Jump to content

Cutie viteza manuala 6 rapoarte (LHY)


fixpixu
 Share

Postare recomandată

Vreau sa readuc in actualitate acest topic deoarece cutia mea inca agata, aleator, la schimbarea treptelor de viteza.
Ce am facut pana acum:
- reglat timonerie
- schimbat ulei
- aerisit ambreiaj.

Nu caraie, si nu a carait niciodata, si nici nu au existat momente in care sa nu pot introduce in vreo treapta de viteza (exceptand R, situatie in care apas din nou ambreiajul si merge ok)
Dar....

Cand merge bine, treptele de viteza se schimba foarte usor, minunat chiar as zice.
Cand nu merge bine, simt agatatul in schimbator ca si cum ar fi 2 hopuri la introducerea intr-o anumita treapta.
Un alt simptom, cand ambreiajul e apasat si masina e in miscare (oricat de incet) si introduc schimbatorul intr-o anumita treapta (cel mai des am testat cu tr.1 la mers in coloana) simt vibratii in schimbator.
Ce am mai observat e ca atunci cand agata se simte mai putin agatatul daca schimb treptele de viteza cu pedala de ambreiaj apasata doar 80%, nu 100%.

M-ar ajuta foarte mult orice sugestie, sau recomandare de mecanic priceput pentru diagnosticare probleme transmisie in Cluj

Modificat de fixpixu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • fixpixu

    18

  • andrei_221

    7

  • bogdanpiatra

    3

  • bunosft

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

las-o asa pana cade ceva. Cel mai simplu poti incerca sa pui alta cutie de viteze. Dar nu stiu daca are rost atata munca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu as pune alta cutie daca nu cutia e problema.

Problema mea e ca e deranjant si suparator comportamentul. Cand merge bine cand nu merge.

As dori totusi sa gasesc problema fara sa incep sa schimb piese. Ca asa ma pot duce la reprezentanta... Desi aia zic ca nu e nicio problema (bineinteles ca nu se manifesta cand ajung acolo)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca problema ta este in cutie, inclin sa cred ca problema este pe undeva prin timonerie sau ambreiaj. Timoneria inseamna la noi trei lucruri : schimbatorul propriuzis ( si aici poate agata), cablurile ( si daca nu sint bine gresate sau e un miez scamosat la unul...) si in fine selectorul de pe cutie ( si aici se pot uza bucse, stifturi...). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fixpixu,

 

Iti dau un hint, cel putin eu am rezolvat problema asta destul de simplu, patit de pe vremea golfului care avea o timonerie de 2 lei. Schimba tamponul de la cutie. Daca motorul face balans fata spate atunci reglajele timoneriei sunt afectate, putin, dar indeajuns incat sa te scoata din sarite si sa agate. In rampa agata 1-2, in panta nu mai agata, pe drept ocazional agata dar cand masina ramanea nemiscata, nu ai agata deloc.

 

De asemenea sigurantele care tin cablurile, cele negre au si ele toanele lor, cer inlocuire. Daca ai nervii necesari regleaza din nou timoneria, dar cand o reglezi impinge usor cablul dinspre habitaclu in mufa neagra atunci cand o clipsezi. Fa la fel cu ambele. Vei observa ca agata, destul de rau, dar dupa maxim 300KM sigurantele "scapa" putin din cablu si vei avea timoneria perfecta. Este oricum ceva temporar, schimba suportul.

 

Numai bine


daca tine la jumate, e cam sus....   

cati km are masina ?

 

Benzinarele cupleaza sus dintotdeauna, nu se aseamana cu motorina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc de sugestie, dar ai putea sa marchezi într-o poza ce anume din cablu sa împing?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tija efectiva a cablului, cea cu filet precum surubul(pe care o imbraca plasticul, camasa)

 

Trebuie sa procedezi la fel cu ambele cabluri, practic sa tragi inspre radiator de acel cablu pana sa dai drumul sigurantei. Tragi cat iti permite, adica nu exagera, vorbim de 7-8mm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina in mers, 30-40 kmph.

- Ambreiaj calcat
- introdus in treapta 3
- tras un pic de maneta schimbatorului in spate intr-o pozitie intermediara intre tr. 3 - punct mort.
 
Rezultat: carait de pinioane in cutie. Abreiajul CALCAT in tot acest timp.
 

 

Mno, a trecut aproape mai bine de un an, ai mai incercat sa faci asta? Tot asa iti face?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am mai testat scenariul aceasta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ce tip de ulei ai folosit?OE 75 W-API GL4 sau GL5?

eu la vw recomand doar ulei OE, sunt 4 tipuri de ulei oe in functie de cutie si incep de la 55ron/L si ajung pana la 160ron/L si acesta nu are echivalent aftermarket. 

din cate stiu eu GL-5 e pt diferentiale cu alunecare limitata si nu e compatibil cu cutiile de viteze ce contin metal "galben" adica inelele de sincroane.

 

exista o poveste legata de ulei cv la vw (reala) in care au picat o gramada de cutii din cauza vw care a decis ca e bun GL-5 pt acele cutii si apoi a revenit asupra declaratiei in urma garantiilor si problemelor aparute. nu o sa detaliez aici...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, VW e renumit pentru chestii de astea. la fel a facut si cu uleiul 506.01 de la R5 si V10 TDI.. unde a zis ca e ok sa il inlocuiesti cu 507.00. Si au inceput sa pice pinioanele de distributie. AStfel ca a revenit asupra deciziei si a impus tot 506.01....

 

eu acum testez 75w-80. Se comporta excelent, chiar si la -3 grade (atat au fost minime pana acum). Se simte mult mai amortizat schimbul de trepte, nu agata deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut Andrei.

Cum stai cu testele? Pe octavia mea am cutie cu 6 trepte manuala, cod pe eticheta din portbagaj CKFC PFN. Ce ulei poti sa-mi recomanzi? Si al meu agata gand il bag din 1 in 2 si agata foarte putin cand il bag din 2 in 3. Daca pornesc cu 1-a o turez pana la 2500 apoi apas ambreiajul si astept 3-4 secunde sa se decelereze motorul i-mi intra foarte fain, fara sa agate. Problema e ca nu intotdeauna am timp sa astept atat intre viteze. Am avut in trecut mai multe modele de masini si nu am avut probleme decat cu un Fiat Punto, care se comporta cam la fel, rezolvarea ei a constat prin schimbarea uleiului din cutie cu unul mai vascos (iarna nu mi-a creat probleme).

 

Multumesc de raspuns.

 

Respecte,

B.

Modificat de lupo_bv
Nu mai da quote la mesajul anterior
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la -15 grade inca merge fara nicio agatare sau alta problema. pana acum sunt multumit de 75w-80 Ravenol Professional GL4

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Andrei,

 

aici: http://vwforum.ro/topic/9677-ulei-cutie-viteze-manuala/ am vazut ca lumea recomanda 75W90 GL4. Oare nu o sa afecteze cutia uleiul W80 avand vascozitate diferita? In cazul acesta intreb deoarece masina e noua si vreau sa ma tina macar 5-6 ani. La punto nu prea ma interesa.

Cu octavia am fost la garantie cu aceasta problema si am incercat si alte masini la showroom. Toate faceau la fel care aveau 6 trepte, chiar si renumitul superb. Totusi eu inca cred ca nu e normal sa mearga asa avand experienta de la alte masini / modele.

 

Mersi de raspuns,

 

Cu respect,

B.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tot este topicul despre cutii eu am o curiozitate si anume: Unde sint facute cutiile voastre?! cel putin pe a mea scrie- Made in Argentina

Modificat de rayn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din fabrica uleiul este mai subtire, monograd 75w.

75w80 este o treapta in sus privind vascozitatea la cald

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Am schimbat tamponul de cutie - 1K0199555L la 40k km si 4 ani.

Cel scos era destul de stricat, avea joc destul de mare, desi cauciucul era bun si nu era imbatranit.

Comportamenul dinamic al masinii e schimbat in bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fixpixu, mai agata inainte de a intra in viteze?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ieri pana azi nu am mai simtit... dar e prea devreme sa imi dau cu parerea legat de acest fapt. Oricum masina se simte mai inchegata.

Modificat de fixpixu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
Bogdan Moraru

Subscriu si eu l schimbarea bucselor din carul de fata, cele in care se prinde tamponul cutiei de masina. Un chin sa le scot dar rezultatele sunt conform cu asteptarile, nu mai agata la schimbarea vitezelor si nici nu ma zmuceste masina la frana de motor. Costul a fost in jurul sumei de 250 ron dar merita toti banii.

 

Dupa schimbare, am reglat si timoneria. Mai ramane de schimbat uleiul in cutie. Am undeva la 147K

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ceva km facuti de la schimbarea suportului de cutie pot confirma ca incidenta agatatului la schimbul treptelor de viteza s-a redus destul de mult.

Modificat de fixpixu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salut,

In afara de broasca de la profil mai am si o Octavia 2 facelift 1.2 tsi la care a cedat pshic cutia de viteze, manuala 6 trepte LHY.

S-a desfacut capacul in care sunt fixati cei doi rulmenti si surpriza a fost ca s-a gasit o jumatate de surub rupt si urme de uzura/frecare in dreptul unuia din lacasuri.

Sfatul primit este inlocuirea cutiei model LHY cu o alta de la dezmembrari.

Rugamintea mea este daca aveti cunostinta de o astfel de cutie sau compatibila din dezmembrari, va rog sa ma contactati la tel. 0726200301.

Multam fain

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum s-a desfacut capacul?

Ai avut masina de noua? S-a mai umblat in cutie inainte de asta? Mergea ok? Alte simptome avute?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, masina este de noua. Nu s-a umblat, mergea foarte bine, dar a aparut un zgomot/bataie/vibratie in mers si am dus-o la un prieten la service si s-a constatat ca vibratia era data de cutia de viteze. S-a desfacut capacul si un prezon era rupt cu urme de uzura in capac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!