Jump to content

ASR, inutil ?


snaemih
 Share

Postare recomandată

Am patit-o! Am vrut sa urc sambata la cota 1400 Sinaia.NU AM REUSIT! M-am facut de ras, mi-am lasat masina in parcare jos si am urcat cu un prieten cu SOLENZA !

Pe scurt : masina a urcat cam 500 m, intr-o panta m-a depasit un Logan (am vazut multe care urcau fara probleme, fara lanturi cu cauciucurile din fabrica !) am incetinit putin ce-i drept, apoi am simtit o usoara scadere de putere,iar pe afisaj se aprindea intermitent simbolul de patinare (cred ca era ASR), dupa care masina a inceput sa patineze si n-a mai vrut sa urce cu nici un chip.Am dezactivat si ASR (ESP nu am) dar degeaba , era chiar mai rau incepuse sa derapeze.Am dat cu spatele si am tras-o undeva la intrare pe un drum forestier.Asteptadu-l pe prietenul meu cu Solenza care era inaintea mea si a trebuit sa se intoarca sa ma ia si pe mine, am observat ca in acelasi loc a ramas si un Peugeot 407, omul a coborat si-a pus lanturi si a plecat bine mersi.Am incercat sa urc inca de vreo trei ori, inclusiv cu ASR dezactivat, nu am reusit.

Am vazut o alta O2 diesel care a facut cale intoarsa probabil din acelleasi motive.Sus m-am uitat cu atentie, erau numai O1 o singura O2 dar 4x4. Cauciucurile mele sunt cele din fabrica ce-i dret dar explicati-mi si mie fenomenul, daciile urcau lejer fara lanturi, fara cauciucuri de iarna.Cu am ajuns acasa am luat cartea masinii iar la ASR se spunea ca din contra face posibila urcare in rampa in conditii grele gen zapada, polei, impiedicand patinarea rotilor prin reducerea turatie motorului (dar masina in aceste conditii nici nu mai are forta sa urce !!!).Sunt consternat, de ce sa intamplat adica trebuie neaparat sa pun lanturi si sa-mi iau cauciucuri de iarna ?Intre Predeal si Brasov sunt destule serpentine de felul acela risc ca in conditii de polei,sa ma uit la masina.Vreau sa mai ma duc o data la 1400, vreau niste sfaturi (anul trecut am vandut Matizul si parca imi pare rau, am vazut si Matizuri sus !!!)Vreau cea mai ieftina si sigura solutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 106
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • raz.ro

    9

  • snaemih

    9

  • xxnelu

    8

  • black_shadow

    7

Deci, in primul rand aia care au inventat cauciucurile de iarna nu au fost niste prosti! Sunt facute pentru a fi folosite. Iar, cauciucurile de vara sunt de zeci de feluri. Nu stii ce fel de cauciucuri allseason avea ala cu Solenza care urca. Plus ca mai e vorba si de repartitia greutatii. Sunt mai multe de luat in calcul.

Dar la tine problema se rezolva astfel : MONTEAZA cauciucuri de iarna si nu vei mai avea probleme pe drumurile normale, nu pe cele forestiere! Eu am fost in weekend la Cota 1400 si m-am jucat cu masina! Are o aderenta de rupe! Zici ca e 4x4! Dar am cauciucuri de iarna : Sava Eskimo S3 la vreo 2mil bucata!

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau cea mai ieftina si sigura solutie.

Cauciucuri de iarna (macar pe fata)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stii ce fel de cauciucuri allseason avea ala cu Solenza care urca.

A mai mers cineva cu noi cu o dacia 1310, avea cauciucuri absolut normale, plus ca abia si-o cumparase la second-hand.Alta trebuie sa fie explicatie si nu reusesc sa inteleg.Am impins la intoarcere un Passat care se chinuia sa urce patina de ziceai ca nu-i adevarat.Tu cum ai urcat au ASR dezactivat sau activat ? Cum este mai bine ?Si eu stiam ca masina vine din fabrica cu allseason.

Drumul spre Cota 1400 nu este drum forestier am impresia ca este chiar asfaltat.

Un set de jante cu cauciucuri de iarna sunt 18 mil, iar lanturi originale 4 mil. , cam scump.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am urcat cu ASR-ul cuplat fara nici o problema chiar sportiv pot sa spun :icon_redface: !

Inca o data repet : cauciucurile se pot comporta complet diferit ! Pot sa fie niste cauciucuri allseason care sa mearga super pe zapada dar pot sa fie si altele cu care sa nu poti sa te misti pe zapada. Dute si cumpara cauciucuri de iarna si dupa aceea mai vezi. Cu 10-12 mil le poti lua si cu montaj gratuit! Sau macar 2 pe fata! Masina nu are absolut nimic!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.Am dezactivat si ASR (ESP nu am) dar degeaba , era chiar mai rau incepuse sa derapeze.Am dat cu spatele si am tras-o undeva la intrare pe un drum forestier.

Problema e simpla...(dpmdv nu tine exclusiv de specificatiile cauciucului).

O panta (inghetata sau nu) se abordeaza cu un avant luat dinainte si cu ASR-ul decuplat.La fel ca atunci cand iesi din zapada afanata.

Avand un motor pe benzina si turandu-l foarte tare, in urcare avand ASR On, ti-a penalizat avantul in momentul in care s-a incercat ruperea aderentei si ai pierdut avantul necesar... Iar apoi de pe loc e logic ca n-ai mai putut urca (cauciucuri de vara, greutatea masinii destul de mare, inclinatie, drum lunecos).

Noua tentativa trebuia sa o faci din nou de la baza pantei si luandu-ti un avant corespunzator (a se intelege sa ai o viteza initiala mare).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand, sistemele de tractiune ale masini au facut imposibila urcarea pe gheata sau zapada. EDL, electronic diferential lock va bloca mereu roata care patineaza iar ASR mereu va taia puterea motorului. Iar fiecare fractiune de secunde conteaza in urcarea unei pante.

In al doilea rand, Dacia are in jur de 350 kg mai putin ca tine iar aceasta greutate este mai mult decat suficient pentru a intelege de ce ea urca si tu nu. Anvelopele de iarna sunt singurele care te vor ajuta sa urci. Decuplarea sistemelor nu se face integral si adaugand greutatea mare a masini, tot nu vei reusi sa urci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In al doilea rand, Dacia are in jur de 350 kg mai putin ca tine iar aceasta greutate este mai mult decat suficient pentru a intelege de ce ea urca si tu nu.

Pai n-am inteles, daca masina este mai grea aderenta nu este mai buna ?

Modificat de snaemih
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aderenta o fi mai buna, dar si componenta tangentiala a greutatii (care se opune tractiunii) e mai mare, nu?

De fapt nu inteleg ce se dezbate aici. O masina (mai ales una grea) are nevoie de cauciucuri de iarna si/sau de lanturi ca sa poata urca o panta inghetata iarna. End of story. Restul mi se par discutii fara sens.

Daca tii neaparat, afla care e siguranta ASR-ului si vezi daca se poate decupla asa, desi nu inteleg de ce nu pui niste cauciucuri ca lumea pe ea.

Modificat de s_c
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aderenta este mai buna cand pe puntea tractoare apasa o greutate mai mare. Octavia este per total o masina grea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai abordat panta corespunzator. Daca ai reusit sa rupi adreanta nu mai urci, indiferent de sistemele de pe masina. Repet si eu solutia (spusa de cateva ori mai sus): cauciucuri de iarna sau lanturi, elan si accelerare constanta. De ce nu l-ai rugat pe amicul cu Solenta sa urce el cu masina ta pana sus? Probabil ca este mai experimentat decat tine... (fara suparare, asta e!)

Chestia cu "e mai usoara" nu este 100% lege: degeaba Dacia este mai usoara daca tu ai cauciucuri mai late si, implicit, adrenta mai buna. Daca este mai usoara poti sa o impingi mai usor la deal, cu asta-s de acord!

Modificat de Zorro Classic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu l-ai rugat pe amicul cu Solenta sa urce el cu masina ta pana sus? Probabil ca este mai experimentat decat tine... (fara suparare, asta e!)

Chiar este ! Dar si altii au facut cale intoarsa dupa cum am mai spus.Si cu Dacia am urcat pante si mai abrupte !!!Pana nu mi se demonstreaza ca a urcat cineva, cu O2 cu cauciucuri de vara, las la o parte chestia cu experienta... Dar cred ca intradevar solutia o reprezinta cauciucurile de iarna.Sunt suficiente doar pe fata ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru mersul in oras sau pentru urcarea pantelor sunt suficiente doar pe fata. Insa in mersul pe zapada si pe gheata pot aparea mari probleme la mentinerea controlului pe puntea spate.

Iar in problema urcarii cu masina, cu anvelope de vara, experienta isi spune cuvantul cu siguranta. Sunt o serie de "chestii" care le poti face in functie de cum reactioneaza masina. Insa acest lucru este relativ. Cu ceva noroc e si mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

18 milioane cu jante cu tot , merita ?

Stric jantele daca tot o sa le comut pe cele de vara cu cele de iarna, asa pe mai multi ani ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu strici jantele...Tu ai Ambiente deci cred ca ai jante de tabla. Sunt bani aruncati sa mai iei alte jante de tabla. Daca aveai jante de aliaj , merita pt ca sarea si materialele antiderapante ataca lacul jantelor de aliaj.Deci ia doar cauciucurile...!

Cauciucurile de iarna sunt o investitie buna pe ani de zile.

Insa atentie mare la abordarea unei pante chiar si cand ai cauciucuri de iarna...! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Solutie ieftina: un set de lanturi din cora/carrefour/metro = 60-70RON

Si eu am fost la Cota, marti.. si am urcat fara probleme! Am insa cauciucuri de iarna....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei mai multi lucreaza cu 2 seturi de jante: unele de iarna (de regula sunt de tabla), incaltate cu cauciucuri corespunzatoare si unele de vara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauciucurile de vara sunt varza pe zapada, cel putin matadorurile cu care vine octavia, nu stiu ce ai avut tu. Mie la cea mai mica frana pe zapada imi intra Esp-ul, mi se pare normal ca tu nu ai putut urca cu ele.

Asta pana cand sa-mi pun si eu Sava Eskimo S3, de atunci nu am mai vazut becul de ESP aprins, sunt excelente pentru zapada.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauciucurile de vara sunt varza pe zapada, cel putin matadorurile cu care vine octavia, nu stiu ce ai avut tu. Mie la cea mai mica frana pe zapada imi intra Esp-ul, mi se pare normal ca tu nu ai putut urca cu ele.

Asta pana cand sa-mi pun si eu Sava Eskimo S3, de atunci nu am mai vazut becul de ESP aprins, sunt excelente pentru zapada.

Un var de-al meu tocmai s-a intors dintr-o mini vacanta prin Moldova - Cheile Bicazului - Tusnad - Poiana Brasov - Rucar - Bran - Pitesti - Bucuresti... a plecat tocmai cand s-au pornit ninsorile astea mari.. si s-a intors ieri... a mers fara probleme cu Matador ELITE2... eu unul nu as fi facut asa ceva ;) dar iata ca se poate si fara cauciucuri de iarna... inca ma mai intreb cum de a strabatut nametii care au fost prin zonele respective saptamana trecuta, fara sa pateasca nimic....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu ma insel solenza are roti de 155/165, iar tu ai minim 195... parca cu cat e mai lata roata, se merge mai greu pe zapada/gheata, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe zapada ar avea o logica sa fie mai usor de mers cu cauciucuri mai inguste, dar pe gheata nu vad de ce un cauciuc mai lat nu are aderenta mai buna ;) .. Dupa capul meu cu cat este suprafata de contact mai mare cu atata creste frecarea si, implicit, aderenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma mir ca nimeni nu i-a recomandat omului sa fi incercat sa urce cu spatele inainte. Avand tractiune fata puntea tractoare s-ar fi incarcat mai bine si reusea 100% sa urce.

Tineti cont ca sunt cativa parametrii cheie in reusita unei chestii de genul asta:

a. Tipul cauciucului - cele de iarna sunt mai moi, mai aderente iarna - au MIU mai mare (Ff = N x MIU)

b. Distributia greutatii masinii pe punti nu greutatea totala cum s-a zis aici. Daca prea putina greutate este pe puntea tractoare atunci ... cucu! Asta corespunde cu N din formula de mai sus

c. Profilul anvelopelor (adica raportul latime - lungime al petei de contact). Ati vazut poate ca la cursele pe gheata folosesc anvelope inguste. Si sania are talpicii ingusti din aceleasi motive

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

c. Profilul anvelopelor (adica raportul latime - lungime al petei de contact). Ati vazut poate ca la cursele pe gheata folosesc anvelope inguste. Si sania are talpicii ingusti din aceleasi motive

la cursele pe gheata nu cauciucuri cu cuie speciale ? ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si asta... Dar hai sa zicem la raliu pe zapada nu gheata, zapada.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!