Jump to content

Testare MAF, senzori O2 si catalizator cu VAG-COM


DUBB4LIFE
 Share

Postare recomandată

Revin cu o chestie! Ieri am pornit masina,  si am scos mufa de la MAF,  parca era alta masina! O fi fost si placebo,  nu stiu exact! Dar ca idee cand o pornesc de pe o zi pe alta la prima cheie se balbaie la relanti si da sa moara! Daca o mai pornesc in ziua respectiva,  nu e nici o problema, doar cand sta o noapte! Inainte sa fie cu pornitul balbait, cand ii dadeam prima cheie se tura pana la 1200-1300 si statea asa cam 1 minut dupa care isi revenea! Azi dimineata inainte sa o pornesc am scos mufa de la maf,  a pornit bine,  doar un pic masina trepida si iar s-a turat la 1200 dar a stat asa doar 5 secunde dupa care a cazut cum trebuie! 

Deci cu mufa scoasa nu sta turata mult! Ce parere aveti? Sa fie senzorul dus? 

Ca pe vag com pe canalul 003 cand nu am clima pornita,  cantitatea de aer e in parametri 2.0-4.5, cum arata pe vag com,  cand pornesc clima este mai mult, nu stiu daca e normal. 

Din experienta voastră ce parere aveti? Am vazut ca se poate schimba doar senzorul din maf(nu si corpul) si e 230 lei pierburg,  si nu stiu daca sa dau banii si sa nu fie alta problema! 

 

L. E. Ma uitam la mufa tata  de pe MAF si are 5 pini iar mufa mama cu cabluri are doar 4. E normal asa? 

Modificat de Ursu82_kiki
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
tioacastefanut

Salut, am si eu o dilema si poate ma va ajuta cineva.

Citisem undeva ca se poate afla varsta senzorului de oxigen pre-cat. Am facut si eu acest test, in grupul 034 si mi-a iesit o valoare in campul 3 de 0,68. Am inteles ca daca iese sub 0,80 atunci senzorul trebuie schimbat, si valoarea unui senzor nou este de 1,99.

Mentionez faptul ca de curand am fost cu masina la RAR si nu mi-au iesit noxele, adica aveam hidrocarburile mari in turatie, si ma gandesc ca poate o fi din cauza acestui senzor. Voi ce parere aveti? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut,

Am incercat sa fac testele descrise. Asta pentru ca am consum foarte mare la masina din profil, porneste dimineata doar la a doua cheie, iar la turatii de pana la 3000rpm accelereaza sacadat. Am schimbat EGR-ul cu unul nou la care nu merge insa adaptarea - da ERROR.

Bloc 002 - variaza intre 250 si 350mbar in functie de turatia motorului. Cat ar trebui sa fie?

Bloc 036 - B1 S2 OK , testul ruleaza la apasarea franei

Bloc 034 - Test OFF - nu am reusit sa-l fac sa porneasca, statea Test OFF chiar daca, la apasarea franei, turatia crestea pana aproape de 1400rpm. In campul 3 sta o valoare 1.38V care nu se modifica niciodata. Poate fi hard-coded sau default cumva daca senzorul e mort?

Bloc 046 - Test OFF - tot asa, nu pornea testul la catalizator cu nici un chip...

De la ce poate sa fie chestia asta? N-am reusit sa gasesc pe forum informatii despre cauzele pentru care testul nu porneste...

Multumesc!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 hours ago, tesh14 said:

[...] porneste dimineata doar la a doua cheie, iar la turatii de pana la 3000rpm accelereaza sacadat.

Am avut si eu aceleasi probleme. Pana intr-o zi, cand mi-a mers in 3 pistoane pret de cateva minute. Am inceput sa investighez si am gasit bobina de inductie crapata pe spate. Dupa ce am schimbat-o, am observat ca am scapat si de problemele astea. :) Merita verificata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspuns. Am schimbat intre timp EGR-ul cu unul second original care merge adaptat, consumul pare sa fi scazut un pic, de asemenea oscilatiile de putere la turatii mici, dar astea n-au disparut de tot. Ramane problema cu pornitul la rece, poate fi de la aprindere intr-adevar dar si de la pompa de combustibil... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salut 

Am facut si eu testele pe masina din semnatura :

Am facut si eu testul pe masina mea. Iata rezultatele:

Bloc 002(003) : aprox 270mbar

Bloc 030 : 111 si 110

Bloc 032 : -15% cu 0%

Bloc 033 : fluctua chiar si cu 4-5%

Bloc 036 : B1 S2 OK

Bloc 034 : B1 S1 OK (acceleratie peste 2000) dar valoare din field 3 este aprox 0.5%

Bloc 046 - Accelerare pe la 3000 rpm iar in field-ul 3 valoare este 15% => CAT B1 - NOT OK

Tinand cont ca, catalizatorul nu este in regula in urma testului (probabil trebuie schimbat dupa 16 ani) ar trebui sa iau in vedere si sonda lambda pre-cat (conform masuratorilor de pe block 32)? Am observat si un miros de benzina in gazele de esapament...

Merci!

Modificat de impero
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 3/1/2017 at 2:22 PM, impero said:

Salut 

Am facut si eu testele pe masina din semnatura :

Am facut si eu testul pe masina mea. Iata rezultatele:

Bloc 002(003) : aprox 270mbar

Bloc 030 : 111 si 110

Bloc 032 : -15% cu 0%

Bloc 033 : fluctua chiar si cu 4-5%

Bloc 036 : B1 S2 OK

Bloc 034 : B1 S1 OK (acceleratie peste 2000) dar valoare din field 3 este aprox 0.5%

Bloc 046 - Accelerare pe la 3000 rpm iar in field-ul 3 valoare este 15% => CAT B1 - NOT OK

Tinand cont ca, catalizatorul nu este in regula in urma testului (probabil trebuie schimbat dupa 16 ani) ar trebui sa iau in vedere si sonda lambda pre-cat (conform masuratorilor de pe block 32)? Am observat si un miros de benzina in gazele de esapament...

Merci!

Dacă experiența mea e un indicator, absolut sonda lambda cel puțin trebuie scoasă și examinată, eventual urmărită viteza fluctuațiilor și plaja de voltaj (dacă nu se încadrează în 0.2 - 0.9V e probabil leneșă și trebuie schimbată - presupun că ai sondă binară).

Ai amestec foarte bogat (-15% pe bloc 032), deci surplus de benzină. Două posibilități evidente - sonda lambda pre-cat dusă de mult (foarte probabil, îți dai seama după voltaj) și/sau etanșeitatea admisiei de aer (furtunașe vacuum, găuri în tubuluatură, eventual). De verificat și senzor MAF (debitmetru) defect sau foarte murdar. ECU a detectat surplus de aer, a compensat cu multă benzină.

Probabil s-a mers mult timp cu ea așa și în final a murit catalizatorul. După ce rezolvi calitatea amestecului scoate-o pe autostrada și mergi la 4000-5000 rpm constant vreo 20-30 minute, poate poate poți regenera catalizatorul și faci iar testul pe bloc 046.

Ignoră valorile din 036 și 034 pe moment, în afară de cazul în care ai pe cineva să-ți măsoare sondele cu osciloscopul pentru a determina calitatea lor - altfel sondele nu dau eroare până nu pică de tot.

Ai avut fault codes?

Ah, iar dacă miroși bezină pe evacuare, verifică aprinderea (fișe dacă nu le-ai schimbat de curând poate ți-ar trebui un set nou, verifică bobina de inducție, vezi dacă poți împrumuta una funcțională de la cineva, că golf-uri 1.6 16V sunt peste tot).

 

On 9/6/2016 at 9:49 PM, tesh14 said:

Salut,

Am incercat sa fac testele descrise. Asta pentru ca am consum foarte mare la masina din profil, porneste dimineata doar la a doua cheie, iar la turatii de pana la 3000rpm accelereaza sacadat. Am schimbat EGR-ul cu unul nou la care nu merge insa adaptarea - da ERROR.

Bloc 002 - variaza intre 250 si 350mbar in functie de turatia motorului. Cat ar trebui sa fie?

Bloc 036 - B1 S2 OK , testul ruleaza la apasarea franei

Bloc 034 - Test OFF - nu am reusit sa-l fac sa porneasca, statea Test OFF chiar daca, la apasarea franei, turatia crestea pana aproape de 1400rpm. In campul 3 sta o valoare 1.38V care nu se modifica niciodata. Poate fi hard-coded sau default cumva daca senzorul e mort?

Bloc 046 - Test OFF - tot asa, nu pornea testul la catalizator cu nici un chip...

De la ce poate sa fie chestia asta? N-am reusit sa gasesc pe forum informatii despre cauzele pentru care testul nu porneste...

Multumesc!

 

1.38V? Pe sonda 1? El muerte. Nu îți dă fault code?

Pentru cat test (046) am impresia că trebuie să îți meargă și sonda 1, nu doar sonda 2 (că se compară valorile între cele două). de asemenea cat-ul trebuie să treaca de 400 de grade pentru a porni testul, turație mai mare.

Rezolvă cu sonda 1 că altfel o să-ți omori catalizatorul (dacă nu e mort deja).

Modificat de sangemaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In block 33 unde am mentionat ca fluctua cu 4-5%, voltajul era de aprox 0.47V. 

Fault code imi mai apare din cand in cand. Acesta este :

16804/P0420 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

După cum specifică link-ul postat de RZF, e posibil ca eroare de catalizator să nu indice 100% că e mort catalizatorul - atâta timp cât sondele ți-s praf (și dacă ai 0.5% în field 3 - trebuie să fie peste 0.8 + plaja de voltaj e anapoda - atunci sonda 1 clar e praf), poți avea codul ăsta. Menționez și de etanșeitate (furtunașe de vacuum, aer fals în admisie). Schimbă sonda(ele) și verifică etanșeitatea, verifică traseul de evacuare, mergi la 4000+ de ture susținut vreo 20-30 de minute în speranța de a curăța catalizatorul (atenție - DUPĂ CE SCHIMBI SONDA) și fă iar testul 046.

Eu eram gata să jur că am cat-ul mort, aveam noxe de 30 de ori peste limită, hidrocarburi gigant, etc. dar după ce mi-am reparat admisia de aer și schimbat sondele, am trecut rar-ul pe bune (valori excelente pe toate planurile). Slavă domnului.

Dar dacă cat-ul e mort, dă un semn la Pilot Auto, ia cel mai bun catalizator universal pe care îl au (Magnaflow sau alt brand recunoscut) și scapi cât de cât. Dar schimbă sonda 1, clar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimbat sonda pre-cat (NGK|NTK). In block 33 aceleasi valori...

Modificat de impero
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fluctuația în bloc 33 e ok atâta timp cât se încadrează în intervalul -10% - +10% (deci o variație de 20 de procente). Să ai 4-5% fluctuație în bloc 33 e perfect normal. Cum stai cu restul blocurilor?

Ai păstrat sonda veche? Vezi aici dacă te poate ajuta cu indicii în privința problemelor pe care le aveai pe partea de amestec în caz că ai și alte probleme. Doar că să fim proactivi:

- Ai verificat etanșeitatea admisiei de aer / vacuum?

- Ai verificat starea clapetei de accelerației și (dacă ai) EGR? (dacă sunt curate)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sonda veche arata ca si in poza "Sondă lambda contaminată cu combustibil".

Clapeta de acceleratie am schimbat-o (si adaptat) acum o luna deoarece a crapat. EGR a fost curatat si adaptat.

In ceea ce priveste etansietatea nu am verificat traseul, m-am bazat doar pe ce da MAP-ul (ceva idei cum sa verific???).

Modificat de impero
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum se verifica etansietatea in afara de vizual ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok - deocamdată trebuie determinată calitatea amestecului actual, deci ai de făcut iar testele și văzut ce rezultate ies cu sonda schimbată, urmărit dacă îți apar fault codes, dacă motorul merge rotund. Dacă schimbatul sondei rezolvă amestecul atunci s-ar putea să fii ok și să treci la a încerca să revitalizezi catalizatorul.

Dacă în continuare ai amestecul prost va trebui să verifici etanșeitatea admisiei de aer (deci fie să asculți după zgomote de suflu de aer evidente, fie să iei un starter spray și să sufli pe la îmbinările de la diferite furtunașe de vacuum și tubulatura de admisie). Apropo, ai GPL montat?

Incidental, tu n-ai fault codes de nici un fel în afară de ăsta pe Cat?

4 minutes ago, Ursu82_kiki said:

Cum se verifica etansietatea in afara de vizual ?

Mecanicul care mi-a rezolvat mie problemele pe admisie a luat un starter spray si a suflat pe la toate furtunașele responsabile de traseul de aer, inclusiv pe unde mi-au montat băieții de GPL duzele de injecție - și bineînțeles că montajul a fost prost și îmi trăgea aer fals și pe acolo.

Dacă vreun traseu e neetanș, spray-ul va pătrunde în admisie și va fi preluat în camera de ardere, iar motorul își va schimba sunetul în mod evident. E o metodă super simplă pentru a identifica probleme de etanșeitate. Deci testat îmbinări, crăpături, zone de coliere.

Modificat de sangemaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eroarea asta cu catalyst below threshold o am si eu pe 1.8t awt cu gpl dar o are si sotia pe un 1.6alz fara gpl. Din punctul meu de vedere e o eroare comuna si frecventa si eu o ignor, ca dupa un mers de cateva sute de kilometri si diferite opriri se stinge singur check engine.

Modificat de Ursu82_kiki
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E comună, pentru că mai devreme sau mai târziu apare pe orice mașină cu mulți kilometri sau cu catalizator pe ducă (și doar suntem români, multe mașini SH deci uzate rău). Corectează-mi dacă greșesc, dar se aprinde mai frecvent în oraș unde cat-ul nu are timp să se încălzească și se mai stinge la drumuri lungi la turații corecte (3000+)?

În orice caz, cu un cat bun nu trebuie să apară codul ăsta - apariția indică ori probleme de sonde (deobicei sonda 2) ori probleme de cat (care între noi fie vorba, nu sunt cele mai relevante până la ITP, dar totuși oridecâte ori trece o fumigenă pe lângă mine mă gândesc în ce rahat poluat stăm toți acum și că am copil pe drum - și nu mai îmi convine faza cu merge și așa).

Apropos, @impero, dacă amestecul e în continuare cu probleme (să sperăm că nu) și în urma testării cu spray nu constați probleme de etanșeitate, ia în calcul aprinderea (bujii, fișe, eventual bobina de inducție). Depinde mult de comportamentul actual al motorului. Dacă merge rotund, ești probabil ok - probleme la aprindere ar trebui să fie evidente (trepidează mașina la relanti, motorul merge în hopuri, dacă te uiți la el cu capota deschisă vibrează puternic). De menționat și că problemele pe aprindere ar trebui să rezulte din când în când în cylinder misfire - la mine misfire-ul era mascat de surplusul de aer în amestec, dar cum am rezolvat etanșeitatea mi-a apărut misfire și a trebuit să schimb fișele.

Modificat de sangemaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am GPL pus pe masina. Benzina doar 99+  bag.  Ramane doar sa incerc cu spray-ul respectiv pe admisie.

Imi poti da te rog mai multe detalii referitor la acest spray?

Ideea este ca fisele nu stiu cand au fost schimbate doar bujiile le-am schimbat recent (NGK am pus). Motorul merge rotund doar din cand in cand mai apar mici variatii ale relanti-ului (aprox +/-50rpm). 

Modificat de impero
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea la mine este ca la noxe iese bine, dar pe tester imi arata amestec bogat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

8 minutes ago, impero said:

Imi poti da te rog mai multe detalii referitor la acest spray?

Nu e neapărat un spray anume. Unii folosesc starter spray, alții lichid de curățat frâne (varianta mai flamabilă), alții fum, alții apă... poți verifica thread-ul ăsta pentru sugestii.

Merge și cu spray de curățat carburator.

@Ursu82_kiki, ai alte simptome? Amestec bogat nu e bine, pe termen lung deteriorezi sonde, catalizatorul, consumi aiurea. Dar cam greu de diagnosticat cu doar atât. Ai rulat ceva din testele postate la începutul threadului? Fault codes, ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fault codes doar cu catalyst, si in vag com pe canalele 032 sau 033 nu mai stiu exact care, imi arata mai mult decat ar trebui sa fie +/-10% limita. Atat!

Si ca o simptoma, vara cand e cald, nu porneste la prima cheie, dar nu stiu daca are legatura!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are legătură, că e mai probabil să ai aprinderea defectuoasă și deci să poți rezolva cu un simplu schimb de bujii și/sau fișe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat bujiile, am pus beru la vreo 47 lei bucata. Am bobina pe fiecare bujie, as exclude si asta ca motorul merge rotund cand porneste si exclud fisele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, bine de știut. Nu înțeleg de ce se exclud fișele, sunt și ele schimbate?

Dar recunosc că deocamdată nu știu ce să zic. Valori exacte la testele 032, 033 și 034 ne pot da mai multe detalii despre starea sondei 1. Și după cum ziceam, bine de verificat etanșeitatea admisiei de aer.

Mai sunt și chestii mai obscure care pot influența amestecul, cum ar fi intermitențe la senzorul de temperatură a apei din motor sau termostat rămas blocat, probleme la injectoare... dar de sperat că nu e cazul și luat cele mai comune și ieftine de remediat situații una câte una.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai la mine intra bobina direct in bujie, ca am bujia si bobina, deci nu am fise decat fire care le comanda. Eu gandesc asa, daca am probleme cu sonda 1 clar noxele tre' sa iasa naspa. Daca am probleme cu sonda 2,  clar va comanda sonda 1 si vor iesi noxe naspa. Parerea mea, poate gresesc, rog sa fiu corectat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!