Jump to content

Audi A5 Sportback 2.0 tfsi quattro


TIGANU

Recommended Posts

Va salut si va cer sfatul intr-o problema destul de arzatoare pt mine in momentul de fata.

Recent mi-am vandut masina si m-am orientat catre un A5 sportback quattro 2.0 tfsi, dar din pacate nu stiu prea multe lucruri despre ea, gen tinuta de drum, confort, consum, costuri intretinere, etc

 Va multumesc anticipat!

Cu stima,

Radu

Link to post
Share on other sites

Măcar pune o mașină la care să ne putem raporta și astfel să înțelegi și tu despre ce e vorba.

Link to post
Share on other sites

Cred ca nu am fost indeajuns de clar..... Recent mi-am vandut golful si m-am orientat sa imi cumpar un a5 sportback 2.0 tsfi quattro si as dori sa aflu amanuntele pe care le-am descris mai sus.

Multumesc anticipat pt raspunsuri 

Link to post
Share on other sites

Eu mi-am achizitionat un audi a5 sportback dar este 3.0tdi, sunt foarte multumit de el, in special de tinuta de drum. Diferente sigur sunt la consum intre 3.0tdi si 2.0tfsi, la mine de exemplu am consum de 13% in oras, 8.7 mediu, in afara am in jur de 6.7-7.2 %, depinde de stilul de condus. Legat de intretinere, am facut revizia de 15.000km care m-a costat 1300lei la pbn.

Link to post
Share on other sites

Din cate am inteles consumul la un 2.0 tfsi quattro ar fi de 8-9% extraurban si 12-14% urban, ceea ce mi se pare un pic cam mult! Din acest motiv am scris aici, sa aflu opinii din partea posesorilor de 2.0 tfsi quattro.

Deasemena am mai aflat ca pe motorul asta mai sunt probleme in privinta consumului de ulei.

Link to post
Share on other sites

Chestia cu consumul de combustibil si de ulei e valabila si la GTI-uri care au acelasi motor dar FWD.

Link to post
Share on other sites

Am condus de multe ori si am in familie 2.0TFSI Quattro pe A4 b8 si da consumul este 12-14% urban. Mersul atent la consum si cu trafic lejer poate sa ajungi la 10%, iar in trafic serios se duce spre 20. Exterior vede si sub 8%.

 

Daca tii cont ca e quattro permanent nu e mult. Un 2.0 FWD consuma cu 1-2% mai putin.

 

Nu au fost probleme cu consumul de ulei, dar e normal sa mai consume daca mergi sus in ture cu el.

Edited by The_Ego
Link to post
Share on other sites

poti sa cauti si 2.0 tdi 170cp care este si in varianta quattro daca cauti tractiune integrala si consumul e mai ok decat la tfsi 

Link to post
Share on other sites

Am condus de multe ori si am in familie 2.0TFSI Quattro pe A4 b8 si da consumul este 12-14% urban. Mersul atent la consum si cu trafic lejer poate sa ajungi la 10%, iar in trafic serios se duce spre 20. Exterior vede si sub 8%.

 

Daca tii cont ca e quattro permanent nu e mult. Un 2.0 FWD consuma cu 1-2% mai putin.

 

Nu au fost probleme cu consumul de ulei, dar e normal sa mai consume daca mergi sus in ture cu el.

Ai spus cam ce scot și eu cu R-ul. Azi dimineață prin oraș, vreo 20km, lejer, am scos un 11 cu ceva reprize serioase. Dar în traficul infernal de seară urcă bine consumul. Cam asta e. Nici la diesel nu va fi mult mai mic.

 

2.0 vs. 3.0 mai are o diferență și la taxe+impozite, posibil și la asigurări. Rentează numai după o analiză atentă a stilului de condus, a nr. de km/an și a modelului de utilizare zilnică.

Link to post
Share on other sites

Pe Q5 motorul de 2.0tfsi consuma 12,5 in oras si 8,5 in afara.

Mentionez ca orasul este Cluj si masina este condusa de sotie.

Referitor la consumul de ulei, este adevarat, Q5 ul nostru consuma aproximativ 1 - 1,5L la 15.000 km dar am inteles ca e ceva normal la acest tip de motor.

Masina am cumparat-o de noua in 2010 si am fost la reprezentanta de doua ori pentru problema consumului de ulei dar nu au reusit sa o remedieze.

Consumul in sine nu e mare, deranjanta este doar ideea de a completa cu ulei dupa 7000 km de la revizie

Link to post
Share on other sites

Cei care aleg 2.0 TFSI pun pe primul loc placerea de a conduce o masina turbo pe benzina si nu consumul ceva mai mare sau faptul ca mananca 1l de ulei la 10-15k de km. I

 

Dc pentru tine cap de lista este consumul atunci e clar ca nu e pentru tine acest motor.

In acest caz, tot aici intra si 3.0 TDI care pe langa taxele mult mai mari intra si consum cam la fel si intretinere mai scumpa.

De asemeni intra si 1.8 TSI (nu stiu dc are versiune Quatro) care consuma cam la fel ca 2.0 TFSI si are performante net inferioare.

 

Bafta la achizitie.

Link to post
Share on other sites

+1.

Trecand de la diesel la benzina si mai ales la 2.0 TFSI aspectul consum trebuie pus pe locul doi.

 

Ai facut un drive test cu 2.0tfsi sa vezi cum merge?

Link to post
Share on other sites

Din pacate nu am avut ocazia de a conduce un quattro 2.0 tfsi si nici nu cunosc prea bine masina, cat despre motorul de 2.0 tfsi il cunosc destul de bine, am si condus gti-ul unui prieten, dar nu un Audi. 

Cat despre consum, daca ar sta pe un 7-8% extraurban, nu ar fi o problema, pt ca momentan conduc un Wrangler si sunt obisnuit cu un consum ceva mai mare..... oricum, mai mult decat wranglerul nu are cum sa consume!

Am deschis acest topic deoarece sunt nehotarat momentan si am gasit un A5 sportback 2.0 tfsi quattro la un pret foarte bun, km putini si destul de bine intretinuta, doar ca am cautat-o la Audi si a reiesit ca a avut anul trecut, la 29000 km o interventie pe motor (schimbat biele si pistoane) deoarece consuma mult ulei.Problema s-a remediat dar nu stiu daca mai persista sau nu, si daca asta este o problema generala pe acest motor.

Link to post
Share on other sites

Din pacate nu am avut ocazia de a conduce un quattro 2.0 tfsi si nici nu cunosc prea bine masina, cat despre motorul de 2.0 tfsi il cunosc destul de bine, am si condus gti-ul unui prieten, dar nu un Audi. 

Cat despre consum, daca ar sta pe un 7-8% extraurban, nu ar fi o problema, pt ca momentan conduc un Wrangler si sunt obisnuit cu un consum ceva mai mare..... oricum, mai mult decat wranglerul nu are cum sa consume!

Am deschis acest topic deoarece sunt nehotarat momentan si am gasit un A5 sportback 2.0 tfsi quattro la un pret foarte bun, km putini si destul de bine intretinuta, doar ca am cautat-o la Audi si a reiesit ca a avut anul trecut, la 29000 km o interventie pe motor (schimbat biele si pistoane) deoarece consuma mult ulei.Problema s-a remediat dar nu stiu daca mai persista sau nu, si daca asta este o problema generala pe acest motor.

De ce nu te orientezi catre un 3.0TDi Quattro?

Link to post
Share on other sites

Probabil masina pe care ai gasit-o tu este din 2010 si daca a vizitat service-ul nu mai consuma ulei.

 

Au fost intr-adevar niste 2.0 TFSI quattro, de obicei si S-tronic, care consumau mai mult ulei, insa a fost remediata problema.

 

Poti sa cumperi linistit masina respectiva, bineinteles daca este ok dpdv tehnic si estetic. Este foarte ok combinatia 2.0 TFSI + quattro pe A5, consumul nu este de speriat, iti ia undeva la 12-15% in Bucuresti, iar extraurban eu as zice un 8-9% la mers normal.

 

Bafta!

 

LE: 2.0 TFSI de pe A5 este diferit de cel de GTI. Are valvelift, este pus longitudinal, ai quattro cu diferential mecanic, etc.

Edited by Andrei AXN
Link to post
Share on other sites

Nu sunt posesor de A5 dar un coleg are un A4 B8 2.0 TFSI 180 de cai luat nou de la PBN.Masina are 150 000 km si consuma 1 litru de ulei la fiecare 1200 de km (nu am gresit cifrele,chiar astazi s-a aprins martorul din bord pentru completare ulei).A fost la PBN cu masina,au facut verificari si au sugerat sa se schimbe pistoanele la motor,dar nu puteau sa garanteze ca astfel se va solutiona problema.Mai mult,au afirmat ca este o problema cunoscuta si au propus sa suporte ei o parte din valoarea lucrarii,posesorul fiind nevoit sa achite aproximativ 7000 de lei.Nu stiu care sunt diferentele intre motorul de 180 si cel de 210 cai dar eu nu m-as atinge de acest motor.

Bafta!

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Va salut

Din lipsa de timp nu am mai scris aici, dar intre timp am cumparat masina respectiva, un A5 quattro, 2.0 tsi, 211 cp din 2010. Sunt super incantat de masina, se comporta f bine, numai ca saptamana asta mi s-a aprins martorul de gaze evacuate. Am mers la un service si mi-au spus ca e din cauza benzinei, mi-au sters eroarea si totul a fost ok, pana in seara asta cand mi s-a aprins din nou martorul respectiv. Am mai mers ceva vreme cu masina, m-am oprit pt vreo 2 ore si cand am pornit-o din nou mi-a murit motorul. L-am repornit dar nu merge rotund, intrerupe des si nici relantiul nu sta corect..... Astept pana maine dimineata sa o bag pe un tester sa vad ce are...... Sper sa nu fie nimic grav si prb sa fie de la sonda lambda

Link to post
Share on other sites

salut Andrei AXN,

am si eu problema cu consumul de ulei la un q5 2.0 tfsi 211 bhp cu S-tronic, din 2009.

consuma cam 1 litru la1500 km, mi s-a parut mult si am cautat pe forumuri cauze si rezolvari.

masina a fost luata de noua de la pbn, intretinuta bine, service la ei, nu este alergat

cum zici tu ca s-a rezolvat problema?

eu am comunicat-o la service pbn, m-au chemat sa refaca nivelul de ulei, sigileaza motorul, sa merg 1000 km si dupa aia sa ma duc din nou la ei.

am mai citit de schimbat pistoane, mi-e frica sa ma gandesc la cat costa asa ceva!!!

 

Link to post
Share on other sites

dragosalex...A explicat colegul TIGANU mai sus, mai exact in postul #15 cum s-a rezolvat problema la masina lui. Eu m-am referit mai sus ca s-a rezolvat problema la masinile mai noi, nu mai consuma mult ulei.

 

Mai multe detalii nu sunt in masura sa dau si nici nu ma pricep.

Link to post
Share on other sites
  • 4 years later...

Salutari!

Un prieten bun vinde un Audi A5 2.0TFSI si sunt tentat sa il cumpar pentru ca stiu ca masina a fost ingrijita corespunzator de noua. 

Detaliile ar fi asa : 2.0TFSI 211 HP, STronic, quattro. 

Ar trebui sa ma astept la anumite probleme specifice ale acestui motor? Gen intinzator lant etc. cum am mai vazut la motoarele pe benzina Audi?

Orice sfaturi sunt binevenite!

Link to post
Share on other sites

Ce an ? Km ? Consum de ulei ?

Edited by EEXCALADE
Link to post
Share on other sites

An 2010. Din ce mi s-a comunicat, consumul de ulei exista cam 500-750 ml/an (deci la vreo 7000-8000 km). Km are 75.000. 

Link to post
Share on other sites

Posibil ca in urmatorii 25 mii km consumul de ulei sa ajunga la 500ml/1000 km 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri