Jump to content

Cutie viteza manuala 6 rapoarte (LHY)


fixpixu
 Share

Postare recomandată

Am o intrebare legata de cutia de viteze manuala cu 6 rapoarte cod LHY prezenta pe motorizarile 1.4 TSI si 1.2 TSI (nu neaparat pt Skoda Octavia)

Vreau sa stiu daca ma incadrez in categoria "asa face a mea" sau "asa face toate".

Cu motorul pornit la selectarea oricarei trepte schimbatorul opune o oarecare rezistenta (nu mica) dupa care intra in treapta.

Cu motorul oprit intrarea in fiecare treapta e foarte usoara.

Masina are 1 an 9700 km. Am observat acest comportament destul de devreme si am sperat sa se mai lase cutia dar se pare ca nu s-a intamplat.

La masina anterioara (O2 1.2 TSI) efectiv nu mai tin minte cum manevram schimbatorul de viteze.

As dori pareri din partea celor care au avut de-a face cu o astfel de cutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...
  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • fixpixu

    18

  • andrei_221

    7

  • Bogdan Moraru

    3

  • bunosft

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Multumesc pentru atentia acordata acestui topic.

Retrezesc acest thread.

Inca mai agata la schimbare trepte. Mi s-a verificat timoneria - e ok, s-au si gresat mecanismele de la timonerie. Merge mai usor schimbul de trepte, dar tot agata aleator.
Am sesizat azi urmatoarea treaba si as avea nevoie de parerea celor care se pricep.
 
Masina in mers, 30-40 kmph.
- Ambreiaj calcat
- introdus in treapta 3
- tras un pic de maneta schimbatorului in spate intr-o pozitie intermediara intre tr. 3 - punct mort.
 
Rezultat: carait de pinioane in cutie. Abreiajul CALCAT in tot acest timp.
Am testat si la celelalte trepte si cu siguranta se intampla la fel si in 2 si in 4. Cu 5, 6 nu am mai apucat sa testez.
 
Este normal la cutiile VAG sau e o problema la mine ?
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e normal. Nu se debreiaza complet

 

Si nu e nevoi e sa fii ironic. Aici ajutorul se acorda benevol, nu obligatoriu 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fixpixu, eu ti-as fi scris de atunci dar m-am abtinut!

Avand problemele de 1,2 tsi si tinand cont si de marea si expresiva obiectivitate a multor colegi de pe acest forum m-am oprit la a mai comenta, fiind cineva pe aici care spunea ca, citez : "merge ca in branza". Ei, a mea nu merge de loc ca in branza! Merge binisor in general, dar nu este o cutie silentioasa, mai ales treptele 2, 3.. Nu am avut probleme cu intrarea in viteza, dar observ un anumit prag inainte de a intra. De asemenea, am observat ca daca schimbarea de viteze se face cu o oarecare intarziere ( si ma refer la 1-2-3 secunde poate datorate traficului, cand inca nu esti hotarat daca sa accelerezi sau sa franezi) atunci acest prag este foarte vizibil(adica se simte foarte usor o opozitie la intrarea in viteza). Poate este normal dar la alte masini nu am constatat aceste probleme! O alta durere a mea este ca la 3 incercari din 10 nu intra in treapta de mers inapoi! Am ridicat problema la service, au spus ca timoneria este ok, etc, etc, multi de pe aici de pe forum au spus ca este normal, ca e cutie nesincronizata, etc,etc! O mica imbunatatire am observat dupa schimbarea lichidului de frana(dupa aerisirea ambreiajului) dar acum pot sa zic ca e la fel!

Am si un ford fiesta luat de nou din 2007 , are doar 24000 km la bord, dar cand trec pe acesta masina simt diferenta, cutia aceea merge impecabil de usor exact ca in unt, nu branza, diferenta fenomenala in bine( da, in schimb diferenta fenomenala in rau la servodirectie, unde octavia desi este mai mare e sensibil mai usoara la manevrat). Ce-i drept si acolo am anumite zgomote la treapta de mers inapoi, aleatoriu(1 la cinsprezece sa zicem) si daca ambreiajul nu e complet apasat, zgomote de care se plang mai multi de pe clubford si la care service-ul la care am ridicat problema a spus ca e din vina faptului ca nu se apasa ambreiajul complet-ma rog, nu cred, ca se simte la podea, dar de ..........

Deci: ca si un corolar-

-supernova, 1.4 benzina, logan 1,4 benzina, megane 1.6 benzina-cutii impecabile

-logan 1,5 dci 85 cp-cutie superprecisa dar zgomotoasa(cam ca la octavia).

-fiesta 1,4 benzina 80 cp -cutie supersilentioasa, usor de manevrat, etc, ceva probleme aleatoriu in treapta de mers inapoi.

-octavia 1.2 tsi-cutie precisa, zgomotoasa, pretentioasa(vorbesc de mica intarziere care se poate lasa probabil cu un carait), probleme la introducerea in treapta de mers inapoi, mai ales cand acesta se face rapid!

 

Astept, ca intotdeauna, marii soferi: bag-o bine , apas-l tare, vinde-o, stim ca esti nemultumit, habar nu ai, .....................

Sunt pareri personale, nu sustin ca e proasta cutie ci doar am spus cum se comporta in exploatare, ....................

Rog talentele sa se abtina!

Modificat de bogdanpiatra
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e cu marsarierul si la mine si cum ti s-a zis e din cauza faptului ca treapta de mers inapoi nu este sincronizata ... Ca sa scapi de asta inainte sa treci in R, treci prin treapta I, deci selectezi treapta I dupa care selectezi treapta de marsarier ... In rest cutia mea merge luna, nu am avut vreo problema cu agatatul si totusi masina are o varsta si niste kilometrii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fixpixu, toate cutiile de octavia cred ca se comporta asa cum spui. La mine, pe la vreo 60 k incepuse sa imi faca figuri si la treapta 4 la drum intins (blana). I-am schimbat uleiul si lichidul de frana si de atunci am scapat de simptome. Incearca intai asta.

Ca o comparatie, fata de golf cutia de octavia imi place mai mult intra mult mai usor in viteze (ambele manuale in 5 trepte). O sa schimb si la golf uleiul in curand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut o vizita la service si un drive test cu tehnicianul de acolo si i-am aratat situatia in care caraie. Ca si concluzie e normal sa faca asa in situatia aceea.

 

Probabil voi incerca o aerisire de ambriaj si un schimb de ulei de cutie.

 

Ce norma VW si ce specificatii trebuie sa aiba uleiul pentru cutia asta ? Am tot cautat pe net si nu am gasit.

Modificat de fixpixu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e cu marsarierul si la mine si cum ti s-a zis e din cauza faptului ca treapta de mers inapoi nu este sincronizata ... Ca sa scapi de asta inainte sa treci in R, treci prin treapta I, deci selectezi treapta I dupa care selectezi treapta de marsarier ... In rest cutia mea merge luna, nu am avut vreo problema cu agatatul si totusi masina are o varsta si niste kilometrii.

 

Oare la logan, Renault, etc este sincronizata de nu patesc asemenea lucruri??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bogdanpiatra - am avut solenza - pateam la fel cu marsarierul, am fiat panda - la fel cu marsarierul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer,nu cred ca schimbarea uleiului este o solutie la o masina de 10.000km.Totusi sa iti faca verificarea timoneriei si a cablurilor de actionare a cutiei.

Fenomenul poate fi legat strict de reglajul timoneriei care nu permite angrenajelor din cutie sa fie aliniate perfect cu toate ca schimbatorul este in pozitia corecta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut o vizita la service si un drive test cu tehnicianul de acolo si i-am aratat situatia in care caraie. Ca si concluzie e normal sa faca asa in situatia aceea.

 

Probabil voi incerca o aerisire de ambriaj si un schimb de ulei de cutie.

 

Ce norma VW si ce specificatii trebuie sa aiba uleiul pentru cutia asta ? Am tot cautat pe net si nu am gasit.

 

Nu cred ca rezolvi nimic!

De altfel, ceea ce descrii tu e cam similar cu ceea ce spun eu cu acel prag la intarziere la bagarea in viteza!

Nici ceea ce spun eu si nici ce faci tu nu prea sunt normale!  Schimbarea treptei de viteza trebuie sa se faca fara intarzieri sau pozitii ciudate, ci liniar si conform pozitiei pentru treapta respectiva.

@bogdanpiatra - am avut solenza - pateam la fel cu marsarierul, am fiat panda - la fel cu marsarierul

Ciudat, eu doar la ford fiesta am mai intalnit fenomenul amintit mai sus, la celelalte 4 enumarate cred ca niciodata, sau atat de rar incat nu am facut din asta un inconvenient!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@GABIVVX - timoneria a fost vericata si selectorul gresat - cum am zis s-a ameliorat putin, dar tot mai agata. Ce am observat e ca dupa un numar mai mare de km de condus in continuu (20-30) CV schimba mult mai usor vitezele. Asta inseamna ca dupa incalzirea uleiului in CV se schimba comportamentul. La asta care ar fi rezovlarea ? O aerisire ? Un schimb de ulei ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un amic cu o mazda 6 my 2008 diesel a schimbat uleiul de cutie la 3 ani asa cum scrie in service plan-ul lui,nu stiu daca era conditionat si de un numar de km,acum intreb la skoda nu se schimba la un numar de ani sau km?La mine se manifesta problema doar la frig sub 5 grade celsius si asta pina ajunge apa la 90 de grade si eu nu am probeme de cariit in nicio treapta nici in marshariere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La octavia nu apare pe nicaieri ca uleiul se inlocuieste. Dar de facut rau nu are ce sa-i faca. La mine s-a rezolvat agatatul cu acest schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ce tip de ulei ai folosit?OE 75 W-API GL4 sau GL5?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce e ciudat e ca ieri dupa vreo 15-20 de km de mers cu masina nu a mai agatat deloc. Intra minunat in orice treapta.

Azi de dimineata primul km iarasi a intrat foarte bine in viteza, dupa care a inceput sa agate un pic. Nu am apucat sa fac mai mult de 10 km in dimineata asta sa vad daca incalzirea uleiului in cutie elimina agatatul. Parca pe final nu mai agata asa tare.

Mai nou am simtit nu numai la impare agatatul. 2-3-4-5 (6 nu am folosit prin oras) agata la intrare, dar dintre astea 4 foare rar si cand nu agata intra foarte foarte fin in viteza.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

salut,daca ma poate ajuta cineva cu un raspuns sau ceva solutii:de  cateva zile imi agata schimbatorul in special in treptele 3 4 si 5,in sensul ca pe la jumatatea cursei parca se loveste de ceva si nu intra ,am fost la un service,mi-au aerisit ambreiajul,timoneria au zis ca e ok ,si au zis ca posibil sa fie din cutie.mentionez ca atunci cand nu intra sau intra fortat ,nu caraie ,nu se aude nici un zgomot.masina skoda octavia 2,1.9 tdi,are 206 000 km ,uleiul in cutie nu a fost schimbat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

In sfarsit am avut timp sa fac si operatiunea asta la 32000 km

Schimb de ulei cutie (G052512A2) si aerisire circuit ambreiaj.

Schimbul treptelor de viteza e mult mai lin. Se simte diferenta mare intre ce era inainte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Daaaar... încă agata .

Ce am observat e ca pot schimba treptele de viteza fără nicio problema cu pedala de ambreiaj apăsată la jumătate doar.

"Asa face toate " sau trebuie sa îmi fac griji și sa încep sa investighez?

Modificat de fixpixu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ambreiajul il verifici suspendand una din roti. Apoi cu motorul pornit ambreiezi, bagi o viteza -1-2 si ridici usor de pe ambreiaj... Cand roata incepe sa se invarta, ala e punctul de cuplare... Normal e sa debreieze incepand de la jumatate,msau pe ultima treime a cursei.

E normal sa simti o mica rezistenta la schimbarea treptelor in mers, e greu de explicat cat e ok si cand nu. Daca simti un soc la schimbare, e cam mult. Poti face un test cu alta masina ca sa ai termen de comparatie. Cat timp nu te deranjeaza, as lasa-o asa....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate nu m-am exprimat cum trebuie legat de comportamentul ambreiajului.

Sa încerc pas cu pas:

Motor pornit.

Pedala ambreiaj sus.

Apăs complet pedala, trec în neutru dacă deja nu e acolo.

Încep sa las de pedala ambreiaj (pedala urca).

Pot introduce în orice treapta dacă pedala de ambreiaj nu e urcata pana la jumătatea cursei.

De acolo încolo începe sa cupleze cu motorul (bite point)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca tine la jumate, e cam sus....   

cati km are masina ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

34800 km. Si asa de sus ținea de la început. Doar ca acum recent am descoperit (din greșeală ca de fapt eu cautam sa vad de ce și în ce condiții agata) ca intra în viteza și cu pedala la jumate apăsată.

Și de agățat de noua agata. Aleator

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!