Jump to content

Tratament anticoroziv


Pop Ionel
 Share

Postare recomandată

1. La mine problema este alta: Am o suprafata foarte dreapta si frumoasa intr-o zona vizibila; Cu foarte mici puncte de rugina. Si cand am aplicat neutralizatorul l-am aplicat neglijent cu pensula (am ajuns sa nu mai am o suprafata dreapa - e cu bule si cu neutralizator precipitat). Si sa incarc cu filler 2-3 mm o consider grosolanie.

Vorbesc de o suprafata vizibila care arata foarte bine - nu este stramba, lovita, nu are rugina in excces sau rugozitati; 

Si in loc sa incarc prefer sa curat, sa aplic un strat de neutralizator decent ca planeitate si aspect. Demersul este pur estetic + sa pun filler cat mai putin.

 

 

In alta ordine de idei ma intereseaza cea mai buna solutie pentru praguri; zone greu accesibile. Cum se aplica cuprul sau zincul sau ceara acolo? Gasesc spray-uri cu conducta de 1,5-2m cu o duza care sa imi sufle de jur - imprejur? Eu la momentul asta tind sa afirm ca neutralizatorul este cel mai bun. (Zn am mai folosit si nu imi pare la fel de eficient).

2. Exista pistol de vopsit cu asa ceva (prelungitor)?

 

 

3. In cazul in care nu exista orificiu de vizitare (cum au toate masinile moderne) ce solutie se adopta?

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 72
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • MOTANUL

    18

  • Telcean

    13

  • tipatescu

    5

  • Fikat

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

3. Se da o gaura de vizitare intr-o zona non-vizibila prin care se introduce substanta protectiva.  Dupa aceea gaura se obtureaza fie printr-un dop de plastic/cauciuc  (ca asta sa zicem:  , din poza mea) plus un pic de mastic sau poti sa pui direct un guguloi de mastic ce se va intari (ideal ar fi cu dop, desigur).

post-8329-0-46446900-1369394762_thumb.jp

Modificat de Komissar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Punctul 3 - Era intuitiv; pe principiul daca nu ai un batran il cumperi. (dopurile stiu cum arata ca am si la seat peste tot pe unde este necesar).

 

Legat de asta ma preocupa unde gasesc un vopsitor (ma gandesc ca este cel mai potrivit) care sa se bage la o chestie mai migaloasa + sa aiba sculele necesare. Ca sa ma apuc eu sa cumpar compresor si pistol parca este prea mult...

 

89_0-500x500.jpg

18708_010_psd.jpg

 

Pistol-aplicare-antifon-UBS-ceara-cavita

 

Din cele de mai sus asta este singurul disponibil in bucuresti.

http://www.4ucar.ro/index.php?route=product/product&product_id=278

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai multe vesti proaste:

Brunoxul si agitat si lasat sa iasa mai mult lichid tot nu produce efectul scontat.

Loctite-ul si Kelifosul par sa functioneze bine la prima vedere - dar nu produc o bariera impermeabila. Aplicate pe o tabla care ramane cat de cat uscata functioneaza; aplicate pe o tabla care ramane imersata in apa - rugina reapare. Eu am vrut sa pun tabla in cele mai proaste conditii cu putinta(de asta am lasat-o in apa). Adica nu ma incanta cu nimic ca a functionat pentru suprafata care a ramas uscata/sau umezeala atmosferica.

 

Ma gandesc sa aplic mai multe straturi sa vad ce se intampla (daca devine impermeabil sau nu). Pe Brunox scrie ca trebuie aplicate 3-4 straturi la 3-6 ore.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fertan is good....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E bun dar la cate straturi ? :( 

- si conteaza mult daca ai lasta si tu o bucata de tabla tratata in apa. Eu chiar cand era sa zic hop - a aparut rugina! (a 6-a zi de cand am dat)

La acest capitol Brunoxul pare cel mai bun (ramane ca un lac transparent extrem de dur - chiar si cu 1-2 straturi). Racai cu ce vrei tu pe el si nu se zgaraie. Pe cand Kelfosul de exemplu este destul de moale (mai ales in zonele in care e rugina si se face negru).

Loctite-ul pare un pic mai bun. (nu ramane asa moale - dar tot iese rugina si prin el).

 

Nu ma doare mana sa iau si Fertan.

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am folosit Fertan.Inegreste tabla si opreste rugina.Am dat acum vreo 3 ani la broscuta veche pe care o am si acum intr-o zii m-am uitat sa vad daca a iesit ceva punctulete prin izolatie.

Nu am vazut nimic asa ca eu zic ca este oki.Nu am facut test cu tabla in apa sa stiu exact ce poate.

Acum mi-am comandat iar si urmeaza sa ma apuc de broscuta noua achizitionata.Si eu am ceva emotii ca ma gandesc sa dau cu fertan si apoi doar vopsea.In vreo 5 ani as putea sa iti zic daca a mai iesit rugina;))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe mine m-ar fi interesat cum se comporta neutralizatorul fara vopsea si lac (daca descrierea produsului era corecta ar fi trebuit sa lucreze independent).

Ca sa nu stau 6 luni sa vad rezultatele am incercat sa grabesc un pic experimentul si am lasat respectiva tabla in apa.

 

Acum as vrea sa repet experimentul cu aplicarea a 3-4 straturi. (as putea sa comand si fertan ca se inscrie ca pret in ce am achizitionat pana acum). Sa le compar pe toate 4. Nu vreau sa dau pe masina cu primul produs care imi cade in mana - sau doar dupa prezentarea comerciala a acestora.

 

Mai am o dilema. In cazul in care sablez elementul si il dau cu zn + vopsea electrostatica + cuptor mai are rost sa insist cu neutralizatorul? Mie imi pare ,,bullet proof'' la prima vedere. Tot ce am vopsit electrostatic nu are probleme pana acum. Dar nu a trecut testul timpului. Minim 2 ani ar trebui sa tina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PS. De dragul discutiei, si ca sa fie mai completa, ma gandeam sa zic  aici pentru cei care se intreaba,  ceea ce cred despre una din solutii si anume ca dincolo de marketing,  zincul / sprayurile pe baza de zinc sau au acelasi rol pe care il are Feruginolul, care prin fosfatarea superficiala a fierului va incetini oxidarea acestuia in timp.  Nu e un proces complet, daca nu e acoperit de un grund / vopsea si e mai costisitor. Eu am dat cu un spray/vopsea pe baza de zinc pe un portbagaj auto, mai ruginit, ma grabeam si vream sa acopar estetic fara sa mai dau cu grund (inestetic, ar fi necesitat inca o operatie, o vopsire) si sa incetineasca oxidarea pana cand il tratez corespunzator. A mers, au trecut trei anotimpuri si dincolo de faptul ca spray-ul nu a intrat in toti porii sau in toate locurile in care trebuia sa intre ca sa isi faca efectul, nu ma asteptam sa raspunda din prima asa de bine.

 

 

Eu nu sunt de acord cu afirmatia de mai sus. Spray-urile cu zinc nu au nici o treaba cu Feruginolul. Acesta din urma este un tratament de inlaturare a ruginii superficiale inainte de vopsire/grunduire, pe cand un spray cu zinc ofera protectie unei suprafete fara rugina.

Daca zona este prezinta rugina, intai se curata, eventual se da cu Feruginol, apoi se protejeaza cu zinc care are rol de galvanizare la rece si grund. Ulterior se poate vopsi sau se pot aplica alte tratamente de protectie (gen epoxy sau bituminoase).

Pe mine m-ar fi interesat cum se comporta neutralizatorul fara vopsea si lac (daca descrierea produsului era corecta ar fi trebuit sa lucreze independent).

Ca sa nu stau 6 luni sa vad rezultatele am incercat sa grabesc un pic experimentul si am lasat respectiva tabla in apa.

 

Acum as vrea sa repet experimentul cu aplicarea a 3-4 straturi. (as putea sa comand si fertan ca se inscrie ca pret in ce am achizitionat pana acum). Sa le compar pe toate 4. Nu vreau sa dau pe masina cu primul produs care imi cade in mana - sau doar dupa prezentarea comerciala a acestora.

 

Mai am o dilema. In cazul in care sablez elementul si il dau cu zn + vopsea electrostatica + cuptor mai are rost sa insist cu neutralizatorul? Mie imi pare ,,bullet proof'' la prima vedere. Tot ce am vopsit electrostatic nu are probleme pana acum. Dar nu a trecut testul timpului. Minim 2 ani ar trebui sa tina.

 

Depinde cat de adanca este rugina. Daca este doar de suprafata, atunci eu zic ca nu merita sa te agiti prea mult cu neutralizatorul. Eventual dai cu niste Feruginol sau ceva asemanator pe baza de acizi ca sa cureti toate urmele de rugina. Daca este mai adanca atunci trebuie curatat cu polizorul pana dai de tabla sanatoasa.

Solutiile de genul Brunox nu fac altceva decat sa creeze o bariera intre rugina si exterior incat sa nu mai patrunda aerul la rugina, oprind astfel oxidarea suplimentara. Rugina ramane acolo dar nu mai inainteaza. De cele mai multe ori, aceste bariere nu rezista stresului mecanic si variatiilor de temperatura si crapa, lasand aer sa intre catre zona oxidata :(

Niste solutii care par foarte bun pentru inlaturarea ruginii si pe care as vrea sa le cumpar mi se par cele de la Bilt Hamber:

Deoc-C

Deox-Gel

 

Uitati-va la How-to Use pentru a vedea niste rezultate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.

(Pe mine m-ar fi interesat cum se comporta neutralizatorul fara vopsea
si lac (daca descrierea produsului era corecta ar fi trebuit sa lucreze
independent).


Ca sa nu stau 6 luni sa vad rezultatele am incercat sa grabesc un pic experimentul si am lasat respectiva tabla in apa.)                                                              salut ,parerea mea ca era mai corect sa uzi din cand in cand  tabla respectiva pe care ai folosit-o in experiment si sa o lasi in contact cu aerul deoarece otelul care este scufundat in apa pemanent oxideaza mai greu fata de cel care este in contact cu aerul si este in contact cu umezeala  aleatoriu.iar ca inhibator de rugina am folosit de la loctite produsul lor pe o dacie papuc si timp de doi ani nu a mai ruginit in locurile in care am folosit respectivul produs,mai mult nici nu  a fost vopsit peste inhibator sau data orice alta protectie  ,dar reactia  probabil difera si de la calitatea materialelor.                                                                                                                                                                                                                                                                                

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca cumperi ma bag si eu si impartim costul transportului. 1000g de gel as vrea.

Din prezentare - vad ca doar curata rugina (la sfarsit trebuie indepartat) si tabla ramane fara nicio protectie. Adica nu intra in comparativul cu ce am cumparat eu.

 

Eu ma aflu in situatia in care tabla este sanatoasa (e vorba de prag) si are niste puncte foarte mici de rugina. Nu am avut aparatul foto si pozele facute cu telefonul sunt neinteligibile (nu se vad punctele minuscule). Pe mine ma roade mai mult ce sa fac in interiorul pragului unde nu am acces. Asta este cazul cel mai rau.

Cel mai probabil cam asta este scenariul (punctele astea minuscule sa fie plecate de pe interior - si acolo sa fie problema principala).

 

Ca un element demontabil merge pe varianta: sablat, zn la rece + vopsit electrostatic (la ce tabla groasa am eu pe 924 sper sa nu se indoaie la sablare - cum se intampla cu tabla de la masinile noi - fie ca este capota sau aripa). 

Caz in care scap si de nici un neutralizator sau curatitor de rugina.

 

@ tabla a fost scoasa din apa din cand in cand. O sa dau si cu loctite. (kelfos a fost primul testat). Doar cu el am dat si pe uscat si pe tabla lasata in apa din cand in cand. Cu loctite-ul am dat doar pe tabla tinuta uscata. (un element de sub capota).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e vorba doar de cateva puncte atunci pune smighelul pe ele (sau polizor cu perie) pana dai de tabla sanatoasa, spray cu zinc, vopsea cauciucata daca aveai inainte (teroson cum se spune la noi) si apoi vopsea la culoare.

Apoi bagi o ceara anti-coroziva in praguri si cam asta e. Mai mult de atat nu ai ce sa faci pe interior.

 

Varianta cu inhibitor este temporar, daca vrei sa protejezi 6-12 luni, ca sa nu inainteze prea mult. Mai mult eu zic ca nu tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@toni :

 

Unul din compusii de baza ai Feruginolului e acidul fosforic. Cand "cureti" un metal ruginit cu Feruginol, automat il si fosfatezi superficial. O alta solutie e sa aplici fosfat de zinc combinat cu, evident, un acid mai puternic, ca sa cureti:

http://www.rool.ro/fosfatare.htm

 

Deci, feruginolul nu doar "curata" cum ai zis, ci si fosfateaza superficial tabla, printr-o reactie chimica.

Astfel se realizaza o acoperire chimica cu fosfat care il protejeaza un timp de intemperii si de o oxidare rapida, pana la acoperire cu vopsele (in special electrostatice) sau altceva.

 

In mare, chiar daca nu m-am exprimat concis si am scris prea multe cuvinte, stiu ca am avut dreptate in ceea ce credeam.

 

Si asta pentru ca zincul actioneaza ca si fosfatarea, protejand, chiar daca principiile sunt diferite.

In cazul zincului, el fiind mai electronegativ decat otelul incetineste oxidarea fierului prin atragerea mai puternica a ionilor de electrolit (apa usor acida) catre zinc (asta o stiam din chimia de clasa a 11-a parca). Din acest motiv, pe casele vechi, acoperite cu tabla , se puneau din loc in loc placi de zinc care se schimbau la cativa ani.

 

Totusi e o mare deosebire intre operatiunea de zincare la rece (acoperirea cu vopsea pe baza de zinc) si zincarea electrolitica sau termica, dupa cum vedem aici, unde scrie mai multe:

 

http://www.zincare.eu/zincarea-vs.-vopsea-cu-zn.html

 

Da, Spray-ul cu zinc nu curata rugina ca si Feruginolul, dar o poate acoperi bine, cel putin provizoriu, eu am fost multumit.

In rest sunt de acord.

 

Am constatat de curand ca anumite repere de la un vw transporter erau zincate (termic) din fabrica, pe sub vopsea. Insa protejarea asta cu zinc, tine un timp absolut limitat : pana cand zincul este redus, la randul lui, de alte procese chimice (dar mai incet decat fierul, normal). E la fel cu tabla zincata de pe acoperisuri. De aceea, de baza ramane tot acoperirea cu vopsele rezistente la factori de mediu sau mecanici.

 

Inhibitorul este superior Feruginolului prin compozitie si efecte. Am zis si mai sus, pe jumatate e tot o vopsea. Protejeaza bine de actiunea apei. Eu o sa merg numai pe "inhibitor" la praguri si podele (Cheladele e verificat personal si il recomand, intre ceea ce numim "inhibitori"). Insa, nu am stat si nu stau sa vad daca e un produs care inlocuieste orice e pe piata si tine loc de vopsea  ... pentru ca nici nu am timp sa fac nspe verificari si sunt si neincrezator pana la proba contrarie care mi se arata intr-un fel sau altul.

Ca urmare il acopar la randul lui cu o vopsea, macar sa-i confere un strat de protectie mecanic suplimentar.

 

Daca vopselele pe baza de zinc sunt mai ieftine decat inhibitorul, raportat la suprafata, as mai folosi, altfel mi se pare o solutie de folosit doar in cazuri extreme cand e de protejat o suprafata rapid, pentru un timp mediu spre scurt.

 

PS.

Daca faceti teste cu scufundare in apa, tb sa puneti si sare sau bicarbonat  .... apa in sine, chioara, de la chiuveta nu e un agent foarte bun.

 

A doua remarca e ca eu mi-am spalat acum cateva zile un bloc motor ... camasile la cilindri au ruginit instantaneu, in 5 minute erau pete mari de rugina pe ele ... nu inteleg ce mit trebuie demolat prin actiunea apei timp de sase luni ... sau ce relevanta are.

Modificat de tipatescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.

iar ca inhibator de rugina am folosit de la loctite produsul lor pe o dacie papuc si timp de doi ani nu a mai ruginit in locurile in care am folosit respectivul produs,mai mult nici nu  a fost vopsit peste inhibator sau data orice alta protectie                                                                                                                                                                                                                                                                                 

 

Cam asta vreau si eu sa obtin (2 ani minim)

Varianta cu inhibitor este temporar, daca vrei sa protejezi 6-12 luni, ca sa nu inainteze prea mult. Mai mult eu zic ca nu tine.

 

6-12 luni eu consider ca este un rezultat slab pentru ce am eu. O sa incerc si cu loctite-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am curatat unde am dat cu Kelfos (a mers mai greu curatatul decat am anticipat) si am dat de data asta 3 straturi de loctite ca la carte (nu am mai repetat greselile din prima tura). Rezultatul cu Kelfos este sub asteptari.

Asteptam rezultatul pentru loctite.

Ca si o impresie personala: intr-o zona incare tabla era curata si fara fir de rugina vizibila solutia s-a inegrit pe portiuni mari; intr-o zona in care erau mici puncte vizibile s-a inegrit in locul punctelor si in rest a ramas transparenta solutia. Imi pare rau ca nu am avut aparatul sa fac poze (chiar si pe macro sunt convins ca nu aparea rugina de nici un fel vizibila).

 

Vreau sa spun ca intre ce se vede macroscopic (unde consideri ochioscopic ca ai rugina) si ce rezulta sunt diferente mari...

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Avand in vedere ca la puntea fata am sablat tot ce se putea sabla dar am lasat suruburile si piulitele vechi (ruginite mai mult sau mai putin) - am hotarat sa nu mai repet greseala;

O sa pun un before si after galvanizare (zincare + pasivare) holsuruburi, suruburi, piulite.

 

Am fost de rasul lumii cand am intrat la faur cu suruburile intr-un pahar de plastic de unica folosinta mic si doar pe 3 sferturi plin. Si l-a telefon m-au luat tare: m-au intrebat cu ce camion vin sa duc suruburile pe care vreau sa le galvanizez.

 

Aveau in hala prin care am trecut roti dintate mai mari decat mine  :lol:

Cred ca merita pusa intrebarea daca nu merge sa galvanizez masina intreaga... Ca vazusem prin prezentare ca au bai de 6 m lungime.

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Loctite-ul este cu totul si cu totul alta viata. Kelfosul ori il arunc ori il dau prin praguri sau zone prin care oricum il dau preventiv.

 

Am dat cu loctite - fara sa mai aplic nimic peste. A trecut o luna si ceva si rugina nu a aparut. Diferenta este enorma. Ce ma deranjeaza cel mai rau la kelfos este ca se inegreste indiferent daca este rugina sau nu.

Loctiteul ramane transparent unde nu este rugina - si se inegreste doar unde este rugina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Loctite... care? Ce cod are?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scris pe pagina 1:

http://www.loctiteteroson-shop.ro/11136.p.html

 

Tocmai am citit pe un forum de yahting in care se luptau cu rugina din rezervorul de apa sau cu partea de metal expusa la apa sarata. Si acolo spuneau ca neutralizatorii astia de rugina (se refereau la Fertan) sunt de 2 ori mai slabi decat alte produse :

http://www.cruisersforum.com/forums/f55/fertan-any-good-49591.html#post554930

 

Dar daca ar fi sa merg pe metoda lor as avea nevoie de 2-3 saptamani sa vopsesc un reper. (sunt 2 variante - una cu 2 straturi si alta cu 3 straturi inainte de vopsirea propriu-zisa). Si intervalul de aplicare intre ele este de ~48h. Evident ca totul incepe cu o sablare temeinica (fara sablare doar te minti ca ai facut treaba - rugina reapare extrem de rapid).

http://home.xtra.co.nz/hosts/AmeronCoatings/aus/PDF/A0302K.PDF

http://ppgamercoatus.ppgpmc.com/products/pdf/385_PDS_AI.pdf

 

Fara indoiala procedura in sine este corecta (apa sarata este extrem de coroziva). Daca in conditiile respective nu rugineste - in rest este si mai putin probabil.

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce grund este bun si nu afecteaza vopseaua?Daca se poate ce ati folosit si denumirea.multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Domnilor,am slefuit podelele la broasca pe interior pana la tabla curata.

Am aplicat Fertan peste tot,il spal,degresez.

Ce recomandati ca ar fi mai bine sa dau acum pe tabla tratata ,vopsea 3 in 1 sau spray zinc (cupru) ?

Mentionez ca nu vreau autovapant sau altceva,vreau sa fie vopsit la urma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Telcean

 

daca ai tabla curata, dupa ce o degresezi ar fi bine sa folosesti o substanta antirugine epoxy, la noi vine de mai multe ori in formatie 4+1+1, este foarte tare si cu rezistenta mechanica prea ridicata, dupe ce dai cu ea ar fi bine sa lasi cel putin 7 zile inainte de a pui orice pe ea -cel putin asta scrie manualul de la uni ca folosim-. Daca inainte de ea poti sa dai cu o substanta de phospatat -ca la vese- sau de zinc cum descrii probabil ar fi si mai bine. Substanta antirugine care descriu este de firma body, o firma greceasca dar sint convins ca se gaseste si la voi ca au fabrica acolo. In niciun caz nu bate firmele straini dar e prea sincera la bani care dai, cu prietenie

 

Dimitrios

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inteleg,Fertanul este inhibator de rugina,dupa el nu as da autovapant sau vopsele cauciucate.

Bogdane ce link ai dat tu de la Klar nu face aceeasi treaba ca Fertanul?

Eu ma gandeam la vopseaua aia de fier forjat 3 in 1 sa o aplic pe tabla tratata.

Scriu astia ca este cu protectie antirugina,grund si strat de vopsea.

Ce ziceti de 3 in 1?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu mi-am luat grund epoxidic de la policolor. e A+B si se intareste ca sticla odata ce se usuca. as sugera daca ai tabla curata sa o speli cu ceva acid ortofosforic sau RO-55 si sa o degresezi cu ceva diluanti dupa. cand e uscata sa dai grund epoxidic interior exterior, iar pe exterior strat de teroson si peste tot vopsea neagra lucioasa.

 

 

.. desigur.. si ce au spus cei d emai sus e corect :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!