Jump to content

Carlig remorcare - coduri si DIY?


Geisterfahrer
 Share

Postare recomandată

Geisterfahrer

De ceva vreme ma bate gandul sa imi montez carlig de remorcare (pt. masina din semnatura) ca sa pot cara bicicletele. N-am fost prea inspirat cand am comandat masina, atunci m-ar fi costat vreo 800 EUR. Acum cateva zile am fost la VW sa-mi faca o oferta de pret si ajunge pe undeva pe la 1200 EUR. La banii astia fie imi montez singur, fie inchiriez biciclete pe unde ma duc si tot ies mai ieftin ;)

Aseara am gasit insa de vanzare un carlig rabatabil electric cu codul 3AA 803 880 E. Am mai gasit alte carlige fixe sau demontabile, dar ca asta rabatabil electric n-am mai vazut.

Intrebari:

- Se va potrivi acest carlig la mine?

- Are cineva un DIY (eventual cu poze) despre cum se monteaza carligul si partea electrica? M-ar interesa mai ales cum se desface bara din spate fara sa rup clipsuri sau gheare de plastic, procedura de montare o am descrisa in instructiunile cu care vin carligele astea.

- care e codarea care trebuie facuta cu VCDS?

Modificat de dinu_s
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

INFO:

Avand ceva experienta in montare si vanzare accesorii iti fac urmatoarele precizari.

Sistemul de carat bicicleta pe carlig este total neadecvat. Pe TOUAREG la fiecare deschidere de haion trabuia sa eliberez din nuca si rabatare pe spate. Avantajul meu era ca puteam sa deschid doar luneta,

Tin sa mentionez ca eu lucrez numai cu echipamente de top : THULE, MONTBLANC, Atera, Westfalia.

Daca ai 3 biciclete greutatea este considerabila. Cel mai ieftin sistem pleaca de la 350 euro (pe carlig).In majoritate au lampi de semnalizare si la VW-AUDI iti trebuie modul TRAILER penru lumini care poate costa separat 1500 lei!!

TOATE SISTEMELE INDIFERENT DE FIRMA "BAT" PE CARLIG , LUCRU CARE ESTE ENERVAT! Poate sunt eu prea pretentios!

Varianta 2. Sistem pe hayon: Avantajul ca nu ai nevoie de modul TRAILER, Dezavantaj: SE fac praf amortizoarele hayon, trebuie sa fie doua persoane care sa sustina hayonul cu biciclete cand cauti ceva in interior. NU VEZI NIMIC IN SPATE, LA UNELE MASINI OBTUREAZA LAMPILE STOP!

Pret suficient de mare.

Recomandare:

Cel mai potrivit suport este cel pe bare transversale, pe cupola.

Toate firmele de top fac suporti de bicicleta OK. (aluminiu, etc) Atentie : Thule, Atera de exemplu au subcategorii de otel , sau LOW COST, calitatea este de LOW COST chiar daca e THULE!!!

Cel mai bun este cel de la MONTBLANC sau ORIGINAL (este acelasi produs, acelasi fabricant), in timpul iernii pretul de la reprezentanta este mai bun ca cel de la importatori. Trebuie verificat poate gasesti vreo reducere la reprezentante.

Este cel mai bun suport deoarece are talpa de plastic care integreaza rotile si nu "bate" pe drumuri rele. Nu il auzi, cu toate ca viteza max este de 130km, am testat si la peste 180km/h pe diverse masini si cu 2 biciclete (si pe macadam!!)

Toate celelate au piese de AL, care sunt imbinate si se slabesc strangerile si bat suruburile pe AL. La Montblanc/OEM montajul e plastic pe AL.

ATENTIE la dimensiunea (latimea anvelopei)- in general merge pe orice MB , dar poate nu de competitie!! Daca aveti o "suparaciune" de bicicleta verificati grosime cadru, inaltime si latime anvelopa.

DEZAVANTAJ: Este pentru tari civilizate, adica are o singura gheara de blocare , care se poate face praf de un hot cu muschi.

Cele de la Attera au 2 yale separate pe suport si bicicleta.

Pentru Passat iti recomand bare de AL originale sau de alti producatori dar de top (originalele sunt de la Montbalanc).

Calitatea THULE si Montblanc este identica, este un exemplu ca si in Suedia se pot certa 2 prieteni si sa divizeze o firma.

Preturile la Montblanc sunt totdeauna mai mici.

Pentru doamne sau domnisoare care merg singure, recomand suportul de la ATERA cu LIFT !!

Alte probleme pe office@mecatronic.ro

Toate bune!

Pe www.westfalia-automotive.de gasesti PDF-uri cu montaj carlige + montaj kit electric 7-13 poli

WESFALIA este producator OEM VW ( inainte de criza erau ambalaje personalizate de VW si etichete cu cod, acum vin exact cum le face WESTAFALIA ca e scump lipiciul si hartia pentru eticheta!) Doar pretul a ramas la fel la VW (mult mai mare pe cod VW decat pe cod WESFALIA).

Modificat de Mecatronic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Geisterfahrer

Multumesc mult pentru lamuriri. Pentru mine transportul pe hayon iese din discutie, circul in Germania si vreau mai mult de 130 din cand in cand. In plus, parchez des in parcari etajate, si nu vreau sa dau bicicletele jos la intrare ;)

De usa portbagajului iar nu vreau sa agat nimic, nu vreau sa fac praf balamalele, sa zgarii/indoi capota acolo unde calca suportul de biciclete pe caroserie. De aceea singura varianta care ramane in picioare pentru mine este suportul pentru nuca carligului de remorcat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca locuiesti in Germania, asa ca uite o adresa unde poti sa montezi carligul si poti vedea si preturile. Si eu as vrea sa il montez la ei insa nu stiu daca nu cumva afecteaza garantia pe partea electrica.

A 2-a posibilitate ar fi sa intrebi la mai multe reprezentante si in mod sigur o sa obtii un pret bun

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dinu oarecum off-topic: am avut suport de bicicleta pt bari transversale Montblanc cu care am mers cu 150-160 km/ora fara nici o problema - ma gandesc ca poate poti evita parcarile subterane cand pleci sa faci cycling cu familia. In plus exista biciclete pliabile (ex. Dahon) care sunt f ok iar in portbagajul de variant poti baga linistit vreo doua pe langa alte bagaje...

Ma gandesc ca ar fi mai simplu si ceva mai ieftin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Geisterfahrer

Stiu ca locuiesti in Germania, asa ca uite o adresa unde poti sa montezi carligul si poti vedea si preturile. Si eu as vrea sa il montez la ei insa nu stiu daca nu cumva afecteaza garantia pe partea electrica.

A 2-a posibilitate ar fi sa intrebi la mai multe reprezentante si in mod sigur o sa obtii un pret bun

Carligul o sa-l montez cel mai probabil singur. Inchiriez o rampa si in cateva ore o rezolv. Am intrebat la VW ce se intampla cu garantia daca montez carligul cu alta firma. Au zis ca garantia masinii nu se schimba, numai ca ei n-o sa-mi dea garantie si la carlig, ci de asta e responsabila firma care mi-l vinde si face montajul.

La adresa ta nu am gasit decat carlige de B6. S-ar putea sa fie diferente la partea electrica....

@dinu oarecum off-topic: am avut suport de bicicleta pt bari transversale Montblanc cu care am mers cu 150-160 km/ora fara nici o problema - ma gandesc ca poate poti evita parcarile subterane cand pleci sa faci cycling cu familia. In plus exista biciclete pliabile (ex. Dahon) care sunt f ok iar in portbagajul de variant poti baga linistit vreo doua pe langa alte bagaje...

Ma gandesc ca ar fi mai simplu si ceva mai ieftin

Pe hayon nu pun nimic (poate cel mult vre-un portbagaj). Ieri m-am intors dintr-un concediu de o saptamana in N Italiei iar la intoarcere drumul a fost un cosmar. Am avut bucati unde mergeam 180-200, urmate de franari destul de puternice ca sa nu ma infig in fundul unei coloane care statea. Nu e vorba numai de evitat parcarile subterane (destul de greu de facut), dar si de situatia actuala a traficului in Germania: nu vreau sa-mi fie frica sa merg cu mai mult de 130 doar ca sa nu-mi zboare bicicletele de pe hayon...

Modificat de dinu_s
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Geisterfahrer

Totusi...nu ma poate ajuta cineva cu ceva coduri din ETKA? N-as vrea sa desfac masina in bucati ca sa instalez o chestie care nu functioneaza.

Tocmai am citit pe un forum german de cineva care si-a comandat un kit de carlig de la VW direct (sunt zvonuri ca kiturile Westfalia + Jäger sunt problematice) si nu-i mai merge LaneAssist. La o informare mai minutioasa, se pare ca kitul vandut de VW este pentru MJ2012 si el are MJ2011 ;(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce coduri vrei din etka ?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Geisterfahrer

Pai vreau codul carligului demontabil (nu cel fix, nu cel rabatabil electric!), codul setului electric (cabluri + mufe + controller) + exentual codul prizei cu 13 pini (cred ca nu e inclusa in setul electric).

Masina mea e aici: http://vwforum.ro/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=278602 si aici: http://vwforum.ro/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=278603

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Geisterfahrer

Am aflat codurile, aici pentru cine mai intereseaza:

- 3AA 092 155 (partea mecanica)

- 3AB 055 204 (setul electric).

Faza interesanta e ca de la dealer mi-au zis ca deocamdata VW a blocat setul electric, din cauza unor probleme cu el, si nu mai au voie sa-l instaleze ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

INFO:

Avand ceva experienta in montare si vanzare accesorii iti fac urmatoarele precizari.

Sistemul de carat bicicleta pe carlig este total neadecvat. Pe TOUAREG la fiecare deschidere de haion trabuia sa eliberez din nuca si rabatare pe spate. Avantajul meu era ca puteam sa deschid doar luneta,

Tin sa mentionez ca eu lucrez numai cu echipamente de top : THULE, MONTBLANC, Atera, Westfalia.

Daca ai 3 biciclete greutatea este considerabila. Cel mai ieftin sistem pleaca de la 350 euro (pe carlig).In majoritate au lampi de semnalizare si la VW-AUDI iti trebuie modul TRAILER penru lumini care poate costa separat 1500 lei!!

TOATE SISTEMELE INDIFERENT DE FIRMA "BAT" PE CARLIG , LUCRU CARE ESTE ENERVAT! Poate sunt eu prea pretentios!

Nimic mai fals!! M-am interesat si pana la urma a fost foarte bine ca m-am incapatanat sa cumpar Un Thule Euroway G2 922 (cu fixare pe carlig, pentru 3 biciclete). Bineinteles ca nu "bate" absolut nimic, sistemul este pur si simplu ideal. Ieri am facut un drum mai lung (200+ km) cu bicicletele dupa mine si nici macar nu mi-a crescut consumul. Am mers si cu peste 160km/h uitandu-ma in retrovizor de fiecare data cand treceam peste o denivelare mai serioasa. Nici o miscare acolo in sparte, sistemul pare "sudat" de sasiu.

Cel mai potrivit suport este cel pe bare transversale, pe cupola.

Toate firmele de top fac suporti de bicicleta OK. (aluminiu, etc) Atentie : Thule, Atera de exemplu au subcategorii de otel , sau LOW COST, calitatea este de LOW COST chiar daca e THULE!!!

Cel mai bun este cel de la MONTBLANC sau ORIGINAL (este acelasi produs, acelasi fabricant), in timpul iernii pretul de la reprezentanta este mai bun ca cel de la importatori. Trebuie verificat poate gasesti vreo reducere la reprezentante.

Este cel mai bun suport deoarece are talpa de plastic care integreaza rotile si nu "bate" pe drumuri rele. Nu il auzi, cu toate ca viteza max este de 130km, am testat si la peste 180km/h pe diverse masini si cu 2 biciclete (si pe macadam!!)

Toate celelate au piese de AL, care sunt imbinate si se slabesc strangerile si bat suruburile pe AL. La Montblanc/OEM montajul e plastic pe AL.

Nici asta se pare ca nu sta in picioare. Au facut la ADAC niste teste si Montblanc a iesit cel mai prost, evident ca primele locuri le-au luat Thule sau Uebler. La suporturile de hayon, Montblanc a fost singurul suport care la impact bicicletele au zburat pur si simplu de la locurile lor, rupand curelele de fixare. La sistemele cu prundere pe carlig, iarasi Montblanc a iesit pe ultimul loc, dupa ce a pierdut bicicletele in testul slalomului. Aici un link cu rezultatele, cu film din timpul testarii (click pe tabul "Bilder & Videos"): http://www.adac.de/infotestrat/tests/autozubehoer-technik/fahrradtraeger_2011/default.aspx?tabid=tab1

Calitatea THULE si Montblanc este identica, este un exemplu ca si in Suedia se pot certa 2 prieteni si sa divizeze o firma.

Preturile la Montblanc sunt totdeauna mai mici.

Vezi linkul de mai sus - ADAC e de alta parere: Montblanc au iesit cele mai proaste sisteme chiar si in 2009. Cu toate astea, datorita pretului mai scazut, vad ca VW se incapataneaza sa foloseasca produse Montblanc ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Stie cineva cine monteaza carlig de remorcare la Cluj pentru un Passat 2.0 tdi 2012 si cat costa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

merg si eu cu 3 biciclete pe carlig si cred ca la 160 km /h consumul este considerabil mai mare (nu acelasi cum spune un coleg) deoarece mai mult de 160 nu merge :dry: (frana aerodinamica impresionanta iar sarcina pe suport considerabila)

iar fara biciclete masina poate 210

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Whaat?? Interesant, ai cumva limousine, asa mi-as explica oarecum ca bicicletele sunt expuse la vant, si de aceea consumul e mai mare. La mine la Variant, bicicletele nu sunt expuse la vant (ies in afara caroseriei cu max 5 cm in stanga si dreapta, nu mai mult), de aceea n-am observat sa creasca consumul. Iar de mers cu viteza mai mare, absolut nici o problema ;) De cand am montat carligul am mers de multe ori cu peste 180 cu bicicletele dupa mine si n-am simtit vre-un efect de frana aerodinamica. Singura chestie e ca masina se ridica nitel de bot, dar minimal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da e limousine si am uitat sa pomenesc de zgomot care-ti da senzatia ca ai geamurile deschise

Modificat de alexabv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici zgomotul nu creste la Variant, probabil din aceeasi cauza: bicicletele stau bine aparate acolo de vant. Nasol, dar n-ai ce sa-i faci, asta e. Probabil ca nu mergi cu bicicletele pe carlig zi de zi, daca mergi prin Romania oricum n-ai voie legal sa mergi cu 160 iar de zgomot ce sa zic, da mai tare muzica :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Cine ma poate ajuta si pe mine cu niste codari cu vagu pentru semnale america style, leaving home coming home, adaptare clapeta acceleratie, DRL ceata...Va rog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Offtopic: In mod sigur gasesti pe cineva la tine in oras sau in imprejurimi. Vezi aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Am passat b6 variant ( break) si folosesc un suport de biciclete THULE EUROWAY ptr 3 biciclete. Carligul este cel OEM din fabrica.

Nu " bate " absolut nimic !!! Suportul sta prins pe bila carligului de parca zici ca este sudat acolo !!

Nu am observat sa-mi creasca consumul absolut deloc !! probabil ca la variant intradevar bicicletele stau mai "ascunse " de curentul de aer datorita formei caroseriei.

Va recomand acest tip de suport dar din pacate este destul de scump aprox 700 euro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord cu tine, nu bate nimic si nici consumul nu creste. Am mers chiar si cu 180 cu 3 biciclete pe suport si nici macar nu tremura.

 

Nu-s insa de acord cu pretul asta....700 de eur! Eu am dat cam 300, n-are cum sa ajunga la 700 in Romania: http://www.amazon.de/Thule-EuroWay-G2-922-Anh%C3%A4ngekupplungs-Fahrradtr%C3%A4ger/dp/B003ARWUA8/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1378888880&sr=8-1&keywords=thule+euroway+g2+922

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Eu l-am cumparat acum 3 ani si am dat pe el aici in romania de la o firma importatoare ( pe comanda ) 2680 ron...am factura de la el.

Vad ca intre timp s-am mai ieftinit foate mult asa ca este o ocazie excelenta ptr cei care isi doresc asa ceva. Recomand cu mare incredere , bineinteles THULE. 

Alte marci de suport nu am incercat , poate au alti colegi si ne impartasesc din experienta lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pfui...ian banii aia faceai o excursie in Germania, luai suportul de aici din orice magazin de piese auto mai rasarit si mai ramaneai si cu bani. Confirm, Thule as mai lua si data viitoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista si o varianta mai ieftina a suportului pentru carlig de remorcare:

http://www.amazon.co.uk/Thule-Hang-9708-Bike-Carrier/dp/B008AGRJM8

(eu l-am luat in 2010 cu 600 lei din Ro, dar ca fapt divers, pe vremea aia costa 500 lei de pe amazon.co.uk cu transport inclus)

Am suportul asta de 3 ani, functioneaza ireprosabil, am mers fara probleme cu 4 biciclete si 140 km/h pe A2, atat pe G4 (hatch) cat si pe Passat B6 variant, evident ambele masini fiind dotate cu carlig de remorcare. Daca biclele sunt legate corect pe suport, nu prea simti ca ai o greutate suplimentara in spate (poate doar la curbe luate foarte strans se simte ca trage spatele spre exteriorul curbei, dar vorbim de situatii extreme).

Puncte slabe:

- dureaza minim 30 de minute montatul suportului si al bicicletelor

- daca ploua toata mizeria se duce in angrenaje/pinioane/lant

- nu se pot asigura bicicletele antifurt (ci doar bike carrier-ul)

Puncte forte:

- poti duce 4 biciclete (fata de maxim 3 cate se pot căra sus)

- poti intra in parcari subterane fara sa le demolezi

- poti merge cu viteze de peste 140 fara a simti "efectele secundare".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Acum ca ne-am lamurit cu suportul de biciclete, stie cineva un cost orientativ pt carligul in sine?

Am un Passat B7 Variant 2011 si am nevoie de carlig, momentan n-am nici cea mai vaga idee cat m-ar costa si care ar fi variantele ( reprezentanta vs aftermarket, fix,rabatabil, demontabil ).

 

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!