Jump to content

Ulei cutie viteze manuala


DUBB4LIFE
 Share

Postare recomandată

iar la motor e alta mancare de peste.... in mod normal se inlocuieste saiba de etansare, dar VAG nu face saibe, ci doar busoane complete.... 

 

La cutie nu se aplica aceeasi regula

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. La masina din semnatura se misca greu schimbatorul de viteze dupa ce merg mai mult si se incalzeste masina, se comporta ca si cum uleiul nu mai are proprietati si nu mai are ungere (cutie manuala 5+1). Daca masina e rece schimbatorul se comporta normal, intra si iese usor din viteze (nu se comporta ca si cum agata in ceva...ci se misca greoi si trebuie sa trag de el cu putina forta ca sa il misc inainte sau inapoi). Am aproape 300.000 km la bord si nu a fost schimbat niciodata uleiul din cutia de viteze si as dori sa il schimb. Ar putea sa imi spuna cineva ce ulei de transmisie trebuie pus in cutia mea de viteze? Din cate am citit pe aici ar trebui ulei 75W90 ... dar de care GL ? (GL-3, GL-4 sau GL-5) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si are idee cineva cam cati litri de ulei intra in cutia mea de viteze ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La colegi forumisti am vazut ca este specificat un cod de cutie de viteza si un cod de ulei dupa care poate sa comande un anumit tip de ulei. Si la mine e tot asa ? Eu ma gandeam sa imi comand Ulei c.v. manuala 75W90 - 1L CASTROL Syntrans Transaxle GL 4+. E bun de ceva ?...ca nu vreau sa bag ceva ieftin/prost si dupa aia sa plang dupa masina. S-au imi recomandati alt tip de ulei de transmisie ?

Modificat de taquito
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

carceacristian

Salut,

 

E bun si ala,acuma dracu o stii care-i mai bun,si ce baga in ele?!..

Eu unu am pus ulei la cutie Aral,ca-i facut in germania.La motor tot aral pun.

Acuma ce sa zic...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cauta febi 21829. ar trebui sa fie mai ieftin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu in motor Castrol bag ca se zice ca e mai bun si de aia am ales ca pentru cutie de viteza sa fie tot Castrol.

@andrei_221 : nu conteaza daca e mai ieftin sau mai scump ...important e sa fie de care trebuie.

Pe bidonul de ulei care l-am prezentat mai sus zice ca e recomandat pentru : VW G 052 911/VW 501 50.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cutia ta cere G 060 726 A2.

 

Este bun si Castrolul presupun. GL4+ ala ma cam deruteaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu acest cod pentru cutia mea de viteza am gasit ulei de la Febi si SWAG. Care imi recomandati ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...dar totusi..?! din cele doua marci ce ulei imi recomandati ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cat timp se schimba uleiul la cutia de viteza la golf 4 .14??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uleiul nu strica sa fie schimbat la 5 ani sau 100.000 km.... asta e orientativ. fabrica nu cere schimb.

Taquito - daca citea ultimele pagini din topic, gaseai multe chestii utile

Febi este acelasi lucru cu Swag, aceeasi firma. chiar si codurile sunt identice...

Febi 21829 si Swag 109 21829

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 eu am schimbat anul trecut uleiul din cutia de viteza la 170 de mii. am mers la reprezentanta skoda si am cumparat ULEI ORIGINAL la pretul de 48 ron litru. in magazine auto am gasit uleiuri mult mai scumpe.. totul este perfect...bafta si mult succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Crezi ca e mai bine sa luam din acesta ("ULEI ORIGINAL") scris asa cu litere mari? Adica, ce-ti spune tie acest epitet misterios:"ORIGINAL", scris cu (binemeritate?) majuscule?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gabi,

Ce ulei e recomandat pt. masina din semnatura? VIN: WVWZZZ3CZ9E117048?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cod cutie viteze KNS ,ulei cutie G 052 171 A2 cu capacitate de 2.3 litri lei in jur de 130 litrul sau varianta af Swag 10921829 in jur de 47 lei litrul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar cele indicate de tine au GL 4+ sau GL 5 iar mie imi trebuie GL4. 

Cred ca cel mai 'safe' e Swag-ul 10921829.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Date oficiale pentru GOLF 5.

post-64586-0-93814100-1367485935_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Amandoua indeplinesc si GL4, iar producatorii respectivi il recomanda pentru masina ta.

Swag-ul e foarte bun, eu ti-am dat doar posibile alternative in caz ca iti sunt mai la indemana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu n-as baga decat GL4 simplu, nu GL4+ sau GL5

 

din documentatii despre aceste norme, ce e peste GL4 desi au ungere mai buna, nu e tocmai sanatos la cutiile synchro mesh din grupul VAG... din cauza surplusului de aditiv de ungere care e coroziv pentru sincroane, acestea fiind din alama sau alt aliaj al cuprului, spre deosebire de pinioane care sunt din otel...

 

din ce am citit in timp se uzeaza mult mai repede sincroanele daca uleiul e peste GL4, de asemeni pinioanele ar avea de suferit si ele daca uleiu ar fi sub aceasta norma

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cutiile de 6 trepte sunt mai silentioase,mai ingramadite si mai cu rapoarte scurte.Asta face ca subansamblele componente sa fie oarecum mai mici si mai aglomerate decat cutiile de 5 trepte.Banuiesc ca ati remarcat ce rapoarte scurte si directe are o cutie de 6 trepte fata de o cutie cu 5 trepte.

Cutiile cu 6 necesita un ulei cu o capacitate de lubrifiere mult mai buna si uleiurile GL4 fata de uleiul GL5 au o ungere mult mai buna pt ca in componenta lor intra mai putini aditivi si mai multi compusi minerali petrolieri.

La cutiile cu 5 trepte nu este problema daca se pune GL5.

Si masinile japoneze de generatie mai noua au avut o problema asemenatoare si in cele din urma sa dovedit faptul ce GL5 -ul este mult mai toxic decat GL4 si pot aparea probleme in timp mai ales la piesele din aliaje usoare si mai ales la sincroanele de legatura care de regula sunt din bronz.

http://www.widman.biz/uploads/Transaxle_oil.pdf

http://www.rx8club.com/series-i-tech-garage-22/gl5-vs-gl4-gear-oil-transmission-159398/

http://community.cartalk.com/discussion/2148405/gl4-vs-gl5-gear-oil

post-64586-0-56627200-1367652572_thumb.j

Modificat de GABIVVX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!