Jump to content
DUBB4LIFE

Ulei cutie viteze manuala

Recommended Posts

LaurentiuD

[@istef, sa inteleg ca sunt 2 "busoane", unul superior (asa cum spui tu) si altul inferior? - respectiv pe ala inferior dai drumul la ulei sa curga cand il schimbi si pe ala superior pui uleiul cel nou?

mai auzisem o varianta ca uleiul din cutie doar se completeaza si nu se schimba!

care-i adevaru, ca sunt cam confuz :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
istef

VW recomanda, deci nu impune, sa se schimbe uleiul o data la 2 ani. Dar este foarte bine sa il schimbi deoarece in decursul timpului se aduna o multime de pilitura de fier in ulei de la pinioanele cutiei. Daca o sa schimbi o sa vezi ca pe busonul de scurgere a uleiului o sa ai o multime de pilitura de fier. Acest buton este magnetic pt a atrage pilitura de fier si a nu o lasa in ulei.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lesky

Am deschis capota si am gasit deasupra pe cutia de viteze un buson sau dop de cauciu care iese foarte usor afara dar in gaura respectiva nu este nici o picatura de ulei, se vede doar o roata dintata mare parca ar fi roata care o invarte electromotou pt. pornire... nu pre cred ca pe acolo se completeaza ulei...

Share this post


Link to post
Share on other sites
floriand
VW recomanda, deci nu impune, sa se schimbe uleiul o data la 2 ani.

Unde este recomandarea asta? Cred ca 2 ani este pentru lichidul de frina.

Share this post


Link to post
Share on other sites
istef

Mai multe fluide sunt recomandate sa se schimbe la doi ani: ulei la cutie, lichid de frana, antigel, ulei la servo. Daca citesti pe forum o sa gasesti probabil si un link oficial unde sunt scrise recomandarile. De asemenea si in manualele de service cum ar fi Bentley, parca spune.

Share this post


Link to post
Share on other sites
floriand

Lichidul pentru frina, servo, chiar si antigel se pot schimba la 2 ani. Referitor la uleiul din cutie eu nu am gasit niciunde ca se schimba ci doar se completeaza. Parerea mea e ca trebuie totusi schimbat la un interval de 5-6 ani, preventiv :ceuameni:

PS. Eu am schimbat uleiul din cutie cind am cumparat masina, dar avea o virsta...

Share this post


Link to post
Share on other sites
OVIDEOS Alba
Am deschis capota si am gasit deasupra pe cutia de viteze un buson sau dop de cauciu care iese foarte usor afara dar in gaura respectiva nu este nici o picatura de ulei, se vede doar o roata dintata mare parca ar fi roata care o invarte electromotou pt. pornire... nu pre cred ca pe acolo se completeaza ulei...

Exact acolo am nimerit si eu ,este volant, nu pe acolo se completeaza sigur ,trebuie sa mai aiba un buson metalic undeva deasupra si o teava pe care sa arunce surplusul , la cutia mea le-am gasit ,sunt undeva la 10 cm in dreapta fata de dopul de cauciuc,dar nu stiu cum se verifica nivelul ca am introdus 1,5 litri si nimic parca torn intr-un put secat nu ne ajuta cineva? :beerchug:

Share this post


Link to post
Share on other sites
istef

In cutia ta de viteze incap 1.9-2l de ulei. Trebuie sa torni pana ce ajunge sa curga pe-afara. Asa se verifica si nivelul. Te uiti sa vezi daca nivelul de ulei este la buson sau nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
OVIDEOS Alba

Ce am uitat eu sa precizez e faptul ca am introdus 1,5 L fara sa dau drumul la uleiul vechi ,numai pt. completare ,oare se poate sa nu fi avut ulei aproape de loc ca intra perfect in viteza si nu facea zgomot la mers? Si daca cutia tre sa fie plina ochi pana sus oare la viteza nu face presiune sa arunce afara ca am avut o Legantza si baietii de la service mi-au bagat tot asa prea mult ulei in cutie si pe la 160 fluiera pe teava de surplus de parca aveam sirena... :))

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lesky

Ieri am pus masina pe groapa si m-am uitat pe dedesupt la cutie dupa ce le doau busoana...am gasit doua busoane metalice unu sub cutie si unul lateral cam pe la mijlocul cutiei.

Intrebarea mea este nu trebuie sa fie neaparat deasupra undeva pe curie....

Am pus o poza c-am pe unde vine busonul de completare a uleiului.

Share this post


Link to post
Share on other sites
istef

Da. Acele doua busoane sunt cele corecte. Pe cel de sub cutie (care este magnetizat) se desface pentru a da drumul la ulei. Cel din lateral se face umplerea cutii. Dupa cum vedeti nu este deasupra. Prin urmare nivelul de ulei este undeva pana la mijlocul cutii. Deci nu va da uleiul afara la viteza. Este masina nemteasca, care a fost gandita pt asa ceva. Nu stiu care e treaba la Dacie. Probabil ca la Dacie sunt alte repere pt a pune uleiul in cutie si acei mecanici nu stiau prea bine.

Este grav daca ai pus 1.5l de ulei fara sa dai drumul la uleiul vechi. Verifica planetarele, poate scapa ulei. Verifica si celelalte garnituri poate scapa ulei pe undeva.

Share this post


Link to post
Share on other sites
OVIDEOS Alba

:salut: Am turnat pe deasupra cutiei ,pe un buson care se deschidea exact deasupra tijei care intra in cutie pt. a schimba treptele , se vedea foarte uleios innauntru si daca nu am desfacut busonul de pe lateral acum probabil ca am 3,5 l in cutie ,iarasi foarte mult ,tre sa-i mai dau drumul de la busonul lateral sa curga pana la nivel. :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
DUBB4LIFE
:P Am turnat pe deasupra cutiei ,pe un buson care se deschidea exact deasupra tijei care intra in cutie pt. a schimba treptele , se vedea foarte uleios innauntru si daca nu am desfacut busonul de pe lateral acum probabil ca am 3,5 l in cutie ,iarasi foarte mult ,tre sa-i mai dau drumul de la busonul lateral sa curga pana la nivel. :P :D

cu un ulei sintetic se poate merge linistit 50.000 km ( tinand un ochi din cand in cand pe eventualele pierderi).VW of America spune ca uleiul la cutii este pe viata .Am intrebat diferiti dealeri care mi-au spus ca de fapt aceasta "pe viata" este de fapt durata de garantie a grupului motopropulsor ( 100.000 KM) .De ce s-a facut asa ceva ...ptr ca de regula aici ( America, Canada) o masina noua in general este tinuta 5 ani dupa care ..alta .Media de Km pe an este de cca 20.000Km .In ochii cumparatorului de masina noua ( care da tona de franc) este foarte funny sa i se spuna ca nu are nevoie sa vina la service ptr alte "cheltuieli de intretinere"...gen ulei cutie , curea distributie.Lumea merge asa si le vind in 5 ani si in general nu au probleme.Cand iei masina la second hand ( peste suta de mii km) atunci uleiul la cutie este plin de pilitura ( cazul meu) iar cureaua de distributie este pe punctul de a pocni..Regula de baza este ca intretinerea periodica trebuie facuta cu sfintenie daca tineti la masinile si la banii vostri.

Ulei cutie 50.000Km, curea distributie 70.000 km , lichid frana 2 ani , filtru benzina 50-60.000 km ( depinde de benzina , murdara sau nu), filtre de aer ( depinde de conditiile de explloatare), etc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lesky

Mersi istef mai incurajat si mai pus pe treaba am desfacut busonu 1 din poza si am bagat Ulei Aral 75W90 API GL 4 a intrat c-am 250-300 ML.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ingerul_danutz

sal....la passatul din semnatura care e norma de ulei ?

eventual si pe unde se toarna?

Edited by ingerul_danutz

Share this post


Link to post
Share on other sites
istef

Aici este aria dedicata lui Golf 4. Mai greu sa gasesti normal pentru Passat. Presupun ca este aceeasi. Dar nu exista pe aria de Passat un topic despre asa ceva?

Share this post


Link to post
Share on other sites
kido

O intrebare pentru cei cu ceva vechime pe G4 si cutie manuala 5+1.

La masinuta mea, din semnatura, dupa ce merg prin oras vreo jumate de ora si se incalzeste motorul, uleiul, toate alea eu am impresia ca imi intra ceva mai greu in viteze fata de cum intra cand motorul era rece, deci doar intra ceva mai greu in orice treapta, nu caraie, nu probleme cu treapta I. Tin sa precizez ca uleiul in cutie nu a fost schimbat, din cate stiu eu, an 12.2002 si are doar 55000km. E o chestie normala sau am eu pasarele?

Astept impresii !

Edited by kido

Share this post


Link to post
Share on other sites
wolfydRg

Acest 75W90 API GL 4 (dot4) e valabil si pentru cutia in 6 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
DragonBallz

draga Kido una din posibilitati este sa ai prea mult ulei in cutie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kido

sa inteleg ca nimeni nu a mai patit asa ceva.

se pare ca singura solutie ar fi sa schimb uleiul la cutie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
LaurentiuD

Schimbat si eu astazi uleiul din cutie, datorita unui ''meserias'' care, cu ceva timp in urma a incercat (dar nu a reusit! :ceuameni: ) sa-mi schimbe un rulment fata-st. Se pare ca atunci cand a dat planetara jos s-a pierdut ceva ulei...

de ceva timp intra cam greu in viteze si de aceea m-am hotarat sa-l schimb pe tot.

S-a dovedit o idee foarte buna deoarece a curs cam 1- 1,2 l, deci era putin, posibila cauza a problemei mele.

- cumparat 2L Mobil 75w90 GL4 de la Augsburg cu 34 ron/l. ( aveau si Aral 20ron/0,5l; Castrol 74ron/l si Valvoline 34ron/l), eu am luat Mobil deoarece am auzit ca este foarte bun si are un pret ok.

- manopera de schimbare (la service) - 30 ron

- durata 0,5 h

- a intrat 1,8-1,9 l

Concluzie: intra mai usor acum, fara sa ''agate''; sper ca cea mai bucuroasa de aceasta operatiune sa fie cutia de viteze :D .

PS: cumparat tot de la Augsburg stergatoare Bosch Aero Twin ( cu tot cu sistemul de prindere pe bratele vechi) cu 84 ron setul - cel mai ieftin pret pe care l-am vazut pana acum!

insa trebuie completat ceva, daca luam pt masina mea, adica marime 530cm (sofer)cu 480cm (copilot) pretul era de 112 ron.

insa am cumparat marimile 530cm sofer cu 530cm copilot valabil numai pt Passat (dupa cum scria pe cutia lor) - pret 84 ron :D , nu stiu de ce diferentata?, le-am montat si se potrivesc la fix!

PSS: tot ce vreau sa spun este ca se poate economisi 28 ron, cu care poti cumpara un spray pt. bord Nigrin, in cazul meu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
silcos

azi am luat si eu mobil 75w90 dar pe care scrie ca este recomandat pentru cerintele "API GL 4" si "API GL 5"! cum o veni chestia asta, eu nu inteleg, ca doar s-a zis ca GL5 are prea multi aditivi! o fi fiind vreo varianta de compromis?

nu l-am schimbat inca, dar urmeaza....

Edited by silcos

Share this post


Link to post
Share on other sites
teko

Eu am schimbat uleiul la cutie acum vreo doua luni si pot sa spun ca nu mai agata , cu uleiul cald, la treapta 1 . 1,9L au intrat si am folosit Liqui Moly 75w90 sintetic GL4+(asa scrie pe bidon).

Cand l-am dat jos pe cel vechi am avut impresia ca am desfacut altceva ?!!! Nu busonul de golire la cutie . Uleiul era maroniu(banuiesc ca oxidase pilitura) si arata ca naiba . Era naspa de tot ! Nu mai avea pic de vascozitate , curgea ca apa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eleanor28

pt VW Bora 1,9 TDI ASZ 131 Cp 6 Trepte ce ulei sa pun in cutie si cam cat intra?

Este la fel ca la cele cu 5 trepte?

Share this post


Link to post
Share on other sites
shimano

Foarte interesant kido la tine. La mine am impresia ca e fix invers - cand e rece motorul intra mai greu si apoi mai usor. Am schimbat uleiul cutiei de viteze in mai '06 (parca ~2L,cred ca am pus Havoline) odata cu discul de ambreiaj, placa de presiune si volant - deci nu pot spune daca am sesizat vreo diferenta din cauza uleiului, din cauza pieselor amintite a fost una majora.

Edited by shimano

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri