Jump to content

Schimbare cutie automata cu cutie manuala


vwpassat2.5v6
 Share

Recommended Posts

vwpassat2.5v6

Salut, Am un VW Passat 1.9 tdi, an 2004 si dupa multe...foarte multe probleme cu cutia automata am hotarat sa o schimb cu una manuala. Am achizitionat piesele necesare (cutie, timonerie, pedale, planetare, volant+ambreiaj) dar din cate am auzit mai trebuie facute cateva modificari la calculatorul masinii pentru ca este setat pe cutie automata.

Ma poate ajuta cineva cu mai multe informatii desprea cum se poate seta pe cutie manuala?

de asemenea mufele de la cutia de viteze automata nu se potrivesc la cutia manuala...am inteles ca cutia automata are o mufa mare care trebuie modificata (gasite firele pt marsarier din acea mufa mare)?

A mai facut cineva asa ceva?Multumesc.

Edited by C o s m i n
Link to comment
Share on other sites

C o s m i n

Completeaza-ti profilul, sa stim de unde esti si unde cauti.

Link to comment
Share on other sites

vwpassat2.5v6

Am completat profilul. Astept raspunsuri si solutii.... Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

da este vorba de un soft;) pt cutie manuala .. mai mult s-a facut manuala spre automata decat invers..ai ceva de munca..

;)..poti schimba masina cu una manuala..dar sa nu iei in considerare parerea mea..e doar pararea mea

Link to comment
Share on other sites

Salut ,cauta si pe cineva care se pricepe ,si a mai schimbat cutii de viteze,sa nu te lasi pagubas,sa postezi ce ai rezolvat,bafta.

Link to comment
Share on other sites

vwpassat2.5v6

Salut, Astazi ne-am apucat sa schimbam cutia si dupa o zi de munca...am reusit. Pot sa zic ca nu a fost nimik complicat, chiar usor si eu nu sunt mecanic....doar pasionat de masini. Totul este deja pregatit din fabrica, suportul de pedale are loc pt pedala de ambreiaj si pompa de ambreiaj ca la manuala, gaurile sunt date in caroserie din fabrica, timoneria se potriveste la fix in locul timoneriei automata....asa cum am zis totul este deja pregatit din fabrica.

Problema este la partea electrica...pe cutia manuala se potriveste doar o singura mufa de la automata....celelalte nu merg.

Deci nu merge mansalierul si nici nu porneste la cheie pt. ca computerul masinii este setat pe cutie manuala si din moment ce nu detecteaza cutia automata masina nu porneste.

Totusi am reusit sa o pornesc impinsa...si merge OK.

Acum trebuie sa rezolv partea electronica.

Stie cineva ce trbuie facut....am inteles ca sunt 2 solutii:

- sa pastrez cititorul de viteze de la cutia automata (dar eu nu mai am cutia).

- sau sa setez calculatorul masinii pe cutie manuala .... respectiv din mufele ramase de la cutia automata sa fac o punte care sa spuna calulatorului masinii ca este pe P sau N (de la cutia automata).

Daca ma poate ajuta cineva cu mai multe informatii....astept raspunsuri.

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Recodeaza motorul ca avand cutie manuala.

Pentru pornire, scoate releul J226 situat pe pozitia 13 si cu 2 papuci uniti cu cablu de 2,5 uneste pinii 2 si 8 din mufa. Dupa care dai la automat si porneste.

Link to comment
Share on other sites

vwpassat2.5v6

Salut, merge recodarea cu vag?

Referitor la mufa, am 2 mufe de la cutia automata....una dreptunghiulara si una rotunda....presupun ca te referi la cea dreptungiulara.

Pentru marsarier vreo solutie?

Multumesc pentru ajutor.

Link to comment
Share on other sites

Salut. Eu tocmai am facut aceasta operatiune, dar la un parc de dezmembrari. In primul rand rand nu stiu ce pedale ai schimbat tu ca se schimba tot grupul pedalier. in afara de piesele pe care lea-ai spus tu mie mi-au schimbat electromotorul si puntea fata(acel fier in forma de "u" pe care vine bara stabilizatoare). Pt marsarier trebuie sa-ti cumperi o mufa la care sa faci legatura pt luminile de marsarier si bineinteles setarile de care iti spunea si "al bundy". Da, acestea se fac pe VAG.

Masina merge perfect, cu exceptia tempomatului, care se porneste de pe maneta si are setari pe volan dar pt asta o sa-l sun pe "al bundy" spre finalul lunii cand mai fac rost de ceva banuti.

Sper sa-i dai de cap. Bafta!!

Link to comment
Share on other sites

Pt cei care au schimbat la passat cutia automata cu una manuala cam cat va costat operatiunea?

Link to comment
Share on other sites

Buna si pe mine m-ar interesa un schimb de cutie, sau as schimba si masina toata. Cei care au schimbat cutia, la ce suma se ridica investitia? merita? merci.

Edited by szgary
Link to comment
Share on other sites

In primul rand vreau sa va spun ce piese se schimba(mi-au schimbat mie):

- Planetare

- Kit ambreiaj

- Cutie de viteze+cilindru cutie (5-6 rapoarte, cea cu 6 este mai scumpa si mai greu de gasit)

- volant

- Timonerie

- Electromotor

- Punte fata (acel fier in forma de 'u' pe care vine bara stabilizatoare)

- Pedalier (Complet, cu tot cu pedale, cu actuatoare pe pedalele de ambreiaj si frana, cu pompa de ambreiaj)

In afara de toate aceste lucruri va trebuie un electrician sa va faca legatura pt lampile de marsarier si cineva care sa faca ceva setari prin calc. masinii.

- Tampoane, suporti etc.

Achizitii:

Pedalierul este dupa parerea mea cel mai important deoarece se gaseste cel mai greu. Se poate lua NUMAI de pe masini cu volan pe stanga si stiti bine ca majoritatea pieselor din dezmembrari sunt venite de pe masini din Anglia. Eu am sunat pe la 30 de parcuri de dezmembrari si nu avea nimeni. L-am gasit cu greu, pe un site cunoscut de vanzari online.

Restul pieselor+montajul le-am facut la un parc de dezmembrari.

Costuri:

Pedalier: 550Ron - Complet.

Restul pieselor + Manopera(ei mi-au facut si partea de electrica si setarile): 3000 Ron

Contravaloarea pieselor date jos de pe masina mea: -900 Ron (aveam convertizorul aproape nou - mai exact de 6 luni)

Total: 2650 Ron

- Totusi 2 probleme care urmeaza sa le rezov in Buc.: 1 - Nu mai merge tempomatul

2 - Nu mai merge priza 12v din fata (probabil au rupt vreun fir cand au bagat timoneria)

Ca si diferente, masina merge un pic mai bine (demaraj si vit. max) si consum muult mai mic.

PS: In pretul asta volant pusa a fost cu masa simpla, mai ieftina dar mai trainica.

Link to comment
Share on other sites

post-108196-0-06251100-1340478124_thumb.post-108196-0-14679600-1340478132_thumb.Incerc sa atasez doua poze cu pedalierul pe care l-am luat eu ca sa vedeti cum trebuie sa fie. Edited by dragos_u
Link to comment
Share on other sites

vwpassat2.5v6

salut, sunt mai multe tipuri de pedale....eu am avut un tip mai vechi (cred...) si nu a trebuit sa schimb podul pedalier .

la fel si cu suportul pentru cutie....sunt mai multe tipuri si nu a trebuit sa schimb jugul (puntea fata in forma de U).

electromotorul s-a potrivit la mine.

pornirea mi-a facut-o un electrician asa cum a zis al bundy...dar nu am reusit resoftarea cu VAG...ca urmare am ABS si ESP aprinse pe bord si nu imi merge vitezometrul.

poti sa imi zici cum ai facut resoftarea cu VAG?

de asemenea nu am reusit sa gasesc firele de la mufa din cutia automata care aprind luminile pt marsarier...puteti sa imi ziceti care sunt firele (culoare si care mufa de la cutie....am 2 mufe ramase, dreptunghiulara si rotunda).

multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Resoftarea: depinde, ce ai pe masina ABS sau esp si ce tip BOSCH 5,3 sau 5,7 ?

Cat despre lampa de mers inapoi:

Trebuie sa prelungesti firul de la mufa T10d de culoare maro pin 5 fir de culoare negru/albastru pana la mufa cu 2 pini de pe cutia manuala si apoi te intorci cu un fir la mufa t3s de culoare rosie pe pinul 1 de culoare albastru/rosu, fir ce duce la becurile de mers inapoi. Mufele se afla sub capacul ce acopera cutia in care este ecu.

Link to comment
Share on other sites

vwpassat2.5v6

Salut, cred ca este ABS Bosch 5.7 (seria de pe el este 4B0 614 517 G) dar nu stiu despre ESP ... am aprinse pe bord ABS, ESP, semnul de la motor si nu imi merge vitezometrul. Se poate ca vitezometrul sa nu mearga din cauza ABS sau ESP?

Multumesc pt. ajutor.

Edited by vwpassat2.5v6
Link to comment
Share on other sites

vwpassat2.5v6

Am incercat codarea ABS cu VAG dar nu am reusit....astea sunt erorile:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 4B0 614 517 G

Component and/or Version: ABS/ESP front 3428

Software Coding: 04255

Work Shop Code: WSC 05311

2 Faults Found:

18055 - Check Coding of ECUs in Data Bus Powertrain

P1647 - 35-00 - -

18034 - Powertrain Data Bus: Missing Message from TCU

P1626 - 35-00 - -

Link to comment
Share on other sites

vwpassat2.5v6

Am rezolvat problema...ABS-ul era bine codat dar eroarea venea de la ecu care trebuia schimbat pe cutie manuala...toate erorile au disparut. Mai ramane chestia cu mansarierul....sa vedem daca gasesc mufele....

Link to comment
Share on other sites

Din log vad si eu ca e codat cum trebuie. Uitasem de codarea ECU dar credeam ca ai facut-o inainte de a te apuca de ABS.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

mansalierul il faci usor sunt 2 fire albastru rosu si albastru negru le tai de pe mufa dreptungiulara care era pe cutia automata mergi la un parc de dezmembrari iti iei o mufa de cutie manuala sa aiba firele mai lungi putin, ar trebui sa aiba aceeasi culoare le legi cu firele care le-ai taiat le izolezi bine bagi mufa la cutie si mere ;), au asa am facut.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

spunetimi si mie va rog unde -ti facut schimburile astea de cutie ca am si eu un vw bora si vreau sa-i schimb cutia , ma intereseaza si pe mine un numar de tel sau ceva ca sa pot sa iau legatura cu ei

ma intereseaza foarte mult sa schimb si eu cutia ca am avut numai probleme cu ea

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
catalin.onciu

Help please, am schimbat si eu cutia de viteze din automata in manuala la bora 1.9 AHF si acum nu pot actiona demarorul deoarece ECU cauta pozitia P sau N a schimbatorului. Faza cu releul J226 e valabil doar pentru passat sau merge si la bora? Multumesc

Link to comment
Share on other sites

da si Bora are releul J226, pentru inhibarea pornirii

Edited by F l o r i n
Link to comment
Share on other sites

catalin.onciu

In cazul meu releul J226 are inscriptionat pe el Nr.175 si e pe pozitia 11. Am reusit sa o pornesc...doar ca in momentul cand am unit pini 2 si 8 demarorul a inceput sa invarta fara sa il actionez din cheie... cum as putea rezolva problema asta adica sa actionez demarorul din cheie pt ca acum stau cu bordul desfacut si cand vreau sa pornesc unesc cei 2 pini :))

Link to comment
Share on other sites

catalin.onciu

Pentru a actiona demarorul din cheie se unesc pinii 6 si 8.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

   Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!