Jump to content

probleme frana


althomas
 Share

Postare recomandată

La un 70, cu frane pe tambure, am schimbat pompa de frana cu una noua, la fel dublu circuit.

Am aerisit spatele,si pedala se duce la fund.,cum ar trebui.

Cand am incercat aerisirea pe fata, iese lichid dar pedala ramane sus, fara sa se duca la fund.- pe ambele roti fata la fel.Lichid iese ok pe stanga fata, dar mai slab pe dreapta fata.

Acum ,frana nu tine deloc-adica se opreste masina daca fac 10 pedale.

ce poate fi? Furtunul bulit pe inauntru, sau cilindrul de frana?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuia sa mai cauti un topic de frane

pompa de frana oricat ai invarti-o , nu reusesti sa o faci sa mearga! Cel putin eu nu am reusit, si am pus sh verificata si toate alea

deci pompa noua aftermarket, eftina si proasta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a mea, simplu circuit, noua after market ieftina s-a aerisit cu presiune de aer in borcan.... cand aerisesti la roata si cineva face pedala, bagi putin aer in borcan... vezi daca merge asa... si eu am vrut sa arunc pompa ce o am pe masina, si am cumparat alta noua de la diler... si apoi cineva a stiut sa-mi aeriseasca asta, si totul ok acum. vezi de inca o chestie, ce am patit la a mea... stutul care aduce lichid de la borcan, ala de plastic are o garnitura de guma... aia sa fie buna, ca daca nu, tot trage aer fals acolo, si degeaba iasa la roata, ca acolo tot intra aer si nu se aeriseste... poate mai vin si altii cu idei daca astea nu functioneaza....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am schimbat pompa de frana cu una noua, la fel dublu circuit.

DECI, am pompa noua, cu stuturi si garnituri NOI, marca buna= ATE

- am citit destule posturi despre frana, pana sa ma hotarasc sa schimb pompa centrala.

In alta parte este problema,cred

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai incercat asta cu aer in borcan? poate te ajuta sa aerisesti. si a mea facea la fel pana s-a aerisit bine, era pedala ok, apoi iar nu mai era... si dupa ce s-a aerisit totul bine cu mult lichid in borcan si presiune de aer in borcan, am frana adevarata.... daca nu ... nu prea ai cum sa stii pana nu incerci sa schimbi cilindrii de frana si furtunele daca nu ajuta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat FURTUNUL, si acum ies prin geam la frana.

Probabil scapa aer pe langa insertie, ptr ca totusi pistonasul actiona, la a2-a pedala roata se infrana putin.

Tot cu un furtun am avut probleme si la un ambreiaj de Mercedes- parea bun ,dar nu era.

Multumesc de raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun:) frana buna e necesara:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca tot este topicul asta despre frine ....interb si eu pe cei cu experienta ,am schimbat ;saboti,pistonase,conducte lichid frina totul nou.dupa toate astea frina la inceput tinea ceve ceva dar in scurt timp pedala fleasca,am cumparat pompa noua am schimbat-o fara sa aerisesc, am completat cu lichid am facut citrva pedale si pedala sa intarit,frina tinea foarte bine,pentru ca abia am asamblat masina am facut citeva ture sa vad cum se comporta motorul, electrica frinele, in momentul in care am actionat frina pedala sa intarit foarte tare masina a ramas infrinata pe roata spate dreapta iar pedala nu putea fi apasata,am ajuns in parcare, am lasat masina asa pentru a umbla a doua zi sa vad ce sa intimplat,a doua zi dimineata direct la masina am apasat pedala de frina si tot beton ,am pornit motorul am mai stat putin si cind am apasat pedala din nou am opservat ca actioneaza normal :scratch: am inercat sa o misc inainte inapoi si pedala tot ok , de atuni cind mai misc masina tot incerc frina am apasat mai violent dar nu sa mai intimplat nimic frina este ok, si acum intreb... a mai patit cineva asa ceva ?se mai regleaza ceva? ce sa verific sa nu mai am surprize ?Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tija de reglaj dintre pedala si pompa de frana. aia trebuie reglata. precis, ea ataca putin pompa, practic ar trebui slabita, astfel incat sa ai un mic joc pana in momentul in care tija impinge in pistonas.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar furtunurile le-ai schimbat? Sa nu cumva sa aiba "solzi" pe dinauntru....

Off topic, ieri am vazut cum se chinuia cineva sa regleze franele la un brotac refacut total si tot nu resusea...injuraturi,icnete.....Am dat si eu un ochi si.....nu avea opritorul de pedale -tablita aia de pe podea- .....iar tija impingatoare era desfacuta la maxim. Un fleac ,l-am consiliat!

Modificat de pirvu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nup... furtunurile nu le-am schimbat, mecanici au spus ca sun foarte bune si nu-i nevoie sa le schimb dar...tin sa cred ca si tija era problema intre tija si pompa nu exista nici pic de joc ,sper sa se fi rezolvat, multumesc pentru sfaturi.

Modificat de VW 1200
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte de a schimba orice la frana, verificati grosimea tamburului.La mine fiind rectificat candva, nu mai tinea asa bine frana, ca nu mai ajungea sabotul sa calce total pe sabot.Asa ca ,alt tambur...alta muzica

Daca pedala de frana tine jos, pe la jumate, cum ridic pedala?

Lungesc tija sau reglez sabotii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tija nu se lungeste niciodata. Ea pur si simplu trebuie sa aiba o cursa "moarta" de 1 mm ( adica inainte sa atinga pompa de frana) - se regleaza cu atentie, miscand usor de ea si ascultand momentul in care face contact. Nu e nevoie nici macar ca pompa de frana sa aiba lichid in ea pt acest reglaj.

In ceea ce priveste problema cu pedala ce tine foaste jos , raspunsul este: reglezi sabotii. (presupunand intai ca ai facut aerisirea corect).

As descrie o metoda pesonala de reglat sabotii, putin diferita de cea din carte, menita sa asigure faptul ca sunt reglati la maximul posibil.

- Se da roata jos (se va vedea ulterior de ce)

- Se regleaza sabotii pana la o usoara infranare, adica tamburul se poate invarti, dar foarte greu, vizibil infranat.

- NU se da inapoi deloc din ajustoare.

- Cu un ciocan se incepe sa se ciocaneasca ritmic pe toata circumferinta tamburului, la intervale dese .

- Se va observa cum roata se desfraneaza.

- Se actioneaza frana, se reverifica libera invartire a tamburului.

Modificat de Komissar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am alta metoda de reglat sabotii. ies cu masina, fac mai multe franari pana se incing tamburii, iar apoi revin pt reglaj, in felul acesta nu risc ca dupa incalzirea tamburilor sa imi ramana infranata vreo roata. Avand si tambure cu 5 gauri (cu gaura de reglaj pe exterior), e simplu, ridic cate o roata si reglez sabotii pana incep sa atinga in tambur, iar apoi dau inapoi cate un dinte la fiecare (nu dau roata jos). Chestia cu batutul in tambur e buna daca ai umblat la saboti si vrei sa se aseze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Am iesit azi cu 63 meu alb, ca si asa sta sa ploua, poate il mai spala ploaia .

In prima intersectie, am calcat frana, s-a dus pedala la podea, noroc ca nu era careva in fata si am apucat sa trag frana de mana.

Dupa asta, frana mea tine jos ca pedala, si mereu pregatit cu mana pe manerul de la frana de mana.

Tin minte ca am lungit tija de la pedalier, sa tina mai sus- asta dupa ce am reglat sabotii.

 

Intrebare : s-a bulit vreo garnitura din pompa de frana cu simplu circuit, sau mai trebuie reglati sabotii?

 

Dupa ora 5, cand ajung acasa, ma bag la treaba, dar macar sa vad cu ce incep

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai sigur o garnitura de la pompa sau cilindri care a cedat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reglat sabotii la maxim, am dat 2 ture tija inapoi de la pompa, si acum merge bine, sar prin geam la frana.

Problema care imi da de gandit este ca acum 500 km, am reglat sabotii la fel de bine, dar acum a trebuit sa misc destul de mult reglajul din rotita ptr a ajunge la nivel.In 500 km sa se faca asa decalaj, ma gandesc sa nu se miste singura rotita din vibratii, sa se desfaca .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rotitza aia mica are , sau ar trebui sa aiba, o lamela metalica "de franare", care sa opreasca rotitza sa sa invarta dupa capul ei! Verifica lamela, sa vezi daca e la locul ei!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e la locul ei, e rupta - dealtfel pe ambele roti fata.

Banuiesc ca asta a fost cauza, deci voi verifica mai des frana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti sa "inventezi " lamela dintr-o "foaie de arc", vorba-vine, de la un pat metalic, "salteaua" din "plasa" de platbanda de otel. Nu e asa de oteloasa si poate fi prelucrata. Eu din aia am facut lamelele de prindere a capacelor la roata, la modelul cu lamele nu cu "clik".

Lipsa lamelei duce la imposibilitatea reglarii "a la long" a sabotilor, rotitele dintate se invart datorita vibratiilor, desigur daca nu-s intepenite de mizerie si rugina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!