Jump to content

Schimb ulei cutie de viteze manuala


cornelus
 Share

Postare recomandată

Dragilor,

La Passatul din semnatura am ~211000km reali, am trecut prin faza cu trepidatii la pornire si problema a fost

volant dubla masa , (dolphspeed99 te sfatuiesc sa citesti topicul despre trepidatii la pornire)...mentionez ca trepidatiile

le-am avut si in conditiile in care kitul de ambreiaj a fost nou.

Partea cu agatatul la intrarea in viteza ( ca sa nu fiu off topic) o am si eu la trecerea din 1 in a2a,service-ul mi-a zis ca problema nu este nici din timonerie si nici din lipsa sau necesar de schimb de ulei la cutie ci provine de la sincroane, in speta sincronul al2lea (cazul meu)... ma rog, diagnostic dat teoretic dupa o tura cu masina.

Daca se desface cutia se va stii mai bine daca e doar un sincron sau un pinion de atac.

Oricum recomandarea lor ( a service-ului) a fost , culmea!, sa nu desfac cutia pentru atat.

Citez :"daca un lucru merge, atunci nu trebuie piscalit!" :D ...Astept opinia voastra.

In schimb, citind topicul parca inclin sa cred ca ar fi un lucru bun sa schimb uleiul din cutie.Am manuala 5+1.

Orice parere de-a voastra imi este de ajutor.

Modificat de Benoit
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 244
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    21

  • valioglu

    9

  • ninu

    8

  • GABIVVX

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

In general cei cei care au facut schimb de ulei la cutia de viteza au spus ca se simte diferenta. Daca e efect placebo sau nu... greu de spus.

Oricum e cea mai putin intruziva operatiune care o poti face la cutie cu sanse bune sa rezolve sau macar sa amelioreze problema.

In cutia ta intra cam 2.5 litri la schimb, G 052 911 A2 in original sau ulei de cutie de vitze de la Castrol TAF-X (click pe link sa-i vezi specificatiile)

Sunt sanse mari ca TAF-X-ul sa fie absolur identic, nu doar compatibil cu G 052 911 A2 pentru ca VW recomanda Castrol in general. (Diferenta e pretul).

Modificat de hiro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragilor,

La Passatul din semnatura am ~211000km reali, am trecut prin faza cu trepidatii la pornire si problema a fost

volant dubla masa , (dolphspeed99 te sfatuiesc sa citesti topicul despre trepidatii la pornire)...mentionez ca trepidatiile

le-am avut si in conditiile in care kitul de ambreiaj a fost nou.

Partea cu agatatul la intrarea in viteza ( ca sa nu fiu off topic) o am si eu la trecerea din 1 in a2a,service-ul mi-a zis ca problema nu este nici din timonerie si nici din lipsa sau necesar de schimb de ulei la cutie ci provine de la sincroane, in speta sincronul al2lea (cazul meu)... ma rog, diagnostic dat teoretic dupa o tura cu masina.

Daca se desface cutia se va stii mai bine daca e doar un sincron sau un pinion de atac.

Oricum recomandarea lor ( a service-ului) a fost , culmea!, sa nu desfac cutia pentru atat.

Citez :"daca un lucru merge, atunci nu trebuie piscalit!" :vaidecapulmeu: ...Astept opinia voastra.

In schimb, citind topicul parca inclin sa cred ca ar fi un lucru bun sa schimb uleiul din cutie.Am manuala 5+1.

Orice parere de-a voastra imi este de ajutor.

Cu o problema ca a ta ma confrunt si eu. Din viteza1 in viteza 2 intra mai greu cand motorul e rece. Parca ar agata ceva. Am fost la service, cei de acolo initial mi-au zis ca nu e nimic, ca trece iarna, apoi am mers la un alt service care ma sfatuit sa imi schimbe uleiul de la cutie. Ei mi-au zis ca au facut schimbul ca era foarte murdar, plin de impuritati, ca am facut bine ca am mers sa imi faca schimbul. Nu am intrebat ce au pus, cat au pus, doar mi-au zis sa am rabdare o saptamna pana isi face ungerea. Acum problema e ca schimbul sa facut acum 3 saptamani, iar cutia nu isi mai face ungerea, si tot intra greu a 2-a. Ce sa fac? Mie sa nu se duca de tot, sa ma trezesc ca nu mai pot baga a 2-a deloc...e adevarat ca iarna trece, dar vine alta, iar masina mea nu are decat 123.000 km. ce e de facut? mersii mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si a mea face la fel pe timp de iarna in primii km. Si altele fac, chiar daca li s-a schimbat uleiul. Nu-ti face probleme. Simptomul asta e din cauza frigului. Daca trece frigul o sa vezi ca se amelioreaza problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, numai ca mie sa nu treaca si cutia mea o data cu iarna. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai calma. :icon_thumright:

Nu se intampla lucrurile astea chiar asa. Mergi linistita. Daca si la vara face tot asa, atunci ai o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersii mult ptr informatii, am sa vad cum se va comporta cand mai trece frigul asta. .aa si eu sunt o fata, asa ca ca o sa stau linistita :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok Cristina, am rectificat. Mergi linistita. :beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

salve am schimbat si eu de curand uleiul la cutie...l-am scos simplu acasa am desfacut busonul lateral cel de umplere si cu o minipompa de gradinarit,montata pe o bormasina l-am tras afara tot 2l...la umplere am bagat 2,650l pana a inceput sa se prelinga pe la gaura busonului,dupa care am inchis.concluzie:650ml diferenta,la scimbat vitezele...se cunoaste in bine...inainte prima treapta si mersul inapoi uneori imi agata,acum intrra ca unsa.deci se poate spune ca merita schimbat ,eu m-am hotarat citind aici pe forum,apoi m-am documentat un pic(producatorul vw pt cutiile manuale recomanda schimb ulei la 100.000km,spunea intr-un manual de intretnere si reparatii)am folosit ulei sintetic 75w90 norma gl5,producatorul spune ca acopera f bine uleiul cu gl4 (adica cu o viscozitate mai redusa)multumesc mult tuturor aici pe vw forum am aflat multe lucruri utile.

post-43756-1240348436_thumb.jpg

post-43756-1240348466_thumb.jpg

post-43756-1240348540_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce tip de cheie ai folosit la desfacerea busonului lateral ?Si eu as vrea sa schimb uleiul din cutie dar inca nu am cheia potrivita. La mine busonul arata asa(atasez o poza).Cred sa a fost pus modelul asta , de fabricant :blah_: ,special ca sa te duci la ei.

post-19883-1240425070_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mariocyp

dar nu exista si un buson de golire care are un magnet in interior cu rolul de a aduna pilitura de fier rezultata in urma uzurii sincroanelor?

cred ca ai ramas cu pilitura in cutie

@benoit

am avut masina de noua si cutia mea s-a manifestat asa de la inceput acum am 143k km, tot agata usurel 1-2-3, am avut si cutia desfacuta(nu schimba foarte rapid- nu stiu cum sa descriu)- nu si cand e calda bine

simptome la mine : un huruit in timp ce erau antrenate rotile care creste progresiv odata cu viteza, cauza rulmentul conic si doar el(s-a dus cimentarea la camasa rulmentului in trei locuri) altceva nu a gasit mecanicul(cost reparatie 1600ron)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

yvaygrec, mergi linistit la un magazin de scule sau chiar la praktiker si gasesti destule torx-uri de-alea cu 12 colturi. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

yvaygrec,lateral este imbus de 17,jos cel de golire un tip de torx cu 12 colturi asa cum ai postat tu foto.si eu neavand cheie cu 12 colturi l-am tras lateral,dupa ce am bagat cativa km penru al incalzi un pic,asa devine mai fluid.dar cum a spus si cosmin gasesti cheie dc vrei sa-i dai drumul pe la busonul de golire,dedesubt.eu am avut o diferenta de 650ml lipsa,am verificat inainte de golire era sub nivel l-am tras 2l fix,am bagat 2,650l fara presiune ,prin cadere am folosit un furtun si o palnie mica pana a inceput sa se prelinga pe la gaura busonului.eu cred caci din cauza nivelului scazut imi agata un pic uneori si apoi ueliul pe care l-am dat afara isi pierduse si propietatile de ungere am vazut clar diferenta fata de cel pe care l-am bagat.mentionez masina are 230.000km si nu a fost schimbat pana acum,dupa ce l-am schimbat sincer vb,diferenta,cutia lucreaza f bine ,usor si fara sa imi mai agate.asa ca eu sunt de parere ca dupa un nr de km e bine de schimbat. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu cred ca trebuie schimbat(pentru cine crede ca nu trebuie schimbat - dau un motiv de gandire - de ce pe orice bidon de ulei cumparat este trecut termen de garantie? si nu scrie termen de garantie nelimitat,asa ca daca sta in cutia de viteze unde e supus la tot felul de temperaturi + uzura normala + eventuale pilituri de fier.....cred ca alte motive nu mai trebuie ) Busonul de umplere(de nivel)este ala de langa flansa pentru planetara ? Daca e ala , e la fel cu cel de golire(la masina mea)

post-19883-1240561250_thumb.jpg

Modificat de yvaygrec
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari!

Un tutorial in engleza privind schimbarea uleiului la cutia de viteze manuala la Passat B5 (la fel si pentru B5.5.) gasiti aici.

Modificat de liviu_petrasc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, acela e busonul de langa flansa,in cazul acesta iti trebuie cheie cu 12 colturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voi vedeti pozele din tutorialu' ala? Ca eu nu le vad. ;)

Sau doar cei inregistrati le vad.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-am inregistrat eu si tot nu se vad pozele cred ca nu mai exista, daca ne uitam la data a fost editat in 2000 acum 9 ani, cred ca sau dus pozele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
sa-u dus pozele

Exact Florine. Sunt cam duse pozele din acel tutorial. Nu au ramas decat explicatiile scrise despre ce si cum trebuie facut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine cand am facut schimbul au desfacut busonul principal de sub cutie si apoi inca unu buson mai mic, pe unde s-a scurs tot uleiul, apoi de bagat au bagat ulei prin busonul de sus (undeva pe sub cutia filtrului de aer). Am cumparat 2 L de ulei original (cand au bagat le-a mai scapat lor o cantitate mica). Se observa o mica diferenta dar dimineata tot mai am acele simptome!:ceuameni: Vreau sa va intreb si eu daca pe la busonul de pe lateral de la cutie se verifica nivelul de ulei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, pe-acolo se verifica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci daca nivelul e bun trebuie ca busonul sa aiba ulei in capat nu? Oricum nivelul trebuie sa fie bun, am stat langa ei cand au bagat. Mi-au zis ca in cutia mea intra 2L. Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal. astăzi am constatat că la schimbarea vitezei se aude un piuit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la busoanele de la cutie,

plugs.jpg

Busonul de umplere de la cutie este localizat langa planetara si se desface cu un imbus normal de 17mm.

Schwaben_17mm_Allen_Socket.jpg

Busonul de golire este localizat in partea de jos a cutiei de viteze si nu se poate desface, atentie, decat cu o cheie speciala cu 12 colturi cu gaura in mijloc pentru a putea intra cheia in buson; codul cheii este: VAG tool #3357

Schwaben_Transmission_Drain_Plug_Tool.jpg th_hhaz256716.jpg

P.S. Am ales aceste poze datorita calitatii lor (dupa un google search), nu ca sa fac reclama firmei producatoare :(

Modificat de liviu_petrasc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!