Jump to content

Check Engine aprins, eroare lambda 1, bank 1


sorinnico
 Share

Postare recomandată

Salutare.

Am si eu o problema la masina (Polo 9N, 1.2 12V, 47kw) si sper sa aflu mai multe informatii de aici.

De ceva timp am "check engine" aprins in bord si ultima data cand mi-a citit cineva cu vag-com mi-a spus ca am eroare la sonda lambda 1, bank 1. Nu am luat nici o masura pana acum din lipsa fondurilor dar de curand a inceput sa creasca foarte mult consumul si trebuie sa rezolv problema.

Vorbind cu un prieten care avea aceeasi problema mi-a recomandat sa ma informez mai bine pentru ca la el nu era sonda de vina, a cumparat-o degeaba si problema s-a rezolvat doar prin resoftarea calculatorului.

Am fost la o statie itp si am cerut o hartie cu noxele, la recomandarea cuiva, spunandu-mi ca prin citirea valorilor s-ar putea estima daca chiar e vorba de sonda asta sau nu. O sa atasez aici hartia si astept parerile voastre. Multumesc.

PS: sonda lamba 1 e cea de sus sau cea de dinainte de catalizator?

post-98949-0-05397900-1357381418_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sonda Lambda 1 este cea de sus inainte de catalizator, iar a 2 a , dupa catalizator. Am schimbat-o si eu si pe vag com imi da valori cam 2-3-4 cateodata dar in general 3%

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este. Sonda de dupa catalizator nu influenteaza consumul ci masoara doar eficienta catalizatorului. Schimba sonda 1 ( de dinaintea catalizatorului), care din pacate este cea mai scumpa, dar cea mai importanta.

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Am avut si eu aceeasi problema cu sonda. Am schimbat prima sonda, consumul a mai scazut, dar check engine-ul inca imi ramane in bord(merg cu el asa de 1 an). Cand am scanat erorile mi-a dat tot sonda lambda pe care abia o schimbasem. Am incercat sa merg la cineva sa-mi resofteze calculatorul de bord, dar se pare ca daca ai erori nu se poate. Am cautat solutii ceva timp, cum sa fac sonda sa nu mai apara in vag-com, dar pana la urma am mers asa cu ea si nu am avut probleme(in sensul ca nu a facut fite motorul si nu mi-a crescut consumul, desi am martorul aprins).

Modificat de exozaur.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum sa "resofteteze" calculatorul? Nu cred ca poate fi adevarat asa ceva. Cred ca daca un calculator s-a dus si trebuie reincarcat softul nu mai merge nimic la masina.Becul de check are multe cauze,de ce nu ii faci o diagnoza intai? tu i-ai facut test de emisii la ITP? Mai intai trebuie diagnoza .

Modificat de stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... mi-a spus ca am eroare la sonda lambda 1, bank 1...

Din buletinul de analiza a gazelor se vede ca sonda lambda nu lucreaza in parametri, dar pentru a fi sigur 100% poti sa o verifici (daca rezistenta are continuitate,test de imbatranire), inainte de a cumpara alta. Principalul responsabil de consumul marit este sonda lambda 1, dar nu este singurul (mai sunt si alti factori care determina un consum marit).

@exozaur - " Am avut si eu aceeasi problema cu sonda...".

De unde stii ca a fost aceeasi problema, daca nu stii ce cod de eroare a avut colegul ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine ti-a facut testarea cu vag-com nu stie sa citeasca niste parametrii...acolo se vede exact daca e sau nu sonda de vina. Da un search pe forum ca sunt pagini intregi despre sonda lambda. Schimba persoana care iti face diagnoza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc tuturor pentru raspunsuri. Cred ca o sa caut o persoana aici pe forum sa-mi mai faca o scanare si daca tot lambda 1 iese o sa o cumpar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O recomandare pentru cineva priceput sa-mi faca o scanare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sonda 1 inseamna clar sonda de dinainte de catalizator

Bank 1 inseamna clapeta de acceleratie

Avusesem aceeasi problema, iar in plus fata de asta mai aveam si la EGR o eroare

Dupa ce am schimbat sonda, a ramas doar bank 1 si egr. Becul se oprise, insa a repornit a doua zi. Ideea este sa te obisnuesti cu acel bec pentru ca nici una din aceste 3 erori nu iti va afecta mersul masinii. E o investitie pe care nu o iei inapoi la vanzarea ei (candva in timp). Egr e 7 mil, sonda e tot 7 iar clapeta e 13.

Consumul e mare la aceasta masina orice i-ai face.

Inca un lucru, ala nu e check engine, ci "eroare in sistemul de evacuare al gazelor", conform cartii. EPC-ul inseamna probleme la motor

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...Bank 1 inseamna clapeta de acceleratie...

Daca cautati pe forum cu atentie sigur veti gasi explicatii corecte ale diferitilor termeni tehnici.

Pe scurt, sunt masini care au "doua trasee" de evacuare separate cu 4 sonde lambda si masini cu "un singur traseu" de evacuare si doua (sau o singura) sonda. Pentru a nu se confunda sondele, se specifica si traseul sau "Bank"

Un exemplu: post-10189-0-12577100-1358370845_thumb.j

...Avusesem aceeasi problema...

De unde stii ca a fost aceeasi problema, daca nu stii ce cod de eroare a avut colegul ???

...Consumul e mare la aceasta masina orice i-ai face...

Este bine sa nu generalizam.La mine, consumul se incadreaza in specificatii. Daca toate sistemele functioneaza corect, masina intretinuta si ai un stil de condus normal atunci vei avea si un consum normal (specificat)

...EPC-ul inseamna probleme la motor...

de fapt este vorba de "comanda" motorului:post-10189-0-05363700-1358371163_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai nu vreau sa fiu inteles gresit. Si eu am avut problema cu aceasta sonda si sincer am facut cu capul pentru ca masina avea doar 35000 de km. Mecanicii mi-au zis sa incerc sa merg cateva mii de km cu benzina mai buna... e posibil sa se stinga "check engine". Ei bine am schimbat benzina si degeaba. Ce mi s-a parut interesant era faptul ca masina mergea absolut normal chiar si cu eroarea sondei (tragea la fel de bine, consuma normal, nu scoatea fum, nu trepida... nimic), singura neplacere era becul ala aprins in bord. Pana la urma am schimbat sonda si singura chestie sesizabila e ca nu mai e aprins nici un bec in bord.

Deci din experienta eu nu recomand neaparat schimbarea sondei, mai ales daca esti un pic strans la portofel. Ca o idee eu am mers cam 8000 de km cu sonda defecta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 years later...

Buna ziua cer ajutor de la oameni experimentați cu probleme de genul , mi-sa aprins in bord eroarea p0420 catalizaror, masina cand ii la rece porneste repede  si cand ii la cald adica 80-90 de grade are momente cand trage mai greu , daca opresc motorul si il pornesc o ia mai intarziat dar o ia din prima , nu trebuie sa dau a 2 cheie , are unpic de vibratii , si azi dimineata sotia o plecat in oras cu masina si dupa am luato eu cand am pus contactul o intreput turometrul sa oascileze fara sa fie motorul pornit doar am pus contactul  intre 0 si 400 rpm , iam dat cheie si mi.a murit , dupa o luato normal motorul o fost refacut distributie chiulasa ambreiaj bujii , bobine cer ajutor va rog !.. multumesc

Polo 1.2 40kw 55 cp

Modificat de Traian rab
Marca detalii masina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Bună ziua! Cine ma poate ajuta să-mi spună ce trebuie schimbat în cazul asta?

Am un Polo din 2006 1.2 benzină,40 kw 55 cp și s-a aprins martorul check engine,pe tester a dat 2 erori 16556 passive/sporadic fuel trim,bank 1,system too rich și 16804 active/static catalyst system,bank 1,eficienta below threshold.Masina nu prezintă niciun simptom,funcționează normal.

Mulțumesc!

20230717_130528.jpg

Modificat de yulyan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!