Jump to content

AC sau climatronic - montare aftermarket


zorg
 Share

Postare recomandată

Deci sa tai firele vechi de la senzorul de presiune si sa las doar firele noi? 

La pin4 merge de la siguranta, pinul 2 deja l-am taiat si am lasat doar firul de la climatronic, mai raman ceilalti doi pini: 1 si 3. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Urmareste schema cu atentie sa vezi ce trebuie sa modifici. NU se lasa fire ce nu sunt pe schema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe schema de climatronic la pagina 3 in dreapta sus, apare un fir la T10a/9 si merge la T32a/12 si eu nu am legat asa ceva. Nu era fir pe instalatie la acel pin 9 si pana acuma nu l-am observat pe schema. Se poate sa nu fie nevoie de el? Eu am legat 4 fire in spate la ceasurile de bord insa acesta nu. 

 

Senzorul de presiune este bine legat, acele conexiuni la pinii 1 si 3 apar pe ambele scheme (am atasat si o poza unde am colorat pinul 3 si se poate vedea si pin 1 ca merg la releu).

Deci dilema mea este acel fir verde de la pinul 3 de la releul de ventilatoare care l-am taiat.

 

Pin_3.jpg

Modificat de Bogdamn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, pana la urma, ai dis senzorul de opresiune la clima de pe releu ?

Firul de care zici tu, trimite info de temperatura exterioara g17 de la ceasuri la clima. Tu ai acest senzor ?

 

Si vezi ca mai ai un senzor care trebuie sa-l strapezi. F38

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am legat firul care merge la clima T10a/1  peste firul care merge de la pinul 3 la releu, deci da se poate zice ca l-am legat la releu la T10b/2. 

La fel am procedat si cu firul de la clima T12a/9, l-am legat peste firul de la pin 1 de la senzor presiune si care merge la acel senzor de sub stergatoare F38 si apoi la releu la T10b/8.

Acolo sub plasticul acela de la stergatori am gasit doar un senzor  F38 si este nr 8 in schema de mai jos . Nu l-am gasit si pe cel de-al doilea - F163  cu  nr 9 in schema de mai jos.

 

Stiu ca F38 este un senzor care nu da voie sa porneasca clima la temperaturi negative, inchide la temp sub -1 grad si deschide la 7, acest lucru fiind preluat de modulul climatronicului se poate anula senzorul, insa si daca se pastreaza cred ca rau nu face. Am verificat si are continuitate prin el, dar pot sa pun strap pentru orice eventualitate.

 

Am montat si senzorul de temperatura exteriora G17 in bara fata, insa nu pe acel fir ci la T12a/5 si T10a/8 conform diagramei. Si firul acela tot la senzorul de temperatura este? Probabil deia nici nu aveam fir in instalatia donatoare pentru ca nu e nevoie de el.

Nu se poate verifica in pasi mici pe unde ar trebui sa fie tensiune si sa identific  unde nu merge mai departe? Sau nu se poate verifica asa? 

 

2ibyfrm.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F163 este pe un circuit de apa, cam pe langa baterie.

 

Se poate verifica, masurand conform schemei, fiecare fir de unde pleaca si unde ajunge,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut punte intre pinii 3 si 4  la mufa senzorului de presiune si pornesc ventilatoarele. 

La senzorul de presiune de pe masina intre pinii 1 si 2 este continuitate, iar la senzorul care l-am luat de pe masina donatoare nu este continuitate, deci fiind presiune in instalatie inchide circuitul intre cei doi pini. Dar la pinul 3 nu apare nicicum continuitate cu 4, la niciunul dintre senzori.  Nu stiti daca ar trebui sa inchida si 3 cu 4  cand este presiune? 

Am alimentat compresorul pe direct de la baterie si dupa cateva secunde au pornit si ventilatoarele. Deci nu ajunge tensiune la compresor sa porneasca. Si daca compresorul nu cupleaza de ce vine aer rece in mers?

Modificat de Bogdamn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intre 3 si 4 este continuitate doar daca presiunea creste peste 16 bari, de aceea iti pleaca ventilatoarele pe treapta 2.

 

Au plecat pe 2 ca a cresut presiunea peste 16 bari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am observat astazi ca daca pornesc clima in timp ce accelerez cupleaza compresorul. Tocmai de aceea vine aer rece in mers. Exista vreun fir care informeaza climatronicul ca masina sta pe loc? Acela care este pentru viteza este legat ,pt ca arata si viteza in km/h in informatii la canalul respectiv.

Modificat de Bogdamn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In timp ce accelerezi pe loc sau daca esti cu masina in miscare ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca sunt cu masina in miscare. Nu am incercat sa accelerez pe loc, o sa incerc maine si revin cu un raspuns.

Climatronicul meu are codul 5HB 007 617-10 / 3B1 907 044 B si este mai lung decat am gasit pe un Golf 4 la dezmembrari cu codul 5HB 008 139-00 / 3B1 907 004 C. Cei de la dezmembrari au zis ca al meu nu este de Golf, insa personal l-am luat de pe un Golf4. Ma puteti lamuri si pe mine care este diferenta si daca este de Golf al meu? O sa pun si o poza cu cele doua. Multumesc.

post-81499-0-98343900-1404771606_thumb.j

Modificat de Bogdamn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel lung - este un an mai vechi de fabricatie - cel scurt, este an mai nou. Amandoua merg pe Golf4, Passat B5, etc.

 

functioneaza fara nicio problema, amandoua pe masina ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut pentru o modificare din ac in clima trebuie schimbat si compresorul ? eu am din cel cu cuplaj electromagnetic trebuie din cel cu electro supapa ? multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat sa vad daca cupleaza compresorul cand accelerez pe loc, insa nu cupleaza.

Florin - multumesc pentru explicatia data.

 

madaboss - nu este nevoie sa schimbi compresorul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
NicusorNarcis

Salutare tuturor, am si eu un Vw golf 4 an 1999 , tip motor AKL 1.6 SR si vreau sa schimb instalatia de AC si sa montez climatronic... Am luat de la dezmembrari dupa o masina identica ca a mea, acela-si motor , acela-si an ...unitatea de climatronic completa ,unitatea de comanda , senzor de soare , instalatia electrica,  dar nu m-am putut alege decat cu mufele in mare parte si a trebuit sa o refac eu instalatia de climatronic care vine de la motorase si senzori pana la cele 2 mufe de conectare....m-am apucat singur de demontat si tot ce mai mi-a ramas este sa adaptez instalatia de climatronic la instalatia masinii... am luat o schema dupa vwforum dupa care am si facut legaturile exact ca in schema si m-am blocat cu legaturile la senzorul de presiune ac care nu stiu cum sa conectez firele pt ca senzorul meu este cu 3 pini si in schema arata cu 4...  v-as ruga pe cei care cunoasteti si ati mai facut instalari daca se poate sa ma verificati , adica daca schema e corecta si sa imi spuneti cum vine conectat senzorul de presiune ca nu stiu... o sa atasez poza cu schema dupa care m-am luat pt ca alt tip de schema m-am uitat dar nu inteleg... V'as fii recunoscator daca a-ti putea sa ma ajutati sa duc treaba la bun sfarsit pt  sa nu mai stau cu masina demontata... mult respect ...

  • post-24466-0-79216100-1399644725_thumb.j
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer sa fiu sunt surprins sa aud ca ai senzor de presiune cu 3 fire pe masina din 1999, codul motor AKL este pe aceeasi schema dupa care m-am luat eu pt ALH-ul meu si este cu switch de presiune cu 4 fire. Colegii seniori poate te ajuta cu o schema pt masina ta, sa nu gresesc.

Ce tip de mufe sunt cele doua de la housing, cu T10 si T12 pini? Ce fel de bloc de relee ai la ventilatoare, cu mufa cu 10 pini sau cu 14? ma refer la mufa mai mare, daca are 10sau 14 pini intr-o singura mufa.

Cred ca te afli in aceeasi situatie cu colegul EugeniuSandu, verifica ce bloc de relee Ventilatoare ai pe masina, se afla sub baterie. schema aceasta nu este chiar completa iar daca este asa cum banuiesc eu ca esti in cazul colegului Eugeniu, mai trebuie facute cateva legaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AKL Ac din 1999 are cu 4 fire, clima din 1999 AKL are cu 3 fire, deci trebuie nschimbat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si e foarte ok la pret.....

 

 

Nicusor - uite o documentatie care sa te ajute.

Cablaje AC - ACC.doc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NicusorNarcis

masina este din luna iulie 1999 si se ia rotunjit 2000 ca asa scrie si pe talon... in privinta blocului de relee la ventilatoare am codul 1J0 919 506 K cu mufa de 14 pini... cele 2 mufe de la housing sunt exact ca in schema T10 si T12 numai ca la T10 am 2 pini lipsa 1 si 9 iar la T12 am 3 pini lipsa 3,6 si 11... va rog daca se poate sa-mi spuneti ce trebuie sa mai leg in continuare sau daca aveti cumva continuarea schemei dupa care am lucrat... Va multumesc :tuktuk:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina donatoare ce fel de senzor avea? Ai luat si senzorul de pe masina donatoare?

Daca intradevar ai mufa cu 14 pini la blocul de relee( nu doua mufe, una cu 10 si una cu 4 fire) si senzor cu 3 fire atunci esti in aceeasi situatie cu Eugeniu, cand vreti sa puneti housing cu mufe T10 T12 si trebuie sa faceti montaj pentru mufe T10 T17 si legaturile nu se fac la senzorul de presiune ci la blocul de relee.

Modificat de Bogdamn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NicusorNarcis

Nush sa zic ce senzor de presiune avea masina donatoare pt ca eu am luat tarziu housingul de clima de la dezmembrari si nu mai ramasese nimik din masina sa imi pot da seama, dar cred ca pot sa iau cablajul cu mufele T10 si T17 ... dar tot asa sa ii refac eu cablajul ca mufele sunt taiate la el ... Iti multumesc f mult pentru sfat si luni o sa am cablajul pt T10 si T17 ... ceea ce ma intereseaza acum este schema de legaturi dar una mai detaliata cum era cea color pe care sa o poata intelege oricine... releul de ventilatoare are 2 mufe una de alimentare cu 3 sau 4 pini si una mai mica cu 14 pini ... Va multumesc f mult ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite ambele scheme, de la AC si clima, studiaza diferentele.

Desktop.zip

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In schema de climatronic de la AlBundy apare ca ai mufe T10 si T12 la climatronic, deci nu te ajuta mufele T10 si T17, sunt bune cele care le ai acuma T10 si T12. 

 

T12a/2 maro/albastru trebuie sa il legi la T14/8 de la blocul de relee.

T12a/9  negru/alb trebuie sa il legi la T14/12 de la blocul de relee.

T10a/1 nu il legi nicaieri.

Asta este ce vad eu momentan pe schema.

Verifica daca ai fire la T14/5 si T14/14   de la blocul de relee si ce culori sunt.

 

Nu cred ca il ajuta  cu ceva schema aceasta de AC, el are pe masina AC cu senzor cu 3 fire nu cum este pe schema cu 4, plus ca are si bloc de relee cu T14 si pe schema de AC este cu T10.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca masina lui e din 1999 are 4 fire.

 

daca e din 2000 are 3 fire, el spune ca e din 1999 deci are 4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!