Jump to content

Caseta directie Fabia


genu
 Share

Postare recomandată

Salutari tuturor !

De cateva zile se aude un zgomot (bataie) mai ales cand merg pe drum mai rau.

Daca sta masina pe loc si misc de volan scurt si rapid, se aude de asemenea zgomot.

Am pus masina pe rampa si am verificat cu levierul, cred ca bataia nu poate veni din alta parte decat din caseta de directie.

Rog daca stie cineva sa-mi spuna, se poate regla acest joc fara sa desfac caseta?

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 167
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Cristiii

    21

  • flopem

    12

  • BLiTZ

    11

  • freaka

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Situatia e comlicata: se pierde din ce in ce mai mult ulei de servo si curge in burduf. Deci, nu trebuie sa o mai lungesc asa ca trebuie reconditionata caseta.

As vrea cateva solutii (unde, pret). E complicat de dat jos?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Armin, mai jos ti-am atasat o caseta de directie. Am gasit-o pe net (sursa google images), nu stiu daca este de fabie dar trebuie sa verifici la a ta daca ai acel surub. Imaginea acelei casete de directie este din spate spre fata masinii, deci si tu trebuie sa te uiti tot dinspre spate. Daca este atunci va trebui sa pui o tubulara pe el si sa strangi usor cate putin (max. 10 grade) si cineva in masina safaca miscare stg/dr de volan. In mod normal jocul (implicit bataia) ar trebui sa dispara. Daca nu atunci caseta este compromisa.

Spor la lucru!

post-2063-1244874628_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are cineva dintre forumisti vreun DIY despre cum se da jos caseta de directie sau macar cateva indicii? Trebuie sa o dau jos si sa o trimit la reconditionat. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit cu atentie discutiile voastre si nu am descoperit raspunsul. Exista sau nu un kit de reparatii pentru caseta de directie TRW?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am dat caseta jos (mai usor decat ma gandeam) ca sa o trimit la reconditionat. Va rog sa-mi spuneti daca exista ceva lucruri de care sa tin cont atunci cand o montez.

post-20836-1245274528_thumb.jpg

Modificat de Cristiii
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am dat caseta de directie jos si mi-am adus aminte ca citisem (la Passat) pe undeva de un "mosor" de care trebuie sa se tina cont atunci cand se monteaza la loc pentru ca atunci cand virezi sa nu se rupa firele care vin la airbag, comenzi volan... Ce trebuie sa urmaresc sa fie volanul pe pozitia corecta? Intreb asta ca nu mai stiu exact daca am dat vreo tura sau doua la volan.

Modificat de Cristiii
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristiii, sper sa nu te superi daca repostez poza ta ca sa ii arat lui armin74 despre ce vorbeam 2 posturi mai sus.

Armin, ai marcat cu rosu pe poza!!

[offtopic]Cristiii, povesteste doar in topicul asta despre caseta; daca mai postezi si in celalalt vei crea confuzii. Multumesc.

post-2063-1245303144_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze Blitz, dar eram disperat sa-mi raspunda cineva :rolleyes:

Am fost si am dat capacul si volanul jos si am incercat sa reglez "mosorul" la mijloc pentru a putea sa fixez caseta sa vireze cum trebuie. In total am masurat la "mosor" cam 6-7 ture complete incercand sa il centrez dupa 3 ture. Stiind ca o cursa stanga la Fabia are cam 2,5 ture cred ca turele ramase reprezinta toleranta lasata de producator ca sa nu se rupa firele de la airbag si claxon. Cu siguranta o sa am ceva treaba cand o sa reglez caseta stiind ca turele (drept-stanga si drept-dreapta) trebuie sa fie egale. Daca stie cineva vreun pont care sa ma ajute sa reglez mai usor fac cinste.

P.S. Am vazut o chestie galbena in timp ce roteam "mosorul". Stie cineva ce este?

Mai anexez o poza, poate ajuta pe cineva.

post-20836-1245341944_thumb.jpg

Modificat de Cristiii
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Blitz, mersi ff mult pentru inf si poze, azi incerc si revin cu raspuns !

Cristiii, sper sa nu te superi daca repostez poza ta ca sa ii arat lui armin74 despre ce vorbeam 2 posturi mai sus.

Armin, ai marcat cu rosu pe poza!!

[offtopic]Cristiii, povesteste doar in topicul asta despre caseta; daca mai postezi si in celalalt vei crea confuzii. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna treaba a-ti facut cu poza asta, va multumesc la amandoi , eu am acea bataie fara sa curga pe undeva si stiind de la dacie ca se mai regla caseta pe stanga , m-am tot uitat dar nu am gasit acel surub care este bine ascuns si nu am vazut nici vreo alta bucsa teflon etc (am zis ia uite ba , neamtu' sau japonezu' asta ce treaba urata a facut). Multam e ca si rezolvata.

De cat e acel imbus ? sper ca a mea Koyo sa aiba sistemul de reglaj.

Modificat de catalinx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am dat caseta de directie, pompa, si implicit senzorul jos, nu le-am montat inca si am observat ca nu functioneaza claxonul. Mentionez ca "mosorul" este in regula, nu a fost dat peste cap. Am vorbit cu Alinrac si mi-a spus ca trebuie montat ansamblul directiei (pompa, caseta senzor) pentru a functiona claxonul. Sunt nerabdator sa-mi vina caseta de la reconditionat sa o montez sa vad daca merge.

Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am montat caseta, pompa, conducte, senzor, dar tot nu am claxon. Se poate sa fi reglat "mosorul" cu o tura mai mult sau mai putin ? Cum pot sa-mi dau seama? Ar trebui sa functioneze dupa fiecare tura completa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,blitz o intrebare nu este nici o problema daca mai strangem acel surub ??intreb pt ca un nene mecanic a zis ca cineva a strans acel surub la un audi si ca ar fi ramas caseta blocata(volanul),se poate intampla????multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil/probabil. Ca sa iti faci o idee, am strans la un golf4 ~15grade si jocul a disparut. deci trebuie masina pe rampa, cineva in masina care sa invarta continuu stg/dr de volan si altcineva dedesubt care sa stranga putin cate putin; deci nu strangi direct 90grade, usurel, cu pasi marunti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am montat caseta (m-a costat reconditionarea 550 ron) si totul pare in regula. Am rezolvat cu greu si problema cu claxonul. Era dat peste cap traductorul asa ca l-am demontat si un coleg priceput l-a lipit. Am facut cateva poze care cred ca va pot ajuta in cazul in care aveti probleme, caci nu am gasit unele care sa explice ce inseamna acest traductor.

Mi se pare insa ca merge cam greu directia. Ce ar putea fi? Pompa cupleaza cand trebuie, senzorul e nou, uleiul e nou, conducte curate.

SFAT: In cazul in care va dati caseta jos, incercati sa fie rotile drepte si sa nu rotiti de volan dupa ce desfaceti coloana de directie. (ceea ce n-am facut eu :( )

post-20836-1246095850_thumb.jpg

post-20836-1246095867_thumb.jpg

Modificat de Cristiii
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Blitz, am strans surubul si acum am scapat de o bataie, am ramas cu celelalte :(

Trebuie sa schimb bieleta antiruliu (amandoua).

Am gasit bielete si cu 125 ron/buc (TRV germany), dar si cu 50 ron (facute nu se stie unde). Oare merita diferenta, sa iau TRV?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi se pare cam scump. Eu am gasit TRW cu 91 ron si altele erau 81 ron bucata. Mai intreaba si in alte parti. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Si eu am o bataie la caseta de directie . Am incercat sa strang surubul da e intepenit. Ce sfat imi dati?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut!

Un prieten are probleme cu fabiuta: au caseta :D de directie! Fabia e din 2004.

Dilema este: schimba caseta cu una noua si adio probleme :( sau una second dar aici intervine chestiunea: provine de la un polo din 2007. Tipul casetei de pe Fabia este SMI iar cea de pe polo TDS sau TSD (Tineretul Social Democrat - nu mai stiu exact). Intrebarea e se potriveste sau nu?

Dac topicul nu isi are rostul sau problema s-a mai discutat, rog un moderator sa ma pedepseasca corespunzator :)

Multumesc frumos de raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu mi-am reconditionat caseta si dupa 4000 km totul e perfect. In circa 3-4 zile poti circula cu o caseta noua si totul e in regula. cost cam 500 ron

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...
  • 2 weeks later...

ideea este ca nu se baga nimeni la reparatia casetei de directie chiar daca exista chituri de rep. ,din motivu ca este un element cheie de securitate al masinii si numai specializatii in asa ceva au autorizatie sa faca reparatii :cheers: si tind sa le dau dreptate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci ba fratilor cred ca va jucati cu viata si nu sunt prea sec....ori o faci la specialisti ori o schimbi cu una noua si nu ai bataie de cap, ca risti ce ai mai scump ...familia si siguranta ta!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!