Jump to content

AC sau climatronic - montare aftermarket


zorg
 Share

Postare recomandată

-instalatia se modifica cea existenta - daca ai instalatia donatoare, poti lucra mai frumos - sa ai mufele si firele originale.

 

-nu avem nevoie de ECU - vb cel putin de masinile dupa 1999-2000.... pentru cele mai vechi nu am facut acest retrofit - AC si climatronic - am facut numai la masinile dupa 1999, nu am avut niciuna mai veche - la niciuna nu mi-a trebuit ECU.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o legatura tot este intre climatronic si CB : senzorul de temperatura exterioara.

informatia de la senzor temp. exterioare intra direct in climatronic sau se ia din CB sau ECU ?

 

@ FLORIN totusi ceva modificari se fac cu VAG-COM  sau alte softuri la ECU pentru a recunoaste AAC in loc de AC ?

Sau este de ajuns montarea si daca este totul OK functioneaza? 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU se face nici-o setare in ECU daca ai AC si treci la CLIMA.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Ma ajutati va rog cu un cod pentru buretele de deasupra de pe aeroterma? este incercuit in imagine.

Cel de la aeroterma pentru climatronic este cam rupt si as vrea sa iau altul, inainte de a face modificarea de la AC la climatronic.

sau se poate face altul si sa il lipesc cu dublu adeziv? nu stiu daca merita si daca tine.

 

 

climatronic.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu decupat din burete cu adeziv pe el siml-am lipit acolo inainte de-a monta wind-box-ul de climatronic pe masina. Trebuie doar sa nu impiedici miscarea clapetelor de pe intrarea aerului cu buretele nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, m-am gandit si eu la aceasta metoda. Ce fel de adeziv ai folosit Dany?

Un burete pentru izolat usi/ferestre iarna nu ar fi ok? stiu ca are banda dubluadeziva pe el. 

 

large.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este burete cu adeziv, nu am pus eu adeziv pe el. Are o folie pe care o dezlipesti si il poti lipi unde vrei. Cand ajung acasa, o sa caut sa vad daca mai am vreo bucatica, sa-ti pun o poza. Nu e banda ca cel din poza ta.

Modificat de dany19940
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
eugeniusandu

Salut domnilor am o nelamurire din schema pe care am atasat-o am inteles tot unde se conecteaza cele 2 mufe T10 si T12 mai putin firul galben cu rosu pt. senzorul de presiune AC.trebuie sa schimb cumva si senzorul deja existent pe masina deoarece m-am uitat la firele care intra in el si nu sunt decit 3 unul alb unul maro si unul negru cu albastru dar cel rosu cu galben nu exista nici mufa nu am desfacut-o de pe senzor sa vad daca are 3 sau 4 conectori si daca cel galben va trebui sa-l adaug eu fiind liber.Va rog frumos puteti sa-mi spuneti daca este corecta schema pt. ca dupa asta vreau sa lucrez si nu vreau sa am surprize la sfirsit ca nu functioneaza.Stima

post-24466-0-79216100-1399644725_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DE la ce vrei schema corecta? ce masina? ce an de fabricatie? ce cod motor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema este la acel senzor de presiune AC.

Pe schema acel senzor este cu 4 fire, iar el pe masina are 3 fire.  

Deci: pin 1 (maro-albastru)  si  pin3 (negru-albastru) de la senzor se leaga la culoare conform  schemei,  dar unde se leaga T10a/1 si  T12a/9,  precum si pin 2 de la senzor (alb) ?

 

La postul #37 zicea cineva ca i-au pus un buton sub bord pentru pornire compresor.

 

 

 

4gi8.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU ti-am trimis schemele pe PM?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eugeniusandu

Ba da domnu` le-am primit si eu si le-am trimis si eu userului Bogdamn noi mai comunicam pe private  dar am ajuns intr-un punct unde nu mai reusim sa-i dam de cap.Jumatate din cabluri si conexiuni le-am verificat le-am inteles unde se conecteaza si ce rol au dar partea asta cu senzorul de presiune nu o intelegem nici eu nici Bogdamn.Dupa ce am vazut pe schema pe care am primit-o daca am inteles eu bine codul  culorilor  firelor de la senzorul de presiune se potriveste cu , cel al firelor existente pe masina si acestea cred ca-s conectate deja unde trebuie respectiv la blocul de relee de sub baterie deci pinii de la mufa T12a unde-i mai conectez?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA, senzorul de presiune in releu se conecteaza.

Deci, ce fire au mai ramas in acea mufa si nu stii unde sa le conectezi?


de ex, pinul 1 il duci la mufa de diagnoza la Kline.

CE alti pini nu stii unde sa-i duci ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eugeniusandu

Deci sa o luam metodic : MUFA T10a  PINUL 1 -- ??? unde se conecteaza si ce culuare               PINUL 2 -- verde simpu se conecteaza la mufa portocalie T10 de sub bord pinul 7                    PINUL 3 -- albastru rosu se conecteaza la mufa portocalie pinul 8          PINUL 4 -- verde maro se conecteaza in T32 mufa albastra  de la ceasurile de bord            PINUL 5 -- negru  albastru se conecteaza la siguranta 5 de 7,5 amp.          PINUL 6 -- maro se conecteaza la masa               PINUL 7 -- negru albastru se conecteaza la siguranta 25 de 25 amp.             PINUL 8 -- maro alb se conecteaza la senzor temp. ext si senzor temp. solara           PINUL 9 -- ???  (dar pe mufa mama a housingului am pin conectat de culoare  mov--galben)                 PINUL 10 -- albastru gri  se conecteaza la iluminare in butonul de lumini (dar pe mufa mama a cablajului housingului am fir  gri--mov ??? de ce asa trebuie acum sa schimb si cablajul housingului)                                                                                       Acum trecem la MUFA T12a        PINUL 1 -- gri cu alb conectat la pin7 OBD         PINUL 2 -- maro cu albastru ???  unde se conecteaza       PINUL 3 --------neconectat  (pe mufa mama a cablajului de housing am fir maro???)    PINUL 4 -- gri conectat la siguranta 3   5amp.             PINUL 5 -- maro galben conectat la senzor temp ext. pin1           PINUL 6 --------neconectat (pe mufa mama am fir albastru negru???)        PINUL 7-- ???? ( pe cablajul housingului galben albastru si cred ca merge la pinul 11 T32a mufa verde de la ceasuri          PINUL 8 -- verde alb conectat la pinul 3 senzor temp. solara     PINUL 9 -- negru alb ????          PINUL 10 -- albastru alb conectat la pinul 3 mufa T32 albastra de la ceasuri      PINUL 11 --------- neconectat ( pe cablajul housingului gri duce pe housing la clapeta ce se deschide la filtrul de aer ????)            PINUL 12 -- rosu albastru conectat la pinul 26 mufa T32a verde de la ceasuri                  Deci cele care fara semnul intrebarii sunt sigur de ele si stiu exact unde sa le conectez deoarece stiu dispunerea mufelor pe sub bord de cind am schimbat multivolanul si tempomatul  dar cele cu semnul intrebarii chiar nu stiu unde sa le conectez si nu vreau sa ramin cu masina deschiolata si sa mai intreb atunci deaia sunt atit de pisalog ca atunci cind ma apuc de lucru sa-mi iasa din prima ca si asa este o gramada de lucru. Alta dilema este cu senzorul de presiune AC care cred ca e conectat deja si eu nu trebuie sa mai fac nimic acolo firele din senzor sunt : _ alb  ,  _ maro negru  si  _ negru albastru   Daca ai reusi sa ne lamuresti atit eu cit si userul Bogdamn ti-am ramine recunoscatori for life  :D  . Voiam sa mai stiu de ce cablajul housingului nu are nici un pin lipsa absolut toti au fire pe ei. :tuktuk:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt 3 fire care nu stiu unde vin:   T10a/1 ,    T12a/9   si pinul 2 (alb) de la senzorul de presiune.

Se vede si in schema atasata ca acele fire raman in aer

 


 

4gi8.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
victor ioan

salut am un golf 4 si nu am ac pe el . as vrea sa ii pun . vreau sa stiu exact ce imi trebuie sa cumpar . multumesc mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eugeniusandu

Mai bine ii pui climatronic si nu costa cu mult in plus. Trebuie : radiatoare AC , conducte , compresor , cablaje, senzor temp. solara, senzor temp. exterioara, housingul cu aerotema ce vine montat sub bord , comanda climatronic sau AC depinde ce vrei sa pui , cost aprox peste 500 Euro . a si era sa uit in functie de motorizare schema electrica pt. motorul tau cu asta imi bat si eu capul de ceva timp se pare ca sunt mult prea multe scheme in functie de an si motorizare. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Am montat climatronicul in loc de AC manual, am sters erorile pe tester insa  nu vrea sa cupleze compresorul nicicum. 

Nici termocuplele nu pornesc cand pornesc climatronicul, insa ele isi fac treaba corect si racesc motorul.

In modulul pentru pornirea ventilatoarelor eu aveam 9 fire conectate, iar la masina donatoare doar 8. Firul care este in plus este la pinul 3 si este verde. Am taiat si acest fir insa tot nu porneste compresorul.

Si ce ma intriga cel mai tare este faptul ca in mers (in timp ce ma deplasez) vine aer foarte rece, adica este mai rece decat ce vine normal cand apas ECON sau sta masina pe loc. Credeti-ma pe cuvant ca vine aer rece, nu chiar asa rece cum venea parca inainte de schimbare, dar este rece.  

Pe tester apare OFF la compresor. 

stiti la ce foloseste acel Pin 3 de la modulul de comanda termocuple si daca are ceva ca merg cu masina daca l-am taiat ? Si nu in ultimul rand ma puteti ajuta cu un sfat referitor la ce sa mai verific sau care ar putea fi problema de nu cupleaza compresorul?

Ar mai fi o eroare care apare pe climatronic momentan: 4FA  - actuator for stagnation pressure flap 0x25

Modificat de Bogdamn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce an era masina de pe care ai luat piesele?

Si ce cod motor?

 

Ai schimbat si releul de comanda al ventilatoarelor ?

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era din 1999 la fel ca si masina mea. Acelasi cod motor ALH.

Nu am schimbat releul de comanda al ventilatoarelor, ambele au acelasi cod, chiar si ultima litera este identica: 1J0 919 506 H

L-am lasat pe al meu cand am vazut ca sunt identice. 

Am taiat firul ce era in plus la mine la pinul 3, crezand ca de acolo este problema. Este vreo problema daca nu l-am mai legat inapoi?

Din ce am vazut pe schema de AC manual vine de la :

- J220 - Motronic Engine Control Module (ECM), in plenum chamber, center

- J248 - Diesel Direct Fuel Injection (DFI) Engine Control Module (ECM), in plenum chamber, center
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru scheme. La prima vedere par sa fie aceleasi dupa care am lucrat si eu, o sa revin dupa ce le analizez mai atent.

1. Este vreo diferenta daca masina donatoare ar fi fost din 1998? 

2. "senzorul de presiune nu se mai leaga pe releu"  - La ce releu te referi? Pinii 1 si 3 de la senzor de presiune ajung la releul pt ventilatoare, iar pin 2 intradevar l-am taiat pe cel care era si am legat firul nou, deci nu mai merge la E35 - Air conditioner switch. Este ok asa?

3. Cele doua fire de la ECU sunt cele de la T10a/2 si T10a/3 la pagina 6?   T10a/2 este verde si daca bine imi amintesc este acelasi cu pinul 3 care l-am taiat de la releul de la ventilatoare. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa lucreze si fara firul de la ECU. Eu cand am pus la B5, nu l-am conectat prima oara.... si a mers - cand am terminat lucrarea, l-am pus.

 

atentie la diferentele dintre ani - oricum, la modelul tau nu se pune problema, deoarece nu are comunicatie sau informatie de primit de pe can gateway, dar la alte modele, apare aceasta problema.

 

eu zic sa mai verifici dupa diagrame, sa fie bine ce ai conectat.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa mai verific sa vad daca nu mi-a scapat ceva, dar am verificat si de 3 sau 4 ori inainte sa fac ceva.

La acel senzor de presiune  am lasat firele existente pe masina si am legat firele climatronicului pe acele fire, doar la pinul 2 am taiat firul existent si am pus firul ce vine de la climatronic, asta dupa ce am verificat daca merge informatia in aceleasi locuri conform schemei de Climatronic. Firul care era inainte legat la senzor presiune  Pin 2 este in aer momentan. 

 

Interesant ca merge in mers si nu inteleg de ce. Eu aveam impresia ca exista doar doua posibilitati: functioneaza sau nu functioneaza. 

Poate sa se cupleze compresorul doar in mers sau este conditionat? Am pus pe tester doar la relantiv. Sau fiind o racire mai buna in mers se raceste si radiatorul de clima? Sau care este explicatia pentru care vine aer rece in mers? Ar ajuta sa pun testerul in mers la ceva? 

Sunt curios la ce releu  s-a referit AlBundy, poate mi-a scapat ceva acolo la senzor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LA AC senzorul de presiune este lagat la releul de ventilatoare, la clima este legat in panoul de climatronic, la asta m-am referit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!