Jump to content

2.0 TDI - Schimbare viteze


cmf1985
 Share

Recommended Posts

Dpmdv extremele sint -2000/+4300rtm.Ideal ar fi sa te incadrezi intre 2500-3200,la mers lejer iar la sportiv 2800-3500rtm.La 60km/h rar folosesc a 4-a.Sageata iti indica un mers cit mai ''eco''adica subturat care este extrem de daunator.

Link to comment
Share on other sites

Ma gandeam ca el cere 4 pt.consum. Se simte subturat tare. Deci prin oras 3 pe la 1900 sau 2000. Am inteles. Daca conduci dupa indicatiile din bord referitor la schimbat vitezele in oras e daunator tare.

Link to comment
Share on other sites

Geisterfahrer

Daunator? Hmm...la ce dauneaza!? Injinerii aia chiar or fi mai fraieri ca Dorel din coltu' blocului (fost taximetrist pe Dacie, ce-i drept!)

 

Ia sa ne uitam la niste grafice, sa vedem ce ne zic ele:

- pentru B7 140 CP: http://www.hofele.com/API/diagramme/vw/4033.jpg

- pentru B/ 170 CP: http://www.cpa-chiptuning.de/images/diagramm_f/en/2031_1.png

 

Deci ce vedem: momentul maxim e pe undeva pe la 2000 de ture, nu la 4000. Adica: mersul supraturat la viteze mici de deplasare (in oras) nu conduc decat la consum mare si uzura ridicata. Restul e o discutie inutila, de la care ma abtin. Fiecare intelege ce poate. Sunt nenumarate locuri pe web unde se explcia in detaliu, de pilda aici: http://www.carthrottle.com/post/the-difference-between-torque-and-hp-explained/

Link to comment
Share on other sites

Geisterfahrer

Yup. Si mai adaug una la lista chestiilor trecute in carte dar daunatoare: umflatul cauciucurilor la cat scrie in carte, asta dauneaza articulatiilor. Stiu :)

Sau mersul cu 50 in oras, ca la multe masini e cumva intre treapta a treia si a patra...si asta dauneaza.

 

Hai sa ne plangem de motoare subturate dupa un drum la munte, pe serpentine cu DSG :D

Edited by Geisterfahrer
Link to comment
Share on other sites

hai sa iti spun eu ca acele sageti nu prea sunt in corelare cu ce trebuie sa traga motorul dupa el.

iti explic faptic si chiar iti recomand sa incerci daca vei avea ocazia.

am incarcat in masina gresie cam de vreo 400 de kg intinsa pe toata suprafata de la scaunele din fata pana la haionul portbagajului.

pe langa gresie am mai urcat in masina inca 2 oameni medie de 90 kg.

in timp ce mergeam prin oras am observat ca cerea schimbatul vitezelor exact ca si cum masina ar fi fost goala.

oricat ai incerca sa imi spui ca inginerii germani ar accepta sa schimb in treapta a sasea la 80 km/ora incarcata cu greutate cand dupa schimbul de treapta turatia mutorului scade undeva intre 1000 si 1100 de rpm, da ar putea accepta din considerentul condusului eco nu al mersului fara a chinui motor, transmisie, ambreiaj etc.

Link to comment
Share on other sites

bh-94-ram regret ca nu e buton de LIKE, ca sa dau. 

Link to comment
Share on other sites

Ai in bord indicatia schimbarii treptelor, da? Aia e parerea multor ingineri auto sintetizata intr-o sageata :). Alternativ, poti asculta pareri de taximetristi sau gigei care se pricep, sa schimbi pe la 3-4000 de ture un TDI. Tu faci cum crezi, probabil esti major.

 

+ 1

 

Daunator? Hmm...la ce dauneaza!? Injinerii aia chiar or fi mai fraieri ca Dorel din coltu' blocului (fost taximetrist pe Dacie, ce-i drept!)

 

Ia sa ne uitam la niste grafice, sa vedem ce ne zic ele:

- pentru B7 140 CP: http://www.hofele.com/API/diagramme/vw/4033.jpg

- pentru B/ 170 CP: http://www.cpa-chiptuning.de/images/diagramm_f/en/2031_1.png

 

Deci ce vedem: momentul maxim e pe undeva pe la 2000 de ture, nu la 4000. Adica: mersul supraturat la viteze mici de deplasare (in oras) nu conduc decat la consum mare si uzura ridicata. Restul e o discutie inutila, de la care ma abtin. Fiecare intelege ce poate. Sunt nenumarate locuri pe web unde se explcia in detaliu, de pilda aici: http://www.carthrottle.com/post/the-difference-between-torque-and-hp-explained/

 

++1

 

Yup. Si mai adaug una la lista chestiilor trecute in carte dar daunatoare: umflatul cauciucurilor la cat scrie in carte, asta dauneaza articulatiilor. Stiu :)

Sau mersul cu 50 in oras, ca la multe masini e cumva intre treapta a treia si a patra...si asta dauneaza.

 

Hai sa ne plangem de motoare subturate dupa un drum la munte, pe serpentine cu DSG :D

 

++1

Link to comment
Share on other sites

Geisterfahrer

hai sa iti spun eu ca acele sageti nu prea sunt in corelare cu ce trebuie sa traga motorul dupa el.

iti explic faptic si chiar iti recomand sa incerci daca vei avea ocazia.

am incarcat in masina gresie cam de vreo 400 de kg intinsa pe toata suprafata de la scaunele din fata pana la haionul portbagajului.

pe langa gresie am mai urcat in masina inca 2 oameni medie de 90 kg.

in timp ce mergeam prin oras am observat ca cerea schimbatul vitezelor exact ca si cum masina ar fi fost goala.

oricat ai incerca sa imi spui ca inginerii germani ar accepta sa schimb in treapta a sasea la 80 km/ora incarcata cu greutate cand dupa schimbul de treapta turatia mutorului scade undeva intre 1000 si 1100 de rpm, da ar putea accepta din considerentul condusului eco nu al mersului fara a chinui motor, transmisie, ambreiaj etc.

Ce tare. Mi se pare absolut antologic ce spui, incredibil. Hai sa trecem peste inconstienta de a incarca atata gresie in masina, nici n-o sa iti calculez cu ce forta loveste un pachet cu gresie in cefele pasagerilor in cazul unui accident. sunt convins ca cifrele nu te impresioneza si nu sunt puntul tau forte....deci uite aici 2 filmuletze:

- cam cum zboara gresia prin masina: http://youtu.be/kXMJfeEtGOU

- cam cum arata o masina dupa un impact la 80 km/h: http://youtu.be/Zjzh8Gar2Lo

Nu sunt absurd, insa totusi sa ne gandim de 2 ori inainte de a face vreo prostie. Sunt convins ca inginerilor nici nu le trece prin cap ce se incarca in masinile facute de ei.

Ca sa ramanem la subiect: totusi interesant cum cineva care isi omoara masina in halul asta are pretentii ca intelege ce reprezinta curbele de putere si moment pe care le-am pus mai devreme. Fiecare intelege cum poate, eu am incheiat aici.

Edited by Geisterfahrer
Link to comment
Share on other sites

daca tot e sa fie off topic hai sa fie

ti-a trecut oare prin cap ideea de a cauta cam cate cutii de gresie incap in cele 400 de kg? doar nu ai crezut ca le-am facut turnulet  pana in plafon,

nu mai citi printre randuri si intelege ce am scris eu mai sus. parca se vorbea de cum se schimba vitezele nu de siguranta in trafic. nu am cerut sa iti dai cu parerea la ce fac eu si cum exploatez eu masina. chiar si tu acolo la voi in germania daca aveai nevoie de materiale si mesterii iti erau acasa, mergeai la bauhaus sa le aduci materialele, nu cred ca asteptai livraea gratuita. ti-am explicat o situatie in care masina se comporta exact la fel in situatii diferite de incarcare a acesteia, solicitarea masinii de schimbare a treptelor nu are nici o legatura cu realitatea..

in ceea ce priveste omoratu masinii, de ce nu ai facut un calcul simplu inainte sa scrii asa ceva.

stiu ca am depasit greutatea maxima admisa dar eu am 102 kg, daca mai vin cu mine inca 4 amici la greutatea mea cate kile facem in total?

dar daca ne mai punem si bagajele in portbagaj?

cam tot acolo ajungem.

m-am saturat de parerile tale ca masina trebuie folosita numai in conditiile ideale de Germania si ca tot ce zboara se mananca (nu te oftica ca am scris asa ceva dar ia si analizeaza ce tot scrii ca exact asta faci).

o zi minunata!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
laurentiu999

Pentru baiatu care a zis ca se duce turbina repede daca mergi sub 2000 se inseala ..

Link to comment
Share on other sites

De ce se inseala? Care ar fi explicatia?

Link to comment
Share on other sites

laurentiu999

Pai tu ce zici care motor duce mai mult ? Unu cu care se merge frumos si se schimba sub 2200 rpm cu mici excepti ,sau unu cu care se merge la 3000-3500 rpm

Link to comment
Share on other sites

Daca mergi drept la 70-80 la ora e ok treapta a 6-a dar daca o calci brusc trebuie neaparat retrogradat. Exact asa schimba si DSG-ul, merge subturat dar daca o calci brusc, imediat retrogradeaza 2-3 trepte.

Nu am auzit ca masinile cu DSG sa le cada mai repede turbina sau motorul, dar cum am scris mai sus, daca o calci brusc retrogradezi neaparat ca sa nu se chinuie motorul la turatii mici.

 

parerea mea!


In D schimba dupa cum dai talpa, de obicei la 1800 daca apesi lin, dar se duce pana la 2500 daca te grabesti.

 

Daca chiar te grabesti si ii dai talpa schimba la 5000, nu se duce doar pana la 2500 :)

LE: Acum am vz ca omul postase in 2013 dar ....... :)

Edited by G-P
Link to comment
Share on other sites

La ce turatie intra turbina la 2.0 TDI BlueMotion CFFB din 2012?

Link to comment
Share on other sites

Turbina e intrata tot timpul dar de la 1750 la 2500 da cuplu maxim

Link to comment
Share on other sites

Geisterfahrer

Pentru curbele de cuplu vezi graficele puse de mine mai devreme.

Link to comment
Share on other sites

Ok. Multumesc. Am intrebat, pentru ca am auzit mereu sa mergi in oras peste 2000 ture, ac sa ruleze turbina, ca altfel ea nu functioneaza si se strica mai repede in timp. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nu ai treaba mergi cum ti se pare tie sa nu fie nici subturat dar nici prea turat.oricum nu ai cum sa ii dai numa peste 2000 in oras dsg-ul schimba peste 2000 doar daca este in S (sport)pe la 2800 daca nu o calci dar daca o dai in d schimba pe la 1700 deci nu este problema doar ca la 1-2 saptamani sa ii dai niste forja

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Litza Ghitzalau

Salutare.

 

Intreb si eu...

Daca nu e nici o problema cu mersul subturat, de ce daca mergi o perioada mai lunga prin oras intra dpf in curatare des, si dupa ce vii cu masina de la drum lung, unde ai tinut-o turata o perioada mai lunga, merge masina altfel ? Adica mai bine... Nu e cazul la Passat, dar la masina care am avut-o inainte, Fiat Doblo 2007 de1300cmc/85 cai tot cu dpf, dupa ce veneam cu ea din afara Bucurestiului, mergea de manca nori. Si dupa cateva zile trag de ea ca de caine mort... Am avut un cielo mai demult, marfa masina la vremea ei, daca mergeam cu ea subturata in max 2000km, praf bujiile, si injectoarele se umpleau de calamina. Am avut masina 300.000km, si am invatat sa merg cu ea in asa fel incat sa nu mai schimb injectoarele. Adica turat. Si nu le-am mai schimbat. Asa ca e discutabila toata treaba aia cu schimbatul jos sau sus si cu parerea inginerilor, care, parerea mea, se gandesc la consum, nicidecum la faptul ca tie ti se strica injectoare sau turbo. Repet e parerea mea bazata pe experienta. Si nu sunt taximetrist...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Daca masina are 140 kmh la 2200 rpm, nu vad ce nu ar fi ok sa schimbi viteza in jur de 2200 (2000-2500)... presupun ca proiectantul ia in calcul utilizarea normala, este o masina "de autostrada". Multi vorbesc de putere, dar defapt isi doresc ... cuplu

Edited by yuk
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Deci pana la urma e ok sa ai o turatie de 1500 1600 la un mers constant? de ex 60-70 km/h cu t4.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
alin_irimia

În acest regim ai de compensat forțele de frecare, maşina având inerție mare . Fără solicitări bruşte gazele sunt în cantitate mică, geometria variabila creste presiunea gazelor şi nu cred că are de suferit  nici EGR.Asta e din categoria "nu viteza ucide ci frânarea bruscă" pentru că lucrurile se schimbă total la trecere din turația sub cuplu la talpă apăsată fără simț care va solicita şi turbina şi  va produce depuneri pe evacuare pentru că  apare un volum mare de gaze cu presiune mică.Față de diesele vechi la care în astfel de situații apare un dop de fum, la ale noastre fumul nu iese așa doar pt că-l încasează DPF, altă victimă a schimbării bruşte de regim. Mai ales în oraș , eu merg des așa și dacă am nevoie de accelerare , fie retrogradez dacă am nevoie rapid de cuplu, fie apăs accelerația progresiv, mai fin pina pe la 1800-2000rpm apoi cât îmi trebuie.  

 

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

salut, sunt proaspat propritar de passat b7 2.0 tdi 140 cp, masina merge bine doar ca la prma pornire, cand motorul e ''rece'' si accelerez apar niste trepidatii ca si cum s-ar inneca, trebuie sa accelerez f usor pana la 1700rpm max , dupa treb sa schimb.....dupa ce se incalzeste motorul dispare problema, are cineva idee ce ar putea fi k sincer e enervant.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

din exploatarea unei cutii DSG, io aș zice că schimbarea vitezelor să se facă acolo unde cuplul e maxim... turația e indicatorul nostru, dar din cărți aflăm la ce turații avem cuplu maxim și acolo schimbăm!!!

experiența mi-a arătat că DSG-ul (pe poziția „D”) schimbă jos (cam 1800 rpm) dacă apăs pedala încet, apoi în funcție de cât de violent apăs pedala viteza se schimbă chiar și la 3000 rpm

apoi, la viteză constantă, dacă cobor pantă schimbă sub 1800, iar dacă urc rampă schimbă peste 2200 rpm

toate astea arată că-n computerul mașinii sunt scenarii și scenarii, toate făcute prin cumulul cuplu+turație!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!