Jump to content

Passat CC R-Line


lambda_dryver

Postare recomandată

Daca la B5 s-a facut Call Back abia in 2011, inseamna ca eu mai am de asteptat pana prin 2020 ca sa se faca Call Back pentru ornamentul de plastic :)).

O sa incerc sa ma interesez la reprezentanta, dar momentan am altele pe cap :D...

Link către comentariu
  • 3 months later...

Cum a trecut ceva timp, am zis sa fac un update cu ce s-a mai facut la masina.

Fiindca se anunta o iarna destul de nasoala, am zis ca a venit vremea sa-i facem o pregatire serioasa pentru ce urmeaza si anume:

1) am schimbat bateria veche Moll 70 Ah (originala) cu o Varta Silver 77 Ah, noua, fiind cea mai puternica varianta pe dimensiunile fizice disponibile in compartimentul motor :D.

2) o spalare + degresare manuala si apoi aplicat un strat serios de ceara solida de protectie (si luciu) de la Turtlewax, ca sa nu avem probleme de la sarea "minune" folosita la dezapezitul soselelor patriei.

Ca modificari:

- schimbat lampile de numar cu un set de lampi cu 18 smd/lampa de pe bold-sport

- becuri Cornering Lights schimbate cu niste Philips Diamond Vision H7, care dau lumina alba ( spre deosebire de BlueVision...)

- cumparat set Warning Lights pentru usile spate, urmand a fi montat cand o sa-mi fac timp

- comandat set butoane reglaj electric scaune fata, cele din aluminiu satinat (de pe Audi), acestea urmand a fi livrate in perioada imediat urmatoare.

Din pacate, se pare ca nu scap de probleme si am constatat, ocazional, pierdere de putere si aparitia unui sunet metalic la motor. In urma unei verificari, se pare ca este vorba de senzorul de pe pompa de inalta presiune, problema urmand a fi remediata cat de curand. Cu ocazia asta, vreau sa gasesc o cale de a afla care este cauza vibratului puternic la franarea peste 100 km/h. Ori sunt discurile, ori planetara dreapta fata. La aceasta problema, va cer sfatul: ce se poate intampla daca rulez fara a angrena fata (scotand planetarele fata)?

post-106153-0-22300100-1386442464_thumb.

post-106153-0-64043700-1386442579_thumb.

post-106153-0-46605300-1386442643_thumb.

post-106153-0-90533200-1386442718_thumb.

post-106153-0-59491400-1386442774_thumb.

Link către comentariu

Nu e o idee prea buna sa rulezi fara planetare. In cel mai fericit caz, distrugi rulmentii, in cel mai rau iti sare roata cu butuc cu tot. Rulmentii si butucul sunt "tinuti" de planetara si piulita acesteia.

Am fost si eu in situatia asta (a trebuit tractata o solenza care nu mai avea motorul si cutia pe ea) dar am ilocuit planetarele cu suruburi si piulite pe masura.

Modificat de ionut_doc
Link către comentariu

Ai ales o baterie buna.

Lampile de numar nu dau eroare?

Merci. Nu, nu dau eroare ca au anulatoare integrate in ele. Mai au si avantajul ca, luminand mult mai puternic, se vede mai bine pe camera in spatele masinii :)).

Nu e o idee prea buna sa rulezi fara planetare. In cel mai fericit caz, distrugi rulmentii, in cel mai rau iti sare roata cu butuc cu tot. Rulmentii si butucul sunt "tinuti" de planetara si piulita acesteia.

Am fost si eu in situatia asta (a trebuit tractata o solenza care nu mai avea motorul si cutia pe ea) dar am ilocuit planetarele cu suruburi si piulite pe masura.

Banuiam ca nu e ceva chiar indicat, dar ideea e ca trebuie gasita o solutie prin care sa elimin treptat toate variabilele deoarece nu sunt sigur daca planetara e indoita, discul e ovalizat sau problema este de alta natura... Eu inclin sa cred ca planetara este de vina, dar daca incep, de exemplu, cu schimbatul discului, exista riscul sa fie planetara si sa stric si discul nou... Sunt in dilema! :(
Link către comentariu

Daca ar fi planetara indoita ar trebui sa se simta vibratii si in mers normal, atunci cand nu franezi. Cea mai simpla metoda e sa suspenzi masina cu roata respectiva in aer si sa o urmaresti vizual daca "fuleaza". Daca e dezaxata, cu siguranta se va observa cu ochiul liber (dar la o viteza mica, de exemplu treapta 1).

Eu tot spre discuri si jante mi-as indrepta atentia. Cu jantele, eventual incearca la 2-3 vulcanizari. Daca la toate iti zic ca sunt ok, atunci asa e.

La fostul BMW am patit asta: cu discuri si placute noi, Brembo cica, dupa 100Km de folosire au inceput sa vibreze la franare si a trebuit sa le schimb iar (am luat OEM a doua oara).

Link către comentariu

@Bogdan -> Multumesc! La fel si tie.

Daca ar fi planetara indoita ar trebui sa se simta vibratii si in mers normal, atunci cand nu franezi. Cea mai simpla metoda e sa suspenzi masina cu roata respectiva in aer si sa o urmaresti vizual daca "fuleaza". Daca e dezaxata, cu siguranta se va observa cu ochiul liber (dar la o viteza mica, de exemplu treapta 1).

Eu tot spre discuri si jante mi-as indrepta atentia. Cu jantele, eventual incearca la 2-3 vulcanizari. Daca la toate iti zic ca sunt ok, atunci asa e.

La fostul BMW am patit asta: cu discuri si placute noi, Brembo cica, dupa 100Km de folosire au inceput sa vibreze la franare si a trebuit sa le schimb iar (am luat OEM a doua oara).

Jantele nu sunt, sigur, deoarece face atat cu cele de vara, cat si cu cele de iarna, si au fost verificate si para-verificate in multe vulcanizari diferite. Am vreo 5 in zona, plus un amic care detine o vulcanizare si, iti dai seama, am trecut pe la toti, pe rand :)).

Legat de problema, nu ma pot pronunta cu certitudine daca face si in mers... La peste 100, fara frana, nu face, in schimb, recent am sesizat un fel de zgomot de ruliu in jurul a 60 km/h. Nu este un vibrat, dar se aude ca unul... Nu prea stiu sa explic simptomele :( ... Discurile, atat la verificare pe strung, cat si vizual, nu par a fi deformate. De aici conchisesem ca ar fi planetara de vina. Ma gandeam ca ar fi doar putin deformata si de aceea ar vibra numai pe franare, atunci cand se lipeste in capul de planetara. Este posibil?

Modificat de lambda_dryver
Link către comentariu

Da...greu de zis pana nu vezi/auzi. Cu articulatiile cum sta (bucse, pivoti, capete de bara, etc.)?

Link către comentariu

Articulatiile au fost verificate prin primavara, cand s-a sesizat prima oara defectul... In urma inspectiei, concluzia a fost ca arata bine. Apoi, cand s-a dat jos platenara, baietii din service au ramas masca de cat de ruginit/blocat era capul de planetara. De aici a aparut si planetara in equatie, pentru ca era anormal de proasta starea respectivului cap de planetara. De atunci pana acum, am fost un haos complet si nu am mai apucat sa ma interesez de problema. Ce-i drept, nu este nici ceva asa grav sa zici ca este insuportabil sa mergi cu ea asa, dar nu-mi place mie gandul ca este ceva in neregula...

Link către comentariu

cardan? am vazut ca ai 4motion , cand am facut servisul la a mea erau mai multe masini vag in reprezentanta la schimbat cardan (tiguan,cc,b6)

Link către comentariu
  • 4 weeks later...

Incepem prin un calduros La Multi Ani tuturor si un an 2014 mult mai bun ca cel ce a trecut!

Acum ca v-am urat cele de mai sus, continui prin a va povesti ca, la mine, anul nu a inceput deloc bine. La intoarcerea de la munte, fiind toata Valea Prahovei deviata, am ales sa ma intorc pe ruta Bran-Rucar- Campulung- Targoviste-Bucuresti. Desi stiam ca, de ceva ani, drumul nu era in stare remarcabila, am ramas placut inpresionat de starea lui actuala. Din pacate, la coborarea spre Rucar, am fost intampinat de ceata deasa, vizibilitate sub 10 metri si viteza sub 20 km/h... In orice caz, pana aproape de Targoviste aveam din nou cer senin. Eh, la benzinarie in Targoviste, chiar ma bucuram ca nu a fost niciun fel de incident, iar pe ultimii metri de centura, s-a intamplat inevitabilul... Aveam cam 70 km/h si am luat o groapa de te apuca rasul. Avea cam 1-1,5 cm adancime si era, practica, primul strat de asfalt luat. Nu imi explic cum sau de ce, cert este ca au facut explozie ambele anvelopele de pe partea stanga. Mai eram si 4 in masina + bagaje full...

Dupa ce am decartat injuraturile impuse in astfel de situatii, a trebuit sa gasesc o solutie de a ajunge acasa, tot evenimentul petrecandu-se la aproape miezul noptii. Pe aceasta cale, ii multumesc colegului JohnnyCiorbea pentru ca a venit la ora aceea tarzie sa ma ajute cu cricuri si mi-a imprumutat rezerva lui pana la Bucuresti...

Si cele cateva poze care includ si cateva cu cat de jegoasa era masina dupa concediu...

post-106153-0-51723400-1388765263_thumb.

post-106153-0-32172400-1388765274_thumb.

post-106153-0-56579000-1388765328_thumb.

post-106153-0-98584900-1388765473_thumb.

post-106153-0-36063900-1388765535_thumb.

Link către comentariu

Este posibil ca anvelopele sa fi avut deja vreo galma sau fisura, fiindca la o gropa atat de mica si o viteza de numai 70km/h nu aveau cum sa faca explozie. Eu am talonul 45 la anvelope si am luat gropi mai mari decat cea din poza fara absolut nici o urmare negativa pentru janta sau cauciuc. Oricum imi pare rau de cele intamplate si ma bucur ca in cele din urma s-a rezolvat totul.

Link către comentariu

Da, intr-adevar, si mie mi s-a parut incredibil ca au facut explozie de la asa ceva. Chiar ma si apucase rasul cand m-am dus sa vad groapa! :)). Anvelopele au fost puse acum nici o luna si nu aveau nimic la respectivul moment. Ce-i drept, am bagat 2.7 pe fata si 2.9 pe spate, in loc de 2.8 cu 3.2, dar nu ar fi trebuit sa explodeze de la o diferenta atat de mica... In orice caz, ma gandesc serios la un set de anvelope 235/45/r18 Runflat ca sa fiu oarecum sigur ca nu se mai repeta experienta... Cu toate ca si la abordarea asta, multi m-au sfatuit ca exista multe minusuri. Sunt iar in dilema!

Link către comentariu

Am avut 5 ani pe un bmw runflat...pot sa zic ca am fost ft multumit....dupa ce se duc gumele astea....imi iau runflat....

Sent from my iPad Air using Tapatalk HD

Link către comentariu

Cauciucurile runflat sunt foarte rigide si pierzi mult din confort, dar castigi la siguranta, riscul exploziei si al penei este aproape minim.

Link către comentariu

Probabil ca spre niste runflat-uri ma voi orienta... Acum nu stiu daca sa iau unele cu talon mai mare , un 45, sau sa ma rezum la dimensiunea inscrisa in vartea masinii, adica 235/40/r18?

Alta chestie cu care ma confrunt este ce efect au runflat-urile asupra articulatiilor/directiei?

Link către comentariu

Am avut la un seria 3 cu suspensie M timp de 4 ani si 200000 km doar un brat si o caseta de directie stricata....marime 255/35/18 runflat

Sent from my iPad Air using Tapatalk HD

Link către comentariu

Am inteles... Deci runflat-urile nu afecteaza articulatiile mai mult decat sunt afectate ele in mod normal de soselele tarii noastre. Ramane intrebarea: afecteaza negativ talonul de 45, fiind mai mare decat cel de 40, care este dimensiunea data de producator?

Link către comentariu

Ai grija ca runflaturile sunt facute special pt cei care nu au roata de rezerva , in plus stiam ca in anumite tari , cred Germania , sunt ilegale daca nu ai si senzori de presiune !! Cat despre talon ramai la 40, sa nu exista eroare la kilometraj :)...

Si eu am reusit sa iau o groapa si am spart o janta acum de sarbatori , cred ca daca aveam amandoi viteza mai mare nu pateam nimic.

Sent from my HTC One X using Tapatalk

Link către comentariu

Eu am runflat si pe rezerva...Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Asta caut si eu, dar gasesc mai greu! :))

Ai grija ca runflaturile sunt facute special pt cei care nu au roata de rezerva , in plus stiam ca in anumite tari , cred Germania , sunt ilegale daca nu ai si senzori de presiune !! Cat despre talon ramai la 40, sa nu exista eroare la kilometraj :)...Si eu am reusit sa iau o groapa si am spart o janta acum de sarbatori , cred ca daca aveam amandoi viteza mai mare nu pateam nimic.Sent from my HTC One X using Tapatalk

Trebuie sa calculez cat este eroarea cu acel 5% mai mult in diametru. Ma interesa daca afecteaza negativ pe partea de stabilitate, articulatii etc. Oricum, nu e ca si cum imi interzice cineva sa am runflat si rezerva, iar CC-ul oricum vine stock cu senzori de presiune prin ABS. Ramane sa gasesc de unde sa iau un set la un pret decent, ca noi, din magazin, observ ca nu prea renteaza... Practic, am aruncat ~2800 lei pe geam cu anvelopele astea.
Link către comentariu

Tata are o vorba: "Sunt prea sarac pentru lucruri ieftine". Un set bun de roti runflat costa aproape dublu...

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!