Jump to content

Dimensiune maxima roti Golf


sorin
 Share

Postare recomandată

Titlul spune tot. Cu suspensia stock, ce roti se pot pune pe Golf?

Stiu ca de fabrica sunt 195/65 R15 si 205/55 R16

Eu am 225/50 R16 (nu cu mult mai mari decat dimensiunea standard) si sunt OK.

As vrea sa pun 225/55 R16 sau poate chiar mai inalte, daca se poate, dar as vrea sa stiu, inainte sa incerc, ce parere aveti.

Stiu ca pe spate merg ceva mai late, dar as vrea aceeasi dimensiune si pe fata si pe spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 251
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • marius1982.11

    23

  • DJ44MKE

    13

  • Robotelu

    9

  • R Z F

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

am vazut un golf GTI cu roate de 235 pe 17 parca, am poza acasa, daca imi aduc aminte o sa o pun aici... arata super misto :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am vazut un golf GTI cu roate de 235 pe 17 parca, am poza acasa, daca imi aduc aminte o sa o pun aici... arata super misto :)

Sunt convins ca se pot pune si mai late, cel putin pe spate, dar ideea era, ce se poate pune fara probleme cu o suspensie 'stock' si fara alte modificari?

http://www.carbibles.com/tyre_bible.html

Vezi aici poate gasesti raspuns la intrebarea ta.

Foarte interesanta pagina, multumesc, dar nu prea are legatura cu subiectul.

Eu vreau sa stiu, foarte concret, care este dimensiunea maxima a unei roti care a fost pusa pe un G4, fara nici o alta modificare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca dimensiunea (diametru) ramane fix (sau aproape fix) pentru a nu-ti innebuni indicatiile din bord, adica viteza.

Eu am (vara, ca acu-s pe table) 225/45/R17, si sunt convins sa merge si 235/40/R18 de ex. Secretul e ca pastrezi diametrul fix. Adica diametrul rotii 225/45/R17 ramane aproape la fel cu 195/65/R15.

Eu cred ca daca sari de R18 sau daca nu respecti proportia (R mare, talon mic), va trebui sa faci 3 lucruri: sa intaresti suspensia, sa umfli putin aripile si sa modifici compu de bord sau afisajul.

Daca tu intrebi cat de lata poate fi roata, aici nu stiu sigur... 235 e sigur ok... mai departe numai stiu... asta pe fata... pe spate merge mai mult... 245 poate... dar iarasi trebuie sa ai grija la suspensie... eu am avut pe un G3 suspensie joasa si 195 pe spate si, cand aveam 5 oameni in masina, freca la denivelari mari de aripa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai pe mine exact asta m-ar interesa, sa nu pastrez diametrul rotii :) As vrea ceva mai inalt decat dimensiunea normala. Vitezometrul nu ar fi mare problema, computer de bord nu am (inca).

M-as risca sa pun un 225/55 R16 pe fata, nu imi place deloc cum e 'umplut' pasajul rotii acum cu 225/50 R16. 235 nu pot sa pun din pacate acum pentru ca jantele mele nu cred ca permit atat.

Unul dintre motivele pentru care as vrea talonul mai inalt la cauciucuri este si confortul, asa ca suspensiile intarite ies din calcul.

Eu cred ca dimensiunea (diametru) ramane fix (sau aproape fix) pentru a nu-ti innebuni indicatiile din bord, adica viteza.

Eu am (vara, ca acu-s pe table) 225/45/R17, si sunt convins sa merge si 235/40/R18 de ex. Secretul e ca pastrezi diametrul fix. Adica diametrul rotii 225/45/R17 ramane aproape la fel cu 195/65/R15.

Eu cred ca daca sari de R18 sau daca nu respecti proportia (R mare, talon mic), va trebui sa faci 3 lucruri: sa intaresti suspensia, sa umfli putin aripile si sa modifici compu de bord sau afisajul.

Daca tu intrebi cat de lata poate fi roata, aici nu stiu sigur... 235 e sigur ok... mai departe numai stiu... asta pe fata... pe spate merge mai mult... 245 poate... dar iarasi trebuie sa ai grija la suspensie... eu am avut pe un G3 suspensie joasa si 195 pe spate si, cand aveam 5 oameni in masina, freca la denivelari mari de aripa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai tu vrei 2 chestii care se bat cap in cap.

Iti pui jante mari pentru a mari stabilitatea in detrimentul comfortului.

Daca iti modifici diametrul rotii si nu modifici suspensia ai mari sanse ca la prima groapa serioasa roata sa se loveasca de interiorul aripii, iar in spate ai sanse ca la un moment dat, avand ceva mai greu in portbagaj si 2-3 oameni in spate sa iti frece constant, neputand sa mai mergi.

O solutie, desi nu o recomand, ar fi sa umbli la interiorul aripii, sa le mai umfli si sa asiguri mai mult loc rotii pentru momentele cand suspensia se comprima.

Oricum, eu zic ca daca vrei comfort, las-o asa cum e... tu vrei un fel de struto-camila... ceea ce nu prea merge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam asa ceva ;) Cu 195/65 R15 e destul de confortabil, cu 225/50 R16 e inca OK. Nu vreau sa pun jante mai mari de 16 tocmai pentru ca ma intereseaza totusi mai mult confortul, merg 90% in oras.

Tot ce ma intereseaza e sa gasesc dimensiunile optime pentru cel mai bun compromis confort/stabilitate/sa arate bine, cu un mic plus pe confort ;)

PS: Modificarile la suspensii/aripi/etc. sunt excluse pentru moment.

Modificat de sorin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Titlul spunea tot dar nu spunea si de ce. :)

As avea cateva remarci, utile poate, pentru cei ce vor mai avea astfel de dileme.

Cu 225/55R16 vei avea un talon cu doar 3 mm mai mic dacat la 195/65R15, deci problema confortului ar fi practic rezolvata.

Diametrul va creste cu 19,4 mm, deci atunci cand vitezometrul va arata 100 km/h vei avea de fapt 103,1 km/h, dar asta inteleg ca nu te prea intereseaza.

Stabilitatea, dpdv al anvelopelor, va fi la nivelul unei masini cu peste 200 CP.

Look-ul e posibil OK, dar practic va fi aproape singurul beneficiar real, pentru ca o crestere a diametrului si greutatii rotilor genereaza:

- penalizarea prestatiilor dinamice;

- suprasolicitarea sistemul de franare care, desi beneficiaza de latimea 225, va lucra cu mase si cupluri mai mari;

- suprasolicitarea suspensiei tot datorita maselor suspendate (roti) mai mari.

E posibil deci ca sa creasca preturile legate de intretinere ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut,

Imi cer scuze daca am deschis aiurea un topic dar nu am gasit nimic care sa dezbata problema asta....care este dimensiunea maxima admisa pe un golf 4 la roti? Va intreb deoarece eu am in talon 175/80/14 dar momentan pe masina am 225/50/17!!! sper sa gasesc cateva raspunsuri care sa ma ajute.

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La jante pe 17 marimea corecta ar fi 225/45/17. Cauciucurile tale au un talon mai inalt decat ar trebui si din cauza asta vitezometrul nu indica valori corecte pentru ca diametrul rotii e mai mare decat in mod normal. Si demarajul are de suferit din cauza asta.

Modificat de Cata_B
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand spui ca vitezometrul indica eronat te referi la valori mai mici sau mari decat cele reale?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mario zaccaria

Eu am la Golf 4 roti de 195/65 r15

Cum de au unii roti de 175???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine in certificat sunt scrise anvelope de 175/80 R14 88T, dar masina a venit (de noua) cu 205/55 R16 91V - era o promotie de sfarsit de gama Golf IV.

Modificat de DAZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ca 175/80R14, ca diametru ar corespunde, iar latimea ar fi si ea suficienta pentru unele motorizari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La jante pe 17 marimea corecta ar fi 225/45/17. Cauciucurile tale au un talon mai inalt decat ar trebui si din cauza asta vitezometrul nu indica valori corecte pentru ca diametrul rotii e mai mare decat in mod normal. Si demarajul are de suferit din cauza asta.

Sa nu uitam transmisia care are mult mai mult de suferit din cauza asta. Sfatul meu, schimba-le repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu situatie e cam asa:

La inceputul vietii sale, Golf IV avea dimensiunea standard 175/80 R14.

Ulterior insa a fost facuta o "repozitionare" a modelului printre masinile mai luxoase, primind roti cu dimensiuni mai mari.

Eu am pe masina 205/55 R16 (din fabrica, 2002), dar ca si roti de iarna am 175/80 R14, care ca si diametru aproape echivalente (de fapt sunt putin mai mari) cu cele pe 16.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci sa inteleg ca nu este asa o mare tragedie in cazul meu si ca pot merge foarte bine si asa nu? partea mai proasta este ca nu stiu cum voi trece de rar cu ele asa :icon_cheesygrin: ...si ca se gasesc destul de greu asa cauciucuri....cel putin in Ploiesti...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze ca ma bag dar am o intrebare ...Am bora si am jantele de tabla de 15" 175/65 , daca imi cumpar jante de 17" trebuie autorizatie ceva ? Sau cumpar jantele ii pun cauciuri si cam asta ar fi ... ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conform cu codul rutier rotile si jantile trebuie sa CORESPUNDA cu cele din talon.

Modificat de Reed
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am doua dimensiuni in talon :

195/65R15 roti de iarna

205/55R16 roti de vara

Rotile sunt Bridgestone alea de vara (tocite ) si Continental de iarna . Problema e ca am un cauciuc de vara taiat . Am gasit in "strainatate" 4 cauciucuri la 200 euro aproape noi . Au orice dimensiuni vrei . Ma gandeam sa-mi iau 225 in loc de 205 cauciucurile . Ar fi problema la demaraj sau la altceva ?? Chiar se uita politia la roti ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea se uita. Si mai ales la ce vrei tu (adica sa modifici putin latimea) chiar nu o sa ai probleme. Problemele apar cand pui jante mai mari. Dar daca modifici latimea si talonul nu cred ca sa ai o diferenta la eroare de pe kilometraj, de cam 4%. Cel mai bine ar fi (eu aici vb. de jante pe 16 205/55R16), ca sa nu ai deloc eroare e sa pui 225/50/R16.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:( sa inteleg ca daca ma "bazez" pe ideea ca nu se uita politia sau mai bine....ca ar fi obisnuiti cu asa ceva ...pot sa merg si eu cu ale mele chiar daca diferenta este una ffooooaartteee mare fata de ce scrie in talon si ce e ste pe ea... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • taz21 a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!