Jump to content

Octavia 1.6 AVU, benzina - o problema ciudata


sinn3r
 Share

Postare recomandată

alinradita88

Zici ca liqui moly este foarte bun? Si sa pun 10w.dar ce zici, ajunge uleiul mai greu la tachetii? Ma gandesc sa nu ii stric.inca odata iti multumesc ca ma ajuti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 141
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • alinradita88

    35

  • Moog

    28

  • dic

    14

  • sinn3r

    13

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ajunge stai linistit...nu il pune nimeni acolo cu pipeta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alinradita88

Moog ultima intrebare,Liqui moly este mai bun decat alte uleiuri? Multumesc frumos pentru tot ajutorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citeste topicurile cu uleiuri...acolo sant  dezbateri la greu pe tema asta...

LQ e bun, si mai ales e facut intr-o tara cu apa calda...ca si Motul de ex...

Valvoline e de prin Olanda...ca exemplu...nu ambalat in Ro pt romani...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alinradita88

Cand incarcati linkul stergeti dupa mp4 cel ".te"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dan, ce vroiam sa te mai intreb,motorul nu cred ca este uzat prea rau pentru ca merge foarte bine nici nu il auzi .as baga 10w40 dar iarna nu este prea gros? Tu ce sfat imi dai? Tu ce ulei folosesti?

 

In primul rand, motorul tau nu tacane ca cel de pe Corsa.

Nu aud bataie, ci tacanitul ca de diesel.

Poate iti bate cand e mai rece afara, in rest, tacanitul specific de diesel e datorat varstei.

 

La prima pornire, cum se manifesta?

Pt ca, daca-ti face zgomot doar la cald, e posibil sa fie si de la ulei insa, e posibil sa-ti faca pbme si din cauza distributiei. am citit cazuri cand distributia nu era pusa la punct si doar la cald le faceau pbme, aveau lipsa de putere, zgomot anormal smdp.

 

Dar, preventiv, cu costuri minime, poti schimba doar uleiul, sperand ca doar de aici este pbma.

 

10w40 merge, standard respecta norma vw 500.00, insa sunt si care respecta norma 502.00 insa acestea din urma cred ca sunt mai subtiri decat un 10w40 standard.

Daca te limitezi la a porni masina pana la un minim de -15 grade pe timp de iarna, 10w isi va face treaba f bine. Daca nu ma insel, rezista chiar si la -20 grade, desi la o temperatura asa de scazuta daca-s sti ca am 10w in motor, pt siguranta nu as merge in acea zi cu masina.

 

Marea majoritate a 10w-urilor sunt semisintetice, desi exista si sintetice.

 

Un plus pt 10w40 ar fi si faptul ca aditivii sunt orientati putin si spre reimprospatarea garniturilor, adica au adtivi suplimentari ce ajuta la mentinerea elasticitatii elementelor de etansare. Plus, e posibil si detergentii sa fie ceva mai agresivi pt a tine sub control depunerile.

Aceste lucruri le-am citit pe fisa tehnica de la LM 10w40.

 

Deci, pt un motor mai imbatranit sa zic asa, un 10w40 ar fi mai potrivit si datorita acestor aditivi ganditi pt un motor mai in varsta in ceea ce priveste rulajul.

 

Daca vei folosi 10w40 semisintetic, recomand schimbul intre 7500 si un max de 10.000, functie de cum se exploateaza si utilizeaza masina.

 

Legat de 5w40, ti-am spus, Castrol e subtire si de aici zgomotele respective.

 

Un motor la 180.000km nu se poate considera uzat insa, nici nu mai e la prima tinerete, fapt pt care prezinta jocuri mai mari si de aici necesitatea unui ulei mai gros.

 

Eu folosesc Mobil 5w40, am folosit si Castrol 5w40, care intradevar, era papat ceva mai mult decat mobil, insa, la comportament ambele erau la fel.

 

Anul trecut, impins de dorinta de a avea ulei Made in Germany in motor, am decis sa folosesc Ravenol Vsi 5w40.

Dezamagire totala. Totul a fost bine 1 saptamana, asta pana cand au scazut temperaturile la sub 5 grade.

La prima pornire sau dupa ce motorul se racea dar repet, doar cand erau temperaturi spre 0 grade, aveam pt 1 secunda batai de tacheti insa metal pe metal. ceva de speriat,

 

Stiind ca nu are cum sa imi pice ceva din motor si putand da vina doar pe ulei, cu inima cat un purece, am decis sa revin inapoi la Mobil 5w40 cel made in Ue, desigur, motorul comportandu-se absolut normal, nici la -20 de grade cat am prins minimul iarna trecuta nefacand urat la pornire.

 

Asta m-a facut sa caut "vinovatul", motivul pt care desi ambele uleiuri sunt 5w40, nu s-au comportat la fel.

 

Din fisele tehnice, a reiesit ca Ravenol era mai subtire, chiar mai subtire decat Castrol la rece, nu mai spun decat Mobil si mult mai subtire decat LM.

Desi specificatiile erau date la 40 si 90 grade, am banuit ca se respecta proportiile si la temperaturi scazute, 

 

Dar oricum, eu nu am avut curiozitatea sa vad comportamentul Ravenol-ului la temperaturi negative, schimbandu-l cam dupa 2 sapt si 150 km facuti.

 

De aceea, eu iti recomand un schimb de ulei.

 

Incearca direct cu 10w40, vezi cum iti merge, iar daca vei fi multumit de zgomot, iarna poti trece pe 5w40 mai gros pt a avea avantajul protectiei la tempt mai scazute, desi, precum ti-am spus si 10w e potrivit atat timp cat nu te hazardezi sa mergi la temperaturi demne de polul nord.

 

Oricum ar fi, cand ti-ai gasit uleiul potrivit pt motor, care nu-i produce zgomot, nu e papat prea mult ( aici iun max de 1 L intre schimburi il consider normal) tinete de acel tip si nu-l schimba de dragul schimbului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alinradita88

La pornire merge foarte bine nu se aude.dupa c se incalzeste se aude, diatributia sunt sigur ca e pusa la punct,este pusa de unchiul meu care lucreaza la service kia.asculta mai bine inregistrarea se aude tacanitul mai bine la inceput cand tin camera pe langa buson.ma gandeam la liqui moly dar nu stiu ce vascozitate

Mi-a spus un baiat ca mersul ala neregulat la relanti ar fi de la clapeta de acceleratie.si eu ma gandeam tot la un 5w40 dar de la liqui moly.ce ma sfatuiesti?

Si masina are putere,trage bine

Tu cati km ai cu masina ta.multumesc de ajutor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alinradita88

sau ce spui de Mobil 1High Mileage made in sua? dar are norma 504/501

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ti-am raspuns si in pm-ul dat de tine, nu mi se pare ca ai avea zgomote suspecte, e adevarat putin mai zgomotos motorul, insa nu ceva de speriat.

Aud totusi parca ceva detonatii, asa mi se par, oricum nici filmarea nu are o fidelitate a sunetului f buna si e probabil sa fie zgomote parazite, insa, iti recomand sa-ti verifici bujiile, fisele si bobina de inductie sa fie vizual in stare perfecta, verifica sa nu-ti scape curent, fisele le poti frumos masura cu un ohmetru si ar trebui sa aiba in jur de 6 KOhmi, curata si recalibreaza clapeta pt ca si ea e responsabila de mersul neregulat al unui motor, desi asta nu-l face sa sune ca un diesel.

Apoi daca si doar daca nu-ti consuma ulei, pune un 5w40 de la Lm si vezi ce si cum.

 

Filtrele sa fie bune si cam atat.

 

Oricum, trebuie sa recunosc ca pbma e putin ciudata, deoarece in mod normal, un motor e mai zgomotos la rece si nu la cald.

 

Dar fa-i aceste verificari, vezi daca se aude mai bine dupa acesti pasi, in ultimul rand daca nu gasesti nimic cu pbme si nu se remediaza zgomotul, in numele stiintei schimba si uleiul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din film,din ce se aude, calitatea e destul de slaba-a sunetului, pare a nu avea nimic...

Mornaitul ala cred ca se aude si la mine, si la fel se mai auzea la un AVU...mi s-a parut si mie putin suspect la cealalta masina si am tras cu urechea si la mine...

E cam greu ca 2-3 masini sa aiba acelasi defect :)

Daca nu face decit la cald superprobabil sa fie de la ulei subtire...

Dupa cum spuneam, cred ca am sa trec la 10W40...ieftin si bun vorba reclamei :)

10W40 nu are treaba iarna...am prins vreo 2 ierni pina acum si cu temperaturi sub -20...cel putin Durablendul de la Valvoline...cu 5W la prima pornire trebuia sa tin ceeeeva mai putin demarorul...dar atat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alinradita88

va multumesc frumos pentru ajutor..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alinradita88

Unde gasesc bujii pentru skoda octavia 1

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dute frumos la un magazin mai rasarit de piese auto, si i-ati NGK sau Bosch.

Pt NGK trebuie sa fie din gama V-line 24, bkur6et-10. Ca pret, pe un set nu ar trebui sa dai mai mult de 100 ron.

Detaliile acestea ar trebui sa le stie cei ce vand bujiile.

 

Sau, direct la reprezentanta unde iti vor da bujii marcate cu sigla Vw, insa fabricate tot de NGK sau Bosch.

Eu la reprezentanta am gasit bujiile mai ieftine decat la magazinele din oras, deci daca ai drum pe langa o reprezentanta merita sa incerci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alinradita88

Moog sti care e treaba frate, ms de ajutor .dar frate intrebam sa imi zica cineva care a schimbat si care stiu care sunt mai bune.in fine tu le sti pe toate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce am incercat Beru UltraX , NGK -ul de mai sus, Bosch super plus (cele mai de kkt posibile) acum merg cu Beru UltraX Platinum...

Cica tin mai mult...si cum la noi e bagarea dejtului in ... sa schimbi bujiile, am preferat sa dau mai putin decit dublu dar cica tin la dublu...

Le-am luat cu 45RON/buc...

 

Daca intrebai CE BUJII SA PUN era alta chestie... mai citeste odata intrebarea...ai sa razi si tu :coffee_lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alinradita88

Si esti multumit cum iti porneste .sunt bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alinradita88

nu am inteles nimic :dry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu Beru Ultrax Platinum merge super ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am folosit Beru ultra X, Bosch Platrinum, NGK Vline24 si acum am bujii oem identice cu cele bosch Platinum, de fapt tot bosch sunt desi sunt marcate cu sifla Vw.

 

Desi eu am alt motor, unde se recomanda bujiile cu platina, cu absolut nici una din bujiile mentionate nu am avut probleme.

A pornit la fel si a mers la fel, cu un consum de carburant identic.

 

Nu ma pot pronunta in privinta uzurii deoarece pana acum am schimbat f des bujiile, uneori la mai putin de 20.000 km, din motive ce tin de menajarea la maximum a bobinelor de inductie.

 

Le verific vizual anual, toate aratau excelent, fara urma de depuneri smdp.

Desigur ca toate le-am donat prietenilor care multi inca le mai folosesc.

 

In momentul de fata am ales sa pun oem ca asa e recomandat si deoarece am dat aproape 200 ron pe un set ma voi tine sa nu le schimb mai repede de 40-50.000 km sa vad si eu in ce stare vor fi. Asta deoarece vw recomanda schimbul la 60.000 km.

 

De aceea Aline, pune oricare, de firma sa fie, insa daca vrei compatibilitate maxima dupa fisele tehnice pune-ti ngk, schimba-le la max 30.000 km pt siguranta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alinradita88

multumesc frumos de ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut ma puteti ajuta si pe mine cu shema de la panoul de sigurante ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!