Jump to content

Octavia 1, TDi. Cum folosim vitezele a 4-a si a 5-a ?


Topp
 Share

Postare recomandată

Ce conteaza frate codul(g8da)? Ti-am explicat cum functioneaza o turbina, las-o balta si vorbeste pe alte forumuri, cu masinile nu le ai. Vrei sa tocesti cum se conduce o masina? Nu prea merge.

Conduc din nefericire un camion pentru inca 6 luni si are indicator de presiune in turbo, iti spun sigur ca merg pe autostrada toata ziua la 1350 rpm, 90km/h si cand e drum fara rampa acul indicatorului este jos si cum vine un deal, in functie de greutatea ce o am, acul merge la maxim si turbina se aude de imi sparge urechile.

Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Topp

    20

  • Valentin

    8

  • Megatron

    4

  • Celeronu

    3

Victoras_cvv:Conduc o masina cu motor 3.0TDI 240 automata
Victoras_cvv: nitiatorul avea deja parerea facuta cand a deschis topicul. Asa ca nu prea cred ca vrea sa accepte alte pareri, cel putin asta observ din ce am citit pana acum.

D-le! Am spus odata ca vorbim despre masini diferite, motoare diferite!

Chiar nu inteleg. Ai venit sa ne spui despre motorul tau DSG, de 3000 cmc.Ti-am explicat politicos ca e vorba despre altceva in topic.

Eu vorbesc despre 1,9 TDi manual, cu 5 trepte, tu te lauzi cu altceva. Nu vorbim deloc despre acelasi motor dar tot pe mine ma invinovatesti.

Celeronu

Conduc din nefericire un camion....

Ce conteaza frate codul(g8da)?

Asa e frate, nu conteaza, ai dreptate.

No comment. Dar inca nu ne explici cum se depun gazele.

Valentin :Nu stiu cum as putea raspunde unei asemenea intrebari?! Merg la fel cum merg si cu a VI-a la 1700-1800 rpm

Eu vorbeam, am scris mereu, ne referim la o Octavia 1 in 5 trepte.

Cat despre link-uri, da, pot da. Dar le gasesti si singur.

Modificat de Topp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti uimitor... Chiar nu ma laud.

Iti dau alt exemplu. Motorul VAG 1.6TDI cu DSG sau S-tronic este mai mic decat 1.9TDI al masini tale si merge tot subturat in D.

Pragul de subturare nu depinde doar de turatie ci si de sarcina pe care o are de facut motorul. Nu am auzit pe nimeni sa spuna ca un motor pe liber, la ralanti, este subturat. Asa cum poate functiona bine mersi la 800 rpm cu o sarcina extrem de mica (ralanti), poate functiona si la 1200 rpm daca sarcina respectiva este suficient de mica.

Valentin are dreptate.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Victoras_vv: Nu intelegi, n-ai citit titlul topicului.

Repet: Eu vorbesc strict despre Octavia 1, 1,9 TDi, cu 5 trepte manuale si despre folosirea ei in treptele superioare.

Tu vii pe acest topic si-mi spui ca masina ta, de 3000 cmc, cu DSG, se conduce precum umila mea Octavie.

Las pe altii sa arbitreze, oricum, repet, daca nu vorbim despre acelasi motor, despre aceeasi masina, de ce ma ataci inutil, in continuare? Chiar e greu sa intelegi ca nu vorbim decat despre motorul 1,9 TDi?

Ne aflam pe o sectiune a Forumului care se refera strict la Octavia 1, altfel as fi postat la ,,generale''.

Ce treaba are motorul tau de 3000 cmc, cu cutie automata, cand eu am cerut pareri despre 1,9 TDi, in 5 trepte manuale?

Modificat de Topp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e voie sa cobori sub 4200 rpm cu un 1.9 tdi. E mai complicat la plecare de pe loc, dar e important sa tii acceleratia la podea si sa dai drumul usor la ambreiaj. A 4-a ii dai peste 120 si a 5-a peste 160. Pentru a-ti fi mai usor, poti sa blochezi acceleratia in pozitia de apasat maxim cu un bolovan si lucrezi doar din ambreiaj.

Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Topp nu te supara , parerile fiecaruia sunt impartite, intradevar topicul este deschis la sectiunea Octavia, dar mai accepta si tu ca pana la urma poate cuprinde orice motorizare diesel 1.9 tdi sau 1.6 tdci cum are celeronu, este diesel , are turbosuflanta isi da omul cu parerea

Intradevar Celeonu are dreptate turbina este angrenata de gazele provenite in urma arderii combustibilului, deci automat cantitatea gazelor va creste la talpa dar si turatia turbine proportional cu aceasta, gaze si funingine in turbina va fi chiar si de la prima pornire dupa ce a fost pusa o turbina noua, la fel cum ai funingine pe toba de esapament si degeaba ii dai talpa ca tot acolo va ramane, dar existenta funinginii in turbina nu duce la stricarea ei ,geometria variabila in foarte putine cazuri se blocheaza de la funingine, asta in cazul unui motor stock, ea se blocheaza din cauza uzurii survenite asupra vanelor care usor duce la inclinarea foarte putina a acestora si implicit agatarea lor, e deajuns sa agate una singura sa nu mai functioneze in parametrii

Revenind la topicul deschis astazi Topp chiar am vrut astazi dimineata sa exeprimentez stilu tau de condus si am incercat pe cat posibil sa merg cum spui tu ca mergi, imi place pe deo parte ca la fiecare atingere de aceleratie sare bine de tot, dar nu poti tine si mentine aceasta turatie in oras, cel putin al meu parca inebuneste cand din treapta a 3 la 2000 dc a scazut il retrogradez in treata a 2 e chiar enervanta ffrana de motor in care intra, pentru a compensa si a reduce efectul ori trebuie sa ii dau turatie mai mare ori sa il ajut din ambreiaj,

In exterior in treapta a 4 am mers la 2200, dar mergand in coloana nu mi sa parut normal sa il tin la acea turatie dupa ce l-am schimbat in treapta a 5 a scazut la 1800 rpm si motorul se simte chiar bine la aceasta turatie in treapta a 5, pus pe pilot automat te duce brici si consumul instant nu sare de 3,6,

Pana la urma cred ca fiecare ne alegem stilul de condus dupa buzunar, la cat costa l de motorina mi se pare inutil sa ard fara rost motorina ca nu cumva turbina sa se strice, iti spun sgur ca dc respecti intervalele service de schimb ulei si mai ales filtru de aer( personal il schimb la 5k) nu o sa ai probleme cu ea

Fiiecare dintre noi cred ca in momentul cand dam de drum liber si siigur nu va merge cu treapta a 5 la 70 la ora ci va merge ,,regulamentar''

Bafta

P.S. victoras nu compara DSG cu cutia automata, cutia automata dintotdeauna a avut alt stil de conducere, era altfel calculata, diferenta e ca tu dc vrei sa demarezi mai in forta ea schimba automat singura la si la 4500, in schimb eu il duc cat am nevoie si revin, am si eu automata dar nu dsg, sincer oricand as opta pentru o cutie dsg, dar in acest topic cum am mai spus nu poti compara DSG cu cutia manuala, chiar nici tiptronicul, poate cea clasica de la vw in 4 viteze cum am eu, asta ar fi mai aproape de adevar

Modificat de pop cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Topp tu tot insisti cu 1.9 TDI de parca este un motor unic disponibil doar pe O1.

DSG schimba "jos" (adica subturat pentru multi) la multe motoare, printre care si 1.9 TDI ! (da, 1.9 TDI de pe O2 si nu de pe O1).

Nu inteleg de ce nu accepti ideea asta: tot insisti ca a ta e manuala in 5 trepte dar daca la 100km/h acelasi motor cu o cutie automata este in treapta si superioara are <=2000RPM, care e diferenta???

Ideea e sa nu accelerezi puternic cand esti sub 2000RPM ( daca ai o masina cu DSG si accelerezi puternic sub 2000RPM va retrograda 1-2 trepte in functie de situatie ) ; asta poti face si tu.

Vitezele le schimbi si in functie de sarcina si drum; daca esti cu masina incarcata si mai si urci o rampa, atunci e clar ca in tr5 la 1800-1900rpm nu te va ajuta prea mult chiar daca tii tu pedala de acceleratie la podea!

E clar ca un motor ce merge constant la 3000RPM va capata o uzura mai mare decat unul ce merge constant cu 2000RPM.

Modificat de iwolffy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e voie sa cobori sub 4200 rpm cu un 1.9 tdi. E mai complicat la plecare de pe loc, dar e important sa tii acceleratia la podea si sa dai drumul usor la ambreiaj. A 4-a ii dai peste 120 si a 5-a peste 160. Pentru a-ti fi mai usor, poti sa blochezi acceleratia in pozitia de apasat maxim cu un bolovan si lucrezi doar din ambreiaj.

Aici tu exagerezi. Nu cred ca se aplica oricarui motor TDI. Ceea ce zici tu este valabil doar pentru motorul 1,9 TDI, cu 5 trepte manuale, de pe Octavia 1. :)

Ma, da' repede v-ati mai trezit azi. Nu apuca omu' sa dea un click ca deja i-au luat-o altii inainte

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:)

Oricum a zis ca are aceasta masina si motorizare de ~ 4 ani si nu o are de noua; precum n-a avut probleme cu EGR,turbosuflanta sau cu motorul in sine, atunci inseamna ca a condus "bine".

Ma deranjeaza ca nu accepta alte pareri :)

Modificat de iwolffy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

P.S. victoras nu compara DSG cu cutia automata, cutia automata dintotdeauna a avut alt stil de conducere, era altfel calculata, diferenta e ca tu dc vrei sa demarezi mai in forta ea schimba automat singura la si la 4500, in schimb eu il duc cat am nevoie si revin, am si eu automata dar nu dsg, sincer oricand as opta pentru o cutie dsg, dar in acest topic cum am mai spus nu poti compara DSG cu cutia manuala, chiar nici tiptronicul, poate cea clasica de la vw in 4 viteze cum am eu, asta ar fi mai aproape de adevar

Se pare ca nu sunt singurul care compara DSG cu manuala.

DSG schimba "jos" (adica subturat pentru multi) la multe motoare, printre care si 1.9 TDI ! (da, 1.9 TDI de pe O2 si nu de pe O1).

Victoras_vv: Nu intelegi, n-ai citit titlul topicului.

Repet: Eu vorbesc strict despre Octavia 1, 1,9 TDi, cu 5 trepte manuale si despre folosirea ei in treptele superioare.

Tu vii pe acest topic si-mi spui ca masina ta, de 3000 cmc, cu DSG, se conduce precum umila mea Octavie.

Las pe altii sa arbitreze, oricum, repet, daca nu vorbim despre acelasi motor, despre aceeasi masina, de ce ma ataci inutil, in continuare? Chiar e greu sa intelegi ca nu vorbim decat despre motorul 1,9 TDi?

Ne aflam pe o sectiune a Forumului care se refera strict la Octavia 1, altfel as fi postat la ,,generale''.

Ce treaba are motorul tau de 3000 cmc, cu cutie automata, cand eu am cerut pareri despre 1,9 TDi, in 5 trepte manuale?

Nu stiu de ce te simti tu atacat de mine. Ti-am dat doar exemple concrete, nu am fost agresiv deloc.

Uite ca "o sa ma laud" de data asta cu Passat-ul de 1.9TDI 101cp cu 5 trepte ce l-am avut inainte mai demult. Conduceam masina asta in viteza a5-a la 2000rpm. Nu mergeam niciodata mai subturat in a 5-a. A 4-a poate ca o mai lasam cu 1800rpm. Dupa ce am cumparat un A6 2.5TDI cutie automata, mi se parea ca 2.5TDI-ul merge subturat... si nu-mi placea. Dar m-am obisnuit, si dupa ce am vandut 2.5TDI-ul am luat iar Passat 1.9TDI cu cutie manuala si il conduceam subturat, ca asa m-am obisnuit si a inceput sa-mi placa. Acum am 3.0TDI si merge si asta subturat in mers normal in D.

Se pate conduce subturat fara sa se strice turbina, dar nu exagerat de subturat, gen... uiti sa dai a 4-a la deal si urci cu 1400rpm cu pedala in podea cu muzica la maxim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Inventam roata cu topicul asta, sau nu este suficient topicul existent, care a fost deja postat in primele posturi - Condus corect - turatii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In calitatea de initiator al topicului, as vrea sa precizez urmatoarele:

-N-am fost deloc si nu-mi sta in caracter sa fiu radical, asa cum m-a catalogat un coleg.

Am incercat doar sa moderez cumva, sa mentin discutiile pe tema propusa, de aici inadvertentele, aparenta polemica.

Imi pare rau ca m-am mai infierbantat, dar n-as dori sa fiu inteles gresit

-Cerusem in titlu sa discutam strict despre Octavia 1, TDi, 5 trepte manuale.

-Au postat posesori de alte motoare. Posesori de 6 trepte, posesori de motoare mai puternice. De aici polemica si felul meu de a scrie, mai combativ.

-Am citit tot ce s-a scris pana acum (firesc), mai ales ultimele.posturi, care par mai bune.Si la aceste ultime

posturi este de discutat, dar vom ajunge mereu la concluzia ca fiecare dintre noi stie mai bine.

-Personal ma declar multumit de ceea ce s-a scris (cu selectiile de rigoare, ignorand ceea ce trebuie ignorat)

-In rest, .topicul ramane deschis, fireste, fiecaruia, dar sper sa posteze doar posesorii de 1,9 TDi.

Toate cele bune!

Modificat de Topp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca cineva nu are acum in semnatura 1.9 TDi, nu inseamna neaparat ca n-a avut :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca cineva nu are acum in semnatura 1.9 TDi, nu inseamna neaparat ca n-a avut :)

Corect.

Cu observatia ca s-a discutat aici, pana acum si despre altfel de motoare decat cel specificat in titlu.

De aici polemicile.

Mai mult, au fost discutii in care m-am angrent si eu, desi nu aveau legatura cu subiectul:

Folosirea treptelor a 4-a si a 5-a la motorul 1.9 TDi.

Totusi, nu-i rau, cu cat fiecare scrie ce stie, cu atat invatam

Observ totusi ca parerile difera, nu sunt unanime, asa cum cred ca ar trebui sa fie. Ar putea fi chiar o intrebare.

un indemn la mai multe discutii, desi nu mai cred sa se ajunga la acelasi numitor.

Eu doar am incercat, dupa cum am scris mai sus, sa moderez, sa mentin discutiile pe tema.

Dupa cum am spus, cred ca mai sunt multe de discutat referitor la acest subiect.

Nu neparat cu fac eu, tu, ei.

Ci asa cum scrie la manual. Pe care eu nu-l am, de asta intrebasem; eu ma bazez pe ce-am citit pe net si asa fac.

Modificat de Topp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit cu atentie tot ce s-a spus si s-a convenit referitor la motoarele TDI.Doresc sa va marturisesc ca am skoda din semnatura de aproximativ 7 ani si nu am avut probleme cu turbina , egr-ul este curat ,sistemul turbo raspunde la comenzi la fix. Nicioadata nu am mers cu masina subturat si media turatiilor la care schimb viteza nu scade sub 2500 si foarte important respectat reviziile si calitatea uleiului.

Modificat de cfk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi propusesem sa nu mai comentez nici un post, dar asta-i cusurul meu, nu ma pot abtine, fiind vorba despre topicul initiat de mine, consider ca e de datoria mea sa nu renunt. E topicul meu, tentatia e mare, m-am implicat, am primit rerprosuri si trebuie sa rezist.

Din nefericire, nu pot comenta fiecare fraza care a fost postata, Cronos mi-e dusman.

Si credeti-ma, este mult de comentat.

Revenind la topicul deschis astazi Topp chiar am vrut astazi dimineata sa exeprimentez stilu tau de condus si am incercat pe cat posibil sa merg cum spui tu ca mergi, imi place pe deo parte ca la fiecare atingere de aceleratie sare bine de tot, dar nu poti tine si mentine aceasta turatie in oras,

Exclusiv despre treptele superioare, in extraurban voiam sa discutam.

In oras a 4-a si a 5-a nu pot fi folosite, ok?

IIti multumesc pentru experiment! Ehh, ne apropiem de subiect.

Multi il bagatelizeaza, lucrurile au fost percepute eronat. N-ar trebui sa fie asa.

Modificat de Topp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

[

Nicioadata nu am mers cu masina subturat si media turatiilor la care schimb viteza nu scade sub 2500

In sfarsit, un user care-mi impartaseste parerile vizavii de turatii

Ne poti spune daca mergi in trepte superioare, extraurban (4 si 5), sub 2000-2200 rpm?

Eu mai spun odata, asa e la mine:

-Intr-a 4-a, ajung la cca 2700-2800 turatii, la drum intins. Viteza de cca 90-100 km/h, +_

-Daca drumul imi permite, accelerz, schimb intr-a 5-a, ajung la cca 120 km la aceiasi turatie.

-Daca o mai calc, la peste 120 km/h, turatia creste, viteza creste, consumul creste.

Asta voiam sa stiu....acest raport, folosirea treptelor superioare, randament.

Stim oare sa exploatam TDi-ul 1.9, corect , la viteze superioare? Si sa nu mergem subturat?

In treptele superioare, daca mergi cu sub 2000-2200 rpm, esti subturat, asa scriu inaintasii.

Modificat de Topp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care inaintasi scriu asta, prietene? Bunicii tai? Sau te referi la "antevorbitorii" de pe acest topic?

Chiar nu reusesti sa intelegi ca doar viteza la care functioneaza un motor nu este destul pentru a-i pune patalamaua de mers subturat?

Nu intelegi ca pentru motor, uneori, este suficient sa ruleze cu 800-1200 rpm, iar alteori, 2500 rpm inseamna prea putin? Conteaza sarcina la care este supus motorul, iar daca motorul functioneaza rotund la 1400 rpm inseamna ca NU ESTE SUBTURAT.

Te intereseaza mai mult parerea inaintasilor? Eu zic ca ar trebui sa-i citesti si pe astia:

Driving at low revs is bad for the engine? A popular myth. TDI and TSI engines love running in third gear at 30 km/h

Cam cat ai la 30 km/h intr-a 3-a? cam 1200 rpm? :lol:

As long as your car runs smoothly and acoustic comfort is maintained, the engine speed is not too low.

Asta e o regula pe care o stie fiecare sofer.

Sursa? Nimeni altcineva decat Volkswagen. Dar probabil este lipsit de importanta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care inaintasi scriu asta, prietene? Bunicii tai?

Am si eu rabdarea mea, crede-ma!

Bunicii mei au murit in al doilea Razboi Mondial, ucisi de rusi , in conditii de nedescris pe net.

N-ai vrea sa stii cum, totusi iti spun: Au fost arsi de vii, nu dau amanunte. Pentru ca s-au opus ca rusii sa le ia vitele din ograda.

Asa mergeau lucrurile in zona Moldovei, de unde sunt eu, cand ne-au invadat mujicii.

Rascolesti niste amintiri sacre pentru mine si familia mea.

Sunt mult mai in varsta decat tine.

Nu te-a invitat nimeni pe Octavia 1, avand in vedere ce masina ai, tot nu intelegi.

Ce ai cu familia mea cand discutam despre masini?

Astept scuze public, aici, sau iti fac reclamatie la Admin, te asigur de asta, asa ceva este intolerant.

Totul pana la familie!

Esti needucat, ai depasit limitele unui dialog care se referea strict la masini, ai depasit limita bunei cuviinte!

Pana si apelativul cu care mi te adresezi, fara a ne cunoaste, spune multe.

.

Modificat de Topp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi pare foarte rau sa aud asta si nu am intentionat sa te jignesc pe tine sau pe familia ta. Dincolo de regretul pentru ceea ce li s-a intamplat alor tai, nu inteleg de ce te-ai simtit jignit si de ce ma faci needucat si nesimtit? Consideri ca am spus ceva de rau de tine sau de familia ta? Pentru mine, inaintasi inseamna cei care au trait inaintea mea. Tu ce intelegi prin inaintasi, mai ales ca te-am citat cu aces cuvant? Care alt cuvant din postul meu ti-a jignit bunicii?

P.S. Mesajul meu nu-l lua ca o scuza, pentru ca nu am de ce. Prin acest mesaj am vrut doar sa lamuresc ca n-am nimic nici cu tine si cu atat mai putin cu familia ta. Te aprinzi usor si fara temei. Singurul care a proferat jigniri aici, ai fost tu. Dar iti acord circumstante atenuante. Procedeza cum consideri...

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In afara de faptul ca nu esti coerent, n-am ce comenta.

Cu regret voi parasi acest topic pe care l-am initiat.

Nimic nu merita, nici o polemica, nici o disputa, atunci cand discutam despre masini, sa se ajunga la atac asupra familiei.

Din partea mea, asta e tot.

Poate comenta cine ce vrea, topicul inca traieste.

Pentru mine nu mai conteaza, am ramas cu un gust amar.

Sanatate tuturor si drumuri fara gropi!

Modificat de Topp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

“E topicul meu, tentatia e mare, m-am implicat, am primit rerprosuri si trebuie sa resist”

Nu asta e sensul…ca doar nu luptam prin Fasia Gaza pe aici…si ne batem in posturi. Informatia trebuie sa fie utila forumului, altfel topicul e degeaba..

Hai sa discutam despre 1.9TDI de pe Octavia 1 si despre turatiile optime de conducere in treptele superioare. Ok, despre care TDI de pe Octavia 1 discutam? Ca au fost mai multe variante de coduri de motoare (ALH, AGR, AXR, etc)..cutii etajate diferit, valori ale cuplului diferite, puncte de cuplu maxim diferite.. Si dupa ce ne lamurim si asupra tipului de motor la care facem referire, hai sa vedem mai departe si ce roti are masina in cauza..are de 15 inch? Sau de 17? Cumva de 18? Are anvelope 195 sau 225? Sau poate 245? Si in final ajungem la posesori..la oameni. Care fiecare isi simte masina in felul lui si ii place sa o conduca in felul lui. Crezi ca daca bate cineva in cuie pe topicul asta o “regula” vis-à-vis de turatile optime de conducere in treptele 4 si 5 asta va insemna ca de maine le vor pune in aplicare toti cei ce citesc topicul asta si detin Octavia 1 TDI? Evident ca nu! Fiecare isi va conduce masina tot dupa obisnuinta lui, dupa specificul ei, dupa uzura ei, dupa calitatea carburantului cu care o hraneste, dupa, dupa, dupa…

Masina o simti, iar un TDI cand este cu adevarat subturat iti va transmite asta prin toata caroseria; si nu cred eu ca prefera vreunul sa mearga cu dintii (sau placa, dupa caz) clantanindu-i in gura doar din lenea de a schimba treapta…

Acest topic asa cum il vad ca a “evoluat” in aceste 3 pagini are toate sansele sa nu aduca nimic constructiv. Ce conteaza ca unul are Octavia, altul VW, altul Seat, atata timp cat toti au experienta in conducerea de 1.9 TDI? Ca doar aceleasi motoare sunt imprastiate prin tot grupul VW! N-o fi acum TDI-ul de pe O1 mai cu mot decat ala de pe Golf 4, Leon 1M sau Audi A3 ca sa necesite un altfel de atentie…Sunt “n” topic-uri vechi cu pagini multe atat pe forumul asta cat si pe altele in care s-a discutat acelasi gen de subiect “cum se exploateaza corect un TDI” si sunt topic-uri pe care au discutat oameni cu multa experienta de unde ai ce invata…Aici ce vad in schimb? Copy-Paste de pe alte topic-uri si apoi comentarii pe baza lor..ca la “Procesul Etapei” Deci ce sens are topicul asta pana la urma? Aaa, am uitat, vorbim strict de Octavia 1, dar vad ca citezi din alte topic-uri la care se discuta de exploatarea unui TDI la modul general si nu particular Octavia 1… :D Atunci cum de ii inviti pe non-posesorii de O1 sa paraseasca aria? :D :D

Modificat de Cowboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cowboy: Sunt de acord cu tot ce-ai scris, asa este. Un comentariu pertinent, foarte bun.

Insa multe contradictii au fost pentru ca unii si-au spus parerea, avand alte motoare pe masina. Eu una incercam sa spun, sa tin discutiile axate pe acest motor, ei o tineau pe-a lor, desi n-aveau 1.9 TDi in 5 trepte manuale.

Octavia TDi este dotata din fabrica cu pneuri de 195/65/15, daca ajuta la ceva.

Specificasem undeva mai sus ca nu se exclude nci o marca de masina VAG, cu motor 1.9 TDi, despre ele vorbim, nu despre altele.

In rest, asa este.

Sanatate tuturor!

Modificat de Topp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar nu conteaza ca au alte motoare in semnatura la acest moment. Poate oamenii au avut si 1.9, sau au experienta si cu 1.9..si poate opinia lor este pertinenta si merita luata in seama...Altfel, din nefericire pe multe topic-uri se ajunge la offtopic, sau la certuri si e pacat.

196/65/R15 este echiparea de baza la Octavia, dar la fel de bine exista si variante de 205/55/R16 sau 225/45/R17..ambele se puteau pune la alegere. Iar comportamentul masinii e diferit intre R15 si R17...Eu pe masina mea am R17 pt vara si R15 iarna si cand migrez de la o dimensiune la alta trebuie sa-mi adaptez usor si stilul de condus...

Seara buna!

Modificat de Cowboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ca au avut, dar daca ai timp sa citesti toate cele care s-au scris pana acum, s-a specificat si asta.

Dar s-au introdus in discutie alte motoare, nu cel din titlu. Asta era problema.

Da, la pneurile 195/65/15 exista alternativa , dar nu oricare, doar una.

Altfel, din cate stiu, am insela vitezometrul si nu numai.

Si mai stiu ca pot dauna razei de bracaj daca-s prea mari, adica la un viraj brusc sau alte situatii (masina incarcata), pneurile pot atinge aripile.

O sa ma uit in certificatul de inmatriclare, exista o singura alternativa. dar nu se ajunge la 17-18 inch, parca de 15-16 scrie (legal), o sa verific.

Modificat de Topp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!