Jump to content

Octavia 1.6 AVU, benzina - o problema ciudata


sinn3r
 Share

Postare recomandată

Bosch recomanda la 150.000 km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 141
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • alinradita88

    35

  • Moog

    28

  • dic

    14

  • sinn3r

    13

Top Posters In This Topic

Posted Images

Aproximativ , mai exact 100.000mile/160.000km :)

Dar durata de viata poate varia mult functie de combustibilul folosit, conditii de utilizare, regim de functionare etc...

Se schimba cand incep erorile...deobicei cand se arde circuitul de incalzire... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact..  am vazut sonde duse la 35.000 km (circuit de incalzire defect)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu știri legate de problema intalnita: dupa ce am fost si am curatat capeta de acceleratie o perioada de vreo 5 luni cred, a mers bine fara variatii dat de vreo 1 săptămâna au început din nou. Sa oprit motorul in intersectie la semafor, apoi la o franare brusca dupa care in parcare pur si simplu am pornit-o am lasat-o la relanti si a murit. Cred totuși căci capeta de acceleratie face figuri la partea electronica sau electrică. Momentan stam cu ea așa deoarece una nou ne cam ustura la buzunare. Ideii, păreri soluții? Mersi mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O scanare cu VAG-ul e cea mai concludenta... Pot fi multe...

 

:10[1]:  Ms moog.. exact 100 000 mile face masina mea zilele astea ... Dupa arderea incalzirii sondei cat mai duce sonda... a mers cineva mai mult cu sonda dusa... cam la cat creste consumul sau cum se manifesta cand sonda nu mai raspunde? Din lipsa de banuti as mai merge asa o perioada cu ea (ieri am constatat in service ca si flansele si telescoapele is pe duca.... alta cheltuiala - si nu stiu care ar fi o prioritate)...

Modificat de BigSAL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bigsal, la tine sonda lambda inca functioneaza corect. Ma refer strict la valorile ce le transmite ecu-ului. Cat timp va mai duce nimeni nu-ti poate spune cu exactitate.

 

Acel engine check insa sigur are legatura cu clapta de acceleratie, mai exact la tine ai aceasta eroare 16891 - Idle Control System RPM: Higher than Expected. 

P0507 - 35-10 -  -  - Intermittent
care o asociez clapetei.
 
In legatura cu amortizoarele si flansele, faci cum crezi, ideea este ca trebuie sa le ai pe toate in vizor si sa le rezolvi. Eu unul ti-am spus, as curata din nou egr-ul si clapeta, le-asi recalibra, as verifica tot ce tine de aprindere si as vedea cum se comporta motorul. Daca merge bine, as lasa pt un timp sonda si as remedia trenul de rulare.
 
Skorpion, si eu am avut o pbme cu clapeta si motorul se manifesta extrem de ciudat, cel mai desea imi crestea ralantiul la 1100 rpm insa mergea si in suturi, se comporta rar ce-i drept ca si cum as fi avut o bobina arsa si mai mult de 30 km/h nu prindeam, admp. S-a dovdit a fi potentiometrul din clapeta si pana la urma am schimbat-o cu una noua. 800 de lei m-a costat distractia. Mai ieftine poti lua sh, la 100 euro insa e loterie si nu-ti recomand. clapeta am cumparat-o de pe forum, de la Volksparts, e VDO (identica cu cea oem).
 
Insa, problemele legate de clapeta pot fi multiple, fie ea insasi sa aiba partea ei de vina, fie vre-un contact imperfect, fie chiar pbme de ecu.
Verifica mia intai traseele electrice si indicat ar fi sa poti testa cu o alta clapeta sa vezi cum se comporta.
Teoretic clapetele se pot reconditiona, insa costa f mult si operatia este destul de complexa. Se inlocuieste potentiometrul se schimba ceva rulmenti. In tara nu am gasit nicaieri sa se execute o asemenea operatia, doar in uk am vazut anunturi pe net insa la niste preturi de 150 lire, pret la care iti cumperi una noua.
Dar asta doar ca idee.
Oricum, vdo ( continental) nu recomanda nici macar curatarea clapetelor colmatate, din motive de siguranta rutiera.
Iti dai seama ca nici nu recomada sa se intervina in interiorul ei, ei recomanda doar schimbarea.
Insa, sunt cazuri in care o simpla curatare a potentiometrului a dat roade, insa mare atentie cu ce fel de spray se face aceasta curatare, trebuie sa fie special pt potentiometre, sa nu se strice mai tare. Plus ca intervine problema inchiderii ermetice a clapetei, oriice condens ce patrunde inauntru poate fi letal.
Dar, daca s-a ajuns in acemenea caz, trebuie avuta in vedere inlocuirea clapetei, parerea mea este ca orice remediere e pt scurt timp si precum am spus, nu e de joaca, siguranta primeaza intotdeauna.
Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16891/P0507/001287 - Idle Control System RPM: Higher than Expected. Possible Symptoms

  • Malfunction Indicator Lamp (MIL) active

Possible Causes

  • Throttle Valve Control Module (J338) dirty/faulty
  • Wiring/Connector(s) from/to Throttle Valve Control Module (J338)
  • Vacuum Leak

Possible Solutions

  • Check Throttle Valve Control Module (J338)
  • Check Wiring/Connector(s) from/to Throttle Valve Control Module (J338)
  • Check Intake System for Leaks

Special Notes

  • When found in the NAR 2.0T (BPY) check RVUTB: 01-09-03 or 2018919 for updated Crankcase Breather Valve
    • If the breather valve is faulty, full engine vacuum is typically found when removing the oil cap at idle.

 

Asta zice pe ross tech.

Avand in vedere ca imi baga miros de benina inauntru cand dau drumul la caldura inseamna ca o cauza ar fi ,,Vacuum Leak'' ? Oricum cand mai da caldura trebuie sa ma uit pe acolo sa vad de unde vine mirosul si iti voi urma sfatul si o sa imi fac timp intr-o sambata sa curat EGR si Clapeta tot...

Modificat de BigSAL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bigsal : schimba cand se aprinde checkul din cauza ei...

Daca ai alta problema grava nu poate sa se mai aprinda inca odata :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
alinradita88

salut! am o skoda octavia 1 din 2002 motor 1.6 sr.problema este urmatoarea,dupa ce se incalzeste motorul se aude o bataie la fel cum se aude la masina din videoclipul asta....http://www.youtube.com/watch?v=6SE3IF9zS5M...va rog din suflet daca stie cineva sa imi spuna si mie cauza.va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca tu auzi canistra de carbon, ceea ce e normal sa se auda asa.

Adica

Modificat de dic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alinradita88

Daca asculti bine, acel tacanit de la mine nu este la fel ca cel din videoclipul tau....http://www.youtube.com/watch?v=6SE3IF9zS5M

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai alt tacanit, inregistreaza-l si pune-l pe youtube sa auda si urechile noastre. Ca tonalitate putem compara unele zgomote, dar 1.6 AVU/BFQ de pe Octavia nu va suna ca acel motor de pe Corsa pe care l-ai dat tu ca exemplu. In alta ordine de idei, cand ai schimbat ultima data uleiul? In videoclipul cu Corsa la care care secunda din cele 35 se aude tacanitul de care zici?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alinradita88

Se aude atunci cand se duce cu telefonul in dreptul roti...Sunetul este identic frate, identic 

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Octavia canistra de carbon e tot in dreptul rotii, si incepe sa tacane dupa ce se incalzeste motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alinradita88

Frate stiu cum e sunetul de canistra de carbon, crede-ma, asculta bine acel sunet si ai sa vezi ca nu e sunetul ala de canistra de carbon



La mine sunetul ala e identic, doar ca se aude la roata din stanga si la roata din stanga nu ai canistra de carbon si ti-am spus ca stiu acel sunet foarte bine.

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alinradita88

uleiul l-am schimbat exact acum 4000 de km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari,

Ieri, am facut plinul cu benzina si astazi am observat ca acel tacanit specific valvei de la canistra de carbon nu mai are aceeasi tonalitate, se aude mult mai estompat. Tare mi-e ca am reusit sa inund canistra de carbon. Am mers cu masina, dupa care am oprit si am desfacut busonul si nu am vazut ca ar fi vreo presiune de vapori in rezervor. Nu stiu cum as putea sa verfic daca am reusit sa inund canistra de carbon. Se desface cumva electrovalva sau totul este dintr-o singura bucata? Multam anticipat pentru sfaturi, pareri avizate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lasa canistra de carbon in pace...daca ai rezervorul plin nu mai ai vapori ca atunci cand ai rezervorul gol...

Ai vreo eroare ceva?

Alin inregistreaza zgomotul la masina ta, ar fi cel mai bine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alinradita88

Moog, nu am cum sa il inregistrez pentru ca momentan nu sunt langa masina si cam o saptamana nu o sa fiu.....Dar am spus si colegului de mai sus ca sunetul este identic ca cel din videoclip, doar ca la mine se aude la roata din stanga ....este identic crede-ma.

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Daca canistra de carbon nu merge, se aprinde becul portocaliu Check Engine si da eroare la o eventuala diagnoza. Ea recupereaza vaporii din rezervor care se formeaza in functie si de caldura de afara, presiunea atmosferica, cantitatea de combustibil, temperatura lui - dupa ce mergi mult vine pe retur combustibil cald, etc. Daca umbli la ea degeaba, risti sa crapi vreun furtun sau stut de plastic sau sa rupi vreo mufa. Asa este ea, altadata tacane, altadata tace.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alinradita88

si nu stiu de la ce poate sa fie sunetul se aude mai bine cand duce a doua oara telefonul langa roata in videoclip uitete pana la cap la videoclip....ms frumos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O diagnoza ar lamuri situatia. In bord nu mi s-a aprins "Check Engine".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alin: Las-o pana ajungi acasa si poti posta sunetul tau...1.6AVU are un sunet oarecum similar...am auzit si eu ceva la alta, mi s-a parut suspect dar si a mea tacanea la fel...dar sunetul e putin altfel decat cel de la Corsa...

Alunakis fa o diagnoza daca nu ai nici o eroare, linisteste-te :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!