Jump to content

2.0 TDI - Schimbare viteze


cmf1985
 Share

Postare recomandată

Salut,

Sunt proaspat posesor al unui VW 2.0 TDI (140CP) BMT :)

Intrebarea care apare inevitabil pentru orice masina si orice motorizare :)... Cum schimbam vitezele?

Imi dau seama ca exista foarte multe variable pentru o astfel de intrebare (stil de condus, ce vrei sa obtii de la masina, eventuale probleme tehnice pe viitor etc.), dar sunt curios sa aflu cum procedeaza alti membri ai forumului cu aceasta masina.

In cele cateva zile de cand am masina am incercat sa respecte indicatiile date de indicatorul pentru schimbarea vitezei (in general upshift la 1800-2000 rpm, downshift la 900-1000 rpm) dar senzatia mea e ca masina este mult subturata in acest fel si are un mers greoi.

Voi cum procedati cu motorul rece? Dar cu motorul cald?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Indiferent de cum e motorul, rece sau cald, indicatiile vor indica intotdeauna momentul optim de schimbare a vitezei (se ia in considerare temperatura uleiului printre multe altele). Am discutat cu un prieten care face turbine la Mahle despre asta si despre urban legends de genul ca e bine sa mai "scuturi" din cand in cand turbina sarind din a 6-a in a 3-a de pilda, sau mergand mai turat. Mi-a spus ca sunt prostii, asemenea apucaturi nu vor mari durata de viata a turbinei.

Si mie mi se pare cateodata ca motorul e subturat, dar nu-i lipseste din putere. Sigur, il poti conduce mai turat daca tie asa-ti place, insa cel putin in oras iti va sari consumul dureros de mult.

Din experienta mea, am respectat de obicei indicatia din bord si consumul meu este 486346_5.png. Am observat ca daca sunt intr-a 6-a si incetinesc, el imi va indica sa cobor intr-a 5-a, insa e subturat rau si cobor direct intr-a 4-a. La indicatia "in sus" nu am descoperit chestii care sa nu se potriveasca cu stilul meu de condus.

Prin urmare, nu prea vad sensul intrebarii tale. Eu as tinde sa am mai degraba incredere in parerea inginerilor care au dezvoltat si testat indicatia aia (lucrez in domeniu), decat in parerile unuia sau a altuia de pe un forum oarecare. Ai fi surprins sa afli cati soferi tin masina din ambreiaj la semafor - si cred ca asta e bine pentru masina, ca asa le-a zis lor meseriasu' ala cu care au facut scoala de soferi :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate recomandarile producatorilor sunt axate strict pe un consum mai scazut de carburant. Nu-i intereseaza altceva, pt ca asta e politica moderna in industrie, de reducere a consumului si emisiilor, fiabilitatea trecand pe loc secund.

Daca ai un mers linistit, cat de cat constant eu cred ca nu e nici o pbma schimbatul in plaja 2000-1000 rpm, insa, precum practica a dovedit-o, o turatie medie a motorului va duce la depuneri mai mici decat la mersul la limita subturarii.

Desigur, nici o turatie peste 2/3 nu-i vad rostul la un mers normal pt ca e stres termic suplimentar pt ulei si motor care bine nu-i face.

Dar, ca regula generala, la rece, mai ales in timpul iernii trebuie sa fie menajat motorul asta pana cand uleiul ajunge la temperatura de 90 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersul subturat..dauneaza turbinei, EGR si tot ce inseamna evacuare..cel mai bine schimbi undeba pe la 2500 rpm..adica o turatie medie ..si ii ami dai talpa din cand in cand..adica un 3500 rpm..asta doar cand e cald..Cand e rece nu sari de 2000-2100, daca ti la masina ;) sa ne spune..cine merge suturat..adica schimba la 2000 ..cat la tinut turbina..chiar vreau sa aud..cnosc cazuri..nu in special VAG>.care toti ziceau cum zicea cineva mai sus..ca se cunduce cum scrie in carte.ca se schimba la ~ 2000 rpm..ok ;) dupa 70-80-100kkm numai aveau turbina..plus evacuare si DPF..erau pline de mizerie..:) asa ca ...nu incerca sa o tii nici prea turata..nici prea subturata..incearca sa-i creezi o ambianta placuta motorului..care sa nu fie subturat..adica sa uite ce e aia forja..dar nici sa-l tii numai in forje..Numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact, indicatia aia e facuta ca sa se obtina un consum mic. Pe mine numai asta ma intereseaza, deci merg pe indicatiile alea. Daca totusi pica ceva in primii 4 ani nu e problema mea ci a VW-ului, iar dupa aia probabil ca iar nu ma intereseaza, ca oricum voi vinde masina.

Deci depinde ce planuri ai cu masina. Eu nu-mi mai fac sperante si planuri ca o voi tine prea mult, stim cu totii ca dupa 150-200k km nici producatorul masinii nu mai considera ca merita bagati bani in reparatii...;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu pot sa spun ca pe fosta mea masina,un golf 5 tsi la 140 cp,dupa 5000 km m-a lasat turbina.nu stiu sigur care a fost cauza,cei de la service mi-au spus ca au fost probleme cu seria aia de turbine din fabrica,insa pot spune ca si eu schimbam vitezele sub 2000 turatii de multe ori.sa fi fost asta cauza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu! Dupa asa putini km nu avea cum sa se fi stricat de la tine, avea sigur o problema din fabricatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea e ca producatorii se chinuie mult sa obtina un consum scazut si noxe minime pentru a da bine in cifre atunci cand isi omologheaza motoarele euro 4 5 6, iar treaba cu indicatia in bord, mi se pare cea mai mare idiotenie si prostie inventata vreodata, de mult timp (de cand am luat masina adica) tot incerc sa dau de cineca care poate sa scoate cumva sageata de acolo, ce naiba motoru are jdemiideture dar schimbam dom-le la maxim 2000. Cu siguranta nu apar probleme in primii 4 ani sau 120k km dar nu consider nici eu ca mersul subturat face bine, mai ales unui motor diesel cu DPF. Sunt nenumeroase probleme cu aceste filtre care se infunda doar de la mersul in oras, pentru ca nu ajung masinile in afara localitatii ca soferul sa mearga la turatii si viteze mai mari.

Pe de cealalta parte daca ne uitam la dsg-urile puse pe aceste motoare observam ca au acelasi ritm de schimb, adica la turatii joase, e destul de interesant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am auzit pe nimeni sa fi reusit sa scoata indicatia aia, desi multi au incercat. Dar e numai o indicatie, daca nu vrei sa o iei in considerare o ignori si gata. Cat despre DPF, nu-l intereseaza daca mergi prin oras sau pe Autobahn cand ii vine sa-si faca ciclul de regenerare. Pentru asta trebuie numai sa se incazeasca mai tare ca de obicei, si conteaza numai ca motorul sa fie in functiune pentru perioada cat dureaza regenerarea (vreo 15 min parca).

Modificat de dinu_s
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da,poate e o idiotenie asta cu indicatorul din bord,dar e facuta si pentru a aduce o ''dotare'' in plus masinii.

oricum ar fi,cred ca nu se mai merita sa cumperi o masina noua,pentru ca tot auzi inca din primii km,ca bate ceva,ca scartie ceva,ca nu poti baga usor in viteze si multe altele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe de cealalta parte daca ne uitam la dsg-urile puse pe aceste motoare observam ca au acelasi ritm de schimb, adica la turatii joase, e destul de interesant.

Exact asta vroiam sa zic si eu....tractorul meu schimba la 1500, ar trebui sa-si dea duhul foarte usor dupa aceasta teorie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nimic nu mi se pare mai urat decat sa apesi pedala dreapta si sa nu se intample nimic! Iar in trafic urban, de multe ori ai nevoie de acel zvac instantaneu. Iar la toate masinile cu indicator cu care am mers, optimizarea este strict pentru consum si daca o urmezi, ajungi si cu doua viteze peste treapta normala la care ai avea cuplu suficient. Inca nu s-a facut cutia de viteze conectata la creier care sa vada ceea ce vezi tu pe drum si sa faca rapid downshift pregatindu-se pentru talpa. La DSG, macar intarzierea este relativ previzibila.

Asa ca subscriu, enervanta indicatia si inutila in ceea ce ma priveste (adica totusi ma duce capul sa stau la 1300rpm daca sunt in criza de combustibil; offtopic: o singura data am fost in asa criza la o deplasare incat am mers si cu consumatorii electrici opriti, macar daca ma opresc sa stiu ca am facut tot ce am putut!).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am discutat cu un prieten care face turbine la Mahle despre asta si despre urban legends de genul ca e bine sa mai "scuturi" din cand in cand turbina sarind din a 6-a in a 3-a de pilda, sau mergand mai turat. Mi-a spus ca sunt prostii, asemenea apucaturi nu vor mari durata de viata a turbinei.

Exact asta este si parerea mea. Viata unei turbine este scurtata de calitatea (slaba) a uleiului sau exploatarea defectuoasa care nu permite racirea turbinei dupa un mrs indelungat in sarcina.

Mersul "subturat" nu vad cum ar putea afecta turbina, logic vorbind. Nici macar fumul nu are de ce sa creasca la turatii scazute. Motorul are MAF care masoara cantitatea de aer aspirata, de ce sa injecteze mai mult combustibil?

Singurul care murdareste motorul este EGR-ul, iar acesta o face indiferent cum mergi

Legende...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

In cele cateva zile de cand am masina am incercat sa respecte indicatiile date de indicatorul pentru schimbarea vitezei (in general upshift la 1800-2000 rpm, downshift la 900-1000 rpm) dar senzatia mea e ca masina este mult subturata in acest fel si are un mers greoi.

Voi cum procedati cu motorul rece? Dar cu motorul cald?

WTF !! Downshift la 900-1000 RPM ... te cred si eu ca in stilul asta de abia se taraste masina. Downshift faci in functie de ce vrei sa faci, daca nu vrei sa mergi ca bosorogul faci downshift la minim 1500 RPM. Daca vrei sa mergi sportiv nu o lasi sub 2000 RPM orice ar fi si schimbi intr-o treapta superioara foarte aproape de zona rosie ... Doar daca vrei sa mergi la consum si sa uiti de bucuria de a conduce schimbi treptele dupa cum te invata masina ...

LE: Evident lucrurile de mai sus se aplica cand motorul e cald. Cand motorul e rece nu e bine sa depasesti 2500 RPM si e bine sa accelerezi mai lin ... Dupa ce motorul s-a incalzit poti sa te joci cu el fara mila. Masina din semnatura vede destul de frecvent 4300 - 4400 RPM si accelerari gen pedala la podea si in 180 000 de km de cand exploatez masina asta nu am schimbat un surub ...

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

am si eu o intrebare : din ce motive se rupe sau pocneste urechea de la suportul motor care sustine alternatorul si compresorul de ac si rola intinzatoare? motorul e cu 2 axe cu came si nu a fost fortat la plecari si ce se poate intampla daca se rupe de tot? sare de la punct si daca sudez suportul cu aluminiu are rezistenta? suportul nu a tinut mai mult de 2-3 zile dupa ce a fost schimbat cu unul second hand. multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de 2.0 de pe B7 dar si de 1.9 de pe O2, n-am schimbat niciodata in treapta superioara la mai putin de 2200 rpm la fel cum n-am luat in considerare indicatia BC care personal mi se pare o balarie pentru ca in aceeasi treapta in functie de turatie ajunge sa iti recomande sa sari 2 trepte (stilul smuls probabil). Eu stiu un singur principiu de condus turbo diesel: cand schimbi viteza, fa-o in asa fel incat sa cazi tot in plaja de cuplu maxim care pleaca de la 1750 rpm. Pe producator il intereseaza noxele, consumul etc .. pt mine 0.5 l in plus sau in minus la 100 km nu conteaza atata timp cand motorul e exploatat in plaja.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca astea-s mituri despre ce zici tu acolo. Pe producator nu-l intereseaza cata poluare produce motorul decat la omologare, cat produci tu il lasa rece. Nu are absolut nici un motiv sa-ti recomande ceva gresit d.p.d.v. al fiabilitatii in scopul reducerii noxelor. Daca se dovedeste ca indicatiile lui sunt gresite iar urmarea lor a dus la stricarea motorului, el, producatorul, plateste cat nu face intr-o tara civilizata. Nimeni nu ar face asa ceva din dorinta de a scade noxele, auzi. Ce are el de castigat, ca nr. proceselor pierdute sigur ar creste?

Eu nu inteleg usurinta cu care se accepta explicatiile mecanicilor nostri. Pe nici un forum strain nu am vazut vreodata printre cauzele caderii unei turbine/dpf etc, mersul la turatii scazute. Doar la noi exista parerea asta, complet nejustificata si atenhica, din punctul meu de vedere.

 

Eu sar in mod frecvent 2 trepte de viteza, mai ales cand fac depasirile cu a 4-a, unde pot ajunge chiar aprope de 4000 rpm, dupa care schimb direct intr-a 6-a. Nu inteleg ce ti se pare neobisnuit la indicatia aia din bord de-ti spune sa sari 2 trepte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Geisterfahrer

+1 Valentin! ;)

 

Tin minte cand am facut scoala de soferi in Germania (pe atunci permisul romanesc trebuia preschimbat intr-unul german) ca instructorul zicea ca la intrarile pe autostrada sa dau a treia pana la ca. 80km/h (viteza de intrare) iar dupa ce am intrat efectiv pe prima banda sa dau direct intr-a cincea. La fel, la iesire, pe banda de decelerare fix inainte de curba, se scade dintr-a sasea pana intr-a treia, evident in timpul franarii.

 

Cica testerul (in Germania nu se da examen cu politia, ci cu niste testeri ai TUEV) se uita cu coada ochiului si la felul in care schimbi viteza, pentru ca viteza gresita poate incomoda pe alti participanti la trafic. Exemplu: tampiti care schimba de pe banda de acceleratie pe banda 1 cu 80 la ora in fata unui TIR care vine cu 100....si nu-s intr-a treia ci intr-a sasea ;) Bine, sigur, se poate daca ai Porsche sau un Ferrari, dar cu masini normale nu prea e o idee buna ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

+2. E o problema la noi cu ''subturarea'' asta. Multi ''stiu'', putini cunosc. Retineti  faptul ca subturarea unui motor e legata strict de sarcina si atat.

Cu cat un motor functioneaza la turatii mai mari, cu atat uzura sa este mai ridicata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O buna dovada ca motorul merge foarte bine "subturat" este cutia DSG! In D schimba foarte jos si masina se conduce foarte bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In D schimba dupa cum dai talpa, de obicei la 1800 daca apesi lin, dar se duce pana la 2500 daca te grabesti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

buna ziua am si eu un pasat 2009 125kw si as vrea sa stiu cam pe la ce turatiii se schimba viteza ca e schimbam cam la 2700 . 3000 si mai nou ma lasat garnitura de chiulasa si as vrea sa stiu daca e din cauza asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Sunt nou pe Passat B7 2.0 TDI comfortline de 140 cai din 2012. Prima mea masina diesel. Am luat-o de la WeltAuto VW cu doar 29.000 km si 1 an garantie acuma o saptamana jumatate. Am citit legat de schimbarea de viteze si am mai intrebat si eu pe alti proprietari de diesel-uri.

Seara cand merg prin oras, cu 50/60km/h, este bine treapta a 3-a? Daca dau a patra simt ca e cam subturata si retrogradez apoi. Cand merg mai tare prin zone mai putin aglomerate din oras, sau in panta, schimb uneori destul de des peste 4000 rpm. Dar in general, peste 2000. Mi-a zis cineva ca sa schimb doar peste 3000 si nu chiar peste 4000.

 

Dar la mersul plimbare in oras, e ok tr 3? Eu unul simt ca e ok. Daca mai fac o depasire, dau 2+blana.

 

Am avut doar benzine(Golf 2 GTI 16V de 180 cai, unde schimbam la 7300 rpm, o minune de masina), si nici un diesel pana acuma.

 

Motorul e CFFB.

 

P.S. Scuzati unele intrebari mai copilaresti, care pe unii ii pot plictisi.

Modificat de Imparatul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Geisterfahrer

Aoleu, GTi-ul ala saracu ce vina a avut? Pe la 7000 de ture schimba Lambo la liniute probabil...

Ai in bord indicatia schimbarii treptelor, da? Aia e parerea multor ingineri auto sintetizata intr-o sageata :). Alternativ, poti asculta pareri de taximetristi sau gigei care se pricep, sa schimbi pe la 3-4000 de ture un TDI. Tu faci cum crezi, probabil esti major.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prin oras, daca merg si trec usor de 60km/h, sageata aceea imi indica sa dau tr.5. Desi clar motorul merge subturat tare. Oare inginerii ce mai spun acuma, intr-o astfel de situatie de trafic?

 

Oricum, astept, poate imi raspunde cineva la postul de mai sus.

 

Multumesc de raspuns, dar nu prea ma ajutat, mai ales ca a fost destul de disputata acea indicatie de bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!