Conţinut nou
Afişează tot conţinutul publicat în ultimele 0 zile.
- Astăzi
-
Tiguan 5N2 - 2.0 TDI - 4motion - The New Explorer
cristi511 a postat în topic iniţiat de Doomy din Masina mea
Eu citesc cu "bale la gura" concediu de 23 de zile...consecutiv. OFICIAL SUNT OFTICAT/INVIDIOS dar intrun mod pozitiv, pe principiul "aha, deci se poate"! -
Am schimbat pompa de apa, antigelul, uleiul, filtrul de ulei si cel de aer. Am reconditionat etrierul spate dreapta. Urmeaza sa inlocuiesc si motorasul de frana pe spate dreapta. Masina a primit numere rosii.
-
ba chiar a nimerit destul de bine AI mai spun inca odata. 1.0TSI / 1.5 TSI NU au interval oficial de inlocuire curea distributie . Mai departe, fiecare inlocuieste cureaua dupa cum vrea.
-
daca nu ai platit, nu ai ce sa dai in judecata, nu exista inca paguba. Cat despre motivul invocat, incearca sa afli detalii.
-
KW 902
-
Cred ca trebuie sa schimbi acel service, nasol ca ai dus masina pe roti si o scoti la stanga.Oricum motorul ala este o pacoste, ma indoiesc sa gasesti vreunul prin dezmembrari care sa nu consume ulei.Cat despre paguba, sa si asume acel service, atata timp cat au facut deviz si si au dat acordul ca o sa functioneze dupa interventia lor.
-
Probleme cu incarcarea Skoda Superb 3
mariusradu74 a postat în topic iniţiat de mariusradu74 din Superb 3
Salut..... după mai multe plimbări pe la service,am constatat că mașina nu are nimic,pur și simplu așa face ea ,deci nu i-am făcut nimic, mi-am luat un încărcător de telefon care afișează voltajul bacteriei și am monitorizat o perioadă de timp,la fiecare mers cu mașina urmăream cum încărca, dacă bateria e încărcată așa scade,cum incepe să se descarce de la anumiți consumatori incepe și alternatorul să încarce , oscilează,cel puțin așa făcea la mine,nu prea stătea fix pe un anumit voltaj,are încărcare inteligenta, dacă ție îți încărca arunci când folosești consumatorii este totul ok.......deci nu a avut nimic mașina, așa face ea....spor la treabă -
Voi ce dispozitive OBD folositi pentru softul VAG DPF ? Am incercat cu un ELM 327, clona, de pe emag si n a maers !
-
Probleme cu incalzirea apei din instalatia de racire
danut72 a postat în topic iniţiat de andrei.rir din Passat B7
Salut ! Am aceasta masina ( VW B7 1,6 TDI, 105CP) din mai si pana acum , n-am reusit sa fac mai mult de 800 - 850 km cu un plin, oricum as incerca merg... Am tot cautat sa vad care ar putea fi cauza si pana la urma, am remarcat ca temperatura apei nu urca mai mult de 60 - 70 grd, si ca doar in oras, la mers "bara la bara", creste pana aproape de 90, dar scade brusc cand ies din aglomeratie. Inteleg ca termostatul de la cutie ar putea fi( sau chiar este...) defect si ca trebuie schimbat si ca asta influenteaza consumul ( si nu numai...). Ar mai putea fi si alte cauze pentru consumul mare ? Multumesc, -
Tiguan 5N2 - 2.0 TDI - 4motion - The New Explorer
grp a postat în topic iniţiat de Doomy din Masina mea
Foarte mișto recapitularea, anul vitor cred că o să vadă și Tiguanul meu Lefkada. Nouă ni s-au părut multe 9 zile când am plecat în Eurotrip, dar la sfîrșit am mai fi vrut măcar câteva zile, trebuie să încerc și senzația asta cu concediul de peste 11-21 de zile -
VIN Decoder - PR Numbers - OEM Parts
dodi22 a postat în topic iniţiat de Kostas din Intrebari Frecvente
Buna ziua. Va rog sa ma ajutati cu o decodare pt. WVWZZZ1KZBW179310. Multumesc frumos! -
Mașini electrice - merita sau nu?
EEXCALADE a postat în topic iniţiat de Retzius din Modele Electrice
Pare ca industria auto a ajuns la o rascruce de drumuri ,constructorii au de ales intre a continua cu motoarele clasice sau treptat vor fi “inghititi” de chinezi . (precum MG ,Volvo ,Dacia Spring ..,) -
Mașini electrice - merita sau nu?
EEXCALADE a postat în topic iniţiat de Retzius din Modele Electrice
https://unionrayo.com/en/porsche-german-brands-combustion-engine/ It’s official – the major German and American brands (Porsche, Mercedes, Ford and Stellantis) are backtracking and extending the life of the internal combustion engine beyond 2035 Porsche and Mercedes-Benz have started to backtrack on their electrification plans, even though a few years ago it seemed like an unstoppable race toward electric cars. The reality is that costs are very high, profitability is low, and the market is not taking off. Europe is still not ready for the shift to electric vehicles. - Ieri
-
Mașini electrice - merita sau nu?
detinator a postat în topic iniţiat de Retzius din Modele Electrice
ma bucur ca il apreciezi, ma indoiesc ca a apucat cineva sa citeasca cele 173 de pagini. E o viziune despre sistemul energetic in anul cand a fost facut si apartine celor care l-au facut. Nu e neaparat si 100% corect in 2026 (aproape). centrala cu pompaj de la Tarnita nu cred ca mai e de actualitate, de 20 de ani se chinuie sa faca un studiu de fezabilitate... care costa peste 3 milioane euro, apropo. Doar studiul. Apoi se preconizeaza ca ar dura 10 ani lucrul... Daca luam in calcul si niste depasiri de termen, sa zicem 15 ani (deocamdata nu avem studiul de fezabilitate, atentie, deci nu se stie cand incepe lucrul). In 15 ani cine stie ce baterii mai apar, dar miliardele de euro necesare pt finalizare se pot duce AZI in baterii care sa intre in functiune in 3-4 luni. Aici e marea diferenta. -
Mașini electrice - merita sau nu?
detinator a postat în topic iniţiat de Retzius din Modele Electrice
ce agenda au? anti-arme si pro dezvoltare? Majoritatea bateriilor sint montate de Tesla/Musk care numai democrat nu e Texas, un stat democrat? Cum adica nu e ecologica, deci am aratat ca o singura hidrocentrala din alea pe care se tot face tamtam presupune 100 hectare de padure rasa, dar bateriile nu sint ecologice? Apar bateriile pe sodiu si alte tehnologii tot mai simple, ocupa spatiu putin, se pot muta dintr un loc in altul, la mastodontii comunisti nu prea ai ce sa le mai faci si trebuie sa te bazezi pe raportarile de la Hidroelectrica, aia care au mintit pana si administratorul special care incerca sa ii scoata din insolventa, numai date false dau... Toate puterile alea prezentate de ei se bazeaza pe povesti, pe studii facute acum 40 de ani, ba chiar in cazul prezentat, au insistat ca acordul de mediu si autorizatia de constructie din anul 1990 sint inca valabile! Hidroelectrica are vreo 188 de hidrocentrale dar nu functioneaza multe... nici cea de la vidraru, care va ramane nefunctionala 7 ani (a durat doar 5 constructia, acum dureaza 7 retehnologizarea)... De mentionat ca studiul acela e din 2019... si cine stie cand e conceput. si cu ce interese. Cand vorbesti de apa, Hidroelectrica e imediat implicata, si din nou, informatiile de la ei sint de multe ori cosmetizate (sa nu zicem false cum a spus administratorul special cand erau in insolventa) De aia a cumparat hidroelectrica propriul parc de eoliene? si vroia sa ia si unul de fotovoltaice... Echilibrarea se face cu baterii https://rmi.org/clean-energy-101-how-batteries-can-support-grid-reliability/ -
Nebanuite sunt caile Domnului..🤣 Bucuros sa te intalnesc @lambda_dryver ! 👍 Nici albastrica ta nu ramane o anonima !🤭
-
Tiguan 5N2 - 2.0 TDI - 4motion - The New Explorer
Doomy a postat în topic iniţiat de Doomy din Masina mea
Nu pot sa cred ca au trecut peste 3 luni de la ultima postare ... . Anul asta s-a dovedit mai aglomerat profesional decat am prevazut asa ca mai bine revin mai tarziu decat niciodata. Pot sa zic ca 2025 s-a dovedit a fi un an plin de schimbari. Concediul din Grecia de anul acesta a fost unul de relaxare .....nu a fost chiar o luna dar a fost de 23 zile , am decis impreuna cu sotia ca anul asta sa fie mai pe relaxare decat pe explorare . Zis si facut ..... Am ales ca destinatie Lefkada , din mai multe motive , dar principalul a fost pentru ca deja suntem familiari cu insula si cu toate puntele de interes . Am plecat din Ro intr-o zi de Joi seara pe la 10:00 PM , am luat-o spre Calafat , am evitat Giurgiu datorita cozilor mari , nu am vrut sa risc nici un minut de stat in coloana....mai ales la inceput de concediu. A fost o decizie extraordinar de buna , practic in afara de Craiova tot drumul fie e autostrada fie drum express sau european . Asa ca viteza medie a fost mare noaptea fiind foarte liber. In Craiova am intrat dupa miezul noptii asa ca nu a fost rau traficul. La pod la Calafat l-am trezit pe operator la cabina de bilete , apoi prin Bulgaria , zona Montana a fost plina de curbe, vreo-o 50 km cat am trecut muntii , dar cu mers incet, faza lunga aproape tot timpul, nu au fost deloc probleme drumul liber si fara incidente . Am oprit langa Sofia la un shell, nu mai mult de 10 min sa fac plinul ca ajunsese rezervorul la jumatate, in masina se dormea la greu asa ca miscarea a fost rapida. Si uite asa 9 ore mai tarziu deja eram intrati in Grecia ..... Am facut o oprire rapida mai sus sa curat parbrizul de toate insectele acumulate in timpul noptii. Apoi pentru ca deja era ora de mic dejun am oprit la Olympus Plazza dupa ce am trecut de Salonic , loc familiar pentru noi in toate deplasarile noastre folosit : Autostrada a fost surprinzator de pustie , erau cateva masini ratacite dar nimic deranjant , am putut sa mentin viteza pe pilot constanta si pentru zeci de kilometrii ambreiajul nici nu era folosit. Revizia de dinaintea concediului si-a spus cuvantul , la 37grade afara pe pilot la 105 km/h uleiul fluctua intre 86 si 90grade depinde de cat de inclinata era autostrada. De aici , urmatoarea oprire a fost Shellul de pe insula in Lefkada unde am alimentat full pentru a pregati exploratorul de drumurile care vor urma. Drumul de dus a fost iar un record la consum .....6.8 pe bord ....probabil un 7% la pompa . In conditiile in care masina era plina + Portbagajul Thule care era cam 25% plin. Si uite asa am ajuns cu bine la cazare : locul meu de parcare favorit sub un maslin de 1700 ani ....conform spuselor proprietarului. De aici , relaxarea a inceput.....primele zile stiu ca am stat la plaja de la cazare .....sa ne bucuram si sa ne "deconectam" asa cum trebuie..... apoi a inceput explorarea insulei , cate o plaja diferita in fiecare zi fara planuri facute in prealabil ....daca aveam chef sa facem ceva in ziua respectiva era ok , daca nu aveam chef ....leneveam la cazare sau pe plaja de langa care era la 100m de mers pe jos. Peste tot pe unde am gasit loc am pus exploratorul la umbra pe cat posibil : Dupa ce am terminat toate plajele de interes pe insula ....am decis sa iesim de pe insula sa mai exploram si zonele continentale de langa insula . Asa ca am facut si o zi de Parga spre nord ....statiune frumoasa dar prea aglomerata pentru gustul meu si alta zi am zis sa exploram spre sud sa vedem ce mai gasim si uite asa am gasit un "Hidden Gem" nu numai in materie de peisaje dar si atmosfera micului oras : Se numeste Mytikas si este este situat pe continent ..... Drumul pana acolo a fost un absolut deliciu pentru Car Guys.... Nu numai ca a fost liber , a fost majoritar pe coasta .... numai bun de facut cu o decapotabila sau cu trapa deschisa.... singurul moment din concediu in care am folosit trapa . Un orasem micut , cu profil pescaresc in care majoritatea teraselor au acvarii cu adevaratele vietati de mare "fresh" care sunt scoase de fata cu clientul si pregatite dupa cerintele din meniu. Preturi super decente fata de Lefkada si portiile foarte mari ! Plaja nu este cine stie ce , dar atmosfera locala si vibe-ul + linistea orasului compensa . Era plin de germani , foarte multe masini cu numere de Germania si Italia .., cu toate ca era orasel mic , era plin de cazari dupa cum am cautat si eu ulterior pe site-urile de profil. Ne-a placut atat de tare incat am venit doua zile consecutiv in acest oras . Si uite asa zilele au trecut , exploratorul a fost din ce in ce mai prafuit.....degeaba incercam eu sa il spal la fiecare doua zile , nu am gasit apa curata care sa nu il lase mai alb decat era Dar nu am putut sa ma abtin si tot am gasit ceva de explorat asa cum imi place mie , de data asta cu familia in masina ...... dar din pacate Dronei i-a fost pusa cruce inca din prima zi de concediu....un mic accident de pilotaj al copilotului si a fost papa..... Nu am reusit sa gasesc nimic local de reparat drone asa ca m-am multumit doar ca cateva filmari front POV . Momente ca astea Google Maps este complet inutil......cand pe harta apare un singur drum care trece prin mijlocul celor doua din imagine.....bineinteles ca am luat-o gresit si am ajuns intr-o infundatura....macar am putut sa intorc cat de cat ok. Asta mic , la inceput era incantat dar cand a vazut ca masina se tot leagana de la gropi.....a tras cel mai dulce pui de somn in masina din toate....noi cautam pe harta pe unde sa o luam si el dormea cu sforait relaxat in scaunul lui .....la racoare .... viata....... Totul s-a incheiat cu bine .....destinatia explorarii era doar sa scurtam drumul pana la cazare , am reusit sa il scurtam ca distanta ....dar nu si ca timp :)))))))) In ultima zi inainte de plecare cam asa erau anvelopele: Si-au facut treaba de nota 10. Si uite asa a venit ziua 21 ....a venit timpul sa plecam spre casa.... Undeva pe la 09 30 am plecat de pe insula cu destinatia casa dulce casa..... numai ca planurile s-au schimbat pe parcurs . Dupa ce am trecut de Ioannina discutam cu sotia sentimentul de melancolie ca ne despartim de Grecia.....ne-am facut noi calculele noastre si am decis totusi sa ne mai oprim o noapte pe drum .....a cautat sotia ceva repede pe booking si am gasit in drumul nostru hotelul Agnantio Hotel Spa langa orasul Sidirokastro undeva in apropiere de vama Kulata... Am ajuns acolo si imediat ne-am dat seama ca am descoperit alt "Hidden Gem" pentru ca era superb , de la piscina la camerele de cazare , la parcare mare si spatioasa la restaurant.......wow. Am rezervat pe Booking o noapte , dar cand ne-am dus sa platitm ne-am decis ca mai vrem sa mai stam inca o zi asa ca am prelungit total cu doua nopti ....o decizie beton pentru ca ultima zi de lenevit la piscina a fost exact terapia de care aveam noi nevoie pentru a ne scoate din melancolia de plecare din Grecia. Il recomand din toate punctele de vedere ca locatie de tranzit ......Camere curate si mari , parcare imensa , piscine adulti+copii si restaurant cu preturi mai mult decat OK si portii imense...... Am mers pe seara si in oraselul mic de langa cazare -> Sidirokastro pentru o mica excursie de shopping , ziceam eu la inceputul postului ca portbagajul Thule era doar 25% plin....ei bine la intoarcere acesta era 100% plin cu toate hainele noastre , iar porbagajul masinii era dedicat pentru cumparaturi. Magazine modeste si pline de produse , exact ce cautam .... diferentele de pret sunt enorme intre insula si acest orasem micut. Daca pe insula luam un bax de 6 ape la 0.5L cu 1.5 euro la supermarket , aici am luat un bax de 24 sticle de 0.5 cu 1.2 Euro...... deci da ....diferenta era mare la absolut toate produsele. A venit timpul sa plecam .....ultima zi totdeauna este cea mai grea dpdv moral dar senzatia de data aceasta parca era diferita , ne era dor de casa dupa aproape 23 zile implinite departe de casa. Drumul de intoarcere tot pe Calafat a fost , lejer traficul , de data asta am prins curbele de dupa Sofia pe lumina asa ca m-am bucurat si eu vizual de drum. In rest nimic important de mentionat , totul a mers cum trebuie , exploratorul s-a comportat exemplar si ne-am intors fara probleme , cred ca pentru prima data de cand facem explorari impreuna , din cate tin eu minte totdeauna ma intorceam cu ceva minor sau major.....dar de data asta ....nu a fost sa fie. Am facut total 3700+ km in aceasta aventura cu o medie pe bord de 7.8% ....probabil un 8% la pompa ceea ce nu este deloc rau avand in vedere ca la intoarcere chiar era folosit fiecare spatiu pana la refuz...... Spatiul ....singurul lucru de care chiar ma pot plange atunci cand vine vorba de Explorator..... incepe sa mi se para din ce in ce mai mic, mai ales ca noi nu suntem genul sa calatorim "light" .......sau minimalist cum zic unii..... Odata ajuns cu bine , in zilele ce au urmat exploratorul a primit un interior & exterior corespunzator si o ceara sa ii treaca supararea ca a ajuns inapoi acasa : O sa mai urmeze si "altele" , timp sa am sa aduc si eu la zi topicul asta ..... -
VIN Decoder - PR Numbers - OEM Parts
davidut5 a postat în topic iniţiat de Kostas din Intrebari Frecvente
The VIN results within the catalogues are proposals which have to be checked for correctness. WVGZZZ5NZMM130793.pdf WVWZZZ3CZGE072670.pdf -
Articolul despre baterii este din NYT, adica democrat, deci stim ce agenda au. Insa bateriile in Texas exista, dar n-au avut alta solutie, si ecologica nu este sub nici o forma, dar asta ramane pentru documentarea celor care ne citesc. In comentariul despre Hidro este si expresia, "asigurarea serviciilor de sistem, în procent de 80-85%", care este un lucru critic. Echilibrul sistemului nu se face cu fotovoltaice sau turbine eoliene se face cu hidro. De altfel parcurile de energie asa zis "verde" au si contracte pentru consum energie (chiar si cu hidro), pentru ca variatiile incurca sistemul si ne amintim de Spania din primavara. Recomand lectura .pdf-ului din link pus mai sus, va faceti o idee mai clara despre sistemul energetic.
-
Rog un moderator sa mute discuția în topicul dedicat. Mulțumesc. Da. Acum am văzut și eu. Vezi prestări servicii.
-
Mașini electrice - merita sau nu?
EEXCALADE a postat în topic iniţiat de Retzius din Modele Electrice
Si asta a fost o problema ,dupa ce ca pierd 1-2 ore dimineata in aeroport mai trebuie sa caut si statie sa o incarc -
Mașini electrice - merita sau nu?
razvan.ac a postat în topic iniţiat de Retzius din Modele Electrice
@detinator“baby steps” 😀 @EEXCALADE in UK au/aveau oferta la EV, am condus un Fiat 500E, a fost minunat, ei incearca sa le-arate soferilor ca se poate si electric, mai ales cand ai usurinta “cutiei” automate si, in plus, acceptau sa o aduci cu bateria spre 0%, avand statie la punctul de inchiriere. Acum ca au trecut la furat cabluri, asta e, s-au orientat. -
Mașini electrice - merita sau nu?
EEXCALADE a postat în topic iniţiat de Retzius din Modele Electrice
DETROIT — Rezultatele General Motors pentru trimestrul al treilea, care vor fi publicate săptămâna viitoare, vor include un impact de 1,6 miliarde de dolari din cauza faptului că planurile sale privind vehiculele complet electrice nu se derulează conform așteptărilor. https://www.cnbc.com/amp/2025/10/14/gm-to-take-1point6-billion-charge-related-to-ev-pullback.html Si astia au avut impresia ca daca statul da o subventie semnificativa oamenii se vor imbulzi sa cumpre EV-uri produse ieftin si vandute la niste preturi exagerate -
acum am realizat ca am gresit "sectiunea" si am pus pe tdi, greseala mea @spido chiar si daca acestea au fost verificate si schimbate majoritatea din ele? am uitat sa mentionez ca ultima interventie care a avut recent a fost distributia pusa la punct, nu era ok pe flanse, asta fiind joia trecuta, si ieri doar a licarit check engine-ul 5-10 secunde si disparuse dupa. interventia cea "mare" de care am mentionat cu injector 1 schimbat samd. sa zic asa a fost luna trecuta, iar 2 saptamani dupa aceea interventie revenise problema la loc ai avea vreo sugestie unde as putea sa ma duc pentru niste verificari amanuntite ? m-am saturat D:
-
Mașini electrice - merita sau nu?
detinator a postat în topic iniţiat de Retzius din Modele Electrice
Asta a fost valabil candva in trecut, acum lucrurile au evoluat si evolueaza continuu. Sint cativa dinozauri (din cei care au bagat Hidroelectrica in insolventa probabil) care incearca sa mentina in viata toate sandramalele ruginite ceausiste, companii de stat cu salarii uriase, consilii de administratie f bine platite, lucrari "strategice" pe bani grei, sute de milioane EURO pe fiecare lucrare, miliarde din care se pot trage multe spagi. Raurile nu mai au de mult debitele de alta data. Ca ai mentionat de Tarnita-Lapusesti, sigur ca da, trebuie terminata candva. Un proiect vechi, de acum 40 de ani... Exista aici un document care ne poate da o idee despre diferenta enorma dintre puterea INSTALATA (adica teorie) si productie practica: Compania SC Hidroelectrica SA are o capacitate instalată de 6444 MW; cand nivelul hidraulicitatii este favorabil, poate atinge un varf de producție de 3.500-4000 MW. Această situație ideală se poate întampla cateva ore pe parcursul unui an care are 8760 de ore. In realitate, Hidroelectrica poate miza pe o medie de 2.000 MW, asigurand 25-30% din producția de energie electrică anuală, precum și asigurarea serviciilor de sistem, în procent de 80-85% Bateriile sint acum modul de stocare considerat mai ecologic si mult mult mai flexibil, rapid etc. De ex, pt una din hidrocentralele alea care sint acum brusc scoase de la naftalina, Rastolnita Mures, proiectata in anii '80 (!!!), prevede defrisarea a 100 hectare de padure. Si nu este cu acumulare prin pompaj... e o microhidrocentrala cu aport neglijabil de productie. Mai ales ca nu mai exista debitele de rauri din studiile alea din anii '80. https://www.nytimes.com/interactive/2024/05/07/climate/battery-electricity-solar-california-texas.html https://e-nergia.ro/electrica-pune-15-parcuri-de-baterii-de-stocare-a-energiei-cu-o-capacitate-de-1-000-mwh pai in 12000 km spui ca nu ai alimentat decat de cateva ori, si ca ai pornit motorul doar pt a-l mai pune in miscare, deci puteai merge cu o masina electrica pura. ar putea aparea si o data candva o pauza obligatorie, dar cum spui si tu, deja ai testat si te-ai descurcat fara nicio grija. Daca pleci incarcat de acasa, ai 300-400 km de autonomie (chiar mai mult pe unele trasee) si automat vei opri pt o pauza, la un drum asa de lung. Poti incarca 15 min si continua pana la urmatoarea pauza. Sint tot mai multe statii, si drumuri mai lungi de 400km in Romania cam greu, iar daca mergi spre occident, statiile sint si mai multe