Jump to content

Uleiuri Liqui Moly


toni
 Share

Postare recomandată

Daca un ulei are punct de curgere de temperatura mai joasa, atunci el va fi mai fluid la -26C, deci va ajunge mai repede in tot motorul. Lubrifiere mai rapida, uzura mai mica.

Eu ti-am zis, ca nu auzi zgomote de la motor mi se pare irelevant. Un ulei nu se verifica dupa ureche ci dupa o analiza de ulei. Daca esti multumit de TopTec continua sa-l folosesti. Eu am adus niste argumente obiective in favoarea uleiului full sintetic, depinde de tine daca le consideri importante sau nu. Fiecare baga ce vrea in motorul lui, n-am actiuni la LM ca sa conving sa bagi un ulei mai scump :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt de parere ca sinteticul cel putin pe hartie ar trebui sa fie mai bun decat HC pentru un anume motor dar sunt cazuri in care nu e asa, cel mai rapid exemplu il pot da din privinta normelor dar mai specific se poate discuta in cazuri concrete.

 

Important e ca in Romania sa respectati mai mult decat limita de timp si de km date de producator si urmatorul aspect: luati in calcul aproximativ nr. de ore de functionare si in ce regimuri, doar cele constante sunt mai putin obositoare pt. ulei in rest totul duce la scaderea intervalului de schimb mai ales pornirile dese, mai cu seama cele la rece. Deci schimburile la intervale optime de timp raportat la traficul nostru e cel mai important aspect in viata motorului, apoi norma sa fie potrivita si eu consider ca e pe ultimul loc baza uleiului. De ce? Pentru ca daca pui sintetic si il tii 15k nu e la fel de bine pt. motor cand pui HC care respecta norma si il schimbi la jumate intervalul. Plus ca HC poti sa-l iei mai ieftin, chiar de 2x ca sa nu pierzi bani ca schimbi mai des, sau de peste 3x daca comparam cu sintetice scumpe cum e 0w30 care sunt singurele full sintetic cu aprobare VAG si ajung la 500-600 de lei un schimb...

 

Eu cred ca e destul de evidenta treaba...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...treaba cu baza uleiului si locul ei in alegerea unui ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu era vorba de alegerea unui ulei ci despre viata motorului, orice ati zice uleiul se contamineaza la greu in motor in n feluri si degeaba arunci banii pe cine stie ce sintetic daca il tii de 2x, 3x, 4x... in motor ca plimbi in motor o gramada de chestii care nu le doresti

 

la diesel nu se observa dar la benzinare cine a urmarit fenomenul vede ca odata cu transformarea peste 50% a uleiului din galben in negru uleiul isi pierde proprietatile: zgomot, consum, si mizerie in motor care il compromite pe viata

 

deasta e mai important sa-i dai motorului un ulei minim necesar (decent si aprobat) la "timp" (calculat dupa mersul nostru din tara) decat sa crezi ca sinteticul e sfintit si poti sa-l tii pana se face mocirla

 

nu sunt impotriva sinteticului, dupa vascozitate eu am ales pt schimb un ulei care jumatate are baza sintetica, intamplarea face ca e si aprobat LL 504/507 dar asta nu inseamna ca il tin 30k sau 2 ani, il voi tine mult mai putin, ca idee cu actualul ulei am facut 7k

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

era vorba de alegerea unui ulei ci despre viata motorului, orice ati zice uleiul se contamineaza la greu in motor in n feluri si degeaba arunci banii pe cine stie ce sintetic daca il tii de 2x, 3x, 4x... in motor

 

"Alegerea unui ulei" este insasi "viata motorului'. Nu stiu de ce te duce gandul automat ca daca pui un ulei cu adevarat sintetic in motor trebuie sa il si uiti acolo. Probabil ca sa iti recuperezi investitia... Eu pun un ulei cat se poate de sintetic(full grupa V) si il schimb la timp(~10 k km). E bine asa? :lol:

Unde ai gasit tu ulei cu "jumatate de baza sintetica"? Poti exemplifica?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri imi apare pe afizaj sa verific uleiul, la fiecare pornire acelasi mesaj, deschid capota na uit, uleiul era normal, la linia superioara a jojei asa cum l-am pus cand am facut schimbul acum 5000 km- dupa ce m-am uitat nu a mai aparut, probabil a vazut ca am deschis capota si intuit ca am scos joja. Nu sunt un mare specialist, dar se vede ca este cam negru uleiul, pentru atat de putini km, eu am pus ce am gasit pe masina Vapsoil 505 parca , este un motor 1,9 tdi pd. eu am folosit la vechea masina la recomandarea unui mecanic numai Liqui moly pentru pompe duze si nu am avut probleme vreo 100 000 km cat am tinut eu masina. Nu stiu ce sa fac sa il schimb acum la 5000km, cu toare ca este intreg(nu a consumat, este cam negru) sau sa mai il las pana la schimb? La pornire acum ca este frig se cam aude o bataie ca de tacheti pana se incalzeste, masina are 220.000 km servisata in germania.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am diesel insa din ce stiu eu, la diesel se inegreste destul de repede uleiul. Nu stiu specificatiile tehnice ale uleiului actual ce-l folosesti, insa LM din ce stiu eu e mai gros, fapt ce ajuta un motor mai in varsta.

Pt ca, spre exemplu luand vascozitatea 5w40 nu tot ce e in aceeasi clasa de vascozitate e la fel. Castrol e mai subtire decat Aral care e mai subtire decat Mobil care e mai subtire decat LM. 

si eu am avut o experienta cu un ulei care la fel aveam batai de tacheti, fiind chiar mai fluid decat Castrol, dupa aceea trecand din nou la ce foloseam inainte nemaiavand pbme.

Sfatul meu ar fi sa treci pe LM, insa ar fi bine de stiut daca avea bataile si anul trecut cand probabil foloseai alt ulei. Daca ai masina de anul asta, implicit nu stii cum se comporta la rece si daca iti permiti, treci pt siguranta pe LM.

 

Legat de eternul conflict full sintetic vs semisintetic, chiar daca sunt din aceeasi clasa de vascozitate, Leichtlauf-ul e putin mai gros, decat Synthoil.

Insa, ca si protectie, atat timp cat se schimba pana in 10.000 km, sincer, doar cu exceptia unei utilizari abuzive sau in conditii nefavorabile ( taxi, tractari, la altitudini mari, combustibil prost, sau cand se merge pe gaz), cred ca nu exista diferenta intre ele.

Insa daca se face schimbul la 15.000 si mai ales daca se exploateaza masina mai tare ( paranteza trecuta ), cel sintetic sa aiba un mic avantaj.

 

Dar pt o exploatare normala si schimbul repet pana in 10.000, nu gresiti sa-l folositi pe cel Leichtlauf.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Insa, ca si protectie, atat timp cat se schimba pana in 10.000 km, sincer, doar cu exceptia unei utilizari abuzive sau in conditii nefavorabile ( taxi, tractari, la altitudini mari, combustibil prost, sau cand se merge pe gaz), cred ca nu exista diferenta intre ele.

 

Din pacate conditiile ideale de exploatare a masini sau schimbat si acest aspect este valabil si in alte tari decat Romania. Deci si eu recomand folosirea Leichtlauf desi in acest moment este mediatizat gama de uleiurile full sintetic.Fabricantul LM are o gama extinsa de uleiuri pentru masini si necesita la inceput un mic studiu, dar chiar si o lectura a acestui topic este benefica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Partea proasta e de cand au inceput multi sa foloseasca uleiuri LM le-a tot crescut pretul.Acum 5 ani cand foloseam Liqui Moly Top Tech sareau toti mecanicii pe mine (mecanici buni nu maimute) ca o sa-mi distrug motorul,turbina....si bidonul de 5L era 91lei

Acum le-a venit mintea la cap sau intelepciunea si acelasi ulei a ajuns 174 lei 5L

Modificat de SL1210
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte adevarat ce spui.Fenomen similar a mai fost si cu alte marci de uleiuri care au venit timid cu preturi mici si apoi brusc au urcat pretul (Valvoline, Rheinol, etc). La Castrol fenomenul este invers, pretul scade.Dar acolo intervine alt factor -pirateria.

Dar la LM calitatea  a ramas constanta.Mie imi place un  spray lubrefiant similar lui WD 40 de la LM. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit ca importator LM firma Limorom din Sibiu, o sa sun maine sa imi dea nr distribuitorului din Constanta, la Mangalia abia au auzit de el , la vanzare nici vorba, si acelasi comportament-daca ai vw ia nene castrol.

Am sa cer din gama Leichtlauf pentru pompe duze, parca este 5w40, dar unul singur este de pompe duze. 

Ce fericit am fost eu ca am gasit Vapsoil, uleiul ce era in masina, la o firma din Bucuresti, bine ca nu am luat mai multe bidoane. Din cate am vazut erau bidoanele cu sigla Audi, Skoda, made in Germania, cu eticheta dubla,-dezlipeai la colt si gaseai instructiunile de utilizare, totul parea OK.

Masina am luat-o prin februarie-era frig si atunci din germania, dar nu am auzit pana acum aceste zgomote,e drept ca nici nu foloseam zilnic, acum am inceput sa o folosesc zilnic si parca e zgomotul mai metalic cand e rece, plus ca m-a pus maxidotul sa verific si nivelul de ulei? care este ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Ieri am schimbat uleiul, dar ca orice lucru bine facut la mangalia asta a mai lasat ulei vechi! a  scos surubul a scos uleiul , a pus surubul, apoi a coborat masina de pe elevator si a scos filtrul de ulei vechi, deci a mai ramas vreo juma de litru. Am completat mai putin de 4 litrii de ulei Liqui moly 5w40 pompe duze, si joja este peste nivelul maxim putin. Acum sa caut o pompa sa scot vreo 1/2 litru si apoi sa verific. 

Si am intrebat nu stiu cati locatari de un service bun, am vazut ca are 3 elevatoare, computere, enghiuri de fuga , am zis ca poate stiu ei ceva, dar...

 

Intradevar a disparut sunetul mecanic care se auzea la pornire dimineata timp de cateva secunde, se simte mai frumos mersul motorului, se si vede clar ca uleiul este mai gros prin comparatie din bidoanele ramase pentru completare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

folosesc liqui moly top tec 4100 5w40 pe un a16xer(34 000km) si ma declar multumit pentru primii 3000 km efectuati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi s-a parut putin mai zgomotos motorul de cand am bagat 4100-le ... inainte de el am mers cu Aral High tronic; 5w40 ambele (si cel vechi, si cel nou).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de vestitul conflict sintetic vs semisintetic.

Full sintetic sa fim seriosi, e o gama f restransa in oferta producatorilor, acelea fiind doar cu baza pao, restul denumite sintetice au baza hidrocracata( de provenienta minerala). Baza din ce stiu eu constituie min 30-40% din ulei.

Semisintetic are procentajul de sintetic de max 30%.

 

Dar, se uita istoria.

In anii 90, cand au fost f mediatizate intervalele f lungi de schimb al uleiului, au fost f multe fenomene de oil sludge.

Si asta pt ca, multi uitau pur si simplu sa schimbe uleiul la timp dar, folosind un ulei mineral sau in cel mai bun caz semisintetic.

Producatorii au intervenit reducand intervelele de schibm si recomandand desigur folosirea uleiurilor sintetice, mai ales la motoarele cu capacitatea baii de ulei relativ scazuta.

Mare grija la cei cu motoare cu capacitatea relativ scazuta a uleiului, sunt motoare ce au nevoie 4.5 L si mai mult la un schimb, insa sunt si motoare care sunt catalogate cu interval extins de service insa care au pana in 3.5 L capacitatea de ulei.

Aici, trebuie avut grija si trebuie folosit un ulei f bun calitativ, sintetic indeosebi din cauza cantitatii mai mici de ulei ce trebuie sa protejeze motorul.

 

Iar prin conditii severe de exploatare eu nu ma refer strict doar la mers mult in oras atat timp cat se chiar merg macar 10 km fara oprire, eu consider crima pt motor mersul pe distante f scurte, gen 2-3-4 km. Iarna sincer sub 7 km nu ar trebui mers pt capur si simplu nu se incalzeste suficient motorul.

 

Daca procentual se merge f des in acest fel, deja obligatoriu uleiul se shimba la jum intervalului de schimb, deci la 7500 km trebuie musai schimbat.

 

Pt cei ce merg cat de cat ok, un  interval de 10.000 e mai potrivit, peste acest interval sincer deja trebuie sa mergi mai mult extraurban, asta pt a avea un ulei sanatos in motor.

Pt ca, condesul format la pornirea la rece oxideaza f mult uleiul.

 

De aceea eu recomad schimbul cat mai devreme punand cel mai bun ulei cu putinta.

 

Leichlauff e ok dupa mine pt un motor de golf 3 sau pt motoarele de pe golf 4 pana in anii 2001 exclusiv, aici facand referire pt benzina.

Nu ca nu merge si pt modelle dupa 2001, insa pt acelea dupa mine e musai un sintetic, nu mai spun full sintetic.

 

Daca motorul o ia pe ulei , e imbatare cu apa rece cresterea vascozitatii, implicit trecerea la un semisintetic, dupa mine, mai ales pt un motor gandit din fabrica sa mearga cu ulei gen 0w30, daca consuma 5w40-ul in cantitate mare, eu recomand remedierea problemei, nu trecerea la un ulei mai vascos, implicit mai slab.

 

Si, ca regula generala, pt ca am patit-o si eu, atat timp cat masina va merge bine cu o marca de ulei, ramaneti la el, nu schimbati brandul de dragul schimbului.

 

Drumuri bune.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut,

 

LiquiMoly 0w40 nu are la approvals norma VW 502.00 ... sau cel putin asa scrie in fisa tehnica:  (?!)

 

Specifications / Approvals: 
 API SM/CF 
 ACEA A3-04/B4-04 
 LIQUI MOLY recommends this product for vehicles for which the following 
 specifications are required 
 MB 229.3 
 VW 502 00/505 00 
 Porsche A40 
 BMW Longlife-98 
 Ford WSS-M2C937-A 
 
 
Daca nu apare la approvals norma VW, atunci banui ca nici asta nu se poate folosi fara sa afecteze garantia masinii.
 
Voi ce parere aveti?
Modificat de Amyd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam asa ceva.

probabil LM nu a mai vrut sa plateasca certificarea 502.00

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut ,am o octavia 2005,1.9 tdi,si pina acum 3 ani am folosit castrol,10w40,detin un magazin de piese auto si uleiuri...intr-o zii vin niste baieti de la reprezentata LM,cu 2 ansamble ceva gen pistoane,era vb de frecarea fier pe fier...si imi fac frumos un experiment....in primul au pus castrol in al 2lea LM,primul cel cu castrol sa blocat mai repede decit al 2,lea cind a ramas fara ulei(le-au umplut si le-au scurs in acelasi timp).am incercat la skoda LM,5w40 dupa ce bagam numai castrol si sa vazut diferenta,motorul nu mai bate asa rau la rece,si nici uleiul nu mai trebuie completat,pe scurt cel de la LM isi face mult mai bn treaba decit castrol ,care e facut chiar si in spatele blocului,deci recomand LM!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

irelevant experimentul. la fel si recomandarea bazata pe faptul ca uleiul este  facut in spatele blocului. Atunci de ce mai foloseai castrol.... ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Buna seara la toata lumea!

 

Lucrez in domeniul logistica si transport, printre diversele lucruri transportate din Belgia catre Franta, Spania am remarcat ca la categoria uleiuri aveam tot mai des produse Liqui Moly si Q8. In urma cu doar cateva luni am achizitionat un Vw Golf 1.6 16 V variant, model 2000. Stiti cum este ...cand ai luat masina SH, clar incepi sa ii faci, pe cat posibil, toate schimburile ca sa fi sigur ce meniu serveste ... si am vrut mortis sa ii dau o portie de Liqui Moly TopTec 4100 5W-40. Toate bune si frumoase, am plecat din nou la munca, de data asta cu masina. Pot spune ca o verificam la nivel la 1000 km facuti.. si aveam cu mine uleiul ramas din bidonul de 5L, in caz ca...si-a pastrat nivelul, zgomotul motorului insesizabil (multi colegi de camion nu au crezut ca e asa silentioasa si dadeau fuga in masina sa ii dea o pedala pentru ca aveau impresia ca motorul e oprit). Acum ma pregatesc de al doilea schimb al ei in ciuda faptului ca am vrut sa ii fac schimbul pana in 10.000 km, am deja 15.000 si se comporta bine: culoarea usor maronie, cu pelicula. Eram tentat in Spania sa cumpar Repsol ca deh, ziceam ca e de la sursa, dar nu ii dau altceva dupa ce i-a placut LM ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

prima data cand folosesc liqui moly. rebuild complet motod honda b16a2 hibrid, pistoane de compresie, came, arcuri supape, retainers titan etc etc. am facut un rodaj scurt cu ulei special, dupa care liqui moly 5w40 synthoil high tech. motorul a fost destul de abuzat in stagiul de mapare, apoi de fun, 2 curse vtm, 9000 rpm....uleiul e la acelasi nivel, nu a necesitat nici o completare dupa aprox 3000 km.

mi-a lasat o impresie extrem de buna. recomand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa 5000 km l-am schimbat cu castrol edge titanium 5w40 din cauza zgomotului, LM-4100 asta e foarte vascos pentru un 5w40 si poate pentru un motor diesel e mai bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar nu vad legatura pentru ultima afirmatie. De ce diesel-ul are nevoie de un ulei mai vascos.

Iar TT 4100 are o vascozitate la 40C de 85cSt, Synthoil are 86cSt, la 100C TT 4100 are 14cSt, Synthoil 14.1.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!