Jump to content

Caseta directie Fabia


genu
 Share

Postare recomandată

cand misc de volan stanga-dreapta scurt, e un fel de tacanit

Pe axul cremalierei exista un piston metalic cu segment. Daca ai caseta TRW este foarte probabil ca pistonul sa fi capatat joc si face exact cum ai descris. Totodata, e posibil sa fie putina pierdere de presiune pe sub piston si volanul sa mearga mai greu decat ar fi normal.

Casetele KOYO nu prezinta defect de felul asta.

Ce auzi la denivelari cred ca e un alt zgomot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 167
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Cristiii

    21

  • flopem

    12

  • BLiTZ

    11

  • trami

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Parca am postat pe-aici undeva cum se strange usor de tot acel surub pana zgomotul va mai fi atentuat DAR musai sa stea cineva in masina si sa faca tot timpul stg/dr de volan. Nu care cumva sa strangi acel surub pana se ingreuneaza mersul stg/dr (fara servo).

flopen, nu inteleg CE nu intelegi tu:

Bieleta de directie este compusa din 3 elemente:

1. partea/soclul care se infileteaza in cremaliera casetei de directie

2. tija care se cupleaza de 1. cu o articulatie sferica

3. capul de bara care se cupleaza de 2. cu o asamblare filetata (tija intra in capul de bara prin filet, stii si tu asta, si pe tija mai este o contrapiulita)

Reglajul se face slabind contrapiulita apoi cu o cheie frumos se roteste de tija 2 pentru a o infileta/desfileta de pe capul de bara 3. Cu alte cuvinte, prin infiletare/desfiletare se micsoreaza/mareste lungimea tijei. Se roteste tija 2 fara propbleme pentru ca tija 2 este legata de 1 printr-o articulatie sferica care permite rotirea.

No bun, am stabilit cum se face (rotind tija) si am stabilit si scopul (micsorarea/marirea lungimii tijei). Prin acest scop se urmareste reglajul unghiului de convergenta al rotilor fata.

post-2063-1287557744_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles perfect acum. Stiam de sfera aia cu bila din celalalt capat insa nu stiam ca tija se roteste in ea.Eu credeam ca trebuie neaparat desfacut capatul cu rotula si invartit de el.

Am inteles acum ideea.

Totusi daca a invartit de tija care se invartea in sfera nu cumva a slabit si burduful ? ma gandesc sa il fi strans bine inapoi ca imi cam curge putin lichid.STiu ca burduful nu e solutia de etaqnsare ci semeringurile insa ca o protectie mai pastra si ala ceva ulei,cat sa nu imi curga in curte pe asfalt.

Deci daca a invartit de tija a trebuit slabit si burduful nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fie trebuia slabit colierul fie trebuia dat jos si pus altul la sfarsit. In orice caz daca burduful nu e rasucit ci sta acolo asa cum ar trebui, NU sunt probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate stiu de la alte masini burduful se strange pe tija bieletei prin elasticitatea cauciucului din care e facut, diametrul relativ mic de ~ 10 mm nu are nevoie de acele coliere de plastic precum la fixarea pe caseta, din experienta de la alte masini aceste burdufuri de la casete se rotesc relativ usor cu totul doar cu mana deci nu vad de ce s-ar rasuci cel de fabia,

uleiul nu se poate retine in burdufuri deoarece ele isi modifica constant volumul interior la viraje deci se realizeaza schimb de aer intre interiorul lor si mediul exterior, rezultand de aici ca ele nu sunt etanse

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu personal am schinbat burdufele caci cele originale s-au uzat.

Cele originale la mine erau prevazute cu mici coliere si pe tija. Asa ca le-am pus la fel.

Cunosc proprietatile uleiului si cum isi modifica acesta volumul,cunosc si puncrtele de etansare gen semeringuri etc.

Burdufurile...doar pt protectie cum spuneam.Stiu ca nu ele etanseaza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Burdufurile...doar pt protectie cum spuneam.Stiu ca nu ele etanseaza

Inseamna ca cei ce au pierderi pe la garnituri si simeringuri, ar trebui sa la curga uleiul pe langa burduf. Cel putin la planetare, sunt foarte bine stranse. La planetara chiar am ciupit unul si iesea vaselina din el la turatie. L-am peticit finut cu o fasie subtire de cauciuc si nu mai am probleme. Dar la planetara, la viraje, cand se comprima inr-o parte, se intinde in cealalata, asa ca e clar ca e bine etansat. In schimb , la burdufurile de caseta, cam asa cum zice sergiu, ar trebui sa fie cresteri si scaderi de presiune in burduf, la viraje. Poate totusi e suficient de mica modificarea presiunii in burduf, ca sa aibe si rol de etansare.Mai ales ca in documentatie scrie ca colierele de la burdufurile astea se inlocuiesc dupa fiecare demontare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Intrebare: daca se strange surubul la caseta TRW (metoda BLiTZ) mai mult decat e cazul si se blocheaza volanul, se mai poate reveni la starea initiala /desface surubul?!?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare: daca se strange surubul la caseta TRW (metoda BLiTZ) mai mult decat e cazul si se blocheaza volanul, se mai poate reveni la starea initiala /desface surubul?!?

Da, se poate desface. Eu am scapat de zgomotul facut de caseta strangand acel surub. Atentie...trebuie testata masina in mers. Virezi si iei mainile de pe volan...daca se indreapta singur e bine. Daca nu, se mai slabeste surubul. Toate astea se fac strangand cate un pic, apoi testand in mers. La mine directia s-a simtit o idee mai greoaie.

P.S. : Binenteles, este o solutie de moment, reconditionarea sau schimbarea este solutia finala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, multumesc pt raspuns;

oare o exista in brasov sau apropiere vreo firma care reconditioneaza casetele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi poti spune unde ai reparat caseta de directie..

am si eu probleme ...pierde lichid prin partea dreapta.

ms.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oare se poate schimba o caseta TRW cu una KOYO ?

stie cineva ce cheie tb pt strans surubul de reglaj la TRW?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se poate schimba, doar daca si pompa servo este tot KOYO,dar daca masina este echipata cu caseta directie TRW, inseamna ca si pompa este tot TRW; ptr.surubul de reglaj ai nevoie de un torx......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca montaj se potriveste, insa nu se potrivesc senzorii.

Te sfatuiesc sa nu umbli la surubul acela, risti sa-i strici hexagonul. De ce vrei tu sa-l strangi? Eu nu cred ca e nevoie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se aude un zgomot din caseta de directie cand rotesc pe loc volanul, la service (2) mi-au spus ca e joc la angrenajul din caseta.

unii mecanici spun ca se poate regla de la surubul ala...

n-am jocuri la bucse, bielete, planetare, capete bara, etc.

Modificat de bluetux
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

gata, am reglat jocul din surub, n-am strans f mult, pare un pic mai "greoaie" directia sau poate e o impresie, fara probleme in mers, revine volanul la curbe etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am si eu intrebare poate puerila pentru cunoscatori. Speta: am schimbat roata dreapta fata (pana) si la montarea celei noi am auzit un zgomot ciudat la miscarea inainte inapoi adica sens de mers marsarier. Un zgomot metalic ca de roti dintate. Masina fiind suspendata elimin cauze gen bucse, bielet etc, la miscarea laterala nu e nici un zgomot. Sursa pare a proveni de dedesubtul motorului. Logica imi spune ca e normal ca la o miscare de genul descris mai sus sa se intample ceva gen cuplat pinion ceva mers inapoi dar e normal sa se manifeste prin zgomot? nu e ceva ulei inauntru? Caseta de directie ar putea avea vreo legatura cu jocul rotii?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic ca normal sa auzi pinioanele prin cutie daca invarti de roata cand e suspendata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si mie mi se pare destul de logic dar probabil faptul ca mi-am prins degetele intre etrier si janta a fost un moment de rascruce pentru mine :lol: (doare al naibii de tare basca unghii care cred ca o sa ma paraseasca pentru ca au o culoare incerta :( )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

naspa... :( trebuie atentie sporita pe langa masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Si eu am o problema cu caseta de directie de la o Fabia an 2000(tip TRW cod 6Q1423055E). Mecanicul zice ca pierde ulei si ca nu va merge reparata.

Nu gasesc nicicum piesa de schimb. Dupa 3 piese returnate de service si o vizita la reprezentanta, am aflat ca piesele fabricate de alti furnizori agreati nu sunt de fapt compatibile. E o problema acolo unde se prinde senzorul (pe o singura lamela si nu pe doua).

Singura solutie e o piesa orginala, noua (2500 lei+ montaj, mult prea scumpa fata de valoarea masinii) sau SH, pe care insa nu o gasesc. S-a mai confruntat cineva cu aceasta problema?

Multumesc pentru ceva sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa 3 piese returnate de service si o vizita la reprezentanta, am aflat ca piesele fabricate de alti furnizori agreati nu sunt de fapt compatibile. E o problema acolo unde se prinde senzorul (pe o singura lamela si nu pe doua).

Cred ca acei furnizori ''agreati'' sunt de fapt reconditionatorii prezenti in TecDoc si e normal sa se incurce in coduri. Sincer, cred ca nici reprezentanta nu are o baza de date exacta si ar fi putut gresi la fel.

Asa cum ti-am spus si in email, postez aici poze cu diferentele dintre cei doi senzori, poate vor mai fi utile cuiva. Pe Fabia ta cred ca ai senzorul din a doua poza. De retinut ca aceleasi diferente pot fi si pe Ibiza, Polo sau A2.

post-1776-0-52281800-1307264278_thumb.jp post-1776-0-50468400-1307264291_thumb.jp

Modificat de trami
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, cred ca despre asta e vorba, din cate am inteles eu de la mecanic. Merg azi la service sa vedem ce e de facut. Mersi de poze si clarificari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!