Jump to content

Octavia 1.6 AVU, benzina - o problema ciudata


sinn3r
 Share

Postare recomandată

Masina este o Octavia 1.6 SR, din 2001 cod motor AVU - dupa achizitionare am schimbat la ea : toate filtrele(ulei, aer, polen, benzina), ulei motor, lichid de frana, ulei servo, ulei cutie, antigel, bobina+fise+bujii, kit distributie, kit ambreiaj, furtun epurator care era fisurat si l-am inlocuit.Toate bune si frumoase, scot masina din service, merge bine trage bine pentru motorul de 1.6.Ma plimb prin oras vreo 2 ore dupa care plec acasa si o parchez. Revin la ea dupa aproximativ 2 ore sa duc pe cineva acasa, in continuare merge nine nu e nimic ciudat doar lampa din interior am vazut ca nu se aprinde cand deschid usile, astfel am pozitionat acel buton pe mijloc si cand deschid usa acuma se aprinde plafoniera.Toate bune pana aici duc persoana acasa ma intorc innapoi acasa parchez masina, inchid masina din telecomanda alarmei, asa ma primit masina cu inchidere centralizata pe telecomanda de alarma. In aceasta dimineata dau sa pornesc masina, ete surpriza nu mai pornea deloc.Am chemat un vecin cu cabluri sa imi dea curent si pana la urma porneste, inchid capota si dau sa plec spre servici pornesc faza scurta si moare motorul (WTF!). Ii dau din nou curent de data asta o ia mai greu dar tot porneste si o tin la relanti vreo 30 min, in care nu se intampla nimic, dau sa pornesc din nou farurile si vad ca din nou imi omoare motorul dar de data asta s-au aprins aproape toate becurile din bord, motorul a murit pe bord nu mai puteam vedea nici cat e ceasul nici numarul de kilometrii iar acele erau in pozitia ca si cum ar fi pornit motorul.Ma joc putin cu butoanele de la geamuri si vad ca apare pe bord ceasul si numarul de kilometrii iar acele coboara in pozitia de zero daca pot sa ii zic asa.Am mai reusit sa o pornesc odata cu cabluri am facut o tura scurta prin cartier dar in momentul in care am apasat pedale de acceleratie mai tare mi-a murit motorul din nou cu aceleasi simptome. La ce sa ma uit? Ca as putea sa verific? Bateria avea 13,12V cu motorul pornit, am reusit sa masor voltajul la a doua pornire. Sfaturi, idei, pareri si opinii daca aveti, ca eu am ramas fara.Mersi mult

L.E. imi cer scuze pentru aceasta lunga poveste dar am zis sa o descriu pas cu pas ca poate am gresit eu ceva si daca am gresit macar sa stiu unde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 141
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • alinradita88

    35

  • Moog

    28

  • dic

    14

  • sinn3r

    13

Top Posters In This Topic

Posted Images

tensiunea cu motorul pornit trebuia sa fie de 14-14,4 v

posibil bateria sau nu incarca alternatorul

poate cand ti-au umblat pe la motor nu au montat ceva pe la alternator sau alternator defect

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca nu am apucat sa fac scanarea, o sa o fac cand ajung acasa, dar cu siguranta o sa fie jdemiiii de erori :)) ca toate beculetele au luminat ca pe bradul de craciun.

E probabil sa nu fii montat ceva pe la alternator, dar ramane intrebare : de ce a functionat perfect aproape 1 zi intreaga, cu porniri si opriri de durata, iar dupa o noapte s-a descarcat bateria si au inceput magariile la ea?

E posibil sa fie din releul de incarcare sau ceva consumabile din alternator?

Sau are ceva legatura plafoniera cu alarma sau inchiderea? Daca ma jucam cu butoanele parca parca isi revenea bordul, dar daca bagam cheia in contact se inchidea complet, murea de tot.Scoteam cheia ma jucam pe la butoanele de la sofer cele de geamuri si blocat/deblocat usa si reaparea ceasul pe bord etc

Modificat de skorpyon_83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai ai avut bateria buna

nu se descarca chiar asa de repede

cateva ore merge chiar daca nu incarca alternatorul

pana nu faci o scanare nu poti sa stii ce are alternatorul

Modificat de bamseflorin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci tu zici ca s-ar putea sa se fi descarcat bateria in perioada in care am circulat cu ea dupa care urmatoarea dimineata sa fie moarta de tot? Atunci as putea zice ca nu incarca alternatorul nu?

Din ceea ce zici mi se pare ca aceasta ar putea fi problema - alternatorul nu mai incarca din diferite motive. Sau gresesc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am recitit primul tau post, se pare ca alternatorul tau nu mai incarca, sau incarca foarte putin - o pornesti cu ajutorul unei baterii de la vecin, sta pornita dar cand aprinzi farurile deja e prea mult (consum mai mare de cat poate furniza alternatorul) si moare motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact, doar cu precizarea ca ea sta in relanti ok, dar daca incerci sa pornesti faza scurta se aprind becurile de pe bord si moare de tot si acelasi lucru se intampla daca vreau sa merg cu ea o accelerez mai puternic si da in cap. Sa ma bag sa ii schimb releul de incarcare si carbunii sau ce mai e pe acolo?(binenteles nu eu sa le schimb cu mana mea ci un electrician).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai intai pune bateria pe redresor

apoi faci verificari la alternator

verifica daca au bagat mufa de la alternator, au legat plusul care pleaca din el si abia apoi te apuci de schimbat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba bateria! Asa am patit si eu; la 6 dimineata mergea brici, la pranz pauza. Si tot asa am luat curent a mai mers... a murit iar dupa vreo ora. Dupa ce am schimbat-o porneste "la sfert" cum se zice :). Bafta!

Modificat de mertzanel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum sa schimbi bateria asa fara sa fii sigur ca ea este. Eu zic ca nici pomeneala sa fie bateria, clar este alternatorul defect sau schimbat in service. Nu a schimbat deja prea multe la masina si probabil degeaba? ( ambreiaj,bobine,fise ). Alternatorul trebuie sa incarce cu 14,5 V aprox. cu consumatorii porniti. Verifica si bornele la baterie sa fie stranse si cablul de masa sa fie legat ferm(- minusul) la caroserie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ambreiajul, fisele si bobina au trebuit neaparat schimbate, dadea missfire pe toți cilindrii iar ambreiajul prindea foarte foarte sus restul s-au schimbat pentru siguranta posesorului deoarece de 3 saptamani este in proprietatea lui( este vorba de finul meu). Baterie am la schimb si o pun sus m

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma a fost bateria in scurt(asa cum a zis si colegul @mertzanel), si am luat alta si e ok acuma, nu mai face minunile pe care le facea la pornire si la activare lumini faza scurta.

Dar a mai aparut o problema cu motorul la pornirea la rece.Porneste cam anemic dimineata urca cateva momente un ture dupa care scade din ture cam pana la 650rot/min mai mai ca se ineaca dar revine la 740rot/min. In momentul in care se incalzeste motorul merge struna, trage bine la fel face si daca motorul e rece adica trage bine, dar are acele simptome la pornire. Pe tester nu da nicio eroare, am facut o sumedenie de teste pe ea si totul pare a fi in regula, am verificat furtunele de vacuum si le-am schimbat pe cele care erau mai vechi si mancate sau foarte moi dar tot persista aceasta problema.Am mai observat ca pe teava de la esapament improasca de fiecare data cu stropi de apa.Pareri, idei, indicatii ? Mersi mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Nu e normal deloc. Si eu am pompa de aer secundata si nu face deloc asa la pornire. Mai degraba este de la clapeta de acceleratie posibil sa fie murdara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clapeta de acceleratie a fost curatata si rascuratata de 2 ori si tot de 2 ori s-a facut readaptarea. Acuma are momente si momente cand face asa. Nu stiu ce sa zic. De unde ar putea fi buba numa ala de sus mai stie ca deja am luat-o pe ulei cu at

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, acum o saptamana s-a aprins becul de la airbag si asa a ramas tind sa cred ca e de la acumulatorul actual(varta 55Ah) care da semne de oboseala la 4,5 grade celsius, cred a venit momentul sa-l inlocuiesc;deci stie careva cum aleg un acumulator pt. masina din semnatura, adica ma refer cat ar fi pragul de jos si cel de sus privind Ah.

Am o cunostinta care imi poate da un acumulator Rombat de 70Ah aproape nou, dar ma gandesc ca solicit prea mult alternatorul.

E trecut pe undeva in manualul masinii ca eu nu am gasit nimic referitor la acumulator.

O seara buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e de la acumulator. pune tester pe masina si vezi ce eroare are stocata la sistemul de airbag.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Se pare ca e problema comuna motoarelor de genul asta...

Si eu am AVU si aceeasi problema de pornire neregulata dupa o stationare mai lunga 7-8-9h...

Dar numai cind temperatura e sub 10-15 grade...in rest porneste ok :)

Singurul parametru ce ma baga in ceata e semnal sonda (lambda regulator gr1-poz3) ...la pornire dupa ce se incalzeste sonda se duce in 25%...in rest zilei e ok...

Asa face si la voi?

Sonda e noua, bujii ok, fise noi...nu am erori decit uneori (16555 system too lean, aparute dimineata dupa pornire) , toate testele adaptarile trecute...

EGR, clapeta curatate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Amestec prea sarac dimineata la prima pornire, poate fi si de la pompa de aer secundar care la pornirea rece introduce aer in evacuare pentru arderea completa a hidrocarburilor arse incomplet. Posibil ca pe timpul functionarii pompei de aer secundar sonda sa sesizeze un surplus de oxigen (adus suplimentar prin injectia de aer secundar in evacuare) si sa raporteze amestec prea sarac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare: ce senzor de temp pt aerul aspirat e pe kkturile astea de motoare?

Am gasit o chestie pe unixauto cu denumirea asta... care cred ca comanda EGR-ul...tre sa ma holbez pe masina sa vad daca este asa ceva...

DIC ce spui tu poate fi adevarat...dar de ce la temperaturi mai mari peste ~13-15 grd nu face la fel... ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu acum sa iti zic cand comanda ecu injectia de aer secundar dar vara sau chiar si iarna daca e motorul cald, pompa de aer secundar nu o mai simt ca merge la pornire. E clar ca in functie de temperatura dar nu stiu si nici nu am aprofundat studiul problemei.

Modificat de dic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu zici ca acum tie iti porneste bine?

Daca da tragi un ochi dimineata te rog, la prima pornire, gr 1 cimp3 , lambda regulator, ce valoare are dupa ce incepe sa lucreze sonda?

La mine se duce pe 25% cum ziceam...sint curios daca "asa face toate" ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dimineata asa plec intr-o viteza, ma leg la sireturi pana vine liftul, ies repede din scara, descui masina de la distanta, urc repede si am plecat la serviciu. Motorul il pornesc pe drum :biggrin: . Doar intr-o zi libera sa ies cu laptopul la masina sa vad ce valoare e acolo unde zici tu.

In afara de valoarea aceea si eroare cum se manifesta de ti se pare ca nu porneste bine?

Modificat de dic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:)) mi-ai placut cu pornitul :biggrin:

Porneste sub 1000rpm, si merge bilbiit parca merge in 3 pistoane...da sa moara, isi mai trage sufletul pe la 500-600rpm si revine...

Toti parametrii sint ok culmea...trece toate testele, temperaturile afisate sint ok (aer/apa, temp pe radiator) diferente de 2-3 grade...

Si culmea ca se intimpla cind e frig afara...in rest e ok...

Am facut rost de alcool izopropilic si ma apuc de curatat MAF-ul...poate animalul nu masoara cum trebuie aerul introbagat...

Incerc si eu ce nu au incercat altii...colegul Scorpion de mai sus a incercat o caruta...de la aprindere pina la schimbat furtune, conducte etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!