Jump to content

Seat Leon 5F (2013)


Cristian
 Share

Postare recomandată

Acum revenim la marea durere a cumparatorului roman. Acesta doreste motorizari foarte puternice, finisaje de lux si dotari berechet la 15,000 EUR.

Eu sunt de parere ca un pic de realism nu strica. 

Revenind la topic eu n-am vazut niciun New Leon pe strada si sincer imi pare rau.

Am vazut eu unul sau poate era Ibiza, nu am putut sa-mi dau seama:)

Parca ar fi modele de la Audi, toate la fel, fara niciun fel de imaginatie. Pacat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 686
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Cristian

    183

  • Rave

    53

  • The_Ego

    48

  • florinrmn

    44

Top Posters In This Topic

Posted Images

Noul sistem ESC? ESC e de fapt vechiul ESP, nu vine cu nimic in plus. M-am urcat acum cateva zile intr-un Leon Reference, trist rau la interior. Cel Style arata ceva mai bine, poate nu as refuza unul. Materialele mie mi s-au parut ok pe Style, dar ceva mai slabe pe Reference. Comparand cu Octavia 3 Elegance, nu e greu de inteles de ce se va vinde Octavia foarte bine si Leonul aproape deloc. In primul rand designul interior e ciudat la Leon, nu atrage asa de multi clienti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca o comparatie mai buna e FR vs Elegance, Style vs. Ambition si asa mai departe

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca am face coomparatia intre FR si Elegance, Octavia nu are nici o sansa din punct de vedere al dotarilor. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai vrand-nevrand astea sunt echiparile echivalente.

Dar nu tine totul de dotari standard, Golful este mai slab echipat si mai scump decat ambele in echiparea de top si totusi se vinde mai bine decat ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu bagam si Golful in ecuatie, deja complicam lucrurile mult. Golful e o masina care se vinde singura, cand un model este de mai bine de 20 de ani referinta unei clase este oarecum normal ca multi cumparatori sa aleaga varianta asta. Golful e o masina echilibrata, nici frumoasa, nici urata, nici foarte sportiva, nici foarte confortabila. Unora li se pare prea stearsa, la un moment dat eu mi-as fi luat Golf 6 in locul Leonului. Acum, as alege clar Leon, modelul actual a trecut de o limita minima de calitate care eu o consider acceptabila, limita pe care modelul anterior nu a reusit sa o atinga, insa pentru mine a compensat din plin nivelul dotarilor.

 

Later edit: Ca tot vorbeam de niveul de echipare FR, dotarile sunt mult peste ce are nivelul de echipare Highline de la Golf.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Noul sistem ESC? ESC e de fapt vechiul ESP, nu vine cu nimic in plus.

 

Din ce intelesesm eu e peste ESP.

Posibil sa ma insel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intelesesem eu prost se pare :icon_redface:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E doar o alta denumire, nimic mai mult, mai ales ca oricum exista si pe modelul anterior diferentialul blocabil electronic - XDS.

Uitandu-ma in configurator, la nivelul de echipare Style apare ca tapiterie standard stofa/alcantara. Eu cand am facut test drive nu retin ca masina de test drive sa fi avut o asemenea tapiterie, era 1.2 TSI Style.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai retinut bine Cristian. Versiunea Style nu are Alcantara ci o tapiterie destul de ciudata (cu un model pe partea interioara)

Mai este de retinut ceva. Cand comparam cu dotarile Leonului cu ale Golfului exista anumite dotari cum ar fi Multi-Collision Brake sau detectorul de oboseala care nu sunt standard la celelalte marci din grup sau anumite dotari (cum ar fi Composition Media cu ecran mai mare si touchscreen capacitiv) care nu sunt disponibile pe Leon. Au facut ei in asa fel incat fiecare marca sa ofere ceva aparte (vezi farurile full LED de pe LEON)

@Tibi_84 - eu respect parerea ta si eu sunt un admirator al Leonului 1P insa eu sunt de parere ca, daca designul interior e discutabil ca layout, totusi materialele sunt superioare in noul Leon. Cum a spus insa si Cristian, la varianta Reference acestea sunt dezamagitoare si da, dau impresia de ieftin bigtime.

P.S. - eu am stat intr-un FR si intr-un Highline si zau ca desi dotarile or fi mai multe pe Leon (desi nu sunt sigur) la ambianta si materiale Highline ramane in fata (numai daca ma uit la scaune, decor interior, pielea de pe volan, comenzi volan, computer de bord etc.)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e, dar si cele mai mult de 2000 euro in plus intre Highline si Fr nu sunf chiar neglijabile. De diferenta asta iti poti lua tapiterie din piele, faruri cu led, trapa panoramica sau multe alte dotari. Ca si la 6, Golful 7 nu are climatronic standard nici macar la Highline.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

    Farurile full Led dupa mine reprezinta un progres enorm. Ganditi-va ca ele au durata de viata cat masina, consuma 1/2 curent = economie de benzina, plus sunt ultimul racnet de moda si de aspect. Mie imi place mult noul Seat Leon. Este ceva deosebit fata de Golf care pentru 3/4 din oameni arata la fel indiferent ca este Golf 5,6 sau 7.)   Dar sunt sigur ca nu o sa vad multe pe strada. Cel putin in Timisoara, oras mare, nu mai exista nici un dealer Seat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-as zice ca farurile sunt lifetime ;)  Am vazut cateva audi a6 a4 si un s8(modelul anterior) cu leduri arse.

Pt clasa compacta,da este prima masina pe care s-a pus asa ceva. Ai o vizibilitate foarte buna,am condus-o seara si mi-a placut.

Scaunele sunt ciudate rau,pozitia in ele mai exact.Nu mi-au placut.

 

Cristian in 2000de euro nu poti lua si faruri led si trapa panoramica si piele.Eu zic ca dotarile enumerate de tine,depasesc cu mult 2000e.

Personal, nu as opta pt piele in veci.Vara nu poti conduce intr-un short.Nu am gasit printre optionalele lui 5f sa aiba scaune ventilate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus un sau, ceea ce inseamna ca poti opta pentru una din dotarile enumerate de mine. Nici eu nu as pune piele, insa avantajul Golfului este tapiteria  combinata textil/alcantara, in cazul nivelului de echipare Highline. Stiu ca si pe Leon exista o tapiterie combinata piele/alcantara, insa in configurator nu am vazut-o nicaieri:

 

http://www.netcarshow.com/seat/2014-leon_sc/1600x1200/wallpaper_42.htm

 

In 2000 de Euro poti alege farurile cu led si trapa panoramica. Jante pe 17, climatronic si multe alte dotari exista deja.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Leonul merge ales daca se face abstractie de designul lui, rabat la calitatea materialelor si se merge pt dotari mai multe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am urcat azi in 2 Golfuri la PBN, unul Trendline si celelalt Highline, nu m-au impresionat cu nimic, in afara de plasticele pe partea superioara a bordului si a usilor fata, care sunt ceva mai mori decat la Leon, restul plasticului este exact aceeasi textura si duritate ca si cel din aceleasi zone din Leon. 

Golful 6 inspira mai multa calitate, utilizarea plasticului argintiu/negru lucios, in functie de echipare, in combinatie cu mult crom, este din punctul meu de vedere o exagerare la noul Golf 7. Leonul e chiar o masina decenta din punctul asta de vedere, imi mentin alegerea Leonului in comparatia cu Golful, dar nu in echiparea Reference. 

Chiar si la exterior, Leonul arata mai bine decat Golful, din punctul meu de vedere, ce ma nemultumeste este designul jantelor de aliaj, nu ma incanta nici un model din cele vazute pe masinile de test-drive sau cele din curtea PBN.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate sunt si prea incantat dupa primii 100 km cu Golful si mi-am pierdut obiectivitatea..dar nu sunt deloc de acord cu observatiile tale, dar iti respect parerea pentru ca asa e normal. Imi permit totusi sa fac niste observatii:

Cand  am dorit sa cumpar noul Leon, am cantarit bine toate diferentele fata de Golf si pot sa spun ca in mod clar diferenta cea mai mare a fost la capitolul calitate, ergonomie interior. Golful se apropie foarte mult de premium si chiar si Confortline are un interior demn de o clasa superioara (si asta ti-o spune cineva care conduce des un Passat B7 Highline). Compara acel Trendline in care te-ai urcat cu Reference (pt ca asa este de fapt comparatia corecta pt nivel echivalent de echipare) si vei vedea ca exista o mare diferenta si la dotari de asemenea asta cantarind evident si la diferenta de pret). La Reference pana si iluminarea statica la viraj, cotiera, geamurile electrice spate sau banelele lumini de zi sunt optionale...

Desigur, optiunea de a pune acel finish piano black pe Highline este o chestie discutabila si nici pe mine nu ma incanta - dar este o chestie de gust nu de calitate - Highline este la un nivel de calitate la care un FR nu ajunge nici cu acele leduri presarate prin toata masina.BTW acel material negru se regaseste la Leon Reference in toata zona din jurul gurilor de ventilatie (la Style adaugandu-se si conturul cromat care este o "exagerare" la Golf.) Ciudat, eu la Confortline am un decor Dark brushed silver care este mat si nu am deloc crom exceptand butonasele de la gurile de ventilatie si acolo e foarte discret.

Corect, Leonul este o masina mai mult decat decenta dar cuvantul de ordine este decenta (cu mici scapari cand vine vorba de interior care nu se rezuma la partea superioara a bordului. Ma refer aici la calitatea tapiseriei, a cotierei, modul in care se inchid usile, antifonarea si amortizarea, parbrizul cu protectie termica, sistemele multimedia, partea interioara plusata a usilor, spatii de depozitare, sertarele de sub scaune - care la Leon sunt inlocuite cu niste capacele de plastic, modul in care bordul imbraca soferul, piele de pe volan si profilul sport al acestuia din urma, grafica superioara la VW a BC-ului (si nu ma refer la cel premium), podeaua dubla modulabila pt portbagaj.

Referitor la diferenta de 2000 EUR. Eu pentru dotarile si motorizarea dorita am platit in plus pt Golf fix 1000 EUR (da-am beneficiat de o reducere destul de mare pt VW) la dotari echivalente (cu mentiunea ca la Golf am si rear view camera - 200 EUR) . Adaug multi-collision brake, pre-safe system, Composition Media cu procesor digital de sunet si diagonala mai mare si Bluetooth, detectorul de oboseala si pachetul de iarna si scad climatronicul (standard la Leon Style, optional la Golf) si diferenta, atentie, la DOTARI ECHIVALENTE (foarte important de realizat astfel comparatia) nu se apropie de 2000 de EUR. Sigur, in locul dotarilor pe care le are Golful unii poate ar dori led-uri (care si mie mi-au placut foarte mult) sau jante de 17 (exact asta imi trebuia pentru 1.2 TSI si pt drumurile din RO) dar aici vorbim de optiuni, necesitati si gusturi. La aceasta valoare de 1000 de EUR nu aduc in discutie (desi as putea) valoarea la revanzare...

Lasand la o parte orice urma de subiectivism eu sunt de parere (si piata o confirma cu certitudine) ca Golf este mult peste  Leon, cel putin la calitate si nu doar in zona plasticului (de design nu comentez pentru ca am mai discutat acest aspect-Golful are un design atemporal nu este facut sa fie flamboiant si epatant). Si asta pentru ca asa a gandit VW gama si segmentare pentru a evita canibalizarea (cum e cazul PSA cu C4 si 308). Sa nu credeti in sloganuri publicitare de tip iei acelasi produs, la aceeasi calitate la mai putini bani. Eu lucrez in achizitii si de fiecare data cand apelam la furnizori pentru a produce un anumit reper mai ieftin, variante exista, dar caracteristicile si tolerantele materialelor folosite sunt clar inferioare. Diferenta de pret vine de undeva si e normal sa fie asa.

Acestea fiind zise, eu sunt de parere ca fiecare trebuie sa fie multumit de masina lui si de alegerea facuta dar un minimum de realism in aprecieri ar trebui sa existe fie si pentru decenta si logica conversatiei de pe orice forum (fie el auto sau din alt domeniu).

Pentru multi cumparatori Leonul 1P era altceva si multi si-l achizitionau pentru ca era aparte. Cu Noul Leon multa lume spune ca l-ar lua (si eu eram de parerea asta recunosc) pentru ca este un Golf mai ieftin...deci se raporteaza tot la Golf (raportarea se face deci la etalon) si argumentul final este pretul nu calitatea. Toate cele bune 

Modificat de Cosmin D.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am spus parerea mea. Este posibil si foarte probabil sa difere de a ta, fiecare percepe calitatea intr-un anume fel. 

In plus, eu am comparat Golf Highline cu Leon FR, la nivel de dotari, pentru ca Leon FR n-am vazut inca in realitate, doar Golf Highline. 

La nivel de dotari incerc sa fac o analiza bazata pe dotarile din configurator:

http___cc.porscheinformatik.com_nwapp_nws_ro_SVC=XHTML2PDF&TEMPLATE=_CFG_SEAT!ro!!!S!!!_cc3pdf.pdf

http___cc.porscheinformatik.com_nwapp_nws_ro_SVC=XHTML2PDF&TEMPLATE=_CFG_VW!ro!!!V!!!_cc3pdf.pdf

E destul de greu sa configurezi masinile in asa fel incat sa le aduci la acelasi nivel de optionale, n-am reusit sa-mi dau seama daca Golf Highline vine cu conexiune prin bluetooth pentru telefon. Diferenta de pret e 2700 Euro. Am fost pus in situatia de a alege intre Golf si Leon, diferenta era cam acceasi si atunci am ales Leon, pentru dotari, in final am pus problema altfel, imi permit Leonul asta sau un Golf Trendline cu dotari minime. Acum nu mai e cazul, nu as mai face nici un compromis, pentru ca Leonul chiar a progresat mult ca si calitate.

Cat despre materiale, permite-mi sa nu fiu de acord cu tine. Imi mentin in continuare ideea ca Golful 6 nu avea atata crom, plastic negru lucios sau plastic argintiu mat si era mai bine. 

 

http://www.autowp.ru/pictures/s/seat/leon/seat_leon_fr_sport_coupe_6.jpg

 

http://abcmoteur.fr/wp-content/uploads/2013/02/interieur-golf-7-4x4.jpg

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi se pare mie, sau tapiteria montantului fata din Seat e din plastic?

Modificat de paul_e88
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe mine m-a innebunit designul...iar pe rosu...arata demential! Lasand laoparte interiorul care probabil este facut din materiale ceva mai slabe decat la Golf, probabil ceva gen Octavia 3, as alege LEON cu ochii inchisi! Cred ca doar Alfa Romeo Giulietta poate concura la frumusete cu Leon...parerea mea e ca se afla in topul compactelor la ora actuala.. Farurile cu LED sunt un mare plus avand in vedere ca am vazut aceasta tehnologie doar pe A7/A8, BMW seria 6 nou, masini care se apropie ba chiar depasesc 100 000 euro...Am configurat una in 5 usi, 2.0 TDI echipata FR si am ajuns cu ea pe la 22 000 euro...un pret care mi se pare totusi un pic cam piperat..

post-79494-0-63885500-1366981645_thumb.j

post-79494-0-30413300-1366981650_thumb.j

post-79494-0-42409000-1366981653_thumb.j

post-79494-0-94177700-1366981663_thumb.j

post-79494-0-26747900-1366981668_thumb.j

post-79494-0-49224400-1366981672_thumb.j

post-79494-0-03526100-1366981677_thumb.j

Modificat de corad0
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In 3 usi parca arata mai bine.

Legat de culori ,unui leon ii sta bine in galben :blah: .

Pacat ca au paleta de culori cam saraca :(

Modificat de TIBI_84
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la Bluetooth - indiferent de de versiune daca ai Composition Media (care la Highline vine standard) ai tot modulul Bluetooth integrat inclusiv audio streaming in boxe (calitate foarte buna), microfonul e ascuns undeva in zona plafonierei, posibilitate de configurare si apelare numere favorite, iti descarca toata adresa telefonica (mai putin pozele pt i phone - daca ai setat poza pt apelant) si permite pairing cu mai multe dispozitive in paralel. Interfata modului phone este in stil Android asa.

Referitor la culori - paletarul pt Romania este mult restrans si am impresia ca acel albastru nu e disponibil. Doar cu o comanda speciala la fabrica se poate opta pentru culorile aparte (pt paletarul complet puteti accesa seat.de - rubrica catalog). http://www.seat.de/content/de/brand/de/contact/modell-kataloge/leon-neu.html

 

Informativ - eu la comparatia pt achizitie am mers intre Golf Comfortline cu multe optiuni si Leon Style (doar cu vopsea metalizata si  oglinzi pliabile electric - asa era configuratia standard a importatorului). Am precizat pt ca mai sus am spus verzi si uscate dar ma uitat sa precizez ce versiuni am comparat eu.

 

Crom din pacate nu prea mai vedem ci plastic/aluminiu care il imita. O sa-l regasesti si pe Leon daca te uiti cu atentie. As fi pus o poza cu interiorul meu dar fiind topic de Leon am zis sa fac OT.

 

Corado - iti recomand sa configurezi si un FR cu 1.4 TSI 122 cp. Nu stiu cat mergi / unde rulezi preponderent (oras/afara) insa 2.0 TDI este foarte scump si vine cu un filtru de particule cu regenerare pasiva si activa care functioneaza in parametrii optimi daca este exploatat mai mult in regim extra urban. Altfel genereaza tot felul de erori si necesita regenerare indusa prin VAG COM. Doar o mica recomandare mi-am permis si eu sa-ti fac.

P.S. nu crezi ca spatele seamana un pic cu Brera? :) mi asa mi s-a parut ca zona circulara a lunetei aduce cu Brera.

 

numai bine

Modificat de Cosmin D.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana un seat va aduce macar cu o alfa, mai e cale luunnngggaaaa.

In linkul postat de tine am gasit o culoare, care cred ca va prinde super bine 5Ful(mai ales cel SC)...verde lima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Cristian a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!