Jump to content

Instalatia de stergere/spalare parbriz/luneta


adrianciocalau
 Share

Postare recomandată

Clau ai citit asta : http://vwforum.ro/index.php?showtopic=7012 ?

Este vorba de pozitia 41, siguranta de 20A.

da ms mult de raspuns. mi-a trecut si mie prin cap sa ma uit in manual, e cum ai zis tu doar ca... am schimbat-o cu o siguranta tot de 20A luata din benzinarie si tot nu merge :D... si la cat de adormit sunt nu mi-a trecut prin cap sa iau o alta siguranta de prin tablou (poate nu merge asta noua). Aseara m-a linistit postul lui Romy ca la mie la fel s-a intamplat dar... cobor acum pana jos sa schimb intre ele! Doamne ajuta :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 672
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Carmina

    35

  • B0gdy-

    34

  • CrisH

    27

  • bebeko

    19

Top Posters In This Topic

Posted Images

Bai eu nu stiu cum e la voi 41 (20A) dar la mine sigur este cea cu numarul 2 din poza de mai sus si are cred numarul 15 (la mine) si este mica de 10A (rosie). Garantat 100%, acum 3 saptamani mi-a inghetat si mie lichidul si am schimbat-o.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:icon_thumright:

Oare la M Ciuc ce zeama se prepara/cumpara? :vaidecapulmeu:

Depinde ce firma cumperi. Daca iei ceva no name, este posibil sa iei teapa. Eu cumpar doar Jetxpert cu teflon si nu am avut probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gata ;), am schimbat-o pe aia de 10 si merge ;) ! Multumesc de ajutor.

Sarbatori Fericite!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca iei ceva no name, este posibil sa iei teapa.

Tepe am luat si cu branduri. Data aviatoare iti urmez exemplul si iau si Jetxpert.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mii de multumiri blitz, sfratul tau functioneaza in cazul meu, siguranta de pe pozitia 15 e de la stergatoare. M-ai salvat.

Modificat de BLiTZ
Mai multa antentie pe viitor la redactarea posturilor. Multumesc.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O intrebare cumva retorica:

Motorasul de la pompa nu il aud, stergatoarele se misca, siguranta nu se mai arde. Pot deduce de aici ca motorasul pompei este bulit, nu?

Aveti idee cat costa? Si daca se poate schimba fara sa dai bara jos?

PS: exista vreo sansa sa fie doar gripat? :blink:

Modificat de MarlboroMan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmm, dac-ar fi inghetat/intepenit sigur ar arde din nou siguranta dupa 1/2 secunde de dat la spritiera. E foarte probabil sa se fi ars/gripat. Totusi mai incearca sa bagi niste apa calda acolo sub aripa stanga, cine stie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am bagat ieri la apa si abur in jurul rezervorului si pompei....sauna am facut.

As vrea sa scot motorasul ala sa ma uit la el, desi imi fac iluzii, sunt sigur. In fine, voi suna acum sa vad care-i pretul pompei.

In manualul de reparatii parca spunea ca trebuie data bara jos pentru inlocuirea instalatiei de spalare, daaaaar as prefera o alternativa. Daca dau jos protectia de plastic de pe aripa pot umbla pe acolo?

Apropo de protectie, ieri cand am incalzit vasul de spritiera am scos 6 surubele si abia mi-am facut loc pe acolo, dar pentru ca am putut sa-mi fac treaba n-am insistat sa o dau jos. Cum trebuie procedat pentru a da jos protectia? (evident asta daca ma avantajeaza inlaturarea plasticului).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare!

mai demult, prin vara, m-am chiunuit cu un prieten sa dam jos rezervorul si nu am reusit. mentionez ca noi am incercat astfel: am suit roata stanga pe cris, am dat jos roata, am dat jos protectia aia de plastic (care are un numar mare de suburuburi, chiar si in scut se prinde), dar nu am reusit. are o forma tare ciudata si nu merge sa il strecori pe langa caroserie, baterie si sa il si inclini. poate altii or reusit, dar eu, nu!

sarbatori fericite tuturor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In manualul de reparatii parca spunea ca trebuie data bara jos pentru inlocuirea instalatiei de spalare, daaaaar as prefera o alternativa.

Bara din fata se da foarte usor jos ( eu pana acum am dat-o de vreo 4 ori ), asa ca iti recomand pentru a avea loc destul aceasta solutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:P

Multumesc, e bine de stiut.

Apropo de preturi, la brady - 295 de lei si 150 manopera, la avia - 310 lei + manopera (n-am avut pe cine sa intreb):D. Bai nene, astia-s dusi cu pluta. :)

Intreb la Volksparts, cica 34 de lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de problema intampinata mai devreme.

Motoras - 34 de lei,

manopera (n-am putut pleca de la birou si l-am trimis pe fratimiu la un amic) - 30 de lei (inclus si lichid de spalare),

bucuria ca nu a trebuit sa le dau jepcarilor banii - nepretuita.

Modul de lucru: s-a departat aparatoarea de aripa si s-a inlocuit motorasul.

Modificat de MarlboroMan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa incidentul cu motorasul observ ca nu mai iese lichid prin stropinela stergatorului de la luneta. Imi imaginez ca este un dop de gheata pe conducta care ajunge in spate. Motivul pentru care nu suspectez furtun desprins/spart este urmatorul: cand actionez spalatorul de luneta motorasul invarte, o data, de doua ori, iar la a treia actionare lichidul iese prin duzele din fata deci, consider ca "tevaraia" este etansa.

Astazi au fost ore bune cu temperaturi peste 0 C.

Intrebarea: e probabil sa nu se fi topit acel dop? Sau simptomul descris mai devreme indica altceva? Sau...?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana astazi si eu am avut stropitorile infundate cu dop de gheata banuiesc. Pana sa pornesc pe drumul sper Focsani, am oprit la OMV (inainte de Europa) ca sa spal masina la Jet. Dupa ce am spalat si am plecat,... am dat cu un Spray pentru Dezghet pe stropitori (din Carrefour, la 9 Ron parca). Am mai actionat butonu` pentru stropit de vreo 2 ori pe drum dar d'abia pe la Ramnicu-Sarat cand am dat din greseala a inceput sa iasa lichidu si sa stropeasca normal.

Oricum azi toata ziua a fost mai cald... da' i-a luat ceva pana s-au dezghetat dopurile alea nenorocite. Sper sa nu mai inghete. Am pus lichid de -20 grade C din Metro (dar sunt cam sceptic). Cand am parcat masina am mai dat cu niste spray de dezghet.... da' nu cred sa fie prea eficient.

Daca nu se dezghetau alea nush ce faceam :blah_:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

care ma ajuta si pe mine ?........ de motorasul spritierei e fixat un " distribuitor", zic eu, mie ala imi scapa lichidul.

care puteti sa imi dati o denumire mai tehnica ca a mea / sa nu vorbesc prostii cand caut, sau un cod de piesa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte dezamagit : am cumparat in noiembrie un set original de stergatoare de la reprezentanta ( Valeo ), fiind o promotir la ele, si dupa nici 3 saptamani deja sterg ca naiba ... Mai bine zis lasa dare mari si late pe parbriz, fara sa stearga deloc. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de problema intampinata mai devreme.

Motoras - 34 de lei,

manopera (n-am putut pleca de la birou si l-am trimis pe fratimiu la un amic) - 30 de lei (inclus si lichid de spalare),

bucuria ca nu a trebuit sa le dau jepcarilor banii - nepretuita.

Modul de lucru: s-a departat aparatoarea de aripa si s-a inlocuit motorasul.

Poate dai si ceva indicatii aici pe forum de la fratele tau care a asistat la operatiune...

Metoda de schimbat motorasul ar fi utila si pentru altii si vei fi "pretuit" pentru asta.

Cit despre modalitatea in care au proiectat "enjenirii" cam toata masina special pentru a fi greu depanabila, merita citeva vorbe de duh de la toti skodarii....asa de an nou !

Urati-le din toata inima !

bebeko: Stergatoarele se distrug foarte repede din cauza frigului si a modului de exploatare...dar sunt si de slaba calitate.

Folosesc cele mai ieftine stergatoare ALCA, exploatate corect si cu lichid de iarna FARA GLICOLI merg impecabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate dai si ceva indicatii aici pe forum de la fratele tau care a asistat la operatiune...

Metoda de schimbat motorasul ar fi utila si pentru altii...

Gand la gand cu bucurie. Am fost mai devreme la masina sa elucidez misterul stropinelei din spate (n-am reusit, inca) si am facut poze pentru un scurt ghid de inlocuire/schimb al motorasului spalatorului de geamuri. Iata care-s pasii pentru inlocuire:

Scoateti cele 4 suruburi ale aparatoarei de plastic.

Trageti intr-o parte aparatoarea de plastic si scoateti motorasul din soclul aflat in rezervorul cu lichid pentru geamuri (trebuie doar sa-l ridicati).

Scoateti mufa de alimentare a motorasului si mufele celor doua furtunele in sensul indicat de sageti.

Inlocuiti motorasul si efectuati operatiile in ordine inversa.

Timp de lucru: maximum 15 minute.

Am preferat sa anexez un pdf ca sa aveti toate pozele intr-un loc.

inlocuire_motoras_spalator.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna treaba man...

BLITZ: Poate faci un tutorial si transferi instructiunile de schimbare motoras spalare parbriz acolo. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

care ma ajuta si pe mine ?........ de motorasul spritierei e fixat un " distribuitor", zic eu, mie ala imi scapa lichidul.

care puteti sa imi dati o denumire mai tehnica ca a mea / sa nu vorbesc prostii cand caut, sau un cod de piesa.

Acel distribuitor poate fi inlocuit numai cu motorasul. Daca te referi la ce am incercuit in poza asta.

Am preferat sa anexez un pdf ca sa aveti toate pozele intr-un loc.

Mai anexez un pdf la care am adaugat si indicatiile pentru inlocuire.

Buna treaba man...

Sper s-ajute :mad:

post-3243-1262209746_thumb.jpg

FABIA_inlocuire_motoras_spalator_parbriz_luneta.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa incidentul cu motorasul observ ca nu mai iese lichid prin stropinela stergatorului de la luneta. Imi imaginez ca este un dop de gheata pe conducta care ajunge in spate. Motivul pentru care nu suspectez furtun desprins/spart este urmatorul: cand actionez spalatorul de luneta motorasul invarte, o data, de doua ori, iar la a treia actionare lichidul iese prin duzele din fata deci, consider ca "tevaraia" este etansa.

..simptomul descris indica altceva? Sau...?

Am dat de cap si acestei probleme.

Era sarit furtunul din racordul aflat in compartimentul motor, in spatele cartusului filtrului de aer. Dar asta nu e tot. Distribuitorul/repartitorul care face corp comun cu motorasul nu functioneaza asa cum trebuie si nu da apa numai in spate la luneta, arunca si pe conducta catre parbriz.

Am facut un pdf cu racordarea furtunelor in compartimentul motor pentru DIY.

Din ce am studiat, problemele cu jetul stergatorului din spate apar in urmatoarele cazuri:

1. Furtunul este desprins din motorasul-pompa al spalatorului de parbriz.

2. Furtunul este desprins din racordul aflat in compartimentul motor, in spatele cutiei filtrului de aer.

3. Furtunul este desprins din racordul aflat in portbagaj, in partea din stanga, deasupra pasajului rotii.

4. Furtunul este desprins din racordul de la luneta, aflat sub capitonajul acesteia.

5. Repartitorul pompei este defect.

Daca am omis ceva, va rog sa completati.

PS: LA MULTI ANI! :mad:

FABIA_furtun_desprins_spalator_parbriz_luneta__compartiment_motor_.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda...ai omis ceva :D

Sa spui ca filtrul e modelul nou...la mine probabil am acces fara a fi nevoie sa scot ceva deoarece filtrul e montat direct deasupra motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ajuta sigur skodarii care pun mina si executa singuri operatiunile !

Uite asa le mai scoatem banii din buzunar la hotii de pe la service-uri care daca ar avea preturi mai decente nu ar mai fi asa de blamati.

Dar cum lenea si nesimtirea au ajuns cele mai mari valori la tineret mai ales, se vor gasii "musterii" care sa fie jupuiti pentru aceasta operatiune de citeva sute de lei in timp ce ea costa 30 de lei si 20 de min de munca !

E o vorba in popor foarte buna si actuala: Prostia si mandria se platesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bebeko: Stergatoarele se distrug foarte repede din cauza frigului si a modului de exploatare...dar sunt si de slaba calitate.

Se pare ca pana la urma stergatoarele vor fi inlocuite pe garantie ( care este de 6 luni ). Dar asta numai in ianuarie deoarece numai atunci pot sa merg la reprezentanta.

Calitatea este discutabila: cele vechi ( tot originale ) sunt Bosh si in afara ca fac un zgomot ingrozitor, inca sterg acceptabil. Cele noi ( tot originale ) sunt Valeo si in afara de faptul ca sunt silentioase, sterg ingrozitor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!