buna decat nemtii. Or fi mai bune tampoanele motor.
