Jump to content

Ulei cutie viteze manuala


DUBB4LIFE
 Share

Postare recomandată

S-a vorbit despre asta pe un alt topic si un coleg a cumparat de la reprezentanta pentru motor de 1.6 la 70/75 de lei.

Pe autokarma spune altceva ... http://www.autokarma.ro/ulei-cutie-viteze-manuala/vw-audi/0/322/0

Cel mai bine e sa suni si intrebi.

 

Modificat de tommy_dj
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexene este original uleiu la autokarma mi am luat de curand diferenta este ca la reprezentanta 1litru de ulei de care aveam eu nevoie era 190 lei si de la autokarma l am luat cu 115 lei.iti recomand cu incredere autokarma si epiesa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Am un Audi A3 8P 2006, cod cutie HDV, 6 viteze manuala.
Recomandat pentru mine, vad ca imi scoate ulei G 052 171 A2, fiind ulei OEM.
Am gasit la un pret mai bun, ulei G 060 726 A2. Se potriveste, il pot folosi pe acesta in schimb?

 

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru HDV:

- G052171A2 ulei de transmisie 1L - ~185,85Lei/l (pret MSRP)

Capacitate umplere 2,3L.

ETKA nu prevede folosirea unui ulei cu alt cod OE.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Cum aflu ce  cod am  la cutie ? motorul  este BKP , 2005 , 103kw

@Dolfin daca poti sa ma ajuti cu un cod de ulei pentru cutie si cantitate.

 

Multumesc,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scrie pe stickerul masinii care este pe cartea de service, sau in portbagaj la roata de rezerva pe lateralul locasului.
Este sirul de 3 litere care se afla in dreapta codului motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau mai este pansonat langa timonerie pe cutia de viteze.dar ca sa vezi trebuie sa dai jos cutia filtrului de aer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

La al nostru e recomandat 75w90 gl4, văd că de pe pagină toate respectă normele , dar la autokarma la comandă ai nevoie de nr de sasiu, deci dacă alegi un produs incompatibil cu autoturismul tău vei fi contactat telefonic pentru clarificare. Deci poti alege in functie de buzunar. Atentie, ai nevoie de 2 flacoane.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 12/9/2015 at 10:13 AM, vw_vento said:

Conform programului VW uleiul G 052512A2 e recomandat numai cutiilor FYK si GSD.

Dolfin are dreptate.

Salut,

Am si eu o cutie GSD cuplata la 1,6 FSI (BAD), 152K Km.

Ce uleiuri in afara de G 052512A2 mai sunt recomandate in ETKA pentr cutia GSD?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

etka recomanda cate un singur tip de ulei. Nu are cum sa mai recomande si altceva.

Poti baga linistit orice 75w80 GL4

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

G 052 512 A2 nu il gasesc in specificatiile VW care sunt publice (am cautat pe cateva site-uri unde sunt listate codurile de uslei VW si recomandarile producatorilor). 

@Fanel Apare in ETKA pt GSD?

VW G 052 171 A2 - Special gear oil designed for the manual transmissions of cars with transverse engines.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin@Caractere

HRTS,

da-mi seria de sasiu si iti spun exact ce ulei trebuie pt cutia ta .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 HRTS.

Nu stiu daca e recomandat pentru toate modelele vw.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În Elsa zice că G50

gsd.JPG

În Etka zice că G052 512 A2

gsd1.JPG

Acesta ultimul este uleiul despre care spune andrei_221 că este conceput pentru cutii care agaţă

Aici poţi vedea câte ceva despre vâscozităţile diferitelor uleiuri. După cum vezi ce vrei tu să pui este un ulei foarte subţire atât la rece cât şi la cald.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv - MultuMAX!

O sa merg pe ce spune ETKA.

M-a ajutat foarte mult linkul cu vascozitatile. Neavand masina decat din Aprilie, nu stiu cum se comporta cutia Iarna, dar prefer sa fiu precaut si sa pun uleiul mai subtire.

Late Edit:  se pare ca sunt singurul posesor de cutie GSD pe aici?! :P

Modificat de HRTS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu induc in eroare, stai linistit.  la cutiile manuale, mai ales cele din generatia veche, 75w80 GL 4 este principala vascozitate compatibila. Este o alternativa ieftina si suficient de buna la uleiurile de fabrica. Daca oamenii vor sa schimbe si li se pare scump uleiul original, macar sa nu bage aiureli gen 75w90 sau 80w90, etc

Cand vine vorba de DSG, AUTO, multitronic, etc, acolo da, trebuie uleiurile speciale. Dar in rest/

Chiar si eu la o cutie de viteze in 5 trpete, JCR, folosesc 75w80 si crede-ma ca nu e nicio diferenta negativa fata de uleiul original ( G060)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ce te referi când spui aiureli ? 

Ce are uleiul 75w90? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E prea vascos pentru cutiile noastre. Dupa 2000 la cutiile in 5 trepte pe motoare transversale s-a pus 75w (API GL-4) in general, asta e uleiul OEM cu terminatia 726 sau 512 ce s-a pus pe cutiile acestea. Sunt destule locuri unde se poate documenta acest lucru. Acum lumea pune 75w90 fiindca Autodata asa crede, sau fiindca s-a pus in general inainte de 2000 si dupa 2000 mai rar, mi se pare ca pe longitudinale de obicei... Oricum majoritatea baga 75w90 la terminatiile OEM de ulei 726 sau 512 si nu pricep de ce... chiar si magazinele asta recomanta la toata lumea din start sau chiar daca consulta softurile lor... Eu nu pricep de ce strica unii cutiile cu ulei mai vascos sau mai aditivat cum e API GL4+ si GL5, nu ma duce capul cand 75w API GL-4 merge perfect....

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu pe cutie JCR am bagat 75W de la Febi si merge fara probleme.Inainte de inlocuire aveam lipsa 300ml.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am cutie GDL si am bagat Motul Multi DCTF care e exact un 75w API GL-4: https://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/56703/original/Multi_DCTF_(GB).pdf?1358262409

Si eu aveam 300 ml lipsa, eu am dat cutia jos fiindca am schimbat kitul de ambreiaj, am scos 1,7 si a intrat 2L (dupa montajul cutiei uleiul era la "semn").

Normal ca schimbatul sa fie mai frumos daca am schimbat kitul de ambreiaj deci asta nu o pun la plusuri ci faptul ca am scapat de un fluierat usor al cutiei in frana de motor in trapta 3a, 90% s-a atenuat dupa schimb. Iar acum dupa aproape 1 an asa mi se pare ca sunetul a disparut complet fiindca am si uitat de el, practic nu-l mai sesizez, Sunt curios acum ca mi-am adus aminte sa fiu atent daca mai exista cat de putin.

Deci iar nu-i inteleg pe cei care nu schimba uleiul dupa 10 ani, cica uleiul e life-fill, adica pe viata. Asa e dar refera la viata masinii nu a soferului!!! Si e valabil daca iei masina de noua si o tii 10 ani dupa care o arunci, deci nu-ti mai pasa de cutia aia dupa 10 ani. Life-fill nu inseamna sa iei una la 10 ani si sa ai pretentia sa te mai duca atat acel ulei fara sa puste cutia...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am tot cautat specificatiile tehnice ale lui G 052 512 A2.

 

Pana acum am gasit ca respecta SAE 75W (atentie - nu 75W80, nici 75W90, doar SAE75w si atat  ceea ce este putin derutant.

Toate uleiurile care au trecut doar SAE75W sunt marketate ca fiind "fully synthetic low-viscosity transmission oil for special manual transmissions. SAE 75W is designed based on synthetic base oils and specially coordinated additive treatment. This exceeds the needs of today's application requirements."

 

Deci - e "special" domnule ;)

 

Doi la mana: nu are atasat nici o norma API-GL? (peste tot l-am gasit cu NONE in dreptul API GL) - cu alte cuvinte nu s-au chinuit sa il omologheze cf API-GL??(American Petroleum Industry Gear Lubricant)

API GL-1 Straight mineral oil (Inactive by SAE)

API GL-2 Mild EP for worm gears (Inactive by SAE)

API GL-3 Mild EP for spur and spiral bevel gears in axles and transmissions (Inactive by SAE)

API GL-4 Medium EP, MIL-L-2105 quality, moderate severity hypoid gears, manual transmissions

API GL-5 High EP, MIL-L-2105D quality, all hypoid axles, some manual transmissions

API GL-6 Extra high EP, now obsolete (Inactive by SAE)

*API Categories GL-1, GL-2, GL-3 and GL-6 were declared inactive by SAE Technical Committee 3 in 1995!!!

 

Cumva acest ulei este intr-o categorie API-GL declarata inactiva de SAE? (vezi mai sus)

 

Trei la mana:

La fiecare salt de numar API-GL creste si EP-ul:

 

" EP means extreme pressure and refers to the additive used in gear oils. This additive is designed to stop metal-to-metal contact taking place between transmission components. The EP additives are usually based on sulphur and phosphorous. These elements bond to the metal surfaces where there are points of extreme pressure and temperature, forming a sacrificial chemical layer. The sulphur gives gear oils their characteristic smell."

 

Din pacate cresterea EP-ului se face cu un aditiv f daunator pentru anumite cutii de viteze:

" Depending on the age, make and model non-EP gear oils may be required for use in gearboxes and final drives. Certain designs contained a lot of phosphor-bronze (copper containing) components that are sensitive particularly to the sulphur extreme pressure (EP) additive. The sulphur attacks the copper and destroys the integrity of the meshing gear surfaces."

 

Pana acum acest ulei G 052 512 A2 pare a fi dedicat pietei Europene, asa ca referintele de tipul API-GL4 nu ajuta.

 

Cutie rara (GSD) care merge cu ulei fantoma.

Bine ca se (mai) gaseste in magazine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15 hours ago, SergiuD said:

E prea vascos pentru cutiile noastre. Dupa 2000 la cutiile in 5 trepte pe motoare transversale s-a pus 75w (API GL-4) in general, asta e uleiul OEM cu terminatia 726 sau 512 ce s-a pus pe cutiile acestea. Sunt destule locuri unde se poate documenta acest lucru. Acum lumea pune 75w90 fiindca Autodata asa crede, sau fiindca s-a pus in general inainte de 2000 si dupa 2000 mai rar, mi se pare ca pe longitudinale de obicei... Oricum majoritatea baga 75w90 la terminatiile OEM de ulei 726 sau 512 si nu pricep de ce... chiar si magazinele asta recomanta la toata lumea din start sau chiar daca consulta softurile lor... Eu nu pricep de ce strica unii cutiile cu ulei mai vascos sau mai aditivat cum e API GL4+ si GL5, nu ma duce capul cand 75w API GL-4 merge perfect....

Si la cutiile unde se specifica G052 911 A2 de exemplu am vazut de la Castrol ca 75w90 respecta norma, deci pana la urma e 75w90 sau 75w80 la cutia manuala?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SacreDro - toate sunt uleiuri de cutii manuale, daca te uiti si pe alte catalaoge la alti producatori sau aici http://www.oilspecifications.org/volkswagen.php ce ai tu e 75w90

Unde ai gasit ca ar fi vorba de 75w80?

 

HRTS

-cutiile manuale transfersale in 5 trepte dupa 2000 din grupul vag folosesc doar API GL-4 fiindca folosesc doar 75w, daca te uiti la uleiurile 75w ele sunt doar GL-4 normate.

-75w nu e vascozitate derutanta, e doar mai subtire decat 75w90, codurile cu terminatia 512, 726, 171, 178 toate sunt 75w, practic cred ca sunt acelasi lucru in bidoane

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!