Sign in to follow this  
Followers 0
eradut

Inspectia tehnica periodica - ITP

399 posts in this topic

Salut!

Hai sa vorbim despre inspectia tehnica periodica

Am facut ITP la o statie in Caracal, la un Golf IV, 101CP, 2003, E3...

M-a costat 130 de RON. Vi se pare mult

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adevarul e ca te-ai cam tz

Edited by Electronic
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

120 de lei am platit luna trecuta la bistrita.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Adevarul e ca te-ai cam tz
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm, nu pot sa-ti raspund la intrebare... aceasta informatie e clasificata si nu poate ajunge publica :) sorry

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veniti fratilor in Slobozia. Eu am platit la Sodita mea 1,9 SDI 55 RON luna trecuta si era acelasi tarif pt orice masina pe motorina. La benzina era 50 RON.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dark raidere, esti tatic, bre!

:Driver:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taxa variaza. De exemplu, la pbv este 200 ron, iar la un service pe Str. Moinesti, 80 lei. Doar la astea 2 am avut eu treaba. Insa cred ca sunt si mai ieftine. Este o problema cu itp-ul la diesel-uri. Nu toate statiile au posibilitatea de a face la diesel. L-am ascultat pe Mircea Badea la o emisiune si sunase un domn, care avea un BMW diesel. S-a dus pt itp la Bavaria, pe N Caramfil, iar ei l-au trimis la un alt service, independent, pentru ca ei nu aveau aparatura necesara. La respectivul service i s-a spus ca face itp-ul pe propria raspundere, pentru ca la diesel trebuie turat foarte tare, si exista posibilitatea de a strica motorul. A mai patit cineva treaba asta? Eu am fost cu o skoda 1.9 SDI la PBV, insa nu mi s-a spus nimic de genul asta.

Salutare

Edited by gHapciu
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

In legatura cu ITP-ul la masinile pe motorina, asa este, se tureaza pana la turatia de max unde sunt limitate electronic sau mecanic.

In ceea ce priveste a o face pe cont propiu se refera la faptul ca daca se rupe cureaua de distributie sau se buleste ceva la motor, din diverse cauze: uzura, probleme ascunse, etc. nu e de vina inspectorul care face ITP-ul.

Asta este cauza pt care se semneaza pe acel raport.

In ceia ce priveste pretul, la Braşov, e intre 50 si 120 ron, nu conteaza daca e benzina sau motorina, depinde de service.

Edited by rares1987
Regulament-"Cunoasterea foarte buna a limbii rom
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut,

editeaza mesajul cat mai poti, si adauga semne de punctuatie, mai baga cate un ENTER pt aliniat nou si corecteaza greselile de tastare: disel, trureaza, sistributie ...

PS: vad in semnatura ca ai VW GLOF, cum e aia? :vaidecapulmeu:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Care este motivul pentru care motorul trebuie turat atat de mult?

Edited by gHapciu
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este necesar pt masurarea nivelului de noxe, la motoarele diesel.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Facut ITP la Octi la dealerul Honda din oras Craiova, cost 55 lei in noiembrie. Acum am inteles ca s-a scumpit sau se va scumpi mult.

Edited by fx_
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opacitatii mai exact ,exista un tabel si in functie de norma de poluare este stabilita o anumita limita a opacitatii

Edited by rares1987
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opacitatii? Ce este aceasta opacitate?

LE: Mersi fx_ Am citit pe topicul indicat de last, si am gasit acolo informatiile astea. Stiam si eu ca opacitate este sinonim cu transparenta :) Doar ca nu stiam exact daca este vorba despre aceeasi opacitate la care ma gandeam si eu. Eu unul mai am aproape un an pana la itp. Daca mi-o tureaza ala pana la 5000 rpm cu motorul rece il bat. Il anunt din timp, sa nu spuna ca l-am luat pe nepregatite. Probabil ca voi merge o saptamana cu ea numai blana - 4000 rpm sa curat un pic de funingine, pentru orice eventualitate.

Edited by gHapciu
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un alt cuvant pentru transparenta. Daca e vorba despre motoare diesel, masoara cata funingine scoate printr-o metoda optica, respectiv cata lumina razbate printre 2 fotoelemente inghesuite in norul care iese de pe esapament.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Opacitatii? Ce este aceasta opacitate?

LE: Mersi fx_ Am citit pe topicul indicat de last, si am gasit acolo informatiile astea. Stiam si eu ca opacitate este sinonim cu transparenta :icon_thumright: Doar ca nu stiam exact daca este vorba despre aceeasi opacitate la care ma gandeam si eu. Eu unul mai am aproape un an pana la itp. Daca mi-o tureaza ala pana la 5000 rpm cu motorul rece il bat. Il anunt din timp, sa nu spuna ca l-am luat pe nepregatite. Probabil ca voi merge o saptamana cu ea numai blana - 4000 rpm sa curat un pic de funingine, pentru orice eventualitate.

Salut, stai linistit ca pana nu ajunge apa la 90 de grade nu o tureaza , este specificat in RNTR 1 ca pana nu ajunge apa la 90C nu se va face masuratoare in caz contrar daca proba ese proasta nu se va loa in considerare.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

La masina mea anterioara (Megane 1.5dci) i-am facut ITP-ul in luna mai. A costat 130ron, la o statie independenta pe Sos. Chitila. Mai intai am asteptat sa se incalzeasca bine motorul (se masoara temperatura uleiului cu o sonda introdusa pe joja de ulei). Apoi a facut doua masuratori ale noxelor cu motorul turat la maximum. Chestia asta m-a cam iritat, mai ales ca mai inainte am fost pus sa semnez ca sunt de acord cu aceasta operatiune. Nu a fost nici o problema, noxele au fost in parametri si nici nu s-a stricat motorul - aveam doar 21.000km. Iritarea mea a venit de la faptul ca niciodata nu turasem in asemenea hal motorul.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Saptamana trecuta am fost la ITP in Arad (cu masina din semnatura..deci Diesel) si am sarit in sus ca ars cand am auzit cat de tare ambaleaza motorul inginerul de la service, la prima apasare nu am avut posibilitatea sa observ turometrul dar cred ca acul a fost la ~5000rot/min, la a2a si a3a apasare pe pedala a dus motorul la 4000-4500rot/min stiind ca sunt in spatele lui si sezizandu-mi reactia la prima accelerare.

O astfel de "ambalare" nu a tinut decit maxim 3-4 secunde.

Mentionez ca am fost rugat sa incalzesc motorul inca de la inceput iar testul s-a facut cu acul de apa la 90grd.

Inginerul de la ITP era un baiat tanar (<=30 ani) si din acest motiv am fost foarte stressat imediat dupa faza cu turarea.

In cele din urma am inteles ca nu se putea altfel, cica ...asa ii cere aparatul de diagnoza !?

Voi ce parere aveti? E normal asa? Ce repercursiuni negative pot avea dupa 3 "talpi" de genul asta?

Era sa uit ....la final m-a costat 75lei.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ce repercursiuni negative pot avea dupa 3 "talpi" de genul asta?

Repercursiuni? Ce cuvant e asta??? Nu mai inventati cuvinte, va rog frumos.

Daca te referi la urmari si consecinte, nu trebuie sa-ti faci probleme, daca nu ti-a crapat motorul atunci, nici nu va mai crapa. Ba chiar s-a curatat putin turbina, egr-ul, evacuarea... La fel mi-a turat si mie motorul, desi temperatura apei era la doar 70 oC.

Edited by SHARANEL
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multam de observatie...Greseala mea de redactare...era Repercusiune !!

Edited by WNS
Nu mai da QUOTE la mesajul anterior. Foloseşte te rog butoanele ADDREPLY sau FASTREPLY. Mulţumesc!
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ITP facut la Dacia service pe 28 noiembrie 2008 = 75 lei .............cu toate verificarile facute dupa standarde pentru masina din semnatura. Super nu?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut ITP-ul la Autocoblcescu, in Valea Oltului. 70 RON, pe 29 decembrie. Este al doilea ITP prin care trece motorul masinii de cand este la mine si nu am avut nici o problema. Constructorul a proiectat motoarele sa reziste fara probleme la asa ceva, doar d'aia exista limitare electronica, nu? Masina mea are 200800 km si nu are absolut nici o problema in urma turarii la 4950rpm mai exact. Mai mult de atat, nenea a si uitat sa ma puna sa semnez ceva pentru ca a observat ca eu am ridicat-o de cateva ori la +5000rpm, tocmai pentru a curata sistemul te evacuare de reziduuri. Si-a adus aminte tarziu, dupa ce o comisese si el si a zis ca nu a avut pana acum nici o problema dar ca asta este procedura.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legat de preturi, acum o luna in statia ITP de la scoala Ilioara, am fost cu un Peugeot MI16 2.0 160 CP..scurt de tot :300 roni cu revenire cica, (masina fiind din '93) si nu a iesit cum trebuie la noxe. ATAT!!!

Taxa a fost 95 roni si restul .. (spaga)D-zeu cu mila

deh, masina rara :lol:)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.