Jump to content

Instalatia de stergere/spalare parbriz/luneta


adrianciocalau
 Share

Postare recomandată

Salut! Am si eu o problema destul de bizara cu stergatoarele. De 2 zile nu-mi mai merg stergatoarele pe fata. Chestia ciudata este ca atunci cand dau de maneta sa-mi stropeasca parbrizu cele pe fata nu merg si nici nu stropesc, in schimb, merge cel de pe spate dar fara stropit. Cand dau de maneta sa stearga pe fata indiferent ce viteza nu merge de loc, in schimb butoanele de computer merg! Aveti cumva vreo idee? Rog operatoru sa mute topicu daca nu este locu lui aici. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 672
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Carmina

    35

  • B0gdy-

    34

  • CrisH

    27

  • bebeko

    19

Top Posters In This Topic

Posted Images

Consulta manualul de utilizare si identifica siguranta pentru stergatoarele fata/pompa spritiera (trebuie sa fie una mica de 10A, rosie), desfa capacul din stanga bordului unde ai acces la panoul de sigurante si schimb-o ca 100% e arsa. Dupa ce pui una noua dai usurel la spritiera (maxim 2 secunde) si daca nu auzi pompa fucntionand inseamna ca e tun lichidul de spritiera si pana nu il dezgheti NU are rost mai actionezi spritiera ca arzi iar sigurantele.

Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa ma uit! Dar acu mai fac o intrebare posibil banala, e normal sa faca asa, adica sa dau pt. fata si sa mearga cel din spate? Oricum o sa verific siguranta...mesi pentru sfat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca s-a ars siguranta de la pompa de spritiera da, e normal conform schemei electrice.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A fost arsa siguranta! :somnmare: Multumesc de sfat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut , tin sa va intreb in legatura cu o problema ,daca s-a mai lovit cineva de aceasta problema , am o Skoda Fabia 2001 , motor ATZ, problema este , nu da apa sus la duzele de la stergatoare.. apa nu ajuge sus , inghetata nu este.. ca am mai completat , problema e , se poate sa fie pompitza ( motorasul ) de la vasul de spalator? sau vreo siguranta ? Daca este vreo siguranta , care ar fi aceea din panoul de sigurante ?

Razvan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e mare filozofie...daca nu se aude bazait de motoras e ars sau siguranta arsa...daca se aude ai aer fals,furtunele defecte,repartitor defect sau inghet.

Gasesti si schema panoului de sigurante la topic-uri importante daca nu ai manual.

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Se ridica bratul, se trage cu incredere de un capat al stergatorului dupa care se pune unul de 13 inch parca. Grija mare de care cumperi caci sunt modele de stergator cu tija aceea de prindere groasa si sunt modele cu tija subtire. Trebuie model cu tija de pe mijloc groasa.

Din pacate revin :(

Nu am reusit nici pana in ziua de azi sa scot stergatorul vechi, desi am incercat de mai multe ori, in toate directiile si nimic...

Any more ideas ? :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut , tin sa va intreb in legatura cu o problema ,daca s-a mai lovit cineva de aceasta problema , am o Skoda Fabia 2001 , motor ATZ, problema este , nu da apa sus la duzele de la stergatoare.. apa nu ajuge sus , inghetata nu este.. ca am mai completat , problema e , se poate sa fie pompitza ( motorasul ) de la vasul de spalator? sau vreo siguranta ? Daca este vreo siguranta , care ar fi aceea din panoul de sigurante ?

Razvan.

Cumva ai verificat daca se scurge apa undeva jos sub masina ? Vorbesti de expresoarele din fata nu ?

(Mi-am amintesc cand am mers eu cu a mea la reprezentanta pentru alte probleme si i-am intrebat cum se poate repara o scrugere/ acumulare de lichid de parb. din spatele scaunului soferului ... Au inceput sa bage kituri in discutie speciale ptr astfel de reparatii ....

M-au speriat .. si m-am apucat acasa si-am desfacut masca spate stanga din interior si am descoperit furtunul demufat .. Asa ca surprinzator am rezolvat-o fara kitul lor .)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Ceva dubios am şi eu la o Fabie Combi din 2001.

Am pus mereu soluţie de -20C sau concentraţie mai mare c

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare!

intr-o sambata, cand ai timp, ridica roata stanga fata pe cric (ca sa o dai jos), apoi dai jos protectia de plastic (contra-aripa cred ca ii spune) si vei descoperi, sub pompa de servodirectie, fundul vasului pt. lichid de spalare.

pune pe cineva sa spritzuie pe parbriz sau luneta si vezi daca cumva se scurge pe la supapa de unic sens (e pe langa motoras si e un mic cilindru de plastic). la mine aia e problema, cand spritzui, scapa pe langa peretii cilindrului ala mic.

inca nu am gasit doar acea parte, inca mai caut.

daca stie cineva cum se numeste exact (eu doar presupun ca se numeste supapa de unic sens), ar putea sa-mi zica si mie :)

merci si numa'bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut

exista o siguranta separata pentru temporizarea stergatoarelor fata la fabia? asta e intrebarea simptomul fiind nefunctionarea corespunzatoare a stergatoarelor in treapta I (acolo unde se poate regla intervalul dintre doua treceri consecutive a stegatoarelor). Mentionez ca in celelalte trepte stergatoarele se comporta conform asteptarilor facand cursa completa.

multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
Am patit-o si eu cu instalatia pentru spalarea lunetei. Dadeam sa spal luneta si apa ajungea cu presiune mica pe spate si se termina lichidul de apa foarte repede. M-am uitat sa vad daca curge apa pe undeva si constatarea a fost ca problema e in fata la imbinarea de sub calculator, in dreapta vasului de lichid de frana. Acolo este o imbinare intre doua furtunase: unul care vine de la vas si unul care se duce, probabil, prin stalp..plafon...pana in spate. Problema e ca pierde lichid puternic pe la acea imbinare. La acea imbinare este si o piesa taiata de plastic negru care imbraca un cilindru alb care apartine de furtunasul care vine de la vasul de apa. Are idee daca lipseste ceva din desenul facut de mine? Adica nu era vreo garnitura pe acolo? M-a prins iarna vreo 2 zile cu lichidul de vara dar nu am fortat pana nu am incalzit masina si am dat tot lichidul de vara afara si am pus de acel de iarna. De atunci probabil este problema. Piesa din dreapta desenului joaca in piesa din stanga, deci nu sta fixa, motiv pentru care ma gandesc ca lipseste ceva acolo. Va rog frumos un pic de ajutor.

Si la mine, aceeasi problema.

Am desfacut capacul filtrului de aer, am scos calculatorul din cleme, am reusit sa mufez furtunasele( dupa multe chinuri si zgarieturi datorita spatiului foarte ingust). Totusi lichid se mai pierde la imbinare si te rog sa-mi spui daca si cum ai rezolvat problema ?

Mai am o intrebare care probabil ma va ajuta la urmatoarea actiune: locul ingust se datoreaza calculatorului care asa cum s-a mai spus nu-ti lasa mai mult de 4-5 cm spatiu de manevra. Daca scot calculatorul de tot ( din mufe) se reseteaza?

Modificat de Baciux
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-ar merge o lipitura cu poxipol, ceva? Banuiesc ca nu trebuie sa tina prea tare dat fiind faptul ca nu sunt presiuni.

La mine fisura este exact pe imbinarea tubului, acolo unde portiunea vizibila a tubului se uneste cu restul bidonului... Cred ca e un loc supus unor oarece tensiuni, i-am dat la un service cu superglue din abundenta si ceva mai tarziu cand am pus lichidul tot mai curgea un pic :))

Insa pentru drum pot avea destul lichid in portiunea de jos de pana la imbinarea cu tubul, il las asa ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Va rog sa imi spuneti daca se gasesc duze spalator parbriz in comert de Fabia 1 Combi ATD,originale sau nu (dar sa se potriveasca bine) si mai ales cum se demonteaza cele defecte si se monteaza cele noi.Astea de pe masina stropesc aiurea tare,sunt cred defecte.

A doua problema e ca nu imi functioneaza stropitorul de luneta.Cand actionez,se aude pompa...dar nu iese nimic.Am vazut in stopul de pe spate o chestie roz cu gaurica :wub: ,dar nu iese nimic.Ce trebuie sa desfac,verific,schimb?

Stima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...

legat de problema 2

vezi daca nu iti curge apa pe sub masina cand actionezi stopitorul din spate

la mine era desfacut furtunul care ducea apa in spate, l-am mufat inapoi si ... acum merge, vine un picut mai tarziu dar merge

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...

legat de problema 2

vezi daca nu iti curge apa pe sub masina cand actionezi stopitorul din spate

la mine era desfacut furtunul care ducea apa in spate, l-am mufat inapoi si ... acum merge, vine un picut mai tarziu dar merge

Unde sa verific mai exact?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uitata-te sub masina daca nu curge apa

daca da, pune pe cineva sa actioneze spalarea pe spate si tu vezi pe unde curge apa

teoretic are 2 mufe, una in compartimentul motor si alta prin zona portbagajului

dar cred ca difera de la caz la caz

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog sa imi spuneti daca se gasesc duze spalator parbriz in comert de Fabia 1 Combi ATD,originale sau nu (dar sa se potriveasca bine) si mai ales cum se demonteaza cele defecte si se monteaza cele noi.Astea de pe masina stropesc aiurea tare,sunt cred defecte.

am avut si eu problema cu o duza si m-am dus la reprezentanta skoda. aveau de vanzare, pe stoc, cu vreo 10-13 lei (nu-mi amintesc exact, oricum, destul de accesibil).

iar pentru demontarea duzei vechi, trebuie sa apesi un pic pe grila din jurul duzei si tragi de duza. cea noua o montezi prin impingere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cumparat diuzele cu 17lei bucata.Le-am schimbat foarte usor,e necesar doar sa scoti chederul in dreptul fiecariei duze.Mi-a trebuit numai o surubelnita mai mica.Am scos un clips de fixare al acelui plastic,de proba,dar l-am rupt...altfel nu merge scos.Am tras cu patentul de el.Am avut altele de schimb.Stropesc foarte frumos,echilibrat.

Ramane sa rezolv problema de pe spate,nu vrea sa iasa lichid neam.O sa o mai frec un pic... :cool: (masina),poate descopar care e problema.

Nu stiu exact unde sunt imbinarile,cum ajung la ele.

Stima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da-mi un bip ca te sun

Modificat de BLiTZ
..
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Am cumparat diuzele cu 17lei bucata.Le-am schimbat foarte usor,e necesar doar sa scoti chederul in dreptul fiecariei duze.Mi-a trebuit numai o surubelnita mai mica.Am scos un clips de fixare al acelui plastic,de proba,dar l-am rupt...altfel nu merge scos.Am tras cu patentul de el.Am avut altele de schimb.Stropesc foarte frumos,echilibrat.

Ramane sa rezolv problema de pe spate,nu vrea sa iasa lichid neam.O sa o mai frec un pic... :rolleyes: (masina),poate descopar care e problema.

Nu stiu exact unde sunt imbinarile,cum ajung la ele.

Stima.

Astazi impreuna cu un coleg am verificat daca curge apa sub masina cand actionez stropitoarea pe spate.Si DA,curge.Am si descoperit pe unde.In spatele cutiei cu filtru de aer spre parbriz,dupa calculatorul de bord (ala cred ca e...Bosch,din metal).Acesta este prins in cleme,le-am scos,vad unde trebuie mufat...dar nu imi incape mana deloc.Nu stiu ce sa scot de pe acolo sa nu stric ceva.

Ma puteti ghida cum pot mufa cea imbinare?Ma gandeam la o penseta lunga,dar nu am.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da jos carcasa filtrului de aer. Demufezi fumos debitmetrul de aer apoi cu un patent slabesti colierul elastic si tragi afara tubul flexibil de aer de pe debitmetru (lasi colierul metalic pe debitmetru, ai grija sa nu-l scapi sa-ti sara-n dinti). Pe urma scoti tubul de aer care vine de pe grila si intra in filtrul de aer, in partea de jos. Te uiti cu atentie la carcasa filtrului de aer si vezi ca este prinsa cu un surub, in partea dinspre fata masinii. Il desfaci pe ala apoi ridici de carcasa (trebuie sa fortezi putin). Dupa ce-ai dat-o afara o sa ai loc sa scoti ECM din cleme si sa il departezi de zona in care lucrezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine nu a fost asa complicat

furtunasul ala avea un cot undeva pe langa calculatorul de bord si era sarit din cot

m-am chinuit un pic dar am reusit sa-l prind inapoi si merge si acum

are o oarecare intarziere pana ajunge lichidul dar merge

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cred ca in acelasi loc a iesit si la mine.Dar nu imi incape mana pe acolo,tu cum ai facut?

Modificat de BLiTZ
sters citatul din mesajul anterior.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!