Jump to content

Chip Tuning la motorul CR, 2.0 - 110PS


cridaia
 Share

Postare recomandată

poti sa uiti si de consumul de sub 5.5 in oras :) si 5.2 pe atostrada mers 130-140-150 cu tempomat, consum facut la pompa de la plin la plin

odata cu calutii vin si dezavantajele :)

initial am vrut versiunea de 170 cai, dar nu am gasit nimic cu km reali, numai cu 230-270k in sus, din intamplare am luat 110 cai, si sunt multumit

pe nationale merg mereu 110-120 fara sa exagerez si inca nu am fost pus in situatia sa nu fac o depasire asa cum trebuie, indiferent ce am avut in fata ..bmw .merc..etc

recunosc ca au fost si situatii in care aproape ca mi-au luat vopseaua jos de pe partea stanga cand m-au depasit unii mai inconstienti ca mine :) acolo nu era nica de facut nici cu 200 cai

oricum surplusul de cai dupa tuning necesita si rapoarte diverse in cutie, 100%

eu la 130 parca am 2500 rpm in 5-a

cea cu 140-170 cai la aceeasi viteza in treapta 6 are 2000-2200rpm

Modificat de racingparts.ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acelas consum il am si acum, la acelas stil de condus.

La talpa consuma destul ambele variante , dar in depasiri se scurteaza timpul pentru cel de 140cp fata de cel de 110cp.

Depinde foarte mult scopul pentru care faci resoftarea:

Daca o faci pentru viteza(talpa grea), atunci creste si consumul.

Daca e pentru anumite situatii din trafic, atunci n-ai treaba cu consumul.

Modificat de toni d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

STOCK vorbind modelul 110 si 140 cai au consumuri total diferite in acelasi regim de mers

le-am avut pe aman2

acum am 110 iar amicul meu 140 cai

atat in oras cat si la drum lung de italia -tm cel cu 140 consuma 1.5-2% in plus cam

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Passat 140
    Mixt
    5.5 l/100k
    Extraurban
    4.5 l/100km
    Urban
    7.0 l/100km




    Passat 110cp:
    Mixt
    5.2
    Extraurban
    4.4
    Urban
    6.5
    Da, e o diferenta majora.

Modificat de toni d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi discutia este oarecum offtopic, eu cred ca daca motoarele sunt similare (iar astea doua sunt aproape indentice) consumul lor in conditii identice de mers este... identic. S-a mai discutat problema pe topicul de consum

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu este identic, am facut acum doua saptamani 500 km cu a mea, consum mediu 4.8, acelas drum facut saptamana trecuta cu un b6 de 140 hp acelas stil de condus am scos 6.3

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta incerc si eu sa spun , e identic pe foaie poate

dar realitatea este diversa

110 consuma f putin ptr cat e de grea masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu este identic, am facut acum doua saptamani 500 km cu a mea, consum mediu 4.8, acelas drum facut saptamana trecuta cu un b6 de 140 hp acelas stil de condus am scos 6.3

In 500 km apar milioane de situatii diferite, cum poti vorbi de conditii identice?

Daca la un mers constant de 100 km/h este nevoie ca motorul sa genereze 20 CP, ce te face sa crezi ca cei 20 CP generati de motorul cu puterea maxima de 140 CP sunt mai scump de obtinut? Motoarele sunt identice dpdv hardware, doar softul difera. Doar cutiile difera, iar cel de 140 CP are un avantaj, deoarece are rapoarte mai lungi, avand treapta a 6-a.

Daca ala de 140 CP ar consuma mai multa motorina pentru generarea celor 20 CP, ce se intampla cu motorina aia suplimentara?

a) se transforma in particule si infunda filtrul cu ea

b) este eliminata sub forma de fum

c) este arsa in cilindri

d) dispare miraculos in cilindri

e)?

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o masina cu caracteristici similare cu doua cutii de viteza diferite: 5 rapoarte si 6 rapoarte, cea care are mai multe rapoarte le are mai lungi?

adica la cutia in 6 trepte sunt mai lungi rapoartele decat la cea in 5 trepte?

sunt putin confuz. cred ca e tocmai invers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da ,asa e, la cel in 5 trepte sunt mai lungi.

Sunt sigur ca Valentin a scris in graba, sau poate s-a referit la existenta treptei a 6-a, care la drum intins face diferenta de consum la viteze mai mari, fata de cutia in 5 trepte.

ps: mayster, pana nu incerci nu-ti poti da seama, oricum daca nu vei fi multumit se poate reveni la softul original.

Modificat de toni d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar la a 6-a ma refeream. Aceea este treapta de consum redus pentru CV cu 6 trepte si este mai lunga decat a 5-a la cutiile cu 5 trepte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiu ce spun, fiinca eu am condus si nu e prima data cand constat asta,

diferenta, cred eu, e de la turatii: la mine cere a 5-a la 60 km/h si la viteza asta intr-a 5-a am 1100 turatii, la 130 km/h am 2200 turatii

la cealalta, la aceeasi viteza treapta e mai mica si turatiile sunt mai mari, doar cand ajungi in treapta a 6-a se echilibreaza int-un fel situatiile

nu cred ca neamtu a facut diferenta de nr de cai asa doar pentru "diferenta"

nu pricep cum poate sa fie ultima treapta a unei cutii cu mai multe rapoarte mai lunga decat ultima treapta a unei cutii cu mai putine rapoarte in conditiile in care viteza maxima a ambelor masiini e aproximativ aceeasi

am citit undeva ca: "numarul de rapoarte a cutiilor de viteze s-a inmultit cu scopul de a reduce nr turatiilor la rularea cu viteze mari, astfel urmarindu-se scaderea consumului"- de aici pot scoate concluzia : 110 CV cu 5 trepte /140 CV cu 6 trepte - motorul de 140 consuma mai mult decat cel de 110 de aia are si cutie in 6 trepte

am o rugaminte, daca nu am dreptate, nu fiti rautaciosi, incercati sa va argumentati afirmatiile

Modificat de mayster
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite, am facut o comparatie a rapoartelor de demultiplicare in cazul cutiei mele (KNS - 6 trepte) cu o cutie (din doua posibile) montate pe motorul tau (KJF). Daca ai cutia LHP spune-mi si am sa refac calculul, desi sunt convins ca diferentele sunt minime.

La 2000 rpm, cutie 6 trepte vs cutie 5 trepte

tr. 1: 19 km/h - 18 km/h

tr. 2: 34 km/h - 31 km/h

tr. 3: 53 km/h - 52 km/h

tr. 4: 72 km/h - 77 km/h

tr. 5: 90 km/h - 101 km/h

tr. 6:108 km/h -

Asta presupanand ca ambele masini sunt incaltate cu anvelope 215 55R16.

La 60 km/h, intr-a 5-a ai 1200 rpm, nu te lua dupa bord ca arata mai mult decat viteza reala. Foloseste un GPS si ai sa vezi ca am dreptate.

Eu nu merg la 60 km/h nici in a 5-a si nici in a 6-a, ci in a 4-a. Asta daca nu am nevoie sa zvacnesc, altfel merg cu a 3-a. Nu prea vad cum accelerezi tu la 1200 rpm in ultima treapta de viteza, dar ma rog...

In rest, la consum, nu conteaza puterea maxima. Cand mergi cu 100 Km/h si motorul produce, sa zicem, 20 CP, 3 motoare diferite de 110 CP, 140 CP si 170 CP, vor consuma, TEORETIC, la fel. Este ca si cum ai incalzi 1 l de apa in 3 vase diferite. In toate situatiile tot aceeasi cantitate de energie vei consuma. Teoretic, daca toate masinile merg cu aceesi viteza ar trebui sa consume la fel. Practic nu este chiar asa, deoarece motoarele diferite au randamente diferite, la turatii diferite. Masinile au transmisii cu frecari diferite, caroserii diferite, etc.

Dar cele doua motoare (140 CP vs 110 CP) sunt identice fizic, doar softul difera. Asadar, daca VW nu si-a batut joc de vreunul dintre ele sa-l faca special mai ineficient, atunci ele consuma cam la fel la aceeasi cai produsi. Iar daca si-ar fi batut josc de softul ala nu ar fi putut sa treaca de normele de poluare (Euro 5), pentru ca motorina aia consumata in plus trebuia sa se transforme in ceva, in particule sau hidrocarburi in niciun caz... Repet si avantajul treptei a 6-a, pentru economie. So?

Ceea ce va pacaleste pe voi cand schimbati masina cu un motor mai potent, este raspunsul motorului. Tie ti se pare camergi la fel, poate chiar mergi impreuna cu alta masina, insa un motor mai puternic face o depasire cu 0,2 s mai rapida iar asta se rasfrnage in cateva mg de motorina consumata in plus. Daca ai pune "opritor" la acceleratiea motorului mai puternic consumul ar fi similar.

Oricum, eu la drum lung scot in medie in jur de 4,8 %, asa ca nu mi se pare nimic deosebit consumul tau. Am scos si 4.0, dar n-am prea depasit, am mers cu coloana iar distanta a fost destul de mica.

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu te contrazic, dar mie la reprezentanta mi s-a spus asa: " la tipul tau de masina(bluemotion) ar trebui sa conduci un pic altfel decat stii tu ca se conduce dieselul, adica asa cum iti indica in bord"

si astfel indica:

viteza 1 : 0-18

viteza 2 : 19-29

viteza 3 : 30-41

viteza 4 : 42- 59

viteza 5 ; 60-...

nu stiu ce sa zic, am un an de cand conduc asa, am 27000km facuti , am facut de 2 ori revizia urmeaza a 3-a pe la 30kkm, consum ulei 0, de fiecare data s-a facut verificarea turbinei si ce se mai verifica acolo, de cate ori s-a pus testeru(reprezentanta) pe ea nu s-au afisat erori

din cate am inteles upgradeul ofera o crestere a turatiilor mai rapida, adica ajunge la cuplu mare la turatii mai mici, asta ma intereseaza nu viteza, consumul ramane aproximativ acelas

cei 500km de care am scris mai sus au fost facuti pe traseul bucuresti - lacul vidra(transalpina) - bucuresti, si nu am menajat masinile, cea de 140 e a unui var.

nu poate sa nu fie diferente intre ele, altfel de ce le-au mai facut?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) Ca sa ne ia banii. Se numeste marketing. Voi de ce faceti atatea reclame la pasta de dinti minune sau la tot felul de medicamente?

Eu n-am zis ca e rau sa mergi asa, ai insa mult mai mare grija dupa modificarea softului. In nici un caz sa nu mai mergi cu turatii atat de scazute cu softul modificat. Consumul ramane acelasi daca mergi la fel ca pana acum, insa daca calci mai tare acceleratia, iti consuma mai mult, altfel n-ar fi posibil.

P.S. Exista motoare cu diferente fizice intre ele, gen cel de 140 CP si cel de 170 CP. Au turbine diferite, intercooler, injectoare, etc. Dar al tau si al meu sunt identice, doar softul difera si cutia de viteze.

LE: Am uitat de celelalte avantaje ale BMT-ului fata de masinile normale, gen garda mai mica, start-stop, etc. Nu stiu exact cat de mult ar inclina balanta in favoarea BMT-ului, dar cred ca e mai mult marketing. Eu m-am referit mai mult la motoare unde nu vad diferente sesizabile.

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci sa inteleg ca, cei care au motor de 110 cp pot ajunge la 170 cp fara probleme? sau riscam ambreiajul?:D din cate am inteles un motor de 110 cp se duce foarte usor fara nici o problema la 140 cp daca tot spuneti ca diferenta intre aceste 2 motoare este doar softul. si un motor de 140 cp din fabrica se poate modifica la 165-170 cp.

Deci eu trag concluzia ca cei cu 110 cp putem avea 165-170 de caiuti :D .

Daca am facut calculele gresite sau am uitat ceva pe acolo care se poate strica la atata putere va rog sa ma corectati, am doar 20 ani :icon_redface: deci sunt incepator!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai tras o concluzie gresita.......intre 110 si 140, intradevar diferenta este doar de soft, insa intre 140 si 170 sunt destule diferente, (injectoare, turbina, etc.)

deci, in concluzie....110 se poate modifica fara probleme la 140 ( stage1), chiar ~150 (stage1+), dar daca se doreste mai mult, deja intervine si schimbarea mai mult-or piese.

Modificat de cridaia
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, my bad! Dar cei care au 140, si vor stage 1 trebuie sa schimbe anumite piese, sau doar softul?

si daca da, ce piese ar trebui schimbate?

Modificat de razvan3c
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din ce stiu, se schimba doar softul, insa cresterea nu este asa de mare.......te poti documenta pe topic-ul dedicat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Parerea mea este ca nu tre sa schimbati softul original cu un altul modificat pentru ca pe viitor o sa aveti o gramada de probleme cu masina. Sa va spun povestea mea.

Am un Passat B6 1,9TDI 105 cp, ce are 136.000 km. La 100.000 m-am dus la TCM si am schimbat softul cu un altul facut de ei , care a duso in 135 cp.

Toate bune si frumoase, consuma mai putin cu 0,5-1l /100km, se simtea diferenta ca tragea mai bine, dar  de abia acum incepeau problemele. La 105.000 km , imi cade volant si ambreiajul, costul cu tot cu manopera vreo 3000 ron( mentionez ca nu conduc sportiv, ci cat se poate de normal , revizii facute la 10.000km, piese originale, masina cumparata de noua).

 

La 110.000 km se strica pompa de apa, care de fapt se schimba cu cureaua de distributie pe la vreo 120.000km.  Nu cred ca are treaba cu resoftarea, dar totusi...

 

La 120.000 km imi cade turbina, a inceput sa fluiere rau. O repar la service-ul acela din colentina, ma costa in jur de 350 euro.

 

La 125.000 km problema mare la motor. Masina facea ca un tractor, mergea in 3 cred. Ma duc la service la constatare si ce aflu: 8 tacheti de schimbat, un piston stramb, si axul cu came ciupit. Mi au dat tot motorul jos si l-au desfacut si l-au reparat. Costul nici nu vreau sa mi-l aduc aminte. O repar si nu mai are nici o problema.

 

La 135.000 km imi cade iar turbina, incepe sa fluiere. Ma duc la service ca era in garantie si baieti pun testerul sa vada care e problema, mergem in trafic si constata ca din cauza resoftarii am distrus turbina. Ca e setata din soft sa bage 1,5 nu stiu ce , si ea nu suporta decat 1,4( probabil ca bari). Dau alti bani, acum vreo200 euro doar si repar turbina a doua oara. Dupa ma duc la TCM si scot softul si il pun pe cel original.

 

Nu stiu daca toate acestea au fost din cauza resoftarii, dar eu m-am lecuit. Daca vrei masina puternica, ti-o poti cumpara din fabrica cu mai multi cai, nu incerca sa ti-o tinezi tu.

 

 

 

Merci de informatii,m-am cam lamurit si cred ca va urma un soft sigur iar daca va fi nevoie voi pastra banii pentru o eventuala schimbare a turbinei cand va fi cazul

 

 

Domnul Voinea mi-a comunicat ca stage1=150cp, stage1+ =160-165cp

 

 

Tot ce ma intereseaza e sa o fac pe a mea masinuta putin mai vioaie...e foarte lesinata! tu cati km ai la bord?

 

 

deci:

  • 176000km
  • acum am 186500km
  • nu am schimbat nimic nici inainte si nici dupa.
  • in aproape egala masura, extraurban si urban, preponderent in Romania.
Am facut asta, pentru ca inainte am avut un PD de 140cp si sa simtit lipsa de putere.....si am facut asta nu pentru a ma "da pe drumuri", ci pentru simplul caz cand chiar am nevoie de putere.
Nu oblig pe nimeni sa faca asta, ci impartasesc doar "experientele" dupa modificare......daca cineva considera ca merita sau nu aceasta modificare, este strict problema fiecaruia.

 

 

Salut. Ai monitorizat in astia 10k km incarcarea la DPF? Simti ca isi face regenerarea mai des? Intreb pt ca majoritatea masinilor cu remapare facuta, cam dau fum. Unele mai mult, altele mai putin. Pe mine ma ingrijoreaza putin DPF'ul dupa un upgrade ca asta tinand cont de km parcursi ai masinii si de starea DPF.

PS: Poate sunt alti colegi cu motoare prevazute cu DPF care ne pot impartasi experienta cu remaparea...dupa mai multi Km parcursi.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu de unde atatea probleme, dar eu il am resoftat de 70k km(de 3 ani), motor BXE si n-am avut problemele astea,  si conduc destul de sportiv la drum intins,  curios :scratch:.

Modificat de toni d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragos, ce rost are cearceaful ala de mesaje citate?

 

Parerea mea (pe dinafara) este ca tu ai avut probleme datorita uleiului/ungerii: tacheti, ax cu came, piston, turbina, etc astea sunt datorita uleiului. De acord, si turbina poate avea de suferit din cauza un soft gresit, insa daca ai avut probleme si cu axa de came si tacetii eu zic ca uleiul/pompa de ulei a fost vinovat(a)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca aveam probleme cu pompa de ulei, se schimba atunci cand au schimbat tachetii. Dar nu a fost nevoie. Uleiul pe care l-am schimbat la 10.000 km a fost numai Castrol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca stii tu ca fost Castrol nu inseamna ca nu de acoloo a fost problema, din contra :)

Cum a justificat mecanicul stricarea axului cu came si a tachetilor de la soft? Este ridicol

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu a dat nimeni vina pe soft, in afara de cei care au reparat turbina de 2 ori in 15.000km. Mecanicul cu axul cu came a zis

aceiasi chestie ca e de la ungere. Cand am fost la TCM , mi-au zis ca sunt de vina cei cu turbina ca nu au reparato bine.

Nici eu nu vreau sa dau vina pe nimeni, toti cu care am vb mi-au spus numai lucruri bune despre TCM, dar eu zic ca o masina care a mers fara nici o problema 100.000 km, din momentul resoftariii a avut numai probleme. poate unele sunt de la soft, poate nu, dar totusi eu raman la parerea ca daca nu schimbam softul, evitam astfel de probleme....

 



Sa va mai spun ca mai am si un Vw Golf 1,6 benzina , 102cp, de 6 ani si in 140.000km nu am nici o problema. Am schimbat numai consumabile pana acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!